Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Olivier Vanilla rankt alle 216 de tributen!!!

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down  Bericht [Pagina 3 van 4]

Prins Para Vanilla

Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Oke wtf HS8 Tuffie staat echt heel hoog, en je liefde voor Kevin is belachelijk. Verder: NEEEEEEEEE NIET FRUITSCHALER!

Steven story was intrigerend en ik wil graag het script van de film zodat ik het kan bewerken tot musical waarin ik dan een merhog speel ofzo oke nu JiHawk story graag

Profiel bekijken http://www.xnxx.com/c/Lesbian-26

Prins Para Vanilla

update pls

Olivier Vanilla

Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Ja morgen vandaag kan het niet wegens oog-issues

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats
Profiel bekijken http://www.toadplaza.com

Prins Para Vanilla

LEUGENS

Olivier Vanilla

Tbh loog ik niet maar toen drukte ik een verkeerd knopje en poeg weg

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats

Prins Para Vanilla

WORDT GEEN OSHI

Olivier Vanilla

Ik ben nu bezig met de finale he :')

Olivier Vanilla

ik post mijn top 25 nog wel
vanaf hier 21-25

25. WM (HS15)

Na lang wikken en wegen heb ik besloten WM op plek 25 te zetten, en niet Fisico (HS8) en niet Para (HS3). Een keuze die ik best wel mag verantwoorden, aangezien WM zeker niet het beste personage is van HS15 en vooral niet het meest unieke personage. Echter, WM is wel een heel goed personage, en misschien wel een van de beste ondersteunende personages die er is. WM zit bij het bij voorbaat verdoemde Team Goud en is in een klap het meest interessante personage van dat team. Necrodeus bleek uiteindelijk zelfs nog interessanter te zijn, maar WM lijkt al gauw het enige capabele personage te zijn. Erg sympathiek is hij niet, en hij is keihard voor zijn falende leidster, Leticia. WM heeft een paar heerlijke karaktereigenschappen: hij is absoluut niet bang, hij is tegelijkertijd behulpzaam, en hij is ook nog erg slim. Buiten zijn korte romantiek met Leticia, wat een ontzettend mooi einde had, heeft WM echter moeite met zeer interessant zijn of er bovenuit steken, wat absoluut niet gek is in de enorm diverse en bijzondere cast van HS15. WM is echter wel het prototype van een goed bijpersonage, en plek 25 lijkt mij dan het minimale.

24. Para (HS15)

Ah, comic relief personages. Ik haat comic relief personages over het algemeen, tenzij ze later een flinke ontwikkeling door maken, of als er veel meer achter ze blijkt te zitten dan eerst het geval was. Vanaf de eerste seconde is Para niet serieus te nemen, en ook een absolute stoorfactor binnen Team Zwart. Hitomi vindt hem irritant, Tosti haat hem echt, en Para lijkt het allemaal geen fuck uit te maken. Para heeft echter een interessant (alhoewel een beetje cliché) achtergrondverhaal, wat hem al een stuk boeiender maakt. Daarbij zijn veel van de momenten met Para best wel grappig, is zijn rivaliteit met BLF een van de hoogtepunten in HS15 en toont hij zich bij vlagen ook een capabele vechter, wat hem alles bij elkaar een leuk personage maakt. Bovenal door de eerdergenoemde zeer ‘diverse’ cast met unieke persoonlijkheden valt Para helaas een klein beetje buiten de boot, waardoor zijn rol in HS15 een beetje beperkt bleef. Misschien wel jammer, misschien ook niet, Para is gelukkig wel een personage om echt van te genieten.

23. Para (HS12)

Als je bedenkt dat Para uit HS3 op 26 staat is dit wel een Para-slachtpartij aan het worden :’). Iedereen (twee mensen) die mijn ranking van HS12 heeft gelezen zag dat ik Para op een opvallend lage plek had gezet in mijn persoonlijke mening. Heel terecht is dit achteraf niet, maar nog steeds is Para niet mijn favoriete personage. Para is een ‘gestoorde’ psycholoog, wat niet heel origineel is. Zijn rol is dat echter wel, maar dat is deels aan Chris te danken, die besluit een vriendschap met hem op te bouwen. Para is een van de sterkste tributen, maar ook een van de meest onvoorspelbare, wat hem zowel indrukwekkend als irritant maakt voor de andere tributen. Zijn rol in de Flappie-substory maakt dit nog beter. Het personage achter Para is echter niet helemaal realistisch: er vanuitgaande dat Para een stoornis heeft, dan zijn er geen stoornissen die hem echt kunnen omschrijven. Misschien Bipolaire Stoornis zonder depressieve episoden? Als HS12 nog een rewrite krijgt is Para zeker een interessant iemand om nog eens naar te kijken. Potentieel is hij echt een geweldig personage en zijn rol is onvervangbaar, maar er valt veel aan hem te verbeteren. O en bananen.

22. Jihawk (HS14)

HS14 was eigenlijk enorm… matig. Sowieso zijn teamspelen beter dan individuele spelen, met HS8 als gouden uitzondering. Toch staan er 3 personages van HS14 in mijn top 25. Jihawk is geen enorm origineel personage, hij is de jongen in het badguyduo Selletje+Jihawk en samen met Sushi de grootste antagonist. Ondanks dat Jihawk opvallend veel verhalen vanuit zijn perspectief krijgt wordt hij nooit sympathiek, bovenal wegens het plegen van enkele gruwelijke moorden. Dat maakt hem zeer indrukwekkend om te volgen: aan de ene kant volg je het verhaal van een jongen die door zijn vader is gedwongen (!) om zijn leven te riskeren voor de HS en om zijn verwachtingen waar te maken, aan de andere kant is hij een gruwelijke moordenaar die geen enkel probleem heeft met het afmaken (of zelfs verkrachten) van andere kinderen. Een van de beste personages in HS14 en ook een van de beste badguys van de HS in het algemeen.

21. Jolien (HS9)

Een winnares! Even voor de duidelijkheid: de al geëlimineerde winnaars zijn T.G. (40), Tosti (39), Tuffie (33) en Fisico (28). Beide Hitomi’s, WM en Adje volgen later. Jolien heeft eigenlijk best wel veel gemeen met WM van HS15: Allebei zijn het voornamelijk goodguys met een paar gemenere trekjes, allebei zijn het grotendeels bijpersonages met af een toe een kleine focus, het zijn allebei sterke maar niet supersterke personages en ze hebben allebei een romantisch subplot waarbij ze langer leven dan hun liefde. Het verschil? WM ging bij de laatste 6 dood, Jolien won. Of Jolien verhaaltechnisch ook een goede winnares was laat ik maar ter zijde, feit blijft wel dat Jolien een ontzettend leuk personage was die ook over een langere tijd boeiend was om te volgen. De top 20 kan ik haar net niet geven, daar mist ze voornamelijk de individuele focus voor die veel andere personages wel hadden. Jolien is wel het beste bijpersonage ooit, het enige minpunt is dat ze geen bijpersonage bleek te zijn.

ik ga btw niet verder met dromen verval en liefde deel 2 sorry en ik maak ook geen jofele bedenkavonturen meer mss nog wel een stripje maar dat is het. koops maakt nog wel content dus volg zijn vlogs! zijn nieuwste vlogs zijn best leuk, zo huilt hij in een vlog een paar minuten lang en in een ander vlog speelt hij midden in de supermarkt met een komkommer als zijn knuppel terwijl mensen kijken doei

Prins Para Vanilla

-HS15 WM ben ik na een herlezing van HS15 een stuk meer gaan waarderen dus oke
-HS15 Para staat prima, 1 plaats hoger dan ik hem had maar goed.
-Goedzo dat je HS12 Para eindelijk respecteerd, en volgens mij op precies dezelfde positie zet als ik deed. Ik denk btw niet zozeer dat Para echt een stoornis heeft, hij is gewoon apart maar onwijs slim. Ik heb hem nooit als daadwerkelijk gek gezien, eerder iemand die zich gestoord voordoet om minder serieus genomen te worden. Misschien heeft hij wel iets ligt psychopatisch/sociopatisch.... O en bananen.
-Ik had verwacht dat je HS14 JiHawk ernstig zou overraten en dat doe je niet zo gj
-Jolien staat imo iets te hoog, maar echt like 5 plaatsen ofzo. Je laatste zin vat Jolien perfect samen. Als Jolien 6e ofzo was geworden had ze bij mij wss 20 plaatsen hoger gestaan dan ze nu doet.

Verder:
-Post aub ook nog de volledige lijst, al is het maar om te vergelijken
-HS3 Para staat, ondanks dat hij nét de top 25 niet haalde, nog steeds vééééél te laag en alleen al daarom zal ik ooit op een dag nog de rest van mijn ranking van enig commentaar gaan voorzien (al ga ik dat niet meer zo uitgebreid doen als hiervoor aangezien daar blijkbaar toch geen publiek voor is en ik dan wel wat beters te doen heb met mijn leven)
-HOE THE FUCK KAN HS8 FISICO OP 27 STAAN???? Voordat HS15 klaar was had ik HS8 Fisico op 10. Seriously. Een van de beste personages ooit. Stop met hem te underraten.
-Oké, dus je hebt HS8 Fisico, HS3 Para en HS14 iHawk sws niet in je top 20 staan, wat betekend dat je minstens 3 personages die ik er niet in had staan er wel in hebt staan. 1 daarvan is HS8 Hitomi (die jij altijd al zwaar overrated hebt). Ik gok dat HS12 Tuffie er sws ook in zal staan.... HS12 Noemie? Of maybe HS9 Vygan, maar jij hebt niet zoveel met HS9 volgens mij. HS2-4 zullen wel volledig geëlimineerd zijn op dit punt, aangezien je de enige 2 top 20 waardige personages uit die Spelen op 28 en 26 hebt staan.

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Het heeft even geduurd, maar het ziet eruit als een meer dan acceptabele ranking. HS15 WM had ik eerlijk gezegd niet zo hoog verwacht, maar het feit dat jij zijn sterke punten inziet verheugt mij alleen maar. HS9 Jolien had ik eigenlijk wel wat lager verwacht vanwege haar tegenvallende rol in het verhaal, al zal ik daar niet wakker om liggen. HS14 Jihawk en HS12/HS15 Para staan naar mijn mening op een passende plaats.

Verder ben ik blij dat jij HS3 Para niet overdreven hoog hebt staan. HS8 Fisico zou ik op z'n minst waarschijnlijk in de Top 20 hebben gezet, maar goed. Ik heb zelf (nog) geen ranking gemaakt, dus ik heb niks om mee te vergelijken.

Prins Para Vanilla

HS3 Para is het beste personage van de eerste 7 Hongerspelen. No competition. (Nou oké HS6 Ulysses misschien een beetje maar die werd pas leuk in zijn laatste 3/4 verhaaltjes.)

Olivier Vanilla

20. Fisico (HS8)

Tbh begreep ik al niet waarom Fisico lager stond op mijn lijst want ik zweerde dat ik hem top 20 cijfers had gegeven, maar ik had nog een lijstupdate niet gedaan en daardoor stond hij per ongeluk te laag. Om de shitstorm (van maar liefst een persoon!) dus te stoppen: Fisico van HS8 is wel degelijk een top 20 personage :’)

Fisico is niet mijn favoriete personage aller tijden, zeker niet zelfs. Maar Fisico is wel een heel goed personage, met een paar sterke eigenschappen. Fisico is een beetje een los verhaaltje binnen HS8 tussen alle drama van de 8 hoofdpersonages door. Hij leeft in zijn eigen wereld, is niet erg begaan met andere mensen, maar hij speelt wel een indrukwekkende ‘one man-game’ die interessant is om te volgen. Zijn kills zijn indrukwekkend en het is allemaal erg verfrissend om te lezen. Eigenlijk is Fisico vergelijkbaar met de fluitspeler van WvW: hij staat los van de rest van het spel maar als je geen rekening met hem houdt, kan hij zomaar winnen. O en hij bespeelt de fluit. Ook een overeenkomst. Een licht anticlimactische dood houdt niet tegen dat Fisico echt wel een bijzonder personage was.

19. Adje (HS9)

We zijn bijna door HS9 heen (ineens een flinke spoiler nu ik 26-120 niet heb gedaan) aangezien alleen WM nog volgt, maar bij deze. Adje! Para maakt een goed punt dat ik niet zo veel met HS9 heb, maar dat is vooral met het meerendeel van de personages. De meeste personages belangrijkere personages (Necrodeus, Hitomi, Vygan) staan rond plek 40/50, ik heb echt alleen de personages hoog gezet die HS9 interessant genoeg hielden om een enorm lang en (letterlijk) bloedeloos verloop te hebben. Adje heeft een redelijk cliche en zelfs bijna irritant underdog-personage: hij heeft een relatie met Noemie (die direct sterft, dat is dan wel humor) en hij wil wraak op de moordenaar. Klein beetje jammer dat die moordenaar 100 keer sterker is. Wat volgt is een kat-en-muis spel, waarbij Adje in het begin weinig tegenstand biedt maar naarmate het spel vordert steeds slimmer en boeiender wordt. Of het een goed einde is dat WM Adje’s ledematen er af hakt blijft discutabel (oke, eigenlijk niet) maar het doorbrak wel een beetje het cliché einde waar Adje naar toe ging. Wat echter het geval blijft is dat Adje te vroeg dood ging en meer dan dit had verdiend. Adje was een belangrijk en boeiend personage, en een plek in de top 20 lijkt mij redelijk.

18. Sushi (HS15)

Tja, we lijken altijd wel een underdog-goodguy te hebben in de Spelen, en in HS15 was Sushi dat. Serieus, na Sushi, Adje, WM en Bandaka kreeg ik bijna een hekel aan deze Sushi, gewoon omdat het zo uitgemolken aanvoelde. Dat is onterecht. Sushi is een heel goed en belangrijk personage, die een paar unieke kenmerken had en een heel ‘emotionele’ Spelen had, met een briljant einde. Als je het zo doorleest is Sushi echt een goddelijk personage, juist omdat hij niet wint. En, omdat hij in tegenstelling tot Adje van HS9, wel degelijk op een goede manier sterft. Zijn rol binnen Team Zilver is leuk, Sushi is een capabele leider en ook een redelijk goede tribuut. Echt sterk is hij niet, maar dankzij teamwork, zijn intelligentie en geluk komt hij ontzettend ver. Hij heeft echter een enorm minpunt: zijn liefde voor Lyne, die lesbisch blijkt te zijn. Heerlijk drama! Voor Sushi blijkt dit echter echt een issue te zijn. Het beïnvloedt zijn keuzes (zo vertrouwt hij WM toe in hun team, puur en alleen omdat het er indirect voor zorgt dat Lyne en Hitomi gaan kleffen), en het begint steeds moeilijker te worden of we Sushi moeten aanmoedigen of moeten verachten. Zijn dood geeft echter het antwoord: Sushi was gewoon een goodguy. Een goodguy die, net als zovelen, te veel zijn emoties de overhand liet nemen. Tel daarbij de ‘Wondersloffen van Sjakie’-achtige scheepsverhalen en je krijgt een verdomde sterk personage, die vooral bij de herlezing ontzettend leuk blijkt te zijn. Sushi zet wel de norm voor de komende 17 personages in deze ranking.

17. Goomuin (HS8)

Met pijn in mijn hart moet ik Goomuin elimineren. Dikke, zielige Goomuin. Voor HS8 gingen de meeste personages niet veel verder dan “Ik ben sterk, dus ik vermoord jou!” “Maar ik ben slimmer, dus ik verraad jou!”. Goomuin is echter uniek. Al vanaf het begin af aan lees je aan alles dat Goomuin niet een van de favorieten is. Sterker zelfs, hij doet er alles aan om niet gelijk dood te gaan. Totdat ‘pestkop’ Ulysses hem ‘adopteert’ als zijn teamgenoot. Ondanks dat het gedrag van Ulysses tegen Goomuin nou niet bepaald ‘aardig’ is, zijn ze wel twee verdomde goede teamgenoten voor elkaar, en door de dood van Tuffie en Tosti en het gekust van Para, Lucoshi en WM lijkt Goomuin zowaar kans te hebben! Vervolgens komt natuurlijk het briljante stuk waarbij Goomuin, Hitomi en Ulysses op vakantie gaan binnen de Arena en dit is uiteraard goud. Niet geweldig beschreven ofzo, maar het concept is fantastisch en ik hou van goede concepten. Net als je leest dat Goomuin gelukkig wordt, worden we met de komst van Para (en diens snelle dood) er op pijnlijke wijze aan herinnerd dat dit de Hongerspelen zijn, en dat het allemaal niet zo ‘leuk’ en ‘gezellig’ is. Gevolg is duidelijk: trio valt uit elkaar en ziet elkaar nooit meer terug, Goomuin pleegt na een zielig stukje zelfmoord. Hij is op die manier misschien wel het eerste personage wat uiteindelijk niet wil winnen, en dat maakt hem ontzettend boeiend. Goomuin is zo anders dan anderen. Plek 17 it is.

16. Lazerstraal (HS4)

Let op: Lazerstraal van HS4. Als ik het HS14 ding er bij ga rekenen dan komt Lazerstraal ineens 30 tot 40 plekken lager en dat is gewoon zonde. Ik heb Henk ook niet op plek 200 gezet wegens dat gedoe in HS14.

Lazerstraal heeft een beetje hetzelfde als Goomuin hierboven: Lazerstraal is anders dan andere personages. En net als Goomuin zit Lazerstraal een beetje afgesloten van de rest van de Arena. Echter is dit de hele Spelen lang, en is dit niet echt een vrijwillige keuze. In HS4 gebeurt veel shit en eigenlijk vind ik heel weinig interessant daarvan, waardoor de romantiek tussen Fisico en Lazerstraal bijzonder boeiend wordt om te volgen. Het is anders, het is vreemd, en gek genoeg gebeurt wat niet had ‘mogen’ gebeuren: Lazerstraal en Fisico blijven dus echt alleen over. Een heerlijke twist, die eigenlijk helemaal niet zo voorspelbaar was. Lazerstraal was echter de interessantere van het duo (omdat ze een meisje was?) en eigenlijk is het ook wel zonde dat ze niet gewoon heeft gewonnen toen. Fisico ontpopte zich tot een zeer interessant personage in de latere Spelen maar in hun eigen Spelen was hij dat nog niet echt, het was Lazerstraal die de show stal. Lazerstraal op plek 16!

15. Hitomi (HS8)

Oke nog eentje dan, maar deze doe ik omdat ik deze keuze minimaal aan de helft van de fanbase moet verantwoorden. Hitomi is een fantastisch hoofdpersonage van HS8, en Para underrate haar rol enorm in HS8. Hitomi is een personage wat pas laat geïntroduceerd wordt, maar die vervolgens met bijna alle tributen in contact komt. Eerst bouwt ze een alliantie op met Jolien. Jolien vlucht nadat Goomuin en Ulysses komen en Hitomi vormt zelfs een alliantie na een rare vakantie. Goomuin en Ulysses verlaten haar echter wanneer ze WM gaan opzoeken en Hitomi gaat er alsnog achteraan, met dank aan Nick. Nick verraadt haar echter, en met geluk blijft ze leven, om vervolgens er achter te komen dat ze als een van de weinige nog leeft. Ze gaat naar het wrak, haalt een zwaard, en na een bijzondere ontknoping vermoordt ze Nick. Het hele verhaal is eigenlijk een enorm geloofwaardige manier hoe een klein meisje de Hongerspelen zou kunnen winnen. Heel veel geluk, heel veel gevechten ontwijken en veel allianties vormen. Haar verhaal is uniek, bij vlagen verdrietig, en het zorgt er voor dat ze een veel leuker (goed) hoofdpersonage is dan Sushi. Misschien is het ook wel deels persoonlijk, aangezien ik niet al mijn liefde voor Hitomi uit kan leggen, maar ze is wel een heel erg leuke winnares en, ondanks dat ze nauwelijks de vaardigheden er voor had, ook wel een kloppende.

weer zes ik hoop dat jullie het leuk vinden er komt nog maar een personage aan die para niet heeft in zijn top 20 (spoiler dit personage zit in hs12 wat een verrassing (spoiler het is tuffie die zag je niet aankomen)) maar geniet er maar van leest iemand van jullie btw die grand krabs auto op die alexkankersite ofzo want ik weet echt niet het praktische nut er van het is net als die achterlijke play back show playback je gek waarom zou je cabaret gaan playbacken dat is zo erg niet nuttig maar goed de meeste deelnemers zijn dan ook gehandicapt ze zijn para haha want para is handicap snap je haha ik ga statistiek maken doei

Prins Para Vanilla

Ugh... Oke dan:
Fisico staat nog steeds te laag maar dit is al beter
Adje staat veel te laag, een van de meest complexe personages ooit. Seriously. En hoe kan een verhaallijn die slechts 1 keer is voorgekomen cliché zijn?
WAAR IS HS9 HITOMI???
Oke Lazerstraal had ik niet verwacht en hoewel ik het niet verdient vind is het wel leuk
Goomuin>>>Hitomi. Ik vind Hitomi ook een leuk personage, maar echt goed? Beter dan hs9 Adje & Hitomi? No fucking way. Echt niet.

Olivier Vanilla

HS9 Hitomi staat bij mijn ranking eigenlijk best laag (als in wel top 50 maar niet top 25) . In mijn reread was ik niet enorm enthousiast over HS9 en Hitomi vond ik niet zo'n heel goed personage om eerlijk te zijn. Ze was vaak het onderwerp maar ook niet veel meer dan dat. Daarbij zat haar personage niet geweldig in elkaar. Ik heb haar eigenlijk nooit overwogen als een van de hoogste personages Razz

Verder ben ik het met je eens over Adje, maar we zijn op een punt dat bijna ieder personage in mijn ogen complex, bijzonder of belangrijk is. Sushi is voor mij een vergelijkbaar personage en die staat ook maar een plek hoger. Ik zal dit bij nog een aantal personages goed proberen uit te leggen, want er komen nog wat verrassingen aan happy.

En met cliché bedoel ik natuurlijk het concept Adje in het algemeen, niet in vergelijking met de andere TPHS Razz.

Prins Para Vanilla

Tja ik wordt bij iedere reread enthousiaster over hs9 en met name Hitomi en Adje. Maar goed, jouw lijst. Ad Venture zit er nog in dus /care

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
HS8 Fisico staat wat mij betreft op een mooie plaats. Had misschien nog iets hoger gekund, maar gezien zijn geringe rol in het verhaal kan ik dit wel begrijpen.
Lazerstraal had ik een stuk lager verwacht, maar goed.
Goomuin en Hitomi zijn in mijn ogen ongeveer gelijkwaardig aan elkaar, en het bevalt mij dus dat ze dicht bij elkaar staan. Daarnaast staan ze op passende plaatsen.
Adje en Sushi had ik allebei wat hoger verwacht, maar aangezien er nu waarschijnlijk alleen nog maar goede personages gaan volgen is hun plaats waarschijnlijk toch wel terecht.

Olivier Vanilla

14. Ulysses (HS6)

Oke, tijd om de meest geslaagde Gimmick-personages er uit te gaan halen. Ulysses op plek 14 is misschien als je het niveau van HS6 bekijkt een veel te hoge plek voor hem. In de matige fase tussen HS4 en HS7, waarbij het niveau geleidelijk steeds lager werd totdat de Spelen op een bepaald moment niet eens meer af werden gemaakt, was Ulysses echter een van de weinige lichtpuntjes die hoop gaf tot meer. Nu was het grappig dat Ulysses op een ouderwetse ende klassieke manier sprak ende articuleerde, maar op basis van alleen dat geintje kan ik hem geen top 25 plaats geven. Ulysses was tot aan zijn verschrikkelijk slecht en anoniem geschreven dood een leuk personage, maar that's it. MAAR TOEN. Ulysses kwam terug! En hoe! Ulysses kreeg ineens alle karakteristieken van een personage waar zowel Para als ik botergeil van worden. Hij ontpopte zich tot een ware badguy (wat oprecht een verrassing was) en hij verraadde ineens zijn vrienden, waaronder bondgenoot Necrodeus. Een genot om te lezen! De finale mocht hij niet winnen want dit was op dat moment nog gemeen, maar Ulysses was eigenlijk het enige personage wat HS6 nog een waardig eindproduct maakte,

13. BLF (HS15)

Volgende gimmick. Waar Ulysses klassiek praatte, was BLF een ongelooflijke homo. Wat bij Ulysses al grappig was, was bij BLF bij vlagen hilarisch. Een paar van de grappigste quotes binnen onze HS kwamen van BLF. Ook BLF kwam al vrij snel uit de kast als badguy, en dat deed hij zeker niet verkeerd. De verkrachting van WM was overduidelijk zijn ergste actie, maar verder manipuleerde hij zijn tegenstanders maar ook zijn teamgenoten op bij vlagen briljante wijze. Op een slimme manier acteerde hij dat hij 'second-in-command' was achter Jeanne, maar het werd steeds duidelijker dat BLF op de achtergrond bleef en zo Jeanne kwetsbaar hield. Door de profiteren van de domheid van Tosti wist hij gelijk al spanning te creëren tussen Team Zwart en Wit, leider Tuffie uit te schakelen, en zo een voor hem een ideaal team van 3 man te creëren. Doordat hij stiekem ook nog Hitomi gebruikte in een verbondje had hij een ideale situatie voor hem gemaakt. Tevens was BLF een geweldige vechter, waardoor hij op bijna alle fronten een levensgevaarlijk personage was. Zijn rivaliteit met Para was overigens ook prachtig. Seriously, like, BLF was fa-bu-lous!

12. Lyne (HS15)

Next, Lyne. Het beste 'object' aller tijden in een Spelen. Serieus, Lyne had in zo ontzettend veel verhaallijnen een rol zonder zelf hier echt aan toe te voegen. Door haar vroege ontvoering is ze 'slaaf' van Team Zwart en 'gekidnapte prinses' voor Team Zilver. Dat maakte haar gelijk belangrijk zonder zelf echt invloed hierop te hebben. In het begin werden er echter wel verhalen uit Lyne's oogpunt geschreven en het is al snel duidelijk dat Lyne een ontzettend sterk personage is. De chemie tussen Hitomi en Lyne is al na een verhaal voelbaar, en uiteindelijk blijken ze ook gevoelens voor elkaar te hebben (vooral Lyne voor Hitomi, wat Hitomi precies voor Lyne voelde is tot de dag van vandaag wat onduidelijk) wat tot heerlijke storylines komt. Uiteindelijk is het voornamelijk Hitomi die schittert door de prachtige Lyne/Hitomi-storyline, maar een heel lange tijd (eigenlijk tot ongeveer de laatste 7) is het nog onduidelijk wie nou echt de hoofdpersoon van de twee is. Omdat Lyne ook nog een ‘object’ is in de Sushi-storyline kan je uiteindelijk een simpele conclusie trekken: HS15 was verdomde veel makkelijker en rustiger verlopen als Lyne niet had meegedaan. Bijna al Lyne’s storylines waren ook spannend en verdomde goed uitgewerkt (slaaf van Dokter Leeuw, redding van Team Zilver, liefdeslijn met Sushi en vooral de storyline met Hitomi) dus plek 12!

11. Ulysses (HS12)

Ik heb in de top 20 heel, heel veel aanpassingen gedaan (vooral omdat de personages van nr 8 tot en met nr 15 gelijk met elkaar stonden), en Ulysses heeft lange tijd in de top 10 gestaan bij mij. Toch heb ik hem zowat last minute naar plek 11 verstoten, het was allemaal net niet geweldig genoeg. Toch gaat het mij erg weinig moeite kosten om uit te leggen waarom Ulysses een geniaal personage was. Al vanaf de introductie geniet je eigenlijk van Ulysses, omdat hij het typische personage is wat je veracht maar waar je tegelijkertijd toch wel heel veel empathie voor voelt: een krachtpatsertje die zichzelf heel goed vindt, maar keer op keer faalt op het moment supreme. Dit levert al vanaf het begin af aan hilarische momenten op: Ulysses is continu verantwoordelijk voor het falen binnen team Geel en Chris ergert zich daar enorm aan (dat Chris overigens zelf systematisch zijn teammaten laat uitmoorden komt overigens niet ter sprake). Uiteindelijk wordt hij zelfs verstoten door team Geel, maar Ulysses zijn bewijsdrift gaat door, samen met zijn fantastische ‘handlanger’ Fisico. Na kortdurende teamgenoten gevonden te hebben in Flappie en team Blauw ontsnapt hij op precies het goede moment, en uiteindelijk wordt zijn doelstelling toch het terugkeren in Team Geel. Op prachtige wijze ‘bewijst’ hij zich eindelijk door Lucoshi van een ander team te vermoorden (niet wetende dat Chris en Lucoshi stiekem bondgenoten zijn) en na de zoveelste ruzie met Chris (met de melodramatische dood van TG als gevolg) worden de twee toch vrienden. Ulysses redt Chris zijn leven, team Blauw is een puinhoop door de compleet gestoorde Tuffie en enkel Para wordt nog verloren voordat het tweetal de finale haalt. Voor het eindgevecht sterft Ulysses echter, wat hen een zekere overwinning heeft gekost.

Ulysses valt voornamelijk op door zijn komisch uitgebeelde slechte eigenschappen (opschepperigheid, onhandigheid, arrogantie), maar uiteindelijk heeft Ulysses ook een paar heel mooie eigenschappen (zijn loyaliteit en zijn bewijsdrang). Deze mix zorgt er voor dat Ulysses echt een heel goed personage is, en het geeft hem ook een mooie verhaallijn. Waarom dan geen plek in de top 10? Hij is net te voorspelbaar. De verhaallijn ‘opschepperige lul, doet alles fout, wordt door team verstoten, leert samenwerken, bewijst zich alsnog en wordt vrienden met zijn vijand’ had iedereen kunnen invullen. Desondanks is het wel een verdomd sterke aanpak van deze storyline.

10. Necrodeus (HS15)

TOP 10. TOP 10. Het is bijna vreemd dat ik Necrodeus, toch niet het meest opvallende personage van HS15, hoger zet dan geweldige personages als Lyne, Sushi en BLF en misschien zelfs Para en WM. Misschien is het ook een klein beetje persoonlijk dat ik Necrodeus zo geweldig vind (ondanks dat ik niet heel veel over hem heb geschreven), maar feit blijft dat deze arrogante antiheld een van de beste personages is in HS15. Kijk, er heerst op TP al langere tijd een liefde voor personages die hun team verraden en vervolgens de HS op eigen briljante wijze proberen te winnen. Necrodeus is hier de laatste uitvoering van, en eigenlijk is het niet eens zo heel onbegrijpelijk. Leticia valt op pijnlijke wijze door de mand als leidster en als je verdere onder andere teamgenoten Fisico, Lazerstraal en Jeffrey zijn, dan is het niet gek dat je zo snel mogelijk weg wil. Enkel WM wilde hij respecteren als een gelijkwaardige teamgenoot (alhoewel Necrodeus hem meer dan eens kwelde). Necrodeus leek een gevalletje ‘Fisico HS8 maar dan beter’ te worden, en dat is ook gebleken. Zijn storyline is prima geschreven, met momenten waar Necrodeus zich vaak onthulde als een briljante tacticus die op geweldige wijze zijn meeste gevechten won en heel goed zijn eigen capaciteiten kon inschatten (ondanks zijn wat arrogante overkomen). Daartegenover was Necrodeus ook duidelijk geen vriendelijk persoon. Hij vermoordde Leticia op laffe wijze, puur omdat hij Leticia het niet gunde om te winnen omdat hij haar zwak vond, en hij leek WM te kwellen door continu gevechten met hem te ontwijken en zelfs een scenario te willen uitlokken waarin WM en Necrodeus samen zouden overblijven, wat eigenlijk echt een kutstreek zou zijn. Necrodeus kwam zelfs zelden in gevaar om te sterven (behalve op het moment dat BLF op bijzondere wijze een explosie overleefde en vervolgens Necrodeus neerstak, zonder even om te kijken of hij nou echt dood was…), en dat is puur te danken geweest aan zijn intelligentie. Buiten zijn enorme rivaliteit met WM had hij ook nog een leuke kleine rivaliteit met Para en een slim verbond met Hitomi, wat hem toch echt wel deel maakte van het verhaal. Al met al was Necrodeus een speciaal en heel goed uitgeschreven personage, die een plek in de top 10 verdient.

9. Tuffie (HS12)

Oke, de laatste van de dag. Echt Para, plek 23, wtf? Tuffie is misschien niet een van de leukste personages aller tijden, maar overduidelijk een van de besten. Het duurt welgeteld een verhaal voordat we weten dat Tuffie hoogstwaarschijnlijk een badguy gaat worden:

Tuffie was wat betreft uiterlijk totaal geen Adje. Hij was klein, mager en lelijk. Zijn rare en niet betrouwbare uiterlijk maakte hij meer dan goed met het feit dat hij zo vriendelijk is.

Omg ik hou van foreshadowing. Vanaf dan is het fantaseren begonnen. Is Tuffie echt een badguy? De kans lijkt aanwezig te zijn dat dit helemaal niet zo is: Tuffie zit best op de achtergrond, kiest wanneer gevraagd altijd de kant van ubergoodgirl Jolien en eigenlijk lijkt hij gewoon een simpel bijpersonage te worden totdat hij ongeveer als nr 12 of 13 ofzoiets sterft. Dit verandert wanneer Tuffie zijn dood acteert in een gevecht met het restant Team Blauw (het epische team van Noémie, Adje, Necrodeus en Goomuin :’) ) en vervolgens met dodelijke precisie een zwaard in het achterhoofd gooit van Adje. Vanaf dat moment weten we eigenlijk dat Tuffie niet zo vriendelijk is als dat hij lijkt. Maar waarom? Dat wordt al gauw duidelijk wanneer Tuffie een kort moment later ‘teamgenoot’ Necrodeus van een klif gooit: Tuffie is geobsedeerd met Jolien. Steeds meer worden zijn duistere kantjes zichtbaar, en steeds wordt Tuffie interessanter, zeker op het moment dat hij zichzelf nog onder controle lijkt te hebben. In een gevecht overmeestert hij vervolgens WM en vanaf hier komen we erachter wat voor vreselijke manisch-depressieve badguy Tuffie nou echt is. Niet alleen chanteert hij WM met zijn broederlijke liefde voor Noémie, hij heeft na jarenlang getreiterd te zijn geweest een keer een schoolshooting gepleegd. Totaal geen gevoel voor moraal lijkt Tuffie meer te hebben, en dit moment is ook zijn hoogtepunt. Nadat we ook nog te horen krijgen dat hij verantwoordelijk is voor Flappie’s eenzame opsluiting (en zo in een klap een van de grootste HS-badguys aller tijden haast sympathiek maakt) krijg je zo’n heerlijke hekel aan Tuffie. Compleet achter de schermen was hij de grootste badguy in de Arena, hij maakt deel uit van wat waarschijnlijk de beste HS-backstory ooit is, en op Flappie en WM na heeft niemand in de gaten waar hij allemaal mee bezig is.

Helaas gaat Tuffie vanaf dat moment downhill. Zijn manische kant begint wat over te nemen en steeds openlijker te worden (zeker wanneer Jolien sterft), wat Tuffie een stuk minder intrigerend maakt. Nog steeds is Tuffie overigens een goed personage. Zijn ‘vriendschap’ met WM wordt steeds spannender, Tuffie is enorm gevaarlijk en de ontknoping met Flappie moet nog komen. Vooral zijn moord op Para is een haast ijzingwekkend moment die enkel ontstaat door pure haat bij Tuffie. De ontknoping komt er uiteindelijk ook, en op ietwat tragische wijze verlaat Flappie het leven zonder wraak te kunnen nemen op Tuffie. Ondanks dat dit de storyline van Flappie misschien wel nog beter maakt, begint de aanwezigheid van Tuffie nu echt te irriteren. WM laat hem godzijdank gelijk in de steek en op ietwat tegenvallende (en ook slecht geschreven) wijze sterft Tuffie.

Ondanks dat Tuffie op het einde niet aan de verwachtingen voldeed is een top 10 plek voor mij eigenlijk niet echt twijfelachtig (laat staan een top 20-plek). Niet alleen speelde Tuffie een hoofdrol in de geniale verhaallijnen van twee van de beste HS-personages aller tijden, hij is ook op zichzelf een bijzonder personage. Zijn manische obsessies, zijn rol in het midden van de Spelen en vooral zijn backstory maken hem een van de beste personages tot nu toe. Een wat minder (maar nog steeds goed) einde houdt dat wat mij betreft niet tegen.

Gesponsorde inhoud

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 3 van 4]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Permissies van dit forum: