Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Para rankt alle 216 tributen

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down  Bericht [Pagina 5 van 13]

61 Re: Para rankt alle 216 tributen op za 11 jul 2015, 15:44

Prins Para Vanilla

Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Laatste update voor de Top 100!

110 – WM (HS2 – 3e)

Olivier, de mannelijke tribuut uit district 1, heeft een mes naar Sushi geworpen, dat hem in zijn nek raakte en zijn luchtpijp doorboorde.

Lol Olivier.

Deze WM is in theorie een heel goed en boeiend personage. Degenen die mijn HS2 Rewrite hebben gelezen (aka ikzelf en T.G) kunnen dat wss beamen. De daadwerkelijke Wm was echter zomaar een onlogisch, onsamenhangend personage dat uiteindelijk nieteens relevant bleek dus vandaar 110.

WM had Sushi al uitgeschakeld, de volgende zouden deze twee moeten worden. Dan had WM vrij spel, gezien zijn hoge score bij de training (WM haalde 10, Hiawatha haalde 11). WM besloot gewoon naar Koops toe te gaan, met de vraag 'Mag ik meedoen met dit bondsgenootschap?'. Koops vond het een kek idee, maar Hiawatha vertrouwde het voor geen cent. Toch liet Hiawatha hem toe. WM wist wat er de volgende nacht gebeurd zou worden; hij zou gekilled worden. 'Maar niet als ik ze eerder ga verraden', dacht WM.

Oké, tot zover is WM eigenlijk een soort semi-badguy die toch ok weer een goodguy is aangezien JiHawk en Koops badguys zijn... Ofzo.

Ineens zag WM een kapotte jongen tegen een steen. Het was UNF. WM voelde zich ijzig van binnen.

WM, die zojuist Sushi en JiHawk vermoord heeft en geprobeed heeft Koops te vermoorden, walgt er wél constant van als andere tributen een moord plegen. Wat een fucking hypocriet.

Totdat WM kwam. WM viel hem aan met een van zijn messen. Hij was niet heel goed gemikt, maar het was goed genoeg om Adje in zijn been te raken. WM nam Hitomi mee, zodat ze een bondgenootschap konden vormen.

Lol, Hitomi heeft zelf blijkbaar geen enkele zeggenschap in dit bondgenootschap. HET IS DE 21e EEUW WM, VROUWEN HEBBEN OOK RECHTEN!

Maar wat WM niet wist was dat het Capitol van hem ging houden. Deze actie gaf hem zeer veel populariteit.

Vluchten voor Para, per toeval Hitomi en Adje tegenkomen, een mes naar Adje gooien en missen, Hitomi kidnappen en in je rug gestoken worden geeft je populariteit bij het Kapitool? Seems legit.

WM kan haar niet meer tegenhouden. 'Wat doe je nou?!' roept WM. 'Nu ben ik haar en ons medicijn kwijt!'

Prioriteiten!

WM had zich laten vallen in het bergpoeltje waar Hitomi ook in was gevallen. Hij probeerde haar nog redden.

Lol, je in een ravijn laten vallen met een kleine kans dat je het overleefd en dat je reeds bewusteloze bondgenoot die daar zojuist in is gevallen het ook heeft overleefd is echt briljante tactiek om de Hongerspelen te winnen.

Het maakte toch niet meer uit. Hitomi was dood, T.G dalijk waarschijnlijk ook, en het medicijn dat hem van de dood had kunnen redden was verdwenen. Hij verwachtte een harde klap, gevolgd door de dood, op het moment dat hij de grond bereikte, maar in plaats daarvan belandde hij verrassend zacht in het water.

Oke, het was dus geen tactiek maar poging tot zelfmoord. Loserrr

Wonder boven wonder leek het flesje geheel ongeschonden. WM zwom naar het plateau (wat hem met 1 gevoelloze arm nogal wat moeite kostte) en nam het medicijn in. Hij voelde de wond genezen. Hij leefde nog. Hij had nog kans om te winnen.

Dat zou best een anticlimax geweest zijn.

Hierna wordt WM eigenlijk niet echt meer behandeld tot het verhaaltje waarin hij dood gaat, waarin we tevens wat backstory krijgen die hem zo relatief hoog op deze lijst heeft weten te krijgen.

“WATERMELOENTJE!”
Watermeloentje stond verstijfd van angst aan de grond genageld. Van alle kinderen in district 1 werd uitgerekend hij gekozen. Niet 1 van de gigantische jongens die al hun hele leven bezig waren om zich op de Spelen voor te bereiden, maar hij. Geen slechte messenwerper, een stuk slimmer dan de anderen, maar misschien wel de enige op het plein die niet naar de Hongerspelen wilde. En toch zou dat gaan gebeuren. Hij merkte nauwelijks hoe iemand hem naar voren duwde, hoe de presentator van de boete nog het een en ander zegt, zelfs niet hoe hij afscheid neemt van zijn familie en vrienden. Voor hij het weet zit hij, samen met Rinus, de andere tribuut uit zijn district, in de trein richting het kapitool. Hun mentor vertelt hen van alles en nog wat: dat ze moeten samenspannen met de tributen uit de districten 2 en 4 als ze willen overleven, wat voor tactieken slim zijn als je zoveel mogelijk anderen wilt vermoorden, en meer van dat soort onzin. Watermeloentje luisterde niet. Hij zou niet meewerken met het plannetje van zijn mentor. Hij zou zich niet aansluiten bij de beroeps, om vervolgens tot de dood te strijden met hen, terwijl hij waarschijnlijk bij uitstek de kleinste was. Hij zou er eigenhandig voor zorgen dat hij levend de Arena zou verlaten.

WM’s eindverhaaltje knoopt alle losse eindjes binnen WM’s verhaallijn aan elkaar en geeft hem tevens wat meer karakter, waardoor hij al met al nog redelijk is. Maar zijn persoonlijkheid is saai, hij is niet consistent, hij is nauwelijks relevant, en buiten de beginfase en zijn eindverhaaltje maakt hij zo goed als niets mee en wordt hij haast genegeerd, dus hoger dan dit wordt m niet.

Hij was direct wakker geworden van de knal. Het water van het beekje begon op hol te slaan, en de rotswanden van het ravijn waarin hij zich bevond begonnen af te brokkelen. Een gigantisch brokstuk viel op het flesje, en het laatste beetje medicijn dat hij had willen bewaren spatte alle kanten op. Glassplinters vlogen door de lucht, en er kwam een stuk in zijn oog. Direct werd dat oog onbruikbaar: WM was aan 1 kant blind geworden. Hij kwam overeind, maar hij kon nergens heen. Overal om hem heen was het woeste water, waarin hij zonder twijfel zou verdrinken, en van bovenaf kwamen constant rotsblokken naar beneden gevallen. Zijn enige hoop waren de sponsors, maar hij wist niet dat door Tosti’s terroristische aanval de camera’s ook waren uitgeschakeld, en dit dus nooit op tv zou verschijnen.

109 – Noémie (HS14 – 13e)

Noémie was niet het sociale type. Ze bracht haar tijd liever in haar eentje door. Die tijd gebruikte ze om na te denken. Over familie en het minimale aantal vrienden die ze had. Ze kwam uit District 12, dat bekend stond voor de mijnbouw en onderzoek naar eerdere historische gebeurtenissen.

Noémie wordt geïntroduceerd met mogelijk de langste lap backstory als introductie ooit. Het leuke is dat ze hierna nooit meer boeiend gaat worden!

Daarom waren haar ouders verplicht om iedere dag maximaal te benutten en ontzettend veel te werken. Hierdoor kreeg Noémie vrij weinig aandacht thuis. Als er wat gebeurd was op school hield ze dat maar voor zichzelf. Haar moeder of vader zouden toch geen tijd hebben er voor, en ze wist ook wel hoe lastig ze het hadden. Ze wilde hun leven niet nog moeilijker maken dan het al is. Ze wist dat ze in haar eentje niet ver zou komen. Dat gaf ze niet graag toe, maar ze was niet idealistisch, eerder realistisch. Ze was niet bijzonder getalenteerd of gespierd, maar ze was wel slim en lenig. Of dit zou volstaan was maar de vraag. Gedurende de training heeft ze haar tijd besteed aan leren overleven, camouflage, plantenkunde en het zetten van vallen. Ze was behoorlijk goed met het werpen van messen en deze gebruiken om bepaalde dingen te maken uit hout. Wapens die eerder technisch waren, zoals bogen en messen, kon ze wel hanteren. Zolang ze maar niet een directe confrontatie aan zou gaan met iemand die een slagwapen heeft, zou ze wel een eindje kunnen overleven.

Na deze introductie alinea dient Noémie voornamelijk om Duck te introduceren. Duck is een bijzonder personage, en als je daar dan als halve paperclip naast gaat zitten val je nogal weg.

Als ze het goed begrepen had, wilde Duck een bondgenootschap vormen met haar. Dat zag ze niet zitten, maar ze wilde hem niet boos maken. Als ze nu zou zeggen dat ze dat niet wilde, zou hij misschien wel boos worden. Ze kon zich later wel verlossen van Duck.

“Ik wil geen bondgenootschap met Duck, dus vorm ik een bondgenootschap met Duck”<- Noémie logica

Ze had er een gewoonte van gemaakt om iedere nacht te kijken naar de vele sterren die de lucht versierden. Het gaf haar altijd een gevoel van rust. Misschien kon ze daarom de slaap niet vatten: geen sterren te bekennen hier. Wat er haar te wachten stond morgen was een andere reden dat ze de slaap niet kon vatten. Maar het had geen zin om daarover al te zitten denken. Een goede nachtrust hebben is nu heel belangrijk. Ze probeerde nogmaals om naar het land der dromen te vertrekken.

Het is echt angstaanjagend hoe lang Noémie’s introductie is, hoeveel nutteloze info er over haar gegeven wordt in de wetenschap hoe irrelevant ze uitendelijk blijkt.

'DUCK!' gilt Noémie nogmaals. Aanvankelijk zag ze het niet zitten Duck, maar nu voelt ze zich verplicht hem te redden. Ze springt zelf in het water en probeert hem te redden.

Wat? Waarom in godsnaam?

'Dank je, Lazerstraal...' stamelt Noémie. Lazerstraal glimlacht. 'Het was een kleine moeite. Geen dank.' Vervolgens besluit ze dat het toch maar beter is om open kaarten te spelen. 'Bovendien denk ik dat wij allebei wel baat hebben bij een functionele pijl en boog!' Noémie knikt instemmend. Dit komt haar immers ook goed uit. 'Dan denk ik dat we voor nu een alliantie vormen.'

We zetten nietszeggend googuy meisje nr 1 bij nietszeggend goodguy meisje 2 om er zeker van te zijn dat dit niet al te boeiend gaat worden oke? Noémie’s alliantie met duck maakte al duidelijk dat Noémie nooit de boeiendste zou kunnen worden, maar door een alliantie aan te gaan met Lazerstraal, die basically dezelfde persoon is maar dan boeiender vanwege haar achtergrond, had Noémie eigenlijk geen enkele kans meer om een top 100 personage te worden. En inderdaad, hierna deed Noémie eigenlijk niet zo veel meer.

‘Noémie!’ gilt Lazerstraal. ‘Help me!’ hoort ze de stem van Noémie terugroepen. Onmiddellijk komen Lazerstraal en Duck in actie en rennen naar Noémie toe, die op de grond ligt. ‘Verdomme!’ roept Lazerstraal hardop. ‘Waar is Bandaka!? Hoe heeft hij je aangevallen!?’ Door het plotselinge gevaar is ze weer even de weg kwijt. ‘Dat bedoel ik niet…’ hijgt Noémie. Ze wijst naar haar arm, waar nu twee bloedende puntjes in zitten. Met haar andere arm wijst Noémie moeizaam in een bepaalde richting. Lazerstraal volgt haar vinger en ziet nog net een groefkopadder onder een rots wegglippen…

Noémie had een vrij spectaculaire (maar saaie) introductie, en heeft daarna eigenlijk weinig meer toegevoegd buiten kort een tegenspeelster van Lazerstraal te zijn. Haar dood was ook onspectaculair, en niemand heeft haar oit gemist dus doei.

Een kanonschot klonk door de Arena, gevolgd door een hoge jammerkreet die deed denken aan wolvengehuil. De hovercraft kwam aangevlogen om Noémie’s lijk op te halen, maar Duck weigerde opzij te gaan.

108 – Adje (HS12 – 19e)

Adje was een grote, sterke en knappe jongen. Met Adje kon ze het enorm goed vinden, in de korte voorbereiding besloten ze zelfs een relatie te starten.

Oké, laten we even wel wezen: dit is by far de meest geforceerde liefdesverhaallijn in de geschiedenis van de Hongerspelen. Het komt zó ontzettend uit de lucht vallen. Maar goed.

Samen met Adje, de grootste en gevaarlijkste van het viertal, moesten zij in de Hoorn de wapens regelen.

We zijn nu 3 alinea’s in HS12, en tot nu toe lijtk Adje, naast Jolien, overduidelijk de belangrijkste persoon te zijn. Ik kan niet zeggen dat ik hem een geweldig personage vindt, maar hij is duidelijk relevant. Hierna is Adje eigenlijk niet veel meer dan de vriend van Jolien zijn; WM en Necrodeus treden veel meer naar de voorgrond als belangrijke personages. Wél doet Adje nog dit:

"Kom je nog, Adje?", vroeg Jolien. "Tja... om eerlijk te zijn denk ik dat Necrodeus gelijk heeft. Ik blijf hier."

Wat het extra leuk maakt is dat dit de enige interactie tussen het superkoppel is dat we gedurende deze Hongerspelen zien. WARE LIEFDE Y’ALL!

Team Blauw speelt daarna zo goed als geen rol meer tot Adje’s dood btw, dus Adje krijgt tot aan zijn dood ook nooit de kans om enige vorm van karakter te ontwikkelen.

Ik vrees dat... Adje gevaar loopt...' bij het uitspreken van die naam loopt er een traan over haar wang. Haar liefde voor Adje is niet helemaal verdwenen.

...

"Het zou zomaar kunnen dat ze achter ons aan zitten! Ren voor je leven!". Adje probeerde zijn team te motiveren wat sneller voort te bewegen, maar vooral Goomuin zag het niet echt zitten.

"Misschien? 'Misschien' denken kost misschien wel de meeste mensen hun leven tijdens de Hongerspelen, we moeten zo min mogelijk risico's nemen", gaf Adje als antwoord.

Adje gebaarde dat hij graag wilde doorrennen, maar Noémie dacht nu wel dat ze veilig waren.

Lol. Dit is het meeste karakter dat we van Adje te zien krijgen :”)

Adje schreeuwde het uit: "Aaargh... waarom! Kutterdegodverde...".

Lol Adje is Henk’s soulmate <3

Adje lag op de grond, met een gigantisch gat. Hij was er niet meer.

Oké dat was Adje dus. Adje is een tamelijk bizar personage, in die zin dat hij, vergelijkbaar met bijvoorbeeld HS9 Noémie, vooral een rol speelt door de invloed die hij heeft op andere mensen en wat anderen over hem zeggen ipv wat hij daadwerkelijk zelf doet, met als enige verschil dat Adje nog wel leefde. Tijdens Adje’s leven was hij constant relevant en werdt hij regelmatig genoemd, maar we zagen hem nauwelijks. En hij werd 19e. Adje is de eerste in een reeks “Verloren potentie” die uiteindelijk te weinig hebben toegevoegd om een plaatsje in de Top 100 te verdienen.

En Adje was dood. Adje was een licht arrogante, heel sterke en op bijna alle fronten perfecte jongen, wat betreft zijn kwaliteiten had hij deze Spelen met gemak kunnen winnen.

107 – SM64 (HS8 – 16e)

Hij zag dat de meeste andere tributen hetzelfde deden, maar uit zijn ooghoek zag hij hoe SM64 het water in dook en zo snel mogelijk weg zwom van het eiland.

SM64 is de tweede tribuut die wordt geïntroduceerd in HS8, en om de een of andere reden heb ik altijd een zwak voor hem gehad. Ik had hem als Verloren Potentie van HS8 op m’n kaartje staan, ik had hem op nr 10 in mijn persoonlijke ranking van HS8 staan, dus is het niet meer dan logisch dat hij de hoogst rankende van alle niet-hoofdpersonen uit HS8 is.

Ik zie Super Mariofan 64, Fisico en Adje ieder verschillende kanten op zwemmen!

SM64 is niet zoals bijvoorbeeld Necrodeus of DL iemand die 1 verhaaltje relevant is maar verder niets doet. Hij is een constante aanwezigheid in de beginfase van HS8. Wellicht niet zo prominent als een Goomuin of Sushi, maar zeker prominenter dan alle anderen die de laatste 10 niet haalden.

Supermariofan 64 was direct in het water gesprongen na het startschot. Na een lange zwemtocht was hij aangekomen op een eiland vol bergen. Het eiland was zo te zien beplant met allerlei soorten paddenstoelen, maar SM64 herinnerde zich van een eerdere Hongerspelen hoe een van de sterkste spelers bezweken was aan het eten van een giftige paddenstoel, dus voorlopig besloot hij de paddenstoelen met rust te laten. In plaats daarvan besloot hij het eiland te gaan verkennen. Al vrij snel had hij een slaapzak ontdekt en 2 flesjes water gevonden. Hiermee kon hij het voorlopig wel uithouden.

SM64 toont wellicht niet héél veel uitzonderlijke karaktereigenschappen, maar iets in hem spreekt mij aan. Het voornaamste is het feit dat SM64 een vrij uniek personage had unnen zijn  in combinatie met de andere hoofdpersonages. Sushi, Chris, Hitomi en Goomuin waren underdgs, WM, Jihawk en in mindere mate Ulysses waren badguys, Fisico en NMU waren hele opvallende persoonlijkheden, maar SM64 was simpelweg een goodguy die geen underdog was, ala HS6 Tuffie enzo.

SM64 werd opgeschrikt door een schreeuw, niet ver bij hem vandaan. Hij besloot een kijkje te gaan nemen, om te zien van wie de schreeuw kwam. Hij liep over de bergrand waar hij zijn kamp wilde gaan opzetten naar de plek waar hij de schreeuw gehoord had. Daar, recht onder hem, klom JiHawk de berg op.

SM64 heeft uiteindelijk een te kleine rol gespeeld om hem in de top 100 te kunnen plaatsen, maar hij is imo absoluut verloren potentie waar veel meer uitgehaald had kunnen worden. Helaas stierf hij omdat mensen het altijd leuk vinden om personages waar ik grootse plannen voor heb vroeg te vermoorden dus 107 it is.

Tussen de paddenstoelen lag SMF's lijk. Eerst dacht het trio dat hij iets giftigs had gegeten, maar hij was duidelijk doodgestoken met een pijl.

106 – T.G (HS14 – 23e)

Tot slot ziet ze bijna recht tegenover haar T.G staan, haar districtgenoot. Iemand die een nogal vreemde obsessie met haar lijkt te hebben. Hij was opvallend nieuwsgierig naar haar liefdesgeschiedenis met Fisico en wilde zo’n beetje alles van haar weten. Deze eigenschap maakte hem tijdens de trainingen nogal irritant, maar verder is hij wel oké. Hij had tijdens de trainingen zelfs voorgesteld een bondgenootschap te stichten en samen zo ver mogelijk te komen. Lazerstraal ging ermee akkoord, ervan uitgaande dat dit haar ook goed zou uitkomen.

Oké, dit was T.G’s introductie in het allereerste verhaaltje van HS14. Hij heeft een duidelijke persoonlijkheid, relevantie en heeft een bondgenootschap gevormd met iemand die nog voordat we begonnen waren met schrijven al een overduidelijk hoofdpersonage was. Het ijkt er dus op dat de kansen inderdaad in T.G’s voordeel zijn.

‘T.G!’ roept Lazerstraal opgelucht. ‘Ik dacht even dat ik je kwijt was!’ ‘Mij ben je nooit kwijt, Lizzy,’ reageert T.G. Hij heeft zojuist een pijl door Lennard’s been gestoken.

Wat een heerlijke slijmbal <3  Buiten Lazerstraal is T.G het eerste personage in HS14 dat dialoog heeft, en een duidelijk karakter. En super veel humor.

‘Zie je wat ik bedoel?’ zegt T.G met zijn vertrouwde glimlach. 'Iedereen is op dat jachtgeweer uit. Je kunt beter je zinnen op iets anders zetten. Mij, bijvoorbeeld.’

Hoe geweldig is het om een, overigens duidelijk vrij slim, personage te hebben dat bondgenoten is met de vrouwelijke hoofdpersoon, en die het niet kan laten om in iedere zin die hij zegt met haar te flirten? We kennen T.G nu pas anderhalve alinea, maar hij is direct een van mijn favorieten. En gelukkig is hij overduidelijk een belangrijk personage, dus hij moet het op zijn minst tot top 10 brengen, toch?

Lazerstraal kijkt verschrikt op, en kijkt met grote ogen toe hoe de speer recht op haar af sjeest. Een stemmetje in haar hoofd beveelt haar om weg te rennen, maar het lukt haar niet. Ze is versteend van verrassing. Dan duwt T.G haar op de grond. Vol afschuw ziet Lazerstraal hoe de speer zich door zijn torso boort.

Godverdomme.

T.G is by far een van de meest verrassende doden ooit in de geschiedenis van de Hongerspelen. Iemand die zó als hoofdpersonage wordt geprofileerd, om nog geen 2 alinea’s later te sterven, is echt uniek. Hij heeft maar in een half verhaaltje meegedaan dus top 100 slaat nergens op, maar laten we wel wezen: als we konden kiezen tussen T.G of Noémie als Lazerstraals bondgenoot, was die keuze heel makkelijk, dus verloren potenite is hij absoluut.

‘T.G!’ gilt ze. ‘Waarom doe je dit nu al?! We zijn nog maar net…’ ‘Mijn leven doet er niet toe, Lizzy. Zolang jij nog leeft… heb ik niets te verliezen.’ Dan stort T.G ter aarde. Een kanonschot volgt na enkele seconden. ‘T.G! NEE!’ de Hongerspelen zijn nog maar net begonnen, en nu is ze al haar districtgenoot verloren.

105 – Sushi (HS12 – 15e)

Ook liet hij een flinke snee zijn in zijn rug. "Gedaan door Sushi. Rottig ventje is dat".

Sushi heeft hier, net als Lucoshi, nogal de reputatie dat hij niets anders is dan een van de sterke vechters van Team Rood. Bij nader inzien heeft hij echter een verrassend grote rol in HS12.

Tosti keek naar Sushi; ze hadden van tevoren een duidelijke tactiek afgesproken om ervoor te zorgen dat ieder van hen een wapen te pakken zou krijgen. Sushi knikte om te bevestigen dat hij klaar was om het plan uit te voeren, en rende als een speer tussen de tributen van Geel en Blauw door.

Tosti wenkte naar Sushi, die nog in gevecht was met Chris. Sushi sprintte direct weg van de Hoorn, en Tosti rende achter hem aan.

Heb ik al eens gezegd dat ik hou van tributen die elkaar begrijpen zonder woorden te gebruiken? Vast wel.

"We hadden een aantal... kleine probleempjes." zei Sushi. "Lazerstraal heeft het helaas niet gered. En Tosti is gewond. Maar we hebben wel twee wapens en een rugzak, dus dat... is iets? Denk ik?"

"Ja, maar helaas zullen we door deze knuffel niet de Spelen winnen. Tenzij hij kan ontploffen." grijnst Sushi. "Maar toegegeven, hij is enorm schattig. Wat doen we met het eten?"

"Behalve dit flesje koude tomatensoep." zei Sushi. "Het was blijkbaar teveel gevraagd om dit met water te vullen."

"Niet dat het nodig is, het team zit toch vol met zwakkelingen." grijnst Sushi. "Neem nou Ulysses. Die kan nog niet eens een speer gooien. En Chris is nou ook niet bepaald een scherpschutter. Zag je hoe behendig ik z'n pijlen ontweek?"
"Je hebt zeker een punt wat betreft Ulysses." gaf Tosti toe. "Maar Chris had best wel veel pijlen bijna geraakt. De meesten scheelden maar een paar centimeter. Je had even goed dood kunnen zijn. Je hebt best wel mazzel gehad."
"Nee joch." schept Sushi op. "Niks mazzel. Pure ontwijkingsskills hier."

Sushi heeft een hele subtiele humor, en dat waardeer ik wel. Daarnaast heeft Sushi een heerlijke subtiele haat aan Flappie.

"Nee, laat hem." zei Sushi. "Misschien verongelukt die griezel wel. Dan kunnen we tenminste rustig slapen."

"Waarom zouden we?" zei Sushi. "Tosti heeft gelijk. Het is een psychopaat. Hij geeft geen zier om ons. We zijn beter af zonder hem."

Sushi’s hoogtepunt is uiteraard de moord op Raceneus, die ironisch genoeg trouwens ook mede-oorzaak van zijn eigen dood wordt

De speer belandt voor de voeten van Sushi, die min of meer op de vlucht is geslagen voor de pijlen van Chris.  ‘Dat zie ik.’ zegt Tosti nonchalant. Sushi maakt direct gebruik van de gelegenheid en duikt op de speer af. ‘Nee!’ roept Raceneus. Hij probeert hetzelfde te doen als Sushi, maar hij is te laat. Sushi grijpt de speer en steekt deze recht door Raceneus’ hart.

Sushi’s dood kwam redelijk onverwacht. We zullen nooit weten hoe hij gereageerd had op het plan van Tosti en Chris, maar waarschijnlijk zou hij er wel mee ingestemd hebben. Ik had persoonlijk liever gezien dat Lucoshi stierf in plaats van Sushi en Sushi in plaats van Lucoshi, maar goed. Sushi is geen goed genoeg personage om in de top 100 te zetten, maar ik hoop op deze manier wel te hebben bewezen waarom hij 105 wél verdiend.

Sushi ziet dat Ulysess met zijn rug naar hem toe staat en haalt uit met zijn mes. Er volgt een rochelende pijnkreet en een plas bloed.

Verwonderd kijkt Ulysess achter zich. Sushi staat achter hem, met een dartpijltje in zijn keel. Jolien haalt de blaaspijp bij haar mond vandaan op het moment dat Sushi in elkaar zakt. Het pijltje had zijn halsslagader doorboord en hij zou waarschijnlijk snel doodbloeden.

104 – Tuffie (HS9 – 15e)

"Met een boek kunnen we niemand vermoorden" zei Tuffie teleurgesteld.

Gewoon heel hard slaan!

Tuffie is tamelijk vergelijkbaar met Sushi: een sterke vechter uit een teamspelen die 15e wordt. Oké, daar houden de overeenkomsten eigenlijk wel op. Tuffie is iemand die ontzetted zou kunnen profiteren van een herschrijving van HS9. Als er íets meer aandacht aan Tuffie besteed wordt, kan hij namelijk met gemak Pokéfan verslaan als de meest verrassende vroege dode van HS9. Speltechnisch gezien is hij dat namelijk absoluut.

Je had Cactussen die je kon eten, cactussen die je kon drinken, cactussen die extreem giftig waren, en zelfs cactussen met pinnen die zo groot waren dat ze als wapens gebruikt konden worden, als je ze er zorgvuldig uit haalde. Hier was Tuffie dan ook mee bezig. Hij had zo'n wapen-cactus gevonden vlak bij het kamp. Hij was nu de naalden eruit aan het halen. Heel langzaam haalde hij de pinnen eruit. Het was gevaarlijk werk, want als je het te snel deed, bleek er een reactie te komen van de plant, en dan zouden alle pinnen eruit schieten. Dit kon nog wel eens handig worden tijdens een aanval, vond Tuffie.

Tuffie was nu begonnen met het maken van wapens (takken met cactus pinnen eraan) samen met JiHawk.

Tuffie was bezig met het maken van een boog, met een kromme tak en een stuk touw, wat hij van lange sprieten uit woestijngras had gevlochten.

Tuffie is eigenlijk constant op de achtergrond aanwezig bij Team Groen (net als Fruitschaler <3), en is dan bezig met wapens maken of jagen of andere dingen die erop wijzen dat hij stiekem de beste speler van team Groen is. Dit wordt tevens bevestigd door Wm:

Ik heb Tuffie nog niet vernoemd denk ik, die is geweldig met zowat alle wapens, vooral korteafstandswapens zoals zwaarden, bijlen en speren.

Wat hier vooral opvalt is dat WM bij alle andere tributen die hij als potentieel gevaar opsomt een bepaalde specialiteit opnoemt, terwijl er bij Tuffie letterlijk wordt gezegd dat hij met alle wapens geweldig is. Met andere woorden: Tuffie, een van de minst genoemde tributen van HS9, is volgens WM de gevaarlijkste speler van heel de Arena.

'Verdomme, nu krijg ik...' voordat Tuffie zijn zin af kan maken voelt ook hijeen stekende pijn in zijn maag opkomen. Hij gaat noodgedwongen even zitten. 'Jij ook al?' zegt Lucoshi. 'Ja...' zegt Tuffie met enige moeite. 'Volgens mij zit er een vergif in dat water.' zegt JiHawk op pessimistische toon. 'Dat denk ik ook, JiHawk.' antwoordt Tuffie.

Wel mooi hoe Fruitschaler nauwelijks meer een woord akn uitbrengen door de pijn, terwijl Tuffie heel logisch blijft redeneren en volle zinne blijft spreken. Hoge pijngrens!

Wat was hij toch blij dat hij dat overlevingshandboek had meegedaan. Niet alleen staat er een plaatje in van de zogenaamde wondercactus waar hij naar op zoek is, er is ook een heel hoofdstuk gewijd aan het overleven in de woestijn. JiHawk had het voor hij ging helpen met Tuffie al tot de helft doorgelezen
.

Nog een bewijsje dat Tuffie zich wél nuttig maakte binnen team Groen.

Tuffie nam het woord: "Misschien verblijven we beter in de beschutting van dit bos hier. Zolang we geen vuur maken hoeft niemand ons hier ze vinden, en de temperatuur is hier goed. Het grote probleem is nog altijd onze slechte bewapening (hij gebaarde naar zijn zelfgemaakte houten speer). Die speren mogen dan wel scherp zijn, en ideaal om mee te jagen, maar ze zijn helemaal van hout. Bij een aanval van team blauw betwijfel ik of we zelfs makkelijk door hun jassen zouden kunnen steken, laat staan werpen".

Waarom was Tuffie niet de leider van Team Groen in plaats van fucking Lucoshi? Serieus, stel je voor hoeveel beter het Team daardoor was geworden.

Lucoshi zat heel de discussie voor zich uit te kijken, te bedenken wat ze nu het best konden doen, en Tuffie probeerde vruchteloos toch eten te vinden.

Zie je het verschil? Er is een voedseltekort, en terwijl leider Lucoshi voor zich uit zit te staren, gaat Tuffie op zoek naar fucking voedsel.

Tuffie zuchtte. "Kijk Adje" zei hij "Ik vind het heel erg van Noémie, maar ze is dood. Ze is gestorven op onze eerste dag hier, en dat konijn kan haar echt niet vervangen. Maar het kan nu wel ons leven redden".

Hoe sneu het ook is voor Adje: Tuffie heeft wel gelijk. Het is de fucking Hongerspelen. Er zijn al 9 kinderen vermoord, en je staat op het punt om zelf te sterven van verhongering. Niet echt het beste moment om sentimenteel te gaan doen over een konijn dat je pas een dag of 2 kent.

"Om wie geef je het meest Adje, om ons of om dat dom konijn van je?!" riep Tuffie kwaad. "Van Noémie blijf je af!" riep Adje terug. "Geef hier dat beest!" beval Tuffie terwijl hij Adje besprong. Adje hief verdedigend zijn speer, sloot zijn ogen en beschermde Noémie, terwijl hij de klap afwachtte.

Die kwam niet. Voorzichtig deed Adje zijn ogen weer open. Tuffie stond voor hem, met een verbaasde uitdrukking op zijn gezicht. Toen viel hij achterover op de grond. Er klonk een kanonschot. Tuffie lag levenloos tussen zijn teamleden in, uit zijn buik stak Adje's speer.

Nogmaals: stel je voor hoe schokkend deze dood was geweest als Tuffie evenveel aandacht had gekregen als de redelijk vergelijkbare Para van Team Blauw?Uiteindelijk is Tuffie gewoon een weinig genoemd personage dat 15e werd, maar zijn subtiele maar sterke karakter, gecombineerd met zijn invloed op het plot (als Tuffie Noémie Konijn niet had proberen te vermoorden had Adje Tuffie niet gedood, was Tuffie nog levend geweest tijdens de confrontaties met WM en had team Groen wellicht kunnen winnen) zijn voor mij toch genoeg reden om hem zo hoog te plaatsen.

'Waar is Tuffie, eigenlijk?' Dat was haar nog niet eerder opgevallen. Lucoshi zucht, en JiHawk werpt een boze blik op Adje, die snel wegkijkt. 'Tuffie is dood.' zegt Lucoshi. 'Hij is verongelukt tijdens het jagen. Maar goed, ga nu maar gauw.'

103 – Para (HS14 – 15e)

‘Maak dat je hier wegkomt!’ hoort Lazerstraal een andere stem zeggen. Ze kijkt op en ziet Para staan. Met een verbaasde blik kijkt ze hem aan. Waarom doet hij dit nou? ‘Wat… wat heeft dit te betekenen?’ vraagt Lazerstraal. ‘Waarom doe je eigenlijk…’ ‘Ik heb nu geen tijd om een uitleg te doen,’ reageert Para. Op dat moment komt Bandaka overeind en probeert Lazerstraal nog een keer neer te halen, waarna Para hem opnieuw neerslaat. ‘Breng jezelf in veiligheid! Jij moet zover mogelijk zien te komen! Denk eraan dat Hitomi te vertrouwen is! Ren voor je leven!’ deze keer luistert Lazerstraal wel naar hem. Zo snel als ze kan rent ze bij de baobao-boom vandaan. Als ze nog een keer omdraait ziet ze hoe Para met twee messen het gevecht aangaat met Bandaka.

STOP MET PARA’S TE INTRODUCEREN OP MANIEREN DIE HET ONMOGELIJ MAKEN OM NIET VAN ZE TE HOUDEN!

Ja, een tweede Para haalt de Top 100 niet. Maar puur omdat hij (als 3e op rij btw, ik zie een patroon!) slechts 15e werdt.

‘Jij gaat mij niet dwarsbomen!’ roept Bandaka tegen Para. ‘Dat mens is gevaarlijk. Ze moet dood!’ Para is niet onder de indruk. ‘Als je haar zo graag dood wil hebben, zie mij eerst dan maar eens uit de weg te forceren.’ Bandaka verspilt geen moment en pakt zijn speer weer. Hij gaat met Para in gevecht.

Op dit moment is nog niet duidelijk waarom Para Lazerstraal precies helpt. Misschie is hij stiekem Para uit HS6 die verdwaald is. Of misschien dat het feit dat hij volgens de openingspost uit hetzelfde district komt als Fisico er iets mee te maken heeft. Ja, ondanks dat het nog niet letterlijk gezegd is, is het overduidelijk dat Para bij de Rebellen hoort, en ik hou echt van die verhaallijn. Het is een van de beste verhaallijnen uit de HS-geschiedenis, die zó goed in elkaar zit en waar zóveel mensen bij betrokken zijn.

Hij pakt Para’s pols vast, maakt hem het mes afhandig en hakt zijn hand eraf. Para zakt op de grond van de pijn.

Nooo

'Ik... ben het...' hoort ze een vermoeide jongensstem zeggen. Lazerstraal en Noémie kijken op. Het is Para die voor hun neus is opgedoken. 'Para!' roept Lazerstraal uit. 'Waarom heb jij mij daarnet gered?' Para kan maar moeilijk een woord uitbrengen. Dan merkt Lazerstraal ineens de grote hoeveelheid bloed op zijn kleding op. Er wa een deel van zijn arm afgehakt. 'Para!' brengt ze verafschuwd uit. 'Let daar maar niet op...' zegt Para met moeite. 'Ik heb het... in ieder geval gered.' Op dat moment stort Para ter aarde en Lazerstraal vangt hem paniekerig op.

Heerlijk nonchalant over het feit dat hij de halve arena is doorgestrompeld met zijn halve arm eraf en een gigantische hoeveelheid bloedverlies.

Para greep Necrodeus’ kraag vast. “Luister! Ik weet niet wie je bent, ik weet niet of je te vertrouwen bent, maar dit is mijn enige kans! Zorg dat Lazerstraal blijft leven! Het voortbestaan van Panem hangt van haar leven af!”

Para is zo ontzettend gedreven als Revolutie-strijder. Ik zou zó graag meer over hem hebben gelezen, maar helaas sterft hij vervolgens op tamelijk ontroerende wijze (of dat was het geweest als we hem wat beter hadden gekend).

Para keek smekend naar Necrodeus, en zei met rochelende stem: “Je moet me vertrouwen! Zoek Hitomi, zij kan je meer vertellen.” Necrodeus knikte, terwijl Para steeds langzamer begon te ademen en zijn ogen dichtvielen. Met moeite wist Para zijn laatste woorden eruit te pesten. “Alles voor jou, Fisico. Alles voor jou!” Necrodeus kuchte zenuwachtig. “Ik ehm, ik heet geen Fisico maar Necrodeus.” Para deed zijn ogen een klein beetje open en glimlachte. “Zoek Hitomi. En zorg dat Lazerstraal wint!” Toen viel Para weg, en zijn dood werd al snel bevestigd met een kanonschot.

Hierna wordt Para nog regelmatig genoemd, en via Hitomi komen we erachter dat Para inderdaad een van de rebllen is, en dat hij inderdaad alles over heeft voor zijn zaak. Later in HS14 en HS15 komen we erachter dat de Rebellen helemaal niet de 100% goodguys zijn die ze tot dan toe leken, en dat maakt Para alleen maar interessanter. Meer nog dan de backstory van Flappie, Nick en Tuffie of de wonderlijke avonturen van Fruitschaler zou ik een spin-off over de rebellie willen lezen/schrijven, waarin we Fisico, Para, Hitomi, DL, T.G en alle anderen echt in actie zien en de Hongerspelen slechts een klein onderdeel spelen, maar tenzij we in de epiloog met flashbacks gaan werken (laten we alsjebleft in de piloog met flashbacks gaan werken) zie ik dat niet zo snel gebeuren. Omdat Para’s rol in de Hongerspelen niet groot genoeg was (en omdat ik wil laten blijken dat ik niet uit principe alle Para’s in de top 100 zet) komt hij niet hoger dan dit, maar (daar is hij weer): verloren potentie.

'Para!' gilt Hitomi, terwijl ze weer terug rent. Maar Adje gaat er vandoor zonder de genadeklap toe te dienen. 'Denk niet aan mij!' roept Para terug. 'Je kent de afspraak! Ga op zoek naar bondgenoten! Ik red mezelf wel!' Hitomi twijfelt nog steeds als ze vanuit haar ooghoek ziet hoe Pokéfan door dat gestoorde wijf van een Selletje herhaaldelijk wordt bestoken. 'Kom op, gaan met die banaan!' roept Para nogmaals. 'Je weet het toch? Het belangrijke is altijd een offer waard.'

102 – Fisico (HS15 – 15e)

Fisico, een irritant joch dat continu vreselijk flauwe grappen maakt maar verder wel aardig is

Oke lol ik had serieus niet door dat ik 4 tributen die 15e werden achter elkaar gezet had :”)

Ja T.G, je kunt eindelijk rustig ademhalen. Fisico is geëlimineerd.

‘Jeffrey de mastsloper is weer bezig!’ roept Fisico vrolijk vanaf zijn plaats op het kraaiennest. Iedereen kijkt Fisico aan met een geïrriteerde blik, waarop hij gauw zijn mond houdt.

‘Welk team is het , Fisico?’ ‘Geen flauw idee,’ antwoordt Fisico. ‘Het schip is zo wit dat het te fel is om iets te zien!’ Vervolgens barst hij in lachen uit.

‘Als je met ‘ons’ de Hoorn bedoelt, dan ja!’ waarna Fisico alweer in de lach schiet.

Oké, er werd niet gelogen toen er gezegd werd dat Fisico vreselijk flauwe grappen maakt. Om het nog erger te maken, blijkt hij vervolgens ook nog totaal nutteloos te zijn:

Fisico was in levensangst. "Alsjeblieft, ik, ik!" "Aan de kant, oen." WM, duidelijk geïrriteerd, smeet Fisico weg. "We hadden je dit nooit moeten laten doen. Brengt je bijdrage aan dit team tot nu toe tot nul komma nul."

Als dit Fisico’s rol gedurende de Hongerspelen was gebleven, had hij lager gestaan hoor. Maar langzaam maar zeker worden er andere kanten van Fisico’s persoonlijkheid zichtbaar, en ben ik hem meer gaan waarderen als personage.

''Meh'' zei Fisico ongeinterreseerd.

HGLOYC reference <3

Fisico begon te glimlachen ''De reden dat ik niet in het gevecht was omdat ik bezig was om een lid van team zwart te vangen''
De rest van de bemanning keek skeptisch ''Ik zweer als dit weet een van je grappen is...'' zei WM.
''Check deze kneus!'' Fisico haalde een lichaam achter een biervat vandaan. ''Het is UNF!''

Serieus, dit is best awesome. Fisico praat best awesome.

Fisico, die heel die tijd niets gezegd heeft, komt ineens tussenbeide.
“Mag ik misschien iets voorstellen?”
WM rolt met zijn ogen, maar Leticia kijkt Fisico aandachtig aan.
“Natuurlijk. Wat is er?”
Fisico kijkt blij, en verteld zijn plan.
“Is het misschien een idee om UNF een eerlijke kans te geven? Een 1-op-1-duel. Als UNF wint, laten we hem gaan.”

Het is wel mooi dat alle tributen van Team Goud steeds gezamelijk verantwoordelijk zijn voor de dood van een van hun teamgenoten happy

Fisico houdt zichzelf weer bezig met zijn stomme grappen, WM irriteert zich mateloos aan hem en Leticia staart een beetje futloos voor zich uit. ‘Toch wel suf, hoe Jeffrey zo snel van UNF verloor,’ zegt Fisico, die opeens weer serieus wordt. ‘Ik had wel beter verwacht van zo’n patser.’

Fisico is en blijft natuurlijk irritant, maar wetende dat hij toch niet zover komt ga je het na een tijdje wel waarderen.

“Ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is zilver!”

Oké, en zelfs als je Fisico níet gaat waarderen na een tijdje, kun je er moeilijk onderuit dat hij een duidelijk onderscheidend personage is.

Fisico merkt dat WM nerveus is en besluit hem te gaan plagen. ‘Maak je je zorgen om Leticia, WM’pje?’ ‘Wat zou je denken!?’ schreeuwt WM woest naar Fisico. ‘Ze is onze leidster!’ ‘Ja, maar het gaat om meer dan alleen dat, nietwaar?’ zegt Fisico op spottende toon. ‘Vertel eens, hoe was het met z’n tweeën op het strand gisteravond?’ Bij die opmerking verliest WM zijn koelte en klimt de mast in om Fisico een lesje te leren. ‘Goed zo!’ zegt Fisico lachend. ‘Wat zal je vriendinnetje boos zijn als ze erachter komt dat je mij hebt gedood!’

Fisico is stiekem best wel een beetje een semi-badguy weet je :”)

Ik hoop dat ik hiermee T.G heb laten zien waarom Fisico niet op 214 ofzo staat. HS15 heeft een gigantische sterrencast (19 van de 24 staan in mijn Top 100), en Fisico is daarvan een van de minste, maar toch had hij evengoed een Top 100 personage kunnen zijn, evengoed als de meeste personages die tussen de 90 e de 100 staan makkelijk de Top 100 niet hadden kunnen halen. Fisico is absoluut geen slecht personage, misschien ergerlijk, maar zeker niet slecht.

‘Wacht, help me!’ roept Fisico hem na. ‘Ik… het spijt me! Ik zal je niet meer irriteren! Alsjeblieft!’ Maar WM negeert Fisico’s gesmeek. Hij kan toch niets meer voor hem doen in zijn conditie.

101 – Tosti (HS4 – 9e)

'We moeten geduld hebben, Hitomi.' Tosti begint inmiddels ook moe te worden van het gesjouw, maar dat probeert hij te verbergen. 'In de Middeleeuwen gebruikte men stormrammen om deuren mee open te breken of in sommige gevallen zelfs om onstabiele gebouwen mee neer te halen. Zo'n boerenhuisje als we daar zien bijvoorbeeld, zou onmiddellijk bezwijken onder de impact van een klap van 60 kilo. En dat is met dit ding best haalbaar.' 'Maar waarom zouden we in godsnaam hele gebouwen naar beneden moeten halen?' vraagt Hitomi. Tosti hoopt dat er iets is waarmee hij zijn standpunt kan bewijzen, en dus probeert hij wat. Plotseling ziet hij licht branden in een van de huisjes. 'Zie je dat?' zegt Tosti. 'Laten we daar eens binnenvallen.' 'Kunnen we ook niet gewoon via de deur naar binnen?' zegt Hitomi. 'Welnee,' zegt Tosti, 'als daarbinnen een tribuut zou zitten, dan zou dat veel te opvallend zijn.' Maar eigenlijk zegt Tosti dat alleen maar omdat hij de stormram gewoon een keertje voor de lol wil uitproberen.

Tosti is de laatste tribuut die de top 100 niet haalt, en tevens de enige die ik in eerste instantie in de Top 100 had staan maar daar vervolgens uit heb gehaald. Hij stond op nr 99, maar toen ik klaar was met de ranking had ik maar 215 personages, en ontdekte ik dat ik dus iemand was vergeten te ranken :”) Diegene staat nu wel in de Top 100, en omdat ik de nr 100 op 100 wilde houden omdat dat een best grote naam is, moest Tosti eruit.

'Slapen kan ook zonder dak.' antwoordt Tosti. Hij kijkt op naar de sterrenhemel. Hij heeft nu al twee teamgenoten verloren, maar gelukkig maakt dit gelukkige toeval dat meer dan goed. Hij vraagt zich af hoe de andere tributen, en vooral ook zijn teamgenoten die nog leven, er momenteel voor staan.

Zoals ik al vaker heb gezegd deze Ranking is Team Rood ernstig underused in HS4. 4 van de 6 zijn slachtvoer, Hitomi is awesome in 1 verhaaltje maar daarnaast ook slachtvoer, en Tosti blijft als enige over. Buiten dat ene coole verhaaltje met Hitomi waar ik het bij Hitomi al genoeg over heb gehad, heeft Tosti de eerste ca 20 verhaaltjes van HS4 geen enkele rol. Daarna begint er gelukkig alsnog een klein verhaallijntje.

Tosti kijkt verschrikt op. "Je begrijpt toch wel wat dit betekend?" Tuffie kijkt hem vragend aan; blijkbaar begrijpt hij het niet. Tosti legt uit: "Chris is dood. Goomuin is dood. Adje is dood. Hitomi is dood. Raceneus is dood. Ik ben de enige van team Rood die nog in leven is." "Des te meer reden om je te vermoorden dus" zegt Tuffie met een boosaardige grimas, en hij wil weer toesteken. Maar weer houdt Tosti hem tegen. "Snap je het dan echt niet? Ik kan niet meer winnen. Maar ik kan jullie wel helpen verder te komen. Ik ben een goede krijger, ik zou een goede aanwinst zijn voor jullie team."

Tosti die zich bij de laatste 14 noodgedwongen aansluit bij Team Groen omdat al zijn teamleden al dood zijn :”) Ik had stiekeme hoop dat Team Goud in HS15 dit zou overtreffen, maar 2 daarvan hebben zelfs de laatste 6 behaald dus helaas.

Tuffie bleef Tosti scherp in de gaten houden; hij vertrouwde hem nog altijd niet. Toen Tosti op een gegeven moment het Gouden Zwaard van WM oppakte, kon Tuffie zich niet meer inhouden. "Afblijven! Jij raakt geen wapens aan!" Tosti keek verbaasd naar Tuffie. "Hoe kan ik dan ooit van nut zijn in een gevecht?" "Waar zie jij hier een gevecht? Als je het niet erg vindt heb ik niet zo'n zin om vermoord te worden, dus terug leggen!"

Het is jammer dat we zo weinig zien van Tosti bij Team Groen. HS4 heeft in potentie een aantal sterke verhaallijnen, maar door de directe en fragmentarische schrijfstijl (erger nog dan bij HS3) zien we er te weinig van.

"Tosti! Help me!" Tosti pakte het zwaard weer op en rende naar Tuffie. Nog voordat hij het zwaard op kon heffen, was de faun echter weer verdwenen, en klonk er een kanonschot: Tuffie was overleden.

WM en Lennard renden zo snel mogelijk terug naar hun schuilplaats. "Jongens, we hebben ze gevonden! Ze zitten in een kast-" Op dat moment zagen WM en Lennard de situatie in hun kamp: Tuffie lag dood op de grond, met een grote wond in zijn keel, en Tosti stond over hem heen gebogen met het Gouden zwaard in zijn handen.

Dit is zo’n mooi moment! Briljante schrijver!

Tosti's blik valt snel op de vele pijlen die over de grond verspreid liggen, raapt er een van de grond, en spant die op zijn boog. 'Geen stap dichterbij, of je gaat eraan!' roept hij. Lennart houdt zijn pas snel in als Tosti zijn boog op hem heeft gericht. WM, die nog steeds op de grond licht, wil weer overeind komen, maar hij krijgt een schop tegen zijn hoofd van Tosti, waardoor hij het bewustzijn verliest. 'Hetzelfde geldt voor jou.' zegt Tosti tegen WM. Snel richt hij zijn aandacht weer op Lennard. 'Ik snap het. Jullie vertrouwen mij niet en willen mij weg hebben.' zegt hij. 'Ik zal weggaan, maar niet voordat ik nog wat pijlen mee mag nemen.' Tosti raapt zo snel als hij kan een paar pijlen van de grond af, en stopt die in zijn eigen rugzak, aangezien de pijlenkoker nu kapot is.

Tot nu toe is Tosti dan misschien een underused, maar desondanks interessant personage met een leuke verhaallijn. Als hij hierna random was neergeschoten door Lennard ofzo, had hij de top 100 zeker gehaald, maar Tosti’s laatste verhaaltje zorgt ervoor dat hij toch een paar plaatsen daalt.

Op datzelfde moment stond Tosti ineens voor hun neus. Hij zag er uitgehongerd uit. WM schreeuwde en trok zijn zwaard, maar Tosti was hem sneller af en sloeg hem neer met een knuppel.

Ja ik quote eventjes mezelf want Lucoshi’s stukje is te onduidelijk. Het slaat nergens op dat Tosti ineens random besloot terug te gaan, random een knuppel had en random Wm enLennard probeerde te vermoorden. Dus dat. Vervolgens wordt hij random vermoord door Lucoshi met wie hij geen enkel contact heef gehad in de rest van de Hongerspelen, en dan is Team Rood uitgeschakeld. Het is geen plothole, en geen reden om Tosti vee lager te zetten, maar het is wel de reden dat hij, van de belangrijke personages uit HS4, naar mijn mening de minste is.En daarnaast is Team Rood nu mooi symbolisch het enige team waavan niemand de Top 100 heeft gehaald Cute

En bovenaan stond Tosti, hun leider, die de gehele tactiek voor zijn team al had uitgedacht. Team Rood, een team dat klaar was om de strijd aan te gaan, en met z'n allen te winnen.

En toen waren we eindelijk aangekomen bij de Top 100! 6        tributen van HS 2, 10 van HS3, 11 van HS4, 7 van HS6, 9 van HS8, 13 van HS9, 15 van HS12, 12 van HS14 en 19 van HS15 hebben de Top 100 gehaald. Alle winnaars, 2e plaatsers en om de een of andere reden ook alle 6e plaatsers zijn nog in de running. Iedereen die 20e, 21e, 23e of 24e werd is geëlimineerd.

In de volgende update weer 10 tributen, waaronder 4 uit 4 verschillende spelen die de top 10 haalden, maarliefst 3 uit HS15, twee tributen die een hele grote rol speelden tot aan hun verrassende, vroege dood en een winnaar!

Profiel bekijken http://www.xnxx.com/c/Lesbian-26

62 Re: Para rankt alle 216 tributen op za 11 jul 2015, 18:35

Olivier Vanilla

Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
NIET FISICO. IK HOU VAN FISICO  #top20

Verder staan Para van 14 en SMF van 8 te hoog imo, zit je erg raak met je analyse over Adje (en moet ik het helaas ook terecht noemen dat je hem lager rankt dan Sushi uit die Spelen) en verder had ik Tuffie hoger dan dit verwacht om een of andere reden. Leuke update verder happy

Profiel bekijken http://www.toadplaza.com

63 Re: Para rankt alle 216 tributen op za 11 jul 2015, 21:54

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Inderdaad een goede update. De laatste personages die naar mijn mening niet de Top 100 hadden moeten halen zijn er nu wel zo'n beetje uit. Ergens had ik nog verwacht dat Henk Spermatank ook geëlimineerd zou gaan worden, maar ik vermoed sowieso dat hij spoedig genoemd gaat worden.

Wat betreft HS15 Fisico: ik begrijp best dat hij het objectief gezien verdient om hoger te staan, dus ik ben het er eigenlijk wel mee eens. Enkel op persoonlijk niveau mag ik hem nog steeds niet, maar dat komt ook omdat ik hem zelf zo gemaakt heb. Pas toen hij langer bleef leven dan verwacht kreeg ik echt de pest aan hem.

HS12 Sushi had wellicht iets meer in gezeten, maar door zijn soort van rivaliteit met Ulysess kwam het beter uit dat hij samen met Leticia op pad ging in plaats van Lucoshi. Maar goed, voor zijn dood was hij inderdaad best een leuk personage.

Ik zou graag nog een keer aan een spin-off van de Rebellen-verhaallijn willen werken, maar het kan natuurlijk ook als flashbacks verwerkt worden in de epiloog. In beide gevallen zou het intrigerend verhaal moeten worden. Voor zover ik tot nu toe uit het verhaal kan afleiden zijn de rebellen niet één samenhangend geheel, maar bestaan ze uit aparte groeperingen die een eigen manier van doen hebben en af en toe samenwerken. De rebellengroep van Nalyd Rats (waarin HS15 DL meevocht) had overduidelijk een slechte reputatie, en Fisico kwam als rebel in mijn ogen ook niet bepaald perfect over. Ik ben benieuwd naar hoe al die persoonlijkheden met elkaar zouden omgaan Razz .

Laatst aangepast door T.G op za 11 jul 2015, 22:07; in totaal 2 keer bewerkt

Profiel bekijken

64 Re: Para rankt alle 216 tributen op za 11 jul 2015, 21:58

Olivier Vanilla

Rebellenverhaal wil ik ook heel graag dus dat moeten we gewoon in discussie topic bespreken bitte happy

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats

65 Re: Para rankt alle 216 tributen op zo 12 jul 2015, 01:03

Prins Para Vanilla

T.G schreef:Ergens had ik nog verwacht dat Henk Spermatank ook geëlimineerd zou gaan worden, maar ik vermoed sowieso dat hij spoedig genoemd gaat worden.
.
Dat werd tot nu toe zo'n beetje iedere update verwacht volgens mij :p Meest schokkende top 100 tribuut?

66 Re: Para rankt alle 216 tributen op ma 13 jul 2015, 22:21

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Btw, bij deze post ik nog eens mijn voorspelling voor de volgende update.

Para schreef:4 uit 4 verschillende spelen die de top 10 haalden
HS3 Adje, HS4 Sushi, HS9 Tosti, HS14 WM
maarliefst 3 uit HS15
Deze vind ik moeilijk, maar ik gok op Pokéfan, Tosti en Lennard.
twee tributen die een hele grote rol speelden tot aan hun verrassende, vroege dood
HS3 Jihawk, HS6 Jeffrey
en een winnaar!
HS4 Fisico for sure.

Profiel bekijken

67 Re: Para rankt alle 216 tributen op di 14 jul 2015, 12:46

Prins Para Vanilla

7/10, niet slecht. Ik ga zo beginnen met schrijven, maar over sommigen (met name de nummer 100) heb ik best veel te zeggen dus kan nog wel eventjes duren voordat het af is Razz

68 Re: Para rankt alle 216 tributen op di 14 jul 2015, 16:47

Olivier Vanilla

De winnaar die wordt genoemd is HS2 Tosti. Tevens gaat Lennard van HS15 er nog niet uit denk ik, eerder dat T.G het slachtoffer wordt.

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats

69 Re: Para rankt alle 216 tributen op di 14 jul 2015, 18:05

Prins Para Vanilla

Oké, de stukjes worden echt steeds langer, ondanks dat ik voor mijn gevoel eigenlijk minder diep op personages inga dan eerder in de rankings. Maar de personages worden steeds relevanter, waardoor er steeds meer is om over te praten. Ik denk dat ik binnenkort moet overgaan op updates met maar 5 tributen ofzo.

100 – Tosti (HS9 – 7e)

Tosti knikte en hij draaide zijn mes in zijn hand.

Bij een groot, mooi, rond getal als 100 hoort natuurlijk een grote naam, en voor mij  is het altijd duidelijk geweest dat dit Tosti moest zijn. Tosti wordt hier voornamelijk herinnerd als de oorsprong van de term “paperclip”, maar doordat die term in de loop dert ijd een wat andere betekenis lijkt te hebben gekregen is het eigenlijk helemaal niet meer zo van toepassing op Tosti. Maar goed, in plaats van hier direct alles over Tosti te vertellen, gaan we gewoon een chronologische reis maken door Tosti’s miserabele bestaan.

Tosti, Lyne en Roosjuh waren bezig bij het kamp, op uitkijk staan, kijken of alles nog in orde was, hoe het was met de voedselvoorraden, dat soort dingen.

Tosti en Goomuin zijn de twee laatste tributen die geïntroduceerd worden in HS9, en aangezien Goomuin 1 zinnetje eerder genoemd wordt is Tosti de laatste. Ironisch genoeg btw direct in combinatie met Lyne en Roosjuh. In zijn eerste verhaaltje doet Tosti niet veel specataculairs. Hij vilt een hert, hij heeft de 3 meesen gekregen en dat was het wel zo’n beetje.

"Ik wil wel gaan!" zei Tosti.

In het volgende Team Geel verhaaltje wordt het woord Tosti ook 1 keer gezegd.

Totaal random wordt Tosti, die met 6 vermeldingen op dat moment (na ca 20 verhaaltjes) de minst genoemde tribuut die geen Fisico heet is,als eerste genoemd door WM in zijn opsomming van de potentieel gevaarlijke tributen.

"Inderdaad." stemde WM in. "Alle tributen die nog een bedreiging voor ons vormen zijn nog in leven. Daaronder valt bijvoorbeeld Tosti. Er is een reden dat hij het zover wist te schoppen in vorige edities. Niet alleen is hij zeer intelligent, hij heeft ook een sterk tactisch inzicht.

Als we Tosti weer zien, speelt hij traditiegetrouw zo goed als geen rol, maar wat hij doet is opzich wel boeiend en maakt hem, zeker in combinatie met de eerdere uitspraken van WM, best mysterieus.

Tosti kende hij uit zijn district, maar het was lastig om hem te peilen.

Lyne en Roosjuh gingen er snel vandoor, maar Tosti wierp nog een verbaasde blik op hem. Hij had zijn gemompel duidelijk wel gehoord. En aangezien niemand wist dat hij WM eigenlijk had weggejaagd, zou dat nog een probleem kunnen worden…

Tegen de tijd dat HS9 34 verhaaltjes lang is (dat is even lang als HS14), is het woord Tosti maarliefst 13 keer genoemd, waaronder 3 keer in de vorm van “Tosti’s mes”. Hij heeft op dat moment tevens in totaal 3 zinnetjes gezegd. Je kunt zeggen over Fruitschaler wat je wilt, maar zijn namecount was tegen die tijd 3 keer zo groot als die van Tosti, en hij was al een tijdje dood.

Het moment waarop Tosat eindelijk enigszins in de spotlight stapt, is wanneer Pokéfan (die al meer dan 80 keer genoemd is op dat moment) vermoord wordt.

Er klinkt nog een andere luide schreeuw achter in de grot en er vliegt een mes door de lucht die WM in zijn linkerschouder raakt. De daaropvolgende pijnscheut verlamt hem tijdelijk en hij ziet Tosti uit een ander hoekje van de grot tevoorschijn komen. Verdomme, denkt WM. Hij was zo gefixeerd op Pokéfan dat hij simpelweg was vergeten dat Tosti er ook nog is. 'Op heterdaad betrapt, WM.' zegt Tosti. 'Nu snap ik waarop Pokéfan jou verjaagd had. Je vermoord blijkbaar jouw eigen Teamleden!' 'Mijn eigen teamleden?' zegt WM sinister. 'Al vanaf begin zijn jullie niet langer mijn teamleden, en daar ben ik tevreden mee.' Hij grinnikt zachtjes, maar hij weet dat hij in de penarie zit als Tosti met zijn tweede mes op hem afkomt, en kruipt langzaam achteruit.

Het duurt hierna btw welw eer een tijdje voordat Tosti’s naam genoemd wordt. De volgende keer dat we Tosti zien, vertelt hij Lyne dat Goomuin dood is, waardoor Lyne, beuwsteloze Roosjuh en onzichtbare Tosti de laatste 3 nog levende tributen van Team Geel zijn.

"Niet doen!" hoorde ze de stem van Tosti roepen "Ik ben het". Ze haalde opgelucht adem, en tosti kwam bij haar. "Hier vlakbij is een grot" zei hij "kom maar mee". Hij nam Roosjuh op en leidde Lyne naar de grot. Daar hing een poolhaas boven het vuur. Lyne ging erbij gaan zitten en keek er met grote ogen naar. Toen schudde ze haar hoofd en keek in het rond. "Waar is Goomuin?" vroeg ze. "Dood" zei Tosti kortaf.

Tosti kwam uit de grot en keek bezorgd in het rond. "Moet ik Lyne gaan zoeken?" riep hij naar binnen. Er kwam een kreun als antwoord. Tosti schudde zijn hoofd. "Vygan heeft je erg kunnen verwonden voor hij wegliep, en ìk weet niet waar Lyne en Roosjuh zitten". "Het is niet zo ver" bracht Goomuin uit "En als je nog langer wacht dat stervan ze zeker. Het is vlak naast de grootste ijsheuvel in de omgeving (Tosti haalde zijn wenkbrauwen op, voor hem waren ze allemaal hetzelfde). Maak je maar geen zorgen om mij. Ik red me wel. Er is hier toch niemand meer in de buurt. Ik heb WM al in de verte zien verdwijnen." "Ik zal snel eens gaan kijken" zei Tosti niet erg zeker van zichzelf. Hij vertrok.

Op dit punt zijn we bij de laatste 13, en Tosti is de enige nog levende tribuut die minder dan 50 keer genoemd is. Tot nu toe is Tosti constat de tribuut geweest die onder aan de namecount van de nog levende tributen stond. Met andere woorden: op ieder moment, van de laatste 24 tot de laatste 13, is Tosti de minst belangrijke tribuut van allemaal geweest. Het feit dat hij zover heeft kunnen komen slaat eigenlijk helemaal nergens op. Wat er vervolgens gebeurd, is echter écht bizar. Want de eerstvolgende keer dat we Tosti zien, openen we met deze alinea:

"Zo, dat is ook weer gefixt." Tosti had Roosjuh's enkel vakkundig met een stuk van zijn eigen kledij verbonden. De binnenkant had hij ingewreven met sneeuw, zodat hij koel blijft en de pijn vermindert. Hij wist dat de basissurvivaltraining die te volgen was voor de Spelen. Zijn mentor genaamd Hans, de broer van een ex-kandidaat genaamd Ulysses die ooit de Spelen bijna had gewonnen, had hem een wijze raad gegeven. "Tosti, ik geef je een goede tip." zei hij heel serieus. "Een hoge score halen is niet van belang. Je kunt natuurlijk weer een wapen in handen nemen dat je goed ligt, een 11 scoren en redelijk gevaarlijk overkomen voor de andere tributen, maar dat heeft weinig tot geen nut, behalve sponsorgifts ontvangen, maar zelfs dat krijgen de meesten niet. Integendeel, het verrassingseffect dat je iets goed kunt wat de meesten niet verwachten kan je in je voordeel gebruiken. Verder houden de mensen uit het Capitool niet meer zo van het voorspelbare, het voor de hand liggende, zoals vroeger. Men wilt graag plottwists zien. Zijn ze dol op. Heb je het publiek achter je, dan... jackpot. Een sponsorgift. Maar ok, waar was ik verbleven. Ach, ja. Het punt is: het heeft geen zin om wat uit te gaan voeren dat je al onder de knie hebt. Ga touwen leren knopen, een EHBO-cursus volgen, vallen leren maken en plaatsen, de basis survivalzaken."  En kijk eens aan, hij had gelijk. Het was van pas gekomen. Wonderbaarlijk.

En vanaf dat moment is Tosti de hoofdpersoon van Team Geel, en schiet hij spontaan steeds meer tributen voorbij, waardoor niemand minder dan Jolien ineens onderaan de namecount komt te staan. Tosti’s karakter is verder totaal niet boeiend, en hij blijtk misschien dan tóch wel een echte paperclip te zijn, maar goed. Ik heb geen zin om verder nog over hem te schrijven want ondanks dat hij nu pas relevant wordt is dit ook het moment waarop ik stop met me zelfs maar enigszins in Tosti te interesseren. Uiteindelijk weet hij op een of andere manier zelfs Adje te overleven en 7e te worden, wat echt te belachelijk voor woorden is. Zijn uiteindelijke namecount is 143. Er wordt tussen de dood van Goomuin en de dood van Tosti écht belachelijk veel over Team Geel geschreven, en er gebeurt écht belachelijk weinig boeiends in, maar het is nog altijd beter dan de niet boeiende HS6 stukken, Tosti heeft backstory, hij is relevant genoeg, hij heeft geen plotholes, hij heeft enige vorm van karakter dus vandaar deze plaats. En nu ga ik tot het moment dat Lyne aan de beurt komt en ik er wss niet omheen kan nooit meer over Tosti schrijven.

Tosti schreeuwde, en Necrodeus voelde hoe hij hem losliet. Hij hoorde iemand dichterbij komen lopen... Jolien kwam aan en zag Tosti bloedend wegkruipen. Ze sprong achter hem aan, nam een pijl en stak die in zijn hals. Hij bleef stil liggen, en er klonk een kanonschot.

99 – Sushi (HS4 8e)

Dan ziet T.G hoe Jeffrey Sushi neerslaat met een ijzeren schop. 'Nee!' roept T.G hardop. Sushi is zeker een teamgenoot die T.G er wat langer bij wil houden, aangezien hij redelijk handig is met (werp)messen en andere wapens die niet te zwaar voor hem zijn om te dragen.

Over paperclips gesproken! Sushi is een personage dat eigenlijk net buiten de top 100 had moeten vallen, maar omdat er niemand was die zijn plaats in de top 100 had kunnen overnemen staat hij toch mooi op 99. Sushi wordt geïntroduceerd bij de Hoorn, waar hij direct bijna wordt vermoord. T.G redt hem echter, en vanaf dat moment is Sushi T.G’s voornaamste bondgenoot.

Hij wekt Sushi, die inmiddels al slaapt. 'Laten we maar verder gaan,' zegt hij tegen hem, 'Binnen een paar uur zal de zon denk ik alweer op zijn, en bovendien leidt mijn honger me er van af om te slapen. We moeten echt een voedselpakket vinden.' 'Nu je het zegt,' zegt Sushi, 'ik kan ook wel wat voedsel gebruiken.' Ze staan op, en T.G roept Koops om mee te komen. T.G kan het zelf nog wel een tijdje uithouden zonder voedsel, daar heeft hij zich immers op voorbereid. Hij maakt zich eigenlijk meer zorgen om Sushi: T.G weet namelijk niet of hij net zo'n goed uithoudingsvermogen heeft als hij.

Sushi fungeert eigenlijk voornamelijk a;ls praatpaal voor T.G. Hij lijkt niet super sterk te zijn, en mogelijk wat jonger, en verder toont hij niet bijster veel personage. Zij rol in het verhaal is echter wel groot, en doordat hij de enige is waar T.G tegen kan praten en de verhaaltjes van Team Blauw wel goed geschreven zijn, is Sushi zee rprominent aanwezig en onmisbaar voor het verhaal.

'Sushi, wegwezen hier!' roept hij. 'We zijn omsingeld. We kunnen hier niets meer beginnen. Probeer een uitweg te zoeken, ik dek je wel!' Sushi weet onmiddellijk wat hem te doen staat, en rent een van de openingen in die in te troonzaal te vinden zijn.

Tegen het einde aan krijgt Sushi wat meer karakter, als hij en T>G proberen te vluchten via het dak.

'Denk je dat je die afstand kunt halen?' vraagt T.G aan Sushi. 'Het moet maar.' zegt Sushi, al klinkt hij niet helemaal zeker van zichzelf. 'Goed dan, zet je dan schrap.' zegt T.G. Hij is zelf erg goed in het maken van riskante sprongen, maar hij weet niet of Sushi dat ook kan.

De chemie tussen T.G en Sushi is echt mooi, ondanks dat beiden niet heel boeiende personages zijn. In theorie zou Sushi eerder rond de HS^-Lennard regionen moeten komen zou je verwachten, maar door de manier waarop alles geschreven is ga je toch met Sushi meeleven.

'Sushi!' roept T.G hardop.
Hij rent naar hem terug, en hijst hem weer op de dakrand. Sushi heeft zichbaar pijn aan zijn rib. 'Dank je,' antwoord Sushi. 'Ik dacht even dat je me achter zou laten.' T.G glimlacht. 'Laten we verder gaan.' Op dat moment valt er achter T.G's rug ineens een lichaam op het dak. Sushi kijkt vol afschuw naar het geplette lichaam van Raceneus, dat langzaam van het schuine dak afglijdt, de binnenplaats van het kasteel in. 'Die had vast geen zin meer.' zegt hij.

Het is dan ook best wel een schok als dit gebeurd:

'Nee, Sushi!' bijt T.G hem toe. 'Als je hierblijft, dan wordt dat je dood. Je moet nu alleen verder!' 'Nee, jij hebt mij gered, dus ik ga jou nu redden.' zegt Sushi terug. Op dat moment schiet een enorme steekvlam uit het gat waar Sushi en T.G uitkwamen. Pas als Sushi dat opmerkt, trekt hij zijn hand terug, en rent hij weg. T.G laat zich in een reflex van de dakrand afvallen, als de vlammen binnen de kortste keren over het hele dak heen slaan. Terwijl hij valt, beseft hij pijnlijk dat hij Sushi nog op dat dak heeft zien staan, en dat hij nu misschien wel verzwolgen is door de vlammen.

Technisch gezien zou Sushi 12e moeten zijn geworden, maar zijn dood wordt pas bevestigd bij de laatste 8. Al met al geen geweldig personage, en misschien geen heel verdiende top 100 tribuut, maar zijn rol in HS4 is belangrijk en  zijn chemie met T.G is leuk, plus hij is vrij constant aanwezig in HS4, dus 99 is geen verkeerde plek.

En zojuist, terwijl ik hem zocht om hem te kunnen redden, kwam ik erachter dat Sushi levend verbrand is door het vuur van de draak.

98 – Hiawatha (HS3 – 17e)

Tosti had 11, T.G., Tuffie, WM, Hiawatha en BLF hadden 10 en de rest had 8 of lager

135 WM? 135?

De eerste keer dat we van JiHawk Hiawatha horen, is in het allereerste verhaaltje van HS3, waarin hij wordt genoemd als 1 van de 6 tributen met de hoogste trainingsscore. Even later in datzelfde verhaaltje wordt hij opnieuw genoemd.

WM stond naast Hiawatha en kon nu een dubbele aanval van zowel Hitomi als Hiawatha verwachten.

De volgende keer dat we Hiawatha zien gaat hij btw bijna dood.

Hiawatha gleed uit. Hitomi gaf snel de aanval op en rende het bos in. WM had het voor even gered, Hiawatha bleef op de grond liggen.

Voor het geval Hiawatha een verrassingsaanval wil doen probeerde WM hem maar niet te vermoorden.

Wtf WM, het is een fucking SNEEUWARENA. Hoe kan er een bos zijn g

Maar goed, hierna begint Hiawatha pas zijn plaats in de top 100 te verdienen. We leren hem vervolgens namelijk écht kennen, in een gevecht met Sander Koopa.

Hiawatha ziet het gebeuren, en weet wat hij moet doen. Van Team Blauw is hij immers de bijlenexpert. Hij raapt Sander's bijl op, en splijt er onmiddellijk zijn schedel mee open. Zonder schreeuw of huivering valt hij om, en Sel gilt opnieuw. Voor het eerst in zijn leven kan Para een beetje sympathie voor Hiawatha opbrengen.

Wat volgt is een kort scenetje waar Hiawatha, Para en T.G met elkaar overleggen. T.G werdt 3e. Para werdt 2e. Hiawatha wedrt 17e. Laat dit even inzinen.

Als we Hiawatha wéér zien, is hij achter vijand/teamgenoot/whatever Selletje aangerend, en wil hij Lucoshi vermoorden.

Lucoshi wil met het zakmes steken in Tuffies hart, als er zwaard terecht komt in zijn linker been. Lucoshi valt op de grond van de pijn. "Ach Lucoshi, leuk je te zien." hoort Lucoshi achter zich. Als hij opkijkt ziet hij Hiawata staan met een zwaard.

Vervolgens komt uiteraard Para, die Selletje vermoord en eist dat Lucoshi bij Team Blauw komt. Hiawatha is het er iet direct mee eens, maar is bovenal opvallend redelijk en logisch in zijn redenering.

"What the Fuck doe jij nou?!" schreeuwt Hiawata. "Ze wilde mijn broertje vermoorden, dat laat ik niet gebeuren" zegt Para terwijl hij Lucoshi oppakt. "Dus je wil hem meenemen? De andere zullen hem vermoorden!" zegt Sushi verward. "Beter dan dat hij hier sterft van de kou of zijn verwondingen, ik laat hem hier niet achter!" zegt Para. "Maar wat als..." begint Sushi, maar Hiawata onderbreekt hem. "Para, weet je zeker dat dit het beste is?" zegt Hiawata. "Ik... zal overstappen..." zegt Lucoshi terwijl hij kijkt hoe erg de verwonding op zijn been is, niet een heel diepe snee, maar toch zeker twee centimeter diep. "Zie je, zeg het maar tegen ze via dat apparaat van je, Lucoshi hoort bij ons!" zegt Para. "Ben je gek? dan weten ze dat wij er een hebben!" zegt Hiawata. "Oke dan, maar jullie zijn het er mee eens dat hij bij ons hoort?" zegt Para. Sushi en Hiawata kijken elkaar vragend aan. Hiawata knikt, na een tijdje Sushi ook.

De haat-liefde verhouding tussen Para en Hiawatha is <3

He, Hiawatha, wat doe je?!' zonder T.G's toestemming zet hij de achtervolging in op Sel en Sushi. Die jongen is te eigenwijs om naar anderen te luisteren, denkt T.G. 'Zal ik maar achter hem aan gaan?' biedt Para aan. 'Ik heb het idee dat hij niet veel goeds van plan is.'

Goed, dus wat hebben we tot nu toe? Een sterke vechter, die als een probleemmaker gezien wordt door zijn team, zijn eerste kill gepleegd heeft, een rivaliteit heeft met Para, die duidelijk tot de belangrijkere leden van Team Blauw hoort en die op dit moment een van de meest genoemde tributen is. Wordt het nog beter? Jazeker! Vervolgens wordt Sushi vermoord, en krijgen we een van mijn favoriete bondingsmomentjes van HS3 en überhaupt alle Hongerspelen tussen Lucoshi, Para en Hiawatha.

Hiawata valt in elkaar. Para en Lucoshi rennen op Hiawata af, maar hij heeft niets ernstigs, alleen een snee in zijn hand. Dat hij daar al van in elkaar zakt, dat komt niet van pas later. Ze draaien zich om en zien Sushi liggen: dood, met het geworpen werpmes in zijn hart. "Ow, dat hebben we niet eens gemerkt" zegt Para. "Ach, ook maar beter, probleem maker" zegt Hiawata. Zonder iets te zeggen lopen ze (met het werpmes) verder.

Na een tijdje lopen gaan ze zitten, naast een gat in het ijs (ze hebben ver gelopen en zijn bij redelijk doorzichtig IJs aangekomen). "Ik zal even kijken of ik vissen kan vinden" zegt Hiawata. "Slim plan" zegt Lucoshi. "Ja, hier, heb je dat werpmes van WM" zegt Para terwijl hij het werpmes voorzichtig naar Hiawata gooit die hem niet opvangt, maar laat vallen: In het water. "Oh shit..." zegt Hiawata. "Domme klootzak die je bent!" zegt Para terwijl Hiawata iets uit het water pakt. "ach, je trof wel doel!" zegt Hiawata lachend, hij heeft een vis vast met het mes door het hoofd van de vis heen".

Het is zo kort, zo zinloos, maar ook zó leuk! Plus het feit dat Hiawatha naast de eerder opgenoemde dingen blijkbaar ook nog eens een onhandige idioot is maakt hem tot een van de, zo niet hét boeiendste personage van HS3 op dit punt. En aangezien we allemaal weten hoe HS3 werkt, gebeurd er vervolgens dit:

"Ja man, fantasti..." zegt Hiawata terwijl hij word onderbroken door een soort Orka die door het gat (en 2 meter eromheen) heen breekt en Hiawata mee de zee in sleurt. "What the!" roept Para terwijl hij en Lucoshi naar het nu 3 keer zo grote gat in het ijs rennen.

Wat een glorieuze dood <3 Hiawatha werdt 17e, en werdt 49 keer genoemd, waardoor hij de 8e plaats in de Namecount van HS3 weet te bemachtigen en tevens een top 25 plaats in de totale namecount van de oorspronkelijke trilogie (2-3-4). Hij is de enige tribuut in de geschiedenis die de top 15 niet haalde, maar wel in de top 10 van de Namecount staat. En hij was niet alleen belangrijk, maar ook gewoon een boeiend personage. Daarom staat hij in mijn top 100. Hoger dan dit kan ik hem niet plaatsen omdat hij uiteindelijk niet relevant of onderscheidend genoeg is daarvoor, maar ik ben wel heel blij dat ik hem zo hoog heb kunnen krijgen. En ik ben ook heel blij dat hij random backstory kreeg in HS14.

Jihawks vader is gek op de Hongerspelen. Hij ziet een dergelijke situatie als een 'geweldige kans' om je te bewijzen als sterk mens, zoals hij heeft gedaan. Jihawk heeft veel broers en zussen, en zijn ouders verwachten dan ook dat je namens district 1 vrijwillig mee doet aan de Spelen. Hiawatha, Jihawks oudste broer, deed mee aan de Derde hongerspelen, maar wist niet te winnen.

97 – Lennard (HS15 – 17e)

Lennard was de oudste van het stel. Een grote, brede, sterke jongen met een donkere huidskleur en gemillimeterd haar. Zeer zwijgzaam. Uiterst gevaarlijk. Tuffie was blij dat Lennard in zijn team zat, want het was een haast onoverwinnelijke tegenstander in ieder gevecht. Lennard was de stuurman van het schip. Tuffie had besloten Lennard geen wapen te geven: als er iemand in het team was die zijn vijanden met zijn blote handen aan kon, was het Lennard wel. De wapens konden beter gebruikt worden voor de minder fysieke tributen.

Zo zijn er nog 3 17e plaatsers in de running, en zo nog maar 1. Lennard is angstaanjagend genoeg pas de 6e van HS15 die ik elimineer. Dat zegt genoeg over hoe sterk de cas van HS15 in zijn totaliteit is.

Laat ik maar eerlijk zijn: Lennard is 100% een rip-off van HS14 Lucoshi. Het concept van zo’n grote, sterke neger sprak mij genoeg aan om benieuwd te worden hoe zo iemand als daadwerkelijke tribuut ipv random slachtvoer zou zijn. Zodoende werd Lennard lid van Team Wit, het enige team dat in zijn volledigheid de Top 100 gehaald heeft. Team Wit is een grote verzameling van bizarre karikaturen, en Lennard hoort daar bij. Op papier is hij een van de sterkste, zo niet dé sterkste tribuut ooit. Je zou verwachten dat hij een gevaarlijke potentiele badguy zou zijn, maar de werkelijkheid is dat Lennard heerlijk nonchalant was en de hele Hongerspelen hem verrassend weinig leken te boeien.

Pokéfan boog zich richting Lennard en fluisterde: “ Wat hebben we in godsnaam aan dat mens?” Lennard haalde nonchalant zijn schouders op en bleef recht vooruit staren.

Lennard knikte instemmend, maar Pokéfan leek niet tevreden.

“Lennard, kom je?”

Lennard knikte, en klom achter Pokéfan aan.

Lennard schud trots zijn hoofd, maar wrijft wel over de striemen die zichtbaar zijn in zijn nek.

Lennard knikt en neemt plaats achter het roer
.

Jeanne klapt, en Lennard knikt instemmend.

Gedurende de hele Hongerspelen heeft Lennard slechts 1 keer gepraat <3

‘Niet te geloven dat Team Zwart en Team Zilver zoveel spul hebben achtergelaten,’ zegt Lennard verrast.

In  ieder ander team had Lennard heel ver kunnen komen. Helaas voor hem zat hij in een team met BLF en Jeanne, die om een of andere reden besloten dat ze geen zin hadden om met sterke mannen samen te werken en daarom hun teamleden systematisch vermoordden. Hierdoor eindigt Lennard uiteindelijk met alleen Jeanne, BLF en Selletje, en hij is duidelijk niet tevreden met de situatie. In plaats van er een hoop heisa over te maken, gaat hij echter rustig door met nonchalant doen <3

“In dat geval sturen we Lennard gewoon als boodschapper!”

Drie paar ogen richtten zich op de sterke stuurman. Lennard haalde zijn schouders op.

Zodra hij echter de kans krijgt, besluit hij zijn team in de tseek te laten en zelf verder te gaan.

“Goed, dat is dus afgesproken. Lennard, jij gaat naar het schip van team Zilver. Als ze aanvallen, heb jij het meeste kans om te overleven. En zo niet, dan kunnen we jou het beste missen.”

Lennard moest zich bedwingen om Jeanne niet ter plekke te wurgen, maar hij hield zich in. Als hij dat deed, was hij geen haar beter dan de drie verschrikkelijke personen die zich zijn team noemden. In plaats daravan sprong hij over de rand van het schip, en begon te zwemmen.
“Lennard, wat doe je nou? Je gaat de verkeerde kant op idioot!”

BLF sloeg zichzelf voor zijn hoofd.
“Die asshole gaat er vandoor!”
Jeanne richtte zich tot Sellejte.
“Waar wacht je op? Schiet hem neer!”
Selletje rolde met haar ogen en klom uiterst langzaam het kraaiennest in. Tegen de tijd dat ze haar boog gespannen had, was Lennard al uit het zicht verdwenen.

Helaas sterft hij vrijwel direct hierna in een gevecht met Necrodeus. Lennard had potentie, hij was een leuke aanwezigheid op de achtergrond, maar uiteindelijk heeft hij te weinig toegevoegd om nog hoger dan dit te komen. Maar goed, 97/216 is niet slecht voor iemand die 17e werdt.

Lennard fronst zijn wenkbrauwen. ‘Ik weet wat je denkt,’ reageert Necrodeus. ‘Maar ik hou wel van een beetje uitdaging. Kom op, laat zien waar je van gemaakt bent.’ Necrodeus ziet de verwarde uitdrukking op Lennards gezicht en grijnst. Hij heeft zijn plannetje niet door. Vervolgens worden Lennard’s mondhoeken ook in een subtiele grijns getrokken. Dat is nog beter, denkt Necrodeus. Hij vermoed niets en ziet zijn kans schoon. Precies zoals hij voorspeld had. En warempel: in een fractie van een seconde stormt Lennard recht naar voren met zijn mes in de aanslag. Necrodeus reageert snel en ontwijkt de zwaai van Lennard’s arm door eronderdoor te duiken. Nu bevind hij zich schuin achter hem. Precies in de aanvalszone van een paard. In een oogwenk trekt hij de pijl uit zijn mauw en haalt ermee uit. Lennard wil zich net omdraaien, maar het is al te laat: de pijl boort zich recht in zijn hals. Met een rochelende pijnkreet braakt hij een klodder bloed op zakt hij op zijn knieën.

96 – Tosti (HS2 – 7e)

“De winnaar van de eerste Hongerspelen hebben ze destijds ook weer teruggestuurd omdat ze niet wisten wat ze met hem aan moesten!” Op het scherm achter hen werd het gezicht van Tosti zichtbaar, die na zijn overwinning van de nooit uitgezonden eerste Hongerspelen opnieuw moest deelnemen aan de tweede Hongerspelen, waar hij uit de Arena wist te ontsnappen en de controlekamer (en zichzelf) opblies.

Sorry T.G, ik heb je weer om de tuin geleid. Je zat wel in de buurt, tenslotte is ook Tosti een voormalige winnaar die stierf doordat hij zelfmoord pleegde in een rebelse poging het Kapitool dwars te zitten.

Na een Hongerspelen vol vergiftige koekje, vrouwen met klauwen, NMU-zombies en tributen met een namecount van 0 te hebben overleefd, werd Tosti zonder pardon terug de Arena ingestuurd voor de eerste Hongerspelen die op live-televisie zou worden uitgezonden. Omdat Tosti geen interesse had in een carriere in de showbizz, besloot hij de Arena echter direct weer te verlaten.

Aan de chaos bij de Hoorn des Overvloeds ging Tosti niet meedoen. Veel te gevaarlijk. Hij had dan weliswaar geen wapens of eten, maar hij had een ander plan. En als dat lukte, dan zou hij vrij zijn. Hij had namelijk als "aandenken" aan thuis een klein vermomd technisch gereedschapje. Het zag eruit als een ketting, maar je kon hem uit elkaar halen en gebruiken als gereedschap. Om de lift te hacken. Dit plan hadden ze thuis tot in den eeuwigheid geoefend. Via corrupte mensen uit het Capitool hadden ze heel wat info over de mechanica van de liften en de andere dingen. Ook hadden ze een aantal plattegronden. Daarom hadden ze dit gebouwd. Hiermee kon je, als je een beetje technisch was, met enige moeite wel weer naar boven komen. Moeilijker was de rest van het plan. De bewakingscamera's zouden het op een gegeven moment wel zien. Maar dat was van latere zorg. Tosti was mechanisch ingesteld, en al na een paar minuten had hij een kleine doorbraak. Toen hoorde hij een grote plof. Een dode deelnemer die in het water neerkwam. Met een rugzak die naar Tosti toe dreef. Dat kon nog handig wezen, dacht Tosti en hij pakte de rugzak. Nu kwam het moeilijke stuk. Eerst moest hij op het juiste moment de lift activeren. Dan moest hij zo snel mogelijk ontsnappen en proberen niet gezien te worden. Tosti haalde diep adem en knipte een draad door. De lift zoefde omhoog.

Wat interessant is hier, is dat, als je tussen de regels doorleest, duidelijk wordt dat Tosti hier al een tijd samenwerkt met de Rebellen. Na alles wat er in HS14 en HS15 over gezegd is, maakt dit deze verhaallijn uit HS2, toen er nog niet zoiets bestond als TPHS canon, extreem interessant.

Tosti had het tot nu toe gered. Hij was door de lift naar boven gekomen. Een bewaker had hem helaas ontdekt, dus die had hij met een mes uit de rugzak moeten omleggen. Dat lichaam zal toch wel een keer moeten opvallen, ook al had hij hem in een stoffig schoonmakershok gestopt. Hij had ook zijn kleren met de kleren van de bewaker verwisseld. Als hij dan geizen werd, had hij tenminste nog een alibi. Daarna kwam hij een stuk makkelijker door de gangen. Hoefde hij tenminste niet alle bewakers te vermoorden. Toch zat hij vol spanning, en iemand moest dat op een gegeven moment wel opvallen. Maar hij wist waar hij moest zijn en dat was niet ver meer. Dit was een gewaad deel van het plan, en als het lukte zouden De Hongerspelen er heel anders uit zien. Of misschien waren ze er dan niet meer. Hij ging de controlekamer overnemen.

Doordat Tosti constant alleen is, is het moeilijk om veel over zijn karakter te zeggen. We zien hem op geen enkel moment communiceren met anderen, en ik weiger zelfs nu om HS1 als canon te aanvaarden. Wel interessant dat Tosti, die hier maximaal 18 kan zijn, zonder pardon een bewaker gedood heeft. Niet uit noodzaak, zoals in de Hongerspelen, maar gewoon omdat hij in de weg liep.

Tosti was opemerkt. Of tenminste dat dacht hij. Zo snel als hij kon rende hij weg. Hij had geen idee waar hij was, maar dat zou hij later wel uitzoeken. Hij moest snel wegkomen, want anders... Hij rende op de eerste deur af die hij zag. Volgens hem was hij al behoorlijk diep.

Hij rende de kamer in, en.... zag dat er direct na de deur een trap was. Hij probeerde zich nog vast te houden aan de deurklink, maar het was al te laat. Hij flikkerde 12 treden naar beneden. En tot overmaat van de ramp was de deur op slot geavllen. Hij kon eraan trekken wat hij wilde, maar hij zat muurvast. Hij merkte met zijn vingers een lichtknop op en drukte hem aan. Met een schokkerig lichtje werd de ruimte verlicht. Nu kon hij tenminste zien waar hij was. De trap ging een paar meter naar beneden, om vervolgens uit te komen in een loods. Een loods met allemaal pakketen. Tosti keek wat er in zat. Eten. Wapens. Drinken. Medicijnen. Slaapzakken. Allemaal spullen die ook in de Hongerspelen zaten. Plotseling realiseerde hij zich dat dit de spullen voor de Hongerspelen waren. Hier bewaarden ze ze! Dat betekende dat hij nog maanden hier zou zitten, als er geen nooduitgang zat hier... Snel onderzocht Tosti de loods. Allemaal beton. Nog geen klein raampje voor licht. Hier kwam hij voorlopig niet uit. Oke, hij zou het overleven, maar toch. Hier zat hij dan, voor de komende maanden.

Doordat Tosti slechts in 4 verhaaltjes voorkomt en daarin totaal geen interactie met anderen heeft, kan ik hem onmogelijk hoger plaatsen dan dit. Maar zijn rol in het verhaal van de Hongerspelen, niet alleen HS2 waarin hij een gigantische impact had, maar ook de Hongerspelen in zijn totaliteit als eerste winnaar en tevens een van de eerste rebellen, maakt hem een te belangrijk en intrigerend personage om buiten de top 100 te plaatsen.

Tosti had gewoon pech gehad. Dat was het. Nisk aan te doen, maar hij wist toch dat hij het niet lang uit zou houden. Het eten hier was van een paar Hongerspelen geleden en grotendeels bedorven. Ook het water zag er niet heel fris meer uit. Hij had nu uren zonder voedsel gezeten, maar ondertussen een plan bedacht. Hij wist nu dat het gebouw ongeveer in een hoefijzervorm lag, met een verdiking in het midden voor de trainingskamers en de Controlekamer. En de uitgang was een de andere zijde van het gebouw. Maar dat was oninteressant. Het was bewaakt, en niet zijn doel. Hij zou hier niet uitkomen, dat wist hij zelf ook wel. En aangezien hij zichzelf niet kon redden.... moest hij zijn volk redden. Het enige wat hier namelijk wel in deze ruimte lag, was dynamiet. Dynamiet, TNT, bommejtes, mijnen, buskruit, van alles. En dat had hij nodig. Hij had alles in zakken gedaan, en nog had hij er tientallen. Nu was het tijd. Het was nacht, als het goed was, en hij zou deze nacht doodgaan. Toen hij het zich gerealiseerd had, vond hij het niet zo moeilijk meer. Eerst was een moeilijk gedeelte, de deur ongemerkt laten ontploffen. Zo zacht mogelijk gooide Tosti een bommetje naar de duer. De ontploffing was veel te hard. Nu maar hopen dat er niemand wakker was... Maar nee, gelukkig niet. Nu kwam het zware werk. de zakken dynamiet door het gebouw verspreiden. Hier zou hij zeker een paar uur mee bezig zijn. Hij had daarom een geweer meegenomen uit het magazijn. Voor het geval dat. Gelukkig was ook de afgelopen uren niets gebeurd en al het dynamiet stond op zijn plek. tosti liep naar de controlekamer. Nu zou het gebeuren. Hij zou doodgaan, na een Hongerspelen overleefd te hebben. Zijn hart bonsde in zijn keel, toen hij zachtjes de deur opendeed. Niemand mertke hem op. Allemaal doodop, na zo'n nacht werken, leek hem. Tosti had nog 3 zakkken dynamiet over en had dat aan zijn lichaam gebonden. Tosti richtte en schoot door het hoofd van een balngrijk uitziend man. Nu had hij de volle aandacht. Meteen renden er mensen op hem af, en werden er geweren gericht. Na nog een paar keer geschoten te hebben, wist hij dat een kogel naar hem toegeschoten was. De tijd ging opeens heel langzaam, hij zag de kogel op zoch afkomen... Hij zag ook zijn leven voorbijschieten. Hoe blij hij was dat hij de vorige Hongerspelen had overleeft.. En verder zijn district. Zijn vrienden, familie, zijn hele leven. Hiermee zou hij hen redden. Met een laatste lach spatte Tosti uiteen, en daarmee het hele gebouw. Hij zou nooit weten wat hij teweeg zou brengen. Tosti was dood.

70 Re: Para rankt alle 216 tributen op di 14 jul 2015, 18:07

Prins Para Vanilla

95 – Pokéfan (HS15 – 22e)

Pokéfan was een zogenaamde probleemjongere. Het type dat ’s avonds laat op straat zwerft, dingen sloopt en veel alcohol nuttigt. Tuffie vermoedde dat hij een slechte jeugd gehad heeft. Zoals iedere jongen van zijn soort, had Pokéfan een gigantisch ego. Het was daarom dat Tuffie hem tot matroos had gebombardeerd. Laat hem zichzelf maar eens bewijzen.

En weer iemand van HS15. Pokéfan is de enige persoon met een plaatsing in de 20 die mijn top 100 gehaald heeft. En naar mijn mening is dat ook meer dan terecht. Ondanks dat Pokéfan slechts in 4 verhaaltjes voor is gekomen, is hij een van de intrigerendste en origineelste personages ooit. En uiteraard komt hij uit Team Wit.

Flamboyant en met een vlijmscherpe tong, clashte hij uiteraard onmiddellijk met de ernstig homofobe Pokéfan. Vanzelfsprekend was BLF dan ook de tweede matroos aan boord.

In  het eerste verhaaltje van HS15 wordt Pokéfan direct duidelijk op de kaart gezet. Hij is arrogant, een probleemjongere en ernstig homofoob. Vervolgens leren we hem dan daadwerkelijk kennen, en dit alles blijkt best wel waar te zijn.

Pokéfan zuchtte geërgerd. “En? Zijn er al andere teams?”

Selletje zuchtte zo mogelijk nog geërgerder, en riep: “Ik zie de schepen van team Zwart en team Zilver, dus ja, er zijn al andere teams.”
Pokéfan boog zich richting Lennard en fluisterde: “ Wat hebben we in godsnaam aan dat mens?”

Pokéfan brengt zijn tijd in de Arena eigenlijk voornamelijk door met ernstig geërgerd zijn door zijn teamgenoten, met name BLF en in mindere mate Selletje. Serieus, vrijwel het enige wat hij doet is zich aan die twee irriteren.

“Oh my god, wat een vré-se-lijk lelijk ding.”

Pokéfan wilde zijn mond open doen, maar werd gesnoerd door Jeanne.

Lennard knikte instemmend, maar Pokéfan leek niet tevreden.

“Maar waarom moet ík dan achter blijven? In een gevecht heb je veel meer aan mij dan aan die flikker!”
Jeanne’s ogen werden groot, en Selletje trok haar pijl en boog, maar BLF keek arrogant naar Pokéfan.
“Giiiirl… Mij best, dan neem jij het mes mee.”
Pokéfan griste het mes uit BLF’s handen en keek hem vuil aan.

“Ciao ciao!”

Pokéfan keek geïrriteerd om, maar Tuffie legde waarschuwend een hand op zijn schouder.

“En waar was jíj eigenlijk toen dit allemaal gebeurde?” Pokéfan richt zich tot Selletje. “Ik dacht dat Tuffie gezegd had dat jij ons rugdekking moest geven!”

BLF grijnst tevreden, en Pokéfan opent zijn mond om te reageren, maar Tuffie komt tussenbeide.

Pokéfan kijkt alleen maar chagrijnig voor zich uit.

Dit bleek uiteraard al snel ijdele hoop op het moment dat het schip aanlegde voor het strand, en BLF en Selletje direct van de boot afsprongen om het strand te verkennen. Tuffie hoort de stem van Pokéfan in zijn oor: “Kunnen we nu alsjeblieft snel wegvaren?”

Pokéfan snuift sarcastisch. “Als jij het zegt…”

Dit alles komt tot een hoogtepunt als BLF uitgebreid over seks begint te praten. Pokéfan’s woede bereikt een kookpunt, en hij begint op BLF in te slaan.

BLF schrikt als Pokéfan zich met een schreeuw op hem werpt en op hem in begint te slaan. “HOU JE KOP! VUILE KANKERFLIKKER, HOU JE KOP!”

Net als het lijkt alsof Pokéfan een stereotype homohater wordt, krijgt hij ineens een backstory, waardoor hij in een klap een van de meest complexe personages in de Arena wordt.

Pokéfan haalt zijn schouders op. “Je doet maar! Ik wil niets met dat volk te maken hebben! Mijn vader was ook al zo’n smeerlap!” Plotseling worden er tranen zichtbaar in zijn ogen. “Mijn moeder was er kapot van. Ze takelde volledig af, ging aan de drank en drugs en uiteindelijk deed ze een zelfmoordpoging. Ze hebben haar in een kliniek moeten stoppen. Ik en mijn broertje stonden er alleen voor! Allemaal omdat mijn vader er vandoor ging met zo’n smerige reetridder!”

Na deze bekentenis lijkt Pokéfan het oprecht goed te willen maken met BLF.

Pokéfan knikt langzaam. “Dat weet ik wel. Het is gewoon… Ik had mezelf gezworen om nooit meer met een flikker te maken te hebben, en nu zit ik hier opgesloten op een boot met de grootste nicht die er bestaat!” BLF wil iets zeggen, maar Tuffie houdt hem tegen. “Geef hem een kans. Geef elkaar een kans! Stop met dit zinloze gevecht. Pokéfan, laat het verleden achter je, en veroordeel BLF niet voor iets wat een ander gedaan heeft. En BLF, stop met provoceren. Laat Pokéfan in godsnaam zien dat er niets mis is met je geaardheid! Geef elkaar een kans! Voor ons, maar ook voor jullie zelf. Geef elkaar een kans!” Tot Tuffie’s grote verbazing lijken zijn woorden effect te hebben: Pokéfan loopt langzaam richting BLF, en steek zijn hand uit. BLF kijkt er even twijfelend naar, en neem de hand vervolgens aan.

Uiteraard weten we allemaal dat Pokéfan nog geen 2 zinnen later dood is en zodoende slechts 22e wordt. Voor iemand die als 3e stierf, is het echt angstaanjagend hoe diepzinnig, gecompliceerd en interessant Pokéfan is. Hij is een cruciaal onderdeel van de clusterfuck die Team Wit heet, en had een nog beter personage kunnen worden als het niet zo leuk was geweest om BLF evil te maken. Doordat hij uiteindelijk slechts 22e werdt kan ik hem niet echt hoger dan dit plaatsen, maar ik hoop dat jullie het met me eens zijn dat zijn Top 100 plaats verdiend is.

Even lijkt het alsof er eindelijk vrede is binnen team Wit… Totdat BLF Pokéfan ruw naar zich toetrekt, en in een flits het mes tussen zijn ribben steekt. Met een rochelende pijnkreet zakt Pokéfan in elkaar. Niet veel later klinkt een kanonschot.

94 – Adje (HS3 – 5e)

Jammer alleen dat het niet iemand van zijn eigen team was, maar Adje, wat hij aan zijn blauwe outfit kon zien. Adje zocht verwoed in de wapens en lette niet op Tosti. Aangezien Tosti geen wapens had, duwde hij hem gewoon weg en pakte zonder te kijken iets uit de wapenstapel. Na wat snel wrikken kreeg hij het los en sloeg ermee naar Adje.

Ik kan me voorstellen dat het vreemd is dat Adje zo hoog staat. Tenslotte is Adje voor een groot deel identiek aan BLF, die slechts op 125 geéindigd is. Tel daarbij op dat Adje 5e werd, en je zou verwachten dat hij een stuk lager zou komen. Er zijn echter 2 dingen waarin Adje heel erg verschilt van BLF. Ten eerste wordt Adje, zoals hierboven te lezen is, al eens genoemd bij de Hoorn, waardoor hij toch iets meer als een constante factor aanvoelt dan BLF, en ten tweede speelt Adje, in tegenstelling tot BLF (en Raceneus), daadwerkelijk een rol nadat de drie zich aansluiten bij het verbond van T.G, Tosti en WM.

“Daarnaast is Adje goed met werpmessen. Die kunnen ook over de lange afstand gebruikt worden.' 'Maar ik heb nu geen messen bij me.' zegt Adje. 'Maar die liggen hier wel in de buurt.' antwoordt T.G. Hij pakt de messen die Tuffie en SMF64 tijdens hun worsteling gebruikten. Nog steeds blijft SMF64 roerloos liggen. 'Perfect' zegt Adje. 'Daar kan ik wel mee overweg.'

Niet alleen krijgt Adje hier wapens, karakterisering en een functie, ook is hij degene die T>G aanspreekt op het verbond.

'Moeten we ze wel op hun woord vertrouwen?' vraagt Adje zich af.

Adje is in de Team Paars stukjes wat meer aanwezig dan BLF en Raceneus, en is daardoor de meest geschikte persoon om als laatste van de drie over te blijven. Uiteindelijk blijft Adje dan ook over als T.G’s enige teamgenoot, wat hem spontaan een zeer belangrijk personage maakt en mooie interactie tussen de twee oplevert.

'Hebben we een plan?' vraagt Adje aan T.G. Die heeft T.G eigenlijk nog niet, maar omdat hij geen onverantwoordelijke indruk wil maken, verzint hij snel iets. 'Je hebt wel gezien dat Para geen pijl en boog bij zich draagt, he?' Adje knikt. 'In dat geval heeft hij die waarschijnlijk laten liggen op de plek waar hij Lucoshi heeft gedood. Misschien ligt hij daar nog. Jij bent sowieso een betere boogschutter dan ik, dus misschien kun je die nog gebruiken. Als ik me niet vergis, is Lucoshi ongeveer in de richting waar je de rivier naar kunt doortrekken gedood, dus kijk maar eens wat er te halen valt.' Adje knikt. 'Ik ga er onmiddellijk op af.' Zo snel als hij kan rent hij in de aangewezen richting weg, terwijl T.G hem nakijkt.

Misschien heb ik Adje wel iets te hoog staan. Waarschijnlijk wel. Maar ik waardeer zijn rol in HS3 enorm. In een Teamspelen hoor je nu eenmaal enkele wat inderbelangrijke personages te hebben. Juist diegene die constant op de achtergrond aanwezig zijn met een consistent personage, zonder ooit echt op de voorgrond te treden, kunnen een Teamspelen zoveel leven geven. En daar waar een Raceneus en een BLF té onzichtbaar waren en te weinig toevoegden, deed Adje dit wel. Er zijn er velen die dit veel beter deden dan Adje, en diegenen staan dan ook een stu hoger, maar Adje was wel een van de eersten (er is iemand anders uit HS3 die écht de eerste was), en soms moet je dat ook meerekenen in dit soort rankings.

Hij hoort een kanonschot. Hij loopt verder en ziet het dode lichaam van Adje liggen, WM leeft dus nog.

93 – Tosti (HS15 – 19e)

Tosti keek geïnteresseerd om zich heen. Toen hij gekozen werd voor de Hongerspelen, als enige jongen van zijn district, was hij bang. Hij had de angst dat dit het einde zou gaan worden. Maar een paar dagen later ontmoette hij de mensen van zijn team en ineens voelde de zeventien-jarige Tosti dat hij wel eens levend de Arena kon verlaten. Hij knikte nog een laatste keer naar Dokter Leeuw, kapitein van het schip, en de absolute leider van Team Zwart. Dokter Leeuw gaf een gemeen lachje en hij knikte gemoedelijk. Het was duidelijk dat hij overtuigd was dat zijn team zou winnen. De laatste paar secondes tikten, en Tosti dacht nog heel even aan huis. District 12, het zwakste district van allemaal. Tosti's vader en moeder werkten samen op de markt, en hielden veel van elkaar. Hij had een mooi gezin, met twee oudere broers en twee jongere zussen. Altijd sleepten zij elkaar door de zwaarste situaties heen. Zijn broers, inmiddels al 20 en 23, waren ontsnapt aan de reapings. Zijn jongste zusje moest voor de eerste keer. Ze was zo bang dat zij zelf gekozen zou worden, maar ineens moest ze de naam van Tosti horen. Arme Arjanne. Het enige wat Tosti nu kon doen was winnen. 3...2...1... GO. De Hongerspelen zouden beginnen.

Ik zal heel eerlijk zijn: toen Tosti geïntroduceerd werd, had ik direct een hekel aan hem. De goodguy i het badguyteam klonk me iets te HS14-Tostiachtig, en het feit dat we ook nog eens door zijn ogen Team Zwart zouden gaan ervaren... Ik was er van overtuigd dat we met een paperclip te maken hadden. Gelukkig werd er echter helemaal niet zo gefocussed op Tosti als Goodguy, en kreeg hij uiteindelijk een hele andere functie in het verhaal. Maar daarover later meer. Door de vreemde aard van het eerste verhaaltje van HS15, is Tosti de eerste tribuut door wiens ogen we écht kijken.Via zijn ogen worden we geïntroduceerd aan de tributen van Team Zwrat, waaronder Para.

Iedere team lijkt wel een rotte plek te hebben, en volgens Tosti was Para deze rotte plek van Team Zwart.

...
Tosti irriteerde zich mateloos aan hem.
...
Tosti kon Para niet uitstaan

Ja, die 3 uitspraken staan allemaal kort achter elkaar in 1 alinea. En uiteindelijk is dat Tosti’s verhaallijn.  De rivaliteit tussen Tosti en Para was echt heerlijk.

Tosti wilde kwaad worden, maar ineens hoorde hij Leeuw. "Fantastisch gedaan, Para! Ik zag je haar neersteken!" Tosti kon het niet geloven. "Nee, ik kreeg haar op de grond!", schreeuwde Tosti. "Niet waar! Ik had haar verslagen."

Na het eerste verhaaltje, waarin Tosti onwijs als hoofdpersonage wordt geprofileert, verdwijnt hij verrassend genoeg naar de achtergrond. Hij wordt puur genoemd als random lid van Team Zwart, en zo af en toe o Para uit te zeiken (<3)

Tosti haakte daar natuurlijk op in. "In ieder geval hebben we dan een wapen, als Para gewoon gaat zingen naar de tegenstanders vallen ze ter plekke neer van wanhoop!" Terwijl Hitomi in de lach schoot leek Para verontwaardigd te zijn. "Ik heb anders meerdere awards gewonnen voor dit liedje! Ik heb zelfs Cansel Sert van de eerste plek gegooid hiermee!" Even volgde er stilte, maar vervolgens moesten Hitomi en Tosti nog harder lachen.

Tosti treedt echter weer op de voorgrond als hijdoor Dokter Leeuw wordt uitgekozen om de wacht te houden, vanwegen zijn minimale bijdrage aan het team.

”Hoezo ik?”, vroeg Tosti geschokt. “Iemand moet het schip sturen, Tosti. Daarbij heb je tot nu toe de kleinste bijdrage aan het team geleverd. Hitomi heeft een belangrijke rol gehad in onze verrassingsaanval en Lisa en Para zijn al verantwoordelijk geweest voor een moord.” De irritatie ten opzichte van Para groeide bij Tosti. “Ik heb ongeveer de moord op Roosjuh gepleegd!”, schreeuwde Tosti.

De vete tussen Para en Tosti lijkt inmiddels echt een hoogtepunt te bereiken.

Para bleef nog heel even hangen bij Tosti, waarop Tosti hem benaderde. “Para, ontbreekt je nou zoveel eigenwaarde? Je weet dat je nog geen reet hebt uitgevoerd!”
“Als je jaloers op mij bent, join the rest of the world, I’m just being my perfect self.
Het is tijd voor mijn schoonheidsslaapje, cheerios!”  De vreselijke nonchalance waarmee Para dat zei ergerde Tosti alleen maar meer.

Vervolgens lijkt het erop dat Tosti daadwerkelijk een boeiende rol in het verhaal gaat spelen: nadat hij Dokter Leeuw vergezeld in zijn poging een verbond te sluiten met Team Wit, raakt hij aan de praat met Jeanne en BLF.

“Dus, ff roddelen: wie haat jij in je team?”, vroeg BLF.  “Para”, antwoordde Tosti kortaf. BLF schoot gelijk in fanboystand.
“O MY GOD O MY GOD, PARA. HIJ IS LIKE, MIJN FAVORIETE ACTEUR OOIT.”
Spontaan ging hij een liedje uit een van Para’s films zingen, wat verrassend genoeg beter klonk dan wanneer Para zelf zong. Jeanne schoot in de lach. “Serieus, waarom haat je hem dan?” “Hij heeft mij straf bezorgd, voegt niks toe aan het team, is irritant. In feite is hij eerder een lastpost dan iemand die een bijdrage levert.” De twee van Team Wit klonken geïnteresseerd. “Als jij ons helpt, willen wij Para wel voor je uit de weg ruimen.” “Ja! De knappe filmster, vermoord door zijn grootste fan, juicyyy!”, voegde BLF er aan toe. Tosti vertrouwde het niet. “Hoezo willen jullie Para dan zo graag dood hebben?” “Gewoon, ander team.”, zei BLF. “Nee, er zit meer achter. Luister, als wij Para vermoorden is het ‘verbond’ tussen onze teams gelijk verbroken. Wij vluchten, laten speciaal voor jullie Tuffie achter, Leeuw vermoord hem, ik word de nieuwe captain. Hebben we een deal?” “Ik weet het niet”, zei Tosti. “Luister, wij komen jullie schip binnen over twee uur. Jij staat dan op de wacht, en op dat moment vertel jij of wij Para moeten vermoorden of niet.” “Either way, we doen wat jij zegt!”. zei BLF.

Net op het moment dat ik Tosti begin te mogen, en hij een daadwerkelijk interessant personage lijkt te worden, gooit Hitomi echter roet in het eten (later blijkt dat dit komt doordat Hitomi een nog véél beter personage is, maar daarover heel veel later in deze rankings meer).

“Hoi Tosti.” “Hoi Hitomi”. “Sorry, ik moest even ontsnappen. Para zingt in zijn slaap.” Tosti moest lachen. “Echt waar?” “Ja, echt. Volgende nacht moet je eens opletten. Ik wil gewoon mijn eigen  grote bed, met mijn eigen Ulysses” “Gaat niet lukken, morgen is er geen Para meer.” Hitomi schrok. “Wat ben je van plan?”, zei ze fel. “Jeanne en BLF regelen het voor ons. Zometeen sluipen ze binnen om Para te vermoorden.” Hitomi sloeg haar hand op haar kop. “Kerel, zeg mij dat je een geintje maakt.” “Hoezo zou ik? Jij haat ook toch Para?” “Dat ik Para haat betekent niet dat ik hem ga vermoorden! Iemand van een ander team vermoorden, tuurlijk, dat moet wel eens. Maar je eigen team benadelen… Ik word ziek van jullie mannen!” “ Maar Hitomi…” “Raak mij niet aan!” “Ik regel wel dat BLF en Jeanne hem niet gaan vermoorden. De afspraak stond nog niet vast.” “Beter voor je! Daarbij verwacht ik, als je niet wil dat Leeuw hier van te weten komt, dat je een paar klusjes voor mij doet morgen.” “Chanteer je mij?” “Ja, inderdaad ja. Ik heb niks tegen je, Tosti, maar dit valt mij van je tegen. Slaap lekker.” Tosti voelde zich gemanipuleerd door Hitomi, maar eigenlijk had ze wel gelijk. Hij moest maar ingrijpen voordat het mis ging.

Helaas betekend dit het einde van Tosti, waardoor Tosti in navolging van HS6 Tosti de eerste persoon is door wiens ogen we kijken in de Hongerspelen, om vervolgens 19e te worden. Tosti is absoluut geen paperclip gebleken, maar hij is oo niet uniek of relevant genoeg om hem hoger dan dit te plaatsen.

“Luister, Jeanne. Ik wil dit plan niet uitvoeren. Ik voel mij er niet goed bij. Ik moet maar gewoon accepteren om met Para samen te werken. Net als dat jullie moeten leren samenwerken met Tuffie.” Jeanne reageerde verbaasd, en ook BLF keek niet geamuseerd. Jeanne leek ineens begrip te tonen. “Vooruit, je hebt wel een punt. Broedermoord is iets waar wij eigenlijk niet aan moeten beginnen. We zullen Para niet vermoorden als jij je medewerking niet wil geven.” Tosti vroeg gelijk of het wel goed zat. “Verder weer vrienden? Hebben wij nog wel een verbond?” “Volgens mij begrijp je het niet helemaal. We voeren nog steeds ons plan uit, en er zal nog steeds iemand moeten sterven. En als Para niet diegene is… nou, volgens mij kan je wel raden wie wij dan gaan vermoorden!” Tosti keek angstig. “Nee wacht, alsjeblieft, ik wil jullie helpen!” “Te laat. Aan jou de eer, BLF.”

Het kanonschot klonk. Tosti was dood.

92 – Timtamtom (HS2 – 6e)

En net op dat moment hoorde ze een harde klap, Yoshi Super Fan was getroffen door een pijl en op slag dood. Fisico draaide zich om, den keek recht in de ogen van Timtamtom...

Als mijn HS2 Rewrite canon was, had Timtamtom wss de Top 50 gehaald. Maar dat is ie niet dus haalt Timtamtom niet eens de top 90. Timtamtom was een beroepstribuut, en een soort aardsvijand van T.G. Hij vormde laat in de Hongerspelen een verbond met Fisico en Chris, en is vanaf dat moment een soort main badguy.

Dan stapt Timtamtom naar voren, en spant zijn boog aan. Plotseling realiseert T.G zich dat Timtamtom degene was die hem bij de Hoorn des Overvloeds probeerde te vermoorden.

Nogmaals; in de rewrite is Timtamtom een personage dat volledig klopt, en daardoor echt goed is, maar in de daadwerkelijke Hongerspelen rammelt hij van alle kanten. Aan het begin wordt hij genoemd als beroepstribuut, wat nog verschillende keren wordt bevestigd, maar vervolgens staat er wel dit:

Timtamtom (district 7) heeft geen uitzonderijk goede conditie, dus besluiten ze een paar minuutjes pauze te houden.

Hierna heeft Timtamtom een aanvaring met een plant ofzo.

Plotseling wordt Timtamtom gegrepen door iets wat op een tentakel lijkt. Fisico kijkt verschrikt toe als hij ziet hoe Timtamtom de lucht in wordt getild door een reusachtige, vleesetende plant. Hij reageert snel, en gooit een van zijn bijlen om de liaan door te snijden. Timtamtom valt, en Fisico is snel ter plekke. 'Gaat het?' vraagt Fisico. Maar tijd om te antwoorden heeft Timtamtom niet, want de plant hapt in zijn richting, en duikt daarom snel weg. 'Ga vast vooruit!' zegt Timtamtom. 'Ik haal je later wel in. De Hoorn des Overvloeds is niet ver meer, en dit beest kan ik zelf wel aan. Vertrouw me!'

Uiteindelijk is het aardsvijand T.G die Timtamtom redt, maar Timtamtom toont opnieuw zijn potentie door badass te zijn.

Hij schrikt zich dood als hij ziet hoe Timtamtom boven de bek van een reusachtige vleesetende plant hangt. T.G twijfelt. Moet hij hem nou redden? Hij was al twee keer bijna vermoord door hem, en hij had bovendien zijn kameraad (Chris) gedood. Maar als hij de afschrikwekkende schreeuw van Timtamtom hoort, breekt hij. Hij springt, hakt de liaan waarmee de plant Timtamtom vast had eraf met zijn zwaard, en hij valt op de grond. T.G is snel ter plekke, maar Timtamtom wil zich niet door T.G te laten helpen. Onmiddellijk trekt hij zijn pijl en boog, en richt die op T.G. T.G verstijft. Heeft hij hem hierom gered? Om zelf gedood te worden? 'Driemaal is scheepsrecht.' zegt Timtamtom met een grijns. 'Deze keer ontkom je niet.'

T.G drinkt vervolgens het duivelswater, en ondanks dat we er nooit achter komen wat er vervolgens gebeurt, weet hij in ieder geval aan Timtamtom te ontsnappen. Zijn uiteindelijke dood komt door de kamikaze-actie van Tosti. Timtamtom is geen geweldig personage. Hij heeft die potentie wel. Ik heb die potentie benut. Lees mijn HS2 rewrite. En schrijf er een uitgebreide recensie over. Doe een ranking over de rewrite. Ja ik heb het over jou WM!

Maar goed, Timtamtom dus. Misschien dat nostalgie ervoor gezorgd heeft dat hij hoger staat dan verdiend, en het zou mij niets verbazen als WM hem buiten de Top 100 zet. Maar voor een HS2 personage is hij best interessant.

Timtamtom had zich uit de klauwen van de vleesetende plant weten te bevrijden. Hij liep richting het water, vastberadener dan ooit om te winnen. Dit keer zou hij iedereen vermoorden die hij zag. Geen genade. Hij had net het water bereikt, toen hij een enorme knal hoorde die zijn trommelvliezen liet trillen. Ineens werd de wereld zwart. Rookwolken kwamen overal tevoorschijn, en er zaten tientallen gaten in de grond. Zijn oren suisden nog na toen hij het bos uit rende. Een plotselinge windvlaag verpulverde een boom en viel op de plaats waar Timtamtom net stond. Andere bomen leken zichzelf op te blazen en er kwam een groen, glanzend gif uit. Timtamtom rende verder, over spleten in de grond, langs vliegende slangen, over brandende rotsblokken. Wat had het Capitool in vredesnaam gedaan? Maar toen hij eindelijk het bos uitkwam, zag hij dat er echt iets mis wat. In het lichtblauwe licht van onnatuurlijke vlammen zag hij dat de tribunes helemaal in puin lagen, het vertrouwde gebouw van de trainingen zat vol gaten en overal lagen lijken. Van mensen uit het Capitool. Als dit niet het werk van het Capitool was, wat was het dan? Deze laatste gedachte kwam in zijn hoofd toen er een hagelsteen ter grootte van een voetbal zijn schedel openspleet en hem vermoorde.

91 – Henk Spermatank (HS12 – 18e & HS14 – 14e)

"Godver, stelletje teringklapperjosties.”

Het langverwachte moment is dan eindelijk aangebroken: Henk is geëlimineerd. Dat betekend dus dat jullie nu opzoek moeten naar andere tributen om na iedere update hoopvol op te noemen. Doordat de naam Henk een spectaculaire 8 keer genoemd is door jullie in dit topic, heb ik het gevoel dat ik zijn redelijk hoge plaats moet verantwoorden, ook al snap ik niet zo goed waarom. Kijkend naar de manier waarop ik tot nu toe gerankt heb, zie ik namelijk niet hoe er ooit enige twijfel over was dat henk de Top 100 zou halen.

Henk was in een slechte bui. Soms ging het kiezen van deelnemers voor de Spelen wel wat heel ver. Waarom zijn kinderen die een medische behandeling ondergaan geen uitzonderingen? Het is gewoon niet eerlijk. Voor de Spelen had hij een ongeluk. Na een avondje uit met zijn vrienden ging hij naar huis. Te voet. Op het moment dat hij het zebrapad wilde over steken, werd hij aangereden door een zwarte, peperdure sportwagen. Het ergste van allemaal was nog wel dat hij er gewoon vandoor is gereden. Als hij die gozer nog eens ziet, zal het z'n beste keer niet zijn.

Direct na henk’s introudctie, is al duidelijk dat hij extreem memorabel zal worden. Niet alleen scheldt hij er constant op los, hij zit ook nog eens in een rolstoel. Niet door een aangeboren verlamming, maar door een ongeluk dat vlak voor de Hongerspelen plaatsvond. Daardoor is Henk direct uniek.

"Relax, man." zegt Poké Fan. "Doe even rustig, Henk." "En wie gaat me tegenhouden om iedereen uit te schelden in een straal van zeven kilometer, jij teringlijer?" riep Henk. "Ik heb genoeg reden. Vind je dit zelf niet belachelijk? Ik zit in een rolstoel. Wat verwacht je dat ik doe, verdomme?"

"Hij is anders best wel stoer." zegt Poké Fan. Hij grijnst. "Moet je zien, die geweldige banden... Wees trouwens maar blij dat je hem elektrisch kunt bedienen. Het had pas vervelend geweest als we je hadden moeten duwen."
"Het is een magere troost." zei Henk somber. "De dokter beweerde dat als ik drie dagen wist te doorstaan zonder schade op te lopen, ik weer gewoon mocht lopen. Niet vroeger. Maar dit zijn niet de meest ideale omstandigheden om te herstellen, helaas."
"Ach, lukt wel." zei Poké Fan. "Doe het kalmpjes aan. Alles loopt wel op rolletjes."
"Ik haat je." zei Henk geërgerd. "Die kutgrap was de druppel."
"Ik ook van jou." antwoordt Poké Fan liefdevol.

Serieus, kij naar deze dialoog en probeer mij er dan nog eens van te overtuigen dat HS12 Henk een slecht personage is. Irritant wellicht, maar slecht?

"Woah, ik wil ook naar de Hoorn." zei Henk. "Ga me niet buiten sluiten omdat ik in een rolstoel zit, verdomme. En bespaar me het gejank van "wees voorzichtig" en "in jou toestand zou je het beter niet doen", want ik wil ook wat toevoegen."

"Ja, maar... hoe snel kan dat... ding?" vroeg Tosti.
"Geen idee." gaf Henk toe. "Deze rolstoel is pas nieuw. Maar als hij snel genoeg is, ga ik mee naar de Hoorn. Probeer me maar eens tegen te houden."
Op dat moment stond de teller op nul. Henk gebruikte de hendel die aan zijn rolstoel hing om zich vooruit te bewegen. Hij was verbaasd over hoe snel hij ging. Door de banden, op maat gemaakt door het Capitool, merkte hij amper dat hij op zand zat. Hij reed even snel als de andere tributen konden lopen.
"Woohoo!" zei Henk vrolijk. "Probeer me maar te volgen, stelletje klapperjosties! Henk gaat naar de Hoorn, stelletje teringlijers! Wat zeg je daar van!"

Na dit eerste verhaaltje is henk duidelijk een jongen die wellicht wat medelijden verdiend, maar absoluut geen sympatiek persoon is, en bovendien een leuke chemie met Pokéfan heeft. De volgende keer dat we Henk zien, wordt zijn karakter nog wat verder uitgediept, en bovendien zijn rol binnen het verhaal verstevigd.

"Moet je niet wat doen, WM?", vroeg ze. "Tja... een gehandicapte aanvallen, dat gaat serieus tegen al mijn principes in... dat is gewoon niet eerlijk!", antwoordde WM. Het was duidelijk een antwoord wat Henk niet waardeerde. "Ik ga jullie aanvallen, hoor! Ik meen het!", zei Henk. Jolien kon eigenlijk haar lachen niet meer inhouden. Een eenzaam tribuut, gevlucht van zijn team, die de vier probeerde te bedreigen, terwijl hij nota bene in een rolstoel zit ook. "Rol maar lekker verder", schaterde Jolien. "IK RIJ JE AAN", riep Henk. "Doe maar", riep Jolien, wetend dat ze direct opzij zou springen als Henk daadwerkelijk zou gaan rijden. Dat deed Henk ook, maar hij veranderde van richting. Hij kwam in volle snelheid af op WM en Dark Lisa. WM ontweek in een snel reflex, Dark Lisa lukte dit niet meer, zij werd geraakt door de extreem snelle rolstoel van Henk. Net niet dodelijk, maar ze was er niet best aan toe, dat was duidelijk. Henk, blij met zijn geslaagde aanval, draaide zich om en probeerde roekeloos op WM af te komen. WM werd geen moment onrustig en hield zijn zwaard met de punt voor zich uit. Henk moest zo op het laatste moment remmen, om zich niet letterlijk in het zwaard van WM te rijden, waarna deze direct Henk uit zijn rolstoel smeet. "Opdonderen, wij hebben deze nu nodig voor Dark Lisa."

Kijk, ik ben ook geen fan van het constante gescheld, maar haal dat weg e je hebt best een intrigerend personage. Henk wil niet dat anderen medelijden met hem hebben. Hij wil gewoon behandeld worden als ieder ander, bewijzen dat zijn handicap niets zegt over zijn winkansen. Nadat WM Henk uit zijn rolstoel gegooid heeft, komt er een best aandoenlijk stukje tussen de twee.

WM liep naar Henk toe. "Ga je me nu vermoorden?", vroeg Henk. "Nee, dat doe ik niet". "Je maakt een fout, WM, een grote fout! Dit is de reden dat ik je niet geweldig vindt, in tegenstelling tot andere tributen!", schreeuwde Henk na. WM gaf rustig antwoord. "Nee Henk, ik heb mijn principes. Die zou jij ook nodig moeten hebben. Met een grote mond redt je het niet! Neem ook eens de tributen die je tegenkomt serieus, en ga ze niet verlaten of belachelijk maken omdat je ze niet moet. Misschien zou je ze nodig moeten hebben. Je krijgt nog een kans van me. Misschien wordt je gevonden als je hier op de grond ligt. Wordt volwassen".
Henk lag op de grond na te denken. Hij probeerde op te staan, maar het lukte hem echt niet, zijn benen deden nog teveel zeer. Totdat hij twee takken naast zich vond. Hij kroop er naar toe, en probeerde op te staan er mee. Het waren een flinke en vooral stevige takken, waar hij zijn gewicht op kwijt kon. Zijn linker been deed al wat minder pijn, dus hij kon die takken nog gebruiken om zich voort te bewegen. Hij dacht na over de woorden van WM. Misschien had hij toch gelijk.

Dit had een turning point voor Henk kunnen zijn, en in zekere zin is het dat ook, maar niet bepaald in de goede richting...

“Maar goed, zoals ik al zei: jij bent toch niks meer waard. Het zal slechts een kwestie van tijd zijn voordat een andere tribuut jou vind en jouw leven beëindigt. En zo niet, dan wordt je vast wel verzwolgen door die mieren daar.' Plotseling hoort Henk iets ritselen. Als hij zijn hoofd omdraait, dan ziet hij vol ongeloof hoe een kolonie trekmieren recht op hem afkomt. 'Het was me een genoegen, Henk. Hopelijk vond je het leuk om aan de hongerspelen deel te nemen.' Zonder enige emotie keert Flappie Henk de rug toe en keert hij terug naar zijn kamp. Henk scheldt hem uit voor alles wat los en vast zit, maar daar trekt hij zich niets van aan. Uiteindelijk voelt Henk hoe de eerste trekmieren zijn benen bereiken en erin steken. Hij schreeuwt het uit van de pijn. Binnen de kortste tijd zit hij helemaal onder. Uiteindelijk tillen de mieren hem langzaam maar zeker van zijn plaats en nemen ze hem mee naar hun nest. Henk, die in zijn laatste momenten nog steeds in de wilde weg aan het schelden is, weet niet zeker of hij dit nou verdiend had. Hij was misschien wat grof in de mond, maar toch ook een tribuut van Team Rood?

Henk wordt gevonden, maar kan niet meer praten en heeft geen rolstoel en is daardoor zinloze ballast geworden, en zoals dat hoort met zinloze ballast leeft hij dan ook niet lang meer (hoor je dat Roosjuh? Zo kan het ook!)

“Ik heb helaas geen sympathie voor jou, Henk, en het kan me werkelijk ook totaal niet schelen dat je invalide bent. Je bent voor mij net zoals alle andere, een hypocriet wezen dat zich een 'mens' noemt. Niks dat waardig is om te leven. Dit heeft wel lang genoeg voor jou geduurd. Vaarwel." Flappie glimlacht nog even naar Henk, die met opengesperde ogen naar Flappie kijkt uit angst wat voor komen zal. Een klein duwtje, geen gegil, niks. Enkel een kanonschot dat binnen een paar seconden volgt. Henk is dood.

Ik weet dat ik Henk zelf zo nutteloos gemaakt heb, maar tijdens het schrijven van HS12 zag ik de potentie van Henk niet. Ik zag puur wat jullie volgens mij nog steeds zien: een heel irritant personage da constant “Teingklapperjosties” zegt. Toen ik Henk uiteindelijk wél zag voor het personage dat hij is, besloot ik hem terug te brengen in HS14.

En nu was Henk dus, samen met Lazerstraal uit een van de eerste Hongerspelen, de eerste overleden tribuut in de geschiedenis die een tweede kans kreeg. Een kans om zich te bewijzen. Een kans om te winnen. Een kans om te blijven leven.

Helaas weten we allemaal dat Henk in HS14 echt vreselijk was, niets toevoegde en puur nog het irritante van HS12 was zonder de mooie verhaallij en karakterontwikkeling die HS12-Henk wél had. HS14 Henk is nauwelijks de moeite van het schrijven waard, dus ga ik dat ook maar gewoon niet doen. Maar het haalt Henk als personage niet echt verder naar beneden ofzo, dus ik vindt dit een goede plaats. Ik hoop jullie hiermee te hebben kunnen overtuigen dat Henk dit verdient. En ja, ik vind Henk nog steeds een vreselijk irritant personage, maar hij werdt slechts 18e, en had best een goede ontwikkeling in de korte tijd dat hij relevant was. Dus dat.

Maar Henk is niet van plan zich zonder verzet over te geven. De vorige keer dat hij stierf, werd hij zonder dat hij zich kon verweren, zonder dat hij zelfs maar iets kon zeggen een ravijn in geflikkerd. Het was een vreselijke, oneervolle dood. Nee, als Henk nu moest sterven, dan zou hij sterven met opgeheven hoofd!

Goed, omdat deze update niet eens in 1 post mocht van actieforum, wordt de volgende slechts 5 tributen. Het zijn 3 badguys, iemand die in het eerste verhaaltje van diens Hongerspelen zat en degene die ik vergeten was te ranken en waardoor HS4-Tosti dus de Top 100 miste.

71 Re: Para rankt alle 216 tributen op di 14 jul 2015, 20:28

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Wederom een leuke update. Ik was al enigszins verbaasd toen je aankondigde dat een winnaar zou afvallen, maar nu blijkt dus dat ik er alweer naast zit :'') . Ik dacht inderdaad dat je HS1 als non-canon beschouwde, dus daarom rekende ik Tosti niet mee.

Ik moet wel zeggen dat ik Henk in HS12 eigenlijk best grappig vond. Dat kwam voornamelijk door zijn interactie met Pokéfan, maar ook om dat stukje met Team Paars moest ik even grinniken. Het is vooral vanwege zijn rol in HS14 dat ik hem een stuk lager verwachtte. In HS14 vind ik hem namelijk zo irritant dat ik er haast koppijn van krijg Razz .

En ja, ik vind het ook nog steeds te absurd voor woorden dat HS9 Tosti langer overleefde dan Adje. Ik heb het waarschijnlijk al vaker gezegd en ik zeg het nog een keer: ik hoefde Adje niet per se te zien winnen, maar hij had niet zo vroeg moeten sterven. In ieder geval had hij langer moeten leven dat Tosti.

Profiel bekijken

72 Re: Para rankt alle 216 tributen op di 14 jul 2015, 20:39

Prins Para Vanilla

T.G schreef:Ik dacht inderdaad dat je HS1 als non-canon beschouwde, dus daarom rekende ik Tosti niet mee.

HS1 niet, maar HS14 wel en daarin wordt bevestigd dat er een HS voor HS2 is geweest en dat Tosti die heeft gewonnen Razz

En ja, ik vind het ook nog steeds te absurd voor woorden dat HS9 Tosti langer overleefde dan Adje. Ik heb het waarschijnlijk al vaker gezegd en ik zeg het nog een keer: ik hoefde Adje niet per se te zien winnen, maar hij had niet zo vroeg moeten sterven. In ieder geval had hij langer moeten leven dat Tosti.
Ik begrijp waarom een Adje overwinning te voorspelbaar zou zijn geweest, maar het verhaal werkte zó naar een Adje overwinning toe dat iedere andere optie onbevredigend was. Alleen Hitomi had buiten Adje een bevredigende winnaar kunnen zijn en dat was na HS8 natuurlijk niet mogelijk. Tosti had überhaupt nooit top 10 mogen halen.

73 Re: Para rankt alle 216 tributen op di 14 jul 2015, 20:58

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Para schreef:Ik begrijp waarom een Adje overwinning te voorspelbaar zou zijn geweest, maar het verhaal werkte zó naar een Adje overwinning toe dat iedere andere optie onbevredigend was.
Hmm, niet per se naar mijn mening. Ik zou het bijvoorbeeld ook prima (misschien zelfs wel beter) hebben gevonden als Necrodeus of Para HS9 had gewonnen. Helaas werd Para opgeblazen door Roosjuh en werd Necrodeus ernstig verwond door Tosti. Als zij allebei ongeschonden waren gebleven zou ik minder moeite hebben gehad met Adje's dood.

Profiel bekijken

74 Re: Para rankt alle 216 tributen op di 14 jul 2015, 21:00

Prins Para Vanilla

Team Blauw was totaal irrelevant voor de verhaallijn

75 Re: Para rankt alle 216 tributen op di 14 jul 2015, 21:14

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Niet helemaal. Necrodeus keek toe toen Noémie werd vermoord door WM. Later kreeg hij een aanvaring met Adje, waar op zich wel enige vorm van wederzijds respect uit bleek. Hij zou Adje uit zijn lijden verlost kunnen hebben of WM namens Adje hebben kunnen verslaan. Sterker nog, dat waren zelfs mijn plannen voordat Adje stierf Razz .

Profiel bekijken

76 Re: Para rankt alle 216 tributen op di 14 jul 2015, 21:15

Prins Para Vanilla

Als dat gebeurd was was Necro relevant geweest ja.

77 Re: Para rankt alle 216 tributen op di 14 jul 2015, 21:52

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Het is alleen jammer dat ik daar nooit aan toe ben gekomen, omdat de verhaaltjes tegen het einde van HS9 ongewoon snel op elkaar volgden.

Btw, mijn voorspelling voor de volgende update:
Para schreef:3 badguys
HS3 WM, HS6 Jeffrey, HS8 WM
iemand die in het eerste verhaaltje van diens Hongerspelen zat
HS8 Chris
degene die ik vergeten was te ranken en waardoor HS4-Tosti dus de Top 100 miste
Geen idee, maar ik gok op HS4 Tuffie.

Profiel bekijken

Gesponsorde inhoud

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 5 van 13]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Volgende

Permissies van dit forum: