Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Olivier Vanilla rankt alle 216 de tributen!!!

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down  Bericht [Pagina 4 van 4]

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
HS8 Fisico staat wat mij betreft op een mooie plaats. Had misschien nog iets hoger gekund, maar gezien zijn geringe rol in het verhaal kan ik dit wel begrijpen.
Lazerstraal had ik een stuk lager verwacht, maar goed.
Goomuin en Hitomi zijn in mijn ogen ongeveer gelijkwaardig aan elkaar, en het bevalt mij dus dat ze dicht bij elkaar staan. Daarnaast staan ze op passende plaatsen.
Adje en Sushi had ik allebei wat hoger verwacht, maar aangezien er nu waarschijnlijk alleen nog maar goede personages gaan volgen is hun plaats waarschijnlijk toch wel terecht.

Profiel bekijken

Olivier Vanilla

Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
14. Ulysses (HS6)

Oke, tijd om de meest geslaagde Gimmick-personages er uit te gaan halen. Ulysses op plek 14 is misschien als je het niveau van HS6 bekijkt een veel te hoge plek voor hem. In de matige fase tussen HS4 en HS7, waarbij het niveau geleidelijk steeds lager werd totdat de Spelen op een bepaald moment niet eens meer af werden gemaakt, was Ulysses echter een van de weinige lichtpuntjes die hoop gaf tot meer. Nu was het grappig dat Ulysses op een ouderwetse ende klassieke manier sprak ende articuleerde, maar op basis van alleen dat geintje kan ik hem geen top 25 plaats geven. Ulysses was tot aan zijn verschrikkelijk slecht en anoniem geschreven dood een leuk personage, maar that's it. MAAR TOEN. Ulysses kwam terug! En hoe! Ulysses kreeg ineens alle karakteristieken van een personage waar zowel Para als ik botergeil van worden. Hij ontpopte zich tot een ware badguy (wat oprecht een verrassing was) en hij verraadde ineens zijn vrienden, waaronder bondgenoot Necrodeus. Een genot om te lezen! De finale mocht hij niet winnen want dit was op dat moment nog gemeen, maar Ulysses was eigenlijk het enige personage wat HS6 nog een waardig eindproduct maakte,

13. BLF (HS15)

Volgende gimmick. Waar Ulysses klassiek praatte, was BLF een ongelooflijke homo. Wat bij Ulysses al grappig was, was bij BLF bij vlagen hilarisch. Een paar van de grappigste quotes binnen onze HS kwamen van BLF. Ook BLF kwam al vrij snel uit de kast als badguy, en dat deed hij zeker niet verkeerd. De verkrachting van WM was overduidelijk zijn ergste actie, maar verder manipuleerde hij zijn tegenstanders maar ook zijn teamgenoten op bij vlagen briljante wijze. Op een slimme manier acteerde hij dat hij 'second-in-command' was achter Jeanne, maar het werd steeds duidelijker dat BLF op de achtergrond bleef en zo Jeanne kwetsbaar hield. Door de profiteren van de domheid van Tosti wist hij gelijk al spanning te creëren tussen Team Zwart en Wit, leider Tuffie uit te schakelen, en zo een voor hem een ideaal team van 3 man te creëren. Doordat hij stiekem ook nog Hitomi gebruikte in een verbondje had hij een ideale situatie voor hem gemaakt. Tevens was BLF een geweldige vechter, waardoor hij op bijna alle fronten een levensgevaarlijk personage was. Zijn rivaliteit met Para was overigens ook prachtig. Seriously, like, BLF was fa-bu-lous!

12. Lyne (HS15)

Next, Lyne. Het beste 'object' aller tijden in een Spelen. Serieus, Lyne had in zo ontzettend veel verhaallijnen een rol zonder zelf hier echt aan toe te voegen. Door haar vroege ontvoering is ze 'slaaf' van Team Zwart en 'gekidnapte prinses' voor Team Zilver. Dat maakte haar gelijk belangrijk zonder zelf echt invloed hierop te hebben. In het begin werden er echter wel verhalen uit Lyne's oogpunt geschreven en het is al snel duidelijk dat Lyne een ontzettend sterk personage is. De chemie tussen Hitomi en Lyne is al na een verhaal voelbaar, en uiteindelijk blijken ze ook gevoelens voor elkaar te hebben (vooral Lyne voor Hitomi, wat Hitomi precies voor Lyne voelde is tot de dag van vandaag wat onduidelijk) wat tot heerlijke storylines komt. Uiteindelijk is het voornamelijk Hitomi die schittert door de prachtige Lyne/Hitomi-storyline, maar een heel lange tijd (eigenlijk tot ongeveer de laatste 7) is het nog onduidelijk wie nou echt de hoofdpersoon van de twee is. Omdat Lyne ook nog een ‘object’ is in de Sushi-storyline kan je uiteindelijk een simpele conclusie trekken: HS15 was verdomde veel makkelijker en rustiger verlopen als Lyne niet had meegedaan. Bijna al Lyne’s storylines waren ook spannend en verdomde goed uitgewerkt (slaaf van Dokter Leeuw, redding van Team Zilver, liefdeslijn met Sushi en vooral de storyline met Hitomi) dus plek 12!

11. Ulysses (HS12)

Ik heb in de top 20 heel, heel veel aanpassingen gedaan (vooral omdat de personages van nr 8 tot en met nr 15 gelijk met elkaar stonden), en Ulysses heeft lange tijd in de top 10 gestaan bij mij. Toch heb ik hem zowat last minute naar plek 11 verstoten, het was allemaal net niet geweldig genoeg. Toch gaat het mij erg weinig moeite kosten om uit te leggen waarom Ulysses een geniaal personage was. Al vanaf de introductie geniet je eigenlijk van Ulysses, omdat hij het typische personage is wat je veracht maar waar je tegelijkertijd toch wel heel veel empathie voor voelt: een krachtpatsertje die zichzelf heel goed vindt, maar keer op keer faalt op het moment supreme. Dit levert al vanaf het begin af aan hilarische momenten op: Ulysses is continu verantwoordelijk voor het falen binnen team Geel en Chris ergert zich daar enorm aan (dat Chris overigens zelf systematisch zijn teammaten laat uitmoorden komt overigens niet ter sprake). Uiteindelijk wordt hij zelfs verstoten door team Geel, maar Ulysses zijn bewijsdrift gaat door, samen met zijn fantastische ‘handlanger’ Fisico. Na kortdurende teamgenoten gevonden te hebben in Flappie en team Blauw ontsnapt hij op precies het goede moment, en uiteindelijk wordt zijn doelstelling toch het terugkeren in Team Geel. Op prachtige wijze ‘bewijst’ hij zich eindelijk door Lucoshi van een ander team te vermoorden (niet wetende dat Chris en Lucoshi stiekem bondgenoten zijn) en na de zoveelste ruzie met Chris (met de melodramatische dood van TG als gevolg) worden de twee toch vrienden. Ulysses redt Chris zijn leven, team Blauw is een puinhoop door de compleet gestoorde Tuffie en enkel Para wordt nog verloren voordat het tweetal de finale haalt. Voor het eindgevecht sterft Ulysses echter, wat hen een zekere overwinning heeft gekost.

Ulysses valt voornamelijk op door zijn komisch uitgebeelde slechte eigenschappen (opschepperigheid, onhandigheid, arrogantie), maar uiteindelijk heeft Ulysses ook een paar heel mooie eigenschappen (zijn loyaliteit en zijn bewijsdrang). Deze mix zorgt er voor dat Ulysses echt een heel goed personage is, en het geeft hem ook een mooie verhaallijn. Waarom dan geen plek in de top 10? Hij is net te voorspelbaar. De verhaallijn ‘opschepperige lul, doet alles fout, wordt door team verstoten, leert samenwerken, bewijst zich alsnog en wordt vrienden met zijn vijand’ had iedereen kunnen invullen. Desondanks is het wel een verdomd sterke aanpak van deze storyline.

10. Necrodeus (HS15)

TOP 10. TOP 10. Het is bijna vreemd dat ik Necrodeus, toch niet het meest opvallende personage van HS15, hoger zet dan geweldige personages als Lyne, Sushi en BLF en misschien zelfs Para en WM. Misschien is het ook een klein beetje persoonlijk dat ik Necrodeus zo geweldig vind (ondanks dat ik niet heel veel over hem heb geschreven), maar feit blijft dat deze arrogante antiheld een van de beste personages is in HS15. Kijk, er heerst op TP al langere tijd een liefde voor personages die hun team verraden en vervolgens de HS op eigen briljante wijze proberen te winnen. Necrodeus is hier de laatste uitvoering van, en eigenlijk is het niet eens zo heel onbegrijpelijk. Leticia valt op pijnlijke wijze door de mand als leidster en als je verdere onder andere teamgenoten Fisico, Lazerstraal en Jeffrey zijn, dan is het niet gek dat je zo snel mogelijk weg wil. Enkel WM wilde hij respecteren als een gelijkwaardige teamgenoot (alhoewel Necrodeus hem meer dan eens kwelde). Necrodeus leek een gevalletje ‘Fisico HS8 maar dan beter’ te worden, en dat is ook gebleken. Zijn storyline is prima geschreven, met momenten waar Necrodeus zich vaak onthulde als een briljante tacticus die op geweldige wijze zijn meeste gevechten won en heel goed zijn eigen capaciteiten kon inschatten (ondanks zijn wat arrogante overkomen). Daartegenover was Necrodeus ook duidelijk geen vriendelijk persoon. Hij vermoordde Leticia op laffe wijze, puur omdat hij Leticia het niet gunde om te winnen omdat hij haar zwak vond, en hij leek WM te kwellen door continu gevechten met hem te ontwijken en zelfs een scenario te willen uitlokken waarin WM en Necrodeus samen zouden overblijven, wat eigenlijk echt een kutstreek zou zijn. Necrodeus kwam zelfs zelden in gevaar om te sterven (behalve op het moment dat BLF op bijzondere wijze een explosie overleefde en vervolgens Necrodeus neerstak, zonder even om te kijken of hij nou echt dood was…), en dat is puur te danken geweest aan zijn intelligentie. Buiten zijn enorme rivaliteit met WM had hij ook nog een leuke kleine rivaliteit met Para en een slim verbond met Hitomi, wat hem toch echt wel deel maakte van het verhaal. Al met al was Necrodeus een speciaal en heel goed uitgeschreven personage, die een plek in de top 10 verdient.

9. Tuffie (HS12)

Oke, de laatste van de dag. Echt Para, plek 23, wtf? Tuffie is misschien niet een van de leukste personages aller tijden, maar overduidelijk een van de besten. Het duurt welgeteld een verhaal voordat we weten dat Tuffie hoogstwaarschijnlijk een badguy gaat worden:

Tuffie was wat betreft uiterlijk totaal geen Adje. Hij was klein, mager en lelijk. Zijn rare en niet betrouwbare uiterlijk maakte hij meer dan goed met het feit dat hij zo vriendelijk is.

Omg ik hou van foreshadowing. Vanaf dan is het fantaseren begonnen. Is Tuffie echt een badguy? De kans lijkt aanwezig te zijn dat dit helemaal niet zo is: Tuffie zit best op de achtergrond, kiest wanneer gevraagd altijd de kant van ubergoodgirl Jolien en eigenlijk lijkt hij gewoon een simpel bijpersonage te worden totdat hij ongeveer als nr 12 of 13 ofzoiets sterft. Dit verandert wanneer Tuffie zijn dood acteert in een gevecht met het restant Team Blauw (het epische team van Noémie, Adje, Necrodeus en Goomuin :’) ) en vervolgens met dodelijke precisie een zwaard in het achterhoofd gooit van Adje. Vanaf dat moment weten we eigenlijk dat Tuffie niet zo vriendelijk is als dat hij lijkt. Maar waarom? Dat wordt al gauw duidelijk wanneer Tuffie een kort moment later ‘teamgenoot’ Necrodeus van een klif gooit: Tuffie is geobsedeerd met Jolien. Steeds meer worden zijn duistere kantjes zichtbaar, en steeds wordt Tuffie interessanter, zeker op het moment dat hij zichzelf nog onder controle lijkt te hebben. In een gevecht overmeestert hij vervolgens WM en vanaf hier komen we erachter wat voor vreselijke manisch-depressieve badguy Tuffie nou echt is. Niet alleen chanteert hij WM met zijn broederlijke liefde voor Noémie, hij heeft na jarenlang getreiterd te zijn geweest een keer een schoolshooting gepleegd. Totaal geen gevoel voor moraal lijkt Tuffie meer te hebben, en dit moment is ook zijn hoogtepunt. Nadat we ook nog te horen krijgen dat hij verantwoordelijk is voor Flappie’s eenzame opsluiting (en zo in een klap een van de grootste HS-badguys aller tijden haast sympathiek maakt) krijg je zo’n heerlijke hekel aan Tuffie. Compleet achter de schermen was hij de grootste badguy in de Arena, hij maakt deel uit van wat waarschijnlijk de beste HS-backstory ooit is, en op Flappie en WM na heeft niemand in de gaten waar hij allemaal mee bezig is.

Helaas gaat Tuffie vanaf dat moment downhill. Zijn manische kant begint wat over te nemen en steeds openlijker te worden (zeker wanneer Jolien sterft), wat Tuffie een stuk minder intrigerend maakt. Nog steeds is Tuffie overigens een goed personage. Zijn ‘vriendschap’ met WM wordt steeds spannender, Tuffie is enorm gevaarlijk en de ontknoping met Flappie moet nog komen. Vooral zijn moord op Para is een haast ijzingwekkend moment die enkel ontstaat door pure haat bij Tuffie. De ontknoping komt er uiteindelijk ook, en op ietwat tragische wijze verlaat Flappie het leven zonder wraak te kunnen nemen op Tuffie. Ondanks dat dit de storyline van Flappie misschien wel nog beter maakt, begint de aanwezigheid van Tuffie nu echt te irriteren. WM laat hem godzijdank gelijk in de steek en op ietwat tegenvallende (en ook slecht geschreven) wijze sterft Tuffie.

Ondanks dat Tuffie op het einde niet aan de verwachtingen voldeed is een top 10 plek voor mij eigenlijk niet echt twijfelachtig (laat staan een top 20-plek). Niet alleen speelde Tuffie een hoofdrol in de geniale verhaallijnen van twee van de beste HS-personages aller tijden, hij is ook op zichzelf een bijzonder personage. Zijn manische obsessies, zijn rol in het midden van de Spelen en vooral zijn backstory maken hem een van de beste personages tot nu toe. Een wat minder (maar nog steeds goed) einde houdt dat wat mij betreft niet tegen.

Profiel bekijken http://www.toadplaza.com

Prins Para Vanilla

Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Over het algemeen een goede update. BLF had ik hoger geplaatst dan iig Lyne, aangezien Lyne best wel een paperclip is die per ongeluk een aantal hele boeiende verhaallijnen heeft. Ulysses had ik hoger verwacht dan Chris (die dus top 8 is?? Surprised), maar opzich is plaats 11 niet verkeerd. Wat Tuffie betreft... Kijk, in theorie is Tuffie geweldig. Als je puur een samenvatting van het personage Tuffie bekijkt, is het inderdaad een top 10 waardig personage. Maar de uitwerking van Tuffie was zóóó verschrikkelijk slecht. Tuffie's verhaallijn is geweldig, maar Tuffie's karakter is imo vrij waardeloos. Het klopt gewoon niet. Zodra ik tijd heb zal ik alle write-ups die ik nog moest doen in jouw stijl schrijven en dan ga ik er dieper op in, maar ik vond Tuffie echt op niet 1 moment in de Hongerspelen een geslaagd personage. Het feit dat hij ondanks dat 23e werd in mijn ranking zegt dan wel weer een hoop over hoe goed het personage in theorie had moeten zijn.

Profiel bekijken http://www.xnxx.com/c/Lesbian-26

Olivier Vanilla

Ik ga volgende keer 8 t/m 4 doen zodat ik voor de top 3 apart kan schrijven. Op volgorde van spelen moeten Nick (HS8), WM (HS9), Chris, Flappie en WM (HS12), Adje en Bandaka (gek genoeg allebei van HS14) en Hitomi (HS15). Ik denk dat Chris en Bandaka de grootste verrassingen op dit punt zijn, maar er is een goede reden dat ze zo enorm hoog staan. Ik ben er overigens nog steeds niet over uit wie ik op 3 en 4 zet, de kans is groot dat ik dat op het moment van schrijven bepaal :').

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats

Prins Para Vanilla

Voorspelling:
8 - Chris 12
7 - Bandaka 14
6 - NMU 8 (want bij mij stond hij te hoog volgens jou)
5 - WM 9
4 - Hitomi 15
3 - WM 12
2 - Ad Venture 14
1 - Flappie 12

Al zie ik jou ook nog wel Wm 12 op 1 zetten

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Prins Para Vanilla schreef:Over het algemeen een goede update.
^^^^^^

Ik had eigenlijk geen idee hoe hoog je HS6 Ulysess zou plaatsen, maar aangezien hij een van de weinige redeeming qualities van HS6 is kan ik het wel begrijpen. BLF had wat mij betreft hoger mogen staan dan Lyne, en bovendien verwachtte ik hem toch wel in de Top 10 te zien. Hetzelfde geldt voor HS12 Ulysess (tevens zou ik hem hoger dan Chris geplaatst hebben), maar hij is dan ook een van mijn persoonlijke favorieten. Necrodeus had ik eigenlijk iets lager verwacht, maar ik heb zelf ook een zwak voor hem dus daar hoor je mij niet over klagen.

Wat betreft Tuffie: tja, ik zou het graag eens willen zijn met zijn hoge plaats, maar op basis van zijn karakter kan ik dat gewoon niet. Ik ben het met je eens dat hij een sterke start maakt, maar na de ontdekking van NMU's lichaam brokkelt hij in rap tempo af. Zelf zou ik hem waarschijnlijk ergens tussen de 15 en de 20 geplaatst hebben.

Om alvast vooruit te blikken op jouw volgende update: ik denk dat ik Chris en Bandaka zelf rond de 10 gezet zou hebben, en waarschijnlijk ook onder elkaar, aangezien ze behoorlijk veel gemeen hebben. Allebei zijn ze typische übertributen met een ijzersterke verhaallijn, een ontwikkeling van badguy naar goodguy en minstens één goede plottwist, maar qua karakter springen ze er minder uit.

De inhoud van de verdere Top 10 ziet er, op HS9 WM na (die zou bij mij niet eens in de Top 20 komen), overigens prima uit. Ik durf te wedden en hoop zelfs dat Flappie op nr. 1 komt.

Profiel bekijken

Olivier Vanilla

Ik ben het met al jullie punten eigenlijk eens, maar ik sta op dit moment nog steeds achter mijn ranking. Het enige wat inderdaad een twijfelachtig punt is is dat Lyne boven BLF staat, maar ik denk dat mijn voornaamste reden hiervoor is dat Lyne gewoon een stuk menselijker is dan BLF. Tevens moet ik er wel bij zeggen dat deze ranking puur dus is wat ik onder een goed personage versta, ik zet niet een personage hoger omdat ik hem leuker vind. Nu heeft iedereen een subjectieve kijk over wat hij een goed personage vindt, dus dat speelt natuurlijk wel een rol. Bijvoorbeeld in het geval Chris-Ulysses vind ik Ulysses een stuk leuker personage, maar om bepaalde redenen (die ik nu ga uitschrijven) vind ik Chris wel een beter personage.

Ik ga zometeen lekker de ranking van 8 t/m 4 uittypen. Ik ga alvast verklappen dat Para op die plekken slechts een iemand op de juiste plek heeft gezet happy

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats

Olivier Vanilla

oke maar drie personages. enkel plek 8, 7 en 6. Dit was al zo ongelooflijk veel schrijfwerk :')

8. Bandaka (HS14)

Ik had flinke twijfels hoe hoog ik Bandaka ging zetten. Hij zit in het niet erg sterke HS14 en hij is niet een van mijn favoriete personages ofzo (Ad Venture en Jihawk heb ik een stuk meer mee). Doorslaggevend was voor mij dat, hoewel ik Bandaka niet zo zeer beter vind dan Tuffie of Necrodeus, het naar mijn mening moeilijker is om een appealing goodguy te bedenken dan een appealing badguy. Een slechterik draagt toch altijd wat meer uit, en is al gauw wat unieker, terwijl het bij een goodguy heel moeilijk is om geen ‘Mickey Mouse’-figuur te krijgen. Onze beste goodguys (Bandaka, WM en Hitomi (ja Hitomi is een goodguy)) hebben daarom een bonuspuntje wat mij betreft.

Goed, terug naar Bandaka, oftewel Rinus. Al vanaf het begin is Bandaka enorm interessant, omdat hij juist een overduidelijke badguy is. En dan bedoel ik ook echt overduidelijk, aangezien hij enkel bezig is met het zoeken van Lazerstraal, om haar zo snel mogelijk te vermoorden. Gegeven Lazerstraals achtergrond is het al gauw duidelijk dat Bandaka niet helemaal klopt, en al gauw krijgt de lezer in de gaten dat Bandaka gehersenspoeld lijkt te zijn. Oftewel, het is duidelijk: er zit meer achter Bandaka. Omdat HS14 nou eenmaal de Spelen is van de geweldige achtergrondverhalen blijkt er achter het personage Bandaka veel meer te zitten: hij maakte deel uit van de Rebellen (fuck yeah) en na een tragisch levensverloop te hebben gehad werd hij zonder zijn geheugen in de Arena gezet.

Beetje bij beetje krijgen we steeds meer te weten over Bandaka (rinus), omdat hij zich steeds meer gaat herinneren. Het is haast emotioneel hoe hij de ene na de andere (voornamelijk nare) herinneringen naar boven haalt, met als dieptepunt de herinnering dat hij zijn vriendin eigenhandig heeft vermoord. Het trieste van alles is dat zijn compagnon in de arena, Sushi (wat helaas een minder geslaagd personage was), Bandaka al vanaf het begin af aan loopt te misleiden, op een haast verachtelijke wijze. Gelukkig krijgt Rinus zijn wraak op Sushi, al duurt het pas tot het einde. Het fijne is ook dat dit niet de finale hoefde te zijn: Rinus had eigenlijk hierna niks meer om voor te leven, en op respectabele wijze wordt hij uit de weg geruimd door Ad Venture, iets waarmee zowel Rinus als de lezer mee kan leven (nou ja in het geval van Rinus niet letterlijk, maar toch). Het verhaal van Bandaka/Rinus is uiteindelijk een heel mooie en unieke vertelling geworden, en plek 8 is het minimale dus.

7. NickMarioUrbanus (HS8)

Oke, het is gebeurd, het doek is gevallen: Nickmariourbanus is geëlimineerd. Wel in de top 10, maar nog voor de top 5. Op het moment van schrijven was Nick natuurlijk het beste TPHS-personage aller tijden (wat ook duidelijk is in mijn ranking, niemand van een eerdere Spelen staat hoger of zelfs ook maar in de buurt van hem). Voor HS8-begrippen was Nick echt een geniaal personage, en ook nu houdt hij nog eenvoudig stand als een van de beste personages. Echter, doordat de andere Spelen een stuk hoger schrijfniveau hadden, is de legacy van Nick toch een klein beetje beschadigd geraakt. Ondanks dat het idee achter Nick geweldig was, deed Nick als personage ook heel erg veel fout. Of om het beter te verwoorden, de personages om hem heen deden erg veel fout. Zo veel, dat het eigenlijk nog verbazingwekkend is dat hij op plek 7 staat.

Meerdere stukken in het verhaal van Nick zijn namelijk onverklaarbaar, vaag, en ook wel erg slecht geschreven. Zijn introductie door bij de Hoorn verslag te gaan geven van wat er gebeurde was grappig, maar het sloeg nergens op dat Tuffie of WM ofzo niet even naar hem toe wandelde om een bijl door zijn kop te steken. Er waren best wel een paar personages die gewoon moordden om het moorden. Het wordt in het korte stuk daarna niet veel beter, op het moment dat Adje (ZIJN DISTRICTSGENOOT!?) Nick ziet en denkt ‘joh, die doet niks’. En vervolgens laten Sushi en Chris zien zeer inconsistent te zijn door eerst de zwakke Adje te vermoorden maar vervolgens de irritante Nick maar in leven te laten. Kijk, het is logisch dat Nick geen prioriteit is voor de rest van de deelnemers (vergelijkbaar met een Hitomi), dus dat hij zo best wel lang in leven kan blijven. Maar serieus, je continu op een presenteerblaadje (pun intended) aanbieden bij een paar van de sterkste tributen en zo toch in leven blijven? Wat? Dat is echt een heel matige storyline, waar echt flink wat aanpassingen aan gedaan zouden moeten worden om Nick geloofwaardig te houden. Het dieptepunt wordt natuurlijk bereikt wanneer bij de laatste drie. Ik wilde dit eigenlijk bij Jihawk behandelen (en ik beoordeel Nick er niet te hard om want hier valt best wel makkelijk om heen te schrijven in een rewrite) maar kijk dan:

Jihawk zag de boot van NickMarioUrbanus aan komen, de boot die eigenlijk van hem was.  

Hmm, er zijn nog maar drie tributen over, waaronder ik, een jongen waarvan ik verwacht dat hij erg zwak is, en een 12-jarig meisje. Een van de overige tributen komt er nu aan. Wat zal ik eens doen?

"Dames en Heren, we zien hier JiHawk staan, nog steeds woedend op de actie van Chris". "Nick, wie is er dood?”

Laat ik eens gaan praten, het is niet alsof ik bijna de Spelen heb gewonnen en alsof er nog maar twee tributen over zijn verder.

JiHawk was niet langer kwaad op NickMarioUrbanus omdat hij zijn boot had gestolen. Hij had er toch niets aan, Chris zou die boot ook hebben vernield.

Bij de andere moorden die ik heb gepleegd op tributen die ik totaal niet kende en waar ik niet van wist of ze een dreiging vormden was ik namelijk wel heel boos. Eerder in de Spelen hebben we gezien dat boos zijn voor mij een vereiste is om te vermoorden, zeker op het moment dat ik bijna in de finale sta.

”Sushi heeft Chris aangevallen". NickMarioUrbanus stapt uit zijn boot en loop het bos in. JiHawk keek hem aan, hij had geen idee wat hij zou gaan doen.

Klinkt geloofwaardig! Nickmariourbanus is vast zo ver gekomen omdat hij zo vaak de waarheid spreekt!

JiHawk besteedde er geen aandacht aan, en ging in het zand zitten. Hij doezelde langzaam weg in slaap.

… HMM, IK BEN BIJ DE LAATSTE DRIE, EEN VAN DE OVERGEBLEVEN TRIBUTEN IS IN DE BUURT, LAAT IK EENS IN ZIJN BUURT EEN DUTJE GAAN DOEN! DAT IS SLIM! OVERWINNING HERE I COME! IK BEN ZO SLIM!

JiHawk voelde zijn kleren verbranden en hij rook de geur van verbrand vlees. Hij keek voor zich uit, daar zag hij NickMarioUrbanus staan, met een fakkel. "U ziet het, mensen. JiHawk wordt levend verbrand, de finale zal binnen enkele seconden beginnen”. JiHawk voelde zijn haar wegschroeien, zijn vlees smelten. Hoe had NickMarioUrbanus dit kunnen doen. Een slimme, sluwe moordenaar.

Het heeft in ieder geval niet aan mijn tactiek gelegen om bij de laatste drie in het bijzijn van een van mijn medekandidaten een dutje te gaan doen! Wat is die Nickmariourbanus toch een pientere knul, om iemand die in zijn buurt in slaap valt te vermoorden! Daar was ik echt nooit op gekomen!

Ok, dit is meer het probleem van het personage van Jihawk dan van Nick maar begrijpen jullie mijn issue met dit stuk :’). Het is niet dat ik Nick lager zet wegens dit verhaal, want liever negeer ik het, maar het is wel het extreme voorbeeld van hoe het fout ging bij Nick. Sommige zwakkere tributen weten op slimme en gelukkige wijze heel de tijd de dood te ontwijken (zoals de eerdergenoemde Hitomi), maar bij Nick is het geen mazzel of intelligentie meer maar pure onlogica. De finale is niet heel veel beter doordat Nick een cliché badguy repertoire haalt over wat voor stoute jongen hij is om vervolgens dood te gaan op een vage manier maar op zich draagt dat nog iets met zich mee, en het zorgde wel voor een spannend en mooi verhaal. Heel veel daarvoor niet.

Oke ik heb nu ongelooflijk veel gezeken over de verhaallijn van Nickmariourbanus en dat is eigenlijk niet eerlijk, want hij staat niet voor niets op zeven. Nickmariourbanus heeft slechts een 7 op verhaallijn gekregen in mijn beoordeling (dit door een paar mooie momentjes, hier kom ik later op terug), hij kreeg van mij wel een 10 op zowel verhaallijn als relevantie (even voor de duidelijkheid: ik werk dus niet met gemiddelden maar met vermenigvuldigde scores). In de eerste plaats komt dit omdat Nickmariourbanus precies het type badguy is waar ik zoveel van hou (net als de meeste TP-lezers). Slim, manipulatief, gemeen, arrogant. Doordat zijn personage van HS10 door HS12 canon is geworden weten we wat er allemaal achter Nick verschuild op zijn beste momenten: een jongen die in staat is om vriendschappen op te bouwen om vervolgens op precies het juiste moment (en in tegenstelling tot bijvoorbeeld HS14 Adje ook op lekker gemene wijze) zijn vriend verraadt. Heerlijk.

Daarbij is Nick gewoon grappig. Als in, hij is humoristisch. In de middenfase van de Spelen is Nick op zijn best, omdat alle personages hun eigen probleempjes hebben (Goomuin-Hitomi-Ulysses, Jihawk-Chris-Sushi) en gewoon totaal niet bezig zijn met Nick. Omdat Nick wel continu aanbiedt om ze te varen naar het juiste punt (wat Nick vooral lijkt te doen om personages juist naar precies de verkeerde plek te brengen) heeft hij ook enigszins praktisch nut ofzo. Omdat hij vervolgens continu verslag gaat geven op een irritant moment is hij simpelweg leuk om over te lezen, en zo wordt een ‘comic relief’-personage op zijn sterkst aangepakt: irritant voor anderen, maar wel leuk om over te lezen, en continu heb je het idee dat er meer achter zit. Nick realiseert zich echter wel (in tegenstelling tot Jihawk) dat hij op het einde eens moet gaan ingrijpen en dan komen we er ineens achter dat Nick helemaal niet zo hulpeloos is als we denken. Terwijl de personages nog met hun eigen gedoetjes bezig zijn biedt Nick continu aan om te helpen, om vrijwel direct zijn nieuwe vrienden te verraden. Het is grappig, het is origineel, het is soms geweldig geschreven, Nick rules! Ondanks mijn negatieve punten wil ik Nickmariourbanus dus wel credits geven, hij had niet een geweldige verhaallijn, maar verder was alles rondom zijn personage echt heel erg goed. Om met een positieve noot af te sluiten quote ik nog maar een van de best geschreven doden in de HS tot nu toe. Misschien wel de beste, aangezien het alle positieve punten van Nickmariourbanus in een klein verhaaltje samen vat.

Sushi liep woedend langs de kust van het eiland. Iemand had Chris vermoord, en hij had al een gevoel dat hij wist wie het was. Plots zag hij een boot komen aanvaren. Hij nam zijn speer klaar en bereidde zich voor om te gooien, maar hij zag dat NickMarioUrbanus erin zat en liet zijn speer weer zakken. "Sushi heeft de tranen in de ogen" zei Nick "zullen we hem eens vragen wat er gebeurd is?". "Iemand heeft Chris vermoord, Nick" zei Sushi. "Daar weet ik natuurlijk alles van hé mensen" zei NickMarioUrbanus "We hebben met eigen ogen gezien hoe JiHawk Chris heeft verdronken. Hij vond hem te zwak". "Kom Nick" zei Sushi "breng me naar JiHawk".

Zo kwam het dat Sushi in Nicks boot stapte en ze samen koers zetten naar Palmeiland, waar JiHawk waarschijnlijk was naar teruggekeerd. "Sushi is sterk bewapend" zei Nick "Het zou slim zijn om zijn teamgenoot ook een wapen te geven. Zo staan ze sterker tegen JiHawk". Sushi keek hem eens aan, en gaf hem toen aarzelend zijn drietand. "Sushi is een echte teamspeler" zei NickMarioUrbanus. Sushi voelde zich gevleid. "Jammer dat hij niet de slimste is" Toen voelde Sushi hoe de drietand zijn lichaam doorboorde.

6. Chris (HS12)

Ok, nadat ik een heel betoog over NMU heb gedaan (1200 woorden lol) moet ik nu de volgende verrassing op de lijst gaan opschrijven. Damn het is moeilijk om kort maar krachtig mijn mening op te schrijven :’)

Oke, in mijn originele ranking van HS12 (die puur om persoonlijke voorkeur ging) stond Chris 5e, met de volgende tekst:

Ook Chris was een goed personage. Chris was alles wat een tribuut moet hebben om goed mee te doen. Hij had uitstraling, hij was sterk, hij was vrij belangrijk... Hij maakte met zijn relatie met Ulysses een flinke ontwikkeling door, maar helaas had hij verder net te weinig karakter. Dit is ook het enige wat mij tegenhoudt om hem niet op plek 3 te zetten, want damn wat waren zijn verhalen goed! Met Chris kon je zonder enige moeite een leuk verhaal maken, omdat hij zo veelzijdig was en contacten had met iedereen. Behalve WM. Zijn finalist. Om vervolgens tijdens het finalegevecht vrienden met elkaar te worden. Waren er geen zwaarden geweest, dan had hij gewonnen.

Inderdaad een prima uitleg waarom Chris een ‘goed’ personage is, en daar sta ik nog steeds achter. Als ik met het idee over Chris van toen de ranking nu had gemaakt had Chris ongeveer op plek 20 gestaan. Maar hij staat op plek 6. Dat komt omdat ik Chris vanuit een ander perspectief ben gaan bekijken. Een perspectief waardoor hij goed genoeg is voor plek 6.

HS12 is namelijk een verhaal die eigenlijk de gebeurtenissen van twee tributen centraal zet (of eigenlijk zou moeten zetten, aangezien er te veel niet zo relevante verhalen zijn besteed aan het praktisch nutteloze team Rood en de saaie bitch-ruzie tussen Jolien en Noemie). Het verhaal rondom Team Paars, met als centraal figuur WM, en het verhaal rondom Team Geel, met als centraal figuur Chris. In het begin is dit echter helemaal niet het geval, en zowel WM als Chris kan zich in de schaduw gaan ontwikkelen om vervolgens steeds meer de ‘main-character’ van het team te worden. Eigenlijk kan HS12 onderverdeeld worden tussen het verhaal van WM en het verhaal van Chris, met als rode draad daar doorheen Flappie.

Chris blijkt al snel alle eigenschappen te bezitten van een eventuele winnaar. Hij is erg sterk, hij is slim, sociaal tegenover de meeste tributen en in staat om zich ten koste van alles af te sluiten om te winnen. Op die manier leeft hij eigenlijk precies het tegenovergestelde verhaal van WM: terwijl WM het hele verhaal heel veel keuzes maakt op basis van zijn moreel, maakt Chris keuzes die hem het beste uit zullen komen in het spel. Hoe harteloos die keuzes soms ook zijn. Een geheim verbond maken met een vijandig team en je aanvoerder er niks over vertellen, waarom ook niet. Systematisch je eigen teamleden af laten slachten, als je denkt dat het nodig is. Diezelfde bondgenoot van een ander team afmaken wanneer hij niet meer waardevol en misschien wel gevaarlijk blijkt te zijn, Chris peinst er niet over. Het is juist deze dedicatie voor het spel wat Chris zo bewonderenswaardig maakt. Terwijl we aan de kant van WM heel de tijd horen hoe hij eigenlijk iedereen levend wil houden, is het erg verfrissend om te lezen hoe Chris eigenlijk wel snapt hoe dit alles ‘een spelletje’ is.

Hier lezen we ook Chris zijn grootste valkuil: hij lijkt -enorm dramatisch gezegd- het contact met de mensheid te verliezen. Hij lijkt niet meer te beseffen dat er echte mensenlevens op het spel staan, en dat hij echt met andermans emoties rekening moet houden. Vooral in het geval van Ulysses wordt dit problematisch: zijn rivaliteit met Ulysses en de vele fouten die deze rivaal maakt zorgen er voor dat Chris zichzelf verliest, met als gevolg een onnodige ruzie en het kwijtraken van een eventueel waardevolle teamgenoot. Het is pas wanneer TG zich op melodramatische wijze opoffert dat Chris zich lijkt te beseffen dat er echt levens op het spel staan, en dat hij niet een mens is in een computerspel met 23 andere robots. Hierdoor maakt Chris een enorm mooie ontwikkeling door. Chris zijn personage is niet enorm diepgaand, maar zijn verhaallijnen zijn geweldig. Dit komt niet alleen door zijn ontwikkeling in spelgedachte en zijn rivaliteit met Ulysses, maar ook door zijn bijvoorbeeld ontzettend goed beschreven vriendschap met Para en zijn achterliggende rivaliteit met Flappie.

Uiteindelijk halen Ulysses en Chris samen de finale (waar Ulysses zijn loyaliteit naar Fisico hem fataal wordt) waar hij WM tegenkomt. Het is ironisch, aangezien Chris en WM twee van de meest prominente personages zijn in HS12 (een Spelen waarin alles nog aan elkaar verbonden lijkt te zijn ook), maar het blijkt dat ze elkaar eigenlijk nooit serieus gesproken hebben. Wanneer WM en Chris oog en oog staan met elkaar merk je aan allebei dat ze er genoeg van hebben. Ze zijn elkaars laatste hindernis in een zeer emotioneel schouwspel, waar ze allebei nooit aan mee hadden willen doen. Verbitterd, maar met wederzijds respect, wensen ze elkaar succes. Op dat moment besef je dat WM en Chris, ondanks dat het totaal andere personages zijn, eigenlijk ook elkaars gelijken zijn. Het is bijna jammer dat er überhaupt een winnaar moest komen. Chris en WM beleven los van elkaar, maar met eigenlijk dezelfde personages om zich heen, een geweldig verhaal. Verhaaltechnisch vind ik Chris daarom een van de beste personages ooit.

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Over het algemeen een goede update.
Bandaka's plaats kan ik mij goed in vinden. Voor mij is hij wel een persoonlijke favoriet, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik veruit het meeste over hem geschreven heb. Ik zou overigens graag nog eens jouw mening over Sushi uit dezelfde Hongerspelen willen horen. Hij is ook niet direct een van mijn favorieten, maar hij speelt wel een grote rol.

Op bepaalde punten ben ik het wel met jou over NMU eens. De momenten met Adje en Jihawk waren inderdaad lachwekkend stom, maar voor Sushi en Chris was het eigenlijk wel logisch om NMU in leven te laten. Dat zijn immers goodguys. Bovendien kon WM hem bij de Hoorn niet zomaar vermoorden: zijn metalen plaat was omringd met water, dus WM had niets kunnen doen zonder eerst helemaal naar hem toe te zwemmen.

Jouw kijk op Chris is tamelijk uniek, en bij nader inzien ook best wel waar. WM en Chris zijn inderdaad een soort van tegenpolen. Dat heb ik mij nog nooit eerder gerealiseerd, maar het heeft mij wel een hele andere (positievere) kijk op zijn personage gegeven.

Profiel bekijken

Olivier Vanilla

5. WM (HS9)

Oke, voordat we beginnen een leuke statistiek: dit is de laatste persoon die ik elimineer die nog een naamgenoot in de running heeft. De enige namen die sowieso meer dan een keer voor kwamen in de top 25 waren Adje, Hitomi, Para, Ulysses en WM.

Nick en WM hebben heel lang vlak onder elkaar gestaan in mijn lijstje, omdat ze allebei best wel iets gemeen hebben (ondanks dat ze totaal anders te werk gaan): ze zijn de rode draad in hun verhaal, ze zijn de voornaamste badguys in hun HS, maar allebei kloppen ze niet helemaal.

WM past, tussen bijna alle uitgesproken personages die in de top 10 er staan, eigenlijk moeiteloos tussen. Een duidelijk personage heeft één voornaamste kenmerk waar hij vanuit handelt. Een heel goed personage heeft meerdere kenmerken waar hij vanuit handelt. De beste personages hebben een speciale en unieke mix van eigenschappen, die met elkaar kunnen conflicteren, waardoor keuzes maken moeilijk gaat, waardoor er een vorm van consistentie in keuzes in te vinden maar niet helemaal. WM heeft een heel groot scala aan eigenschappen in HS9. Hij is slim, maar heeft dommige trekjes. Hij is het ene moment enorm sterk en onverslaanbaar, het andere moment verliest hij in een gevecht van (for fucks sake) Lyne. Hij is het ene moment behulpzaam tegen zijn teamgenoten, het andere moment wil hij ze allemaal neersteken. Het ene moment is hij beheerst tegen zijn vijanden, op een ander moment eet hij ze letterlijk op. WM klinkt nu vast als een enorm complex, bijzonder personage!

Dat was hij dus niet.

WM’s personage veranderde gewoon iedere keer mee met wat voor type badguy de schrijvers nodig hadden.

Dat maakt WM dus eigenlijk geen consistent personage, die maar gewoon deed whatever ons uitkwam. In het begin is hij de gevreesde leider der leiders. Vervolgens is hij een soort terroristische boosdoener die uit is op wraak. Later is hij de overheersende badguy die iedereen makkelijk verslaat. Daarna is hij ook nog even een verkrachter en hij eindigt, wanneer de Spelen dreigen af te lopen in een paar saaie ontmoetingen, als een complete psychopaat die mensen zijn ledematen er af hakt, op eet, en vervolgens deze lichaamsdelen voert aan mensen. Tja.

Waarom dan in vredesnaam WM op plek 5? Omdat een personage die zich aanpast aan andere personages, zeker in een doorschrijfverhaal, gewoon ontzettend goed kan zijn. Serieus, HS9 was nogal bloedeloos, met veel luttele probleempjes, drama’s die niet echte drama’s waren, en huilende tributen. Ik wil niet zeggen dat dat heel slecht was, maar als het alleen daar om ging, was HS9 wel echt extreem saai geweest. WM gaf continu dreiging en spanning aan het verhaal, bovenal om dat hij een rol speelde in de verhaallijn van bijna iedereen. Het was leuk om over WM te lezen, aangezien hij eigenlijk het verhaal in zijn eentje beheerste. Als vijand voor iedereen verbeterde hij iedereens verhaallijn, en in al deze verhaallijnen was hij een van de interessantste personages. Met als hoogtepunten zijn rivaliteit met Adje en het verraad van zijn team is WM gewoon enorm belangrijk geweest voor HS9. Als je zijn verhaallijn los neemt is hij ook weer niet zo goed (en daarbij zijn niet alle transities tussen zijn gedaanten goed beschreven), maar WM was, ondanks zijn ietwat onmenselijke aanpassingsvermogen, wel een van de beste dienende personages tot nu toe.

Ok, een per keer, meer lukt mij niet.

Prins Para Vanilla

Ja hier ben ik het wel helemaal mee eens. Ik heb WM ook op 5 staan. Inderdaad niet het best geschreven personage qua consistentie, maar desondanks de beste badguy ooit, en extreem belangrijk voor HS9.

Gesponsorde inhoud

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 4 van 4]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4

Permissies van dit forum: