Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Para rankt alle 216 tributen

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down  Bericht [Pagina 4 van 13]

46 Re: Para rankt alle 216 tributen op za 04 jul 2015, 12:23

Prins Para Vanilla

Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Olivier Vanilla schreef:Ja, ik heb alles gelezen enzo en ik vond het awesome, maar ik ga nu geen hele verhalen typen op mijn ipad dus sorry
Doe maar wel want tot die tijd mag ik volgens mijn regels geen nieuwe update posten.

Profiel bekijken http://www.xnxx.com/c/Lesbian-26

47 Re: Para rankt alle 216 tributen op za 04 jul 2015, 17:11

Prins Para Vanilla schreef:
Olivier Vanilla schreef:Ja, ik heb alles gelezen enzo en ik vond het awesome, maar ik ga nu geen hele verhalen typen op mijn ipad dus sorry
Doe maar wel want tot die tijd mag ik volgens mijn regels geen nieuwe update posten.

6/10

Profiel bekijken

48 Re: Para rankt alle 216 tributen op zo 05 jul 2015, 02:32

Olivier Vanilla

Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Ok:

HS8 Para

HS9 Noémie ennnn ik weet geen tweede, maar zal wel Tosti zijn want die zit we nog in

HS3 iemand sws

HS8 SMF64 zit er nog in dus go

HS12 Adje

HS15 Pokefan :')?

HS8 Necrodeus

HS12 Lucoshi

HS9 Fruitschaler

Ja lol origineel

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats
Profiel bekijken http://www.toadplaza.com

49 Re: Para rankt alle 216 tributen op di 07 jul 2015, 16:17

Prins Para Vanilla

UPDATE UPDATE UPDATE

120 – Roosjuh (HS4 – 13e)

Ook Roosjuh merkt het nu op en begint te schreeuwen.

7 Roosjuhs, niet 1 staat in de top 100. Wat heeft Roosjuh ons ooit misdaan om te verdienen dat haar naam nooit voor een goed personage wordt gebruikt?

Roosjuh uit HS4 was lid van Team Geel, en in tegenstelling tot een andere Roosjuh die lid was van een team Geel is er met deze Roosjuh niet zoveel mis. Ze zit in eerste instantie opgesloten in een van de torens van het kasteel, maar wordt gelukkig gered door Lucoshi!

Lucoshi hoort Roosjuh schreeuwen. Roosjuh! Dat is een teamgenoot! Snel rent Lucoshi naar beneden en naar een andere toren: die van Roosjuh. Hij rent de trap op en doet het deurtje open. Roosjuh rent op hem af en omhelst hem. Hé, ze kwamen uit hetzelfde district.

Oké dus Roosjuh komt uit hetzelfde district als Lucoshi, ondanks dat Lucoshi’s broer Para ook meedoet aan deze Hongerspleen. PLOTHOLE!

Roosjuh en Lucoshi bondden vervolgens een klein beetje, en gaan samen het gevecht aan met Koops.

Roosjuh gilt het uit. Ze probeert haastig opzij te duiken voor Koops' felle uithalen, die de muur van de troonzaal steeds verder beschadigen. 'Roosjuh, pak aan!' roept Lucoshi, en hij schuift het ridderzwaard dat Lucoshi eerder heeft weten te bemachtigen naar haar toe. Nu kan ze zichzelf tenminste verdedigen. Met haar zwaard weert ze een felle slag van Koops af.

Tijdens het gevecht is Roosjuh tamelijk badass eigenlijk, wat voor ee Roosjuh niet bepaald ene veel voorkomende eigenschap is.

'Dat klopt.' zegt Roosjuh. 'Als ik ze nu achterna ga, dan kunnen ze niets anders doen dan van de toren af te springen.' Zodoende rent Roosjuh op de opening naar de toren af.

Helaas wordt Roosjuh tijdens het gevecht per ongeuk vermoord door T.G, die hier om de ene of andere reden moeite mee heeft ondanks dat hij haar vlak daarvoor meerdere keren probeerde te raken met een zwaard.

T.G trekt zijn sabel, en ziet Roosjuh al spoedig de hoek van de wenteltrap omkomen. Roosjuh had niet verwacht dat ze T.G zo snel zou tegenkomen, en is overdonderd als ze ziet hoe ver T.G boven haar uitsteekt, aangezien T.G hoger op de steile trap staat. T.G haalt meteen uit zodra hij Roosjuh ziet. Roosjuh probeer zijn slag te pareren, maar T.G weet haar desondanks een snelle steek in haar maagstreek te geven. Een harde gil vult het hele trappenhuis. Vervolgens pakt T.G zich aan beide trapleuningen vast, en schopt hij Roosjuh volop tegen haar borst, waardoor ze de trap af dondert. Een kanonschot vult de arena, en T.G voelt daarbij een pijnlijke steek in zijn hart: het was eigenlijk helemaal niet zijn bedoeling om Roosjuh met die aanval te doden.

Roosjuh is dus dood, maar haar dood lokt nogal wat emoties uit bij Lucoshi (vandaar de dramatische dood :p), en ze wordt nog verschillende keren genoemd tijdens de Hongerspelen. Geen heel spectaculair personage, maar in die korte periode dat ze leeft is ze wel oké.

Snel rent Lucoshi naar de toren waar ze in waren gegaan heen en ziet daar Roosjuh liggen. Ze heeft een gat door haar maag en het bloed stroomt eruit. Nee, dit kan niet gebeuren! "ROOSJUH!" schreeuwt Lucoshi. "NEE! NEE!!".

119 – Tosti (HS8 – 19e)

Goomuin mocht starten naast Tosti. Een sterke speler die nog eens een hekel had aan hem ook. 10...9...8...7...6...5...4...3...2...1... Start! Alleen kwam Tosti niet naar de Hoorn, hij was direct op Goomuin uit! Tosti was sneller en hij sloeg Goomuin vol in het gezicht.

Tosti is echt bizar. Bizar gewoon. Tosti is namelijk een van de twee Main Badguys gedurende het grootste deel van HS8, ondanks het feit dat hij bij de hoorn al stierf. Wtf.

En hij kan maar beter uitkijken, want ik zie Tosti zijn kant op komen! Maar wacht, wie is dat Het is UltimateNintendoFan! Hij heeft geen wapen te pakken gekregen, en lijkt Tosti met zijn blote handen te willen vermoorden! Nu ik nog eens goed kijk, valt het me op hoe weinig wapens er in het spel zijn! Ai! Tosti heeft UltimateNintendoFan neergeslagen, en trapt nu zijn keel dicht! Hoorde u dat kanonschot het lijkt erop dat UltimateNintendoFan het heeft begeven dames en heren!

Oké, op dit punt hebben we Tosti pas twee keer gezien, en in die tijd heeft hij Goomuin aangevallen en UNF vermoord. Lekker bezig opzich.

Nouja, vermoorden... ze had geholpen met de moord op Tosti.

Ow

Daar kwam verandering in, want zodra ze omdraaide, kreeg ze een klap in haar gezicht door Tosti, die vervolgens tegen Dark Lisa aan begon te trappen. Dark Lisa had de dichtstbijzijnde munitie gepakt en schoot het naar Tosti met de katapult. Ze raakte Tosti tegen zijn keel en hij begon te kokhalzen en te happen naar lucht. Dark Lisa stond zo snel mogelijk op en duwde Tosti op de grond. Toen kwam Necrodus aangerend en begon tegen Tosti's hoofd aan te trappen, waardoor het bloed uit verschillende plekken van Tosti's hoofd begon te lopen. Uit zijn neus, zijn mond, zijn oren, zijn voorhoofd... Als laatste slag trapte Necrodus op Tosti's keel, waardoor hij probeerde te schreeuwen, maar werd gestopt door de extreme hoeveelheid bloed die uit zijn keel en mond stroomde. Hij begon te hoesten en de tranen rolden over zijn wangen. Necrodus keek naar Tosti en begon te lachen. Daarna liep Necrodus weg en sprong het water in. Tosti lag daar nog, snakkend naar lucht en tussen zijn hoesten door kwam soms een verschrikkelijke pijnkreet.

Wat een spectaculaire dood. Tosti is btw vermoord door een stuk groente, maar dat heb ik al eerder gezegd. Goed, normaal gesproken zou hiermee het Tosti-verhaal klaar zijn, maar om een of andere reden was het blijkbaar nodig om hem nog regelmatig te noemen.

Stel dat Tosti en WM het dit spel er niet goed van af zouden brengen?

Wie waren er dood? Tosti. Tuffie. Goomuin en Ulysses keken elkaar verbaasd aan, en vervolgens juichtten ze. Twee van de sterkste deelnemers dood op fucking dag 1!

Ik denk dat we nu wel de favorieten zijn. Tosti dood, Tuffie dood...

"Tosti was toch dood?" Vroeg Goomuin.

<3

Tosti is dus niet het meest spectaculaire personage ooit, maar het idee van de Main Badguy die bij de Hoorn sterft spreekt mij ergens wel aan. Tosti is een vrij integraal onderdeel van HS8 ondanks zijn korte periode in de Arena, en vandaar dat hij zo hoog staat.

"Vriendjes van WM of Tosti moeten hoe dan ook dood"

118 – Noémie (HS9 – 24e)

Noémie nam de speer op, maar Necrodeus was direct bij haar en nam hem ook beet. "Laat los" zei ze schril.

O wauw Noémie heeft tekst gehad.

Ja ik denk niet dat er ooit enige twijfel over is geweest dat Noémie de beste eerste dooie ooit is. Noémie’s dood is het belangrijkste moment van heel HS9. Noémie is een van de weinige personages die je onmogelijk kunt negeren als je HS9 zou moeten samenvatten. Noémie is een van de belangrijkste personages, en ze ging in het tweede verhaaltje al dood. Wauw.

Hij zag Noémie staan, maar het uiteinde van een zwaard stak uit haar buik. Necrodeus sprong recht en nam wat afstand. Het zwaard werd uit Noémie getrokken en ze zakte in elkaar. WM stond achter haar met een grijs op zijn gezicht, draaide zich om en zocht verder naar nog meer wapens.

Voordat Noémie de meest genoemde naam van slachtvoer ooit wordt, is ze echter nog eventjes levend te zien, waardoor we toch een kleine impressie krijgen van haar persoonlijkheid. En ik ben verheugd om mede te delen dat ze in dat korte stukje heerlijk sarcastisch doet!

"Noémie" zei Adje terwijl hij bij haar neerknielde en haar hand vastnam "Gaat het?". "Wat denk je zelf" zei ze hoestend.

Hierna sterft ze helaas, en zo begint de verhaallijn die ik op 1 had staan in mijn Top 10 Verhaallijnen.

"Hoe vol" zei hij, en hij maakte aanstalten haar op te nemen. "Laat het Adje" zei ze "het heeft geen zin meer". Hij keek haar ongelovig aan. "Maar als we terug gaan naar het kamp en... "Adje..." onderbrak ze hem schor. "Ja...?" zei Adje onvast. Maar het was te laat. Het licht in haar ogen was voorgoed gedoofd, en ze staarde hem glazig aan. Een kanonschot bevestigde plechtig haar dood.

Uiteraard is het onmogelijk om over Noémie te praten zonder ook Noémie Koijn eventjes te benoemen. Ik heb Noéie konijn niet meegerankt, maar wil toch wel eventjes zeggen dat zij stiekem een van de coolste personages OOIT is!

Na een eind erover nagedacht te hebben, besloot hij het konijn Noémie te noemen. Noémie...

Noémie het konijn zag er wat bedroefd uit. Maar geen wonder, haar familieleden zijn net gestorven.

Adje en Lucoshi bleven over. En Noémie het konijn natuurlijk.

Zijn laatste woorden waren vooral gericht op Noémie het konijn, die nog steeds vrolijk achter Adje hupste.

"Nou, Noémie is dood." zegt Lucoshi. "Maar die was toch al dood..." zegt JiHawk. "Nee, het konijn." verklaart Lucoshi. "Nou, wat staat er dan een paar meter verder woestijngras te eten?" vroeg JiHawk. Tot Adje's grote verbazing was het een konijn, die verdomd veel op Noémie lijkt. "Maar, maar... Necro... overstroming..." zegt Adje. "Rustig, ze leeft gewoon nog." zegt JiHawk. "Ik snap niet waarom je zo emotioneel doet om een konijn, maar alles ligt redelijk dicht bij elkaar. Een konijn in de woestijn is niet zo héél bijzonder." "Oef, gelukkig." Adje loopt naar Noémie toe en begint haar te aaien over haar zachte lijf.

Ze hoorden ritselingen in het gras, en Adje ging kijken. "Het is Noémie maar" zei hij opgelucht, en hij nam het beestje op en droeg het mee terug naar het vuur

"Dat konijn!" zei hij, wijzend naar Noémie het konijn dat in Adje's armen lag. "Wat?" zei Adje geschrokken "Je wilt Noémie toch niet opeten?! Ze... ze is ons teamlid!"

Razend liep hij op Adje toe, en nog voor die kon reageren, gaf JiHawk Noémie een trap. Ze vloog door de lucht en kwam met een dof gekraak tegen een boom aan. "Nee!" schreeuwde Adje. Hij liep naar Noémie en pakte haar op. Ze was dood, haar ruggengraat was gebroken.

Maar goed, dit gaat eigenlijk over het mens Noémie en niet over het Konijn. Noémie is als personage misschien niet spectaculair, maar haar rol in het verhaal is zo belangrijk en uniek dat  ik haar echt niet lager dan dit ging plaatsen. Heel veel meer valt er niet over haar te zeggen omdat haar rol voornamelijk bestaat uit 500 keer per verhaaltje genoemd te worden ofzo.

"... ik hoop dat ik naar Noémie ga." zei hij. "Dat ik bij haar kan zijn... Kan zeggen wat ik voor haar voel... Me verontschuldigen dat ik er niet was voor haar... toen ze me nodig had..."

117 – Necrodeus (HS8 – 17e)

Zijn mentoren, de bedienden, iedereen behalve Necrodus, die begon te lachen. "Nou jongen, ik had je toch gezegd dat je iets anders had moeten doen tijdens de trainingen. Met Panfluit spelen haal je de finales niet, hoor!".

Ja, Necrodeus is idd de plothole. Er wordt nooit uitgelegd hoe NMU hem heeft kunnen vergiftigen, en blijkbaar is dat een plothole. In mijn ogen is het simpelweg een minder belangrijk stukje verhaallijn dat nooit voldoende aandacht heeft gehad. Het spreekt het verhaal niet tegen ofzo, dus nee, ik vind het geen plothole.

Maar goed, Necrodeus leren we kennen als de districtgenoot van Fisico. Het lijkt erop dat hij de enige is die daadwerkelijk contac met Fisico had, en hij lijkt in dat ene korte stukje ook wel humor te hebben dus dat is wel leuk! De volgende keer dat we over necro lezen, is hij echter ineens een bloeddorstige moordmachine ofzo.

Toen kwam Necrodus aangerend en begon tegen Tosti's hoofd aan te trappen, waardoor het bloed uit verschillende plekken van Tosti's hoofd begon te lopen. Uit zijn neus, zijn mond, zijn oren, zijn voorhoofd... Als laatste slag trapte Necrodus op Tosti's keel, waardoor hij probeerde te schreeuwen, maar werd gestopt door de extreme hoeveelheid bloed die uit zijn keel en mond stroomde. Hij begon te hoesten en de tranen rolden over zijn wangen. Necrodus keek naar Tosti en begon te lachen. Daarna liep Necrodus weg en sprong het water in.

Best een spectaculaire moord. De twee momenten dat we Necro tot nu toe gezien hebben lijken niet echt met elkaar overeen te komen, maar dit wordt allemaal duidelijk gemaakt als we Necrodeus eindelijk écht ontmoeten, in een verhaaltje uit zijn oogpunt.

Nog steeds lachend liep Necrodeus weg van Tosti, onvast door het woud. Hij was nog niet zo ver gekomen toen hij op zijn knieën zakte en moest hoesten. Hij hoestte bloed op. Dit vond Necrodeus vreemd. Hij zat ook zelf helemaal onder het bloed, maar wist niet waarom of van wie. Nu hij erover nadacht, herinnerde hij zich eigenlijk bijster weinig van wat er sinds het begin van de hongerspelen was gebeurd. Zijn geheugen zat vol met gaten. En hij had hoofdpijn.

Het is jammer dat je op dit punt eigenlijk al weet dat Necrodeus dit verhaaltje nooit zal gaan overleven, waardoor het moeilijk is je in hem te interesseren.

Necrodeus zag Letitia weer verdwijnen in de bossen. Het boeide hem eigenlijk weinig. Hij had gewoon dorst. Hij hervatte zijn tocht en kwam bij een meer aan. Door dronk hij wat. Hij keek in het water en schrok. Dit was niet hoe hij er normaal uitzag. "Tja" zijn een stem in zijn achterhoofd "dit is ook niet hoe je je normaal voelt hé". Hij dacht na. Eigenlijk waren de tekenen overduidelijk. Hij was òf enorm ziek (hetgeen hem onwaarschijnlijk leek, want een ziekte komt niet plots op, en anders zou hij nooit goedgekeurd geweest zijn voor deelname) òf vergiftigd. Hij zag enkel niet in hoe dat gebeurd zou zijn. Alles wat hij at en dronk was toch grondig gecontroleerd geweest tijdens de trainingen... toch?

Necrodeus is dus vergiftigd, en daardoor gedraagd hij zich anders. Dat anders gedragen zorgt niet veel later voor zijn dood, als hij zijn oude vriend Fisico aanvalt.

Het was Necrodeus. Daar was geen twijfel over mogelijk. Maar er was iets grondig mis. Hij kende hem goed omdat ze uit hetzelfde district kwamen, en hoewel hij hem tijdens de trainingen regelmatig had geplaagd over zijn panfluit mocht hij hem best graag. Maar dit was niet de jongen die hij kende. Necrodeus keek hem vervreemd aan en kwam op hem af. Fisico was op zijn hoede en hief zijn speer. "Blijf daar" zei hij. Necrodeus reageerde niet en kwam nog dichter. Toen sprong hij plots naar voren. Fisico hief verdedigend zijn speer.
Fisico deinsde achteruit en deed zijn ogen weer open. Necrodeus keek verbaasd, bijna vragend. Toen viel hij achterover met de speer nog uit hem stekend.

Voordat Necrodeus definitief sterft, spreekt hij Fisico nog even aan om te vertellen dat hij vergiftigd is, en om Fisico wat bemoedigende woorden toe te spreken.

Necrodeus kon weer helder denken. waarschijnlijk omdat het gif samen met zijn bloed zijn lichaam verliet. Hij greep Fisico vast. "Het systeem... is corrupt" bracht hij hijgend uit "Vertrouw niemand". "Wie heeft dit met jou..." begon Fisico, maar Necrodeus onderbrak hem "Ik weet niet wie of hoe, maar ik ben nu toch een verloren zaak. Jij kunt nog winnen, als je maar je best doet... En niet teveel flikflooit met die panfluit van je" zei hij met een grimas, ondanks alles.

De chemie tussen de twee personages is verrassend goed, en het is jammer dat we hier niet meer van hebben kunnen zien. Necrodeus heeft een wat sarcastisch gevoel voor humor, en dat had in combinatie met Fisico best leuk kunnen zijn. De rol van Necrodeus is te klein en zijn karakter te weinig onderscheidend om hem hoger dan dit te zetten, maar imo is hij toch een van de leukste bijpersonages uit HS8.

Fisico stelde zich recht en trok de speer los. Het was ondertussen al donker geworden. Hij hief de speer op voor de genadeklap. Necrodeus keek naar de lucht en naar de sterren. "Dus zo zien sterren eruit" zei hij vermoeid. "Weet je nog hoe wij ze thuis nooit konden zien? Ik kende ze enkel uit boeken". Fisico liet de speer neerkomen. Er klonk een kanonschot.

116 – Chris (HS14 – 21e)

Ze zag de twee tweelingbroers uit District 5 praten met Necrodeus en Chris.

Chris is een van de meest bizarre slachtvoertypes ooit. Er is nog iemand uit HS14 die erger is, maar Chris komt in de buurt. Chris wordt namelijk geïntroduceerd alsof hij een hoofdpersonage gaat worden, om vervolgens in datzelfde verhaaltje nog te sterven. Het komt vaker voor dat belangrijke personages vroeg sterven, maar zelden in het verhaaltje waarin ze geïntroduceerd worden.

Chris was een jaar jonger dan Necrodeus, en een van de populairdere jongens uit hun district. Chris was knap, gespierd en erg atletisch. Daarom zou Chris het gevecht bij de “Hoorn” aangaan, terwijl Necrodeus van een afstandje zou toekijken.

Op it moment hebben we Chris nog niet gezien, maar toch weten we al vrij veel over hem. Dit is pas het derde verhaaltje van HS14, we kennen pas een paar personages, en hier wordt Chris geïntroduceerd als de bondgenoot van Necrodeus.

Necrodeus haalde dan ook opgelucht adem toen Chris uitgeput naar hem kwam gelopen. “Waar bleef je?” Chris keek chagrijnig. “Wat denk je? Blijkbaar was ik niet de enige die op zoek was naar wapens.”

Sarcasme <3

Chris schudde zijn hoofd. “Ik had bijna een bijl te pakken, maar die JiHawk van district 1 was me voor. En vervolgens begon die malloot van een Sushi met een jachtgeweer in het rond te zwaaien, dus toen ben ik er maar vandoor gegaan.” Necrodeus knikte begrijpend. “Wie zijn er allemaal gestorven?” “Ik heb niet iedereen gezien, maar ik weet dat in ieder geval Lennard en Pokéfan het niet gehaald hebben. Lennard werd neergeknald door Sushi, en hoewel ik Pokéfan niet heb zien sterven lijkt het erop dat JiHawk hem te pakken heeft gekregen. Ik zweer het je, die JiHawk is gevaarlijk. Ik hoop oprecht dat ik de kans krijg hem te doden.”

Chris heeft op dit moment niet alleen een duidelijke rol binnen het verhaal, maar ook een duidelijk karakter. Als vervolgens JiHawk en Selletje bewapend aankomen, valt de onbewapemnde Chris ze zonder enige twijfel aan. Ik denk dat de manier hoe het beschreven wordt in het verhaal niet beter is dan ik het nu uit kan leggen (ik heb het dan ook relatief recentelijk zelf geschreven dus dat is vrij logisch), dus ik ga Chris’ dood gewoon quoten:

Chris balde zijn vuisten en sprong op JiHawk af. Necrodeus verwachtte een enorm gevecht, zoals hij dat vaker gezien had. Maar in plaats daarvan sloeg JiHawk zonder enige moeite Chris’ hoofd van zijn romp. Een kanonschot klonk. Necrodeus stond verbijsterd. Zo snel kon het dus gaan! Chris, de sportheld, de knappe jongen waar alle meiden in zijn district gek op waren, was met 1 welgemikte klap dood.

Ik denk dat Chris’ vroege, zinloze, plotselinge dood goed symbolisch is voor de horror van de Hongerspelen. Chris was een sterke persoonlijkheid, iemand waarvan je zou verwachten dat hij ver gaat komen en, indien hij niet wint, vlak voor het einde een dramatische dood sterft, maar ook hij kan gewoon door 1 simpele bijlslag roemloos sterven bij de Hoorn. Alle 24 tributen in iedere Hongerspelen hebbe een verhaal, een persoonlijkehid, een familie en vrienden, ook het slachtvoer, en Chris is daar in mijn ogen de belichaming van. Vandaar dat hij zo hoog plaatst, ondan ks zijn verwaarloosbare rol in de HS-geschiedenis.

Één van de meest spokende beelden in zijn hoofd was dat, het moment waarop Chris onthoofd werd door de moordlustige Jihawk. Het was het moment waar hij realiseerde hoe makkelijk je dood kon gaan in de Spelen.

115 – Jolien (HS8 – 12e)

Ze deed haar ogen open en keek recht in het gezicht van Jolien...

Weet je dat ik oprecht verbaasd heeft dat jullie geen van beiden Jolien noemden als mogelijke “bondgenoot van een winnaar”? Ik dacht eigenlijk dat dat de meest obvious hint van allemaal was, maar oké. Jolien’s rol in HS8 bestond uit het zijn van een bondgenoot van winnaar Hitomi.

Jolien en Hitomi keken elkaar aan. Wat moesten ze doen? Hitomi was de eerste die wat zei: 'Wapenstilstand!". "We moeten samenwerken, nooit wint een meisje de Hongerspelen en dit is onze kans. Als we niet samenwerken maar elkaar afmaken, dan zullen ze nooit serieus naar ons kijken!'. Jolien knikte. Ze schudden elkaar de hand, en maakten kennis met elkaar. "Volgens mij zwemt er niemand naar het Schipwrak, dus wij zijn voorlopig veilig.", zei Jolien. De rest van de avond bleek dit ook het geval te zijn. Het was rustig, de twee meiden hadden pret en vertelden elkaar verhalen.

Er wordt geïmpliceerd dat Jolien en Hitomi een goede band met elkaar kregen, en er een hechte vriendschap ontstond, maar we zien hier niets van. Daardoor is het moeilijk om enige emotie voor Jolien te voelen. Als we daadwerkelijk scenes hadden gezien waarin Jolien en Hitomi zoveel pret met elkaar hadden en elkaar evrhalen vertelden, had ze wellicht hoge rdan dit gestaan. Maar de enige keer dat we Jolien daadwerkelijk in actie zien, is als Goomuin e Ulysses aankomen bij het schipwrak.

De vraag is, wat moesten ze nu doen? Beneden blijven, of Goomuin en Ulysses confronteren? Ze besloten het laatste te doen, licht overmoedig wegens deze drank. Jolien had een fles water gevuld met drank. "Voor het geval dat". Echter, deze drank was wat sterker dan Hitomi had verwacht. Ze waren in een mum van tijd dronken.

Het feit dat de enige keer dat we écht kennis maken met Jolien ze dronken is, i eigenlijk genoeg reden om haar zo hoog te plaatsen weet je. Dit is Jolien’s HS-hoogtepunt:

"AR AR ULESES", riep Jolien naar Ulysses. Ulysses zei "O God, twee meiden. Jullie komen nogal dronken over, weten jullie dat wel?". Jolien stortte vervolgens in en Ulysses en Goomuin keken lachend toe.

Lol. Helaas wordt Jolien vervolgens uit de verhaallijn geschreven.

"Waar is Jolien?" Vroeg Goomuin verstomd. "Geen idee", antwoorde Hitomi. Blijkbaar was ze gevlucht toen een verwarde Ulysses ze aanviel.

Hierna verdwijnt Jolien naar de achtergrond totdat ze random vermoord wordt door een paperclip. Ze wordt nog wel regelmatig genoed in de Hitomi-Ulysses-Goomuin verhaaltjes, maar we komen hierin niet meer over haar te weten. Jolien had absoluut potentie en had, indien HS8 in HS15-stijl geschreven was, waarschijnlijk een heel leuk personage kunnen zijn, maar feit is dat we te weinig van haar zien om haar hoger dan dit te kunnen plaatsen.

Toen Lennard aankwam bij het strand, zag hij iemand aan komen zwemmen. Een meisje. Hij keek nog eens goed en herkende Jolien. Hij besloot in de schaduw van de bomen te blijven wachten tot ze dichterbij was gekomen. Zo te zien was Jolien uitgeput, want het leek uren te duren tot ze eindelijk het strand bereikt had, en languit op het zand neerplofte. Grijnzend kwam Lennard naar haar toegelopen. Ze keek niet eens om toen hij naast haar tot stilstand kwam en zijn bijl ophief. Het was te makkelijk.

114 – Hitomi (HS4 – 17e)

Onderweg zag hij hoe Hitomi getackeld werd door Lennard en van de berg afrolde, maar daar besteedde hij geen aandacht aan.

We zien Hitomi eventjes bij de Hoorn, maar daar doet ze niets noemenswaardigs, dus eigenlijk zien we haar pas echt in het enige (!!) Team Rood-verhaaltje van heel HS4. (Ja, Hitomi is dus inderdaad het personage dat maar in 1 verhaaltje relevant was. Fuck jullie, SM64 was constant relevant!!!)

'Ik... ik denk niet dat dit zo'n goed idee was.' hijgt Hitomi. Samen met Tosti probeert ze de stormram die ze bij de Hoorn heeft weten te veroveren voort te sjouwen. 'Het is ons alleen maar een last. Ik denk... dat we wel genoeg hebben aan jouw pijlenkoker met boog.' zegt ze tegen Tosti.

Tot ca. Ee maand of 2 geleden heb ik nooit enige aandacht aan Hitomi besteed en ging ik er vanuit dat ze nietszeggend slachtvoer was. Grondigere bestudering van haar ene verhaaltje heeft mij echter doen beseffen dat Hitomi in haar ene verhaaltje awesome was, met een heerlijke chemie met Tosti.

'Maar waarom zouden we in godsnaam hele gebouwen naar beneden moeten halen?' vraagt Hitomi. Tosti hoopt dat er iets is waarmee hij zijn standpunt kan bewijzen, en dus probeert hij wat. Plotseling ziet hij licht branden in een van de huisjes. 'Zie je dat?' zegt Tosti. 'Laten we daar eens binnenvallen.' 'Kunnen we ook niet gewoon via de deur naar binnen?' zegt Hitomi.

Tosti en Hitomi lopen constant tegen elkaar te katten, en dat is best wel omisch. Ik durf zelfs bijna zover te gaan om te zeggen dat dit het best geschreven verhaaltje van HS4 is, puur en alleen vanwege de geweldige chemie tussen de twee personages.

Het huisje houdt het niet langer, en stort meteen in. Tosti valt tussen de planken, en Hitomi krijgt een paar rietstengels van het dak in haar gezicht. 'Yeah, right, wat was het nut hiervan?' zegt Hitomi geïrriteerd.

Helaas weten we allemaal dat dit ook daadwerkelijk de enige keer is dat we iets van deze chemie zien, aangezien Team Rood om onverklaarbare redenen genegeerd werd gedurende de rest van HS4.

'Dat is nou nog eens een schot in de roos.' zegt Hitomi, die nu ook kan lachen. Samen besluiten ze een deel van het voedsel te benuttigen. 'Neem jij die broodjes maar,' zegt Tosti, 'die lust ik toch niet.' Hij is zo blij dat hij iets te eten is tegengekomen, dat hij zelfs een beetje kieskeurig wordt. 'Het is jammer dat we geen dak neer hebben,' zegt Hitomi, 'anders zouden we hier ook heel goed kunnen slapen.' 'Slapen kan ook zonder dak.' antwoordt Tosti.

Hierna wordt Hitomi in haar slaap vermoord door Tuffie en wordt er nooit meer over haar gesproken. Jammer, aangezien er absoluut potenite in haar zat. Hitomi is langzaam maar zeker omhoog geklommen tot een van mijn favorieten uit HS4, maar we zitten inmiddels dicht bij de top 100 en iemand die maar 1 verhaaltje relevant is geweest moet nu eenmaal geëlimineerd worden op dit moment.

Hitomi, niet erg sterk maar ontzettend slim en behendig, zwaaide lachend naar de mensen.

113 – Para (HS8 – 11e)

"WM, ik mag je wel enzo, maar kan je alsjeblieft kappen met de leiding nemen?". "Gast, ik weet alles van paddo's. Dat is één van mijn specialiteiten." "Dat je alles van paddo's weet snap ik wel!"

Ja, na 103 eliminaties is het dan eindelijk de beurt aan de eerste Para. Dat betekend dus dat, als ik in een adere bui was geweest, alle Para’s de tp 100 hadden kunnen halen. Dat was best komisch en tevens super arrogant geweest, maar helaas heeft het niet zo mogen zijn.

HS8 Para is de enige Para uit een Hongerspelen waaraan ik heb meegeschreven waar ik zelf nooit over heb geschreven. Doordat ik en Oshi weigerden om over Para en Lucoshi te schrijven, werden het de laatste 2 personages die geïntroduceerd werden. “Helaas” was ik direct na Para’s introductie alsnog verkocht.

"Ik kan nog steeds niet geloven dat je je hebt laten verwonden door Goomuin, serieus." "Het was niet Goomuin, oké? Ik kreeg een klap van achteren..." "Wees blij dat we je niet hebben laten liggen, anders was het snel klaar geweest voor jou".

HS8-Para is de geestelijke tweelingbroer van de niet-canon HS7-Para: een beroepstribuut die gek wordt van de incompetentie van zijn leider en dat laat blijken door constant sarcastische steken onde rwater te geven. Tja... <3 <3 <3

"WM, is het niet tijd voor een pauze? Je hebt een kutklap gekregen en je valt om de haverklap flauw... Straks val je je dood". "T'is niks!", riep WM. "Ergens wel grappig. Je jankt om een sneetje tussen je vingers alsof je dood gaat, maar een hersenschudding doet je niks...".

De interactie tussen Wm, Para en in mindere mate Lucoshi is best leuk om over te lezen. Het lijkt heel erg op de HS7-beroepstributen momenten, en aangezien HS7 niet canon is, is dit het beste wat we hebben. Helaas vermoord JiHawk Lucoshi vervolgens, en maakt hij onderweg nog eventjes een proto-HS15 Lucoshi van Para

Para brulde van woede en rende richting Jihawk. JiHawk was echter sneller, en stak een tweede pijl in Para's oog. Para schreeuwde het uit en greep naar zijn oog, waardoor JiHawk de mogelijkheid had om van de tributen weg te rennen.

Uiteraard komt hiern anog het leuke momentje waarop WM eindelijk besluit iets nuttigs te doen en probeert Para te vermoorden, maar op een of andere manier weet Para dat te overleven.

WM was heel ergens anders. Para aan het verzorgen. Para was duidelijk niet dankbaar. "Gek!", riep hij. Je liet Jihawk mijn broertjen vermoorden, mijn oog doorboren, en je deed niks!" WM probeerde tevergeefs uit te leggen dat het een paniekaanval was. Maar Para was ontevreden. "Overmoedig roepen dat we iedereen gaan uitmoorden, om vervolgens een paniekaanval te krijgen bij de eerste beste tegenstander. Fraai hoor. Met al je kills!!! O wacht, die had je niet!" WM was het nu zat. Hij tilde Para op, die duidelijk niet de kracht had dat tegen te houden. "Mijn eerste kill Para... Die komt nu!" WM flikkerde Para van de berg. Hij zag Para vallen en hij wachtte op een kanonschot maar... Die kwam maar niet.

Ik hou van de interactie tussen die twee. Maar goed, hierna komt Para (door NMU blijkt later) bij het schipwrak terecht, waar hij eventjes onderdeel lijkt uit te gaan maken van de Vakantie-verhaallijn, om nog geen 2 zinnen later vermoord te worden door Ulysses. Para wordt vervolgens nog regelmatig genoemd, maar puur in verwijzing naar voorgaande gebeurtenissen dus niets om Para hoger te plaatsen dan dit. Een leuk bijpersonage, maar HS8 heeft grotere sterren.

Het was Para! Hij zag er verminkt uit. Geen gevaar voor de drie. Para kwam uitleggen wat WM had gedaan. Dat WM nu alleen op de berg zat, verzwakt. Goomuin en Hitomi hadden sympathie voor Para. Ze wilden hem genezen en bij het clubje laten horen. Maar Ulysses? Hij ging naar Para toe en sloeg hem in een paar klappen dood.

112 – Lucoshi (HS12 – 12e)

Tosti ergerde zich aan zijn teamgenoten. Tijdens de trainingen was het duidelijk geworden dat Sushi en Lucoshi, naast hem, de beste vechters in het team waren.

Wist je dat dit de eerste HS12-eliminatie sinds Goomuin op 153 is? Lucoshi staat hier algemeen bekend als een van de minst boeiende personages uit HS12, iemand die puur de derde sterke vechter van Team Rood was. Hoewel hij dat ook was, heeft Lucoshi daarnaast toch nog verschillende andere, kleine momentjes die hem hoger op deze lijst plaatsen. Ik ga ze niet allemaal stuk voor stuk analyseren omdat het eigenlijk allemaal zinloze bonding-momentjes zijn (die voor je, WM!), dus in plaats daarvan hier gewoon LLLuuucoshi´s best moments:

"Heel wat voedsel, een dunne draad, een notitieblokje en... een neushoornknuffel?"
"Aw, wat is ie schattig." zei Lucoshi. "Kijk hem nou."

Wat doen we met het eten?"
"Houden we voor vanavond." zei Lucoshi. "Om eerlijk te zijn heb ik nu alweer honger, maar we moeten er spaarzaam mee om gaan. En we hebben niets te drinken."

Daarna legde hij ze op een stuk boomstam van de boom die Lucoshi had omgehakt met z'n bijl, tot ergernis van Tosti, die het redenloos omhakken van een boom uiterst dom vond.
"We moeten zuinig zijn met onze voorraad." benadrukte Tosti. "Zoveel is er niet."
"Dus... Wie eten we eerst?" grijnst Flappie. De reacties zijn ronduit amuserend. Poké Fan is niet onder de indruk, Lucoshi houdt z'n bijl in gereedheid en de rest verschuilt zich achter een boom.

Lucoshi opent de rugzak die Sushi de dag ervoor bij de Hoorn had weten te bemachtigen en verdeelt wat van het voedsel onder de 6 leden van team Rood.

‘Was het wel een slim idee om Pokéfan en Leticia achter te laten?’ vraagt Lucoshi.

Lucoshi rent op T.G af. T.G, beseffende dat hij geen wapens heeft maar toch wil vechten, raapt wat sneeuw op, maakt er een sneeuwbal van een gooit deze tegen Lucoshi’s borst, zonder veel resultaat. Als Lucoshi zijn bijl heft en T.G’s schedel wil opensplijten pakt Para ineens zijn arm vast en gooit hij Lucoshi languit in de sneeuw.

'Tosti is een goede vechter, Leticia,' antwoordt Lucoshi. 'Zo makkelijk zal hij zich niet laten ombrengen. Het komt wel goed.'

'Doe wat jullie willen,' zucht Lucoshi. 'Maar maakt het niet te lang. Het al donker en het eten zal zo direct wel klaar zijn.'

“Ah, daar ben je eindelijk!” Lucoshi kwam opgelucht naar Tosti toegelopen toen die weer tussen de bomen verscheen. “Waar was je man? Sushi en Leticia zijn al zeker een uur naar je op zoek!”

Oké, buiten deze momentjes die eigenlijk op enkele na weinig spectaculair zijn bestaat Lucoshi’s rol inderdaad uit genoemd worden als sterke vechter zonder dat we daar ooit bewijs van zien. Lucoshi is duidelijk de minst uitgewerkte van Tean Rood, maar een paperclip is hij zeker niet. Hij is een sterke vechter, maar hij heeft toch ook wel een karakter, ondans dat dit minder duidelijk is dan bij de rest. Er zijn meerder meldingen van het feit dat Lucoshi speren heeft gemaakt, hij is degene die zijn team wil beschermen voor Flappie terwijl Tosti en Susahi zich verschuilen, in Tosti’s afwezigheid lijkt hij ipv Sushi te fungeren als de leider... En daarnaast is zijn reactie als Tosti hem verteld over zijn verbond met Chris ook een duidelijk bewijs van Lucoshi’s karakter.

Terwijl Pokéfan wegliep om een van de speren die Lucoshi gemaakt had te pakken, wendde Tosti zich tot Lucoshi. “Lucoshi, luister goed naar me. Jij was er niet bij bij de Hoorn, maar ik en Sushi hebben daar gezien hoe goed Chris en Para kunnen vechten. Het zijn waarschijnlijk twee van de sterkste tributen in dit spel.” Lucoshi probeerde Tosti gerust te stellen. “De vorige twee keer dat wij met een volledig team Team Geel aanvielen, hebben zij telkens iemand verloren. Het zal wel goedkomen.” Maar Tosti schudde zijn hoofd. “Je begrijpt het niet. Denk eens na: Chris, verreweg de beste boogschutter die in deze arena rondloopt, wist Sushi niet 1 keer te raken tijdens dat gevecht.” Lucoshi haalde zijn schouders op. “Je hebt Sushi toch gehoord? Ontwijkingskills enzo” Maar Tosti schudde weer zijn hoofd. “Nee. Geloof mij maar: als Chris Sushi had willen doden, was Sushi allang dood geweest. Maar dat was niet Chris’ bedoeling.” Langzaam begon Lucoshi iets door te krijgen. “Wat bedoel je?” Tosti zuchtte. “In de eerste nacht werd ik tijdens mijn wacht aangesproken door Chris. Hij had een voorstel. Een voorstel om samen een nieuw, sterker team te vormen. Alleen hij, ik, Para, Sushi en jij. Wij zijn de sterkste tributen in deze Arena, Lucoshi. Als wij samen een team vormen, gaan we allemaal levend de Arena uit! Zeker met de voorraad wapens die Chris in een iglo gevonden heeft!” Lucoshi knikte, maar zat nog met 1 vraag. “En Pokéfan?” Tosti keek een beetje bedroefd. “Pokéfan is echt een heel aardige, grappige jongen, maar we hebben er niets aan. Ik heb met Chris en Para afgesproken aan de rand van het IJsgebied en het moeras. Daar zal Pokéfan vermoord worden. Chris wist nog niet zeker of hij T.G wel in leven wil houden, dus hebben we afgesproken dat, indien Chris besluit T.G in te lichten over het verbond, T.G degene zal zijn die Pokéfan vermoord. Zoniet, dan krijgen wij vrij spel om T.G te doden.” Lucoshi knikte weer.

Lucoshi is de minst uitgewerkte van Team Rood en daardoor automatisch een van de minst uitgewerkte personages van HS12, maar hij is minde rpapaerclipperig dan zijn reputatie doet vermoeden. Niet genoeg om hem in de top 100 te zetten, maar dit is zeker een mooie plek voor hem.

Ulysses zuchtte, en gooide toen de speer. Met succes dit keer. De speer suisde door de lucht, en kwam uiteindelijk terecht in het achterhoofd van Lucoshi. Een kanonschot klonk. Lucoshi was dood.

111 – Fruitschaler (HS9 – 20e)

Iemand hield de wacht, Fruitschaler op dit moment, maar dat werd afgewisseld.

<3 <3 <3 <3 <3

Oke, deze moet ik uitleggen. En eerlijk is eerlijk: ik denk niet dat me dat echt gaat lukken. Ik heb uit alle macht geprobeerd deze ranking zo objectief mogelijk te maken. Kijk naar wie het beste personage is, niet naar wie je het leukste vindt. Maar toch staat Fruitschaler op 111. Ik ga mijn best doen het teverdedigen, aangezien Fruitschaler mijn held is, maar ik begrijp het als jullie dit stukje pure onzin vinden.

Iedere Hongerspelen, zeker de recentere, hebben 1 of 2 namen die nergens op slaan erin zitten. HS8 had NMU. HS12 had Flappie en Henk Spermatank. HS14 had Duck. HS15 heeft Dokter Leeuw. En HS9 had Fruitschaler.Als je zo kijkt naar dat lijstje, valt je waarschijnlijk op dat Fruitschaler de meest nietszeggende van deze is. De anderen waren allemaal belangrijke, unieke personages die een grote impact hadden op de Hongerspelen, maar Fruitschaler.... Fruitschaler was een extreem onzichtbaar personage. Voor 90% van zijn leven had Fruitschaler daadwerkelijk maar 1 functie in het verhaal: hij stond op wacht bij Team Groen. Af en toe zagen we andere mensen op wacht staan, maar Fruitschaler het meeste en dat waren dan ook de enige keren dat zijn naam genoemd werdt. En sorry, maar om de een of andere onverklaarbare reden ik vind dat oprecht een van de grappigste dingen uit alle Hongerspelen.

Maar Fruitschaler was wel wakker om de wacht te houden.

Stilletjes slopen ze weer weg. Fruitschaler had niks gemerkt.

Fruitschaler had het grootste deel van de nacht de wacht gehouden
.

Ben ik de enige die hier de humor van in ziet? Waarschijnlijk wel.

Maar goed, uiteindelijk krijgt Fruitschaler toch een momentje in de spotlight. Terwijl hij de wacht aan het houden was, heeft hij niet gemerkt dat Necrodeus en Jolien het water van team Groen vergiftigd hebben. De volgende ochtend wil Team groen nietsvermoedend gaan drinken, en wie mag de eerste slok nemen?

'Fruitschaler mag als eerst drinken.' zegt hij. 'Hij is immers bijna de hele nacht opgebleven om ons veilig te houden.’ Fruitschalers pakt de emmer gretig beet en drinkt een paar slokken. 'S nachts de temperatuur in de woestijn onder de nul zakken. Maar de lucht is nog steeds erg droog. Hij snakt naar een paar slokken water. 'Dat is onvoorstelbaar lekker.' zegt hij met een zucht, en hij neemt nog een paar slokken. 'Hoho, niet te veel, he?' wijst Lucoshi hem terecht. Hitomi giechelt zachtjes. 'Doe nu Tuffie maar,' zegt ze.

Uiteraard is het water vergiftigd, waardoor Fruitschaler ernstig ziek wordt.

Maar net als hij één slok genomen heeft, zakt Fruitschaler ineens in elkaar, en haalt hij de emmer snel bij zijn mond weg. 'Wat gebeurd er?' zegt hij verward. Hitomi gaat bij Fruitschaler zitten. 'Wat is er met je?' zegt ze bezorgd. Fruitschaler wordt getroffen door een onverdraaglijke pijn in zijn buik. 'M... mijn maag...' brengt hij er met veel moeite uit. 'Mijn maag... voelt alsof... hij wordt... weggebrand...' Inmiddels is hij ook zwaar aan het hijgen.

Crying or Very sad

Fruitschaler is nu ook hevig aan het kwijlen, heeft last van stuiptrekkingen, en zijn pupillen worden zo groot dat de blauwgekleurde irissen bijna niet meer zichtbaar zijn. 'Nee, Fruitschaler!' roept Hitomi paniekerig. 'Hou vol!'

De ironie dat fruitschaler vergiftigd is geraakt doordat hij zo’n dorst had gekregen van het hele nacht op wacht staan is perfect. Fruitschaler stterft echter niet door de vergiftiging. Nee, zijn dood is veel grootser. Zijn lijk wordt aangetroffen in een bizar gezelschap.

Er rees inderdaad een grote rots op uit het woestijnzand, en er lagen een paar gedaantes aan de voet ervan. Het waren Para, Fruitschaler en een konijn.

:”)

Oké, ik heb mijn best gedaan. Soms hoeft ee personage niet belangrijk of diepzinnig te zijn. Soms kan een personage alleen op de achtergrod aanwezig zijn, geen enkele invloed uitoefenen op het verhaal en tóch een goed personage zijn, puur door een leuke, komische rol te spelen. Er zijn anderen die dit beter hebben gedaan dan Fruitschaler en die dus ook hoger op deze lijst staan, maar Fruitschaler is absoluut het beste voorbeeld hiervan. Fruitschaler is nooit zo bedoeld. Het is puur toeval dat verschillende schrijvers hem steeds uitkozen als de tribuut om op wacht te zetten. En het is puur toeval dat ze Fruitschaler kozen, en niet een UNF of Hitomi bij wie het effect veel minder was geweest. Maar door al die toevalligheden is Fruitschaler toch een personage geworden waar ik van hou, en als ik het had kunnen verantwoorden had ik hem in de top 100 geplaatst.

"Hetgeen niet kan gezegd worden van deze hier" zei T.G. Het team draaide zich om en zagen T.G bij Fruitschaler zitten. "Blijkbaar is de combinatie van vergiftiging, overstroming en te pletter geslagen worden tegen een rots hem fataal geworden. De enige reden dat we geen kanonschot hebben gehoord is omdat het waarschijnlijk overstemd werd door het water.

Goed, jullie hebben allebei 6 Parapunten verdiend wegens het goed raden van Para, Necrodeus, Tosti, Noémie, Jolien en Fruitschaler, en daarnaast nog een Parapunt omdat ik dacht dat Chris ook 22e was geworden, maar hij was 21e dus die konden jullie niet goed raden. Nog maar 1 update tot de top 100! Ik ga geen hints geven voor de laatste 10 afvallers, ik wil jullie simpelweg vragen welke 10 personages die nog in de running zijn naar jullie mening de Top 100 niet mogen halen. Waarschijnlijk zijn er meer dan 10 waarvan je dat voor je gevoel vindt, maar dat komt gewoon omdat we geen 100 personages van het kaliber Flappie hebben geschreven.

50 Re: Para rankt alle 216 tributen op di 07 jul 2015, 18:40

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Para schreef:Weet je dat ik oprecht verbaasd heeft dat jullie geen van beiden Jolien noemden als mogelijke “bondgenoot van een winnaar”? Ik dacht eigenlijk dat dat de meest obvious hint van allemaal was, maar oké.
Ik heb wel nagedacht over een bondgenoot van Hitomi, maar daarbij denk ik persoonlijk vooral aan Ulysess en Goomuin. Jolien was eerlijk gezegd geen moment bij me opgekomen :'') .

Maar goed, welke tributen wil ik niet de top 100 zien halen... ik haat HS15 Fisico nog steeds, maar objectief gezien heeft hij wel karakter. Henk Spermatank zou wellicht ook een van mijn eerste afvallers zijn, maar zeker in HS12 heeft hij ook een paar goede momenten. HS14 T.G komt maar in één verhaaltje voor, hoewel hij op zich best een leuk karakter heeft. HS9 Tosti en HS14 WM zijn allebei paperclips, maar zij geraken nu eenmaal behoorlijk ver. Misschien HS6 Jeffrey? Ik kan mij voorstellen dat het nu al vrij moeilijk wordt om nog meer tributen weg te strepen Razz .

Profiel bekijken

51 Re: Para rankt alle 216 tributen op di 07 jul 2015, 19:23

Olivier Vanilla

Kan je dan weer een update geven van wie er allemaal nog in zitten? Mooi moment voor de top 100 Halo

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats

52 Re: Para rankt alle 216 tributen op di 07 jul 2015, 19:42

Prins Para Vanilla

Staat in de op

53 Re: Para rankt alle 216 tributen op di 07 jul 2015, 22:14

Olivier Vanilla

O wauw ik ben debiel. Verwacht zo mijn post die tegelijkertijd dingen prijsgeeft van mijn ranking <3

54 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 08 jul 2015, 00:58

Prins Para Vanilla

IK WACHT EN WACHT MAAR ER KOMT NIKS!

55 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 08 jul 2015, 18:03

Olivier Vanilla

Jammer voor je!

HS2 
WM (3e)
Tosti (7e)

HS3 
Lucoshi (9e)
Timtamtom (14e)
JiHawk (17e)

HS4 
Lennard (6e)
Dark Lisa (7e)
Sushi (8e)
Tuffie (12e)

HS6 
Para (6e)
Adje (12e)
Jeffrey (17e)

HS8 
Chris (5e)
SM64 (16e)

HS9
T.G (13e)
Tuffie (15e)

HS12 
Sushi (15e)
Henk Spermatank (18e)

HS14 
Noémie (13e)
Henk Spermatank (14e)
Para (15e)
T.G (23e)

HS15
Pokéfan (22e)

56 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 08 jul 2015, 18:16

Prins Para Vanilla

Seriously...

57 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 08 jul 2015, 18:17

Olivier Vanilla

G, quote mijn post eens hypocriet

Misschien staat er meer in dan je denkt Halo

58 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 08 jul 2015, 18:22

Prins Para Vanilla

HAHAHA WAUW MEESTERLIJKE POST OMG DIT IS ECHT DE LEUKSTE FOP OOIT

Verder: als je daadwerkelijk HS3 Lucoshi buiten top 100 verwacht is er iets ernstig mis met je

59 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 08 jul 2015, 21:44

Olivier Vanilla

:'). Het was geeneens een poging om je te foppen, ik dacht dat je het wel zou zien aan het veel langere tekstbalkje. Ik vind het stiekem wel grappig dat je je er wel door liet intuinen :')

En Lucoshi verwarde ik heel even met een ander personage en staat wss wel in mijn top 100. My bad

60 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 08 jul 2015, 22:03

Prins Para Vanilla

Ik schrok al :") Een van de beste personages van de oude HS imo

61 Re: Para rankt alle 216 tributen op za 11 jul 2015, 15:44

Prins Para Vanilla

Laatste update voor de Top 100!

110 – WM (HS2 – 3e)

Olivier, de mannelijke tribuut uit district 1, heeft een mes naar Sushi geworpen, dat hem in zijn nek raakte en zijn luchtpijp doorboorde.

Lol Olivier.

Deze WM is in theorie een heel goed en boeiend personage. Degenen die mijn HS2 Rewrite hebben gelezen (aka ikzelf en T.G) kunnen dat wss beamen. De daadwerkelijke Wm was echter zomaar een onlogisch, onsamenhangend personage dat uiteindelijk nieteens relevant bleek dus vandaar 110.

WM had Sushi al uitgeschakeld, de volgende zouden deze twee moeten worden. Dan had WM vrij spel, gezien zijn hoge score bij de training (WM haalde 10, Hiawatha haalde 11). WM besloot gewoon naar Koops toe te gaan, met de vraag 'Mag ik meedoen met dit bondsgenootschap?'. Koops vond het een kek idee, maar Hiawatha vertrouwde het voor geen cent. Toch liet Hiawatha hem toe. WM wist wat er de volgende nacht gebeurd zou worden; hij zou gekilled worden. 'Maar niet als ik ze eerder ga verraden', dacht WM.

Oké, tot zover is WM eigenlijk een soort semi-badguy die toch ok weer een goodguy is aangezien JiHawk en Koops badguys zijn... Ofzo.

Ineens zag WM een kapotte jongen tegen een steen. Het was UNF. WM voelde zich ijzig van binnen.

WM, die zojuist Sushi en JiHawk vermoord heeft en geprobeed heeft Koops te vermoorden, walgt er wél constant van als andere tributen een moord plegen. Wat een fucking hypocriet.

Totdat WM kwam. WM viel hem aan met een van zijn messen. Hij was niet heel goed gemikt, maar het was goed genoeg om Adje in zijn been te raken. WM nam Hitomi mee, zodat ze een bondgenootschap konden vormen.

Lol, Hitomi heeft zelf blijkbaar geen enkele zeggenschap in dit bondgenootschap. HET IS DE 21e EEUW WM, VROUWEN HEBBEN OOK RECHTEN!

Maar wat WM niet wist was dat het Capitol van hem ging houden. Deze actie gaf hem zeer veel populariteit.

Vluchten voor Para, per toeval Hitomi en Adje tegenkomen, een mes naar Adje gooien en missen, Hitomi kidnappen en in je rug gestoken worden geeft je populariteit bij het Kapitool? Seems legit.

WM kan haar niet meer tegenhouden. 'Wat doe je nou?!' roept WM. 'Nu ben ik haar en ons medicijn kwijt!'

Prioriteiten!

WM had zich laten vallen in het bergpoeltje waar Hitomi ook in was gevallen. Hij probeerde haar nog redden.

Lol, je in een ravijn laten vallen met een kleine kans dat je het overleefd en dat je reeds bewusteloze bondgenoot die daar zojuist in is gevallen het ook heeft overleefd is echt briljante tactiek om de Hongerspelen te winnen.

Het maakte toch niet meer uit. Hitomi was dood, T.G dalijk waarschijnlijk ook, en het medicijn dat hem van de dood had kunnen redden was verdwenen. Hij verwachtte een harde klap, gevolgd door de dood, op het moment dat hij de grond bereikte, maar in plaats daarvan belandde hij verrassend zacht in het water.

Oke, het was dus geen tactiek maar poging tot zelfmoord. Loserrr

Wonder boven wonder leek het flesje geheel ongeschonden. WM zwom naar het plateau (wat hem met 1 gevoelloze arm nogal wat moeite kostte) en nam het medicijn in. Hij voelde de wond genezen. Hij leefde nog. Hij had nog kans om te winnen.

Dat zou best een anticlimax geweest zijn.

Hierna wordt WM eigenlijk niet echt meer behandeld tot het verhaaltje waarin hij dood gaat, waarin we tevens wat backstory krijgen die hem zo relatief hoog op deze lijst heeft weten te krijgen.

“WATERMELOENTJE!”
Watermeloentje stond verstijfd van angst aan de grond genageld. Van alle kinderen in district 1 werd uitgerekend hij gekozen. Niet 1 van de gigantische jongens die al hun hele leven bezig waren om zich op de Spelen voor te bereiden, maar hij. Geen slechte messenwerper, een stuk slimmer dan de anderen, maar misschien wel de enige op het plein die niet naar de Hongerspelen wilde. En toch zou dat gaan gebeuren. Hij merkte nauwelijks hoe iemand hem naar voren duwde, hoe de presentator van de boete nog het een en ander zegt, zelfs niet hoe hij afscheid neemt van zijn familie en vrienden. Voor hij het weet zit hij, samen met Rinus, de andere tribuut uit zijn district, in de trein richting het kapitool. Hun mentor vertelt hen van alles en nog wat: dat ze moeten samenspannen met de tributen uit de districten 2 en 4 als ze willen overleven, wat voor tactieken slim zijn als je zoveel mogelijk anderen wilt vermoorden, en meer van dat soort onzin. Watermeloentje luisterde niet. Hij zou niet meewerken met het plannetje van zijn mentor. Hij zou zich niet aansluiten bij de beroeps, om vervolgens tot de dood te strijden met hen, terwijl hij waarschijnlijk bij uitstek de kleinste was. Hij zou er eigenhandig voor zorgen dat hij levend de Arena zou verlaten.

WM’s eindverhaaltje knoopt alle losse eindjes binnen WM’s verhaallijn aan elkaar en geeft hem tevens wat meer karakter, waardoor hij al met al nog redelijk is. Maar zijn persoonlijkheid is saai, hij is niet consistent, hij is nauwelijks relevant, en buiten de beginfase en zijn eindverhaaltje maakt hij zo goed als niets mee en wordt hij haast genegeerd, dus hoger dan dit wordt m niet.

Hij was direct wakker geworden van de knal. Het water van het beekje begon op hol te slaan, en de rotswanden van het ravijn waarin hij zich bevond begonnen af te brokkelen. Een gigantisch brokstuk viel op het flesje, en het laatste beetje medicijn dat hij had willen bewaren spatte alle kanten op. Glassplinters vlogen door de lucht, en er kwam een stuk in zijn oog. Direct werd dat oog onbruikbaar: WM was aan 1 kant blind geworden. Hij kwam overeind, maar hij kon nergens heen. Overal om hem heen was het woeste water, waarin hij zonder twijfel zou verdrinken, en van bovenaf kwamen constant rotsblokken naar beneden gevallen. Zijn enige hoop waren de sponsors, maar hij wist niet dat door Tosti’s terroristische aanval de camera’s ook waren uitgeschakeld, en dit dus nooit op tv zou verschijnen.

109 – Noémie (HS14 – 13e)

Noémie was niet het sociale type. Ze bracht haar tijd liever in haar eentje door. Die tijd gebruikte ze om na te denken. Over familie en het minimale aantal vrienden die ze had. Ze kwam uit District 12, dat bekend stond voor de mijnbouw en onderzoek naar eerdere historische gebeurtenissen.

Noémie wordt geïntroduceerd met mogelijk de langste lap backstory als introductie ooit. Het leuke is dat ze hierna nooit meer boeiend gaat worden!

Daarom waren haar ouders verplicht om iedere dag maximaal te benutten en ontzettend veel te werken. Hierdoor kreeg Noémie vrij weinig aandacht thuis. Als er wat gebeurd was op school hield ze dat maar voor zichzelf. Haar moeder of vader zouden toch geen tijd hebben er voor, en ze wist ook wel hoe lastig ze het hadden. Ze wilde hun leven niet nog moeilijker maken dan het al is. Ze wist dat ze in haar eentje niet ver zou komen. Dat gaf ze niet graag toe, maar ze was niet idealistisch, eerder realistisch. Ze was niet bijzonder getalenteerd of gespierd, maar ze was wel slim en lenig. Of dit zou volstaan was maar de vraag. Gedurende de training heeft ze haar tijd besteed aan leren overleven, camouflage, plantenkunde en het zetten van vallen. Ze was behoorlijk goed met het werpen van messen en deze gebruiken om bepaalde dingen te maken uit hout. Wapens die eerder technisch waren, zoals bogen en messen, kon ze wel hanteren. Zolang ze maar niet een directe confrontatie aan zou gaan met iemand die een slagwapen heeft, zou ze wel een eindje kunnen overleven.

Na deze introductie alinea dient Noémie voornamelijk om Duck te introduceren. Duck is een bijzonder personage, en als je daar dan als halve paperclip naast gaat zitten val je nogal weg.

Als ze het goed begrepen had, wilde Duck een bondgenootschap vormen met haar. Dat zag ze niet zitten, maar ze wilde hem niet boos maken. Als ze nu zou zeggen dat ze dat niet wilde, zou hij misschien wel boos worden. Ze kon zich later wel verlossen van Duck.

“Ik wil geen bondgenootschap met Duck, dus vorm ik een bondgenootschap met Duck”<- Noémie logica

Ze had er een gewoonte van gemaakt om iedere nacht te kijken naar de vele sterren die de lucht versierden. Het gaf haar altijd een gevoel van rust. Misschien kon ze daarom de slaap niet vatten: geen sterren te bekennen hier. Wat er haar te wachten stond morgen was een andere reden dat ze de slaap niet kon vatten. Maar het had geen zin om daarover al te zitten denken. Een goede nachtrust hebben is nu heel belangrijk. Ze probeerde nogmaals om naar het land der dromen te vertrekken.

Het is echt angstaanjagend hoe lang Noémie’s introductie is, hoeveel nutteloze info er over haar gegeven wordt in de wetenschap hoe irrelevant ze uitendelijk blijkt.

'DUCK!' gilt Noémie nogmaals. Aanvankelijk zag ze het niet zitten Duck, maar nu voelt ze zich verplicht hem te redden. Ze springt zelf in het water en probeert hem te redden.

Wat? Waarom in godsnaam?

'Dank je, Lazerstraal...' stamelt Noémie. Lazerstraal glimlacht. 'Het was een kleine moeite. Geen dank.' Vervolgens besluit ze dat het toch maar beter is om open kaarten te spelen. 'Bovendien denk ik dat wij allebei wel baat hebben bij een functionele pijl en boog!' Noémie knikt instemmend. Dit komt haar immers ook goed uit. 'Dan denk ik dat we voor nu een alliantie vormen.'

We zetten nietszeggend googuy meisje nr 1 bij nietszeggend goodguy meisje 2 om er zeker van te zijn dat dit niet al te boeiend gaat worden oke? Noémie’s alliantie met duck maakte al duidelijk dat Noémie nooit de boeiendste zou kunnen worden, maar door een alliantie aan te gaan met Lazerstraal, die basically dezelfde persoon is maar dan boeiender vanwege haar achtergrond, had Noémie eigenlijk geen enkele kans meer om een top 100 personage te worden. En inderdaad, hierna deed Noémie eigenlijk niet zo veel meer.

‘Noémie!’ gilt Lazerstraal. ‘Help me!’ hoort ze de stem van Noémie terugroepen. Onmiddellijk komen Lazerstraal en Duck in actie en rennen naar Noémie toe, die op de grond ligt. ‘Verdomme!’ roept Lazerstraal hardop. ‘Waar is Bandaka!? Hoe heeft hij je aangevallen!?’ Door het plotselinge gevaar is ze weer even de weg kwijt. ‘Dat bedoel ik niet…’ hijgt Noémie. Ze wijst naar haar arm, waar nu twee bloedende puntjes in zitten. Met haar andere arm wijst Noémie moeizaam in een bepaalde richting. Lazerstraal volgt haar vinger en ziet nog net een groefkopadder onder een rots wegglippen…

Noémie had een vrij spectaculaire (maar saaie) introductie, en heeft daarna eigenlijk weinig meer toegevoegd buiten kort een tegenspeelster van Lazerstraal te zijn. Haar dood was ook onspectaculair, en niemand heeft haar oit gemist dus doei.

Een kanonschot klonk door de Arena, gevolgd door een hoge jammerkreet die deed denken aan wolvengehuil. De hovercraft kwam aangevlogen om Noémie’s lijk op te halen, maar Duck weigerde opzij te gaan.

108 – Adje (HS12 – 19e)

Adje was een grote, sterke en knappe jongen. Met Adje kon ze het enorm goed vinden, in de korte voorbereiding besloten ze zelfs een relatie te starten.

Oké, laten we even wel wezen: dit is by far de meest geforceerde liefdesverhaallijn in de geschiedenis van de Hongerspelen. Het komt zó ontzettend uit de lucht vallen. Maar goed.

Samen met Adje, de grootste en gevaarlijkste van het viertal, moesten zij in de Hoorn de wapens regelen.

We zijn nu 3 alinea’s in HS12, en tot nu toe lijtk Adje, naast Jolien, overduidelijk de belangrijkste persoon te zijn. Ik kan niet zeggen dat ik hem een geweldig personage vindt, maar hij is duidelijk relevant. Hierna is Adje eigenlijk niet veel meer dan de vriend van Jolien zijn; WM en Necrodeus treden veel meer naar de voorgrond als belangrijke personages. Wél doet Adje nog dit:

"Kom je nog, Adje?", vroeg Jolien. "Tja... om eerlijk te zijn denk ik dat Necrodeus gelijk heeft. Ik blijf hier."

Wat het extra leuk maakt is dat dit de enige interactie tussen het superkoppel is dat we gedurende deze Hongerspelen zien. WARE LIEFDE Y’ALL!

Team Blauw speelt daarna zo goed als geen rol meer tot Adje’s dood btw, dus Adje krijgt tot aan zijn dood ook nooit de kans om enige vorm van karakter te ontwikkelen.

Ik vrees dat... Adje gevaar loopt...' bij het uitspreken van die naam loopt er een traan over haar wang. Haar liefde voor Adje is niet helemaal verdwenen.

...

"Het zou zomaar kunnen dat ze achter ons aan zitten! Ren voor je leven!". Adje probeerde zijn team te motiveren wat sneller voort te bewegen, maar vooral Goomuin zag het niet echt zitten.

"Misschien? 'Misschien' denken kost misschien wel de meeste mensen hun leven tijdens de Hongerspelen, we moeten zo min mogelijk risico's nemen", gaf Adje als antwoord.

Adje gebaarde dat hij graag wilde doorrennen, maar Noémie dacht nu wel dat ze veilig waren.

Lol. Dit is het meeste karakter dat we van Adje te zien krijgen :”)

Adje schreeuwde het uit: "Aaargh... waarom! Kutterdegodverde...".

Lol Adje is Henk’s soulmate <3

Adje lag op de grond, met een gigantisch gat. Hij was er niet meer.

Oké dat was Adje dus. Adje is een tamelijk bizar personage, in die zin dat hij, vergelijkbaar met bijvoorbeeld HS9 Noémie, vooral een rol speelt door de invloed die hij heeft op andere mensen en wat anderen over hem zeggen ipv wat hij daadwerkelijk zelf doet, met als enige verschil dat Adje nog wel leefde. Tijdens Adje’s leven was hij constant relevant en werdt hij regelmatig genoemd, maar we zagen hem nauwelijks. En hij werd 19e. Adje is de eerste in een reeks “Verloren potentie” die uiteindelijk te weinig hebben toegevoegd om een plaatsje in de Top 100 te verdienen.

En Adje was dood. Adje was een licht arrogante, heel sterke en op bijna alle fronten perfecte jongen, wat betreft zijn kwaliteiten had hij deze Spelen met gemak kunnen winnen.

107 – SM64 (HS8 – 16e)

Hij zag dat de meeste andere tributen hetzelfde deden, maar uit zijn ooghoek zag hij hoe SM64 het water in dook en zo snel mogelijk weg zwom van het eiland.

SM64 is de tweede tribuut die wordt geïntroduceerd in HS8, en om de een of andere reden heb ik altijd een zwak voor hem gehad. Ik had hem als Verloren Potentie van HS8 op m’n kaartje staan, ik had hem op nr 10 in mijn persoonlijke ranking van HS8 staan, dus is het niet meer dan logisch dat hij de hoogst rankende van alle niet-hoofdpersonen uit HS8 is.

Ik zie Super Mariofan 64, Fisico en Adje ieder verschillende kanten op zwemmen!

SM64 is niet zoals bijvoorbeeld Necrodeus of DL iemand die 1 verhaaltje relevant is maar verder niets doet. Hij is een constante aanwezigheid in de beginfase van HS8. Wellicht niet zo prominent als een Goomuin of Sushi, maar zeker prominenter dan alle anderen die de laatste 10 niet haalden.

Supermariofan 64 was direct in het water gesprongen na het startschot. Na een lange zwemtocht was hij aangekomen op een eiland vol bergen. Het eiland was zo te zien beplant met allerlei soorten paddenstoelen, maar SM64 herinnerde zich van een eerdere Hongerspelen hoe een van de sterkste spelers bezweken was aan het eten van een giftige paddenstoel, dus voorlopig besloot hij de paddenstoelen met rust te laten. In plaats daarvan besloot hij het eiland te gaan verkennen. Al vrij snel had hij een slaapzak ontdekt en 2 flesjes water gevonden. Hiermee kon hij het voorlopig wel uithouden.

SM64 toont wellicht niet héél veel uitzonderlijke karaktereigenschappen, maar iets in hem spreekt mij aan. Het voornaamste is het feit dat SM64 een vrij uniek personage had unnen zijn  in combinatie met de andere hoofdpersonages. Sushi, Chris, Hitomi en Goomuin waren underdgs, WM, Jihawk en in mindere mate Ulysses waren badguys, Fisico en NMU waren hele opvallende persoonlijkheden, maar SM64 was simpelweg een goodguy die geen underdog was, ala HS6 Tuffie enzo.

SM64 werd opgeschrikt door een schreeuw, niet ver bij hem vandaan. Hij besloot een kijkje te gaan nemen, om te zien van wie de schreeuw kwam. Hij liep over de bergrand waar hij zijn kamp wilde gaan opzetten naar de plek waar hij de schreeuw gehoord had. Daar, recht onder hem, klom JiHawk de berg op.

SM64 heeft uiteindelijk een te kleine rol gespeeld om hem in de top 100 te kunnen plaatsen, maar hij is imo absoluut verloren potentie waar veel meer uitgehaald had kunnen worden. Helaas stierf hij omdat mensen het altijd leuk vinden om personages waar ik grootse plannen voor heb vroeg te vermoorden dus 107 it is.

Tussen de paddenstoelen lag SMF's lijk. Eerst dacht het trio dat hij iets giftigs had gegeten, maar hij was duidelijk doodgestoken met een pijl.

106 – T.G (HS14 – 23e)

Tot slot ziet ze bijna recht tegenover haar T.G staan, haar districtgenoot. Iemand die een nogal vreemde obsessie met haar lijkt te hebben. Hij was opvallend nieuwsgierig naar haar liefdesgeschiedenis met Fisico en wilde zo’n beetje alles van haar weten. Deze eigenschap maakte hem tijdens de trainingen nogal irritant, maar verder is hij wel oké. Hij had tijdens de trainingen zelfs voorgesteld een bondgenootschap te stichten en samen zo ver mogelijk te komen. Lazerstraal ging ermee akkoord, ervan uitgaande dat dit haar ook goed zou uitkomen.

Oké, dit was T.G’s introductie in het allereerste verhaaltje van HS14. Hij heeft een duidelijke persoonlijkheid, relevantie en heeft een bondgenootschap gevormd met iemand die nog voordat we begonnen waren met schrijven al een overduidelijk hoofdpersonage was. Het ijkt er dus op dat de kansen inderdaad in T.G’s voordeel zijn.

‘T.G!’ roept Lazerstraal opgelucht. ‘Ik dacht even dat ik je kwijt was!’ ‘Mij ben je nooit kwijt, Lizzy,’ reageert T.G. Hij heeft zojuist een pijl door Lennard’s been gestoken.

Wat een heerlijke slijmbal <3  Buiten Lazerstraal is T.G het eerste personage in HS14 dat dialoog heeft, en een duidelijk karakter. En super veel humor.

‘Zie je wat ik bedoel?’ zegt T.G met zijn vertrouwde glimlach. 'Iedereen is op dat jachtgeweer uit. Je kunt beter je zinnen op iets anders zetten. Mij, bijvoorbeeld.’

Hoe geweldig is het om een, overigens duidelijk vrij slim, personage te hebben dat bondgenoten is met de vrouwelijke hoofdpersoon, en die het niet kan laten om in iedere zin die hij zegt met haar te flirten? We kennen T.G nu pas anderhalve alinea, maar hij is direct een van mijn favorieten. En gelukkig is hij overduidelijk een belangrijk personage, dus hij moet het op zijn minst tot top 10 brengen, toch?

Lazerstraal kijkt verschrikt op, en kijkt met grote ogen toe hoe de speer recht op haar af sjeest. Een stemmetje in haar hoofd beveelt haar om weg te rennen, maar het lukt haar niet. Ze is versteend van verrassing. Dan duwt T.G haar op de grond. Vol afschuw ziet Lazerstraal hoe de speer zich door zijn torso boort.

Godverdomme.

T.G is by far een van de meest verrassende doden ooit in de geschiedenis van de Hongerspelen. Iemand die zó als hoofdpersonage wordt geprofileerd, om nog geen 2 alinea’s later te sterven, is echt uniek. Hij heeft maar in een half verhaaltje meegedaan dus top 100 slaat nergens op, maar laten we wel wezen: als we konden kiezen tussen T.G of Noémie als Lazerstraals bondgenoot, was die keuze heel makkelijk, dus verloren potenite is hij absoluut.

‘T.G!’ gilt ze. ‘Waarom doe je dit nu al?! We zijn nog maar net…’ ‘Mijn leven doet er niet toe, Lizzy. Zolang jij nog leeft… heb ik niets te verliezen.’ Dan stort T.G ter aarde. Een kanonschot volgt na enkele seconden. ‘T.G! NEE!’ de Hongerspelen zijn nog maar net begonnen, en nu is ze al haar districtgenoot verloren.

105 – Sushi (HS12 – 15e)

Ook liet hij een flinke snee zijn in zijn rug. "Gedaan door Sushi. Rottig ventje is dat".

Sushi heeft hier, net als Lucoshi, nogal de reputatie dat hij niets anders is dan een van de sterke vechters van Team Rood. Bij nader inzien heeft hij echter een verrassend grote rol in HS12.

Tosti keek naar Sushi; ze hadden van tevoren een duidelijke tactiek afgesproken om ervoor te zorgen dat ieder van hen een wapen te pakken zou krijgen. Sushi knikte om te bevestigen dat hij klaar was om het plan uit te voeren, en rende als een speer tussen de tributen van Geel en Blauw door.

Tosti wenkte naar Sushi, die nog in gevecht was met Chris. Sushi sprintte direct weg van de Hoorn, en Tosti rende achter hem aan.

Heb ik al eens gezegd dat ik hou van tributen die elkaar begrijpen zonder woorden te gebruiken? Vast wel.

"We hadden een aantal... kleine probleempjes." zei Sushi. "Lazerstraal heeft het helaas niet gered. En Tosti is gewond. Maar we hebben wel twee wapens en een rugzak, dus dat... is iets? Denk ik?"

"Ja, maar helaas zullen we door deze knuffel niet de Spelen winnen. Tenzij hij kan ontploffen." grijnst Sushi. "Maar toegegeven, hij is enorm schattig. Wat doen we met het eten?"

"Behalve dit flesje koude tomatensoep." zei Sushi. "Het was blijkbaar teveel gevraagd om dit met water te vullen."

"Niet dat het nodig is, het team zit toch vol met zwakkelingen." grijnst Sushi. "Neem nou Ulysses. Die kan nog niet eens een speer gooien. En Chris is nou ook niet bepaald een scherpschutter. Zag je hoe behendig ik z'n pijlen ontweek?"
"Je hebt zeker een punt wat betreft Ulysses." gaf Tosti toe. "Maar Chris had best wel veel pijlen bijna geraakt. De meesten scheelden maar een paar centimeter. Je had even goed dood kunnen zijn. Je hebt best wel mazzel gehad."
"Nee joch." schept Sushi op. "Niks mazzel. Pure ontwijkingsskills hier."

Sushi heeft een hele subtiele humor, en dat waardeer ik wel. Daarnaast heeft Sushi een heerlijke subtiele haat aan Flappie.

"Nee, laat hem." zei Sushi. "Misschien verongelukt die griezel wel. Dan kunnen we tenminste rustig slapen."

"Waarom zouden we?" zei Sushi. "Tosti heeft gelijk. Het is een psychopaat. Hij geeft geen zier om ons. We zijn beter af zonder hem."

Sushi’s hoogtepunt is uiteraard de moord op Raceneus, die ironisch genoeg trouwens ook mede-oorzaak van zijn eigen dood wordt

De speer belandt voor de voeten van Sushi, die min of meer op de vlucht is geslagen voor de pijlen van Chris.  ‘Dat zie ik.’ zegt Tosti nonchalant. Sushi maakt direct gebruik van de gelegenheid en duikt op de speer af. ‘Nee!’ roept Raceneus. Hij probeert hetzelfde te doen als Sushi, maar hij is te laat. Sushi grijpt de speer en steekt deze recht door Raceneus’ hart.

Sushi’s dood kwam redelijk onverwacht. We zullen nooit weten hoe hij gereageerd had op het plan van Tosti en Chris, maar waarschijnlijk zou hij er wel mee ingestemd hebben. Ik had persoonlijk liever gezien dat Lucoshi stierf in plaats van Sushi en Sushi in plaats van Lucoshi, maar goed. Sushi is geen goed genoeg personage om in de top 100 te zetten, maar ik hoop op deze manier wel te hebben bewezen waarom hij 105 wél verdiend.

Sushi ziet dat Ulysess met zijn rug naar hem toe staat en haalt uit met zijn mes. Er volgt een rochelende pijnkreet en een plas bloed.

Verwonderd kijkt Ulysess achter zich. Sushi staat achter hem, met een dartpijltje in zijn keel. Jolien haalt de blaaspijp bij haar mond vandaan op het moment dat Sushi in elkaar zakt. Het pijltje had zijn halsslagader doorboord en hij zou waarschijnlijk snel doodbloeden.

104 – Tuffie (HS9 – 15e)

"Met een boek kunnen we niemand vermoorden" zei Tuffie teleurgesteld.

Gewoon heel hard slaan!

Tuffie is tamelijk vergelijkbaar met Sushi: een sterke vechter uit een teamspelen die 15e wordt. Oké, daar houden de overeenkomsten eigenlijk wel op. Tuffie is iemand die ontzetted zou kunnen profiteren van een herschrijving van HS9. Als er íets meer aandacht aan Tuffie besteed wordt, kan hij namelijk met gemak Pokéfan verslaan als de meest verrassende vroege dode van HS9. Speltechnisch gezien is hij dat namelijk absoluut.

Je had Cactussen die je kon eten, cactussen die je kon drinken, cactussen die extreem giftig waren, en zelfs cactussen met pinnen die zo groot waren dat ze als wapens gebruikt konden worden, als je ze er zorgvuldig uit haalde. Hier was Tuffie dan ook mee bezig. Hij had zo'n wapen-cactus gevonden vlak bij het kamp. Hij was nu de naalden eruit aan het halen. Heel langzaam haalde hij de pinnen eruit. Het was gevaarlijk werk, want als je het te snel deed, bleek er een reactie te komen van de plant, en dan zouden alle pinnen eruit schieten. Dit kon nog wel eens handig worden tijdens een aanval, vond Tuffie.

Tuffie was nu begonnen met het maken van wapens (takken met cactus pinnen eraan) samen met JiHawk.

Tuffie was bezig met het maken van een boog, met een kromme tak en een stuk touw, wat hij van lange sprieten uit woestijngras had gevlochten.

Tuffie is eigenlijk constant op de achtergrond aanwezig bij Team Groen (net als Fruitschaler <3), en is dan bezig met wapens maken of jagen of andere dingen die erop wijzen dat hij stiekem de beste speler van team Groen is. Dit wordt tevens bevestigd door Wm:

Ik heb Tuffie nog niet vernoemd denk ik, die is geweldig met zowat alle wapens, vooral korteafstandswapens zoals zwaarden, bijlen en speren.

Wat hier vooral opvalt is dat WM bij alle andere tributen die hij als potentieel gevaar opsomt een bepaalde specialiteit opnoemt, terwijl er bij Tuffie letterlijk wordt gezegd dat hij met alle wapens geweldig is. Met andere woorden: Tuffie, een van de minst genoemde tributen van HS9, is volgens WM de gevaarlijkste speler van heel de Arena.

'Verdomme, nu krijg ik...' voordat Tuffie zijn zin af kan maken voelt ook hijeen stekende pijn in zijn maag opkomen. Hij gaat noodgedwongen even zitten. 'Jij ook al?' zegt Lucoshi. 'Ja...' zegt Tuffie met enige moeite. 'Volgens mij zit er een vergif in dat water.' zegt JiHawk op pessimistische toon. 'Dat denk ik ook, JiHawk.' antwoordt Tuffie.

Wel mooi hoe Fruitschaler nauwelijks meer een woord akn uitbrengen door de pijn, terwijl Tuffie heel logisch blijft redeneren en volle zinne blijft spreken. Hoge pijngrens!

Wat was hij toch blij dat hij dat overlevingshandboek had meegedaan. Niet alleen staat er een plaatje in van de zogenaamde wondercactus waar hij naar op zoek is, er is ook een heel hoofdstuk gewijd aan het overleven in de woestijn. JiHawk had het voor hij ging helpen met Tuffie al tot de helft doorgelezen
.

Nog een bewijsje dat Tuffie zich wél nuttig maakte binnen team Groen.

Tuffie nam het woord: "Misschien verblijven we beter in de beschutting van dit bos hier. Zolang we geen vuur maken hoeft niemand ons hier ze vinden, en de temperatuur is hier goed. Het grote probleem is nog altijd onze slechte bewapening (hij gebaarde naar zijn zelfgemaakte houten speer). Die speren mogen dan wel scherp zijn, en ideaal om mee te jagen, maar ze zijn helemaal van hout. Bij een aanval van team blauw betwijfel ik of we zelfs makkelijk door hun jassen zouden kunnen steken, laat staan werpen".

Waarom was Tuffie niet de leider van Team Groen in plaats van fucking Lucoshi? Serieus, stel je voor hoeveel beter het Team daardoor was geworden.

Lucoshi zat heel de discussie voor zich uit te kijken, te bedenken wat ze nu het best konden doen, en Tuffie probeerde vruchteloos toch eten te vinden.

Zie je het verschil? Er is een voedseltekort, en terwijl leider Lucoshi voor zich uit zit te staren, gaat Tuffie op zoek naar fucking voedsel.

Tuffie zuchtte. "Kijk Adje" zei hij "Ik vind het heel erg van Noémie, maar ze is dood. Ze is gestorven op onze eerste dag hier, en dat konijn kan haar echt niet vervangen. Maar het kan nu wel ons leven redden".

Hoe sneu het ook is voor Adje: Tuffie heeft wel gelijk. Het is de fucking Hongerspelen. Er zijn al 9 kinderen vermoord, en je staat op het punt om zelf te sterven van verhongering. Niet echt het beste moment om sentimenteel te gaan doen over een konijn dat je pas een dag of 2 kent.

"Om wie geef je het meest Adje, om ons of om dat dom konijn van je?!" riep Tuffie kwaad. "Van Noémie blijf je af!" riep Adje terug. "Geef hier dat beest!" beval Tuffie terwijl hij Adje besprong. Adje hief verdedigend zijn speer, sloot zijn ogen en beschermde Noémie, terwijl hij de klap afwachtte.

Die kwam niet. Voorzichtig deed Adje zijn ogen weer open. Tuffie stond voor hem, met een verbaasde uitdrukking op zijn gezicht. Toen viel hij achterover op de grond. Er klonk een kanonschot. Tuffie lag levenloos tussen zijn teamleden in, uit zijn buik stak Adje's speer.

Nogmaals: stel je voor hoe schokkend deze dood was geweest als Tuffie evenveel aandacht had gekregen als de redelijk vergelijkbare Para van Team Blauw?Uiteindelijk is Tuffie gewoon een weinig genoemd personage dat 15e werd, maar zijn subtiele maar sterke karakter, gecombineerd met zijn invloed op het plot (als Tuffie Noémie Konijn niet had proberen te vermoorden had Adje Tuffie niet gedood, was Tuffie nog levend geweest tijdens de confrontaties met WM en had team Groen wellicht kunnen winnen) zijn voor mij toch genoeg reden om hem zo hoog te plaatsen.

'Waar is Tuffie, eigenlijk?' Dat was haar nog niet eerder opgevallen. Lucoshi zucht, en JiHawk werpt een boze blik op Adje, die snel wegkijkt. 'Tuffie is dood.' zegt Lucoshi. 'Hij is verongelukt tijdens het jagen. Maar goed, ga nu maar gauw.'

103 – Para (HS14 – 15e)

‘Maak dat je hier wegkomt!’ hoort Lazerstraal een andere stem zeggen. Ze kijkt op en ziet Para staan. Met een verbaasde blik kijkt ze hem aan. Waarom doet hij dit nou? ‘Wat… wat heeft dit te betekenen?’ vraagt Lazerstraal. ‘Waarom doe je eigenlijk…’ ‘Ik heb nu geen tijd om een uitleg te doen,’ reageert Para. Op dat moment komt Bandaka overeind en probeert Lazerstraal nog een keer neer te halen, waarna Para hem opnieuw neerslaat. ‘Breng jezelf in veiligheid! Jij moet zover mogelijk zien te komen! Denk eraan dat Hitomi te vertrouwen is! Ren voor je leven!’ deze keer luistert Lazerstraal wel naar hem. Zo snel als ze kan rent ze bij de baobao-boom vandaan. Als ze nog een keer omdraait ziet ze hoe Para met twee messen het gevecht aangaat met Bandaka.

STOP MET PARA’S TE INTRODUCEREN OP MANIEREN DIE HET ONMOGELIJ MAKEN OM NIET VAN ZE TE HOUDEN!

Ja, een tweede Para haalt de Top 100 niet. Maar puur omdat hij (als 3e op rij btw, ik zie een patroon!) slechts 15e werdt.

‘Jij gaat mij niet dwarsbomen!’ roept Bandaka tegen Para. ‘Dat mens is gevaarlijk. Ze moet dood!’ Para is niet onder de indruk. ‘Als je haar zo graag dood wil hebben, zie mij eerst dan maar eens uit de weg te forceren.’ Bandaka verspilt geen moment en pakt zijn speer weer. Hij gaat met Para in gevecht.

Op dit moment is nog niet duidelijk waarom Para Lazerstraal precies helpt. Misschie is hij stiekem Para uit HS6 die verdwaald is. Of misschien dat het feit dat hij volgens de openingspost uit hetzelfde district komt als Fisico er iets mee te maken heeft. Ja, ondanks dat het nog niet letterlijk gezegd is, is het overduidelijk dat Para bij de Rebellen hoort, en ik hou echt van die verhaallijn. Het is een van de beste verhaallijnen uit de HS-geschiedenis, die zó goed in elkaar zit en waar zóveel mensen bij betrokken zijn.

Hij pakt Para’s pols vast, maakt hem het mes afhandig en hakt zijn hand eraf. Para zakt op de grond van de pijn.

Nooo

'Ik... ben het...' hoort ze een vermoeide jongensstem zeggen. Lazerstraal en Noémie kijken op. Het is Para die voor hun neus is opgedoken. 'Para!' roept Lazerstraal uit. 'Waarom heb jij mij daarnet gered?' Para kan maar moeilijk een woord uitbrengen. Dan merkt Lazerstraal ineens de grote hoeveelheid bloed op zijn kleding op. Er wa een deel van zijn arm afgehakt. 'Para!' brengt ze verafschuwd uit. 'Let daar maar niet op...' zegt Para met moeite. 'Ik heb het... in ieder geval gered.' Op dat moment stort Para ter aarde en Lazerstraal vangt hem paniekerig op.

Heerlijk nonchalant over het feit dat hij de halve arena is doorgestrompeld met zijn halve arm eraf en een gigantische hoeveelheid bloedverlies.

Para greep Necrodeus’ kraag vast. “Luister! Ik weet niet wie je bent, ik weet niet of je te vertrouwen bent, maar dit is mijn enige kans! Zorg dat Lazerstraal blijft leven! Het voortbestaan van Panem hangt van haar leven af!”

Para is zo ontzettend gedreven als Revolutie-strijder. Ik zou zó graag meer over hem hebben gelezen, maar helaas sterft hij vervolgens op tamelijk ontroerende wijze (of dat was het geweest als we hem wat beter hadden gekend).

Para keek smekend naar Necrodeus, en zei met rochelende stem: “Je moet me vertrouwen! Zoek Hitomi, zij kan je meer vertellen.” Necrodeus knikte, terwijl Para steeds langzamer begon te ademen en zijn ogen dichtvielen. Met moeite wist Para zijn laatste woorden eruit te pesten. “Alles voor jou, Fisico. Alles voor jou!” Necrodeus kuchte zenuwachtig. “Ik ehm, ik heet geen Fisico maar Necrodeus.” Para deed zijn ogen een klein beetje open en glimlachte. “Zoek Hitomi. En zorg dat Lazerstraal wint!” Toen viel Para weg, en zijn dood werd al snel bevestigd met een kanonschot.

Hierna wordt Para nog regelmatig genoemd, en via Hitomi komen we erachter dat Para inderdaad een van de rebllen is, en dat hij inderdaad alles over heeft voor zijn zaak. Later in HS14 en HS15 komen we erachter dat de Rebellen helemaal niet de 100% goodguys zijn die ze tot dan toe leken, en dat maakt Para alleen maar interessanter. Meer nog dan de backstory van Flappie, Nick en Tuffie of de wonderlijke avonturen van Fruitschaler zou ik een spin-off over de rebellie willen lezen/schrijven, waarin we Fisico, Para, Hitomi, DL, T.G en alle anderen echt in actie zien en de Hongerspelen slechts een klein onderdeel spelen, maar tenzij we in de epiloog met flashbacks gaan werken (laten we alsjebleft in de piloog met flashbacks gaan werken) zie ik dat niet zo snel gebeuren. Omdat Para’s rol in de Hongerspelen niet groot genoeg was (en omdat ik wil laten blijken dat ik niet uit principe alle Para’s in de top 100 zet) komt hij niet hoger dan dit, maar (daar is hij weer): verloren potentie.

'Para!' gilt Hitomi, terwijl ze weer terug rent. Maar Adje gaat er vandoor zonder de genadeklap toe te dienen. 'Denk niet aan mij!' roept Para terug. 'Je kent de afspraak! Ga op zoek naar bondgenoten! Ik red mezelf wel!' Hitomi twijfelt nog steeds als ze vanuit haar ooghoek ziet hoe Pokéfan door dat gestoorde wijf van een Selletje herhaaldelijk wordt bestoken. 'Kom op, gaan met die banaan!' roept Para nogmaals. 'Je weet het toch? Het belangrijke is altijd een offer waard.'

102 – Fisico (HS15 – 15e)

Fisico, een irritant joch dat continu vreselijk flauwe grappen maakt maar verder wel aardig is

Oke lol ik had serieus niet door dat ik 4 tributen die 15e werden achter elkaar gezet had :”)

Ja T.G, je kunt eindelijk rustig ademhalen. Fisico is geëlimineerd.

‘Jeffrey de mastsloper is weer bezig!’ roept Fisico vrolijk vanaf zijn plaats op het kraaiennest. Iedereen kijkt Fisico aan met een geïrriteerde blik, waarop hij gauw zijn mond houdt.

‘Welk team is het , Fisico?’ ‘Geen flauw idee,’ antwoordt Fisico. ‘Het schip is zo wit dat het te fel is om iets te zien!’ Vervolgens barst hij in lachen uit.

‘Als je met ‘ons’ de Hoorn bedoelt, dan ja!’ waarna Fisico alweer in de lach schiet.

Oké, er werd niet gelogen toen er gezegd werd dat Fisico vreselijk flauwe grappen maakt. Om het nog erger te maken, blijkt hij vervolgens ook nog totaal nutteloos te zijn:

Fisico was in levensangst. "Alsjeblieft, ik, ik!" "Aan de kant, oen." WM, duidelijk geïrriteerd, smeet Fisico weg. "We hadden je dit nooit moeten laten doen. Brengt je bijdrage aan dit team tot nu toe tot nul komma nul."

Als dit Fisico’s rol gedurende de Hongerspelen was gebleven, had hij lager gestaan hoor. Maar langzaam maar zeker worden er andere kanten van Fisico’s persoonlijkheid zichtbaar, en ben ik hem meer gaan waarderen als personage.

''Meh'' zei Fisico ongeinterreseerd.

HGLOYC reference <3

Fisico begon te glimlachen ''De reden dat ik niet in het gevecht was omdat ik bezig was om een lid van team zwart te vangen''
De rest van de bemanning keek skeptisch ''Ik zweer als dit weet een van je grappen is...'' zei WM.
''Check deze kneus!'' Fisico haalde een lichaam achter een biervat vandaan. ''Het is UNF!''

Serieus, dit is best awesome. Fisico praat best awesome.

Fisico, die heel die tijd niets gezegd heeft, komt ineens tussenbeide.
“Mag ik misschien iets voorstellen?”
WM rolt met zijn ogen, maar Leticia kijkt Fisico aandachtig aan.
“Natuurlijk. Wat is er?”
Fisico kijkt blij, en verteld zijn plan.
“Is het misschien een idee om UNF een eerlijke kans te geven? Een 1-op-1-duel. Als UNF wint, laten we hem gaan.”

Het is wel mooi dat alle tributen van Team Goud steeds gezamelijk verantwoordelijk zijn voor de dood van een van hun teamgenoten happy

Fisico houdt zichzelf weer bezig met zijn stomme grappen, WM irriteert zich mateloos aan hem en Leticia staart een beetje futloos voor zich uit. ‘Toch wel suf, hoe Jeffrey zo snel van UNF verloor,’ zegt Fisico, die opeens weer serieus wordt. ‘Ik had wel beter verwacht van zo’n patser.’

Fisico is en blijft natuurlijk irritant, maar wetende dat hij toch niet zover komt ga je het na een tijdje wel waarderen.

“Ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is zilver!”

Oké, en zelfs als je Fisico níet gaat waarderen na een tijdje, kun je er moeilijk onderuit dat hij een duidelijk onderscheidend personage is.

Fisico merkt dat WM nerveus is en besluit hem te gaan plagen. ‘Maak je je zorgen om Leticia, WM’pje?’ ‘Wat zou je denken!?’ schreeuwt WM woest naar Fisico. ‘Ze is onze leidster!’ ‘Ja, maar het gaat om meer dan alleen dat, nietwaar?’ zegt Fisico op spottende toon. ‘Vertel eens, hoe was het met z’n tweeën op het strand gisteravond?’ Bij die opmerking verliest WM zijn koelte en klimt de mast in om Fisico een lesje te leren. ‘Goed zo!’ zegt Fisico lachend. ‘Wat zal je vriendinnetje boos zijn als ze erachter komt dat je mij hebt gedood!’

Fisico is stiekem best wel een beetje een semi-badguy weet je :”)

Ik hoop dat ik hiermee T.G heb laten zien waarom Fisico niet op 214 ofzo staat. HS15 heeft een gigantische sterrencast (19 van de 24 staan in mijn Top 100), en Fisico is daarvan een van de minste, maar toch had hij evengoed een Top 100 personage kunnen zijn, evengoed als de meeste personages die tussen de 90 e de 100 staan makkelijk de Top 100 niet hadden kunnen halen. Fisico is absoluut geen slecht personage, misschien ergerlijk, maar zeker niet slecht.

‘Wacht, help me!’ roept Fisico hem na. ‘Ik… het spijt me! Ik zal je niet meer irriteren! Alsjeblieft!’ Maar WM negeert Fisico’s gesmeek. Hij kan toch niets meer voor hem doen in zijn conditie.

101 – Tosti (HS4 – 9e)

'We moeten geduld hebben, Hitomi.' Tosti begint inmiddels ook moe te worden van het gesjouw, maar dat probeert hij te verbergen. 'In de Middeleeuwen gebruikte men stormrammen om deuren mee open te breken of in sommige gevallen zelfs om onstabiele gebouwen mee neer te halen. Zo'n boerenhuisje als we daar zien bijvoorbeeld, zou onmiddellijk bezwijken onder de impact van een klap van 60 kilo. En dat is met dit ding best haalbaar.' 'Maar waarom zouden we in godsnaam hele gebouwen naar beneden moeten halen?' vraagt Hitomi. Tosti hoopt dat er iets is waarmee hij zijn standpunt kan bewijzen, en dus probeert hij wat. Plotseling ziet hij licht branden in een van de huisjes. 'Zie je dat?' zegt Tosti. 'Laten we daar eens binnenvallen.' 'Kunnen we ook niet gewoon via de deur naar binnen?' zegt Hitomi. 'Welnee,' zegt Tosti, 'als daarbinnen een tribuut zou zitten, dan zou dat veel te opvallend zijn.' Maar eigenlijk zegt Tosti dat alleen maar omdat hij de stormram gewoon een keertje voor de lol wil uitproberen.

Tosti is de laatste tribuut die de top 100 niet haalt, en tevens de enige die ik in eerste instantie in de Top 100 had staan maar daar vervolgens uit heb gehaald. Hij stond op nr 99, maar toen ik klaar was met de ranking had ik maar 215 personages, en ontdekte ik dat ik dus iemand was vergeten te ranken :”) Diegene staat nu wel in de Top 100, en omdat ik de nr 100 op 100 wilde houden omdat dat een best grote naam is, moest Tosti eruit.

'Slapen kan ook zonder dak.' antwoordt Tosti. Hij kijkt op naar de sterrenhemel. Hij heeft nu al twee teamgenoten verloren, maar gelukkig maakt dit gelukkige toeval dat meer dan goed. Hij vraagt zich af hoe de andere tributen, en vooral ook zijn teamgenoten die nog leven, er momenteel voor staan.

Zoals ik al vaker heb gezegd deze Ranking is Team Rood ernstig underused in HS4. 4 van de 6 zijn slachtvoer, Hitomi is awesome in 1 verhaaltje maar daarnaast ook slachtvoer, en Tosti blijft als enige over. Buiten dat ene coole verhaaltje met Hitomi waar ik het bij Hitomi al genoeg over heb gehad, heeft Tosti de eerste ca 20 verhaaltjes van HS4 geen enkele rol. Daarna begint er gelukkig alsnog een klein verhaallijntje.

Tosti kijkt verschrikt op. "Je begrijpt toch wel wat dit betekend?" Tuffie kijkt hem vragend aan; blijkbaar begrijpt hij het niet. Tosti legt uit: "Chris is dood. Goomuin is dood. Adje is dood. Hitomi is dood. Raceneus is dood. Ik ben de enige van team Rood die nog in leven is." "Des te meer reden om je te vermoorden dus" zegt Tuffie met een boosaardige grimas, en hij wil weer toesteken. Maar weer houdt Tosti hem tegen. "Snap je het dan echt niet? Ik kan niet meer winnen. Maar ik kan jullie wel helpen verder te komen. Ik ben een goede krijger, ik zou een goede aanwinst zijn voor jullie team."

Tosti die zich bij de laatste 14 noodgedwongen aansluit bij Team Groen omdat al zijn teamleden al dood zijn :”) Ik had stiekeme hoop dat Team Goud in HS15 dit zou overtreffen, maar 2 daarvan hebben zelfs de laatste 6 behaald dus helaas.

Tuffie bleef Tosti scherp in de gaten houden; hij vertrouwde hem nog altijd niet. Toen Tosti op een gegeven moment het Gouden Zwaard van WM oppakte, kon Tuffie zich niet meer inhouden. "Afblijven! Jij raakt geen wapens aan!" Tosti keek verbaasd naar Tuffie. "Hoe kan ik dan ooit van nut zijn in een gevecht?" "Waar zie jij hier een gevecht? Als je het niet erg vindt heb ik niet zo'n zin om vermoord te worden, dus terug leggen!"

Het is jammer dat we zo weinig zien van Tosti bij Team Groen. HS4 heeft in potentie een aantal sterke verhaallijnen, maar door de directe en fragmentarische schrijfstijl (erger nog dan bij HS3) zien we er te weinig van.

"Tosti! Help me!" Tosti pakte het zwaard weer op en rende naar Tuffie. Nog voordat hij het zwaard op kon heffen, was de faun echter weer verdwenen, en klonk er een kanonschot: Tuffie was overleden.

WM en Lennard renden zo snel mogelijk terug naar hun schuilplaats. "Jongens, we hebben ze gevonden! Ze zitten in een kast-" Op dat moment zagen WM en Lennard de situatie in hun kamp: Tuffie lag dood op de grond, met een grote wond in zijn keel, en Tosti stond over hem heen gebogen met het Gouden zwaard in zijn handen.

Dit is zo’n mooi moment! Briljante schrijver!

Tosti's blik valt snel op de vele pijlen die over de grond verspreid liggen, raapt er een van de grond, en spant die op zijn boog. 'Geen stap dichterbij, of je gaat eraan!' roept hij. Lennart houdt zijn pas snel in als Tosti zijn boog op hem heeft gericht. WM, die nog steeds op de grond licht, wil weer overeind komen, maar hij krijgt een schop tegen zijn hoofd van Tosti, waardoor hij het bewustzijn verliest. 'Hetzelfde geldt voor jou.' zegt Tosti tegen WM. Snel richt hij zijn aandacht weer op Lennard. 'Ik snap het. Jullie vertrouwen mij niet en willen mij weg hebben.' zegt hij. 'Ik zal weggaan, maar niet voordat ik nog wat pijlen mee mag nemen.' Tosti raapt zo snel als hij kan een paar pijlen van de grond af, en stopt die in zijn eigen rugzak, aangezien de pijlenkoker nu kapot is.

Tot nu toe is Tosti dan misschien een underused, maar desondanks interessant personage met een leuke verhaallijn. Als hij hierna random was neergeschoten door Lennard ofzo, had hij de top 100 zeker gehaald, maar Tosti’s laatste verhaaltje zorgt ervoor dat hij toch een paar plaatsen daalt.

Op datzelfde moment stond Tosti ineens voor hun neus. Hij zag er uitgehongerd uit. WM schreeuwde en trok zijn zwaard, maar Tosti was hem sneller af en sloeg hem neer met een knuppel.

Ja ik quote eventjes mezelf want Lucoshi’s stukje is te onduidelijk. Het slaat nergens op dat Tosti ineens random besloot terug te gaan, random een knuppel had en random Wm enLennard probeerde te vermoorden. Dus dat. Vervolgens wordt hij random vermoord door Lucoshi met wie hij geen enkel contact heef gehad in de rest van de Hongerspelen, en dan is Team Rood uitgeschakeld. Het is geen plothole, en geen reden om Tosti vee lager te zetten, maar het is wel de reden dat hij, van de belangrijke personages uit HS4, naar mijn mening de minste is.En daarnaast is Team Rood nu mooi symbolisch het enige team waavan niemand de Top 100 heeft gehaald Cute

En bovenaan stond Tosti, hun leider, die de gehele tactiek voor zijn team al had uitgedacht. Team Rood, een team dat klaar was om de strijd aan te gaan, en met z'n allen te winnen.

En toen waren we eindelijk aangekomen bij de Top 100! 6        tributen van HS 2, 10 van HS3, 11 van HS4, 7 van HS6, 9 van HS8, 13 van HS9, 15 van HS12, 12 van HS14 en 19 van HS15 hebben de Top 100 gehaald. Alle winnaars, 2e plaatsers en om de een of andere reden ook alle 6e plaatsers zijn nog in de running. Iedereen die 20e, 21e, 23e of 24e werd is geëlimineerd.

In de volgende update weer 10 tributen, waaronder 4 uit 4 verschillende spelen die de top 10 haalden, maarliefst 3 uit HS15, twee tributen die een hele grote rol speelden tot aan hun verrassende, vroege dood en een winnaar!

62 Re: Para rankt alle 216 tributen op za 11 jul 2015, 18:35

Olivier Vanilla

NIET FISICO. IK HOU VAN FISICO  #top20

Verder staan Para van 14 en SMF van 8 te hoog imo, zit je erg raak met je analyse over Adje (en moet ik het helaas ook terecht noemen dat je hem lager rankt dan Sushi uit die Spelen) en verder had ik Tuffie hoger dan dit verwacht om een of andere reden. Leuke update verder happy

Gesponsorde inhoud

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 4 van 13]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Volgende

Permissies van dit forum: