Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Para rankt alle 216 tributen

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down  Bericht [Pagina 3 van 13]

31 Re: Para rankt alle 216 tributen op ma 22 jun 2015, 23:18

Olivier Vanilla

Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Ja dit zijn enkel HS2 3 4 6 en die vind ik stiekem iets minder leuk om te lezen. In discussie gaan doe ik dus ook niet, ben het er wel mee eens denk ik. Ben benieuwd naar de volgende update.

Profiel bekijken http://www.toadplaza.com

32 Re: Para rankt alle 216 tributen op ma 22 jun 2015, 23:26

Prins Para Vanilla

Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
3 is geweldig. 4 is goed. 2 is nostalgie. 6 is nodig om 8 beter te waarderen.

Profiel bekijken http://www.xnxx.com/c/Lesbian-26

33 Re: Para rankt alle 216 tributen op ma 22 jun 2015, 23:39

Olivier Vanilla

Ik vond 4 veel beter dan 3 maar goed, dat is mening. Maar ik heb er zelf weinig aan meegeschreven (en wat ik schreef was echt zwaar onder het niveau van mijn verhalen vanaf HS8) dus ik heb gewoon een veel mindere band met de personages.

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats

34 Re: Para rankt alle 216 tributen op ma 22 jun 2015, 23:46

Prins Para Vanilla

Ik heb niet meegeschreven aan 3 en 9 en heb waarschijnlijk de sterkste band met die tributen Halo

35 Re: Para rankt alle 216 tributen op ma 22 jun 2015, 23:51

Olivier Vanilla

Maar ik ben jou niet Halo

Em daarbij volgde je die twee Spelen denk ik op de voet en dat deed ik ook niet Razz

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats

36 Re: Para rankt alle 216 tributen op ma 29 jun 2015, 21:16

Prins Para Vanilla

Hier zijn dan de volgende 9! Geen grote namen, geen schokkende eliminaties, maar wél weer veel te lange stukke tekst!

140 – Selletje (HS3 – 19e)

Selletje heeft hem op de grond getackelt, en probeert een zwaard te pakken. Maar dat lukt niet: T.G haalt haar onderuit, zet zijn voet in haar rug, en met zijn hand duwt hij haar gezicht in de sneeuw. Selletje wil het uitgillen, maar dat lukt niet.

Selletje is de tweede van het olijke Team Rood drietal dat super veel focus kreeg bij de Hoorn om vervolgens 1 voor 1 dood geschreven te worden. Het eerste dat we van Selletje zien is dat ze bijna vermoord wordt door T.G. Geen geweldige start, maar vervolgens komen we erachter dat ze basically gezien wordt als de beste vechter van Team Rood, en zeker voor een vrouw is dat best awesome.

Jolien, Sushi en Sander zouden gaan jagen in het cornucopia, terwijl Sel sommige tegenspelers zou verhinderen. Maar goed dat Sel niet in een wollen zak is weggestuurd, dacht WM.

En dit is het moment waarop het lastig wordt. Aan de ene kant is Selletje een leuke semi-badguy, met een duidelijk karakter en een vrij grote rol voor iemand die zo vroeg stierf, maar tegelijkertijd is ze, net als Sushi, onwijs inconsequent. De volgende keer dat we Selletje zien, vermoord ze namelijk haar teamgenoot Jolien. In datzelfde verhaaltje werkt ze wel nog steeds samen met de rest van haar team.

Als hij de voorraad van wapens bereikt, ziet hij nog net hoe Selletje een mes in het hoofd van Jolien steekt.

Para en Selletje voeren tegelijkertijd een bovenhandse slag op elkaar uit. De zwaarden kletteren tegen elkaar, en het geluid van kletterend metaal vult de lege omgeving.

Sander, idioot!' gaat Sel verder. 'Het plan was om nu te hergroeperen! Of had je dat niet begrepen?'

Vervolgens rent JiHawk achter Selletje en Sushi aan, op dat moment zijn ze duidelijk nog geen teamgenoten, ze komen aan bij Selletjes teamgenoot Lcoshi, die op het punt staat gedood te worden door JiHawk, en... Selletje besluit JiHawk te helpen? Serieus, wtf? Er staat nog wel een geweldig zinnetje om duidelijk te maken dat selletje blijkbaar spontaan is overgestapt, maar dat is de slechtste verhaallijn ooit, en dan reken ik de avonturen van Fisico2 en Raceneus in een wollen zak mee. Al met al is Selletje dus een personage waar ik heel gemixte gevoelens over heb.

Sel komt erachteraan rennen samen met Sushi. "Geef me mijn zwaard terug jij ku..." ze ziet Lucoshi liggen. "Ow, goed gedaan!" zegt Sel lachend. Lucoshi kijkt bang naar Sel, die het zwaard weer over neemt om de genadeslag te maken (wat vreemd is, aangezien Lucoshi in haar team zit, ze zal wel zijn overgestapt). Lucoshi duikt in elkaar en hoort Sel gillen. Als hij zijn ogen weer open doet ziet hij een zwaard door haar maag heen, achter haar staat Para, Lucoshi's grote broer.

139 – Koopalingsfan (HS2, 17e)

Koops was een onvoorspelbare idioot. Weinig kans om te winnen, maar toch een lastig opponent.

Goeie oude tijd, toen “Koopalingsfan is een maniak met een bijl” nog enigszins origineel was. Op het moment dat een personage wordt geïntroduceerd als een “onvoorspelbare idioot”, weet je dat je een interessant personage te pakken hebt. Koops is een beroepstribuut, maar in plaats van met de andere beroeps samen te werken besluit hij TBJ te onthoofden en een bondgenootschap te vormen met Hiawatha en WM.

Ze herinnerde zich ook nog hoe Koops ineens het hoofd van thebowserjr afhakte, en hoe de andere Beroeps alle kanten op renden.

Helaas voor Koops besluit WM om JiHawk te vergiftigen, waarna Koops vermoord wordt door T.G.

'Wie is daar?!' riep een woedende stem. Shit, gauw weg wezen hier. Maar het was te laat. Koops gooide zijn bijl al naar beneden. T.G kon hem nog net ontwijken, maar is daardoor gedwongen het touw los te laten, en valt op de grond. Koops kom snel via het touw dat hij gegooid had naar beneden. Hij trekt zijn bijl weer los uit de grond, terwijl T.G hulpeloos op de grond ligt. Of niet? Hij merkt namelijk het uiteinde van het touw dat hij gegooid had weer op, dat naast hem ligt. Hij trekt eraan zo hard als hij kon, waardoor het andere uiteinde met de bijl, dat nog vastzat aan de tak van Koops, weer naar beneden komt. Tot T.G's grote geluk komt de bijl recht in Koops' hoofd terecht, en is op slag dood.

Normaal gesproken zou het verhaal van Koops daar ophouden, maar gelukkig krijgen we nog een leuk stukje training te zien om Koops een stukje bizarder te maken dan hij al is.

Uiteraard de beroeps, onder wie enkele maniakken zaten (een jongen had de trainer onthoofd met een bijl)

Om de Koopalingsfan-experience compleet te maken, komt er zo’n 20 verhaaltjes na zijn dood nog een stukje door Koops’ oogpunt :”) Dit is de minste van de oorspronkelijke Koops-trilogie, maar desalniettemin een beter personage dan 15 anderen uit HS2.

Watermeloentje slaapt als Koopalingsfan wakker wordt. Koopalingsfan voelt zich ziek. Hij wil deze zaak snel afhandelen. Hij loopt naar Hiawatha om hem wakker te maken. Maar die wordt niet wakker. Koopalingsfan besluit het dan maar in zijn eentje af te handelen. Hij pakt een van de messen van Watermeloentje, maar net op het moment dat hij wil toeslaan, gaat er een enorme pijnscheut door zijn maag. Hij laat het mes vallen en rent weg.

138 – JiHawk (HS2, 19e)

Alleen Olivier en Hiawatha waren eerder, maar deze waren al weggerend.

Ja JiHawk is net iets beter dan Koops maar ook echt gewoon 1% dus vandaar dat ze direct achter elkaar komen. Btw lol dat er maarliefst 1 keer in 9 Hongerspelen Olivier is gezegd ipv WM, maar dat terzijde. JiHawk (Hiawatha...) was een van de gevaarlijkste spelers, die geïntroduceerd werd door Rinus te vermoorden vanuit een boom. Pure awesomeness.

Hij zat verscholen in een boom. Zodra het startschot was gegaan, was hij zo snel mogelijk naar de Hoorn gegaan om zijn wapen te pakken, en vervolgens als een speer het omringende bos in gegaan. Hij was goed in camouflage, niemand zou hem hier ontdekken. Nu was het wachten tot er iemand aan kwam lopen. Daar! Er kwam een jongen aangelopen. Het was een grote, logge jongen, die hem op de een of andere manier aan een koe deed denken. Zonder na denken gooide hij een van zijn bijlen naar de jongen. Hij was een expert in het gooien van bijlen. Het hoofd van de jongen spatte uit elkaar op het moment dat de bijl zijn schedel doorboorde. Rinus999 stierf een uiterst pijnlijke dood, terwijl Hiawatha uit de boom kwam om zijn bijl terug te halen.

Hierna begint Hiawatha dus een bondgenootschap met Koops en WM. Blijkbaar is Hiawatha van plan WM te vermoorden, wat hem de eerste poging tot main badguy van HS2 maakt.

Tegen Hiawatha was er weinig binnen te halen, helaas. Hiawatha was een van de sterkste, sluwste en slimste deelnemers aan de Hunger Games.

Dus op dit moment hebben we een sterke, slimme, sluwe speler die de leiding heeft over ons eerste bondgenootschap, op spectaculaire wijze iemand gedood heeft en van plan is een van onze protagonisten te verraden. Klinkt als een goed begin voor een goed personage!

Hiawatha was dood.

Balen. Hiawatha is mijn eerste “Verloren potentie” keuze die geëlimineerd wordt. Ik herinner me dat ik grootse plannen voor hem had, maar helaas schreef WM hem direct na het introduceren van een mogelijk boeiende verhaallijn dood, waardoor ik genoodzaakt was Hiawatha’s geplande personage te verplaatsen naar Para. In die zin is het dus misschien toch niet zó erg dat Hiawatha vroeg dood ging. En gelukkig zat JiHawk in All-Stars!! (:"))

En dan was er Hiawatha, die niet uit een van de drie Beroepsdistricten kwam, maar door zijn killerinstinct en behendigheid direct in hun groep werd opgenomen.

137 – Sander Koopa (HS3, 21e)

Hij kijkt op, en ziet Sander Koopa. Hij raapt de bijl, die T.G heeft laten vallen, op. 'Shit!' Met een bijl wordt die idioot een nog gevaarlijkere maniak, denk T.G. Sander koopa haalt meteen uit, en T.G ontwijkt zijn slag maar net. De slag komt zo hard neer dat er een schuur van bijna twee meter in het ijs ontstaat.

En toen was er nog maar 1 Koops in de running! Technisch gezien is Sander Koopa geen Koops, maar we weten allemaal dat hij dat wel is dus /care. Sander Koopa was een van de meest aanwezige personages tijdens het gevecht bij de Hoorn, nog meer dan Selletje en Sushi. Uiteraard herinneren we hem vooral vanwege zijn manier van praten.

'HOI IK ZIJN SANDER! IK BIJLEN EN WAPENS! JOLIEN DOOD! BANDAKA DOOD!'

Ja lol. Je kunt er moeilijk omheen dat Sander iemand was met een duidelijk personage. En iemand die een leuk potentieel gevaar vormde. En iemand die als hij langer was blijven leven ontzettend op de zenuwen was gaan werken.

Maar Sander Koopa gaat in zijn weg staan. 'JIJ ER NIET LANGS!' brult hij. Dit is niet goed. Hij moet er zo snel mogelijk langs. Haastig probeert hij een gaatje in Sander's dekking te zoeken, maar steeds als hij een stapje opzij wilt zetten, is Sander hem net voor. Dan heft hij plotsklaps zijn bijl op. 'JIJ DOOD!' brult hij opnieuw.

Gelukkig zijn daar Para en JiHawk, die samen Sander vermoorden in een van de meest bizatrre sterfscenes ooit. Sander werd slechts 21e, en werd 27 keer genoemd. Dat is meer dan Raceneus die 7e werd. Dus vandaar.

'iK HIERBLIJVEN!' roept Sander. 'iK DIT LEUK VINDEN!' 'Sander, idioot!' gaat Sel verder. 'Het plan was om nu te hergroeperen! Of had je dat niet begrepen?' Ze loopt op Sander af en wil hem meetrekken. Maar dat gebeurt er iets wat ze niet voorzien: Para verschijnt achter hem, en hakt Sander's rechterarm eraf, waar hij zijn bijl mee vasthoudt. Sel gilt het uit. Sander lijkt het niet eens te voelen. 'mIJN BIJL WEG!' roept hij. Hiawatha ziet het gebeuren, en weet wat hij moet doen. Van Team blauw is hij immers de bijlenexpert. Hij raapt Sander's bijl op, en splijt er onmiddellijk zijn schedel mee open.

136 – Tuffie (HS8, 23e)

“Ik werd aangevallen door Tuffie, maar dat heb ik overleefd”. “Heb je Tuffie vermoord?” riep Sushi, dit kon hij niet geloven, Tuffie was samen met WM een van de beste spelers van de spelen. “Nee” zei een stem van buiten de hoorn. Daar stond Tuffie, met een metalen helm op zijn hoofd, een bijl in de ene hand en een houten schild in de andere.

Laten we allereerst even stilstaan bij deze awesome introductie. De Hongerspelen zijn nauwelijks begonnen, maar Tuffie heeft al een volledig wapenarsenaal opgebouwd. Spectaculair. Goed, Tuffie wordt dus geïntroduceerd in het 2e verhaaltje van HS8 als een van de, zoniet dé sterkste tribuut van de Arena.

Sushi keek Chris aan en knikte. Hij trok de drietand uit het levenloze lichaam van Tuffie, en samen liepen Sushi en Chris richting het water.

OK DOEI! Ja, de supersterke, vol bewapende Tuffie heeft deze Hongerspelen maarliefst 5 zinnetjes overleefd. Normaal gesproken zou dit het einde van Tuffie zijn, maar doordat we de volgende paar verhaaltjes doorbrengen met het introduceren van andere personages, krijgen we Tuffie nog verschillende keren in actie te zien bij de Hoorn.

Bij het Hoorn aangekomen zag Goomuin dat Koops weg werd gesleurd door Tuffie, die rustig wegging met het lichaam van Koops.

Hitomi rende langs Tuffie, ontweek een slag van de bijl waarmee hij zojuist Koopalingsfan had gedood en sprong in het water.

Wat een bizar slachtvoer. Om het allemaal nog beter te maken, is iedereen totaal overdonderd door het feit dat een van de favorieten voor de overwinning zo vroeg al is overleden. Bij de hoorn in HS8 sterven veel sterke tributen, maar Tuffie heeft altijd als de sterkste en gevaarlijkste aangevoeld, en dat maakt het feit dat hij de fucking tweede dode van HS8 is best awesome.

Wie waren er dood? Tosti. Tuffie. Goomuin en Ulysses keken elkaar verbaasd aan, en vervolgens juichtten ze. Twee van de sterkste deelnemers dood op fucking dag 1!

135 – Bandaka (HS4, 11e)

Bandaka zat vastgebonden aan zijn armen in een kerker.

Bandaka is een vrij typisch gevalletje van “het zieke/gewonde teamlid”, behalve dan dat Bandaka geen hulpeloos meisje is maar een gespierde, sterke jongen. We leren Bandaka kennen als hij in een kerker hangt.

Bandaka bewonderde de Kruisboog, hij was perfect. Hij was geladen met een pijl dus je kon er gelijk mee schieten.

Ik vind het persoonlijk vrij komisch dat ieder lid van Team Geel geobsedeerd lijkt door kruisbogen :”) Maar goed, doordat Koops losbreekt en Selletje en Adje vermoord, blijft Bandaka alleen achter in de kerker met 2 verminkte lijken naast zich. Dat is niet bepaald een prettig begin van je Hongerspelen.

Aan de muur hingen 3 lichamen. 2 lichamen waren dood, en ernstig toegetakeld. Maar het derde lichaam was nog vrij van enige wonden. Para herkende hem ergens van, maar hij kon het even niet thuisbrengen. "Bandaka?"

Gelukkig voor Bandaka komen zijn teamgenoten hem te hulp, waardoor Bandaka de enige van de 12 gevangen tributen is die door zijn teamgenoten bevrijd wordt en daadwerkelijk met hen de Arena in gaat!

Bandaka probeerde te gaan staan, maar dat lukte hem niet, waardoor DL hem moest ondersteunen. "Wat is er gebeurt?" Bandaka wilde liever niet praten over de gebeurtenissen in de kerker, maar hij wilde zijn leider wel gehoorzamen.

Wat een trouwe hond voor baasje Para happy Omdat Bandaka ernstig verzwakt is, besluit Para hem zijn deel van het eten te gunnen. Hierdoor weet Bandaka weer een beetje op te knappen, maar raakt Para zelf verzwakt en dat wordt Bandaka’s dood.

Hij hoort de schreeuw van Bandaka achter zich, en als hij zich omdraait ziet hij Watermeloentje op Bandaka afstormen, met het Gouden Zwaard in zijn handen. Para laat het pakket los, trekt zijn zwaard en rent richting WM en Bandaka om de slag af te weren, maar het tekort aan voedsel heeft hem verzwakt, en zijn reactievermogen is niet meer optimaal. Hierdoor is hij te laat, en wordt Bandaka vermoord door WM.

Al met al is Bandaka niet echt een heel spectaculair personage, maar hij speelt onbedoeld een cruciale rol in een van de belangrijkste verhaallijnen van HS4, en bovendien is hij onderdeel van Team Geel waardoor hij eigenlijk als enig nietszeggend random teamlid daadwerkelijk wat teammomentjes beleefd.

Bandaka, gespierd en goed getraind

134 – Goomuin (HS9 – 14e)

Sushi had twee konijnen in zijn hand, Pokéfan drie fazanten en Goomuin had zelfs een hert te pakken kunnen krijgen.

Hoera! Goomuin is geëlimineerd!

Oké, voordat ik verder ga: ik háát Goomuin. Ik vind het een vreselijk personage. Maar ik kan niet ontkennen dat hij wél consistent, uniek (totdat hij gecloned werd in HS12 dan) en enigszins relevant is, dus vandaar dat hij het nog best een eindje heeft weten te schoppen. Maar goed ik loop op de zaken vooruit. Laat ik bij het begin beginnen. We leren Goomuin kennen in het 10e verhaaltje van HS9. Op dat punt is Adje al 60 keer genoemd. In zijn debuut komen we niet veel over Goomuin te weten, behalve dan dat hij een hert heeft gevangen. Gelukkig voor Goomuin komt in het volgende verhaaltje zijn grote moment, en tevens het einde van alle potentie om een leuk personage te worden.

"Sushi! Gaat het?" zei Goomuin ongerust. "Wat is er aan de hand?" Een antwoord bleef uit. Sushi was bewusteloos. Of misschien zelfs dood. Goomuin plaatste zijn hand op Sushi's pols. Een polsslag was nog waarneembaar, maar die was ongewoon traag. Wat kon de oorzaak zijn? Goomuin was de enige van hen die wat wist van medische problemen, door de simpele reden dat hij die zelf ook had door zijn overgewicht. Dus liet de rest hem maar te werk gaan.

Oke, kan iemand ter wereld mij uitleggen waarom iemand die dik is automatisch verstand heeft van medische problemen? Wat heeft obesitas te maken met giftige insectenbeten? Maar goed, vervolgens brengen we 2 verhaaltjes door met Goomuin die lange, niet boeiende monologen houdt om zijn door vetkwabben behaalde medische kennis te bewijzen.

"Nee, dat is momenteel niet nodig." zei Goomuin. "Momenteel doen we er goed aan om het bloed uit de wonde te laten sijpelen. Er is een kleine kans dat het gif mee naar buiten stroomt. Zolang Sushi niet te veel bloed verliest en de wonde regelmatig wordt afgeveegd met water. Dat moeten we dus in het oog houden. Verder hebben we ijs nodig om op de wonde te leggen."

Goomuin, die we gedurende de gehele spelen nooit 1 woord met Sushi hebben zien wisselen, barst vervolgens in tranen uit als Sushi sterft. Logisch! Daarna vaagt Goomuin naar de achtergrond. Zo af en toe wordt zijn naam genoemd om te vertellen hoe nutteloos hij is, maar meer ook niet.

"Alsjeblieft, Vygan, zelfs Goomuin zou zoiets kunnen." lachte WM.

Goomuin schatte hij laag in, hij wist dat hij zwak en laf was. Zo zag hij er tenminste uit tijdens de trainingen.

En Goomuin houdt zich er liever buiten, en is niet de beste discussiestarter.

Al vanaf het begin schat WM Goomuin in als een softie

Een spectaculaire 17 verhaaltjes later doet Goomuin eigenlijk weer een poging tot boeiend zijn, door Roosjuh en Lyne te gaan zoeken, nutteloos naar ze te staren terwijl ze in een gat liggen, het kamp te verlaten en zo WM de mogelijkheid te geven Pokéfan te vermoorden en vervolgens WM en Vygan er gewoonweg vandoor laten gaan. Tja...

Nu beseft Goomuin dat hij de stem van Lyne hoort. Onmiddellijk vergeet hij zijn teamgenoten die in de grot liggen te slapen en gaat hij op onderzoek uit. Niet ver bij hun kamp vandaan, net achter de sneeuwberg waarin hun ijsgrot zit, vind hij een diepe kuil. 'Alsjeblieft, kom gauw!' Goomuin's scherpe gehoor bevestigd meteen dat Lyne's stem daar vandaan komt en kijkt erin. 'Goomuin! Goodzijndank!' verzucht Lyne opgelucht. 'Nee!' Brult Goomuin wanhopig. Hij ziet Roosjuh in de kuil liggen: bleek en met een gewonde enkel. 'Roosjuh is niet in orde, Goomuin! Ga hulp zoeken!' Bijt Lyne hem toe. 'Ik weet niet of daar wel tijd voor is...' stamelt Goomuin.

'Sukkel.' zegt WM zelfgenoegzaam. Hij had gezien hoe Goomuin zijn kamp verliet om de twee meisjes uit de kuil te helpen. 'Nu kunnen we voor open doel scoren. Pokéfan ligt waarschijnlijk onbeschermd in die grot. Eindelijk krijg ik dan mijn wraak...'

Met al zijn wilskracht heft WM zijn zwaard en blokkeert hij Goomuin's toch al slordige slag. Deze brengt hem uit balans en WM geeft hem een schop waardoor hij omvalt.

De eerstvolgende keer dat we Goomuin zien wordt hij door Jolien vermoord in zijn slaap Broosje2 Al met al is Goomuin een soort combinatie van alles wat mis is met Roosjuh & Tosti, en is hij bovendien indirect verantwoordelijk voor de dood van Pokéfan en het ontstaan van het papercliptrio. Genoeg reden om hem te haten dus, maar zoals duidelijk wordt is hij wél een goed genoeg personage om deze plaats te verdienen.

Ze vonden er Goomuin. Hij zat ineengezakt tegen een rotswand, met een mes tegen zijn borst geklemd. Het team ging rond hem heen staan. "Is hij bewusteloos ofzo?" vroeg Necrodeus zich luidop af. Plots deed Goomuin zijn ogen open en kwam recht, maar zakte direct weer in elkaar. Hij had een grote snee in zijn zij, en had duidelijk heel wat bloed verloren. "Wel..." mompelde Para "Dan gaan we hem maar afmaken hé". Er kwam geen antwoord. "Oh god" zei Jolien toen "zit ik hiervoor in een team met 3 jongens?". Ze nam haar boog, legde een pijl aan, en schoot die in de nek van Goomuin (die voorover lag), schuin zijn hoofd in. Er klonk direct een kanonschot.

133 – Tosti (HS6 – 19e)

Tosti dacht even dat hij er vanaf was. Maar nee, de Hongerspelen gingen toch echt door. En zo belandde hij voor de 5de keer hier in de welbekende lift, geen idee hebbend wat de arena is en hoe hij eruit zal zien. Hij hoopte op een bos, daar kon je je makkelijk verstoppen en was er voldoende brandhout. Een koel bos dan, warmte was niet echt fijn om in te vechten. En geen voedseltekorten zoals een paar edities terug. Daar kreeg je ruzies van.

HS6 begon met Tosti. Het hele eerste verhaaltje van HS6 werd alleen de naam Tosti genoemd. Hij was niet boeiend, maar hij stond wél bovenaan de namecount!

Zoals altijd wierp Tosti zich razendsnel naar voren en sprintte naar de Hoorn. Goed, er lag weinig, maar wat er lag, moest hij hebben. Hij strekte zijn hand al uit naar een zwaard dat hij nu pas zag liggen, als een kartonnen dood tegen zijn benen blaast, hem uit evenwicht haalt en hem laat vallen in het muffe zand. Snel krabbelt hij overeind en pakt het zwaard, dat nu binnen zijn bereik ligt. Vanuit zijn linkerooghoek ziet hij iemand aankomen; snel pakte hij met zijn vrije hand de doos en wierp hem naar zijn tegenstander.

Oké iedereen die bewapend is met een zwaard en er desondanks voor kiest om zijn tegenstander met een kartonnen doos aan te vallen is een leuk personage.

Bovendien zag hij wat meer naar links ook nog wat bomen staan, maar die stonden nog verder weg. Als het tenminste echt was. Op school had hij geleerd over Fata Morgana's; waanbeelden. Ze werden veroorzaakt als het heel warm was, en als een uitgedroogde reiziger heel erg naar iets verlangde. Tosti slikte. Zo uitgedroogd was hij toch nog niet?

Oké iedereen die na enkele minuten in de arena al begint te hallucineren is een leuk personage.

Op datzelfde moment kwam Bandaka aangerend met een zakmes in zijn hand. Hij had Oshi gestoken, maar rende vervolgens meteen weer weg, achtervolgd door Tosti, die een zwaard vasthad.

Random Tosti cameo waar nooit meer over gepraat wordt!

Tuffie keek over zijn schouder en zag zijn eerste medetribuut staan. En dat was niet iemand om makkelijk te doden. Achter hem stond Tosti, ietwat mank aan zijn linkerkant, maar met ene bebloed zwaard in zijn hand. Hij keek afwachtend. Tuffie stond op en pakte zijn schild stevig vast. “Wat wil je?” vroeg hij. Tosti antwoordde rustig. “Een bondgenootschap. Samen komen we veel verder, aangezien we toch wel de beste vechters hier zijn. Ik zie dat je al een manier hebt gevonden om water op te vangen uit de geisers. Mooi zo, want het water in de bossen was echt goor. Dat hoef ik niet nog een keer. “

Oké, op dit moment is Tosti dus het enige personage in HS6 dat in meer dan 2 verhaaltjes genoemd is (namelijk 4!), hij is het eerste personage dat geïntroduceert werdt, hij staat bovenaan de Namecount, hij heeft iemand aangevallen met een kartonnen doos, hij heeft mogelijk Bandaka verwond, hij wordt gezien als een van de sterkste vechters en hij wil een bondgenootschap starten met Tuffie. Je kunt zeggen wat je wilt, maar op dit punt in HS6 is Tosti by far het beste personage. En aangezien we allemaal weten hoe HS6 is, gebeurd er vervolgens dit:

Tosti viel achterover, en Tuffie trok Tosti’s zwaard uit zijn handen. Net op tijd zag hij de enorme golf gloeiend water op zich afkomen, en met een enorme sprong kwam hij op een plateautje terecht. Een seconde na zijn sprong beukte de golf op de plek waar Tuffie eerst stond. En Tosti nog lag.

Zou hij dood zijn? Tuffie had geen kanonschot gehoord. Maar aan de andere kant; hoe kon je dit in hemelsnaam overleven..? Na een paar minuten concludeerde Tuffie dat het water genoeg gezakt was, zowel in temperatuur als hoogte. Hij sprong het water in, wat nog maar tot zijn enkels kwam, en stapte voorzichtig op Tosti af. Tosti had veel huid verloren, en de huid ie hij nog had, was felrood verbrand. Hij leefde nog, maar hij moest ongelofelijk veel pijn hebben. Hij besefte zelf dat dit niet door kon gaan, en smeekte Tuffie met zijn laatste krachten om hem te doden. Met zijn blik afgekeerd stak Tuffie het zwaard recht door Tosti’s hart. Een kanonschot klonk. Tosti was dood.

Tosti had potentie om boeiend te zijn, en absoluut ook potentie om een van de vele paperclips te zijn, maar door zijn veel te vroege dood is hij vooral een personage dat veel te veel focus kreeg voor iemand die zo irrelevant bleek te worden. Mijn god wat is HS6 kut.

“Ben je nog niet van keuze veranderd, Tuffie? Het ziet er niet bepaald positief voor je uit… “ spotte Tosti.
“Neh, ik kan je makkelijk aan. Tot nu toe hebben je slagen nog niet veel effect gehad.”
“Wat jij wil. Je kan je niet eeuwig verschuilen, en aanvallen zie ik je ook niet doen.”
Voordat zijn zin afgelopen was zwaaide Tosti zijn zwaard horizontaal naar Tuffie, om net voordat hij zou raken naar beneden af te wijken. Dit verraste Tuffie, en hij kon nog maar net de slag tegenhouden. De volgende slag kon niet meer tegengehouden worden met het schild, dus dook Tuffie het zand in. Nu had hij hem. Glimlachend hield Tosti hem met nog een paar slagen aan de grond. Mooi zo, want dit was behoorlijk vermoeiend. Zeker zonder water.

132 – LPL (HS14 – 16e)

Hij wijst naar LPL, die het geweer inmiddels heeft opgeraapt en de loop op T.G’s hoofd richt. ‘Duiken!’ gilt Lazerstraal angstig. Maar voordat LPL kan vuren wordt de loop weer vastgegrepen door Sushi en probeert hij het geweer af te pakken.

LPL wordt in het eerste verhaaltje van HS14 geïntroduceerd, maar voegt daar eigenlijk niet zoveel toe. Dat komt iets later, als we door LPL’s ogen kijken en zodoende vanalles over hem te weten komen.

LPL was tevreden. Het was altijd zijn droom geweest om aan de Hongerspelen mee te doen, zijn hele leven lang had hij er naar uitgekeken. De eerste jaren dat zijn naam in de pot zat was het spannend, maar hij wist de meeste jaren haast zeker dat als hij gekozen zou worden dat zijn plek ingenomen zou worden door een vrijwillige tribuut. Hij zou dat zelf ook gedaan kunnen hebben, maar hij had zichzelf beheerst. Hij was toen 12, niet sterk genoeg, te klein om een kans te maken. Jaar op jaar had hij gewacht, getraind, de Hongerspelen gekeken. Op een dag zou hij daar ook zijn, op televisie, zichtbaar in het hele land. En dit jaar was het zo ver. Hij werd niet gekozen, maar hij bood zich meteen aan. Niemand had hem tegengesproken. Zijn grote gestalte en vastberadenheid snoerde hen de mond, en de meeste waren al lang blij dat zij er niet heen hoefden. Maar hij deed mee.

LPL wordt geïntroduceerd als een typische beroeps, gemeen, groot en sterk, Bij de omschrijving van de overige beroepstributen blijkt vooral dat LPL iedereen eigenlijk haat, en het is algemeen bekend dat dat een eigenschap is die ik waardeer in mensen.

Vloekend ramde hij zichzelf weer in de mensenmassa bij de Hoorn. Een nieuw wapen, anders kwam hij nergens. Hij zou het eerste de beste wapen pakken dat hij zag, en dan verdomme een kill maken. Hij klemde zijn hand om een speer, waar Roosjuhs hand ook al om zat. Roosjuh, die bange trut aan de Beroepstafel. Wat zou hij haar graag vermoorden, alleen al omdat ze zo zwak was. Roosjuh had haar hand vrij lastig om de speerschacht geklemd, zodat LPL weinig moeite zou hebben om hem zelf te bemachtigen. Maar het moest natuurlijk spectaculair worden. Zijn linkerhand ramde LPL in haar gezicht, zodat ze achteruit strompelde. In een vloeiende beweging liet hij de speer in haar benen neerkomen, trok hem eruit en stak opnieuw. Met nog een laatste trap op haar gezicht liep LPL weg, dit keer met een wapen. En een kill. Hier had hij van gedroomd, voor getraind, voor gevochten, en hij was er!

Wat een over the top badguy <3

Helaas is dit ene verhaaltje ook daadwerkelijk het enige dat LPL toevoegt, aangezien hij de volgende keer dat we hem zien is opgegeten door een cheetah ofzo. Wél wordt er aan het einde nog even naar verwezen dat HS12 WM zijn mentor was, en dat vind ik best komisch aangezien WM de ultieme goodguy hoort te zijn terwijl LPL echt een over the top slechterik is. Ik hou van over the top slechterikken, maar LPL was te onrelevant en bovendien zat HS14 vol met over the top slechterikken waardoor LPL er ook niet bepaald uitspringt dus vandaar deze plaats Cute

JiHawk en Selletje stonden gebogen over het lichaam van LPL, of wat daar nog van over was. Het lichaam was ernstig bloederig, en er misten verschillende happen uit het lijf. Naast het lichaam lag een Cheetah rustig te slapen.

Nog maar een paar updates tot de top 100! Zoals eerder gezegd zal de volgende update alleen de nummers 131 en 130 behandelen. Beide zijn personages waar ik vermoedelijk héél veel over ga schrijven, omdat ze samen met Fisico2 mijn 3 minst favoriete personages uit de Hongerspelen-geschiedenis zijn. Waarom ze dan toch zo hoog staan zul je vanzelf lezen.

37 Re: Para rankt alle 216 tributen op ma 29 jun 2015, 21:55

Olivier Vanilla

HS9 Roosjuh dus en dan ga ik van Henk, Tosti (9 of 14) of een ouder personage uit. Ik ben benieuwd happy

38 Re: Para rankt alle 216 tributen op ma 29 jun 2015, 22:14

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
De meeste eliminaties waren tamelijk voorspelbaar, maar toch een leuke update. Bij die uitspraak over Goomuin's vetkwabben moest ik behoorlijk lachen :'') .

Volgende keer dus maar twee personages... als het jouw minst favoriete personages zijn, dan moet HS9 Roosjuh er wel tussen zitten. Over de andere ben ik nog niet zeker. Misschien HS15 Fisico, maar dat zal wel niet. Zodoende gok ik op Henk Spermatank. HS6 WM maakt volgens mij ook wel een kans.

Profiel bekijken

39 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 01 jul 2015, 15:40

Prins Para Vanilla

Hier zijn ze dan. 131 en 130, de Hall of Shame. 2 personages die ik uit de grond van mijn hart haat, maar die juist om die reden hoger moeten staan dan personages als HS15 UNF ofzo waar ik geen enkele mening over heb. Beiden haalden de top 10, beiden waren ze vreselijk, maar gelukkig kregen beiden ook een heerlijk ironische dood in de categorie “Goomuin valt spontaan dood neer”.

131 – WM (HS6 – 10e)

In het begin werd JSS tegengehouden door WM. WM bleek in het gevecht de sterkere te zijn, dus JSS hield het al snel voor gezien. JSS was niet heel snel, maar gelukkig voor hem had WM weinig behoefte aan een gevecht. WM riep dat JSS 'snel genoeg sterft'.

Ja. Dit is 1 van mijn 3 minst favoriete personages uit alle Hongerspelen. Je kunt je misschien afvragen hoe het mogelijk is dat iemand die zo’n kleine rol speelde en slechts 10e werdt in de minst boeiende Hongerspelen ooit zoveel haat in mij kan opwekken. Wel, dat ga ik jullie in dit mooie stukje tekst haarfijn uitleggen.

Zoals je hierboven ziet, wordt WM geïntroduceert bij de Hoorn. Op dat moment niets bijzonders, gewoon een van de ca 598 random sterke tributen die uur dienen als tijdelijk gevaar voor een van de hoofdpersonen. De volgende keer dat we WM zien, zijn we zo’n 15 verhaaltjes verder.

WM hoorde iets ritselen achter de dorre takken. Hij was al een poosje in de bossen, nadat hij met moeite de stalen borstplaat uit de Hoorn had weten te slepen. Dat had hem een verwonding gekost, maar met deze bescherming kwam hij al een stuk verder. In het bos had hij een grote, stevige tak gevonden en daarmee was hij op stap gegaan. Bij een meertje verderop had hij tenslotte water gevonden, dat nu bezig was met schoon te worden. Hij had zijn zonnehoed, die bij zijn outfit zat, afgedaan en met water gevuld. Eronder had hij een vuurtje gemaakt, zodat door de hitte alle bacteriën stierven. Het gaf wat rook, maar ja, daar kon je weinig aan doen. Bovendien had toch niemand wapens, dus in de problemen zou hij niet komen. Wel heet zo, zonder hoed.

Vervolgens was WM de bossen ingegaan, opzoek naar wapens, eten, en slachtoffers. En toen hoorde hij dus iets ritselen. Je hoorde andere mensen namelijk vrij snel, er lagen veel dode bladeren die behoorlijk wat geluid maakten. WM kon dit soort geluiden vermijden, omdat hij ermee opgegroeid was. Anderen waarschijnlijk niet.

Oke is er iemand die zelfs maar 10 seconde na het lezen van zo’n alinea nog enig idee heeft wat er in stond? Ik namelijk niet. Grote lappen tekst waarin iets gebeurd zijn een trademark van HS6.

WM deed geen poging om onopgemerkt te blijven, en stapte met de tak goed in zijn handen achter de boom vandaan. Zijn tegenstander bleek T.G te zijn, ongewapend. Hij had niet veel anders verwacht. Als hij een gewapende tegenstander tegenover zich zou hebben, zou hij een groot probleem gehad hebben. Maar dit was T.G, en hij bleef opvallend rustig staan. Hij zag ook wel in dat hij hier nooit goed vanaf zou komen. WM was veel sterker, en had bescherming.

Oke, dus wat weten we tot nu toe van WM? We weten dat hij sterk is, en dat hij een stalen borstplaat heeft, en... dat hij is opgegroeid met het gelluid van dode bladeren? TOP 10 PERSONAGE! Niet lang hierna krijgen we de eerste zin tekst van WM.

“Tja, geluk. Meer kracht eigenlijk. En wijsheid. Geluk heb ik niet echt nodig.”

Oke, WM is dus arrogant. Ik hou nu al van hem.

Een aanlokkelijk voorstel. Natuurlijk was T.G de perfecte bondgenoot, en waren ze samen veel sterker dan alleen. Verraden kon niet echt nu, bovendien zou dat een hele rare actie zijn van T.G. Hij neigde dus het verbond aan te nemen, maar was niet zeker. Wat waren de nadelen dan? Misschien omdat ze eigenlijk met zo weinig waren. Er waren al minstens 10 doden gevallen… Maar toch zou hij dit verbond maar aannemen, op dit moment is het zeer gunstig.

“Vooruit, je hebt gelijk. Niet dat ik op het moment veel aan je heb, maar als ik je echt kan vertrouwen doe ik het.”

Met andere woorden: WM en T.G sluiten een verbond om de simpele reden dat ze allebei al te lang niet gebruikt waren en er dus maar een wanhopige poging wordt gedaan een verhaallijn te creëren!

Hierna verdwijnt WM wederom voor 9 verhaaltjes op de achtergrond, tot het punt dat we bij de laatste 11 zijn.

Op het moment dat WM Necrodeus vastpakte, gebeurde er ineens iets vreemds. Uit de bossen kwam nog iemand aangelopen, iemand met een speer in zijn handen. T.G probeerde de jongen tegen te houden zodat WM Necrodeus kon vermoorden (waar hij aardig goed naar op weg was, door Necrodeus volledig in elkaar te slaan), maar al snel klonk er een pijnkreet, gevolgd door een doffe kreun en een kanonschot: de jongen had de speer recht door T.G's hart gestoken. WM keek om op het moment dat zijn bondgenoot stierf, en merkte de moordenaar op. Hij liet Necrodeus voor wat hij was en richtte zijn aandacht op de jongen met de speer. Nu kon Necrodeus eindelijk beter naar de jongen kijken. Hij verwachtte Ulysses te zien, maar voor de tweede keer had hij het mis. Het was Para. Para keek even naar Necrodeus op het moment dat WM op hem af stormde, en gebaarde dat Necrodeus weg moest. Necrodeus volgde die raad onmiddelijk op, en terwijl hij wegrende hoorde hij hoe achter hem Para en WM hun gevecht begonnen.

Oke, dus wat is WM tot nu toe? Een sterke, arrogante tribuut die pas in 3 verhaaltjes is voorgekomen, weinig boeiends heeft meegemaakt, een nutteloos bondgenootschap heeft gehad dat 2 zinnetjes relevant is geweest, maar wonder boven wonder toch de top 10 heeft gehaald. Al met al absoluut geen boeiend personage, maar niet veel anders dan de meeste andere personages uit HS6. Wat heef WM dan in godsnaam gedaan om zoveel emotie in mij op te wekken? Wel...

Het gevecht waar iedereen in de Honger Spelen op had gewacht. Para vs WM. Iedere kijker thuis werd zenuwachtig.

WTF???? Is dít het gevecht waar iedereen op gewacht heeft? 2 personages die nauwelijks een rol hebben gespeeld en die nog niet 1 keer zelfs maar in hetzelfde verhaaltje genoemd zijn???

Maar WM stak al snel zijn hand uit. "KAPPEN", riep WM hard.

NEE PARA, KAP NIET! VERMOORD HEM NU JE DE KANS HEBT!

"Wij zijn de twee sterkste spelers van de Honger Spelen".

Kuch Tuffie kuch

"We moeten zolang mogelijk samenwerken, totdat één van ons dood is, of totdat wij samen over zijn"

WAAROM IN GODSNAAM? Waarom zou je je grootste concurrent nu niet ter plekke vermoorden?

Para reageerde heftig: "Wat dacht je van 'Nee'? Ik mag je niet, jij mag mij niet, dit is slechts een poging om mij te verraden".

^Dit dus.

"Ja, natuurlijk is het dat!" zei WM. "Je denkt toch niet dat we met elkaar om zullen gaan? Nee, we houden het verbond open. Wij vallen elkaar niet aan, iedere keer dat we elkaar tegenkomen. Face it, niemand is sterk genoeg in dit spel om ons te vermoorden, behalve wij elkaar. We helpen elkaar als we elkaar zien, maar we gaan niet in de buurt van elkaar slapen enzo. Dat is onzin".

Ugh er is zoveel mis hiermee. Ten eerste: waardeloze strategie. Ten tweede: stop met nu nog, bij de laatste 10, na ee hele Hongerspelen irrelevant te zijn geweest, te proberen een hoofdpersonage te worden. Ten derde: Hou op met jezelf zo geweldig vinden. We hebben je nog met niemand zien vechten. Fucking JSS heeft zelfs meer kills gemaakt da jij. Ten vierde: Para’s hele fucking verhaallijn draaide tot nu toe om het redden van zwakke spelers, zodat hij een makkelijke tegenstander zou hebben in de finale. Waarom zou hij met jou meewerken?

Gelukkig weet WM het hierna nog erger te maken!

WM rende naar het gevecht toe. Voordat Ulysses dit ook maar doorhad had hij al een vuist in zijn gezicht. Ulysses liet zijn speer vallen, Para ramde Ulysses in zijn maag en WM stak hem een paar keer met een speer. Ulysses was dood. Met gemak. Door samenwerken.

FUCK YOU WM! HOE DURF JE ULYSSES ALS SLACHTVOER TE GEBRUIKEN OM JE EIGEN KANKERVERHAALLIJN WAAR NIEMAND OP WACHT KRACHT BIJ TE ZETTEN???

WM zei "Goed gewerkt maat! Ik zie je terug bij de finale, op het Hoorn!".

NEE! NEE NEE NEE!! WAAG HET NIET OM DAAR NAARTOE TE SCHRIJVEN! ALS ER DAADWERKELIJK EEN WM-PARA FINALE KOMT VERWIJDER IK MIJN ACCOUNT!!!!!

Alsof het vermoorden van 1 awesome personage nog niet genoeg was, versloeg WM vervolgens bijna Tuffie.

WM haalde naar hem uit. Verdedigend hij Tuffie zijn zwaard, maar op het laatste moment week WM's slag uit en raakte zijn verzwakte hand. Het zwaard viel op de grond, en Tuffie deinsde achteruit terwijl WM een triomfantelijke kreet slaakte. WM draaide zich om om het gevallen zwaard op te pakken.

Serieus, stel je voor dat die kut WM direct achter elkaar de 2 coolste personages had vermoord....

Gelukkig gebeurt er daarna eerst dit:

Tuffie dook eenbeetje naar links en het zwaard ging net onder zijn oksel door. Hij stond nu vlak tegen WM aan, en liet zijn mes diep en diens zij verdwijnen, trok ze er weer uit en deelde nog een serie snelle steken uit. Het bloed gutste uit zijn lijf, en WM verbleekte. Het zwaard viel op de grond en WM zakte in elkaar. Hij lag leeg te bloeden op de grond, en keek Tuffie strak aan terwijl die weer rechtstond. "Maak het af" bracht WM met moeite uit. Tuffie stak hem door de keel, en hij hoorde het inmiddels al vertrouwde kanonschot weergalmen door het bos.

En meteen daarna dit:

Ulysses verging van de pijn, en viel op de grond. Op datzelfde moment klonk er een kanonschot. Maar iets klopte niet. Ulysses was niet dood. Het kanonschot dat geklonken had, was voor Roosjuh bedoeld, die puur toevallig op datzelfde moment vermoord was door Lazerstraal.

En zo was in 2 verhaaltjes tijd het hele vreselijke WM-Para verhaaltje ongedaan gemaakt. Vanwege deze mooie, ironische wending staat WM toch nog op 131, omdat ik zelden een bevredigender einde voor een personage gezien heb. Feit blijft desondanks dat dat ene verhaaltje mogelijk het vreselijkste misbaksel uit alle Hongerspelen is (buiten Sushi’s haiku in HS4), en WM een van de vreselijkste pogingen tot personages ooit is. Alleen al vanwege Tuffie’s moord op WM verdiende Tuffie het om te winnen.

O, WM dacht dat hij zo goed was. Hij dacht dat hij nu al gewonnen was. Ok, hij was goed. Maar hij; Tuffie, was beter.

130 – Roosjuh (HS9 – 9e)

WM was tegen Roosjuh aan het opscheppen over de eerste dode die hij gemaakt had. "Ik stak dat zwaard door haar met het gemak waarop ik een heet mes door boter steek" zei hij trots "en dat sentimentele gezwans van die Adje dat erop volgde, wat een sukkel". Roosjuh lachte ongemakkelijk.

BEN BLIJ DAT TENMINSTE IEMAND AANDACHT AAN JE SCHENKT JIJ ONDANKBAAR VIES VET VARKEN!

Oke dat fragment was helemaal niet erg, maar ik wilde dit gewoon graag beginnen met een belediging. Daar waar HS6 WM puur hatelijk is vanwege 1 verhaaltje, is Roosjuh een constant storende factor in het verder geweldige HS9.

Laat ik eerst eventjes uitleggen waarom Roosjuh relatief hoog op deze lijst staat:
-Ze heeft niet de hele Hongerspelen in een zak gezeten (ookal was dat misschien beter geweest)
-Ze had karakter (ookal was dat karakter vreselijk)
-Ze had een verhaallijn (ookal was die verhaallijn vreselijk)
-Ze is uiteindelijk gelukkig doodgegaan (ookal was dat veel te laat)

Zo, nu ik al Roosjuhs pluspunten heb opgenoemd kan ik de rest van dit betoog besteden aan haar minpunten! Ik neem jullie mee in de wonderlijke wereld die Roosjuh heet!

"Zullen we ook gaan jagen?" vroeg Lyne. "Nee, ik denk dat het slimmer is als we hier blijven, voor het geval dat een van de andere teams op komt dagen" antwoordde Roosjuh.

Oké, tot nu toe is er niets mis met Roosjuh. Als ze nu gestoken zou worden door een beestje was ze gewoon random slachtvoer geweest waar ik geen mening over had gehad.

Lyne keek met een vies gezicht en Roosjuh moest lachen om Lyne.

Roosjuh lacht omdat Lyne zwakte toont. De ironie...

Lyne stond erop dat ze zich zouden opsplitsen, zodat ze minder snel in een hinderlaag kwamen, en zo minder snel gezien werden. Maar stiekem wist Roosjuh dat het vooral kwam om haar gebrek aan jaagtalent. Samen zouden ze niets vangen, alles zou op de vlucht slaan door Roosjuhs lawaai.

Ah, ik vond het al lang duren, maar hier zijn we dan: het eerste bewijs dat Roosjuh een waardeloze zuurstofverbruiker is. Lyne jaagt liever zonder Roosjuh omdat die dikzak teveel lawaai maakt als ze loopt!

Ze was erop gekleed, maar had weinig zin om met alleen maar 2 pijlen de woestijn in te trekken op zoek naar eten dat ze waarschijnlijk toch niet zou vinden. Bovendien zag het er toch best eng uit, zo in de ochtendschemering.

BANGE TRUT!

In eerdere Hongerspelen zag ze altijd dappere, sterke kinderen die zodra ze in de arena waren meteen wisten wat ze moesten doen, hoe ze moesten vechten, hoe ze moesten overleven. Zo iemand was Roosjuh niet. Ze had nooit ook maar enige training gehad, en was belabberd in vechten. En wat haar dapperheid betreft… Tja, die was ook niet zo hoog.

Bovenstaande stukje verteld je eigenlijk alles wat je van Roosjuh moet weten: ze heeft geen enkel nut en zou volgens alle logica een van de eerste dooien moeten zijn. Nu ben ik best wel fan van underdogs, maar het probleem met Roosjuh is dat ze nooit boven haar nutteloosheid uitstijgt. Underdogs zijn leuk omdat ze langzaam maar zeker sterker worden, en de overwinning gaan verdienen ondanks dat ze in het begin hulpeloos leken. Roosjuh daarentegen wordt alleen maar nuttelozer en nuttelozer.

‘Nou ja, ik kan tenminste een poging doen om eten te vinden…’ mompelde ze voor zich uit, en liep de woestijn in. Ze deed dit voorzichtig, op de hoede voor aanvallen, en de grond goed in de gaten houdend. Maar na een kwartier was er nog steeds totaal niets gebeurd, en haar waakzaamheid begon te verslappen. Juist op dat moment voelde ze haar been wegglijden en in een ondiep gat vallen.

VAL DOOD! VAL ALSJEBLIEFT DOOD!

Ze viel meteen, en hoorde gewoon haar enkel breken. Een vlammende pijn schoot door haar been, en kwam voorover in het zand neer. Tranen rolden over haar wangen, en ze wist dat ze zo niet meer het kamp in kon komen. Zelfs kruipen zo lastig worden…

O jippie. Dus nu zit Roosjuh jankend vast met een gebroken enkel. De nutteloosheid wordt al groter...

Ze wist dat het niet slim was om hulp te roepen, maar Lyne zou vast nog wel in de buurt zijn… Toch? Het was haar enige hoop. Twee keer riep ze zo hard ze kon om hulp.

Als je weet dat het niet slim is om om hulp te roepen... WAAROM DOE JE HET DAN?

Ze wist dat ze zo erg weinig kans maakte om nog te winnen. De rest van haar team moest het maar doen, en zij zou wonder boven wonder moeten overleven. Dat zou vast niet gebeuren.

Nee vast niet  Crying or Very sad

'Heb je hulp nodig om eruit te komen?' vraagt WM aan haar. Roosjuh is verrast door dit ogenschijlijk behulpzame antwoord. Ze had in de eerste instantie een bedreiging verwacht. 'Uh, ja...' stamelt ze. 'Ik zit hier vast. Maar ik geloof dat ik mijn enkel heb gebroken, dus het gaat me niet lukken om eruit te klimmen.' 'Geen probleem.' antwoordt WM. Vygan laat de speer zakken en gebaart dat ze die vast moet proberen te pakken. Met alle kracht wikkelt ze haar vingers dan ook om de speer heen. Vygan en WM trekken haar samen langzaam omhoog, en even hoopt ze dat ze vrijkomt. Maar dan wordt de inspanning haar toch te veel, en wordt haar grip op de speer steeds slapper. Ze dreigt lost te glippen als WM net op tijd haar onderarm beetpakt. Samen met Vygan hijsen ze haar uit de kuil.

Kan iemand mogelijk nog nuttelozer zijn?

'Lyne, kun jij Roosjuh helpen met lopen?' 'Natuurlijk.' Samen staan ze enigszins wiebelend op en lopen ze achter WM en Vygan aan. Roosjuh kan immers niet goed lopen met haar zere enkel.

Alsjeblieft, laat haar gewoon hulpeloos achter in de woestijn zoals de natuur dat gepland heeft...

'Lyne, geloof jij zomaar wat WM zegt?' fluistert Roosjuh tegen Lyne. 'Ik zie geen reden om het niet te geloven.' antwoordt ze. 'Ik had al langer het vermoeden dat Pokéfan iets te verbergen had, en dat is voor mij nu bevestigd. Ik geloof hem. Jij niet dan?' Roosjuh geeft niet direct antwoord. Alles wat ze zojuist heeft gehoord heeft haar erg in de war gebracht. 'Ik weet het zo net nog niet...' antwoordt ze twijfelend. Als WM zich omdraait omdat hij denkt dat iets hoort, houden ze zich vlug stil en zetten ze hun tocht voort.

HEB ALSJELIEFT GEWOON EEN MENING!

Langzaamaan werd het wat rustiger, en Roosjuh begon waar adem te halen.

Nee stop met ademen pls

Maar stiekem kreeg ze toch ook meer respect voor WM; hij bleek best mee te vallen, en hij was een goede leider. En eigenlijk ook hun echte leider. Als ze nu Pokéfan zouden tegenkomen… Roosjuh wist niet hoe ze zou reageren.

KRIJG EEN MENING!

Lyne hielp Roosjuh overeind, en samen strompelden ze achter WM aan.

Kunnen strompelende, dikke, nutteloze vrouwen niet gewoon vermoord worden? Er staat nergens in de regels dat dat niet mag, of wel?

Roosjuh en Lyne sloften achter hen aan, terwijl team Blauw steeds dichterbij kwam…

Ja joh, geen enkele reden om door te lopen als er een volledig bewapend tea op je af komt! Slof lekker verder! Broosje2

"Wow, wat is er met jou gebeurd, Roosjuh?" Tosti zag dat Roosjuh niet in een al te goede staat was. Haar gezichtsuitdrukking alleen maakte dat al duidelijk. Ze had duidelijk pijn. Voornamelijk fysiek, maar ook mentaal. "Gebroken... enkel... WM... Poké Fan... Lyne... Vygan..." Hetgeen wat ze zei was onduidelijk en onvolledig, waardoor niemand van Team Geel begreep wat ze bedoelde.

En nu kan ons nutteloze zeugje niet eens meer fatsoenlijk praten!

"... Ja. Maar ik dacht... dat jullie hem ook niet mochten."
"Niet mogen?" zei ze geërgerd. "Gast, hij heeft Roosjuh geholpen!"

Dat vind ik een goede reden om iemand niet te mogen tbh

“Maar we gaan nu naar het groene gebied, om een bepaald iemand te gaan opzoeken..." "Wie dan?" vroeg Roosjuh. "Moet ik het je nog vertellen?" antwoordde ze op een toon die aangaf dat Lyne wel verwachtte dat Roosjuh dat al door had. "WM natuurlijk!”

IQ van een pinda

Ook Roosjuh leek blij, maar ze had iets gezien aan zijn blik naar Hitomi en Vygan dat haar stoorde. Ach, ze vergist zich vast.

Een eigen mening hebben is overrated! You go girl!

"Daar, achter die ijsberg zitten we." zei Roosjuh.

ROOSJUH HEEFT INDIRECT POKEFAN VERMOORD!

Goed, tot nu toe is Roosjuh duidelijk een vreselijk personage dat al lang vermoord had moeten worden. De gedachte dat ze 9e wordt is al haast onverdraagbaar, omdat ze een nutteloze, meningloze verspilling van kostbare zuurstof is. Het kán haats niet erger, toch?

Die vielen in een diepe put. Roosjuh had haar andere enkel ook gebroken en verloor het bewustzijn

.... oké, misschien is de rest van de tijd bewusteloos zijn erger.

Serieus, op dit punt zijn we bij de laatste 18. Hieronder post ik eventjes een overzicht van Roosjuhs bijdrage tot aan de laatste 11.

Lyne bekeek Roosjuh nog heel even, die het waarschijnlijk niet lang zou uithouden in deze kou onder deze omstandigheden. Ze was niet dood, haar polsslag was nog waarneembaar.

Hij ziet Roosjuh in de kuil liggen: bleek en met een gewonde enkel. 'Roosjuh is niet in orde, Goomuin! Ga hulp zoeken!'

Lyne stond beschermend voor Roosjuh, terwijl Vygan woedend van haar naar team blauw keek.

Roosjuh is er erg aan toe, dus reken niet op haar.

Vygan tilde de bewusteloze Roosjuh op, en vervolgens nam Lyne haar vast en trok haar omhoog.

Met Roosjuh in haar armen vertrok ze

Lyne liep met Roosjuh in haar armen over de sneeuwheuvels.

En dat ze Roosjuh moest meedragen hielp ook al niet.

Hij nam Roosjuh op en leidde Lyne naar de grot.

"Als Roosjuh erbovenop komt tenminste". De twee keken Roosjuh aan. Haar lichaam bewoog lichtjes op het ritme van haar ademhaling.

Roosjuh's enkel is nu wel verbonden, maar ze kan nog steeds niet lopen. Ze is nog niet eens bij bewustzijn.

Lyne snapte niks van wat Tosti bedoelde, maar ze was uitgeput van het dragen van Roosjuh doorheen het hele ijsgebied.

Ze vroeg aan Tosti of hij Roosjuh even wilde overnemen.

En niet te vergeten: een aangename temperatuur waarbij Roosjuh langzaam kan herstellen.

Maar tegen die tijd zal Roosjuh er wel weer bovenop zijn.

Lyne legt Roosjuh voorzichtig in de Hoorn.

De veiligheid van Roosjuh was zeer belangrijk voor beiden, want ze waren nog maar met drie.

Ik heb ooit gezegd dat HS15 Lazerstraal de grootste ballast voor haar team ooit was, maar dat neem ik terug. De bewusteloze, moddervette Roosjuh die de halve Hongerspelen meegezeuld moet worden door haar teamgenoten is vele malen erger. Na buiten bewustzijn 7 personages waaronder Pokéfan en Vygan te hebben overleefd, wordt Roosjuh eindelijk wakker. Ze is echter nog steeds niet van plan een nuttige bijdrage aan het verhaal te leveren.

Roosjuh, tja, die moet gewoon rusten.

Roosjuh mengde zich ook in het gesprek. “Zeg, ik ben er ook nog hoor, waar hebben jullie het over? “ zei ze geïrriteerd.

Draag jij Roosjuh weer?

Lyne tilde Roosjuh op, wat redelijk eenvoudig op, en stond al klaar om te gaan.

'Iew, schorpioenen eten...' Roosjuh walgt al bij de gedachte. 'Er zit niets anders op, Roosjuh.' antwoordt Tosti. 'En wat water betreft, we kunnen ijs uit het blauwe gebied hier smelten om aan water te komen.' Maar Roosjuh kan zich er niet overheen zetten. 'Ik ga echt geen schorpioenen eten, hoor!'

Mijn god. Ik kan me zo voorstellen dat Lyne en Tost best baalden dat Roosjuh weer bij bewustzijn was. Ze kan nog steeds niet lopen, of überhaupt iets nuttigs doen, maar ze loopt wel te zeuren dat ze het eten dat Tosti heeft weten te verkrijge niet elkker genoeg vindt. Alsjeblieft, laat haar spontaan ontploffen ofzo...

"En wat kan ik doen?" vroeg Roosjuh. "Ik ben er ook nog!"
"Blijven leven." zei hij droog. "Het spijt me, Roosjuh, maar momenteel kun je niet anders."

Wederom een stukje dat Roosjuh perfect opsomt.

Roosjuh, die een paar meter verderop in de struiken lag, was onderhand helemaal vergeten door de drie jongens.

Begrijpelijk

Ook zij zag dat Tosti dit niet zou winnen, en dat hij haar enige teamgenoot die nog leefde was. En ze besefte dat als er nog iemand van team Geel kans maakte om te winnen, zij het niet was.

Nee doe maar niet nee.

Wat ze nu ging proberen zou in ieder geval heel veel pijn doen, en waarschijnlijk zelfmoord betekenen.

YES!

Fronsend wierp hij een blik achterover, waar een meisje zich plotseling om zijn keel klemde en hem meesleurde de helling af. Vloekend probeerde Para zich los te krijgen uit haar greep, maar tevergeefs. Ze rolden samen de natte helling af, recht in een duingat. Para probeerde nog haar van achteren te steken, maar het lukte niet echt.

ALS JE HET WAAGT PARA TE VERMOORDEN..!!!

Een enorme hittegolf kwam van de plek waar Para en Roosjuh neer waren gekomen. Zijn ogen waren vol getroffen door de explosie, en ook zijn oren tuitten.

Kut Roosjuh. Zelfs een heerlijke, bevredigende dood als “Spontaan ontploffen” weet ze te verzieken door Para met zich mee te nemen. Para overleefd het doordat Roosjuhs dikheid hem beschermde (lol), maar hij sterft kort daarna alsnog door zijn verwondingen. Roosjuh had nooit, NOOIT 9e mogen worden. Niets is ooit zo frustrerend geweest als niet mee kunnen schrijven aan HS9, en daardoor hulpeloos toe moeten kijken hoe Roosjuh het ene superieure personage na het andere overleefde. En toen ze dan eindelijk ontploft was, kon ik ook daar niet van genieten omdat ze Para met zich meegenomen had en Adje het verhaaltje daarna vermoord werdt. Ik haat Roosjuh. Ik haat haar. Lyne en Tosti ben ik inmiddels enigszins gaan mogen als personages, maar Roosjuh is en blijft een vreselijk personage.

Maar Roosjuh... zij was er nog veel erger aan toe. Necrodeus wist dat Para inderdaad geluk had gehad. Roosjuh moest met haar rug op de mijn beland zijn. En dat had hem deels beschermd. Maar zij was compleet aan stukjes geblazen. Hoe de hovercraft haar lijk ging ophalen was hem een raadsel.

Goed, dat was dus deze update. Zoals beloofd slechts 2 personages, en zoals beloofd een gigantische lap tekst over beiden. Met namen Roosjuh had simpelweg zoveel aandacht nodig om echt goed duidelijk te maken waarom ik haar haat. Door vrijwel iedere vermelding van Roosjuh te posten, wordt het duidelijk wat voor constant storende factor zij was.

Nu Roosjuh eindelijk geëlimineerd is, kunnen in de volgende update een aantal HS9 bijpersonages aan bod komen die er puur nog inzitten omdat alles beter is dan Roosjuh. Verder in de volgende update nog meer HS6-bashing, iemand die WM haat, iemand die vermoord werdt door slachtvoer en een winnaar!

40 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 01 jul 2015, 16:07

Olivier Vanilla

Ik moest lachen. Well done. Nu vind ik het bij WM nog wat melodramatisch (gewoon duidelijk een verhaaltje door een debiele schrijver) maar bij Roosjuh is het wel spot on. Echt slecht vind ik haar btw niet, wel vreselijk

41 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 01 jul 2015, 17:33

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
HS6 WM had ik ergens wel verwacht, maar HS9 Roosjuh al helemaal. Ik kan mij in werkelijk alles vinden wat jij over haar zegt. Mijn God, HS9 had zoveel meer kunnen zijn met Pokéfan en zonder Roosjuh... ik vraag mij nog altijd af waarom ik haar niet eerder liet vermoorden in plaats van Pokéfan of zo :'') .

Als er de volgende keer iemand tussenzit die WM haat, dan moet het Henk Spermatank wel zijn. Fisico is ongetwijfeld de eerste winnaar die geëlimineerd gaat worden.

Profiel bekijken

42 Re: Para rankt alle 216 tributen op vr 03 jul 2015, 15:50

Prins Para Vanilla

Oké, hier zijn er weer 9!

129 – Lazerstraal (HS9 – 19e)

Ook de nabijstaande Lazerstraal sukkelde erin door de uitbreiding van de scheur.

Ik kan me geen betere plaats voor Lazertsraal voorstellen dan nét boven Roosjuh, omdat Lazerstraal gewoon de betere versie van Roosjuh was. Net als Roosjuh was Lazerstraal voornamelijk ballast voor haar team, maar in tegenstelling tot Roosjuh ging Lazerstraal wél op tijd dood, én wist ze haar anutteloosheid te combineren met een verrassend bitchy en dus awesome karakter.

hierbij verloor Team geel Fisico, wie werd neergestoken met een mes door Lazerstraal.

Lol Lazerstraal heeft een van de eerste kills gemaakt tewrwijl ze gewond was en eigenlijk geen wapens had

'Ik stel voor dat jullie voorlopig zo min mogelijk doen. Voor jullie eigen bestwil.' zegt Necrodeus tegen Lazerstraal en Vygan. 'Wij zullen jullie beschermen.'

Hij kijkt met een zorgelijke blik om naar een bleke Lazerstraal, die momenteel even door Christopherz verzorgt wordt. 'Ik denk niet dat we hier kunnen blijven. Het terrein is onbegaanbaar en de temperatuur verslechtert de toestand van Lazerstraal en Vygan alleen maar.'

Necrodeus wilde er iets over zeggen, maar zag toen Lazerstraal en Vygan, die leunden op de schouders van Lennard en Chris.

Niet met Vygan en Lazerstraal in deze conditie

samen met Christoperz die Vygan en Lazerstraal ondersteunde.

Oke dus tot nu toe is Lazerstraal niet veel meer dan degene die samen met Vygan gewond is geraakt. Gelukkig krijgt ze niet lang hierna haar eerste momentje in de spotlight

Necrodeus bukte zich en zag dat Lazerstraal inderdaad in een soort strik van doorns was getrapt.

Lazerstraal doet alsof ze buiten bewustzijn is, en als Adje vervolgens probeert Necrodeus aan te vallen valt ze hem aan met een speer.

Adje zag zijn kans schoon en greep naar de speer, maar die werd plots voor zijn handen weggegrist. Adje sprong uit de weg om een stoot van de speer te ontwijken. Lazerstraal was dus blijkbaar toch nog bij bewustzijn en had hem genomen.

Uiteraard besteed Necrodeus hier verder geen aandacht aan en blijft hij de rest van de Hongerspelen volhouden dat hij Lazerstraal juist gered heeft. Ondanks dat ze zojuist het leven van haar leider gered heeft, wordt ze nog steeds als nutteloze ballast gezien.

Vygan is ziek en aan Lazerstraal hebben we nu ongeveer even veel als een dode. Minder zelfs, want we moeten haar nog verzorgen en ze heeft koorts gekregen

Vervolgens krijgt Necrodeus via een sponsorgift de medicijnen voor Lazerstraal, waardoor ze eindelijk beter wordt en een nuttige bijdrage kan gaan leveren aan haar team!

Lazerstraal heeft helaas nog geen wapen, maar zij wilde wel op ons kamp in het groene gebied passen. Ik hoop niet dat haar iets overkomt.

Lazerstraal blijft hier om te kijken of we zelf niet in een hinderlaag komen.

Oke lol, zelfs nu ze beter is wordt ze niet als bruikbaar lid gezien, ondanks dat ze als enige van Team Blauw tot nu toe een kill gemaakt heeft enzo. Lazerstraal waarschuwt vervolgens haar teamgenoten voor de vloedgolf, waardoor ze niet allemaal verdrinken ofzo. Niemand bedankt haar, maar dat houdt lazerstraal niet tegen om heerlijk directe en ongepaste dingen te zegen <3

"Is hij..." stotterde Jolien. "Dood?" maakte Lazerstraal haar zin af. Jolien keek haar boos aan.

Lazerstraal besteedde daar geen aandacht aan. "Wel, ik rammel" zei ze "we eten konijn vandaag!".

Hun overpeinzingen werden onderbroken door Lazerstraal, die opgewekt "Etenstijd!" riep.

Helaas zijn we hiermee bijna aan het einde van Lazerstraal’s verhaal gekomen. Niet lang hierna komen zij en Lennard WM en Vygan tegen. Hun wapens worden afgepakt, maar Lazerstraal kan het niet laten om nog even awesome te doen en dat wordt haar dood.

Maar Lazerstraal kon het niet laten om nog even het laatste woord te hebben. “Ach, vooruit. Ons kamp is toch 100 meter hiervandaan, en zodra jullie gaan komen we jullie achterna. Jullie zullen niet lang meer leven” voegde ze met een halve grijns eraan toe. WM wierp haar een vuile blik toe, maar begon wel weg te lopen. Vygan kookte nog steeds van woede. “Gaan we ze niet eens aanvallen? Ze zijn onze vijanden! We moeten ze stuk voor stuk afmaken! ZE MOETEN DOOD!” Vygan rende ervandoor, en WM kon hem niet meer tegenhouden. Met een gebrul dat Roosjuh nooit van Vygan verwacht had, stortte hij zich op Lazerstraal en stak zijn speer diep in haar rug, op de plek waar haar hart zat. Een kanonschot klonk meteen.

Hierna wordt Lazerstraal btw wel in nog minstens 10 verhaaltjes genoemd, ondanks dat ze ene van de minst relevante tributen van HS9 is. Ik hou van alle personages uit HS9 die nu nog in de running zijn (op 1tje na, maar daar hebben we het later nog over), dus iedere eliminatie zal pijn doen, maar Lazerstraal is duidelijk de minste.

Na een eindje gerend te hebben zag Jolien tot haar verbazing een gedaante in het maanlicht, dat al snel lichter begon te worden. Het begon duidelijk ochtend te worden. Beter. Ze haalde diep adem. Dit was wat ze wilde. Waar veel van haar teamgenoten voor gestorven waren. Lazerstraal, bijvoorbeeld.

128 – Jeffrey (HS15 – 21e)

Van al die persoonlijkheden springen er twee uit: Necrodeus en Jeffrey.

Lol ja, Jeffrey wordt geïntroduceerd als een van de meest opvallende persoonlijkheden van Team Goud, ondanks het feit dat hij mogelijk de minst memorabele tribuut van heel HS15 is.

Jeffrey is een sterke, licht arrogante sportman met een uniek probleem: slaapwandelen. Om te voorkomen dat hij in zijn slaap rare dingen gaat doen moet hij ’s avonds een medicijn innemen, maar dat mocht hij van de spelmakers niet meenemen naar de arena. Daarom hadden ze van tevoren afgesproken dat hij altijd een goed geïsoleerde slaapplaats zou innemen, om te voorkomen dat hij 's nachts problemen zou veroorzaken.

Klopt het dat zowel Jeffrey’s sportmannerigheid, Jeffrey’s arrogantie als Jeffrey’s slaapwandelprobleem nooit meer voorkomen in de Hongerspelen? Wat een heerlijke, zinloze aandacht voor zo’n onrelevant personage.

Terwijl Jeffrey zijn positie als stuurman inneemt gooit zijn mes voor de test in de mast. Het mes blijft niet goed in zitten, maar het hout is wel een beetje beschadigd. ‘Goed genoeg,’ grinnikt Jeffrey.

Ja dit is waarschijnlijk het meest noemenswaardige moment van Jeffrey. Echt, hij is heel erg onrelevant. Hij fungeert voornamelijk als de sterkste vechter van Team Goud, wat btw niet bepaald moeilijk is maar goed. Hij lijkt tevens degene te zijn die het meeste aan Leticia’s kant staat.

‘Zo is het genoeg, Necrodeus,’ zegt Jeffrey bars. ‘Leticia heeft het beste met ons voor. Met ons allemaal. Je zou haar toewijding moeten waarderen.’

‘Nou, na wat je ons eerder hebt laten zien zou ik niet meer verrast moeten zijn, maar ik ben benieuwd wat voor een trucjes je nog meer voor ons in petto hebt,’ zegt Jeffrey nieuwsgierig.

Uhm ja verder doet Jeffrey eigenlijk weinig memorabels. De focus verplaatst vanaf dit moment echt volledig naar alle andere tributen van team Goud, Jeffrey wordt af en toe in het voorbijgaan genoemd maar hij gaat voornamelijk dood.

Jeffrey en UNF gaan tegenover elkaar staan. Jeffrey kijkt zelfverzekerd; zijn grote handen zijn om de bijl geklemd.

Al met al is Jeffrey géén slecht personage, maar ook absoluut niet top 100 waardig. Binnen de sterrencast van HS15 valt hij gewoonweg veel minder op dan alle anderen . Hij heeft wel enige vorm van persoonlijkheid, maar hij bevindt zich teveel op de achtergrodn en is te weinig onderscheidend om hem hoger dan dit te zetten.

Maar tot haar grote schrik is het niet UNF, maar Jeffrey die levenloos op de grond ligt, met zijn gezicht naar het dek en de bijl slapjes in zijn handen. Het mes, Jeffrey’s eigen mes, steekt uit zijn hals.

127 – UNF (HS9 – 18e)

Adje, UNF en Tuffie begonnen met het bouwen van vallen voor dieren en misschien ook mensen.

Oke, laat ik eerst beginnen met zeggen dat het best wel triest is dat de beste van  6 UNF’s in de Hongerspelen geschiedenis op 127 terecht komt. Waarom is die naam standaard slachtvoer? Dat gezegd hebbende: UNF is lid van Team Groen, en in het eerste deel van HS9 is hij een van de meest aanwezige personen in Team Groen.

"Waarom de woestijn? Daar is het veel te warm" demonstreerde UNF.

UNF’s eerste moment in de spotlight komt als hij ’s nachts de wacht houdt met Adje. Het is geen belangrijke scene, maar wel een leuk bondingsmomentje.

UNF keek Adje aan. "Is Necrodeus..." begon hij. "Nee, Necrodeus leeft nog". UNF zuchtte teleurgesteld. UNF zag dat Adje tranen kreeg in zijn ogen. UNF sloeg een arm om Adje heen. "Noémie, hè?". Adje legde zijn hoofd in zijn handen en begon nog harder te snikken. "We... We kenden elkaar al zo lang" begon Adje. "Ik weet het" UNF dacht terug aan thuis. Hij kende Noémie ook wel van school. Ze was altijd heel vrolijk. Ze trok veel met Adje op, herinnerde hij zich.

Vervolgens heeft UNF nog een zelfde soort bondingsmomentje met Hitomi.

Het was een lange tijd stil. "Dus, Hitomi..." begon UNF. "Dus, UNF..." antwoordde Hitomi lachend. "Hoe vind jij de spelen tot nu toe gaan?". Hitomi keek UNF vragend aan. "Oh gewoon, er worden wat mensen uitgemoord, het gebruikelijke" antwoordde ze sarcastisch. Adje begon weer te snikken. Hitomi en UNF keken elkaar aan met een "oeps" uitdrukking op hun gezicht.

Hierna volgt waarschijnlijk UNF’s beste moment: het voorlezen van Adje’s brief, en het bijbehorende dissen van Lucoshi.

"Wacht even, Lucoshi, er staat nog wat." zei UNF.

"Kun je alsjeblieft eens wachten tot ik alles heb gelezen?" zei UNF.

"Neh, we laten hem momenteel maar." zei Lucoshi. "Ik maak me zorgen om hem, maar hij redt het wel." De anderen waren het er mee eens, behalve UNF. "Nee, dit kunnen we niet toelaten. We zijn momenteel in de minderheid qua team, en het enige wat we hebben is wat overlevingsmiddelen. Verder haalt Adje het in zijn eentje al helemaal niet tegen Team Geel." Daar had UNF wel een punt.

Helaas, verdwijnt UNF hierna nogal naar de achtergrond. Tijdens het hele vergiftigingsdrama, wat toch een vrij groot aantal verhaaltjes is, wordt hij nauwelijks genoemd en heeft hij als enige van zijn team geen tekst. Hij komt nog eventjes in beeld om duidelijk te maken dat hij het niet eens is met Plan Hitomi:

UNF zag Adje's idee duidelijk niet zitten, maar wist geen degelijk tegenargument te geven.

En daarna wordt hij random vermoord door Jolien, wat hem trouwens wél nog een vermelding in de finale én in de pre-finale van HS14 opleverde. Al met al geen heel spectaculair personage, maar hij had leuke momentjes in het begin.

"Gelukkig... waar is UNF?" vroeg Lucoshi geschrokken. Ze keken om zich heen en zagen UNF een heel eind terug languit in het gras liggen, met een pijl in zijn rug.

126 – JSS (HS6 – 5e)

JSS zat in de val. Ongelooflijk naïef had hij het gespeeld. JSS weet enorm veel over paddenstoelen, dus hij rende zo snel mogelijk naar het paddenstoelenveld. Hij zou er zijn thuisbasis van maken.

Oke als dit een top 216 op persoonlijke voorkeur was geweest had JSS de top 200 niet gehaald. Kans is zelfs best aanwezig dat hij direct onder WM, Roosjuh en Fisico2 had gestaan. JSS moest een soort underdog voorstellen, maar hij is by far de minst sympathieke underdog ooit. Maar goed, laten we eventjes naar JSS’s verhaallijn kijken.

Maar toen ging het mis. Uit het niets vielen ze allebei in een groot gat. Een heel, heel diep gat. JSS viel op zijn benen, maar erg handig ging dit niet. Ook lag er een hoopje Dark Lisa. Toen JSS wilde kijken hoe het met haar was, en of ze nog in leven was, maar toen voelde hij ineens verschrikkelijk veel pijn. Zouden de Honger Spelen na deze gigantische val nu al voorbij zijn?

Was het maar zo’n feest!

Ze hoorde kreunen onder haar, en JSS wierp haar toen wild van zich af. Ze bleven elkaar een tijdje aanstaren. Ze zaten allebei in hetzelfde schuitje, gevangen in een diep gat op het veld. Lazerstraal slikte. "Euh" stamelde ze "Door vechten gaan we nu nergens komen. We moeten hieruit zien te geraken". JSS knikte "Misschien bereiken we tesamen meer dan alleen". Ze keken elkaar aan, en na een supercoole vuistje-high-five-vriendencombo was het bondgenootschap bezegeld.

HS6 zit echt vol met bondgenootschappen die nergens op slaan btw. Serieus, de meeste bondgenootschappen komen volledig uit de lucht vallen. Maar goed JSS en Lazerstraal zijn vanaf nu dus bondgenoten, en ze beleven allemaal spannende avonturen of mogelijk ook helemaal niets.

Lazerstraal was de eerste die het opmerkte. Er hing een vreemde geur in de lucht. Ze waarschuwde JSS, die een poging deed om te slapen.

"Wat denk je dat het is?" vroeg JSS, nadat ook hij de geur had opgemerkt
"Geen idee," zei Lazerstraal, "maar het is vast niets goeds!"
"Denk je dat we hier weg moeten gaan?"
"Zo snel mogelijk, lijkt me."
En dus begonnen Lazerstraal en JSS aan hun tocht richting het bos.

Ja ik heb hier niet echt iets over te zeggen maar ik was bang dat ik anders te weinig JSS quotes zou hebben Cute

JSS stond verbijsterd toe te kijken terwijl Hiawatha probeerde Lazerstraal te wurgen, maar kwam plots bij zinnen. Met alle kracht die hij in zich had, trok hij Hiawatha van Lazerstraal af. Hiawatha probeerde zich te verzetten, maar JSS wist hem in een gat te duwen, net op het moment dat de geizer haar hete water uitsproeide. Hiawatha werd levend verbrand door het hete water.
JSS liep naar Lazerstraal, en stak zijn hand uit.
"Bedankt" zei ze glimlachend.
"Niets te danken. Gaat het?"
Lazerstraal stond op en wreef over haar keel. "Gaat wel. Is hij-"
Ze hoefde haar zin niet af te maken. Een kanonschot galmde door de arena.
"Kom" zei JSS, terwijl hij begon te lopen. "We moeten verder." Lazerstraal volgde hem.

Oké, JSS heeft dus zojuist een kill gemaakt en Lazerstraal gered. An sich is hij tot nu toe echt nog niet spectaculair vervelend ofzo. Het is geen wereldklasse personage, maar er zit enige vorm van karakter en verhaallijn in dus dat is iets. Helaas wordt hierna JSS’s karakter wat verder uitgediept en zodoende grondig de vernieling ingeholpen.

JSS kreeg een zeker gevoel van trots. Hij was toch vooraf één van de underdogs, en nu zat hij bij de laatste 10. Ja. De laatste 10. Fantastisch. "Weet je wat nog mooier zou zijn? De laatste 9! Of de laatste 8!". Ineens wist JSS het niet helemaal meer. "zojuist hebben we Jihawk vermoord. Met gemak! Ik kan zo Lazerstraal aftroeven. Ze is weerloos.".

Ja dus die ene kill heeft JSS hoogmoedswaanzin gegeven en nu is hij van plan zijn bondgenoot die hij zojuist gered heeft te vermoorden.

JSS zag een grote steen liggen. Hij liet Lazerstraal struikelen. Zij begon met gillen.. Vervolgens pakte hij deze steen en sloeg Lazerstraal er een paar keer mee op haar gezicht. Dit moet genoeg zijn, dacht JSS! "Wat gebeurt hier", hoorde hij in de verte galmen. Haar gegil heeft mensen aangetrokken! Wegwezen! Na een kort stukje was JSS wel veilig.

Ugh wat een kutpersonage. Maar wél onderscheidend. Op de een of andere manier weet JSS zelfs de laatste 5 te behalen, en vormt hij nog eventjes een kort bondgenootschapje met Lennard.

“Hé, JSS, wacht even op mij!”
JSS keek verschrikt om; blijkbaar kwam hij toch onverwachts. Geen van beiden droegen wapens, dus JSS deed geen actieve poging om Lennard te vermoorden.

JSS loopt vervolgens nog even te zeuren omdat hij een kutpersonage is, maar gelukkig vermoord Lennard hem vervolgens Broosje2

“Hé, wat doe je nou! Ik wil geen verbrande hoed, gebruik je eigen hoed maar!” riep JSS verontwaardigd uit.

JSS is geen super slecht personage, zeker geen super goed personage en dus is dit wel een prima plek voor hem.

JSS trapte er met open ogen in en pakte een paar paddo’s uit de hoed. Nietsvermoedend stopte hij er 2 in zijn mond en begon smakelijk te eten. Lennard keek ondertussen erg ingespannen naar JSS, waardor die een beetje achterdochtig werd. Maar hij had het al ingeslikt, en besefte te laat wat er aan de hand was. JSS greep naar zijn keel, maar het was erg snel gif. Binnen enkele seconden stopte hij met ademen, en een luid kanonschot luidde het begin van Lennards maaltijd in.

125 – BLF (HS3 – 8e)

T.G wendt zich tot andere tributen van zijn team. BLF is, net als hij, een voormalig Hongerspelen winnaar, en is een redelijk goede boogschutter. Bij het gevecht bij de hoorn hebben ze een boog en een paar pijlen weten te bemachtigen, dus die kan hij mooi gebruiken.

Jullie dachten toch niet serieus dat ik nu al een winnaar zou elimineren he? BLF is een grote wandelende plothole, maar als je die 7 woorden weghaalt is er niets mis met hem dus ik hoef hem er niet al te hard op af te rekenen. BLF is een lid van Team Blauw en voor een groot deel van HS3 semi-onzichtbaar. Hij wordt niet genegeerd zoals een Goomuin of Kevin, maar hij bevindt zich grotendeels op een andere locatie dan de hoofdpersonages waardoor hij het slechts van naamsvermeldingen moet hebben ipv daadwerkelijke live actie.

BLF en Adje dekken ons als we in aanvaring komen met Team rood.

'Waar zijn BLF en Adje eigenlijk heen?' vraagt Para. 'Die heb ik op veldtocht gestuurd.' zegt T.G. 'Ze dekken ons als we worden aangevallen. Ze zouden in ieder geval in ons gezichtsveld blijven.'

'Vooruit, laten we gaan. BLF en Adje zullen ons wel volgen.'

Ondertussen hebben BLF en Adje Timtamtom gevonden, en hebben ze de pijl en boog aan hem overhandigt, aangezien hij de boogschutterexpert van hun team is.

Jullie hebben daarintegen BLF en Adje, twee erg geode strijders.

Bij de laatste 11 wordt het dan eindelijk tijd om BLF fatsoenlijk te introduceren, en hij blijkt stiekem best wel saai te zijn.

'Begrepen.' zegt BLF. 'We komen er zo snel mogelijk aan. Trouwens, waarom zou Para zijn eigen teamgenoten om zeep helpen? Weet jij daar iets van?'

BLF sluit zich aan bij Team Paars (wordt nooit zo genoemd in de Hongerspelen, maar Blauw + Rood = Paars), en doet eigenlijk niet zo spectaculair veel. Hij heeft zo af en toe eens een zinnetje tekst, maar erg veel personage blijkt daar niet uit. Uiteindelijk gaat hij dood doordat hij niet snel genoeg is en SM64 geen zin had om hem te helpen ofzo. Al met al geen spectaculair personage, maar voor iemand uit HS3 die geen Tosti, T.G, Para of Lucoshi heette was zijn rol nog best groot en vooral ook consequent dus dit is wel een mooi plaatsje.

SMf zag hem kijken en knipoogde. Hij rende er nog wel op af, maar WM wist dat SMF sneller kon rennen. BLF was intussen in het water gesprongen. Geen slimme keuze, want het water was ijskoud en nog steeds te snel. Met een luid geschreeuw viel BLF naar beneden. Toen hield het geschreeuw op en klonk een kanonschot. Dood.

124 – Lazerstraal (HS6 – 7e)

Net toen Ulysses in de verte al verdewenen was (zie deel Para), kwam Lazerstraal bij het gekookte lijk van Koopalingsfan aan. Hoewel ze het tafereel zeker niet prettig vond, was Lazerstraal echt een diehard-survivalvrouw én bourgondiër, dus ze deed zich maar tegoed aan het karkas. Hoewel het met de kruiding beter kon, zat het met de cuisson perfect door de gelijkmatig verdeelde en heel hoge hitte waarmee de geyser Koopalingsfan had bereid.

Lazerstraal wordt geïntroduceerd als een die-hard survivalvrouw die haar Hongerspelen begint door een lijk op te eten en te klagen over de kruiding. Puur en alleen om die reden kan ik haar onmogelijk lager zetten dan dit!

Anyway, ze was op weg naar de paddovelden. Een echte survivalfan als ze was had ze al veel te veel metal gear solid gespeeld en wist daardoor dat paddo's een hoge houdbaarheid hebben, prima voer dus.

Het introductieverhaaltje van Lazerstraal is echt awesome. Ze is zo’n verschrikkelijk bizar personage!

Bij nader inzien besloot Lazerstraal dat het toch niet zo verstandig was om paddo's te eten. Plotseling verstijfde Sel, trok haar huid wit weg en rolden haar ogen naar boven. Ze viel slap op de grond, waar ze stuiptrekkend bleef liggen. Lazerstraal had genoeg gezien en besloot er maar een einde aan te maken. Ze stapte op Sel toe en trapte keihard op haar keel.

Ik ga niet alle JSS-Lazerstraal stukjes weer opnieuw plaatsen want JSS staat maar 2 plekken hoger dus dat is tamelijk zinloos. Lazerstraal vormt dus een verbond met JSS, en op 1 kleine vermelding na blijkt er in de rest van de Hongerspelen niets meer van haar Awesomeness.

Plots dacht Lazerstraal weer aan haar metal gear solid-speelsessies, en begon zichzelf met paddo's in te wrijven, omdat dat haar camo-index naar op z'n minst 60 % zou doen stijgen. Ze bood ook wat aan JSS aan, maar die sloeg het aanbod beleefd af.

Verder is Lazerstraal voorlopig niets anders dan de bondgenoot van JSS. Nadat JSS probeert Lazerstraal te vermoorden, gaat Lazerstraal nog eventjes awesome doen door Roosjuh te vermoorden enzo.

"Gaat het?" vroeg Roosjuh terwijl ze haar hand uitstak naar Lazerstraal om haar overeind te helpen. In plaats van de hulp aan te nemen, trok Lazerstraal Roosjuh echter naar beneden. Voordat Lennard doorhad wat er precies gebeurde, had Lazerstraal Roosjuh's schedel al ingeslagen met de steen waarmee zijzelf enkele seconden eerder nog geslagen was door JSS. Er klonk een kanonschot. Roosjuh was dood.

Uiteindelijk sterft ze een mooie symbolische dood op dezelfde manier waarop ze Selletje in het begin vermoordde, wat dan wel weer leuk is. Lazerstraal had zeker potentie maar er is zo goed als niets mee gedaan dus 124 it is.

Met een schreeuw van woede wierp Lennard zich op Lazerstraal. Deze probeerde zich te verdedigen, maar ze had veel bloedverlies geleden en was daardoor veel zwakker dan Lennard. Zonder enige moeite tilde Lennard Lazerstraal op en gooide haar in een van de Geizers. Lazerstraal gilde het uit op het moment dat haar vel wegschroeide. Ze was echter niet op slag dood. Zonder een spoortje medelijden liep Lennard naar Lazerstraal toe en beëindigde haar leven door op haar keel te gaan staan, in navolging van de manier hoe Lazerstraal helemaal in het begin Selletje vermoorde.

123 – Lennard (HS9 – 16e)

Jolien en Lennard krijgen allebei een boog en een koker met pijlen

Lennard is oprecht de eerste eliminatie waar ik een beetje van baal, maar ik kan het absoluut niet verantwoorden om hem hoger dan dit te zetten. Lennard was eigenlijk het minst belangrijke lid van Team Blauw. Chris was de dramtische eerste dode, Lazerstraal was de ballast, T.G speelde een verrassend grote rol en Necro, Jolien, Para en Vygan hoef ik hopelijk iet eens uit te leggen. Lennard was simpelweg de achtste persoon van Team Blauw, maar desalniettemin een integraal onderdeel van dit heerlijke team.

T.g, Necrodeus en Lennard waren in discussie. "We moeten verder! We kunnen ze wel aan!" "Nee, dat zou zelfmoord zijn, we maken geen schijn van kans!" "Ik ben het eens met Lennard, we moeten terug"

Over het algemeen waren het Necro, Para en T.G die de beslissingen maakten in het team, maar zo af en toe droeg Lennard ook zijn steentje bij. Lennard werd nooit genegeerd, en kwam in ieder verhaaltje van Team Blauw voor. Soms dus om zich als 4th in command (misschien zelfs 5th want Jolien) te bemoeien met beslissingen, soms als boogschutter... En soms als wacht. Vooral dat laatste.

"Vygan is naar de ijskappen" zei Lennard plots "om water te halen ofzo". "Wat, alleen?" vroeg Necrodeus. "Um... ja" antwoordde Lennard beschaamd.

Dit is de eerste blunder van Lennard: Vygan in zijn eentje weg laten gaan, waarna Vygan zich aansluit bij WM. Gelukkig volgen er nog meer Lennard-blunders!

"Waar zijn Chris en Jolien?" vroeg hij. "Die zijn eenbeetje buiten het kamp aan het patrouilleren" zei Lennard. "Maar geen zorgen, ze zijn met twee".

Dit heeft uiteraard als gevolg dat Chris wordt vermoord. Wat een heerlijk waardeloze wacht! <3

Dit waren trouwens de enige 2 momentjes dat Lennard daadwerkelijk iets toevoegde. Verder was hij puur op de achtergrond aanwezig als random lid van Team Blauw. Maar, zeker na de dood van Chris, is hij het eige random lid van Team Blauw en daardoor valt hij toch op. Is dat logisch? Ik weet het niet, maar ik hou van Lennard.

Lazerstraal keek even naar Lennard, knikte, en Lennard wierp zijn 6 pijlen naar WM toe. WM ving ze behendig. Maar Lazerstraal kon het niet laten om nog even het laatste woord te hebben. “Ach, vooruit. Ons kamp is toch 100 meter hiervandaan, en zodra jullie gaan komen we jullie achterna. Jullie zullen niet lang meer leven” voegde ze met een halve grijns eraan toe. WM wierp haar een vuile blik toe, maar begon wel weg te lopen. Vygan kookte nog steeds van woede. “Gaan we ze niet eens aanvallen? Ze zijn onze vijanden! We moeten ze stuk voor stuk afmaken! ZE MOETEN DOOD!” Vygan rende ervandoor, en WM kon hem niet meer tegenhouden. Met een gebrul dat Roosjuh nooit van Vygan verwacht had, stortte hij zich op Lazerstraal en stak zijn speer diep in haar rug, op de plek waar haar hart zat. Een kanonschot klonk meteen. Ondanks haar afschuw werd ze behoorlijk bang van Vygans precisie, plus het feit dat hij zichzelf niet in kon houden, maakte hem gevaarlijk. En eng. Lennard rende er ondertussen schreeuwend vandoor. “Help! We worden aangevallen!”

Oja, dit is er ook nog: Lennard geeft zijn pijlen aan WM, en laat Lazerstraal vermoorden. Wat een UTR (Under the radar!) held. Helaas wordt Lennard hierna uit het niets vermoord door een Ijsbeer.

Plotseling klinkt er een doffe klap en een kanonschot.
Necrodeus draait zich om en ziet Lennard in de sneeuw liggen met zijn hoofd in een onnatuurlijke positie. Dood.

Al met al is Lennard zeker geen belangrijk of uniek personage, maar het zijn juist personages als hij die een teamspelen zoveel leven kunnen geven. Personages die nooit echt op de voorgrond treden, maar wel constant aanwezig zijn, nooit genegeerd worden en zo af en toe eens een momentje in de spotlight hebben.

"Hoe zouden de rest van de tributen het er vanaf hebben gebracht?" vroeg Necrodeus zich luidop af. "Hopelijk zo slecht mogelijk" zei Lennard.

122 – Lennard (HS6 – 3e)

Het startsignaal klonk, en Lennard sprong van zijn plaat af. Hij had zich op dit moment voorbereid en zou niet roemloos sterven, zoals de voorgaande keren. Hij was vrij laat bij de Hoorn, maar kon tijdens het rennen makkelijk een flesje water pakken, wat ongetwijfeld handig zou zijn in de woestijn. Heel veel water verwachtte hij niet te vinden, al was dit uiteraard een arena, waar je niets zeker kon weten. Links zag hij nog iets in het zand liggen, maar hij was niet de enige; ook Hiawatha aasde op dit kleine potje. Zou hier ook water inzitten? Hij had geen idee, maar wat hier lag was altijd nuttig. Lennard ontweek een onhandige zwaai van Hiawatha, pakte zijn arm en smeet hem het zand in. Met een vlugge beweging stopte hij snel het potje in zijn zak. Hiawatha begon alweer op te staan, dus met een harde trap tegen zijn borst hield Lennard hem weer op de grond. Oei, die moest pijnlijk zijn, want Hiawatha kromp ineen en stond niet meer op. Lang kon hij niet blijven staan, want zijn volgende tegenstander kwam alweer op hem af, en dit keer beter bewapend. Lennard had zelf geen wapens, dus hij probeerde de speer van zijn tegenstander te ontwijken, wat niet helemaal lukte. Hij had geen tijd om te kijken wat er geraakt was, maar rende zo snel als hij kon naar het enige punt wat hij kon zien; de vulkaan in de verte. Pas nadat hij de Hoorn ver achter zich had gelaten, zag hij dat zijn waterfles gescheurd was; de helft van zijn water was al weg. Snel dronk hij zijn waterfles leeg, dichtmaken kon niet meer. Het was wel zonde om weg te gooien, misschien had hij er nog wat aan. Over zijn schouder zag hij dat hij nog steeds achtervolgd werd, dus stapte hij maar door naar de vulkaan. Wie weet wat daar te vinden viel.

Bovenstaande super lange quote is supersaai en meer hoef je eigenlijk niet over Lennard te weten. Meer nog dan Roosjuh, Lazerstraal, JSS en Tosti is Lennard de belichaming van de Paperclipperigheid die HS6 heet. Lennard is constant aanwezig, krijgt vrij veel aandacht, wordt zelfs 3e, maar werkelijkwaar alles wat Lennard doet is gewoonweg super saai. Hij heeft totaal geen karakter, is gewoon een nietszeggend persoon die nietszeggende dingen meemaakt. Met andere woorden: een paperclip.

Na tientallen stenen en een paar bijzonder spannende ontmoetingen met schorpioenen, die Lennard zonder schade opgelopen te hebben meegemaakt heeft, kwam hij een mooie volle waterfles tegen. Lennard had al wat gedronken, dus deze bewaarde hij mooi voor morgen.

Lennard vermoord Goomuin, vormt een bondgenootschap met Roosjuh, hangt wat rond bij de vulkanen, wordt aangevallen door Adje, en al die tijd zegt of doet hij niets boeiends. Hij is gewoon toevallig aanwezig. Echt, alle Lennard-stukjes zijn extreem emotieloos en oninteressant om te lezen. Daarom ga ik ook niet alles quoten, want ik kan gewoonweg niets zeggen over de Lennard fragmenten. Hij komt veel voor, maar alles is zo oninspirerend...

Lennard was moe. Ze zaten nu al anderhalve dag in de arena, en ze hadden nog nauwelijks geslapen. Ook hadden ze nog helemaal niets gegeten, en het zag er voorlopig nog niet uit alsof ze ene behoorlijke maaltijd zouden krijgen. Roosjuh had al voorgesteld om naar de paddovelden te gaan, maar dat zou te opvallend zijn voor Adje en Tuffie. Momenteel achtervolgden ze hen, misschien hadden zij nog eten. Hoewel ze geen wapens hadden zouden ze Adje misschien wel aankunnen. Uit woede, vooral. Ze hadden zowat de helft van de arena vernietigd! Er lag vast nog van alles, maar door de lava en de giftige gassen kon je er absoluut niet meer heen. Dus gingen ze zo te zien ook maar naar de paddovelden. Misschien konden ze onopgemerkt nog iets eten, al hadden Lennard noch Roosjuh kennis van paddo’s.

Waarom staat iemand die zo saai is dan toch zo hoog vraag je je af? Ten eerste: lennard werdt 3e, en speelde ook echt wel een grote rol in HS6, dus slaat het nergens op om hem super laag te zetten. Ten tweede: De moorden op Lazerstraal en JSS waren best wel bad-ass.

Met een schreeuw van woede wierp Lennard zich op Lazerstraal. Deze probeerde zich te verdedigen, maar ze had veel bloedverlies geleden en was daardoor veel zwakker dan Lennard. Zonder enige moeite tilde Lennard Lazerstraal op en gooide haar in een van de Geizers. Lazerstraal gilde het uit op het moment dat haar vel wegschroeide. Ze was echter niet op slag dood. Zonder een spoortje medelijden liep Lennard naar Lazerstraal toe en beëindigde haar leven door op haar keel te gaan staan, in navolging van de manier hoe Lazerstraal helemaal in het begin Selletje vermoorde. Nadat het kanonschot van Lazerstraal geklonken had, haastte Lennard zich naar het bos.

JSS trapte er met open ogen in en pakte een paar paddo’s uit de hoed. Nietsvermoedend stopte hij er 2 in zijn mond en begon smakelijk te eten. Lennard keek ondertussen erg ingespannen naar JSS, waardor die een beetje achterdochtig werd. Maar hij had het al ingeslikt, en besefte te laat wat er aan de hand was. JSS greep naar zijn keel, maar het was erg snel gif. Binnen enkele seconden stopte hij met ademen, en een luid kanonschot luidde het begin van Lennards maaltijd in. Kon hij tenminste rustig eten.

Daarna sterft Lennard op de saaiste manier ooit, waardoor hij gelukkig op het nippertje de finale mist. Aan de andere kant was Lennard natuurlijk wel de perfecte symbolische winnaar voor HS6 geweest.

De gassen bedwelmde hen, ze waren te dicht, ze deden zijn hoofd bonken. Lennard wist niet meer waar hij heen ging, waar hij was. Überhaupt niet meer wie hij was. De gassen kropen overal bij hem naar binnen, en hij viel op de grond. Hier was opmerkelijk meer lucht, maar het zou niet genoeg wezen. Lennard zou hier sterven, en dat wist hij zelf ook wel. Jammer dat hij geen kans had gehad om te vluchten, blijkbaar was hij niet zo in trek bij het publiek, anders zouden ze wel ene waarschuwing gegeven hebben of zo. Misschien waren zijn tegenstanders gewoon veel populairder. Wie zouden het eigenlijk zijn? Veel konden er niet over zijn, maar Tuffie zou het wel gered hebben. Para misschien ook, al had hij hem de hele Hongerspelen niet gezien. Het gas kwam lager, en hij kon niet helder meer denken. Alleen Roosjuh kwam steeds terug in zijn gedachtes. Ook zij was een slachtoffer van de Hongerspelen. Maar Lennard zou waarschijnlijk weer snel bij haar, en zijn hele familie zijn. En heel veel andere oude vrienden, slachtoffers van thuis. Misschien was sterven toch zo erg nog niet. Met een glimlach op zijn gezicht blies Lennard zijn laatste adem uit. Een van de laatste kanonschoten klonk. De finale was begonnen.

121 – Tosti (HS14 – 11e)

Hij had afgesproken om samen met Tosti uit District 3 samen te werken deze Spelen, een getalenteerde jongeman die eigenlijk vrij weinig tekortkomingen heeft. Hij is een getrainde tribuut net zoals alle andere tributen uit de eerste drie Districten, maar hij is niet zo'n arrogant type als zowat alle andere. Integendeel, hij is best wel aardig.

Tosti en Lennard zijn basically hetzelfde personage, dus vandaar dat ze naast elkaar staan. Ook Tosti is een supersaaie paperclip die best veel voorkwam maar niets boeiends beleefde of deed. In tegenstelling tot Lennard heeft Tosti echter 1 pluspunt: hij heeft een enigszins diepzinnig achtergrondverhaal.

"Laat maar." zegt Tosti. "Het is in orde. Maar vergelijk me alsjeblieft niet met Beroeps uit District 1 en 2. Niet iedere 'Beroeps' komt hier voor de lol en de roem nadat ze iedereen hebben ingemaakt. Of tenminste, ze hopen dat ze iedereen inmaken. Kun jij je nog een spelen herinneren waarin er een Beroeps heeft gewonnen?"
"Nope." stemt Raceneus in. "De gespierde beroepstributen winnen zelden. Er zijn altijd wel wat vreemde winnaars geweest."
"Precies. Ik walg werkelijk van mensen zoals JiHawk en Selletje. Enkel er op uit om genadeloos te moorden. Het is zo'n stereotiep beeld van de 'betere districten'. Zo stereotiep dat iedereen gewoon maar aanneemt dat iedere tribuut van die districten hier komt om te doen wat dat gestoorde duo doet. Ik heb ook een familie en vrienden. Al van toen ik klein was, probeerde men in mijn district me voor te bereiden op een Hongerspelen waar ik mogelijk aan zou moeten deelnemen. Officieel mag het niet, maar het Kapitool kijkt met plezier de andere kant op als ze er genoeg voor betaald krijgen."

Tosti vormt een verbond met WM, maar denkt dat Raceneus WM is en dus heeft hij een verbond met Raceneus. Tosti en Raceneus hebben ontzettend lange verhalen waarin echt helemaal niets boeiends of relevants gebeurd, en hun constante aanwezigheid vertraagd het verder best dynamische HS14 echt enorm.

"Kan ik best voorstellen." zegt Raceneus. "Maar goed, praten over de tekortkomingen van onze districten zal ons geen heerlijke struisvogel opleveren."
"Dat is waar." grijnst Tosti. "Goed dan. Hopelijk zal één worp volstaan." Tosti gooit met een krachtige worp de speer richting de reusachtige Afrikaanse loopvogel, maar mist deze. De struisvogel merkt het duo op en zet het op een lopen.
"Verdraaid." vloekt Tosti. "Er achteraan?"

Oké, ‘verdraaid’ zeggen als vloek is best wel leuk.

"Kijk eens wie we hier hebben! Een vriend uit District 3!" zegt JiHawk met een zelfzekere grijns. "Wat loop jij met deze niet-Beroeps rond te lopen? Loop jij niet liever rond met mensen van je eigen soort?"
Tosti zweeg. Hij vond het walgelijk hoe Jihawk de Beroeps een 'soort' noemde, maar in deze omstandigheden was het beter om er geen opmerking over te maken.

Op dit punt is Tosti btw al bijna 100 keer genoemd, maar net als bij Lennard ga ik het niet quoten om de simpele reden dat ik er niets positiefs en niets negatiefs over te zeggen heb. Alles wat Tosti doet is volkomen grijs voor mij. Zoals eerder gezegd heeft Tosti een streepje voor op Lennard omdat hij backstory heeft, maar dat wordt weer teniet gedaan door het feit dat Tosti, in tegenstelling tot lennard, totaal niet relevant is voor het verhaal. Zijn dood is best awesome en een van de grootste opzettelijke mysteries van alle Hongerspelen, maar al met al is Tosti gewoon echt Paperclip pur sang. Paperclips zijn de meest gemiddelde personages die er kunnen bestaan, vandaar dat ze allemaal hier zo ongeveer halverwege de ranking terechtkomen.

Adje liep de grot uit. Vervolgens kwam hij weer naar binnen, en hij sleepte iets groots mee. Tot ieders verbazing bleek het niet zomaar iets te zijn, het was een tribuut, namelijk Tosti, volledig vastgebonden. Jihawk, die duidelijk geen idee had hoe Adje ooit zijn medeberoeps gevangen heeft kunnen nemen, vroeg het gelijk aan Adje. "Hoe heb je hem ooit..." "Dat is onbelangrijk. Wat belangrijk is, is dat ik duidelijk niet bluf. Tosti is immers een vriend van Raceneus, toch? Tosti staarde angstig, maar hij kon niets zeggen, omdat ook zijn mond was vastgebonden, met zijn eigen kleren nog wel. "Juist ja. Ik ga weer weg, zie Tosti maar als een bedankje, omdat jullie het over jullie hart haalden om mij in leven hebben gelaten. Vervolgens liep Adje de grot uit.
"Wat gebeurde hier nou weer?", zei Jihawk. "Geen idee, die kerel is knetter. Aan de andere kant, hij helpt ons wel.", zei Sushi. Vervolgens schoot hij Tosti met een simpele knal dood. Een kanonschot klonk

Zo, dat waren er weer 9! De top 100 nadert, wat betekend dat we langzaam maar zeker in de bovenste helft van de tributen komen, met andere woorden: de goede personages. Er zijn nog een aantal paperclips, irritatiefactoren en vroege doden die geëlimineerd moeten worden, maar binnenkort zullen ook de eerste grote namen gaan verschijnen. De volgende update heeft echter nog relatief onbelangrijke personages. 10 tributen gaan geëlimineerd worden, waaronder na bijna 100 eliminaties eindelijk de eerste Para, 2 tributen die belangrijker waren na hun dood dan ervoor, een bondgenoot van een winnaar, iemand die maar in 1 verhaaltje relevant was, iemand die een dramatische dood stierf, iemand die 22e werd, een plothole, een sterke vechter en iemand die eigenlijk veel lager had moeten staan maar waar ik een onverklaarbare, gigantische liefde voor heb. Wie ze alle 10 goed weet te raden krijgt 20 Parapunten. De lijst met tributen die nog in de running zijn staat btw in de openingspost.

43 Re: Para rankt alle 216 tributen op vr 03 jul 2015, 17:06

Olivier Vanilla

Ja, ik heb alles gelezen enzo en ik vond het awesome, maar ik ga nu geen hele verhalen typen op mijn ipad dus sorry

44 Re: Para rankt alle 216 tributen op vr 03 jul 2015, 21:20

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Ik was al verbaasd toen je zei dat er een winnaar geëlimineerd zou worden, maar gelukkig zit Fisico er nog in. Ik weet niet hoe ik ooit op het idee ben gekomen om HS3 BLF te introduceren als een voormalige winnaar.

In mijn ogen was Jeffrey's memorabelste moment zijn dood. Dat vind ik oprecht een van de grappigste momenten van de hele TP Hongerspelen :'') .

Maar goed, al met al weer een leuke update. Laat ik maar eens wat voorspellingen doen voor de volgende.
Para schreef:de eerste Para
HS8 Para
2 tributen die belangrijker waren na hun dood dan ervoor
HS8 Tosti en HS9 Noémie
een bondgenoot van een winnaar
Weet ik niet zeker, maar ik gok op HS9 T.G.
iemand die maar in 1 verhaaltje relevant was
Dat zijn er een heleboel, maar ik gok op HS8 SM64.
iemand die een dramatische dood stierf
HS9 Tuffie
iemand die 22e werd
HS15 Pokéfan
een plothole
HS8 Necrodeus
een sterke vechter
HS12 Lucoshi
iemand die eigenlijk veel lager had moeten staan maar waar ik een onverklaarbare, gigantische liefde voor heb.
HS9 Fruitschaler

Profiel bekijken

45 Re: Para rankt alle 216 tributen op za 04 jul 2015, 02:55

Prins Para Vanilla

6/10

46 Re: Para rankt alle 216 tributen op za 04 jul 2015, 12:23

Prins Para Vanilla

Olivier Vanilla schreef:Ja, ik heb alles gelezen enzo en ik vond het awesome, maar ik ga nu geen hele verhalen typen op mijn ipad dus sorry
Doe maar wel want tot die tijd mag ik volgens mijn regels geen nieuwe update posten.

47 Re: Para rankt alle 216 tributen op za 04 jul 2015, 17:11

Prins Para Vanilla schreef:
Olivier Vanilla schreef:Ja, ik heb alles gelezen enzo en ik vond het awesome, maar ik ga nu geen hele verhalen typen op mijn ipad dus sorry
Doe maar wel want tot die tijd mag ik volgens mijn regels geen nieuwe update posten.

6/10

Profiel bekijken

Gesponsorde inhoud

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 3 van 13]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Volgende

Permissies van dit forum: