Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Para rankt alle 216 tributen

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down  Bericht [Pagina 6 van 13]

76 Re: Para rankt alle 216 tributen op di 14 jul 2015, 21:15

Prins Para Vanilla

Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Als dat gebeurd was was Necro relevant geweest ja.

Profiel bekijken http://www.xnxx.com/c/Lesbian-26

77 Re: Para rankt alle 216 tributen op di 14 jul 2015, 21:52

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Het is alleen jammer dat ik daar nooit aan toe ben gekomen, omdat de verhaaltjes tegen het einde van HS9 ongewoon snel op elkaar volgden.

Btw, mijn voorspelling voor de volgende update:
Para schreef:3 badguys
HS3 WM, HS6 Jeffrey, HS8 WM
iemand die in het eerste verhaaltje van diens Hongerspelen zat
HS8 Chris
degene die ik vergeten was te ranken en waardoor HS4-Tosti dus de Top 100 miste
Geen idee, maar ik gok op HS4 Tuffie.

Profiel bekijken

78 Re: Para rankt alle 216 tributen op di 14 jul 2015, 22:49

Olivier Vanilla

Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
De gebeurtenissen van HS1, 5, 7 en 11 kunnen als canon beschouwd worden. Dat ze hebben plaatsgevonden is sws zeker (7 en 11 hebben zelfs een officiële winnaar!). De gebeurtenissen van HS1 zijn echter fucking bullshit dus de inhoud kan onmogelijk canon zijn. HS5 is gewoon canon (de arena was toch ingestort zonder overlevenden), HS7 kan ook ieder verhaal canon beschouwd worden, omdat er geen onrealistische dingen gebeuren en Leticia won door een massale explosie. HS11 niet doordat Jelle dood ging op een bepaald moment, maar in HS12 en 15 kwam hij in levende lijve voor. Doordat Jeanne ook Post HS11 een rol had en haar achtergrond canon is, kan iig een deel van HS11 als canon gezien worden. Ik denk de eerste helft. HS10 is niet canon. (Of eigenlijk wel, als animatie-serie)

Goede update weer happy. Ik had overigens Selletje van HS15 liever geëlimineerd zien worden dan Lennard en Poké-fan omdat ze niet zo interessant was, maar daar denk jij anders over dus ik verwacht een goede uitleg bij haar. Je uitleg bij Henk valt te begrijpen en ik zat er ook over denken om dat bij Henk op te tellen, maar HS14 bewijst eigenlijk dat het nog steeds een scheldende mongool is gebleven, wat de verhaallijn van HS12 best wel teniet doet. Zijn beste momenten zijn overigens voornamelijk te danken aan Poké-Fan, WM en Flappie. 

Verder zie je meer in mijn rankings Razz

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats
Profiel bekijken http://www.toadplaza.com

79 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 15 jul 2015, 01:27

Olivier Vanilla

Wtf WM, het is een fucking SNEEUWARENA. Hoe kan er een bos zijn g

Sneeuw in een bos is best wel normaal ofzo. Laat staan bij Taiga.

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats

80 Re: Para rankt alle 216 tributen op do 16 jul 2015, 15:39

Prins Para Vanilla

Olivier Vanilla schreef:
Wtf WM, het is een fucking SNEEUWARENA. Hoe kan er een bos zijn g

Sneeuw in een bos is best wel normaal ofzo. Laat staan bij Taiga.
Ik citeer:
"En het speelt zich niet af in een warme, bosrijke omgeving: de tributen moeten zien te vertoeven tussen de Pinguïns en Zeehodnen op Antarctica! "

81 Re: Para rankt alle 216 tributen op do 16 jul 2015, 19:29

Olivier Vanilla

ja het was wel fout maar het kan wel

82 Re: Para rankt alle 216 tributen op vr 17 jul 2015, 17:01

Prins Para Vanilla

Mogelijk enkele schokkende eliminaties deze keer. Slechts 2 van de 5 namen zijn al eens genoemd in dit topic.

90 – Fisico (HS12 – 14e)

Fisico, opgegroeid in de stad en bang voor alles met meer dan 2 poten

Ja oke ik was dus Fisico vergeten te ranken in eerste instantie. Ik had hem in mijn hoofd in de top 100 gezet, maar toen ik het ging uittypen vergat ik hem en kwam ik op een oneven aantal uit. Maar goed, Fisico dus.

Team Geel van HS12 is geweldig. Ik denk dat we het daar allemaal over eens zullen zijn. Fisico is een onderdeel van dat team, en Fisico is best wel leuk. Oke ik weet ook niet wat ik wil zeggen dus laten we er een quote bijpakken.

Ook Fisico sputtert tegen. 'Ik heb anders geen zin om een ijsbeer tegen te komen!' zegt hij.

Fisico breng het grootste deel van zijn tijd in de Arena doodsbang door. Daarnaast is hij de trouwe sidekick van Ulysses, wat best een vreemde combi is aangezien Ulysses een arrogante kwal is die zelf leider wil worden terwijl Fisico een timide jongen is die voornamelijk niet opgegeten wil worden.

'Vind je het niet belachelijk wat T.G allemaal doet?' Fisico knikt. 'Hij wil dat we op ijsberen en poolvossen gaan jagen. Maar die jagen juist op ons! Weet hij dat soms niet?' Fisico bibbert nu al van angst. 'Ja, echt man, wat een sukkel.' antwoordt Ulysess. 'Alles wat hij doet vergroot onze achterstand op de andere teams alleen maar. Hij is gewoon een watje, hij durft niet te vechten. We moeten van hem af.' Fisico twijfelt even, maar geeft Ulysess uiteindelijk gelijk. Chris hoort Ulysess en Fisico praten een draait zich even om, waarop ze gauw hun mond houden. Maar het moge duidelijk zijn dat in ieder geval Ulysess en Fisico T.G niet veel langer als hun leider zullen accepteren...

Fisico doet verder niet heel veel van waarde in de team Geel stukjes. Hij valt af en toe Ulysses bij, en af en toe maakt hij een opmerking om duidelijk te maken dat hij bang of dom is.

T.g verslikt zich bijna als hij dit hoort. “Noémie?”
“Die hoorde toch bij ons?” vraagt Fisico verbaasd.
“Was het je de afgelopen dag nog niet opgevallen dat ze verrassend afwezig was in ons kamp?” vraagt Para geamuseerd. Fisico loopt rood aan en mompelt iets onverstaanbaars.

Lol.

Uiteindelijk krijgt Fisico een ietsiepietsie meer diepgang, als hij Ulysses bijvalt in het Bananendrama.

Jij hebt het ook gezien, toch Fisico?’ Fisico knikt onzeker. Eigenlijk had hij niets gezien, maar toch voelt hij zich gedwongen om het met Ulysess eens te zijn. Hij en Ulysess komen immers allebei uit District 5, en bovendien was Ulysess al sinds het begin van de trainingen een beetje de baas over hem.

Wel leuk om “Fisico heeft geen eigen mening” ook door Fisico zelf bevestigd te zien worden. Diet zien we opnieuw als Ulysses uit het team wordt gezet, en Fisico hem blind volgt.

‘Kom je mee, Fisico?’ Fisico verstijft. Hij wil eigenlijk blijven, maar hij durft niet tegen Ulysess in te gaan. ‘Eh, ja, ik kom al.’ stamelt hij. T.G kijkt hem verbouwereerd aan. ‘Wat doe je nou Fisico? Dit heb jij niet verdiend. Je hoort bij ons.’ Fisico blijft even staan. ‘Ga me nou niet vertellen dat je bij die sukkels wil blijven.’ Zegt Ulysess. ‘Ik dacht dat we vrienden waren!’ ‘Ja, wacht, ik kom al!’ roept Fisico terug. ‘Nee, wacht nou even!’ roept T.G. Hij wil achter Fisico aanlopen, maar Chris houdt hem tegen. ‘Laat hem maar. Als hij geen eigen mening heeft, dan hebben we aan hem ook niets.’

Ik heb over onderstaande stukje niets te zeggen maar ik vind het grappig dus ik post het:

Opeens ziet Ulysess een eindje verderop twee gedaantes lopen. ‘Zie jij wat ik zie?’ zegt hij. ‘Ja, ik zie ook dat we door een berggebied lopen.’ antwoordt Fisico. ‘Ik bedoel voor je, sufferd.’ zegt Ulysess.

Fisico gaat nog eventjes door met Ulysses’ trouwe schaduw te zijn, maar dan ineens kruipt hij uit zijn schulp en laat hij zien dat hij eigenlijk vele male slimmer dan Daffy Duck is.

‘Hou op!’ roept Fisico. Nog net op tijd kan Jolien zich inhouden voordat ze op haar blaaspijp wilde blazen. ‘Dit is helemaal niet nodig! Flappie heeft ons erin geluisd, dat is alles. We hebben geen reden meer om verder te vechten.’ Jolien kijkt Fisico minachtend aan. ‘Oh ja? Geef me één goede reden waarom ik je vriendje nu niet zou doden. Hij valt immers mijn teamgenoot aan. Bovendien zijn dit de Hongerspelen. Het is doden of gedood worden, toch?’ Opnieuw poogt ze een pijltje af te vuren als Fisico haar alweer onderbreekt. ‘Inderdaad, dit zijn de Hongerspelen,’ antwoordt hij. ‘Maar we kunnen ook allianties vormen. Er staat nergens in de regels dat dat niet is toegestaan, toch?’ Maar Jolien aarzelt niet. ‘Allianties? Laat me niet lachen. Ik sluit geen allianties met mensen die mijn teamgenoten aanvallen.’ Fisico wordt nu wat nerveus. Hij was aanvankelijk eigenlijk helemaal niet van plan een alliantie te stichten, maar hij probeert tijd te winnen zodat Jolien Ulysess niet gaat vermoorden. ‘Flappie heeft ons tegen elkaar opgezet!’ gaat hij verder. ‘We hadden helemaal niet hoeven vechten als we hem doorhadden. Weet je niet meer wat ons oorspronkelijke doel was?’ Jolien kijkt hem vragend aan. ‘Ik heb het over Noémie. Een halfuur geleden ontsnapte ze ternauwernood, maar wij hadden haar allemaal als doelwit. Ulysess en ik willen haar dood hebben omdat ze ons verraden heeft, en Tuffie en jij willen hetzelfde omdat ze jullie teamleden gemanipuleerd heeft. We hebben overduidelijk een gemeenschappelijke vijand. Waarom buiten we dat niet uit en sluiten we een tijdelijke alliantie om Noémie uit te schakelen? Op die manier krijgen wij allebei onze wraak.’

Het lijkt erop dat Fisico vanaf dit moment een doorbraak heeft beleefd en voortaan super badass gaat zijn.

‘Goh, Fisico…’ zegt Ulysess ineens. ‘Ik wist niet dat jij zo bedachtzaam was.’ ‘In ieder geval bedachtzamer dan jij,’ antwoordt Jolien spottend. Fisico loopt rood aan. ‘Tja, let maar niet al te veel op hem,’ zegt hij. ‘Hij heeft de neiging een beetje… impulsief te zijn.’

Sushi ziet het gebeuren en probeert het mes onmiddellijk weer te pakken te krijgen, terwijl Fisico met een krachtige vuistslag Leticia neerhaalt en daarmee zijn vriend bevrijdt. 'Waarom deed je dat nou?!' bromt Ulysess tegen Fisico. 'Ik had haar ook zelf aangekund!' 'Misschien wel, maar je deed er een beetje lang over,' antwoordt Fisico.

Ulysess ziet Tuffie op hem aflopen, maar dan komt Fisico tussenbeide. ‘Hij bedoelde het niet persoonlijk,’ verzekert hij Tuffie. ‘We hadden wat problemen met Sushi toen we nog bij team Geel hoorden, daar heeft Ulysess het over. Team Rood viel ons aan, Ulysess gooide zijn speer en…’ Fisico bedenkt zich gauw als hij de boze blik van Ulysess ziet. ‘Hoe dan ook, het is verleden tijd. Ik stel voor dat we morgen weet verder gaan zoeken naar Noémie. Dat is immers wat we hadden afgesproken.’

Helaas gaat hij meteen hierna dood dus dat is wel een beetje jammer. Fisico was een boeiend personage dat een mooie aanvulling vormde op Team Geel, en dat daarnaast een mooie persoonlijke ontwikkeling doormaakte. Al met al is hij echter niet boeiend genoeg om hem hoger dan dit te zetten. Doei.

Niet veel later kwam Fisico er aan. "Jongens, we wachten nu al een tijdje op je. Kom je?". Zijn blik werd verbaasd toen hij WM zag. "Hij keert terug in ons team! Het was allemaal een misverstand!", zei Tuffie. "Nou, dat klinkt als goed nieuws!", zei Fisico. "Niet voor jou", zei Tuffie. " Ik vind twee andere mannen om Jolien heen meer dan genoeg. Doei". Tuffie stak Fisico door zijn maag met het zwaard. Een kanonschot klonk.

89 – Tuffie (HS15 – 18e)

Op de boeg van het schip staat een jongen peinzend in de verte te staren. Het is Tuffie, een zestienjarige tribuut uit district 4 en de aanvoerder van team Wit, een van de vier teams die in deze Hongerspelen zal strijden.

We zijn inmiddels op het punt aanbelandt waar de personages die niet zo ver zijn gekomen systematisch geëlimineerd zullen worden. Dit zijn vaak de verloren potenties, de personages die onverwacht voreg stierven. Tuffie is daar niet echt een uitzondering op, behalve dan misschien dat zijn vroege dood helemaal niet verrassend was en al best wel vanaf zijn introductie eraan zat te komen.

Als laatste wapen had Tuffie een spadroon uitgekozen, en deze hing veilig aan zijn eigen riem. Met zijn helderblauwe ogen, goudbruine lokken en gespierde lichaam was Tuffie de onmiskenbare leider van het team. Geslepen maar rechtvaardig, gevaarlijk maar altijd vriendelijk en met een natuurlijke dominantie die geen van de anderen kon evenaren zou hij zijn team, zijn bemanning, naar de overwinning leiden.

Tuffie wordt echt omschreven als dé ideale tribuut, de sterke leider die zijn team naar de overwinning zal leiden, en een grotere hint dat hij vroeg dood zal gaan kun je niet hebben. Maar goed, laten we eerst even kijken wat Tuffie doet in zijn korte tijd in de Arena.

Tuffie keek nog een laatste keer om naar Jeanne.
“Mochten we niet terugkomen-”
“Jullie komen terug.”
Tuffie glimlachte, en stapte ook in de roeiboot. Terwijl Lennard begon te roeien, riep BLF hen nog na.
“Ciao ciao!”
Pokéfan keek geïrriteerd om, maar Tuffie legde waarschuwend een hand op zijn schouder.

Er wordt echt héél erg geprobeerd Tuffie de ideale leider te laten zijn.

Tuffie hoort de stem van Pokéfan in zijn oor: “Kunnen we nu alsjeblieft snel wegvaren?” Tuffie glimlacht, maar schud wel zijn hoofd. “Ik weet dat jij ze niet mag, maar ik ben er van overtuigd dat zowel BLF als Selletje nog een belangrijk onderdeel van dit team zullen zijn.”

Ja dat valt niet te ontkennen, maar misschien had je toch beter weg kunnen gaan.

Als de twee het dek opklimmen, zien ze wat er zo belangrijk kan zijn: Tuffie staat met een van de rumflessen in zijn hand, en glimlacht breed naar Selletje en BLF. “Jongens, ik wil graag even een toast uitbrengen op dit team. Ik heb er alle vertrouwen in dat wij deze Hongerspelen kunnen winnen! We zijn 6 verschillende personen, met een verschillende achtergrond en een verschillend karakter, maar toch zijn we een sterk team! We zijn het misschien niet altijd met elkaar eens, en we irriteren ons misschien wel eens aan elkaar” (Pokéfan en BLF wisselen een duistere blik) “maar als het erop aan komt, werken we goed samen. En dat is het belangrijkste! Zolang we dat altijd blijven onthouden, geloof ik dat wij alle zes levend deze Arena kunnen verlaten, en dat we, als dit alles eenmaal achter de rug is, een band hebben voor het leven. Als een familie! Proost!”

Hij is als een soort God onder de mensen!

BLF wil iets zeggen, maar Tuffie houdt hem tegen. “Geef hem een kans. Geef elkaar een kans! Stop met dit zinloze gevecht. Pokéfan, laat het verleden achter je, en veroordeel BLF niet voor iets wat een ander gedaan heeft. En BLF, stop met provoceren. Laat Pokéfan in godsnaam zien dat er niets mis is met je geaardheid! Geef elkaar een kans! Voor ons, maar ook voor jullie zelf. Geef elkaar een kans!”

En nu is hij ook nog een heldhaftige pro-homo strijder! Deze man moet winnen, zodat eenieder kan zwelgen in zijn perfectie!

Niet veel later kwamen, vanuit de kapiteinskamer, een slaperige Tuffie en Jeanne aangelopen. Tuffie schrok gelijk wakker toen hij het wilde gezicht van Leeuw zag. “Oke Leeuw, wat moet je!”, schreeuwde Tuffie, die gelijk zijn hartsvanger trok. “Rustig blijven Tuffie, ik kom hier om een verbond te sluiten.”. Gelijk deed Tuffie zijn wapen weg. “Serieus?”. “Ja, ik wil het nu bespreken. Samen aan tafel, geen wapens. Tuffie begon te twijfelen. Zou hij nu echt met Team Zwart een verbond willen sluiten? Een verbond met het op papier sterkste team zou natuurlijk ontzettend nuttig zijn, maar hij vertrouwde Leeuw absoluut niet. “Jeanne, moet ik…” “Als jij het wil, Tuffie, waarom niet. Bespreek het maar.” Uiteindelijk besloot Tuffie om toch maar in te stemmen.

Oké, God is een slet en wil een verbond starten met de badguys. Tot zover zijn positiviteit.

“Oh my God! Hadden jullie nou seks?”, schreeuwde BLF haast naar Jeanne. “Je moet je ergens mee vermaken, als het misschien wel de laatste dagen van je leven zijn. Geen minuut te verspillen.”, zei Jeanne nonchalant. “Oeeee, stoute meid! Hoe was ie?” “Meh. Hij deed zijn best.”

TUFFIE KAN NIET NEUKEN

Tuffie, op het eiland in de achtervolging op Leeuw, merkt ineens op dat zijn schip wegvaart. “Jeanne, wat flik je mij nou!” “Ja sorry, maar dit hadden we al een klein beetje ingepland. Vaarwel Tuffie!”, zegt ze met een laatste glimlachje. Verbijsterd kijkt hij toe hoe zijn team met het schip hem achterlaat.

Je gaat me nu toch niet vertellen dat Tuffie vroeg dood gaat? Wie had dat ooit zien aankomen!?

Tuffie is een intrigerend personage, omdat hij zó ontzettend als de gedoodverfde favoriet wordt beschreven, en in iedere andere Teamspelen haalden de leiders op zijn minst de top 10. Daardoor is Tuffie’s vroege dood toch wel een schokkend moment. Verder hield zijn personage echter niet spectaculair veel in en hij werd 18e ofzo dus dit is wel een mooie plek.

“Het spijt mij van je team, Tuffie. Het zijn een stel verraders. Maar ik kan je niet laten leven, dat begrijp je zelf ook wel.”. Hij zuchtte. Het was een eerloos einde, maar hij had het kunnen zien aankomen. Hij had eerder moeten ingrijpen. Maar het had nu allemaal geen zin meer. Met een laatste zwaardslag hakt Leeuw de kop van zijn mede-captain er af, wat samen gaat met een kanonschot. Tuffie, de captain van Team Wit, is overleden.

88 – Jeffrey (HS6 – 17e)

Jeffrey was geen mietje die meteen als hij iets te pakken had wegrende, bang om ook maar een klein schrammetje te krijgen, te bang om ook maar een klein beetje gevaar te lopen. Nee, Jeffrey deed het anders. De weinige troep die er lag rond de Hoorn, was van hem.

Vrijwel iedere Hongerspelen, en zeker HS6, zit vol met semi-badguys die vroeg sterven. Waarom staat Jeffrey dan zo hoog, terwijl Raceneus, Goomuin, Fisico, Bandaka en JiHawk uit dezelfde Spelen niet eens de top 150 haalden? Heel simpel. Jeffrey is oprecht een van de weinige personages uit HS6 met karakter. Een consistent karakter. Een ten tijden van HS6 zelfs nog uniek karakter. Voor de eerste ca 20 verhaaltjes van HS6 was Jeffrey dé main badguy. HS2, HS3 en HS4 hadden ook al wel badguys, maar nooit een die zó prominent en zó slecht was als Jeffrey.

Een gedaante met ene doos op zijn hoofd kreeg bijna een flesje water te pakken dat onder het zand lag, dus Jeffrey doorboorde hem met zijn speer. Het bleek Dobbelsteen te zijn die hij net had vermoord, en Jeffrey was trots om de eerste dode op zijn geweten te hebben. Tijd om te genieten van zijn triomf had hij niet; hij werd omver gekegeld door Goomuin. Met een snelle draai stond hij snel weer op en zocht zijn speer, die was blijven steken in Dobbelsteens nek. Hij was te ver verwijderd, en zag nog net hoe Necrodeus van de situatie gebruikmaakte en zijn speer jatte. Uit woedde stompte hij degene die hem in de weg zaten; wie helaa- s Sushi bleek te zijn. Hij had een helm buitgemaakt, maar door de klap van Jeffrey kwam hij hard in het zand neer en rolde de helm van zijn hoofd. Met een hand griste Jeffrey de helm uit het zand en sloeg ermee op Sushi’s hoofd, die ineenkromp en begon te bloeden. Met een laatste harde trap tegen zijn gezicht, waarbij hij een hard gekraak hoorde, liet hij Sushi achter en rende terug naar de Hoorn, op zoek naar achtergebleven spullen.

Ja uhm 2 moorden in zo’n korte tijd is best spectaculair, en er intens van genieten si dat ook wel.

Jeffrey was uit verveling maar wat andere tributen achterna gegaan. Na het ophalen van Sushi’s lijk gebeurde er vrij weinig, en ook hij had honger en dorst. Necrodeus zag eruit als een makkelijk slachtoffer, dus hij Jeffrey rende hem achterna.

Lol. Jeffrey besluit een random tribuut te proberen te vermoorden omdat hij zich verveelt, ca 5 minuten na de start van de Hongerspelen.

En wie kwam daar opeens voorbij? SMF. En hij at brood. Dat brood was waarschijnlijk het enige overgebleven brood, dus Jeffrey gooide meteen zijn speer. Jeffrey was een redelijke speerwerper, dus het was niet verrassend toen de speer SMF’s hoofd doorboorde en aan de andere kant vast bleef zitten in ene of andere reuzepaddenstoel. Jeffrey greep meteen het sneetje brood uit SMF’s handen. Het was helaas maar een sneetje, maar toch vrat Jeffrey het in een keer op. En had nog steeds honger.

Kill nr 3

“Hé, Ulysses, hoe zijn de paddenstoelen?”
“Best te pruimen, dank u zeer. Ook een hapje? Ze zijn lekker sappig.”
Zou dit een list zijn? Jeffrey dacht van niet. Ulysses had geen wapens, en Jeffrey was toch veel sterker dan hij. Dus hij nam het aanbod aan, en beet een stukje af van de roomwitte paddenstoel. Ulysses was gelijk, hij smaakte heerlijk en zat vol water.
“Gekookt zijn ze nog lekkerder. Verzamel jij wat paddenstoelen, dan maak ik een vuurtje. Oké?” stelde Ulysses voor.
Jeffrey nam dit aan. Een bondgenoot paste niet echt bij hem, maar ene bondgenoot met kennis van paddenstoelen was erg handig op dit moment.

Dit had zo’n glorieus bondgenootschap kunnen zijn

Helaas is dit HS6, wat betekend dat Jeffrey, op dit moment by far het meest prominente en uitgewerkte personage, zal moeten sterven terwijl Lennard 3e wordt. Jeffrey had zich kunnen ontpoppen tot een badguy van HS9 WM-formaat, maar in pkaats daarvan werd hij 17e.

Jeffrey zat al aan zijn derde paddo, en necrodeus kon bijna niet meer tegen het wachten, toen Jeffrey plots wit wegtrok. Hij begon enorm te beven, bukte zich voorover en hoeste bloed en stukjes bruine paddo op. Woest keek hij naar Ulysses. "Verrader!" riep hij. Hij nam zijn speer en stak razendsnel naar Ulysses, die hem ontweek en hem op de grond sloeg, en zich toen klaarmaakte voor de volgende aanval. Maar dat was niet meer nodig. Jeffrey bleef liggen. Zijn woedende, lege ogen keken op naar de hemel. Ulysses kwam er met de schrik vanaf. Het kanonschot klonk...

87 – WM (HS8 – 7e)

Daar staat WM, degene die hij het meest had gevreesd tijdens de trainingen. Hij was goed met alles. Zwaarden, speren, bijlen, hij kon zelfs met een lapje stof iemand pijnlijk vermoorden. Sushi stak met zijn drietand, en schaafde WM’s heup, WM had een schijnbeweging gemaakt. Hij had zelf nog niets in zijn handen, maar begon op Sushi in te slaan met zijn vuisten. Tegen zijn schouders, zijn hoofd, zijn rug. Met een laatste klap, werd alles zwart voor Sushi.

Na de vroege dood van Tuffie, Tosti en Koops bleef WM eigenlijk over als het voornaamste gevaar in de Arena van HS8. WM was een beroepstribuut, afkomstig uit district 1 en gevreesd door vrijwel alle tributen. Hij heeft echter nooit ook maar iets bereikt :”)

Vervolgens werd Goomuin ineens geraakt door WM. WM wilde knokken, maar Goomuin dacht dat hij wel WM aankon. Vreemd genoeg ging dit aardig, totdat Goomuin een trap op zijn voet kreeg. WM leek in staat te zijn Goomuin te vermoorden, maar voordat dit gebeurde viel WM op de grond.

Ja WM kon niet eens winnen van Goomuin. GOOMUIN.

Goomuin was opgelucht: Alleen WM nog en hij kon Ulysses verlaten!

De Goomuin & Ulysses vs WM vete is zo vaag.

"Gast, ik weet alles van paddo's. Dat is één van mijn specialiteiten."

Ik heb het bij zowel Para als oshi al gezegd: het is eeuwig zonde dat we maar 1 kort verhaaltje tussen die drie hebben gekregen. De chemie is goud.

WM zei overmoedig "Tuurlijk niet. Het is nu nacht, we moorden iedereen op dit eiland uit en we eten wat".

Spoiler alert: WM vermoord niemand.

Maar hij was al te laat: JiHawk had een pijl in Oshi's rug gestoken. De jonge tribuut viel zonder nog 1 woord te zeggen neer, gevolgd door een kanonschot. Dood. Para brulde van woede en rende richting Jihawk. JiHawk was echter sneller, en stak een tweede pijl in Para's oog. Para schreeuwde het uit en greep naar zijn oog, waardoor JiHawk de mogelijkheid had om van de tributen weg te rennen. WM had al die tijd niets gedaan, maar vol verbazing staan toekijken.

EEN VAN DE STERKSTE TRIBUTENVAN DE ARENA! Wat een incompetente dwaas <3

WM probeerde tevergeefs uit te leggen dat het een paniekaanval was. Maar Para was ontevreden. "Overmoedig roepen dat we iedereen gaan uitmoorden, om vervolgens een paniekaanval te krijgen bij de eerste beste tegenstander. Fraai hoor. Met al je kills!!! O wacht, die had je niet!" WM was het nu zat. Hij tilde Para op, die duidelijk niet de kracht had dat tegen te houden. "Mijn eerste kill Para... Die komt nu!" WM flikkerde Para van de berg. Hij zag Para vallen en hij wachtte op een kanonschot maar... Die kwam maar niet.

:”)

Hoe hield WM het vol? Hij had zichzelf voorgesteld als winnar wegens veel kills. Maar hij had nog niemand vermoord. Goomuin en Jihawk ontsnapten eerder, en Para ging wel duidelijk een stuk later dood. Plus, zijn lichaam werd opgehaald bij het wrak. Toch overleefde WM alles wel makkelijk. Hij had geen last meer van flauwvallen en hoofdpijn, er was veel eten, hij had drinken gekregen als sponsorgift... Hij overleefde vrij makkelijk, terwijl iedereen elkaar slachtte. En hij had al een tijdje geen bezoek gehad.

WM’s verhaallijn is echt briljant. Dé grote bedreiging, de sterkste speler van de Arena, en hij overleefd puur door zich met niemand te bemoeien en zonder zelfs maar 1 kill te hebben gemaakt. En als hij dan eindelijk aan een gevecht gaat beginnen, staat er dit:

Normaal was WM gevlucht van Ulysses maar... Hij kon hem deze keer wel aan.

Onze main badguy y’all! Bang voor Ulysses!

WM wist snel wat hij moest doen. Ulysses viel wild aan. Zonder na te denken. Zonder goed op zijn omgeving te letten. Wm draaide zich met zijn rug naar de steile kliffen van de berg, en toen Ulysses nog eens een uitval deed sprong hij opzij, greep Ulysses beet en duwde hem van zich af met al zijn kracht. Te laat zag Ulysses dat hij in de val was gelopen en hij stortte van de rotswand.
Het kanonschot kwam niet. "Shit" dacht WM "Waarom gebeurt dit elke keer als ik iemand van die kliffen gooi?"

^Dit is echt een van de beste quotes ooit.

Vervolgens sterft WM doordat hij ineens een aanval krijgt ofzo, wat ook wel weer komisch is. Hij is geen wereld personage en ik kan hem dan ook niet veel hoger zetten dan dit, maar hij vervulde een leuke rol in HS8 enzo dus ach.

"zo te zien ga jij juist je vriend achterna. Vaarwel Ulysses". Hij wou hem net met zijn voet trappen toen hij een steek in zijn hoofd voelde. "Nee" dacht hij "alsjeblieft, nu geen aanval." Hij viel op handen en knieën. Ulysses zag zijn kans schoon, greep WM's hand en trok hem naar beneden. WM viel half bewusteloos van de rotswand, en Ulysses hoorde hem diep beneden zich neerkomen. Hij hief zichzelf weer op de berg.
Ulysses keek naar beneden. Daar lag WM op de rotsen. Het was geen fraai zicht. Zijn hoofd was opengespat en zijn hersenen lagen opengesmeerd over de rotsen.

86 – Dokter Leeuw (HS15 – 16e)

Dokter Leeuw nam zijn functie serieus. Hij was een geboren leider. Het is een 18-jarige, wrede, woeste kerel. Hij wil gevreesd worden door zijn vijanden, maar gewaardeerd door zijn vrienden. Ieder moment dat het kon, probeerde hij mensen van andere teams op de training te bedreigen. Zijn flinke baard en woeste haren wapperden door de wind.

In de categorie “Tributen die worden geïntroduceerd als Main Badguy maar dat uiteindelijk helemaal niet zijn”. Leeuw moet de ernstig geforceerde Main Badguy voorstellen, maar wat mij voornamelijk altijd is opgevallen is hoe bekwaam hij is als leider.

Ondanks Para's rare verhaal over zijn 'ervaring' stemde Dokter Leeuw. "Maakt niet uit dat het een film is, we kunnen je absoluut met jouw ervaring gebruiken." Dokter Leeuw probeerde iedereen in zijn waarde te laten en nuttig naar zij kwaliteiten te gebruiken. Zelfs UNF. UNF leek nutteloos. Hij was nog maar 12 en hij had duidelijk nog niet zijn groeispeurt gehad. Toch was Dokter Leeuw continu positief over UNF zijn 'verborgen talenten'.

Proberen iedere tribuut zich waardevol laten voelen is best briljant en had vele andere leiders een hoop ellende kunnen besparen.

"Daar heb ik niks aan, ik zie je liever als gevangene", zei Dokter Leeuw. "Hoe bedoel je?" "Ik bedoel dat ik jou wel kan gebruiken voor het vieze werk, tot aan het einde van de Spelen. Dan maak ik je pas af.", zei Dokter Leeuw, met een gemene lach. "En wat als ik dat nou niet doe?". Dokter Leeuw leek nu kwaad te worden. Hij boog zich over. "Luister, meisje. Ik ga het duidelijk voor je maken. Jij werkt nu voor ons. Anders maak ik je direct af, en heb je helemaal geen kans meer dat je team je komt redden." Lyne slikte. "En mocht je ons verraden, verwacht de pijnlijkste dood die je je kan voorstellen", voegde Leeuw er intimiderend aan toe.

Geforceerde badguys <3

"Nog één iets. Doe je alles wat wij vragen en haal je zo de finale met ons, dan geven we je gewoon de kans tot een eerlijk gevecht. Mocht je ons ooit willen verraden, de mes in de rug steken... Verwacht dan de meest pijnlijke vernedering die je kan krijgen", lachte Dokter Leeuw. Nog een keer leek hij Lyne te gaan trappen, en uit reflex gilde zij al, maar midden in zijn aanloop stopte hij. "Hehe, zielig kind.", zei hij gemeen.

Ik kan er niets aan doen, maar iedere keer als er “gemeen” of `kwaadaardig” als bijvoegelijk naamwoord wordt gebruikt in de hongerspelen komt het direct extreem geforceerd over.

Terwijl de lange haren van Dokter Leeuw in de lucht wapperden, vroeg hij aan Lisa, die in het kraaiennest zat, hoe lang het nog zou duren. Tosti begreep niet hoe Dokter Leeuw er zo wild en krachtig uit kon zien in de wind, bij hem zag het er eerder knullig uit.

Dokter Leeuw is tamelijk vergelijkbaar met Tuffie omdat beiden de ideale piratenkapiteins moeten voorstellen. Puur door hun aanwezigheid is het piratenthema van HS15 constant voelbaar.

"Prima! Bij hun aanvoerder wil ik wel eens op de thee gaan..." Er kwam een gemene grijns van Leeuw tevoorschijn, die bovenal bij Lyne voor wantrouwen zorgde. Als Dokter Leeuw zijn wrede kunsten herhaald, en als een deel van Team Goud zo zwak is als werd voorspeld, kan dit in een bloedbad eindigen.

Iets met geforceerde badguys.

Leeuw schrok. "Wat een verrader, dan laten we hem daar maar stikken. Hij was toch knudde. We hebben eten, ik stel voor dat we verder varen.

Het feit dat leeuw UNF wel degelijk waardeloos vond, maar desondanks hem het gevoel gaf waardevol te zijn spreekt absoluut in zijn voordeel.

Leeuw startte de communicatie. “BLF, we willen je leider spreken. Nu.” “ O my god, denken jullie dat jullie zomaar ff kunnen binnenvallen bij ons? Seriously?” Leeuw had moeite om niet in de lach te schieten wegens de extreem nichterige houding van BLF. “Serieus. Zolang je meewerkt zullen er geen doden vallen. Ik kom hier om een verdrag te sluiten.”

Er zijn constant kleine momentjes waarop zichtbaar wirdt dat Leeuw niet puur slecht is, en dat maakt zijn personage veel intrigerender dan als hij wél 100% badguy was geweest.

Vol euforie vertelde Leeuw het goede nieuws. “We hebben een samenwerkingsverband gesloten! Eerst Goud en Zilver er uit, dan gaan wij pas op elkaar.” Vervolgens gingen Tuffie, Jeanne en BLF naar hun eigen schip. “ Tosti, jij hebt je plicht wel voldaan. Je kan slapen, ik neem de wacht wel van je over.”, zei Leeuw. “Is niet nodig. Ik maak het wel af” “Ik sta er op!” “Mij lukt het toch niet om te slapen. Ga maar, Leeuw.” Leeuw knikte. “Fijn, kerel!”

Ook hier is het weer zichtbaar. Leeuw is dan misschien harteloos tegen zijn vijanden, hij lijkt oprecht vriendelijk te zijn tegen zijn teamgenoten. Het lijkt hem ook oprecht te raken als Team Wit het verbond gebroken heeft.

“Verbonden sluiten en vervolgens moorden… je weet dat ik daar niet van gediend ben!”, schreeuwde Leeuw. Tuffie ontweek stijlvol de slagen van Leeuw, en bleef op zoek naar de opening. “Ik weet niet wat er is gebeurd Leeuw, maar wat mij betreft zetten wij dit verbond voort…”. Ternauwernood ontweek Tuffie vervolgens een volle klap van Leeuw, die opvallend snel zijn balans hervond. “En weer een moord laten plegen? Dacht het niet. We hadden een deal en die heb jij verbroken. Wees een man en sterf gewoon.”

Het respect dat Leeuw toont tijdens de moord op Tuffie getuigd wederom van meer diepgang dan je op het eerste gezicht van Leeuw zou verwachten. Op dit punt lijkt Leeuw écht richting een boeied personage te gaan.

“Het spijt mij van je team, Tuffie. Het zijn een stel verraders. Maar ik kan je niet laten leven, dat begrijp je zelf ook wel.”. Hij zuchtte. Het was een eerloos einde, maar hij had het kunnen zien aankomen. Hij had eerder moeten ingrijpen. Maar het had nu allemaal geen zin meer. Met een laatste zwaardslag hakt Leeuw de kop van zijn mede-captain er af, wat samen gaat met een kanonschot.

Helaas vervalt hij direct daarna weer in zijn oude gedrag.

Dokter Leeuw keek kwaad naar haar. “Ik heb je gezegd dat, wanneer jou niks gevraagd wordt, jij je kop moet houden.” “Maar…” “Ik zei, KOP HOUDEN!”. Dokter Leeuw stormde op Lyne af en gaf haar weer een flinke trap. Lyne probeerde haar tranen te verbergen. Leeuw, nog gewond van zijn gevecht met Tuffie, leek geen enkele moeite te hebben om weer terug te gaan naar zijn oude praktijken.

Geërgerd voegde Leeuw zich weer toe bij zijn team. “Pfff, wat denkt zij wel. Mijn halve oor is er af en blijkbaar denkt zij gelijk dat ze nu de koningin van de arena is.”

Het is oprecht jammer dat Leeuw tegen het einde aan weer over the top badguyerig doet. Het haalt het karakter dat gedurende de Spelen is opgebouwd naar beneden, waardoor hij uiteindelijk niet veel meer is dan een HS6 Jeffrey: een geforceerde badguy met potentie die vroeg stierf en daardoor niet veel hoger dan dit geplaatst kan worden.

Leeuw keek boos naar Lyne. “Waarom is zij niet vastgebonden?” Hitomi leek te willen reageren, maar Leeuw trok zijn eigen conclusies. “Ugh, dat wijf probeert zich los te binden!”. Weer ging hij op Lyne af, en weer gaf hij een paar flinke klappen. Ze schreeuwde het uit van de pijn, maar waar ze hoopte op steun van Hitomi of Lisa, kreeg ze het niet. Was het moment van er net dan niks waard geweest? Terwijl ze op de grond lag, kermend van de pijn, ging Leeuw verder met zijn verhaal. Hij bood duidelijk geen aandacht aan haar, en keerde Lyne de rug toe. Ze was nog steeds niet vastgebonden, maar wat kon ze nou doen? Ze had immers geen wapens. Ineens zag ze iets glimmend in haar ooghoek. Het was een mes. Ze had de kans om Leeuw aan te vallen. Wie had dat daar neergelegd? Gewaardeerd zou het niet worden, als ze Leeuw zou vermoorden. Het zou waarschijnlijk haar eigen dood betekenen. Maar ineens voelde Lyne het. Een intense woede. Een intense woede voor wat Leeuw haar had aangedaan. Ineens had ze zichzelf niet meer onder controle. Ze negeerde de pijn volledig, pakte het mes, en rende op Leeuw af. Hij had het niet in de gaten, en ineens stak ze Leeuw in de rug. En nogmaals. En nogmaals. Als een complete psychopaat was ze Leeuw in zijn rug aan het steken. Iedereen keek geschokt toe. Leeuw bulderde het van de pijn. Maar het was gebeurd. Lyne kwam weer tot rust. Ze keek voor zich. Het lichaam van de o zo gevreesde Dokter Leeuw lag voor haar neus. Het bijpassende kanonschot klonk. Het was afgelopen. Ze had Dokter Leeuw vermoord.

Zo, dat was ie weer. In de volgende update 2 mensen uit een blauw team, 2 mensen uit een groen team en 1 mens uit een individuele spelen.

83 Re: Para rankt alle 216 tributen op vr 17 jul 2015, 22:21

Olivier Vanilla

Hoe bijvoorbeeld de tweeling uit HS14 of Selletje uit HS15 hoger komt dan deze personages, is mij een raadsel, maar goed. Personages die stuk tot stuk tot mijn obscuurdere favorieten horen. Toch kan ik mij vinden in de meeste verklaringen, behalve Leeuw voor een klein stukje. Dat verklaar ik wel ff in mijn ranking.

84 Re: Para rankt alle 216 tributen op vr 17 jul 2015, 23:45

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
HS15 Selletje vind ik nog best leuk, maar ik had wel verwacht dat in ieder geval HS14 WM tegen deze tijd geëlimineerd zou zijn. Maar goed, die zien we in de volgende update misschien wel terug.

Profiel bekijken

85 Re: Para rankt alle 216 tributen op za 18 jul 2015, 00:02

Prins Para Vanilla

Selletje is een godin, en de tweeling is underrated. Leeuw vond ik tijdens het schrijven btw vreselijk, maar in een herlezing is hij verrassend leuk.

86 Re: Para rankt alle 216 tributen op zo 19 jul 2015, 11:10

Prins Para Vanilla

Geen voorspellingen voor de volgende 5 dit keer?

87 Re: Para rankt alle 216 tributen op zo 19 jul 2015, 13:08

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Oh ja.

2 mensen uit een blauw team
HS9 T.G, HS12 Necrodeus
2 mensen uit een groen team
HS4 Tuffie, HS9 Jihawk
1 mens uit een individuele spelen
HS14 WM

Profiel bekijken

88 Re: Para rankt alle 216 tributen op ma 20 jul 2015, 14:31

Prins Para Vanilla

85 – T.G (HS9 – 13e)

Necrodeus geeft het mes terug aan T.G. 'Dank je,' antwoordt T.G. Hij kijkt even in het rond, en probeert te bedenken wat hij moet zeggen. 'Wat gaan we nu doen?' vraagt T.G.

T.G is een tamelijk... bijzonder personage. Hij is niet extreem memorabel, komt niet extreem ver en speelt al met al geen extreem grote rol, en toch is hij een van de meest genoemde personages van HS9. T.G’s voornaamste rol was het bedenken van plannen voor Team Blauw.

"Wacht!" zei T.G. plots "Wij hebben toch twee bogen?". "Ja" zei Necrodeus. "En de derde is kapot volgens Lennard?" "Dat is ook zo..." zei Necrodeus peinzend. "En we hebben beide speren?" Necrodeus' gezicht klaarde op "Natuurlijk." zei hij. "Wij hebben alle afstandswapens" zei T.G. "En tenzij team geel echt stom is, zou het dus makkelijk moeten zijn een omtrekkende beweging te maken. We vallen ze niet aan, tenzij ze te dicht komen en we zeker niet meer kunnen missen".

Zodoende fungeert hij bij vlagen als de rechterhand van Necrodeus, al is deze functie voornamelijk later in de Hongerspelen steeds vaker aan Para besteed. T.G en Para vullen beiden op hun eigen manier Necrodeus goed aan. T.G is wat strategischer, en berekenender.

T.G. snoof "Vygan is ziek en aan Lazerstraal hebben we nu ongeveer even veel als een dode. Minder zelfs, want we moeten haar nog verzorgen en ze heeft koorts gekregen". Wat had ik moeten doen, ze gewoon achterlaten?" snauwde Necrodeus. "Dat zeg ik niet" zei T.G. rustig "ik observeer gewoon de feiten".

Uiteraard wordt T.G ook genoemd in WM’s opsomming van grootste gevaren. Eigenlijk wordt T.G constant gepromoot als hoofdpersonage zonder ooit écht een hoofdpersonage te worden.

T.G is dan weer heel goed met messen en heeft ook een sterk tactisch inzicht."

"Ja, al gemerkt." onderbrak Vygan. "Je weet wel, toen we voorbij je team gingen? Jij zat in Team Geel, toch? Het was T.G's idee om de langeafstandswapens te showen."
"Typisch iets voor T.G, zo'n idee kan enkel van hem komen." vervolgde WM.

Uiteraard betekend de naam T.G ook dat T.G af en toe de behoefte voelde om verhaaltjes uit diens oogpunt te schrijven en hem zodoende onnodig op de voorgrond te plaatsen maar ach.

Nu staat T.G ook op. 'Ik ben het met Para eens.' zegt hij. 'Dit zijn de Hongerspelen. Hier vallen altijd doden, of we nou willen of niet. Het heeft dus geen zin om te rouwen om iedere tribuut die we verliezen.' Hij kijkt omhoog naar de ondergaande zon en keert Necrodeus en Para de rug toe, die nu allebei naar hem kijken. Hij trekt zijn mes en begint er dwangmatig mee te spelen. 'Deze editie van de Hongerspelen duurt te lang,' gaat T.G verder. 'Er zijn tot nu toe nog maar drie tributen omgekomen. We zijn te veel bezig met het vermijden van confrontaties, alleen maar om onszelf te ontzien. Maar de toeschouwers in het Kapitool vervelen zich nu waarschijnlijk dood. Als we niks ondernemen, dan gaan de spelmakers misschien iets doen waar niemand op zit te wachten.' Plotseling draait T.G zich weer om naar de rest met zijn mes in zijn hand, waardoor Necrodeus en Jolien een beetje schrikken. 'En dat wil ik niet. Jullie ook niet. Ik stel voor dat we eens op rooftocht gaan. Wat denken jullie? En vooral: wat denk jíj, Necrodeus?'

Goed, T.G’s rol bestond dus voornamelijk uit het geven van lange monologen om te laten blijken dat hij het brein van Team Blauw was.

"In het beste geval begint een verdunde oplossing van het gif niet direct te werken" zei T.G "Zo kunnen er meerdere leden van team groen vergiftigd worden alvorens ze ook maar iets door hebben. En aangezien het straks ochtend is zullen er wel veel mensen dorstig zijn. Een vergiftiging is ook de perfecte afleiding. Een verzwakt team groen bij verrassing aanvallen terwijl ze zich om hun zieken bekommeren..."

T.G schudde twijfelend zijn hoofd. "De watergolf was niet zo sterk, en ze is zeker bij het verder stromen nog afgezwakt. Tenzij ze ergens tegenaan zijn geslagen zoals Para, denk ik niet dat andere tributen er veel last van hebben gehad. Ik vraag me wel nog steeds af waar de golf ineens vandaan kwam. Door het kapitool misschien?".

"Wel, het wordt laat" mompelde T.G "We zoeken beter een plek om te overnachten. En met al die vijandige teams die rondlopen best een open plek. Iets meer naar de woestijn toe moet dat wel te vinden zijn."

Na langzaam maar zeker steeds meer naar de achtergrond te zijn verdwenen, komt T.G nog 1 keer vol in de spotlight als hij de IJSbeer die Lennard vermoord heeft aanvalt. Lichtelijk out of character wellicht, en tevens het einde van T.G’s nut aangezien hij dusdanig gewond raakt dat hij vanaf dat moment voornamelijk ballast is voor het team.

Maar dan steekt T.G, die meteen terug was gerend, zijn mes in wat hij denkt dat de hartstreek van de reusachtige beer moet zijn. De ijsbeer brult het uit, zakt weer terug op twee poten en braakt een beetje bloed op. Even denkt T.G dat hij hem verslagen heeft, maar dan duwt het dier hem met zijn massieve kop in de sneeuw. De ijsbeer komt over hem heen staan. 'Mooi niet!' roept T.G hardop. Hij gaat op zijn rug liggen en schopt de beer uit alle macht, maar dat haalt weinig uit. In plaats daarvan zet de ijsbeer zijn tanden in zijn rechterbeen. T.G hoort iets kraken en schreeuwt het uit van de pijn, maar dan steekt Para zijn zwaard recht door de hals van het beest.

T.G is een leuk bijpersonage in HS9, en vormt een cruciaal onderdeel van team Blauw. Uiteindelijk is hij echter gedurende de Hongerspelen steeds minder belangrijk geworden, en tegen de tijd dat hij dood gaat komt het niet echt als een schok meer. Combineer dat met het feit dat zijn persoonlijkheid niet zó spectaculair was, en je krijgt ee personage dat prima op zijn plaats is op 85.

"Waar is T.G!?" riep Jolien toen paniekerig. Necrodeus kon zichzelf wel voor zijn kop slaan. Die kon natuurlijk niet goed meer lopen. Hij ging weer naar binnen. "T.G!" riep hij "Waar zit je?". "Hier" hoorde hij van ergens aan zijn linkerkant. Hij volgde het geluid en vond T.G. Hij lag tot aan zijn bekken bedolven onder de rotsen, en had een pijnlijke uitdrukking op zijn gezicht. "Ik krijg je er wel uit!" zei Necrodeus, en hij nam zijn armen vast en begon te trekken. Het had geen nut. T.G zat muurvast. "Laat het" zei T.G toen. Necrodeus keek hem aan. "Het heeft geen zin" vervolgde hij "Je krijgt me hier nooit meer uit". Dat wist Necrodeus ook wel, maar tegen beter weten in probeerde hij toch. "Ga nu maar gewoon" zei T.G "Dood hebben Para en Jolien toch niks meer aan je". Para stormde terwijl ook naar binnen, onder luid protest van Jolien die hem probeerde tegen te houden. "Verdomme ga!" schreeuwde T.G nu voor iedereen. Meteen daarna stortte nog een deel van de grot in. Necrodeus en Para konden nog net op tijd opzij springen, maar T.G niet. Hij werd bedolven onder de stenen. Veel tijd om te rouwen was er niet, de drie overgebleven leden van team blauw stormden de grot uit.

84 – Lennard (HS4 – 6e)

Nog voordat Dark Lisa haar zwaard kan heffen, springt een roekeloze Lennard tussen haar en T.G door, om o.a. een gekromd mes en een zakje buskruit bij elkaar te grijpen. Dark Lisa laat zich hier echter niet door van de kaart brengen, en hakt dwars door Lennard's uitgestrekte arm heen, waarna zijn hand op de grond valt. Kermend van de pijn zakt hij in elkaar, en vanzelfsprekend laat hij zijn bij elkaar verzamelde buit vallen.

Ah Lennard. Bizar genoeg is Lennard pas de 2e tribuut die 6e werdt die geëlimineerd wordt. Lennard was uiteraard 1 van de “Drie musketiers”, zoals ik het trio van Team Groen eigenlijk altijd genoemd heb. HS4 is voor bijna de helft door mij geschreven en veel van die personages zijn dan ook door mij bedacht, waardoor ik er automatisch een grotere affiniteit mee heb. Als ik objectief ga kijken is Lennard echter niet sterk genoeg als personage om hoger dan dit te verdienen.

Ze hadden vooraf al afgesproken om bij de Hoorn geen tijd te verspillen aan moordpogingen, maar gewoon zo snel mogelijk met zoveel mogelijk wapens weg te komen. Dat was Wm goed gelukt, maar bij Lennard liep het iets minder soepel: zijn rechterhand was eraf gehakt door Dark Lisa. Hierdoor had hij veel bloedverlies geleden, en was hij verzwakt geraakt. Tuffie had een stuk stof van zijn eigen gewaad gehaald en om het stompje aan het uiteinde van Lennard's hand gebonden, maar veel meer konden ze niet doen.

WM, Tuffie en Lennard worden omschreven als drie sterke tributen, maar Lennard was eigenlijk de minst prominente van de drie (waarschijnlijk vanwege de naam). Lennard fungeerde voornamelijk als “de derde”, en als het standaard verzwakte teamlid dat ieder team nu eenmaal nodig heeft.

Terwijl Tuffie bezig was met een kampvuur, besloten WM en Lennard op zoek te gaan naar voedsel. Maar waar ze ook zochten, hoe ver ze ook liepen: er was niets. Er was niet 1 dier te bekennen, er hingen geen vruchten aan de bomen, er was helemaal niets. Dus keerden Lennard en WM met lege handen terug naar hun kamp. "En, wat schaft de pot vandaag?" vroeg Tuffie. Hij had inmiddels best wel honger gekregen. "Helemaal niets, ben ik bang". WM ging naast Tuffie zitten. "Het hele bos is leeg." "Het lijkt erop dat de spelmakers de naam Hongerspelen dit jaar eer aan doen" zei Lennard, terwijl hij aan de andere kant van Tuffie ging zitten. Daar zaten ze dan, met zijn drieën rond het kampvuur. Zonder eten.

Bonding <3

Ondertussen gaat het met Lennard al helemaal slecht. Nadat zijn hand er werd afgehakt heeft hij veel bloed verloren, en het gebrek aan voedingsstoffen komt daar ook nog eens bij. Om de haverklap wordt het even zwart voor zijn ogen, en weet zich dan toch steeds weer te herpakken. Maar dat blijft hem niet eeuwig lukken: op een gegeven moment sluit hij zijn ogen, en valt hij om als een dominosteen. 'Lennard!' roept WM verschrikt uit, die naast hem zit. Nog voordat Lennard de grond raakt, vangt WM hem op. WM ziet dat Lennard's gezicht er heel bleek uitziet. Het klompje bloed waar eerst zijn hand gezeten had, is inmiddels opgedroogd, maar hij voelt de pijn nog steeds. Langzaam opent Lennard zijn mond. 'Ik... ik kan niet meer... ik ben ziek... ik... ga dood.'

Verzwakte teamleden zijn nooit nuttig, maar het feit dat lennard in feite een sterke vechter is en het team daarnaast maar uit 3 personen bestaat maakt hem minder verwaarloosbaar dan een HS15 Lazerstraal.

"Lennard?" Lennard opent zijn ogen een klein beetje. Tuffie rijkt hem de appel aan, en Lennard neemt een hap. Zo zitten ze daar met zijn drieën een tijdje rond het kampvuur, terwijl Lennard de appel eet en WM Tosti in de gaten houdt, die een eindje verderop staat.

Na het eten van 1 appel knapt Lennard blijkbaar genoeg op om weer in zijn 1tje op rooftocht te gaan happy

Als hij bij het kamp aankomt, zakt de moed hem helemaal in de schoenen: Lucoshi vertelt hem dat Lennard in hun kamp is langsgeweest, en bijna al hun voedsel mee heeft genomen.

Zo mooi tegen het einde aan krijgt Lennard toch nog een verhaaltje door zijn oogpunt, waaruit niet alleen zijn trouw voor WM blijkt, maar ook zijn verhaal rond komt doordat hij Dark Lisa vermoord met hetzelfde zwaard waarmee zij bij de Hoorn zijn hand afhakte. Het is klein, niet spectaculair, maar het is toch een leuk klein verhaallijntje tussen twee nogal vergeten personages.

Plotseling hoorde Lennard achter zich het geluid van een pijl die van zijn boog raast, gevolgd door een doffe dreun en een kanonschot: Tosti was doodgeschoten door Lucoshi. Lennard besefte direct dat hij en WM waarschijnlijk de volgende slachtoffers van Lucoshi en DL zouden worden, dus pakte hij het Gouden Zwaard en rende naar de laatste overgebleven leden van team Geel. Dit hadden Lucoshi en DL niet verwacht, en tegen de tijd dat Lucoshi een pijl had kunnen spannen, was DL al in gevecht met Lennard. Het Gouden Zwaard en het Kristallen Zwaard kletterden tegen elkaar aan. DL was eigenlijk in het voordeel: niet alleen was ze een betere zwaardvechter dan Lennard, ook had zij allebei haar handen nog. Maar er speelde iets anders mee: wraak. Het was DL geweest die in het begin van de Hongerspelen Lennard's hand eraf had gehakt, met het Gouden Zwaard wat hij nu notabene in zijn handen had. Met een kracht die zowel Lucoshi als DL nooit van hem verwacht hadden, haalde Lennard uit. Het Gouden Zwaard boorde zich door de nek van DL, sneed haar luchtpijp en slokdarm door en kwam uiteindelijk aan de andere kant er weer uit. DL's hoofd viel van haar romp, direct gevolgd door haar levenloze lichaam. Een kanonschot.

Hierna wordt Lennard vermoord door Lucoshi en wint Fisico de Hongerspelen ofzo. Om mezelf van een paar eliminaties terug te quoten: “In een Teamspelen hoor je nu eenmaal enkele wat minder belangrijke personages te hebben. Juist diegene die constant op de achtergrond aanwezig zijn met een consistent personage, zonder ooit echt op de voorgrond te treden, kunnen een Teamspelen zoveel leven geven.” In zekere zin is Lennard dit. WM, Lennard en Tuffie waren geen van drieën spectaculaire individuele personages, maar wél een van de beste drie-eenheden in de geschiedenis van de Hongerspelen imo.

Nadat Lennard Dark Lisa vermoord had, voelde hij direct een stekende pijn in zijn nek: Lucoshi had hem neergeschoten met een pijl.

83 – Tuffie (HS4 – 12e)

WM had 2 messen, een speer en een helm weten te bemachtigen, geen verkeerde buit. Hij was samen met Lennard naar boven gerend, terwijl Tuffie beneden op hen zou wachten, zodat er minstens 1 lid van team Groen de Hoorn levend zou verlaten.

Tuffie staat 1 plaatsje boven Lennard omdat Tuffie en Lennard grotendeels hetzelfde personage zijn maar Tuffie’s onderscheidende karaktereigenschappen net iets beter zijn dan die van Lennard. Daar waar Lennard het verplichte Verzwakte teamlid was, was Tuffie het evenees verplichte Cynische teamlid. Tuffie staat iets meer op de voorgrond dan Lennard, ondanks dat lennard meer als WM’s rechterhand lijkt te fungeren. En Tuffie is veel bezig met eten.

"En, wat schaft de pot vandaag?" vroeg Tuffie. Hij had inmiddels best wel honger gekregen.

Dankzij zijn uithoudingsvermogen weet WM nog redelijk bij zijn verstand te blijven, maar met Tuffie gaat het inmiddels iets minder goed. Zijn kracht vloeit langzaam weg uit zijn lichaam. 'Ik heb honger.' zucht Tuffie.

'Kunnen we hem niet beter opeten?' hoort hij dan achter zich. Ineens bedenkt WM zich dat Tuffie er niet voor terugdeinst om zich tegoed te doen met menselijk vlees.

Het is Tuffie die op expeditie gaat naar een voedselpakket, en zodoende de confrontatie aan gaat met Team Rood.

'Het is een voedsepakket!' realiseert Tuffie zich. Dit is de perfecte kans, nu ze allebei liggen te slapen. Maar moet hij het wel doen? Het zou ook kunnen dat een van hen doet alsof hij/zij slaapt, en in feite de wacht houdt. Maar dan schiet Lennard weer door Tuffie's hoofd heen: als hij dat pakket niet te pakken krijgt, dan sterft Lennard misschien wel. Daarom besluit hij er toch op af te gaan. Zo stil als hij kan, loopt hij tussen het puin door naar de doos toe. Hij kan het haast niet geloven als de doos binnen zijn handbereikt komt. Hij heeft eindelijk iets te eten gevonden! Maar zodra hij zijn handen aan de doos zet, slaat het noodlot toe: Hitomi slaakt plotseling een helse gil uit. Dit had Tuffie al een beetje voorzien: een van de twee deed alleen maar alsof hij/zij sliep, en toch had Tuffie besloten om op het voedsel af te gaan. En domme beslissing, maar nu moeilijk recht te zetten. Zo snel als hij kan grijpt Tuffie naar zijn speer, en steekt die recht in Hitomi's hart. Het daaropvolgende kanonschot bevestigd haar dood.

Tuffie weet Tosti te overmeesteren, maar laat hem in leven zodat hij zich bij Team Groen kan aansluiten.

"Des te meer reden om je te vermoorden dus" zegt Tuffie met een boosaardige grimas, en hij wil weer toesteken. Maar weer houdt Tosti hem tegen. "Snap je het dan echt niet? Ik kan niet meer winnen. Maar ik kan jullie wel helpen verder te komen. Ik ben een goede krijger, ik zou een goede aanwinst zijn voor jullie team." Tuffie twijfelt eventjes, maar laat dan de speer zakken. "Goed,ik laat je leven. Maar we nemen je je wapens af, het voedsel is voor ons en zodra je ook maar 1 spoor van verraad laat blijken, ben je er geweest."

Ondanks dat Tuffie degene is die Tosti toeliet in het Team, blijkt ook Tuffie hem niet volledig te vertrouwen.

Tuffie bleef Tosti scherp in de gaten houden; hij vertrouwde hem nog altijd niet. Toen Tosti op een gegeven moment het Gouden Zwaard van WM oppakte, kon Tuffie zich niet meer inhouden. "Afblijven! Jij raakt geen wapens aan!" Tosti keek verbaasd naar Tuffie. "Hoe kan ik dan ooit van nut zijn in een gevecht?" "Waar zie jij hier een gevecht? Als je het niet erg vindt heb ik niet zo'n zin om vermoord te worden, dus terug leggen!"

Uiteraard wordt Tuffie vervolgens doodgebeten door een faun en krijgt Tosti daar de schuld van. Voor een personage uit HS4 dat de laatste 10 niet haalde, is Tuffie ontzettend aanwezig geweest in de Hongerspelen, en bij vlagen blijkt er ook een uniek karakter. Het is echter voornamelijk weer de drie-eenheid die hem zo hoog brengt als dit, e net als bij Lennard is hij individueel geen sterk genoeg personage om nog hoger te kunnen komen.

De faun worp zich op Tuffie, en beet met zijn scherpe tanden in Tuffie's nek. Tuffie schreeuwde het uit van de pijn. "Tosti! Help me!" Tosti pakte het zwaard weer op en rende naar Tuffie. Nog voordat hij het zwaard op kon heffen, was de faun echter weer verdwenen, en klonk er een kanonschot: Tuffie was overleden.

82 – Hitomi (HS6 – 9e)

Hitomi had zich, tegen beter weten in, in het strijdgewoel bij de Hoorn gemengd. Ze had haar zinnen gezet op het voedsel. Net wist ze een flesje water te bereiken, toen ze ineens ruw opzij geduwd werd. Ze krabbelde snel overeind, en zag dat het Raceneus was die haar geduwd had. Hij pakte het flesje water, en draaide zich toen grijnzend om naar Hitomi. In zijn hand hield hij een touw. Langzaam liep hij op Hitomi af. Zij wilde wegrennen, maar hij was sneller. Als een lasso wierp hij het touw rond haar nek, en begon haar naar zich toe te trekken. Ze voelde het koort rond haar nek steeds strakker getrokken worden. Juist op het mopment dat ze er van overtuigd was dat dit haar dood zou worden, verslapte de greep op het touw. Ze keek achterom, en zag Raceneus levenloos op de grond liggen, met een wond in zijn rug. Ze keek op en zag Para staan, met een schild om, een bebloede speer in zijn ene hand en 2 flesjes water in de andere. Hij liep op haar af. Hitomi maakte zich klaar voor de aanval, maar in plaats van haar neer te steken wierp hij haar een van de flesjes toe en haalde het touw van haar nek. Nog voordat Hitomi zich af kon vragen waarom hij haar gered had, was hij echter alweer verdwenen. Het touw had hij meegenomen.

En toen waren er nog maar 5 personages uit HS6 in de running! Hitomi is een personage dat in slechts 4 (!!) verhaaltjes voorkomt in HS6, en alleen al daarom kan ik haar onmogelijk hoger dan dit plaatsen. Ze had echter potentie om een erg leuke underdog te zijn.

Hitomi had een zware eerste dag achter de rug. Sowieso al dat hele gedoe met Para. Moest hij hem dankbaar zijn? Uiteraard. Maar toch, waarom heeft Para dat gedaan? Alleen om dat touw? Dat kon toch niet, en bovendien sloeg dat flesje water nergens op. Wat Hitomi overigens heel dankbaar leeg had gedronken. Zodat ze nu dorst had. Maar toch, niet veel mensen zouden nu nog drinken hebben. De nacht was wel vreselijk. IJskoud onder een halve deken voor paddo’s, hopend dat ze niet te giftig waren. Ze had zelfs naar de hitte van de woestijn gesnakt, toen ze wakker werd in haar onrustige slaap en door de immense kou niet meer kon slapen. Nou, nu dacht ze daar wel anders over. Vreselijk, deze slopende hitte, en het was pas midden op de dag. Een paar uur geleden hoorde ze een enorme knal, zuidelijk van haar. De vulkaan bleek uitgebarsten te zijn, en lava stroomde naar de hoorn en de geisers. Enorme gaswolken daalden neer rond het gebied van de vulkaan en de geisers. Geen water daaruit dus. Vanaf dat moment had ze besloten om naar het bos te gaan, en het weinige water dat er was maar te drinken. Onderweg door de paddovelden plukte ze af en toe een paddenstoel, van het soort waarvan ze zeker wist dat ze gezond waren. Vreselijk goor, vooral rauw, maar ze had niets beters. Ze waren wel voedzaam, dus ze was gezond. Op zich had ze dus vrij weinig te klagen. Behalve dan wapens. Want die had Hitomi niet.

Na in eerste instantie over te komen als een vrij zwakke (en saaie) tribuut, beslujit Hitomi ineens badass te worden en Ulysses van zijn speer te beroven. Zodoende krijgt ze ineens potentie om een geweldige underdog winnares te worden. Tot dan toe waren alle underdogs (en überhaupt eigenlijk vrijwel alle belangrijke personages) mannelijk geweest, dus dat geeft hitomi sowieso pluspunten.

Hitomi drukte zich nog dichter tegen de stam aan. Ze spande al haar spieren om een speeraanval te ontwijken. Ze hoorde Ulysses naderen, en kromp nog meer ineen om een goede springhouding te vinden. Ze zag de speerpunt voorbij de boom komen. Zou ze hem uit zijn handen rukken? Nee, dat zou niet lukken. Hij zou hem waarschijnlijk veel te hard vasthouden. Hij wist dat ze hier was. De pijlpunt kwam dichter en dichterbij haar. Ze kon niet meer ontsnappen. Ulysses kwam nu achter de boom vandaan, maar draaide zich half om om iets tegen Necrodeus te roepen. Dit was haar kans! Ze sprong op en begon aan Ulysses’ schouder te hangen. Ulysses was veel langer, dus dit was niet gemakkelijk, maar hij kreeg nu wel helemaal geen lucht. Net toen hij haar van zich af probeerde te schudden, trok Hitomi aan de speer, die hij nu niet zo stevig meer vasthield. Ze had nu de speer in handen en rende van de plek waar Ulysses nog stond, ietwat verbaasd en duizelig door het plotselinge zuurstoftekort. Mooi, nu had ze tenminste een wapen. De volgende stap was drinken. En ook dat was dichtbij. Hitomi glimlachte. Dankjewel Para, dat je me in leven liet.

Vervolgens gaan zowel Ulysses als Necrodeus achter Hitomi aan. Wegens een lothole eerder in het verhaal heeft Hitomi ergens nog een speer weten te bemachtigen en geeft ze Ulysses zijn speer terug, wat ietsie minder badass is maar ach.

Heel lang hoefde Ulysses niet te lopen om Hitomi in te halen; na enkele minuten vond hij haar, uitgeput op de grond zittend. Ze keek geschrokken om toen Ulysses aan kwam lopen.

"Dag weledele dame," zei Ulysses, "ik geloof dat u iets heeft dat aan mij toebehoord."
Ulysses deed een paar stappen richting Hitomi, verwachtend dat zij in de aanval zou gaan. Maar in plaats daarvan wierp ze hem de speer toe.
"Alsjeblieft. Ik hoef hem niet meer, ik heb een andere speer te pakken gekregen."
En inderdaad: Hitomi hield nog een speer in haar handen. Ulysses was een beetje verbaasd door deze onverwachte actie.
"Dankjewel, denk ik?"

Gelukkig besluit Hitomi vervolgens alsnog badass te doen als ze Necrodeus tegen komt.

In gedachten verzonken liep hij een open plek op, en plots stond Hitomi daar, met een speer op hem gericht. Hij zag de angst in haar ogen. "Waarom volg je me?" riep ze schel. Veel tijd om te antwoorden kreeg Necrodeus niet, want ze stormde direct daarna met de speer op hem af.

Hij dook weg, maar net iets te laat. De speerpunt zonk weg in zijn schouder, en hij werd op de grond geworpen. Hij voelde de speerpunt pijnlijk in zijn vlees draaien en slaakte een kreet van pijn, maar plotseling hoorde hij luid gekraak. De speer was afgebroken. Hitomi stond verbaasd naar de houten stok in haar handen te kijken. Toen stortte ze zich opnieuw op Necrodeus en drukte de stok tegen zijn keel. Hij probeerde los te komen, maar met nog maar één bruikbare arm ging dat niet zo best. En schoppen hielp ook al niet.

Helaas sterft ze direct daarna en is er dus nooit iets met haar potentie gedaan (behalve dan in HS8 toen precies dezelfde Hitomi opnieuw meedeed en won).

Net toen alles verloren leek voelde hij plots iets glibberige. Hij pakte het vast en slingerde dat in Hitomi's gezicht. Ze gilde en rolde van hem af. Hij lag te hijgen op de grond, en langzaam kreeg hij weer zicht. "Als je nu niet opstaat ga je sowieso dood" dacht hij. Hijgend krabbelde hij overeind. Hij zag Hitomi naast zich over de grond rollen, met een slang die zich in haar oog vastbeet. Ze gilde het uit. Necrodeus pakt wat van de speer over was en ramde die met de afgebroken kant en al zijn kracht door Hitomi's keel. Zo kronkelde nog eventjes en bleef toen stil liggen. "Het was toch al te laat voor haar" dacht hij bij zichzelf.

81 – Tuffie (HS3 – 13e)

Het was zwart. Ik zat in een soort wollen zak, na wat zitten draaien en spartelen voelde ik iets prikken in mijn been.

Ja oké laten we dat eerste verhaaltje maar gewoon negeren.

Tuffie ging eerder dood dan Fisico2. Laat dat allereerst even tot je inzinken.

ter vergelijking: Tosti had 11, T.G., Tuffie, WM, Hiawatha en BLF hadden 10 en de rest had 8 of lager

Tuffie werdt officieel geïntroduceerd als een van de sterkste spelers in de Arena. Nu hebben we bij Hiawatha al gezien dat dat niet direct hoeft te betekenen dat je ver komt, maar toch. Het is een Tuffie.

Hij ziet al gauw dat Tuffie en Timtamtom er niet bij staan. Balen. Tuffie is namelijk zijn second-in-command
.

Tuffie blijkt dus de second-in-command van T.G te zijn. Er zijn er meerdere die dat kunnen claimen, maar Tuffie was de eerste keus. Helaas zat Tuffie opgesloten in een wollen zak.

De eerste keer dat we Tuffie écht zien, wordt hij bijna vermoord door Lucoshi.

Lucoshi wil het er toch op wagen. Hij pakt het mes in zijn rechterhand vast en gaat van hurken rustig naar staan. Hij haalt uit en gooit het mes. Tuffie schreeuwd het uit van de pijn: Het mes zit in zijn schouder geklemd. SHIT, MIS! Tuffie had van de schrik/pijn zijn mes laten vallen. Lucoshi rent er naartoe en pakt het vast. "Jij! Jij klootzak, ik ga je vermoorden rotjoch!" schreeuwt Tuffie terwijl hij op zoek is naar zijn mes. "Zoek je iets?" zegt Lucoshi. Nog voor Tuffie iets kan zeggen steekt Lucoshi met het mes in Tuffies voorhoofd. Hij schreeuwt het uit van de pijn. Lucoshi haalt nog eens uit, recht in Tuffies schouder waar ook het werpmes in zat, die ook losschiet, samen met een stuk uit Tuffies arm. Lucoshi pakt het werpmes op en doet het in zijn zak. Hij kijkt naar Tuffie, die nogsteeds met een gat in zijn voorhoofd zit te twijfelen waar hij zijn arm heen met doen om de pijn te verzachten: Zijn schouder of zijn voorhoofd. Tuffies ogen zitten dicht geslagen door het gat in zijn voorhoofd. "AAAAAH, LAAT HET STOPPEN! ALSJEBLIEFT!" schreeuwt Tuffie terwijl hij in het rond zit te grijpen in een poging Lucoshi te pakken. Lucoshi wil met het zakmes steken in Tuffies hart, als er zwaard terecht komt in zijn linker been.

Tuffie overleefd het en wordt even later gevonden door zijn team, maar vanaf dat moment begint er wel een hele leuke vete tussen Tuffie en Lucoshi, wat opzich best logisch is als je kijkt wat Lucoshi met Tuffie gedaan heeft.

Ze komen aan bij de heuvel waar, zoals al wel verwacht was, Tuffie nog ligt. Maar hij zag er een stuk beter uit. Sterker nog, de wond in zijn voorhoofd lijkt genezen te zijn. Hij kan weer zien. Meteen als hij in zicht is draait hij zich om en ziet Lucoshi. Tuffie staat op en rent naar Lucoshi toe en tackelt hem. Eenmaal bovenop hem begint hij hem te wurgen. Para komt meteen op hem af gerent en duwt Tuffie van Lucoshi af met zijn zwaard, waardoor hij een snee in zijn zij krijgt. Tuffie krijgt in de gaten dat de andere er ook bij zijn. "Wat? Horen jullie bij hem?!" zegt hij vol ongeloof. "Eigenlijk hoort hij bij ons" zegt Fisico. "Vertrouw hem niet, hij heeft mij geprobeerd te vermoorden, maar was daar te laf voor en heeft mij hier vol pijn achtergelaten!" schreeuwt Tuffie.

Tuffie brengt eigenlijk de rest van zijn tijd in de Area boos door, wat hem stiekem super leuk maakt.

"En ik heb iets handigs" zegt Tuffie terwijl hij een potje met een soort zalf uit zijn jaszak haalt. "Wat is dat?" vraagt Para. "Dit heb ik van mijn sponsors gekregen, omdat ik bijna vermoord werd" zegt Tuffie terwijl hij kwaad naar Lucoshi kijkt. "Dus dat heeft je genezen?" vraagt Lucoshi. "Ja, het gat in mijn voorhoofd wel, niet het stuk schouder dat ik kwijt ben door jou!" roept Tuffie.

Ondanks dat Lucoshi bewijst dat hij inmiddels bij team Blauw hoort, gaat Tuffie gewoon door met zijn missie om Lucoshi te vermoorden, zelfs midden in een gevecht met Team Rood :”)

Als T.G weer alert wordt, ziet hij Tuffie op Lucoshi afstappen. ‘Sorry T.G, maar ik ga dat mannetje een lesje leren.’ Lucoshi krijgt Tuffie in de gaten, en wil zijn mes trekken. In een fractie van een seconde dringt tot T.G door wat Tuffie wil gaan doen. Hij stort zich boven op hem, en drukt hem tegen de grond. ‘Wat doe je?!’ oppert Tuffie. ‘Hij hoort niet bij ons team. Als we willen winnen, dan moet hij toch dood.’

Even later probeert Tuffie zelfs zijn eigen teamgenoot para aan te vallen, puur omdat die Lucoshi gered heeft.

Para gaat plechtig voor de rest staan. Alle aandacht is nu op hem gericht, maar niemand valt hem aan. Tuffie zou wel willen, maar T.G verhindert hem nog steeds om aan te vallen.

Als vervolgens Para en Lucoshi een nieuw team starten lijken Team Blauw en team Rood even een wapenstilstand te houden, maar Tuffie heeft daar schijt aan en valt WM aan <3

Tuffie maakt eindelijk van de gekgenheid gebruik om onder T.G's armen te duiken en WM aan te vallen. Al dat gedoe om Para en Oshi boeide hem niet zo, als team Rood maar uitgemoord werd. Hij pakt snel een mes van de grond en schampt daarmee WM, die nog net weg kon duiken. Wm is alleen te zwak oom zich er tegen te verweren, en Tuffie maakt zich al klaar voor een tweede stoot, als SMF uit de duisternis komt rennen en beukt Tuffie omver. Met het laatste mes wat ze hebben gaat hij voor WM staan om hem te verdedigen. Tuffie kijkt naar T.G, maar die let niet echt op het gevecht. Hij is wat verder weg gaan lopen en kijkt naar Tosti, die nog steeds Oshi en Para achternakijkt. Hopenlijk dood hij Tosti, dan zijn we daar ook weer vanaf.

Helaas wordt de combinatie van de wonden die Lucoshi heeft toegebrachtr en de wonden die SMF toebrengt Tuffie teveel, en hij sterft. Tuffie werdt constant als 1 van de 6 hoofdpersonages van HS3 behandeld. Tosti, T.G, WM, Para en Lucoshi kwamen ieder ver en speelden een grote rol, maar Tuffie stierf totaal onverwacht en werdt slechts 13e. Als hij langer was blijven leven en onderdeel was geworden van het samengevoegde team had dat tot leuke interactie kunnen leiden en had Team Blauw in ieder geval naast T.G nog een ander prominent personage gehad, maar helaas. Tuffie was leuk, had nog leuker kunnen zijn maar is uiteindelijk niet relevant of uniek genoeg om hem hoger dan dit te plaatsen.

Tuffie is hard geraakt, hij heeft moeite gekregen te blijven staan. Als hij zich realiseerd dat hij bijna doodgaat, wordt hij woedend. Zo makkelijk komen ze niet van hem af! Met eenschreeuw komt hij overeind en hakt SMF op alle plekken die hij kan zien. Het bloed gutste uit hun beiden lijven, want SMF blijft op Tuffie instekene, maar Tuffie voelt er bijna niets van. Met een enorme zwaai maait hij tenslotte SMF's arm eraf, en zakt hij ineen. Hij is gestorven, hij had teveel wonden.

Zo, dat waren er weer 5. Niet echt grote of onverwachte namen dit keer volgens mij. In de volgende update weer 5 personages:
-Iemand uit de categorie Fruitschaler ("Soms hoeft een personage niet belangrijk of diepzinnig te zijn. Soms kan een personage alleen op de achtergrond aanwezig zijn, geen enkele invloed uitoefenen op het verhaal en tóch een goed personage zijn, puur door een leuke, komische rol te spelen.")
-Iemand die ik had kunnen haten maar waar ik tegelijkertijd van hou
-Iemand die bij een herlezing eigenlijk boeiender is dan zijn populairdere bondgenoot
-Iemand die heel veel genoemd werd maar eigenlijk zomaar weinig toevoegde
-Iemand waarvan ik blijkbaar nogal een uitleg verschuldigd ben aangezien hij nogal gehaat wordt om onduidelijke redenen

89 Re: Para rankt alle 216 tributen op ma 20 jul 2015, 18:45

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Inderdaad niet extreem opvallende eliminaties deze keer. Ik had nog getwijfeld of je HS6 Hitomi zou elimineren, maar aangezien zij een van de weinige wat betere personages uit HS6 is had ik verwacht dat zij wat hoger zou uitkomen. HS3 Tuffie had ik eigenlijk ook iets hoger verwacht vanwege zijn belangrijke rol in de korte tijd dat hij leefde, maar niet heel veel hoger.

Voorspellingen:
Iemand uit de categorie Fruitschaler
Weet ik niet zeker, maar ik gok op HS4 Koopalingsfan.
Iemand die ik had kunnen haten maar waar ik tegelijkertijd van hou
HS9 Lyne
Iemand die bij een herlezing eigenlijk boeiender is dan zijn populairdere bondgenoot
HS6 Adje
Iemand die heel veel genoemd werd maar eigenlijk zomaar weinig toevoegde
HS3 WM
Iemand waarvan ik blijkbaar nogal een uitleg verschuldigd ben aangezien hij nogal gehaat wordt om onduidelijke redenen
Zal HS14 WM wel zijn. Ik haat hem overigens niet, in mijn ogen is hij gewoon een paperclip.

Profiel bekijken

90 Re: Para rankt alle 216 tributen op ma 20 jul 2015, 20:59

Olivier Vanilla

Ehm laten we maar proberen:

HS12 Poké-Fan
HS4 Koopalingsfan
HS12 Necrodeus?
HS3 WM
HS14 WM

91 Re: Para rankt alle 216 tributen op vr 24 jul 2015, 13:58

Prins Para Vanilla

Ik dacht oprecht dat ik deze 2 dagen geleden al gepost had maar blijkbaar niet.

80 – Para (HS6 – 6e)

Juist op het moment dat ze er van overtuigd was dat dit haar dood zou worden, verslapte de greep op het touw. Ze keek achterom, en zag Raceneus levenloos op de grond liggen, met een wond in zijn rug. Ze keek op en zag Para staan, met een schild om, een bebloede speer in zijn ene hand en 2 flesjes water in de andere. Hij liep op haar af. Hitomi maakte zich klaar voor de aanval, maar in plaats van haar neer te steken wierp hij haar een van de flesjes toe en haalde het touw van haar nek. Nog voordat Hitomi zich af kon vragen waarom hij haar gered had, was hij echter alweer verdwenen. Het touw had hij meegenomen.

En toen waren er nog maar 4 van HS6 (en nog maar 6 Para’s!)

Er is genoeg reden voor mij om deze Para  net zo te haten als HS6 WM. Tenslotte zaten beiden in dezelfde verhaallijn, en was ook Para tot dan toe pas in een paar verhaaltjes voorgekomen. Het grote verschil is echter dat Para een ontzettend intrigerend personage is. K bedoel, kijk naar die introductie hierboven! Zo mysterieus!

Vanuit de Hoorn had Para perfect overzicht over de Arena. Hij zag hoe de vulkaan uitbarstte. Hij had al veel kanonschoten gehoord. De tributen waren bezig elkaar te vermoorden. Dat kwam goed uit, het betekende minder werk voor hem. Hij had tijdens het gevecht bij de Hoorn zoveel mogelijk tegenstanders ontweken, en ondertussen een behoorlijke buit bij elkaar weten te rapen. Heel eventjes had hij zich met het gevecht bemoeid, om Hitomi te redden. Je weet maar nooit wanneer zoiets van pas komt. Bovendien was Hitomi een zwakke speler, en dat soort types wilde hij graag zo lang mogelijk in leven houden. Dat zou de finale een stuk makkelijker maken. Hij had een goed idee over de locatie van al zijn medetributen. Misschien dat hij her en der nog wat zwakkelingen zou proberen te redden, en daarbij de sterkere spelers uit te schakelen. Maar zolang hij hier nog een aardige voorraad water en zelfs wat sneetjes brood had liggen, was hij niet van plan zich al teveel met de spelen te bemoeien.

Ligt het aan mij of schreeuwt bovenstaande stuk “proto-Ad Venture”? Niet qua karakter, maar absoluut qua mysterie én qua tactiek. Ik blijf erbij dat het meeloodsen van zwakke spelers naar de finale zodat je vrijwel verzekerd bent van een overwinning een goede tactiek is, en Para was de eerste (en slechts 1 van de 2 uit de geschiedenis) die deze tactiek wilde toepassen. Het feit dat hij zich verder, ondanks dat hij duidelijk een van de sterkere spelers uit de Arena is, buiten de gevechten houdt zodat de sterke tributen elkaar kunnen afmaken zonder dat hij er iets voor hoeft te doen, maakt het nog beter.

Op het moment dat WM Necrodeus vastpakte, gebeurde er ineens iets vreemds. Uit de bossen kwam nog iemand aangelopen, iemand met een speer in zijn handen. T.G probeerde de jongen tegen te houden zodat WM Necrodeus kon vermoorden (waar hij aardig goed naar op weg was, door Necrodeus volledig in elkaar te slaan), maar al snel klonk er een pijnkreet, gevolgd door een doffe kreun en een kanonschot: de jongen had de speer recht door T.G's hart gestoken. WM keek om op het moment dat zijn bondgenoot stierf, en merkte de moordenaar op. Hij liet Necrodeus voor wat hij was en richtte zijn aandacht op de jongen met de speer. Nu kon Necrodeus eindelijk beter naar de jongen kijken. Hij verwachtte Ulysses te zien, maar voor de tweede keer had hij het mis. Het was Para. Para keek even naar Necrodeus op het moment dat WM op hem af stormde, en gebaarde dat Necrodeus weg moest. Necrodeus volgde die raad onmiddelijk op, en terwijl hij wegrende hoorde hij hoe achter hem Para en WM hun gevecht begonnen.

Tot nu toe is Para tamelijk perfect. Hij is een mysterieus bijpersonage dat slechts 3 keer in levende lijve is verschenen, 2 hoofdpersonages gered heeft uit de handen van de badguys, en een verhaaltje heeft gehad waarin blijkt dat dit niet uit nobele overwegingen maar uit eigenbelang is. Puur basserend op dit had ik hem graag nog hoger gezet, ware het niet dat er vervolgens een nogal grote schandevlek op Para’s verhaallijn verschijnt.

Para gaf zijn aandacht aan WM, iets wat al sowieso verrassend is. "Wij zijn de twee sterkste spelers van de Honger Spelen". Para, blij van dit compliment, maar ook walgend van WM's arrogantie, luisterde door. "We moeten zolang mogelijk samenwerken, totdat één van ons dood is, of totdat wij samen over zijn". Para reageerde heftig: "Wat dacht je van 'Nee'? Ik mag je niet, jij mag mij niet, dit is slechts een poging om mij te verraden".

Ondanks dat Para’s bescheiden arrogantie klopt met wat we al over hem weten, en hij pluspunten krijgt wegens zijn onverklaarbare maar zeer terechte WM-haat, blijft deze poging tot verhaallijn een misbaksel en Para is er nu eenmaal cruciaal onderdeel van. Gelukkig is dit niet van lange duur, al is Para hierna wel zijn mysterieusheid kwijt.

WM en Para besloten het bos uit te kammen, op zoek naar Necrodeus, die ook nog ergens in het bos moest zitten. Helaas was hij vrij goed verstopt, en na een paar uur zoeken hadden ze nog steeds geen spoor van Necrodeus, behalve de bloedvlekken van hoogstwaarschijnlijk Hitomi, want het lijkt van Hitomi lag nog steeds een paar meter van de plek waar WM en Para stonden. Para leek niet heel erg gelukkig hiermee.
“Op het begin heb ik haar gered en water gegeven, in de hoop dat ze het zou redden en wie weet, ene pact met mij zou sluiten. Maar ze heeft het niet gered…”
“Wacht, water zei je? Misschien ligt er nog wat Ik heb wel wat dorst.”
Walgelijk vond Para dat. Geen moment stond WM stil bij zijn verdriet, maar begon gewoon een lijk te onderzoeken in de hoop ene paar slokken water te vinden. Gelukkig gaf hij het al snel op. Er lag niets meer, waarschijnlijk had Necrodeus had al meegenomen.
“Dus, wat doen we nu? Het spoor volgen van Necrodeus, die waarschijnlijk uren voorsprong heeft op ons en toch wel weer terug gaat naar het meer? Beter gaan we hem daar gewoon opwachten, en alvast wat water destilleren. Ik zoek ondertussen wel wat eten. Oké?”
Ja hoor, de perfecte WM kwam weer met een plan. En hij had nog gelijk ook. Tja, Para moest zich er maar bij neerleggen, en WM zou weer de held uithangen door tijdens de jacht een beer of een tribuut te doden of zo. Para knikte zwijgend, en liep met snelle passen naar het meer, waar hun vage kamp stond, met een hoed boven het vuur. Para vulde zijn hoed ook met water en zette hem erbij. Hij had het nu wel lekker rustig. Wie weet zou hij zelfs even kunnen slapen.

Oke ik was dit hele verhaaltje tamelijk vergeten in mijn WM write-up maar dit is ook walgelijk. En godverdomme Para wilde geen pact met Hitomi hij wilde haar als makkelijk slachtvoer in de finale. Hierna gaat WM dood en mag Para nog eventjes in zijn eentje verder, dus jeuj.

"Geef het op en vecht!" hoorde hij Para hijgen "Je ontsnapt toch niet, ik zie wel aan het spoor dat je bloedt, uiteindelijk haal ik je in...en...je had Hitomi niet moeten vermoorden trouwens"

Zou Ad Venture ook zo gereageerd hebben als iemand Necrodeus vermoord had? We zullen het nooit weten.

Zijn timing was perfect geweest. Para kwam net om de bocht en zag Necrodeus op zich afstormen. Hij hief zijn speer, maar het was al te laat. Samen stortten ze de diepte in, in de rivier
De stroming sleurde hen mee.
...
Ietsje verder had Para zich ook vastgeklampt. Op het moment de Necrodeus hem zag keek hij ook zijn richting op, en met een grimas op zijn gezicht begon hij zich in zijn richting te worstelen. Wel was hij blijkbaar al zijn uitrusting kwijt. Logisch, de rivier had die allang verder gespoeld. Paniekerig keek Necrodeus om zich heen, en zag toen plots een boomstam vastzitten tussen de groep bomen. Hij gaf hem een schop, maar de stam gaf niet mee. Maar na nog twee schoppen kwan de stam plots tot Necrodeus' en Para's verbazing los. Necrodeus keek hou hij tegen Para opbotste, en hoe die erdoor werd meegesleurd. Hij zag hem niet meer boven komen en hoorde hem niet meer schreeuwen.

Kijk, dit soort stukjes brengen Para dan weer hoger. Ten eerste is het mooi poëtisch dat een van de zwakke tributen die Para mee naar de eindfase wilde nemen voor zijn ondergang zorgt, en ten tweede past het beeld van Para die in de rivier verdwijnt en mogelijk dood is maar mogelijk ook nog leeft perfect bij het mysterieuze dat Para in het begin had. Als kers op de taart is er natuurlijk ook nog Para’s glorieuze sterfscéne, al is dat meer een Ulysses moment dan een Para moment.

Ulysses pakte zijn speer, en hield die tegen Para's hoofd, die ook een zware wonde had.
Toen kwam Para weer bij bewustzijn.
"Ulysses... je... leeft nog..." zei hij, met een blik vol verbazing. Veel kon hij niet doen. Hij had ook een gebroken been en arm.
"Nou, weledele mijnheer Para, u beschikt over een ontzettend scherpzinnig opmerkingsvermogen. Maar het wordt nu tijd dat u deze wereld zult verlaten. Als u het niet erg vindt, neem ik uw speer wel even ter mijne beschikking. En als u het erg vindt, doe ik het ook wel."
Ulysses drukte de speer tegen Para's keel. Het bekende kannonschot galmde door de arena.

Tel hierbij op da Para nog een aantal keren random genoemd werdt in verhaaltjes van andere tributen, en je hebt een personage dat ondanks hun overeenkomsten toch wel zo’n 50 plaatsen hoger dan WM verdient. Aan de ene kant is Para awesome en mysterieus en alles wat ik van een personage kan verlangen, maar tegelijkertijd blijkt hij, wanneer hij níet mysterieus is, een best wel kutkarakter te hebben, dus ik heb nogal conflicterende gevoelens bij hem. Hij is echter prominent, consistent en een leuke vent, dus 80.

Misschien waren zijn tegenstanders gewoon veel populairder. Wie zouden het eigenlijk zijn? Veel konden er niet over zijn, maar Tuffie zou het wel gered hebben. Para misschien ook, al had hij hem de hele Hongerspelen niet gezien.

79 – Chris (HS8 – 5e)

“NEE!” hoorde hij ineens. Hij keek om en zag Christopherz staan, met een hoop schaafwonden en een van zijn mouwen eraf gescheurd. “Fuck, Chris, ik schrik me dood”. Hij en Chris hadden afgesproken aan het begin van de trainingen, elkaar op te zoeken en samen te werken. “Jij schrikt je dood?” zei Chris terwijl hij Sushi hielp overeind te komen. “Ik dacht dat ze je hadden vermoord!”. Chris keek naar Sushi’s drietand. “Die heb ik te pakken weten te krijgen hier” zei Sushi. “Nice! Het enige wat ik heb te pakken heb kunnen krijgen is een pak slaag.” Ze lachen allebei, en vergeten even dat ze in de arena zitten, en niet gezellig op de haven bij District 4. “Ik was bewusteloos, geloof ik” zei Sushi terwijl hij over zijn achterhoofd wreef, hij keek naar zijn hand en zag bloed. “En jij ziet er ook niet al te best uit” Hij keek naar Chris, die moeite deed om nog te blijven staan. “Ik werd aangevallen door Tuffie, maar dat heb ik overleefd”.

Oké, laat mij allereerst eventjes heel duidelijk zijn: iedereen die vindt dat Chris een slecht personage is, is een idioot. Volgens mij is de naam een Chris een aantal keer gevallen in dit topic toen we de top 100 nog niet gehaald hadden, en dat is natuurlijk pure waanzin. Dat gezegd hebbende: van de overgebleven 8 uit HS8 is hij wel de minste ja.

"Kom, we moeten hier zo snel mogelijk weg."
Sushi keek Chris aan en knikte. Hij trok de drietand uit het levenloze lichaam van Tuffie, en samen liepen Sushi en Chris richting het water.
"Welke kant kunnen we het beste uit gaan?" vroeg Chris.
Sushi twijfelde even. Toen wees hij richting een eiland iets verderop.
"Ik heb nog geen andere tributen daarheen zien gaan, dus dat lijkt me voorlopig de veiligste plek."
De twee vrienden sprongen in het water en begonnen te zwemmen. Opnieuw besefte Sushi hoeveel geluk ze hadden dat ze uit district 4 kwamen: vele andere tributen zouden de zwemtocht waarschijnlijk niet overleven.
Na een lange zwemtocht kwamen Sushi en Chris uiteindelijk aan op het eiland. Sushi keek om zich heen. Het eiland was enigszins heuvelachtig, en volledig bezaaid met gras. Het meest opvallende van het eiland waren echter de tientallen geiten die er rondliepen.
"Denk je dat het mutilanten zijn?" vroeg Chris, die met grote ogen naar de dieren keek.
"Ze zien er niet gevaarlijk uit" zei Sushi, "Maar misschien moeten we voorlopig een beetje bij ze uit de buurt blijven tot we zeker weten dat ze onschadelijk zijn."

Chris wordt geïntroduceerd als de beste vriend van Sushi. Sushi en Chris hebben in den beginne niet bepaald onderscheidbare personages, het voornaamste verschil tussen de twee is dat Sushi backstory heeft en dat we meestal door Sushi’s ogen kijken. Qua karakter zijn beiden tamelijk goodguy-paperclipperig, al is dat in combinatie met een goede verhaallijn eigenlijk nooit echt een probleem.

Al die tijd stond Chris daar maar, toekijkend hoe zijn vriend werd verminkt. Hij wilde iets doen, maar hij kon niets. JiHawk was sterker dan hem, en hij had wapens. Wapens! Chris pakte de speer uit Adje's gezicht en gooide die op Jihawk. Helaas was Chris geen goede speerwerper, en de speer landde zeker een meter naast JiHawk. Vervolgens tackelde Chris Jihawk, wie zijn eigen pijl in zijn zij kreeg door de klap. Hij vloekte en rende weg. "SUSHI!" Chris knielde langs Sushi wie naar zijn been greep. "Fuck, hoe erg is het?" Chris haalde Sushi's handen van zijn been weg. "Hoe erg denk je dat het is? Hij heet lopen inhakken met een pijl in mijn been!". Sushi bleef schreeuwen. "Denk je dat we nog verder kunnen? Kun je nog lopen?" Chris keek naar het been van zijn beste vriend. Het zag er gebroken uit en overal waren lappen vlees eraf. Er stroomde enorme hoeveelheden bloed uit.

De vriendschap tussen Sushi en Chris is mooi en oprecht en goed geschreven en daardoor waren ze toch een leuk onderdeel van HS8 met z’n tweeën. Chris wordt echter pas écht boeiend als hij vervolgens Sushi verraad en met JiHawk meegaat.

Chris keek om zich heen, hij wist niet wat hij moest doen. Hij zag JiHawk iets verderop vloeken en schreeuwen. NickMarioUrbanus had Jihawks boot meegenomen. "Klootzak! Mijn boot! Fuck! Dit is jullie schuld!" Hij smeet zijn pijlen in het rond uit woedde, maar raapte ze meteen weer op omdat hij bang was ze kwijt te raken. Chris keek nog eens naar Sushi, wie duidelijk niet weg kon komen van deze plek.
"Het spijt me Sushi" met deze woorden rende Chris achter JiHawk aan. Sushi zag Chris handen schudden met JiHawk en JiHawk gaf Chris een schouderklopje, ze liepen samen weg.

Lol. Het feit dat Chris zijn beste vriend, niet alleen in de Arena maar ook al jaren daarvoor thuis, zonder enige moeite in de steek laat zodra deze gewond is is best wel karaktervormend en maakt Chris in 1 klap 20 keer zo boeiend. De Chris-JiHawk combi werkt ook goed omdat JiHawk langzaam transformeert in überbadguy terwijl Chris een hersenloze semi-goodguy is.

JiHawk kwam op hem toe, een boog in de hand. "Headshot!" joelde hij. "Jaja, kun je me effe helpen" kreunde Chris. JiHawk rolde het lichaam van Fisico van hem af en hielp hem recht. "Geen zorgen" zei JiHawk "Ik heb de perfecte plek gevonden om uit te rusten. Echt een vette boomhut. Hij was omringd met vallen, maar ik heb een oog voor dat soort dingen. En ik heb er ook een hoop touw gevonden, waarmee ik deze boog heb gemaakt." Chris keek naar Fisico. "Wat doen we met hem?" vroeg hij. "Kijk of hij wapens heeft en laat hem liggen" beval JiHawk.

Uiteindelijk blijtk Chris tóch nog enigszins geweten te hebben en wil hij terug naar Sushi, maar van JiHawk mag dat niet (wat best logisch is, ze zijn bij de laatste 5 dus Sushi zal toch dood moeten).

Chris had het plan om zelf naar Sushi te gaan. Hij moest kijken of hij nog leefde. "Chris, wat doe jij nou? Wij gaan niet naar Sushi!" JiHawk rende naar Chris toe en greep hem bij zijn keel. "Luister, jij blijft bij mij, anders wordt je vermoord, en dan ga ik persoonlijk op jouw vriendje af om zijn keel door te snijden, als hij nog leeft." JiHawk glimlachte. "Oké, ga je nu mee?" Chris kende JiHawk zo niet. Hij was wel gemeen, maar zo kwaadaardig...
JiHawk stapte in zijn kano. "Kom jongen. We gaan!" Chris twijfelde maar stapte toch de kano in.

We hebben het er bij JiHawk zelf wel over hoe vaag het is dat hij Chris en Sushi überhaupt niet vermoord op dit punt, maar het gaat nu eventjes over Chris. Chris besluit vervolgens namelijk om badass te doen en een soort A-Team achtige ontsnapping van JiHawk uit te voeren.

Chris moest naar Sushi. Hij kon niet langer bij JiHawk blijven, die zou hem vermoorden, dat wist hij al wel. Waarschijnlijk zou Sushi hetzelfde doen, maar hij moest naar hem toe. Chris pakte een speer en stak die in de Kano. "Klootzak! What the Fuck doe jij nou weer?!" JiHawk greep naar Chris, maar die was al het water in gesprongen, onderweg naar de boot van NickMarioUrbanus. "Nick, naar het geiten eiland, we gaan naar Sushi.

Heeft het effect om een speer in een kano te steken? Ik bedoel, kom je met een speer door het hout van een kano heen? Zoveel vragen, zo weinig antwoorden!

Vervolgens wordt Chris vermoord door NMU en wordt hij buiten 1 enkele vermelding tamelijk genegeerd in het WM-Sushi-Noémie gebeuren van HS12. HS8 heeft een geweldige top 10 buiten Lennard, en niet voor niets staan al die 9 personages in mijn Top 100. Chris heeft een boeiende, leuke verhaallijn maar is qua karakter tamelijk paperclip. Hij is (een van) de eersten uit die categorie die nu geëlimineerd wordt, maar er zullen er velen volgen voordat we de Top 50 bereiken.

Sushi stond bij het strand. Nadat hij was wakker geworden van het kanonschot, had hij iemand zien aan komen drijven. Het was een lijk, dat wist hij al wel. Het lijk van degene die was vermoord bij de hoorn. Toen het lijk aanspoelde sprongen de tranen in Sushi's ogen. Hij knielde bij het lichaam en draaide het om. Hij keek recht in de levenloze ogen van zijn beste vriend.

78 – WM (HS14 – 9e)

Ze zag de twee tweelingbroers uit District 5 praten met Necrodeus en Chris. Ze waren haast identiek. Zelfs hun stem kwam zo goed als hetzelfde over. Toch leken ze niet de beste vrienden te zijn. Maar ach, broederliefde. Niets vreemds aan. Daarbij zou er maar een van hen naar huis mogen gaan.

Everybody rejoice, WM is eliminated!

Oké laat ik maar meteen beginen met de eindconclusie: de Raceneus & WM verhaallijn vond ik persoonlijk ontzettend boeiend. Er is nooit genoeg mee gedaan, maar die momentjes dat er aandacht aan werdt besteed waren leuk. Er zijn andere Hongerspelen die de 2 broers-verhaallijn beter aanpakten, maar dat neemt niet weg dat het ook hier goed werkte. Het is gewoon een gegarandeerd recept voor drama, en drama is goed.

"Nou, veel succes morgen, broertje!" grijnst Raceneus. Samen met zijn broer WM zit hij nog tot in de late uurtjes aan de bar van het Kapitool. Zijn jongere broertje WM had een cola besteld, hij had zichzelf te goed gedaan aan een goed gevuld glas bier. "Moet je ook eens proberen." zei Raceneus. "Wil je ook een slokje? Oh wacht, dat lust je niet. Blijf dan maar bij je miserabele cola." zei hij spottend.
"Raceneus, kappen alsjeblieft." zei hij dreigend. "We zijn broers. Je hoeft niet tegen iedereen zo rottig te doen."
"Aww, arm jochie." zei Raceneus sarcastisch. "Je snapt het niet."
"We zijn een identieke tweeling, en we zijn even oud." beet WM hem toe. "Noem me geen jochie."
"Hmm, misschien. Maar ik ben toch knapper dan jij." grijnst Raceneus. "Maar je blijkt je nog niet te realiseren dat dit een individuele Spelen is. Er gaat maar één iemand naar huis. En dat ben ik."
"Misschien wel. Maar dat is nog geen reden om de laatste dagen die je met je broer doorbrengt zo te verpesten."

Was het niet awesome geweest als deze twee hadden samengewerkt? Of op zijn minst meer interactie hadden gehad? De interactie tussen de twee werkt gewoon goed.

Samen met zijn broer woont WM in het grote District 5, dat er bekend om staat om heel wat energie op te wekken. Maar alle energie is rechtstreeks in bezit van het Kapitool, daarom zijn dagen zonder elektriciteit niet vreemd. Gelukkig is District 5 er niet zo erg aan toe als de Districten van 6 tot 12. Ze leven nog steeds behoorlijk fijn en komen niet al te veel te kort. Toch kunnen ze niet van dezelfde privéleges genieten zoals de tributen van bijvoorbeeld District 1. Hun vader behoort tot een van de weinige mensen van hun District die men als 'rijk' kan bestempelen. De tweelingbroers komen zelden wat tekort. Ze leven niet in een ontzettend chique huis of hebben zeer dure spullen, maar ze hebben in tegenstelling tot de meesten nooit een gebrek aan voedsel en drank. Ondanks dat alles is WM niet gelukkig. Hij vindt het idee dat hij een tweelingbroer heeft geweldig, maar Raceneus denkt er anders over. Niet alleen dat, ook is zijn moeder gestorven toen hij 8 was. Daar is hij nog steeds niet helemaal overheen. Hij krijgt behoorlijk weinig aandacht thuis: zijn vader is continu in de weer en heeft zelden tijd voor hem. Zijn tweelingbroer Raceneus besteedt zijn tijd liever aan andere zaken. Hij haat het idee dat hij een tweelingbroer heeft, en dat weet WM heus wel. Dat verbergt hij ook niet. Hij herinnert zich Raceneus als een fijne broer, iemand waar hij alles kon tegen vertellen. Maar rond zijn achtste verjaardag veranderde dat volledig. Raceneus gaf hem waarschijnlijk de schuld van de dood van hun moeder. Maar hij wist het niet zeker, hij durfde het hem nooit te vragen. Maar goed, Raceneus is en blijft zijn broer. Hij mag dan wel onaangenaam zijn van tijd tot tijd, maar hij kan hem vertrouwen. Hij besluit zelf ook maar naar bed te gaan. Hij wil in topvorm zijn om morgenochtend naar de Hoorn te rennen. Hij had afgesproken om samen met Tosti uit District 3 samen te werken deze Spelen, een getalenteerde jongeman die eigenlijk vrij weinig tekortkomingen heeft. Hij is een getrainde tribuut net zoals alle andere tributen uit de eerste drie Districten, maar hij is niet zo'n arrogant type als zowat alle andere. Integendeel, hij is best wel aardig. Ze hadden afgesproken dat er één iemand richting de Hoorn zou gaan om de spullen te nemen. Tosti zou proberen een speer te regelen als deze in de arena aanwezig zijn. Of gewoon een wapen, zolang Tosti een wapen had kon hij z'n mannetje staan. WM zelf zou wachten ten noordoosten van de Hoorn, op een afstandje, tot Tosti komt en ze samen verder naar het noordoosten gaan.

HEEL VEEL BACKSTORY! En laat ons de HS-goden bedanken dat we nooit een WM-Tosti verbond hebben hoeven zien.

De lift brengt de vierentwintig tributen de Arena in. Aan zijn rechterkant ziet WM Raceneus staan, die hem nogmaals op sarcastische wijze succes wenst. Misschien niet gemeend, maar dat kon hem vrij weinig schelen. Het deed hem geen plezier dat hij misschien ooit zijn broer zou moeten doden of dat iemand anders dat zou doen, maar hij had geen keus. Het startschot klonk, en met hoge snelheid loopt WM op de Hoorn af. Zowat iedereen lijkt geïnteresseerd in de messen en bogen, dus dat komt goed uit voor hem. Hij komt als een van de eersten aan, en maakt van de gelegenheid gebruik om een speer te nemen. Maar toen kwam Raceneus tegen hem aanlopen, waardoor hij zijn balans verloor en op de grond viel. Raceneus nam zijn speer en zette het op een lopen. "Bedankt, broertje!" riep hij van op een afstand. WM kon hem wel wurgen. Hij moest nu zien om iets anders te bemachtigen. Een speer zit er niet meer in, iemand anders heeft blijkbaar al een speer bemachtigd en die is vast niet van plan om deze zomaar af te geven. Hij neemt nog gauw een mes mee en rent dan richting het noordoosten, waar hij met Tosti afgesproken had. Na een eindje lopen komt hij tot de conclusie dat Tosti er niet is. Hij blijft nog even doorwandelen, maar geen spoor van Tosti te bekennen. Zou hij zich niet aan de afspraak gehouden hebben?

Na dit eerste verhaaltje is het overduidelijk dat WM geïntroduceerd werdt met de bedoeling om van hem een main goodguy te maken. Het is daarom best komisch dat WM hierna volledig genegeerd wordt totdat hij random tevoorschijn komt bij mede-onzichtbare tribuut Hitomi.

WM werd uit zijn overpeinzingen opgeschrikt door een stem. “Jij bent een van die tweelingbroers, toch?” Geschrokken draaide WM zich om, en zag een meisje achter hem staan. Hij herkende haar wel vaag van de trainingen. Hitomi, zo heette ze. Ze was ongeveer even oud als WM, met donkere, golvende haren en schitterende, diepbruine ogen. WM had zelden in zijn leven zo’n mooi meisje gezien.

Hitomi probeert W over te halen om haar te helpen in haar rebellenmissie, en ondanks dat WM geen fuck om dit alles geeft besluit hij toch in te stemmen omdat Hitomi mooie ogen heeft ofzo.

WM luisterde naar het verhaal. Eigenlijk zag hij het niet zitten. Hij gaf niet zoveel om politiek, dus die hele rebellie kon hem gestolen worden. Hij hoefde Lazerstraal niet te redden, hij wilde zelf blijven leven. Toch bleef hij luisteren. De stem van Hitomi hypnotiseerde hem.
Hitomi keek naar WM. Hij leek geïnteresseerd. Zou het haar gelukt zijn een bondgenoot te vinden? Nogmaals waagde ze het erop:
“Dus, wil je helpen? Wil jij samen met mij ervoor zorgen dat Lazerstraal blijft leven?”
Zonder er bij na te denken, zonder het te menen, voelde WM dat hij knikte. Hij zag Hitomi breed glimlachen, en wist dat het een goede keuze was.

Ter nagedachtenis van T.G besluit WM vervolgens een soort stalker van Hitomi te worden. En laten we wel wezen: hopenloze stalker > paperclip

Hitomi voelde hoe de tranen naar boven kwamen. Een warme hand plaatste zich op haar schouder, en zonder er bij na te denken vloog ze naar WM’s borst en begon te huilen. Ze mocht WM dan wel niet zo, maar hij was de enige die ze op dit moment had. Ze keek hem aan, en snikte zachtjes “Dank je.” WM glimlachte terug, en voor Hitomi het wist zoende hij haar.

Serieus, WM’s verliefdheid op Hitomi is heerlijk over the top, en het feit dat Hitomi totaal niets door lijkt te hebben is ook leuk. Plus het feit dat WM van úber-goodguy naar Fisico2 achtige onzichtbaarheid naar wanhopige, irritante bijrol gaat is heerlijk bizar. En hij wordt alleen maar bizarder.

WM schrok en ging verdedigend voor Hitomi staan, maar die duwde hem geïrriteerd opzij. “Kijk eens goed idioot. Het zijn struisvogels!” Dat klopte. Recht voor hun neus stonden 3 struisvogels. Necrodeus liep geïnteresseerd dichterbij. “Hoe zijn die hier nu weer terechtgekomen?” WM keek angstig toen Necrodeus rustig naar de voorste vogel liep. “Kijk uit, straks bijt hij!” Hitomi keek geïrriteerd, maar Necrodeus glimlachte alleen maar.

Serieus, hoe kun je WM een paperclip noemen als hij dit soort momenten heeft? WM als main goodguy was ongetwijfeld saai geweest, maar als comic relief is hij heerlijk.

Hitomi werd er alleen maar ongelukkiger van. Niet alleen was haar missie gefaald om Lazerstraal in leven te houden, ze zat ook nog vast in de arena, eigenlijk wachtend op haar dood, samen met de stalkerige WM. Toch besloot ze een gesprek te starten. "Was het wel zo handig om enkel Necrodeus weg te laten rennen? Wie weet komt er ook wel iets achter ons aan." WM staarde opzichtig naar haar. "Heb je wel iets gehoord van wat ik er net zei?" "Ja, blabla Necrodeus ofzoiets. Mij maakt het eigenlijk niks uit. Waarom zoende je mij zojuist niet?" "WM, gewoon je kop daarover houden, oke." WM probeerde het nog een keer. "Ik wil eerst antwoord." Hitomi zuchtte. "Oke, stel je voor dat ik je leuk had gevonden, en dat vind ik niet, ik vind je een eng ventje met een nog engere tweelingbroer, maar stel dat. Dan nog zijn dit de Hongerspelen! Ik heb wel wat beters te doen dan een romantiekdrama'tje, met nog het idee er achter dat wij toch niet samen de arena uit gaan. Stap uit die houding en hou je bezig met andere dingen!" "Zoals zowel jouw leven als die van 22 anderen willen geven om een of ander wijf te willen redden voor een propagandastuk?"

Serieus, hoe te fuck is WM van over the top goodguy in zijn eerste verhaaltje naar irritante comic relief gegaan :”)

Hierna is het dan eindelijk tijd  om weer aandacht te besteden aan WM’s echte verhaallijn, waarin hijzelf na dat eerste verhaaltje geen enkele rol meer had gespeeld.

Vervolgens zag WM iets op hen afvliegen. Het was iets kleins, en het kwam op het hoofd van Jihawk. "Aaargh!". Jihawks grip verzwakte, en WM kon ontsnappen. "WM!". Ineens zag WM Raceneus staan. Had hij zojuist WM geholpen? WM besloot op hem af te rennen, met de hoop dat hij samen met zijn broer kon ontsnappen aan Jihawk en Selletje. Hitomi boeide niet meer.

Ja, Raceneus komt WM helpen, waarna WM Hitomi zonder enige moeite aan haar lot overlaat. Wat een goodguy <3

WM en Raceneus kwamen elkaar tegemoet. "Waarom doe je dit? Waren wij geen vijanden geworden ofzo?", vroeg WM. "Klopt. Maar jij bent mijn broer. Er zijn nog maar 10 deelnemers, Tosti is weg en waarschijnlijk dood, een wapenstilstand lijkt mij het beste." WM kon amper er over nadnken. Hij zag al dat Jihawk op hen afgerend kwam. "Laten we maar eerst onze toekomst samen verzekeren", antwoordde WM. Jihawk komt er aan. WM en Raceneus probeerden keihard weg te rennen, maar ze wisten dat, ondanks dat ze een flinke voorsprong hadden op Jihawk, deze hen toch nog wel in ging halen. "Heb jij nog een plan?", vroeg WM tussen het rennen door. "Heb je wapens?", vroeg Raceneus. "Niks, jij toch wel?" "Alles is gejat, ik heb geen idee wat er vannacht gebeurd is." Ineens zag hij WM wijzen naar een grote kuil. "Daar kunnen we ons in verstoppen, wie weet raakt Jihawk ons dan kwijt!" "We kunnen het er op wagen." WM en Raceneus gingen de kuil in, waar ze samen ternauwernnood in pasten. Gebukt zaten ze daar, met de hoop dat Jihawk ze niet zou vinden.

Raceneus en WM hebben geweldige chemie en hadden vaker samen gebruikt moeten worden.

WM heeft maar in een paar verhaaltjes gezeten en is een groot deel van de tijd genegeerd, maar dat is dan ook de enige reden dat hij niet nog hoger staat. WM is een heerlijk personage met maarliefst 2 hele leuke verhaallijnen, en een erg mooi geschreven dood. Ik ben heel benieuwd of jullie WM na dit stukje nog steeds een paperclip vinden. Ik hoop van niet.

"WAT NU!?", schreeuwde Raceneus panisch. WM slikte. "Het is voorbij, ben ik bang."
Jihawk keek naar beneden, en zag WM en Raceneus er in liggen. "Kijk eens aan, twee achterlijke broertjes, samen in een kuil! Wat een cadeautje." Jihawk grijnsde en spande zijn boog. WM en Raceneus keken elkaar aan. "Samen de wereld in, samen de wereld uit.", zei WM.

77 – Selletje (HS15 – 14e)

Selletje was de jongste van het stel. Nog kleiner en magerder dan BLF, met een spierwitte huid en zo mogelijk nog lichtere haren, maar een ego waar Pokéfan nog wat van kon leren. Haar venijnige opmerkingen werden enkel geëvenaard door BLF, en de twee konden het dan ook uitstekend met elkaar vinden. Selletje bemande het kraaiennest, waar haar lichte gewicht van pas kwam, en vanuit waar ze tegenstanders met haar pijl en boog aan kon vallen. Dat was vermoedelijk haar enige mogelijkheid om ooit een gevecht te winnen.

En weer een van jullie favoriete suggesties geëlimineerd! Het lijkt wel kerstmis!

Selletje is oprecht een van mijn favorieten uit HS15. Ze werd 14e, maar staat 22e in de namecount. Dat klinkt als reden genoeg om haar te haten, maar bij Selletje werkt het. Selletje’s persoonlijkheid was sterk genoeg om ondanks haar minimale rol toch op te vallen, en was niet goed tot zijn recht gekomen als ze prominenter was geweest. Selletje heeft geen verhaallijn of relevantie of backstory of wat dan ook, dus heeft het ook geen nut om iets te gaan analyseren. In plaats daarvan presenteer ik gewoon vol trots Selletje’s greatest moments:

“Selletje! Kun je de Hoorn al zien?”
Verveeld draaide Selletje haar hoofd om; ze had haar nagels zitten bestuderen en totaal niet op het uitzicht gelet.
“Wat? O ja, ja ik zie hem.”

Pokéfan zuchtte geërgerd. “En? Zijn er al andere teams?”
Selletje zuchtte zo mogelijk nog geërgerder, en riep: “Ik zie de schepen van team Zwart en team Zilver, dus ja, er zijn al andere teams.”

“Wat? En ik dan!” vroeg Pokéfan beledigd. Selletje en BLF rolden simultaan met hun ogen, maar Tuffie glimlachte.

“Waarom liet je zo over je heen lopen door die etter?”
Selletje keek beledigd naar BLF, alsof het haar persoonlijk geschaad had dat Pokéfan in zijn plaats mee naar de Hoorn was gevaren.

De drie keken elkaar geschokt aan (of nouja… Jeanne keek geschokt. Selletje keek even ongeïnteresseerd als altijd, en BLF leek haast opgewekt).

“Hehe, daar zijn jullie eindelijk!” Selletje klinkt, zoals altijd, eerder geïrriteerd dan opgelucht. “Het lijkt wel alsof jullie wekenlang weg zijn geweest!”

Pokéfan richt zich tot Selletje. “Ik dacht dat Tuffie gezegd had dat jij ons rugdekking moest geven!” Selletje haalt onwillekeurig haar schouders op. “Jij was toch zo’n geweldige vechter? Ik ging er vanuit dat je mijn hulp niet nodig zou hebben.”

Lennard knikt en neemt plaats achter het roer, en ook Selletje klimt hevig zuchtend weer in het kraaiennest.

Geïrriteerd en uiterst langzaam lopen BLF en Selletje terug richting het schip.

BLF kijkt Pokéfan met open mond aan, Lennard laat hem voorzichtig los en zelfs Selletje lijkt enigszins onder de indruk.

“Team Zwart heeft toch die slaaf van Team Zilver, Lana ofzo?”, zegt Selletje.

Jeanne richtte zich tot Selletje.
“Waar wacht je op? Schiet hem neer!”
Selletje rolde met haar ogen en klom uiterst langzaam het kraaiennest in. Tegen de tijd dat ze haar boog gespannen had, was Lennard al uit het zicht verdwenen.

“Lisa is gevangen genomen… door een mutilitant ofzoiets… verder op dit eiland.”

Selletje slaagde er in om behendig te ontwijken, maar kwam niet tot fatsoenlijke ruimte om Lyne iets aan te doen. “Ugh, het is alsof er een spast met een vliegenmepper zit te slaan, superirritant!”

“Selletje, darling, hou jij de wacht?”, riep BLF harder. “Best.”, hoorden ze vanuit het schip.

Serieus, hoe kun je iemand wiens enige nut in de hele Hongerspelen is om ongeïnteresserd en geïrriteerd haar best te doen om zo min mogelijk toe te voegen aan haar team niet waarderen? Zeker in een clusterfuck team als Team Wit. De meeste personages in de Hongerspelen zijn ófwel heel serieus bezig om te proberen te winnen (BLF, Necrodeus), ófwel heel serieus bezig om te proberen te blijven leven (Sushi, Leticia). Selletje is uniek in die zin dat ze met geen van beiden bezig lijkt te zijn, en het haar oprecht niet interesseert dat ze in een arena om leven en dood strijd met andere kinderen, en dat maakt haar als personage tamelijk uniek. Helaas is haar dood 100% out of character omdat ze ineens wél interesse toont voor het spel om haar heen, wat haar toch wel flinke minpunten geeft. En daarnaast is ze natuurlijk gewoon te onrelevant om nog hoger dan dit te kunnen komen. Maar ik zal haar altijd waarderen <3

WM wilde zich introduceren, maar Selletje barstte in woede uit. “WAT! DAT WAS NIET DEEL VAN HET OORSPRONKELIJK PLAN!” “Ik weet het, schat, maar…” “Maar! Dat was het plan! Wij drie, tegen de rest.” “Ik wil wel luisteren hoor, maar…” “Als dit de manier is hoe wij ‘samenwerken’, ben ik uit het team.”, zei Selletje stellig. BLF liep op haar af. “Wat zei je?” “Dat als dit de manier is hoe wij samenwerken, ik uit het team ben.” “O my god, echt waar?” BLF pakte Selletje beet en draaide zonder blikken of blozen haar nek om.

76 – WM (HS3 – 4e)

WM (twee blokken naast hem), deed een facepalm. WM stond naast Hiawatha en kon nu een dubbele aanval van zowel Hitomi als Hiawatha verwachten.

WM is de meest second-in-command persoon in de geschiedenis van de Hongerspelen. Ondanks dat Tosti de onbetwiste leider van Team Rood was, fungeerde hij en WM voor een groot deel als ledier-duo.

"Ik denk eerder dat hij is overgelopen... Ik dacht dat we hem konden vertrouwen." WM knarst met zijn tanden.

WM wordt direct geïntroduceerd als een van de sterkste vechters, en krijgt als een van de weinige HS3 personages meerdere verhaaltjes door zijn oogpunt in de beginfase (wat uiteraard puur toevallig de periode van HS3 is waarbij WM zelf meeschreef). WM en Tosti zijn in den beginnen samen, vermoorden voormalig teamgenoot Sushi en bevrijden SM64 en Roosjuh.

WM gebaarde snel dat Tosti moest schieten, en waar. Tosti haalde diep adem, sprong overeind en rende een paar meter, om bijna zonder te mikken een pijl op Timtamtom afschoot. Timtamtom schrok en kon Tosti nu wel zien. Hij wilde al bijna zelf een pijl afschieten toen hij door Tosti's pijl in zijn been werd geraakt. WM en SMf64 handelden snel, ze renden naar Timtamtom met hun messen opgeheven. Timtamtom schreeuwde; "Stop! Ik geef me over!"
WM luisterde niet en wilde al een stoot toebrenegen toen Tosti hem tegenhield. "Hij kan nog van pas komen. Timtamtom, ik heb nu je leven gespaard. Ik wil wel dat je nu overloopt naar ons, anders laat ik WM zijn gang gaan."

Op dit punt komt WM’s voornaamste karaktereigenschap naar boven: hij is véél agressiever dan Tosti, en daardoor nog minder sympathiek. Serieus, HS3 heeft sowieso eigenlijk geen sympathieke personages, maar WM was toch echt wel de minst sympathieke van allemaal.

"Oke, ook goed, maar dernk maar niet dat ik je vertrouw. Deze nacht blijf jij nog gewoon vastgebonden en krijg je geen wapens." zei WM. Hij vond zelf dat ze hem maar gewoon moesten vermoorden, maar Tosti was de leider. "Nou, dat is toch weer een boog en een teamgenoot meer!" zei Tosti. "Reken er maar niet op" zei WM, maar niemand hoorde het meer.

Het verschi tussen Tosti en WM wordt ook duidelijk bij hun introductie tijdens de eerste grote confrontatie tussen de twee teams. Tosti komt rustig en manipulatief over, terwijl WM dit doet:

'Kijk kijk kijk, daar hebben we onze kleine verrader.' Het is WM. Hij is naast Tosti komen staan. 'Vertel eens, heb je het een beetje leuk met jouw broer?' Lucoshi kijkt bang naar hem op. 'Zo te zien wel.' gaat WM verder. Zonder op Tosti's order te wachten trekt hij zijn zwaard, en valt hij Lucoshi aan. Para ziet het gebeuren, en pareert zijn slag voordat hij doel kan treffen. ‘Dit vind ik nou irritant.’ Zegt WM ‘Waarom bemoei jij je met de zaken van iemand anders?’

Hierna gaat WM in gevecht met Para, scheld hij Timtamtom uit, wil hij Lucoshi nog een keer aanvallen en komt ten slotte in de sneeuw te liggen ofzo. WM is niet zozeer een gevaalrijke badguy, eerder gewoon een soort pestkop. Gewoon een ernstig onsympathiek persoon.

‘Ga dan iets dichterbij staan, klootzak!’ schreeuwt WM naar Timtamtom.

Hierna raakt WM verrassend genoeg nogal naar de achtergrond en voegt hij ongeveer evenveel toe aan het samengestelde team als Adje en BLF. Pas tijdens het eindgevecht komt er weer wat meer focus op hem, mede doordat hij in eerste instantie het gevecht aangaat met T.G.

'NEE!' brult WM achter zijn rug. Pas dan beseft T.G dat hij een fout heeft gemaakt. WM zag het van dichtbij gebeuren, en hij is er nu vast op uit om zijn teamgenoot te wreken. Als T.G zich omdraait, ziet hij uit zijn ooghoek nog net hoe WM zijn zwaard langs zijn zij zwaait om hem te onthoofden.

Omdat alle rollen ineens worden omgedraaid doet ook WM nog een poging tot goodguy zijn vlak voor zijn dood, maar ach.

"Je bent gek geworden" zegt WM. "Bij de trainingen leek je zo aardig, maar je bent een monster".

WM werdt bijna evenvaak genoemd in deze HS als Lucoshi, maar verhaaltechnisch heeft hij zo goed als niets toegevoegd. Hij was in het begin een heel aanwezig en duidelijk personage, maar zo ongeveer na Tuffie’s dood wordt hij meer figurant dan hoofdpersonage. Goed genoeg voor een top 100 plaats, niet goed genoeg voor top 50 dus dan maar precies daar tussenin.

Na een paar minuten lopen over modderige weggetjes hoorde hij WM's gespartel. Heel zachtjes was het maar. Ongerust trok Tosti zich even niets van de gammele ijsstukken aan en rende op het gat af, waar hij WM zag zitten. Maar hij was al te laat. Hij zag WM naar de bodem van het glinsterende water zakken, en daar neerploffen. Een kanonschot vulde de ijsvlakte. Dood. Hij stond er nu alleen voor.

En toen waren we bij de top 75! In de volgende update:
-Alweer iemand van HS6
-Iemand die heel interessant was in zijn laatste 2/3 verhaaltjes maar daarvoor niets toevoegde
-Iemand die heel vaak genoemd werd in d quotes in deze update vanwege zijn link met een van de tributen uit deze update
-Nog iemand die heel vaak genoemd werd in d quotes in deze update vanwege zijn link met een van de tributen uit deze update
-Gigantische verloren potentie die terecht een van de hoogste van zijn Hongerspelen in deze ranking is.[/quote]

Laatst aangepast door Prins Para Vanilla op za 25 jul 2015, 11:12; in totaal 1 keer bewerkt

92 Re: Para rankt alle 216 tributen op vr 24 jul 2015, 19:21

Olivier Vanilla

Ok, ondanks dat er drie personages in zitten die ik zelf veel eerder elimineer snap ik wel je redenering achter hun plaatsen. Waarom ze bij mij veel lager staan lees je binnenkort wel happy

Gesponsorde inhoud

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 6 van 13]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Volgende

Permissies van dit forum: