Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Para rankt alle 216 tributen

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down  Bericht [Pagina 12 van 13]

166 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 17 feb 2016, 14:35

Prins Para Vanilla

Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Nee, niemand?

Profiel bekijken http://www.xnxx.com/c/Lesbian-26

167 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 17 feb 2016, 23:42

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Oh ja, dit was ik vergeten.

7 – Bandaka/Rinus (HS14 – 4e)
Hier heb ik weinig aan toe te voegen. De Bandaka-verhaallijn heeft inderdaad zo zijn minpunten. Met name de dialogen met Sushi zijn vooral informatief bedoeld en hebben hierdoor weinig herleesbare waarde. De actiemomenten zijn naar mijn mening wel een pluspunt.

6 – Hitomi (HS15 – 1e)
Oké dit voelt vreemdgenoeg laag.
Same here. Ik moet eerlijk zeggen dat ik Hitomi in de Top 5 had verwacht. Niet dat het mij veel uitmaakt, maar ze was naar mijn mening toch nét iets complexer dan bijvoorbeeld HS12 WM, en bijna net zo complex als Flappie. Dat gehuil ervaar ik overigens niet als Out of Character.

Profiel bekijken

168 Re: Para rankt alle 216 tributen op zo 21 feb 2016, 22:56

Lucoshi

Super Mario
Super Mario
Bandaka
Ik ben het ermee eens dat Bandaka een mooi uniek personage is vanwege zijn 180 graden draai van badguy naar goodguy. Een van de main punten van Hongerspelen 14 was de verhaallijn van Bandaka, hoe het allemaal zat met zijn hersenspoeling enzo. De manier waarop hier steeds kleine dingetjes aan toe werden gevoegd was heel mooi geschreven en zorgde voor heel veel spanning tijdens de spelen. Bandaboy's lange verhalen vond ik zelf niet storend, ik vond het juist wel toevoegen aan zijn personage. Als Bandaka's verhalen heel veel korter waren geschreven had hij denk ik een minder mooie transitie gehad.

Hitomi
Coole vergelijking met Para uit HS3.
Aan het begin van HS15 had ik een hekel aan Hitomi. Nou was dat ook de bedoeling natuurlijk, maar ik vond haar toen totaal niet leuk om over te lezen. Zodra Lyne zich met Hitomi begon te bemoeien werd het echter wel stukje bij beetje interessanter en dit werd uiteindelijk een fantastische verhaallijn. Hitomi's innerlijke conflicten waren mooi om over te lezen en de uiteindelijke dood van Lyne was onverwacht maar perfect.
Ik weet ook niet of ik Hitomi boven NMU en WM zou zetten of niet. NMU en WM zouden denk ik puur beter zijn dan Hitomi omdat, zoals je zelf al zei, zij echte Hongerspelen Iconen zijn.

Profiel bekijken

169 Re: Para rankt alle 216 tributen op ma 22 feb 2016, 20:10

Prins Para Vanilla

5 – WM (HS9 – 2e)

Geforceerde badguys <3

Wat een over the top badguy <3

Ik hou van over the top slechterikken

Geforceerde badguys <3

Iets met geforceerde badguys.

Ik hou ervan als er woorden als “gemeen” en “kwaadaardig” enzo gebruikt worden om handelingen van tributen te beschrijven btw. Het maakt ze instant geforceerd, en geforceerde badguys zijn mijn guilty pleasure.

Niet zo leuk als de geforceerde badguys maar toch.

Necrodeus’ poging tot geforceerde badguy zijn <3

Hierna veranderd JiHawk langzaam maar zeker van semi-badguy naar geforceerde badguy, wat ik nog steeds een ontzettend leuk karaktertype vindt.

Zo geforceerd badguyerig <3

Noémie wordt geïntroduceerd als een badguy die zó geforceerd was dat zelfs ik er de lol niet meer van in zag.

Selletje is puur een over the top badgirl. En tja... <3 <3 <3

Het Vygan-WM verbond is extreem over the top geforceerd badguyerig, maar dan op een Bassie en Adriaan manier ipv op een JiHawk en Selletje manier. Om en nabij de 100% van hun zinnen worden gevolgd door “zei Vygan kwaadaardig” of “lachte WM gemeen” of “stotterde Vygan superduperevilnogslechterdandebaronerig” ofzo, en het maakte ze eerder lachwekkend (COMIC RELIEF IS BELANGRIJK!) dan dreigend.

Zoek eens voor de grap op hoe vaak ik in dit topic “geforceerde badguy” heb gezegd. Volgens mij is dat best vaak.

Het moment is daar: ik mag dé geforceerde badguy der geforceerde badguys gaan bespreken! Dat betekend dat deze write-up voor 90% zal bestaan uit quotes, gevolgd door “<3 <3 <3”

Het was een arrogante, sadistische jongen die er van droomde ooit aan de Hongerspelen mee te doen. Op zijn achttiende deed hij vrijwillig mee, maar tijdens de trainingen hebben wetenschappers iets met zijn hersenen gedaan. Ze hebben bepaalde primaire hersengebieden gestimuleerd en anderen verzwakt om de uitwerking daarvan in de arena te kunnen bestuderen. Nou, ik kan je vertellen dat die uitwerking zeer uniek was.

Ja best wel ja

Het zwaard werd uit Noémie getrokken en ze zakte in elkaar. WM stond achter haar met een grijs op zijn gezicht, draaide zich om en zocht verder naar nog meer wapens.

Vanaf de allereerste introductie van WM is al duidelijk dat we hier met een badguy te maken hebben. In het begin geeft dit Team Geel in zijn geheel een badguy imago, maar “gelukkig” blijkt later dat team Geel buiten W voornamelijk bestaat uit stukjes ijzerdraad waarmee je papier bij elkaar kunt houden happy

"Ze is vermoord bij de hoorn... weet jij misschien door wie?" Necrodeus keek hem wantrouwig aan. "Ik weet zeker dat iemand uit jouw team dat ook wel weet" Dat was ook zo, maar Adje wou het ook van iemand anders eens horen. "Wat jij wil" mompelde Necrodeus. "Het was Watermeloentje, de leider van team geel".

En zo begon de meest epische verhaallijn ooit

"Jammer dat we geen slachtoffers hebben kunnen maken" had WM gezegd "Ik had graag nog wat bloed gezien".

Voor iedereen die denkt dat WM pas over the top werd bij de laatste 12/11: er gaan nu een héleboel quotes volgen waaruit blijkt dat WM altijdal over the top badguyerig was.

WM was tegen Roosjuh aan het opscheppen over de eerste dode die hij gemaakt had. "Ik stak dat zwaard door haar met het gemak waarop ik een heet mes door boter steek" zei hij trots "en dat sentimentele gezwans van die Adje dat erop volgde, wat een sukkel". Roosjuh lachte ongemakkelijk. Pokéfan sloeg de twee achterdochtig gade. Het was al erg geweest dat WM zich had aangedrongen als leider, en nu zat hij ook nog aan Roosjuh.

Dit is niet het einde van me, hoor je?" hoorde hij WM nog roepen. "Ik zal bondgenoten vinden. Een beter team stichten. En jou en de rest van je waardeloze vriendjes vermorzelen!"

Plots verscheen WM naast Vygan. "Hoe is het weer daar beneden" riep hij lachend naar Necrodeus. "Koud" zei Necrodeus woedend terug. Toen richtte hij zich weer tot Vygan "Luister niet naar hem Vygan, hij is gewoon...". "Kom" zei WM "we laten hem hier eventjes afkoelen". "Ze zullen me komen zoeken!" riep Necrodeus. "Maar gaan ze je vinden?" zei WM lacherig terug.

"Haha, je had z'n gezicht moeten zien! Mooi gedaan, Vygan!" WM was helemaal in z'n nopjes. Het was slechts een paar uur geleden dat hij Team Geel had verlaten, en hij heeft nu al een nieuw teamlid. Niet alleen dat, hij had zich ook al de hele ochtend kapot gelachen met Necrodeus. Wat was hij toch briljant, met zijn geniale grappen. "Haha, en weet je nog dat ik zei 'Hoe is het weer daar beneden?"? Dat was briljant, toch? En wat ik daarna zei vond ik persoonlijk nog briljanter! De kans dat ze hem vinden is heel erg klein tot bijna onmogelijk." zei WM.

Hij is vast al lang doodgevroren! Ga even chillen! Maar ok, je had blijkbaar wat problemen met die Necro-gast, dus vertel daar maar eens over.

Ergens midden in de avond werd ik wakker gemaakt door een zekere Poké Fan. Ik ken hem niet enorm goed, maar wat een vervelend kutjoch was dat, zeg.

WM voelde zich enorm gevleid. "Nou, daar heb je een punt... Ik ben heel sterk.

Zie je? Hier was WM óók al een badguy van B100 formaat.

"Had ik een keus? Ik werd bedreigd met een mes. Hij kon me direct vermoorden als hij daar zin in had. Maar het maakt niet uit, wij zullen een beter team vormen, en dan gaan we die knul eens laten zien wie de leider is." zei WM op een boosaardige, kwaadaardige manier.

“zei WM op een boosaardige, kwaadaardige manier”<3 <3 <3 <3

"Het moet hier zijn." zei WM. Maar Necrodeus was nergens te bespeuren. "Verdomme, dat kan niet! Het was hier! Heel erg zeker! Waar is hij, verdomme!" WM vloekte er op los. "Kanker, hoe! En de speer is er ook niet meer!"

^De allereerste Kanker in een Hongerspelen!

"Uh, nee, die speer is voor mij." antwoordde WM op een dreigende manier.

9/10 keer wordt “zei WM” (of variaties daarvan)  bijgestaan door een bijvoegelijk naamwoord om duidelijk te maken dat WM super evil is.

'WM, ik ben je dankbaar voor het feit dat je mijn enkel hebt verbonden met een stuk woestijnkleding, maar als je ons zo zwak vind, waarom nodig je mij en Lyne dan uit om deel te nemen in jouw superieure team?' WM kijkt haar met fronsende wenkbrauwen aan. 'Pokéfan heeft gezegd dat...' 'Oh nee, ik wil NIKS meer horen over Pokéfan!' onderbreekt WM haar bruusk. Lyne legt een hand op Roosjuh's schouder. 'Hij heeft mij ook net verteld wat er in werkelijkheid gebeurd is. Daarom zit ik hier nu ook.' zegt ze. 'Ik zal het nog wel een keer vertellen.' zegt WM. 'Volgens Lyne heeft Pokéfan jullie wijsgemaakt dat ik mijn team te zwak vond, en dat ik er daarom alleen op uit ben getrokken om een beter team samen te stellen. Ach, ik zou ook niet anders verwachten van die snotaap.' Roosjuh luistert nu aandachtig. 'Maar hier de werkelijkheid: Pokéfan heeft mij die nacht bedreigd met een mes. Hij zei tegen mij dat het hele team me niet mocht, en dat ik daarom moest oprotten. Ik wilde me wel verzetten, maar hij had mijn zwaard afgepakt, dus moest ik wel eieren voor mijn geld kiezen. Snap je wat dat betekent? Pokéfan heeft in het geheim een coup gepleegd! Hij heeft mij verjaagd zodat hij de leider kon zijn in plaats van ik!' Roosjuh fronst haar wenkbrauwen. 'Meen je dat nou echt?' zegt ze verbaasd. 'Zie ik eruit alsof ik lieg? Ik meen het! Pokéfan is een verrader en ik wil hem een lesje leren.' WM schopt verwoed in het zand.

Het leuke is dat Wm hier doet alsof hij vriendelijk is. En Lyne & Roosjuh trappen er nog in ook. Echt wtf.

'Hem vermoorden is niet genoeg. Ik wil zijn ledematen eraf hakken en hem in het meer gooien. Dat heeft hij tenminste nog wat om over na te denken voordat hij sterft.' bromt WM.

OMG SPOILERZ

"Wat doe je gek?!" siste WM "Ze hoort bij ons. Ze heeft ons gered man!". Hij legde zijn arm over Hitomi's schouder, die geschrokken over haar keel zat te wrijven. "Ik mag haar wel" zei hij zelfvoldaan.

Als Hitomi er niet was geweest (hij keek haar liefdevol aan) waren we zeker ingemaakt

Oja, de WM-Hitomi “romance” is óók extreem over the top. Nog meer dan de WM-Hitomi romance uit HS14.

"Inderdaad, de pret." antwoordde WM. Hij lachte kwaadaardig. "Voor het geval jullie het niet door hadden, ik zit jullie al vanaf het begin te misbruiken. Eerst was mijn intentie om meer teamleden aan onze groep toe te voegen, maar jullie bleken al snel waardeloos.

Maar ik was wel van mening dat jullie nutteloos waren. En dat werd bevestigd toen ik zag hoe hulpeloos jullie waren toen Roosjuh in die put viel. Jullie willen dat ik het bij ga leggen met iemand die me bedreigde met een mes? Really, forget it. Het enige wat ik dat joch toe wens is een langzame, pijnlijke dood. Ik vond het vreselijk dat jullie verplaatst waren, en ik had totaal geen zin om jullie te gaan opsporen. En toen kwamen jullie, als een geschenk uit de hemel. Om mij te tonen waar hij zich bevond. Echt, bedankt. Maar het is nu de hoogste tijd voor afscheid. Geniet van het weer daar beneden, dames.

Lol

'Hallo, klootzak.' zegt WM nog net iets hatelijker. Pokéfan kan zich niet verzetten en nog voordat hij er erg in heeft bereikt WM's mes zijn keel. Er volgt een rochelende pijnkreet en een plas bloed.

Fuck you T.G

Verdomme, denkt WM. Hij was zo gefixeerd op Pokéfan dat hij simpelweg was vergeten dat Tosti er ook nog is

Net als de schrijvers

'Mijn eigen teamleden?' zegt WM sinister.

Als de pijn een beetje afneemt komt hij overeind en raapt hij Pokéfan's zwaard op. Het is het zwaard waarmee hij de Hongerspelen aftrapte. Waarmee hij Noemie gedood heeft en Adje in het verdriet stortte. De gedachte dat hij dit zwaard nu eindelijk weer in zijn bezit heeft windt hem van top tot teen op

Serieus, hoe over the top kan een personage zijn?

De ochtend wordt aangekondigd door een prachtige zonsopgang. WM werd wakker. Het duurde nog even voor hij effectief op stond, want hij was kapot. Hij had heerlijk geslapen, dat was het probleem niet, maar het was ijskoud vannacht. Ook had het gesneeuwd, dus was hij bedekt met een kleine laag sneeuw. Naast hem lag Hitomi, die nog steeds haar roes aan het uitslapen was. Ze was bloedmooi als ze sliep. Eindelijk kon WM haar eens goed observeren. Haar beeldschone, glanzende haar, haar geweldig figuur, ze mocht er zeker zijn. Dat gecombineerd met een aangenaam, warm karakter, en zij was dé vrouw voor hem. Het enige wat hij wel jammer vond, was dat hij niet in haar ogen kon kijken. Haar prachtige, lichtblauwe ogen, waarin hij wel kon verdrinken. Alles is zo rustig. Té rustig. Misschien werd het tijd dat hij haar wakker zou maken.

Lol over the top goodguy alinea

"Wakker worden, schoonheid." zei hij op zachte toon. Hij gaf haar een klein tikje op haar schouder, zodat ze zou ontwaken. Ze opende haar ogen op een traag tempo. "Ach, WM..." zei ze verlegen. "Vlei niet zo..." "Is behoorlijk moeilijk in de aanwezigheid van zo'n prachtig iemand als jij." ging hij door. Dus het was waar wat Adje zei over WM voor de start van de Hongerspelen. Zat hij... echt naar haar te staren? "Rust maar lekker uit, schat, ik ga wel eten regelen." zei hij. "Ga een ochtendwandeling maken, of blijf gewoon liggen... Doe maar wat je wilt."

<3

WM kijkt de lijdende Vygan met open mond aan, en werpt vervolgens een ongeloofwaardige blik op Hitomi, die een niet-begrijpende blik terugwerp. 'Hoe... hoe kan dit nou?!' zegt ze. 'Iemand heeft een vergif in het water gedaan.' 'Goh... hoe logisch.' antwoordt WM. 'We moeten iets doen!' 'Nee, laat hem maar doodgaan.' zegt WM bruusk. 'Ik heb nu wel wat belangrijkers aan mijn hoofd.'

De manier hoe het WM niets boeit is echt heerlijk

'Wist jij hier vanaf?' vraagt WM autoritair. Hitomi kijkt naar haar voeten. 'Hoe kom je daarbij? Ik had me echt niet bedacht dat een tribuut van een ander team misschien...' 'JA, NATUURLIJK WIST JIJ HIER VANAF!'

Ik weet niet waarom, maar dit is altijd 1 van de eerste dingen waar ik aan denk bij WM. Tekst in Caps Lock lees ik altijd alsof het nogal manisch gekrijst wordt, en in combinatie met het beeld van de grote, overpowered WM is dat gewoon komisch.

'Je hoeft het niet te ontkennen, schoonheid.' zegt WM. 'Het zou mij toch niets kunnen hebben schelen. Ik zou alle soorten voedsel van jou aannemen, zelfs als ik zou weten dat het vergiftigd was.

Dan begint WM sinister te lachen. 'Ik? Jou verliezen? Maak je maar geen zorgen, want dat gaat niet gebeuren. Al vanaf het begin van de spelen zet ik alles op alles om dat te voorkomen.' Hitomi kijkt hem vragend aan. 'Luister, schat: al vanaf het begin van de spelen plande ik om mijn eigen team te vertalen en zelf een nieuw team te stichten. Niet alleen omdat ik mijn teamgenoten in team geel te zwak vond, maar ook omdat ik met jou een team wilde stichten.' Hitomi fronst haar wenkbrauwen. 'Ik wilde eigenlijk met jou in een team komen, maar dat lieten de spelmakers niet toe... dus dan moet het maar zo, he?' zegt WM met een sarcastische lach.

Creepy

“Kijk eens wie we hier hebben! Is dit serieus alles wat er van mijn team overgebleven is? Niet best he! Jullie hebben ook echt niets, behalve die darm die je daar in je hand houdt. En ik? Ik heb een zwaard. Een echt capitoolzwaard. En ik heb Hitomi, en die twee varkens daar.. Tja, je ziet het verschil, lijkt me. En al zijn jullie van mijn team, ik heb geen genade. Jullie moeten eraan!”

Dit is zo’n nietszeggende passage, maar ik wil ‘m toch even quoten.

“Hier zal je om boeten! Jij zal de eerste zijn die sterft!” schreeuwde hij.

Ja sorry maar echt alles wat WM zegt is gewoon over the top enzo.

"Hallo JiHawk" hoorde hij zijn belager in zijn oor fluisteren. Het was WM. JiHawk wou om hulp roepen, maar WM had zijn arm te strak om zijn keel geslagen, en hij kon geen woord uitbrengen. "Dus het is waar dat jullie die lieflijke Hitomi op me af hebben gestuurd om me in de val te lokken?" ging WM verder. "Slim, ze is immers het meest capabel van jullie allemaal. Maar het is ook heel erg laf. Jullie zijn drie lafaards. Jij, die onbeduidende Lucoshi en die zielige Adje. Heb je daar iets op te zeggen?". JiHawk zou wel iets gezegd hebben als hij daartoe de kans had gehad, maar het enige wat hij kon was een heel zwak piepgeluidje uitbrengen. "Jammer" zuchtte WM "Sterf dan". Toen verstrakte hij zijn greep rond JiHawks nek.

"Ik heb hem een gratis ticket gegeven voor het hiernamaals" zei WM. Hij begon luider en directer te praten "Luister Hitomi, je vorige team is kapot! Het zat vol met mislukkingen, Lucoshi heeft gefaald als leider en waar Adje in straalt is huilen in een hoekje of levenloos Minecraft spelen! HET IS

OVER. WIJ HOREN NU BIJ ELKAAR. BEGREPEN?"

De spontane overgang van “opscheppen over een moord” naar “gemeen praten over team Groen” naar “schreeuwen als een idioot” doet het ‘m.

Er heerste stilte in het bos , om het ijs te breken zei WM iets. "Je hebt prachtig golvend haar, wist je dat?" Hitomi blooste, WM flirte veel om indruk te maken. Stiekem vond ze het wel leuk. Ze kreeg niet veel aandacht of liefde in het verleden... "Auw, stop!" WM pakte haar opeens vast en begom er intiemer en aggresiever op in te gaan. Als snel probeerde hij haar kleren uit te trekken. "Stop nu meteen viezerik!" schreewde Hitomi terwijl ze zich probeert te verzetten. WM grinnikte

#rape

"Mazzel mijn reet. Ik ben toch ook geweldig?"

Het leukste vind ik dat 90% van de “WM vind zichzelf geweldig” passages geschreven zijn door WM.

WM was razend. Dit was ongetwijfeld een list van Adje geweest. De logica dat ook Adje er van schrok, en dat hij die boom nooit zou kunnen laten vallen ontging hem. Adje zou hier voor boeten…

Lol, deze logica. Serieus, hoe heeft RL WM ooit van mening kunnen zijn dat deze WM een slimme speler was die het verdiende om te winnen? :”)

Maar niemand kon WM aan, gewapend of niet. “NIEMAND!” Dat laatste schreeuwde hij door het brandende bos.

WM schreeuwt dingen terwijl er niemand in de buurt is wordt een running gag vanaf dit moment.

De rook was vervelend, maar WM concentreerde zich helemaal op Adje, hoe hij Adje zou vermoorden, hoe hij hem zo veel mogelijk pijn zou laten lijden.

Volgens mij is er niet 1 ander personage geweest dat daadwerkelijk geobsedeerd was door mensen pijn te laten lijden.

Hitomi antwoordde niet, maar wees bibberend naar het brandende bos. Adje begreep het eerst niet, maar zag toen de zwarte gestalte die eruit strompelde. Met half verbrande kleren, sommige nog flakkerend, en volledig onder de as, strompelde WM op hen af, met ogen waar haat in te zien was.

Ja, dit is gewoon het dichtste dat de Hongerspelen ooit in de buurt van horror gekomen is. Serieus, het beeld van een half afgefikte WM die uit het vuur stapt, klaar om iedereen te vermoorden, is best creepy.

WM zei: "Ik word zo... ziek... van jou!". De frustratie was van zijn gezicht af te lezen. Het was sowieso voor het eerst dat WM échte woede toonde. "IK BEN HET ZAT! ZAT!". WM pakte zijn mes, die gesmolten bleek te zijn. "DAN MAAR MET MIJN BLOTE VUISTEN"

WM is een over the top badguy, en super gevaarlijk, maar toch blijft het moeilijk hem serieus te nemen als hij zo doet.

"Hahahaha, wat een mop, riep een duizelige WM. Dat was je maatje, je teamaanvoerdertje, Lucoshi natuurlijk. Jammer voor hem dat hij is overleden. Ga je hem missen! Ik zou hem wel missen!". Op dat moment stortte WM ten aarde.

^Dit is een ander moment waar ik om de een of andere reden altijd aan denk bij WM. “Ik zou hem wel missen!” vind ik om een of andere reden gewoon een ontzettend grappige quote.

"Wat een fantastische speech! En wat heb je goed door dat ik zoveel leugens maak! Knappe jongen! Jammer dat je niet eens door had dat ik deed alsof ik bewusteloos was, zodat je me op een trieste manier zou aanvallen! Maar nu ga ik je wurgen. En raad eens, je krijgt geen speech van mij!"

"Hitomi, je maakt het me niet makkelijk, lieverd..." zei WM met een gemene grijns op z'n gezicht.

"Dat denk ik niet." zei WM. "Ik ben het zeker. Ik heb overigens altijd gelijk."

Jezus, had die gast een hoofd van graniet?

Ik heb weinig nieuws meer te melden.

'Waar is Hitomi?!' roept hij hardop. Daarnet zag hij haar nog, maar nu kan hij haar nergens meer zien. Hij merkt dat hij in een dal terecht is gekomen en klimt eruit. Maar aan de ene kant ziet hij alleen het brandende en deels overspoelde bos en aan de andere kant ziet hij alleen woestijn, waarin Adje of Hitomi nergens te bekennen zijn. 'Waar zijn ze?!' roept hij opnieuw hardop. Maar hoe ver hij ook kijkt, er is geen teken van Hitomi of Adje te bekennen. 'Verdomme...' zegt hij knarsetandend. Hij rent in een willekeurige richting de woestijn in, in de hoop dat Hitomi en haar hopeloze bodyguard in die richting gevlucht zijn. De hitte negeert hij. 'Wacht maar, Hitomi.' zegt hij tegen zichzelf. 'Jij leert mij nog wel te waarderen.'

Lol, WM is echt een top 5 vreemdste persoon ooit in de Hongerspelen. Samen met like Duck en HS4 Koops enzo.

En dan herinnert hij zich zijn oorspronkelijke doel weer. 'Hitomi... Adje...' fluistert hij. Onmiddellijk gaat hij weer op zoek naar de laatste teamleden van team groen.

Sinister

WM was woest, schuimbekte en was duidelijk klaar er mee. Hij had natuurlijk hun voetsporen gevolgd. Zijn kleren waren haast volledig afgescheurd. Godzijdank dat hij nog net niet naakt was, dacht Hitomi. Alhoewel hij best knap was. Hij had een mooi getraind bovenlichaam en... wat dacht ze nou ineens? Hij is afschuwelijk! WM kwam dreigend op de twee af met een zwaard.

Oja, 90% van de “WM is eigenlijk supergeil” passages is óók door RL WM geschreven. Maar goed, ik neem het hem niet kwalijk. Schuimbekken is ook opwindend.

"NU ONTSNAP JE NIET", riep WM woest. Hij stak Adje in zijn voet. Vervolgens deed hij hetzelfde bij Hitomi, waardoor ze moeilijk kon lopen. "Vermoord me maar!", riep Adje. "Nee... dat doe ik niet. Ik ga je niet vermoorden". Adje en Hitomi keken verbaasd naar WM. "Dat is te makkelijk. Je gaat de meest helse pijn van je leven beleven. O, daarna laat ik je hier lekker uitdrogen. WM begon, lachend als een maniak, met snijden. "Vingertje één... oeps, dat was je duim!", zei WM sarcastisch nadat hij Adjes duim had afgesneden. "O jeetje mineetje, dat was je hele hand! Oeps, dat was je andere hand".

WM was klaar met Adje en draaide zich om. "Mooi weertje om te sterven vind je niet, Necro?" Hij wachtte niet af en zette hem op het lopen. WM liep hem schreeuwend achterna.

Je gaat er aan, dat zeker, maar wees maar zeker dat ik er uitgebreid de tijd voor neem. Je gaat de meest helse pijn van je leven hebben. Ik wil je zien lijden, Adje.

Ik had wel zin om je te waterboarden, te onthoofden, of aan een boom op te hangen met je been en je daarna honderden keren te slaan met een stok.

"Herken je dit zwaard nog? Het is het zwaard waar ik dat zielige kleine meisje heb gedood waar je zo van hield. Hoe heette ze ook alweer?" "Ze heette Noémie!" riep Adje. "En ze was geen zielig klein meisje!" "Was ze wel." antwoordde WM. "Maar goed, jij zal aan dit zelfde zwaard pijn lijden. Tof, toch?"

WM is echt veel te evil weet je

"Hahaha, dat was leuk. IS HET LEUK IN HET HIERNAMAALS, ADJE! MET JE ZIELIGE VRIENDIN!"

Zó over the top

"bedankt voor de wapens, Necrodeus. Erg aardig! Ik heb pijlen en een zwaard! Ik ben onverslaanbaar".

"O, arme Tosti is ook dood! Mijn hele oude team is dood! Wat jammer de bammer voor ze! Het waren zo leuke gasten!"

:”)

WM vertelde woest in zichzelf over die zwakkelingen van team Geel. Dat ze gedoemd waren om te verliezen, zodra die eikel van een Pokéfan hem had bedrogen. Natuurlijk, dat was ook zijn hele plan, maar WM had liever de boel verlaten met zijn zwaard. Maar dat kon niet. WM schreeuwde hard in zichzelf "DOOR DIE ROTTIGE POKÉFAN HEB IK DEZE SPELEN NIET AL VEEL EERDER GEWONNEN". Hij had in een nacht de wacht kunnen houden en zijn hele team kunnen doodsteken. Dat was zijn oorspronkelijke plan. Steken. Wat was dat leuk. Dat vond hij veruit het leukste van de Hongerspelen. Het was echt het hoogtepunt voor hem tijdens de spelen.

<3 <3 <3

WM lag als een gek op het zand te spartelen. De wonden in zijn schouder had hij niet eens meer door. Hij wilde wraak. "Ik kan Necrodeus ook doodsteken. Ik kan iedereen doodsteken. Ik hoef alleen Lucoshi, Necrodeus, Para en Jolien dood te steken, en dan win ik de Hongerspelen met Hitomi!"

“Wm lag als een gek te spartelen in het zand”

En WM wilde zijn zwaard terug, niet die debiele pijlen waar hij nu mee zat: "IK WIL EEN ZWAARD", riep WM.

"WAT IS HET, WAT IS HET!", schreeuwde WM.

Lol

Na het kanonschot ging WM meteen op zoek naar het lijk. Onder andere om te kijken wie het was. En misschien ook even wat eten. Hij had al behoorlijk lang niets gegeten, en mensenvlees was niet heel anders dan dierenvlees, toch?

Maar één ding was zeker: het was niet Hitomi. Ik bedoel, kom op? Hitomi hoort bij alle overgebleven teams, dus ze hebben geen reden om haar te vermoorden.

De enige reden waarom hij het lijk zou opzoeken, was om wat te eten. Hij was wel benieuwd hoe mensenvlees zou smaken. Heerlijk sappig, vermoedelijk.

En omdat dit Hitomi niet kon zijn, is het Jolien. Hij vond zichzelf geweldig. Het was zeer makkelijk af te leiden, maar toch voelde hij zich trots dat hij zo snel een logische redenering kon maken.

Omdat WM nog niet creepy genoeg was

"Muhahaha..." zat hij gestoord te lachen. "Muhahahaahah. MUAAHAHAAHAHAHAHAHAHAA! Hakken en slaan, wat een pret!"

Wat een mastermind

Hij had vakkundig (althans, hij vond het vakkundig gedaan) de armen en benen afgehakt. "Hier heb ik wel genoeg mee." zei hij hardop. "Ik vraag me af hoe inwendige organen zouden smaken... Maar ik eet eerst dit wel op."

Verdorie, als hij wist dat het zo lekker was, had hij Adje's lijk ook opgegeten. Damn, wat was dit heerlijk.

Klinkt goed, ga ik ook eens proberen

WM schrok, maar vervolgens sneed hij nog snel het lichaam open van Hitomi's lichaam. Hij zocht en trok haar hart er uit, alvorens haar lichaam werd opgehaald. Hitomi's hart. Hij had Hitomi's hart. WM, duidelijk krankzinniger dan ooit, leek het niks uit te maken dat Hitomi dood was. Hij zat daar maar. Te lachen. En te likken aan Hitomi's hart.

wat

Maar WM had een nieuwe obsessie. Mensenvlees. Want, er zijn nog drie andere kandidaten in de arena, dacht WM. Die kan hij óók nog opeten! En dan heeft hij gewonnen, en kan hij in het capitool altijd mensenvlees bestellen, uit een paar van die zielige districten. Hij was immers geweldig, en de mensen daar waren triest, dus hij zou het wel krijgen. WM, kwijlend uit zijn mond, begon door te gaan met zoeken naar de laatste drie kandidaten.

En dan te bedenken dat er op dit moment nog steeds een reële kans was dat WM zou winnen :”)

"Wil je wat... eten?", vroeg WM.

O GOD O GOD

Maar WM herhaalde zijn kunstjes van eerder. Hij gooide Lucoshi in een katachtige beweging op de grond, en hij sneed de twee duimen van Lucoshi, die geen weerstand durfde te geven, af. WM begon te knagen aan de ene duim, en zei tegen Lucoshi, "hier, mag je je andere duim eten". Lucoshi zei: "sorry, dat aanbod sla ik vriendelijk af..." en vervolgens rende hij weg. WM was veel sneller dan Lucoshi, en hij smeet hem op de grond. "Hier Lucoshi, ik smeek het je", zei WM. "ALSJEBLIEFT NIET, WM! ALSJEBLIEFT NIET". WM luisterde niet. Hij propte Lucoshi's duim in Lucoshi's mond, en hij liet het hem doorslikken. "Lekker he!". Vervolgens sneed WM de linkeroor van Lucoshi af. Vervolgens beet hij de oorlel er van af, en hij gaf de rest weer aan Lucoshi. Lucoshi moest huilen, maar WM likte Lucoshi's gezicht af. Vervolgens nam WM een hap uit de nek van Lucoshi en hij besloot bloed te zuigen. Vervolgens begon WM verder te eten aan Lucoshi. Hij sneed eerst Lucoshi's hoofd open, die bizar genoeg nog doorleefte. Hij bleef Lucoshi voeren, totdat WM aan het brein van Lucoshi zat te knabbelen en een kanonschot hoorde. WM at snel even door, totdat Lucoshi's lichaam werd opgehaald. Dat was een lekkere maaltijd!

No comment

WM zat onder het bloed van Lucoshi. Zijn ingewanden lagen nog overal, en de hovercraft nam alleen enigszins voorzichtig het lijf van Lucoshi mee. WM keek met een wilde blik naar de hovercraft. Zelfs zij waren bang voor hem! Hij was de beste! Hij wilde spontaan in lachen uitbarsten, maar besefte dat er nog 2 tributen over waren om af te slachten. De pret!

De pret!

“IK KOM JULLIE HALEN, LIEVERDJES” riep hij door de woestijn. WM begon hysterisch te lachen en rende toen naar de woestijn.

Serieus, wtf is dit voor personage. En hoe heeft deze gast de laatste 2 bereikt, en bovenaan de namecount gestaan, terwijl de meeste krankzinnige badguys like 20e worden?

Hij was ondertussen bij de rand van de woestijn, en hij stopte even om wat stukjes hersenen van Oshi op te eten. Koud, maar nog wel lekker sappig.

Omnomnom

“Je hoeft niet bang te zijn dat ik je ga vermoorden hoor! Je gaat alleen maar wat pijn voelen. HEEL VEEL PIJN!”  WM schoot weer in een hysterische lachbui, maar hervond zich snel en prikte razendsnel een van de naalden in de hand van Necrodeus, die er aan de andere kant weer uitkwam. “Het grappige is, is dat ik helemaal niets tegen jou heb! Kijk, tegen Pokéfan had ik iets. Die vuile verrader wilde dat ik op ging rotten. Hij bedreigde me zelfs met een mes! Het was daarom zo grappig toen hij een zwaard door zijn borst had! En Adje, dat kleine tyfusjong. Hoe hij naar zijn eigen afgehakte armen keek! Zo mooi!”

#prayforpokefan #prayforadje #neverforget

“Kijk, onze vriend is weer bij! Wat zullen we nu eens doen?” WM deed alsof hij diep nadacht, wat er behoorlijk komisch uitzag.

“Dat was leuk he! Even zwemmen! Maar het deed niet heel veel pijn, laten we nu eens wat pijnlijkers proberen!” WM deed echt alsof hij een voorstelling opvoerde, wat in zijn ogen waarschijnlijk ook zo was.

Nadat hij eerst wat op het vlees had gesabbeld, spuugde hij het weer uit en begon in Necrodeus’s buik te kijken. Na een paar seconde greep hij vliegensvlug in zijn buik, om een slijmerige hoop vlees eruit te halen. Met een schok besefte Necrodeus dat dat zijn darmen moesten zijn. Opnieuw moest hij zich bedwingen om niet allen uit te kotsen. “Kijk, Necro, dit zijn volgens mij je darmen! Ik heb nooit goed opgelet op school, maar ze zien er wel leuk uit, toch?. Ik weet er nog een leuk spelletje mee.”

WM sloeg Necro een paar keer met zijn eigen darmen. Geen effect. Necrodeus keek naar een punt ver in de verte, hij leek er niet echt meer bij te zijn. Tja, dan maar een einde er aan maken. Zonde, het was leuk. Hopelijk mocht hij zulke dingen ook doen als hij weer thuis was!

Ik weet dat Necro’s dood waarschijnlijk pijnlijker is geweest maar Lucoshi’s dood blijft toch echt smeriger sorry.

Hij sleepte Necrodeus mee, die nauwelijks meer opkeek, en knoopte bruut de darmen om Necrodeus zijn nek. Hij hing wat scheef, maar het zag er best leuk uit. WM bleef nog even staan nadat het kanonschot officieel bekend had gemaakt dat Necrodeus dood was.

Er zijn meerdere horrorfilms waarin seriemoordenaars hun “meesterwerk” ook nog even bewonderen, en daar doet dit me aan denken. Het past. Het klopt.

Toen zag hij de konijnen. Hij besefte dat hij konijnen haatte. Hij vond ze voor de Hongerspelen wel tof, maar dar was vroeger. Nu had hij zin om ze te haten.

Want hij was nog niet over the top genoeg.

“Ik moet je wel complimenteren om je strijlust en kracht. Je geeft gewoon nooit op, zelfs niet toen ik je beschoten had!” Hier moest WM over denken. Uiteindelijk gaf hij toch antwoord. “Ja, ik ben geweldig. Ik ga gewoon door, ik vermoord iedereen!” Jolien ging enthousiast verder. “Ja, zeker! Veel beter dan Vygan bijvoorbeeld, hij heeft ook zijn team in de steek gelaten, maar hij was laf en zo!” WM begon nu op dreef te raken. “Tss, Vygan, een slapjanus was dat. Hij kon zich totaal niet beheersen, en hij miste gewoon de natuurlijke charme die ik in overvl. AAH!”

Lol wat een anticlimax. En dat is niets ten nadele van Jolien als tribuut, want ook hier heeft ze briljant gehandeld, net als de rest van de Hongerspelen. Maar tis wel een anticlimax om te lezen.

“Wow, dit had ik niet aan zien komen. Wat ben je toch een sluwe meid. Bijna net zoals Hitomi.” Zijn stem haperde bij dat laatste woord. Of het door de pijn of door verdriet kwam wist ze niet.

Lol, alsof het nú nog gaat lukken om Wm sympathiek te maken.

Goed, dit is niet mijn meest diepzinnige write-up ooit geworden. WM is dan ook niet het meest diepzinnige personage ooit. Maar als je dit zo leest, weet je wss wél weer waarom hij top 5 waardig is. WM is uniek. En zonder Wm had HS9 geen verhaal gehad. WM is nooit gereproduceerd, en dat had ook nooit gekunnen. Het was een 1malige, unieke beleving. Geforceerde badguy der geforceerde badguys, het enige personage dat oprecht eng was om over te lezen, by far de slechtste persoon ooit in de Arena, en bovendien gewoon totaal krankzinnig waardoor hij vrijwe constant voor humor zorgde. Wat kun je nog meer van een personage vragen?

Met een laatste beweging rukte WM zijn eigen hart eruit en propte het in zijn mond. Toen was het voorbij. Het drieëntwintigste kanonschot klonk.

170 Re: Para rankt alle 216 tributen op ma 22 feb 2016, 21:12

Olivier Vanilla

Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Ik heb het gelezen maar ik moet ff sociaal doen, ik reageer zo

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats
Profiel bekijken http://www.toadplaza.com

171 Re: Para rankt alle 216 tributen op ma 22 feb 2016, 23:38

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Oké, ik moet eerlijk zeggen: je hebt mij ervan overtuigd dat WM wel degelijk een goed personage is. Omdat ik HS9 al een tijd lang niet meer heb herlezen zag ik het nooit echt in, maar nu besef ik inderdaad dat WM met name door zijn angstfactor en overdreven slechtheid een buitengewoon uniek personage is. Zijn karakteromslag halverwege zag ik voorheen altijd als inconsistentie, maar omdat dit redelijk geleidelijk gebeurt valt het eigenlijk wel mee. Of ik hem nu wel in mijn Top 5 zou zetten weet ik niet, maar in ieder geval wel in mijn Top 10.

Profiel bekijken

172 Re: Para rankt alle 216 tributen op di 23 feb 2016, 07:37

Prins Para Vanilla

Olivier Vanilla schreef:Ik heb het gelezen maar ik moet ff sociaal doen, ik reageer zo
Tot volgende maand!

173 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 24 feb 2016, 10:36

Olivier Vanilla

Ik had dus oprecht niet in de gaten dat dit verder was :')

HS3 Para

Ik vind HS15 WM... haha jk. Ehm, mijn reactie is long overdue dus ik weet niet meer zo goed wat ik nu moet zeggen. Om het kort samen te vatten: ik vind dat je goed uitlegt dat Para een goed personage is maar het is niet genoeg om mij te overtuigen waarom Para écht plek 11 verdient. Aan de ene kant kan je Para's redelijk tragische verhaal als een enorm goed concept zien, aan de andere kant kan je hem ook verwijten dat hij onrealistisch continu van personage wisselt? Anyhow, het was wel een sterk concept voor HS3-begrippen en zeker als je meerekent dat de kwaliteit van latere Spelen gewoon hoger was is dit eigenlijk best goed.

BLF

Ben het grotendeels met je eens. De lijn tussen creepy homo en awesome badguy die ook homo is lag was flinterdun. Ik heb BLF daar iets harder op beoordeeld dan jij, maar verder ga ik er niet in discussie over. Fruitschaler is kankergay.

Adje

Ik had Adje een stuk lager dan jij, maar ik kan het eigenlijk wel helemaal vinden in je verhaal? i dunno. Ik zet Adje's 'niet-zo-goodguy' dingen vaak neer als een vreselijke karaktereigenschap (niet verhaaltechnisch), maar jij maakt er meer iets tofs van. Adje was best wel een arrogante lul haha. Dat het verhaal dood viel met Adje's dood (naja, HS9 werd vervolgens gewoon een horrorverhaal) heb je gelijk in, maar dat had ook te maken met hoe HS9 in elkaar zat en minder met dat Adje extreem geweldig is. Maar goed, plek 9 accepted!

Ulysses

Ben het vrijwel helemaal met je eens. Het is inderdaad droog dat Ulysses zijn karakter, alhoewel hij alsnog een flinke ontwikkeling doormaakt, niet aanpast.

Bandaka

Bandaka voor Adje? Verrassend. Ben het 100% met je eens en volgens mij had ik Bandaka op 8, dus dat is ook wel logisch. Doei.

Hitomi

Ik heb een complete Hitomi write-up op mijn computer staan dus die post ik zo. Plek zes is wel te laag denk ik.

WM

Ik had WM op dezelfde plek om ongeveer dezelfde redenen zoals beschreven, dus ook hier kan ik weinig van zeggen? Moest wel lachen though.

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats

174 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 24 feb 2016, 11:04

Prins Para Vanilla

Kut nu moet de header weer veranderd worden

175 Re: Para rankt alle 216 tributen op do 25 feb 2016, 01:08

Olivier Vanilla

Ik word er ergens heel gelukkig van dat deze header het langer heeft volgehouden dan al die lelijke 'fancy' headers van 2009

176 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 30 maa 2016, 12:03

Prins Para Vanilla

Oké ik heb mezelf er eindelijk toe kunnen brengen om de volgende write-up te maken, maar hij is echt fucking lang geworden Cute

4 – WM (HS12 – 1e)

Jihawk, Necrodeus en Watermeloentje waren de sterkere spelers. Samen met Adje, de grootste en gevaarlijkste van het viertal, moesten zij in de Hoorn de wapens regelen.

En zo eindigt de laatste WM in deze ranking! WM is een tamelijk uniek persoon binnen deze top 5, om de simpele reden dat hij als enige niet echt uniek is. Daar waar de andere 4 stuk voor stuk unieke personen zijn die nooit gekopiëerd zijn, is WM basically HS9 Adje/HS15 Sushi/Kies een random andere complexe goodguy. Alle andere complexe goodguys staan hoog, maar WM staat het hoogste want WM was het beste!

"Necrodeus komt er zo aan. Jihawk heeft het helaas niet gered", zei WM, lichtelijk teleurgesteld. zeker omdat Jihawk zijn beste maatje was.

WM is echt heerlijk onbelangrijk bij zijn introductie. Like, hij toont wss het minste karakter van alle tributen van team Blauw in het openingsverhaaltje. Heb ik trouwens al ergens vermeld dat 3/5 Teamspelen door een tribuut van Team Blauw gewonnen werd? Dat is ¾ teamspelen waaraan een Team lauw meedeed.

Necrodeus en Adje wilde ze in leven houden, dus ze kreeg de zware taak om in de Hoorn de mysterieuze WM of de snelle Jihawk te vermoorden.

“De Mysterieuze WM”. Waarom zou Noémie WM mysterieus vinden? Ze kent hem al jaren. PLOTHOLE!

WM had eindelijk Henk van zich afgeschud en het zwaard bemachtigd, schoot Necrodeus te hulp door Lazerstraal in een klap neer te steken, met een kanonschot als gevolg, waardoor ze samen Adje en Noémie achterna renden. "WAAR IS JIHAWK", vroeg WM. "D-D-DOOD", schreeuwde Noémie terug. "KAK", was WM's antwoord.

1 – WM vermoord Lazerstraal en is dat hierna spontaan vergeten tijdens zijn instrotingen. Plothole nr 2! WM hoort op 216!!!
2 – Lol WM zei KAK

WM baalde duidelijk, en zuchtte: "Tja, het zijn en blijven de Spelen. Ik ga hem wel missen. Het was een goede kerel. In ieder geval heb ik wel het zwaard". "Wie gaat hem dragen?", vroeg Necrodeus. WM gooide het zwaard hoog de lucht in en ving hem probleemloos op. "Laat dat maar aan mij over. Ik ben jeugdkampioen schermen, bekend om het feit dat ik iemand dood heb gestoken mét het miezerige zwaardje wat bij schermen gebruikt wordt. Mensen dachten dat het onmogelijk was, ik heb het tegendeel bewezen...".

De WM-JiHawk relatie voegt niets toe en is ernstig overrated maar ach. Hier in het begin valt er nog weinig positiefs over WM te zeggen omdat hij duidelijk nog geen hoofdpersonage was en puur random opvulling voor het saaie kutteam. Maar vrees niet, hij begint hierna langzaam boeiender te worden.

"Hallo, Jolien", zei een herkenbare stem achter haar. Het was WM. "Ik heb ook een bloedhekel aan Necrodeus, en alleen al het idee dat Noémie misschien Jihawk vermoord heeft... ik kon daar niet blijven. Ik ben zo snel mogelijk achter jullie aangerend toen ze gingen slapen. Met mijn zwaard, natuurlijk. Hoe heet jullie nieuwe team eigenlijk?"

Ik vraag me echt af of RL WM op dit punt al enigszins WM’s verhaallijn in gedachte had. Als je dit leest WM, vertel het me dan pls!

Henk, blij met zijn geslaagde aanval, draaide zich om en probeerde roekeloos op WM af te komen. WM werd geen moment onrustig en hield zijn zwaard met de punt voor zich uit. Henk moest zo op het laatste moment remmen, om zich niet letterlijk in het zwaard van WM te rijden, waarna deze direct Henk uit zijn rolstoel smeet. "Opdonderen, wij hebben deze nu nodig voor Dark Lisa."

Doordat WM als enige binnen Team Paars als sterke vechter werd gezien, lijkt hij spectaculairder. Serieus, hij is hier best wel badass. Jammer dat er verder relatief weinig op deze kant van WM gefocussed wordt.

WM liep naar Henk toe. "Ga je me nu vermoorden?", vroeg Henk. "Nee, dat doe ik niet". "Je maakt een fout, WM, een grote fout! Dit is de reden dat ik je niet geweldig vindt, in tegenstelling tot andere tributen!", schreeuwde Henk na. WM gaf rustig antwoord. "Nee Henk, ik heb mijn principes. Die zou jij ook nodig moeten hebben. Met een grote mond redt je het niet! Neem ook eens de tributen die je tegenkomt serieus, en ga ze niet verlaten of belachelijk maken omdat je ze niet moet. Misschien zou je ze nodig moeten hebben. Je krijgt nog een kans van me. Misschien wordt je gevonden als je hier op de grond ligt. Wordt volwassen".

Ongeforceerde goodguy Cute

Dan houdt WM Jolien ineens tegen. 'Jolien, ze kan niet eens terugvechten. Haar doden in haar positie zou oneerlijk zijn.' Jolien kijkt hem verbouwereerd aan. 'Weet je niet meer wat ze ons team heeft aangedaan? Ze moet gewoon dood!' 'Nee Jolien.' onderbreekt WM haar. 'Ze komt hier toch niet vanzelf uit. Zolang ze hier zit, vormt ze geen gevaar voor Adje, Goomuin en Necrodeus. Ze zijn veilig nu.' Met tegenzin stopt Jolien haar blaaspijp weg. ''Het is omdat WM het vraagt. Maar anders was jij dood vlees geweest, kreng.' zegt ze tegen Noémie. Vervolgens schopt ze een hoop zand in haar gezicht en Noémie hoest het uit. 'Was dat nou echt nodig?' vraagt WM een beetje verontwaardigd.

WM als de sterke goodguy van Team Paars is eigenlijk verrassend leuk weet je. Zeker nu we vastgesteld hebben dat Jolien een psychopaat is.

Ze besloot de rest er buiten te laten. Ze besloot niet te vertellen dat ze Flappie was tegen gekomen, dat ze Jolien en WM was tegengekomen, en ook maar niet dat ze WM als spion op Jolien had afgestuurd, zodat hij haar kon afmaken op het juiste moment. Maar dat juiste moment zou nog wel even duren. Jolien vermoedde niks.

PAMPAMPAAAAM!
Ja, dit was echt een hele schokkende plottwist op dat moment. “WAT!? WM is eigenlijk een badguy? No way! Awesome!”
En het wordt alleen maar beter vanaf hier.

WM slaakte een diepe zucht, pakte zijn zwaard en ging naar Dark Lisa toe. "Ik... ik... moet je vermoorden", zei WM.

Oké, de “WM is eigenlijk een badguy”-verhaallijn heeft het zo’n 3 alinea’s volgehouden maar toch.

"Het is alweer heel lang terug. Ik kom uit district 4, het vissersdistrict. Ik had niet bepaald het mooiste leven daar. Mijn moeder gaf geen aandacht aan mij, of de hele buitenwereld. Ze zat altijd in een hoekje, te tellen. Meer deed ze niet. Alleen tellen. Dit doet ze al sinds mijn vader is overleden. Toen ik vier jaar oud was, stierf hij door een aantal rottige peacekeepers. Mijn hele jeugd was een ramp. Ik had geen vrienden in de kleuterklas. Totdat ik Sushi leerde kennen. Niet de Sushi van deze spelen, ironisch genoeg was er hier ook een Sushi bij. Sowieso komt het wel erg vaak voor dat een bepaalde naam voor een tribuut terugkeerde, ik ben ook niet de eerste WM die meedoen aan de Spelen. Ook Sushi had weinig vrienden. Hij was geweldig voor mij. Ik kwam er achter dat Sushi uit een van de rijkere families kwam van zijn district. Zijn vader was overleden, maar zijn moeder was al snel hertrouwd met een of andere rijke kerel. Sushi had een vreselijke hekel aan hem, maar Sushi's ouders hadden zeker geen hekel aan mij. Buiten Sushi's familie leerde ik ook zijn zus kennen. Een vreemde, stille meid, die weinig contact leek te hebben met de buitenwereld. Haar naam was Noémie.". Dark Lisa huiverde eventjes. "Noémie en Sushi waren geweldig voor elkaar als broer en zus, maar hun stiefvader vond Noémie maar vreemd. Zo vreemd, dat hij geen aandacht aan haar schonk. Ik was misschien wel de enige buiten die familie die wist dat Noémie de tweelingzus was van Sushi. Enkele keren zorgden Sushi en ik ervoor dat ze naar buiten kon, de vrijheid van het leven kon proeven. De vrijheid die ze nooit van haar ouders heeft gekregen, puur omdat haar stiefvader haar niet mocht. Het verbaast mij niks dat ze zo beschadigd is geraakt. Tijden werden zwaar. Ik had geen geld, mijn moeder deed niets, dus Sushi's ouders besloten voor mij een kleine kamer te regelen, vlak bij school met drie kamergenoten. Speciaal geregeld door Sushi. Zonder hem had ik het die tijd niet overleefd. Één van die kamergenoten was Christopherz, met hem heb ik het ook redelijk goed kunnen vinden." WM kreeg een brok in zijn keel.

Met moeite vertelde hij verder. "Op een dag sloeg het noodlot toe. De stiefvader van Sushi had zijn moeder verlaten, met als reden dat hij haar niet meer aantrekkelijk vond. Het was een kwal. Sushi's moeder was er kapot van. Een paar maanden later was de reaping. Sushi werd uitgekozen om zijn district te vertegenwoordigen op de achtste Hongerspelen. Zijn moeder kon al deze tegenslagen niet meer hendelen. Ze overleed op het moment dat hij op het toneel kwam aan een hartaanval. Ze heeft het niet gered. Noémie had er ook problemen mee. Sushi was degene waar ze het meeste van hield op de hele wereld, en ze leek hem te verliezen. Kort daarna sprak ik Sushi. Voor de laatste keer in mijn leven. Weet je wat zijn laatste woorden waren?", vroeg WM, die bijna in snikken uitbarstte. Hij wist niet eens of Dark Lisa wel luisterde, maar het maakte hem niet uit. "Ik vroeg hem of ik nog wat terug kon doen. Voor alles waar hij mij mee heeft geholpen. Hij zei: 'zorg voor Noémie. Verlies haar niet uit het oog. Ze mag dan wel een wees zijn, ze heeft aandacht nodig. Bescherm en steun haar. Altijd.'. Ik heb mijn hand over mijn hart gedaan. Ik zou deze belofte voltooien, voor mijn vriend, als hij zou sterven. Daar leek het niet op. Ik heb de hele Hongerspelen bekeken met Noémie, aan één stuk door. Sushi deed het geweldig, samen met Christhoperz. Misschien zou hij wel winnen... totdat Nick kwam. Noémie keek met grote ogen naar het spektakel. Hoe Sushi zich liet foppen door de valse Nick, hoe hij stierf. Het was een anti-climax, een vreselijk einde voor een vrij geweldig spelend tribuut. Hij stierf door zijn eigen domme fout. Sindsdien was Noémie wat feller. Wat angstaanjagender. Er gebeurden dingen in het district, kleine misdaden. Ik hield Noémie er voor verantwoordelijk, maar ik kon haar niks aandoen. Wegens de belofte naar mijn vriend."

Met tranen in zijn ogen vertelde WM hoe het afliep. "Toen gebeurde het. We werden allebei geselecteerd voor deze Spelen. Natuurlijk heeft het Capitool gezien wat er is gebeurd. Hoe ik mijn belofte aan Sushi had gedaan. Ze hebben het misbruikt, waarschijnlijk was deze reaping gefikst. Vieze slangen dat het zijn". WM werd nu zelfs wat woest. "We zaten nog in een ander team ook. Totdat het ideale gebeurde. Noémie vermoordde Jihawk en kwam bij ons in het team. Natuurlijk zag ik dat Noémie het had gedaan. Adje en Necrodeus blijkbaar niet, maar ik wel. Het was haar kans om bij ons in het team te komen. Ze had het allang met mij overlegd. Dat Jihawk of ik dood moest zodat ze in dat team kon komen, zodat ze als captain ons naar de zege zou kunnen leiden. Eigenlijk wilde ik mij opofferen, zodat ik mij in ieder geval aan mijn belofte kon houden. Totdat Noémie een buitenkansje kreeg om Jihawk te vermoorden. Dat deed ze natuurlijk wel. Na haar aanvaringen met Jolien besloot deze een eigen team te vormen. Een actie die ik overigens begreep. Ik weet niet of ik een kant had kunnen kiezen als ik geen belofte had gemaakt aan Sushi... maar dat heb ik wel." Een diepe zucht klonk. "Noémie vroeg mij of ik Jolien kon bespioneren, en zo lang mogelijk op een dwaalspoor te brengen, zodat Noémie tijd had om het vertrouwen van haar tributen volledig te winnen. Ik heb haar leven er net al gered, plus het feit dat ik Jolien er net op een verkeerd moment naar het blauwe kamp heb gestuurd. Ook heb ik Noémie de belofte gedaan om Joliens teamgenoten te vermoorden als ik alleen met ze ben. Dit gaat nu dus gebeuren." Even wankelde hij, vervolgens kwam hij op Dark Lisa af. Ze was weerloos.

"Ik weet niet of ik het juiste doe, maar... mijn vriendschap met Sushi is te belangrijk voor me. Ik moet mij aan mijn belofte houden. Sinds de Spelen heeft ze een fascinatie opgelopen voor de manier hoe Nick het speelde. Manipulerend. Hoe goed Sushi het ook speelde, Nick kon haar probleemloos verslaan. Alleen Hitomi versloeg Nick, maar dat was redelijk veel mazzel. Hoe Nick Sushi uitgeschakelde was geen enkele mazzel. Noémie is sindsdien gewoon niet meer wat ze was. Ze zoekt naar het zwakke in mensen. Mijn zwakte is waarschijnlijk dat ik mij altijd aan beloften hou. Ze gebruikt mij... alhoewel ze niets weet van de belofte, natuurlijk." Dark Lisa liet een traantje. Ze probeerde wat te zeggen, maar ze kreeg niks verstaanbaars uit haar mond. WM ging voor haar staan. "daar gaat hij dan". Het ging werkelijk waar tegen al zijn principes in. Toen hij zijn belofte maakte, had hij niet verwacht dat hij er een zwaargewond meisje van twaalf jaar oud voor zou moeten vermoorden. De tranen stroomden over zijn wangen. Hij wist niet of Dark Lisa er vrede mee had. Ze was in deze staat immers kansloos. Maar, na het sparen van Henk en Noémie, liet hij het deze keer wel gebeurde. Hij gebruikte niet zijn zwaard, maar hij wurgde met een snelle greep Dark Lisa. Het zou verdacht zijn als ze een steek had in haar lichaam, en hij was niet zo handig met het zwaard om een andere soort dood te faken. Zijn verhaal over het schermen was immers verzonnen, op deze manier probeerde hij gewoon het zwaard te krijgen van zijn teamgenoten. Een kanonschot klonk, ze was dood. Hopelijk heeft ze geen pijn gehad. WM was hard aan het huilen. Hij had zojuist al zijn principes verbroken, alleen voor een belofte. Het was het laatste wat hij nog had. Hij ging tegen een boom zitten, waar hij Dark Lisa opgehaald zag worden door de hovercraft. Het was een zielig beeld. Hoe het jonge, zwaargewonde meisje, dapper de Spelen in kwam, maar uiteindelijk geen schijn van kans had. Of ze deze dood had verdiend, was dan weer de vraag.

Zie daar mijn langste quote ooit in dit topic! Maar ja, dit stukje verdient het dan ook wel om volledig gequote te worden. Ongelofelijk hoe iemand’s mening kan veranderen tijdens herlezingen btw. Ik haatte dit verhaaltje toen het net geschreven was. Nu vind ik het een van de, zo niet dé beste backstory van allemaal. En mijn god, hoeveel geconflicteerde gevoelens kan 1 persoon hebben? Geconflicteerde gevoelens zijn ca 99% van alles wat WM nog gaat meemaken deze Hongerspelen en het is awesome. Daar kan zelfs mijn geliefde HS3-Para niet tegenop.

Misschien was het tijd dat hij Noémie zag voor dat ze was: een vrij gestoord en manipulatief figuur. Niet als de zus van Sushi. Net zoals de andere tributen nu keken naar Noémie als zus van Nick. Het is niet de juiste aanpak. Eigenlijk moest hij van Noémie af. Alleen zou hij dat zich nooit kunnen vergeven. Hij moest het maar uitzitten.

WM’s verhaallijn in een notendop.

"Maakt niet uit Tufs, hij was raak op een ander, ook prima!", gaf WM als antwoord. Wel was hij licht verbaasd hoe precies het zwaard het achterhoofd van Adje raakte, alsof Tuffie er op gericht had.

Foreshadowing!

Maar WM knikte nee.

*schudde

Hij rende als eerste op Noémie af. Met zijn zwaard. Hij hield het zwaard tegen haar keel, ieder moment kon hij een einde aan haar leven maken.
Maar WM deed het niet. Hij gaf Noémie net een beetje ruimte, zodat zij op zijn tenen kon staan. Hij spaarde haar alweer. Hij gaf alle ruimte aan Noémie om zelfs het zwaard te pakken, hetgeen ze onmiddellijk deed. Ze rende weg, terwijl WM 'zogenaamd' vloekte en tierde. "VERDOMME! DIT WAS ONZE KANS... ZE IS ONS IEDERE KEER TE SLIM AF!"

WM: Geweldig zwaardvechter, waardeloos acteur

"Oh, uiteraard, ga je gang, maar hetgeen ik te vertellen heb is best interessant. Dus, waar was ik gebleven? Oh, ja. Wat ik jullie probeer te vertellen is dat er een rotte plek in jullie team zit. En aangezien jullie blijkbaar niet kritisch genoeg zijn om dat te zien, vertel ik het jullie maar. WM heeft banden met Noémie." Het sloeg in als een bom. Verward keken Jolien en Tuffie, die al wat bijgekomen is van de pijn, richting WM.
"Dat slaat nergens op." verdedigde WM zich.
"Oh, ik ben nog niet klaar." ging Flappie verder. "Zagen jullie niet hoe onrealistisch het beeld was van een uur geleden? Een klein, niet al te sterk meisje dat een zwaard vakkundig weet af te nemen van iemand als WM. Hij ziet er misschien niet al te gespierd uit, maar in ieder geval sterk genoeg om een 14-15-jarig meisje te doden. Of niet soms?"
"Ze was me gewoon te slim af." zei WM nerveus. "Ze is verdomd slim. Ik baal er ook wel van dat ik haar niet had kunnen doden."
"En die ene keer dat je de kans kreeg om haar te doden in de woestijn. Je had haar met gemak kunnen onthoofden. Of Jolien had het gekund. Maar uiteindelijk deed je het niet, hè?"
"Wacht, hoe weet jij daar van?" beet WM hem toe.
"Raad eens wie haar daar begraven heeft." grijnst Flappie. "Het was achteraf maar een kwestie van toekijken of iemand haar zou vinden. En dat gebeurde. Maar jullie hielpen haar niet. Daaruit leidde ik af dat er interne problemen waren in jullie team. Als jullie nog één team waren, hadden jullie haar geholpen. Maar het vreemde was dat jullie haar ook niet doden. Jolien vertoonde van op afstand duidelijke tekenen van extreme woede, terwijl jij haar rustig trachtte te kalmeren." Het werd stil.

Ergens jammer dat WM’s dekmantel zo vroeg al werd verraden, maar ach. Verder: Noémie wordt hier 14/15 genoemd, maar als ze hoort 18 te zijn. Plothole nr 3.

Maar Tuffie luistert niet. Hij sluit zijn vingers om WM’s hals. Zijn greep is sterker dan zijn postuur zou doen vermoeden, en binnen de kortste keren begint WM blauw aan te lopen.

En zo stierf WM. RIP.

Om zichzelf uit Tuffie’s ijzeren greep te bevrijden slaat hij hem op zijn buik, op de wond waar Ulysess hem eerder met zijn houten speer had geraakt. Onmiddellijk laat Tuffie los en zakt hij in elkaar van de pijn.

Onee toch niet

Ondertussen rent WM door het berggebied naar een gedeelte met wat lagere heuvels. Hij verkeerd in een tweestrijd.

Verrassend

Zijn teamgenoten zijn de waarheid te weten gekomen. Hij deed zich al die tijd in Team Paars loyaal voor, maar dankzij die doortrapte spelbreker van een Flappie weten ze nu dat het slechts een truc was om van binnenuit met ze af te rekenen. Het is waarschijnlijk te laat om het nog goed te maken, maar toch voelt hij zich schuldig voor wat hij heeft gedaan. Hij heeft zijn oude team teleurgesteld. Allemaal omwille van een belofte aan een vriend. Hij beseft dat er geen weg terug is, maar toch kan hij het niet van zich afzetten. Zou het ook anders hebben gekund?

Is er een personage dat meer innerlijke monologen heeft gehad dan WM?

WM’s mond valt open. ‘Team Geel overnemen? Ben je gek?! Je hebt ze al een keer verraden. Denk je nou echt dat je hun vertrouwen kan winnen?’ Noémie kijkt WM geruststellend aan. ‘Vertrouw me, WM.

Best jammer dat we vrij weinig WM-Noémie interactie hebben gekregen. Ze hebben leuke chemie.

WM volgt Noémie op enige afstand. Hij verkeert nog steeds in dezelfde tweestrijd als voor zijn hereniging met Noémie. Hij had immers zijn eigen team verraden om Noémie te steunen. Hij houdt er niet van om mensen zo een dolk in de rug te moeten geven, maar hij kan niet anders. Zijn belofte aan Noémie’s broer heeft zijn lot bepaald. Maar wat zou zijn oude vriend nu eigenlijk gewild hebben: zou hij gewild hebben dat hij Noémie voor altijd zou steunen, of zou hij kunnen begrijpen dat iemand als Noémie eigenlijk geen steun verdiend en dus zijn principes de overhand geeft? Wat is nou eigenlijk belangrijker voor hem: zijn beloftes of zijn principes? Hij weet het niet meer. Vertwijfeld loopt hij verder.

HS12 drinkspel: neem een shotje elke keer dat WM een innerlijke tweestrijd heeft.
Gevorderden mogen ook een shotje nemen wanneer Flappie uit het niets tevoorschijn komt, wanneer Tuffie haakneus genoemd wordt, wanneer Jolien zonder enige reden flipt, wanneer Para manisch lacht en wanneer er Banaan gezegd wordt. Beginners nemen alleen een shotje wanneer Pokéfan tekst heeft.

"Bah, wat een koud weer", moest Noémie kwijt. WM haakte daar op in. "Ik ben ook niet zo'n liefhebber van de koelte. Nee, geef mij maar lekkere hitte." "Dus als je deze Hongerspelen wint ga je de rest van je dagen op het strand bruinen?", was de vraag van Noémie. WM schudde zijn hoofd. "Ben je mal, ik regel gewoon een zonnebank!". "Totdat je van leer bent, net als al die andere Capitoolmensen", zei Noémie lachend. WM knikte. Het was voor het eerst in een heel lange tijd dat hij een oprechte lach van Noémie zag.

Wauw deze bonding <3 Hoe heb ik dit al die keren dat ik HS12 las ov er het hoofd gezien?

(Tip: het goede antwoord is: “Ik skipte alle stukken met Noémie en Tuffie grotendeels, en dit verhaaltje heeft beiden”)

"Moet ik niet helpen?", vroeg Noémie. "Nee, ga weg en blijf weg. Dan gaat hij alarm roepen, en is er een kans dat Jolien, Ulysses en Fisico terugkeren." "Is goed. Hier heb je het zwaard, het is belangrijk dat je dit wint.", zei Noémie. "En, alsjeblieft, pas op. Ik wil niet dat je iets overkomt." Noémie glimlachte even.

De WM-Noémie relatie begint langzaam maar zeker een van mijn favoriete dingen ooit te worden en ik schaam mezelf voor mijn jarenlange anti-Noémie beleid.

"Wat is je volledige naam?" "Wateé Meelo Oldenburgh, roepnaam Watermeloentje".

Lol wtf is dat voor naam.

"Waarom bescherm je Noémie continu?". "Omdat ik... verliefd op haar ben?". "Dat lieg je!"

Leuk geprobeerd.

"Ik zei, jammer dat Fisico dood is. Als ik spreek, verwacht ik antwoord, niet waar?". "Je bent een lelijk teringventje."

Oké ik ontdek nu pas hoe sassy WM is tegenover Tuffie. Serieus, ik had echt eerder aandacht aan de niet-Flappie niet-Team Geel stukken moeten besteden :”)

"Goh, wat een mirakel, dat jij gepest bent zeg...", zei WM cynisch.

<3

WM wist niet dat Tuffie zo duister was.

Stop met Tuffie forceren, dat gaat nooit lukken.

WM wist het. Hij had het fout. Iedereen heeft het fout. Hij dacht dat Flappie of Noémie de meest bedreigende en doorgedraaide speler was. Maar het was Tuffie. En in tegenstelling tot Noémie of Flappie wordt hij door de meesten volkomen vertrouwd.

Subtiel :”) Goed, dit hoort bij een Tuffie write-up, maar ik wilde het toch even aanwijzen. Like… Nee. Gewoon nee.

WM loopt door de sneeuw, terwijl Tuffie zijn zwaard tegen zijn keel gedrukt houdt. Hij loopt kan haast niet bevatten wat hij zojuist allemaal gehoord heeft. Tuffie in zijn jeugd blijkbaar een bloedbad aangericht op zijn eigen school, uit wraak op iedereen die hem gepest had, en had daarna ervoor gezorgd dat Flappie de schuld zou krijgen. Flappie ging naar de gevangenis, wachtend op zijn onvermijdelijke executie. Het besef dat hij niets meer had om voor te leven taste zijn geest aan en veranderde zo in de ontspoorde, psychopathische persoonlijkheid die hij nu is. WM kan het haast niet geloven. Niet Noémie, niet Flappie, maar Tuffie was de grootste touwtjestrekker van deze Spelen. En hij werd nog altijd door iedereen vertrouwd. WM wordt wakker geschud uit zijn overpeinzingen als Tuffie hem beveelt te stoppen.

Shotje!

WM slikt. Een dag geleden twijfelde hij nog of hij iemand als Noémie wel kon blijven volgen, maar na hun gemoedelijke gesprek in het ijsgebied besefte hij dat ze toch nog iets goeds in zich heeft. Toen kon ze voor het eerst weer echt glimlachen. Bovendien wil hij zijn belofte aan zijn oude vriend niet in de wind slaan door Noémie over te leveren aan de genade van iemand zoals Tuffie. Hij heeft geen keus. Hij moet Ulysess vermoorden.

Shotje!

Nu WM in het rond kijkt valt het hem op dat hij Tuffie nergens kan zien. Dat vind hij vreemd, aangezien hij hem immers de opdracht gaf om Ulysess te vermoorden. Waarom zou hij dat niet zelf controleren? Ineens schiet WM een beangstigende gedachte te binnen. Wat nou als Tuffie van het begin van aan niet van plan was om zich aan zijn woord te houden? Wat nou als hij hem simpelweg uit Noémie’s buurt wilde krijgen en van de gelegenheid gebruikt heeft gemaakt om achter haar aan te gaan, die momenteel helemaal alleen is? Het is niet ondenkbaar. Hij heeft meerdere keren zijn haat jegens Noémie geuit en hij wilde haar overduidelijk dood hebben. Het zou de perfecte kans zijn. En voor een vals individu als Tuffie is het zeker een mogelijk toepasbare strategie. WM wordt lijkbleek. Hij heeft een hele grote fout gemaakt. Tuffie had hem erin geluisd.

Shotje!

‘Ik heb banden met Noémie. Mijn relatie met haar is nogal complex en ik kan het nauwelijks over mijn hart verkrijgen om haar niet bij te staan.

“Mijn relatie met haar is nogal complex” -> Ja nogal ja! <3

‘Ik weet dat Noémie niet altijd even aardig is geweest tegen jou en onze teamgenoten, maar ze heeft ook een goede kant. Ze heeft gewoon… veel meegemaakt.’ Jolien kijkt naar de grond. Verwacht WM nu van haar dat ze Noémie voor alles vergeeft?

Oké ik merk nu pas hoe kut het is dat ik zoveel write-ups zonder quotes heb gedaan, omdat ik nu stees de behoefte heb om dingen te quoten die nu niet relevant zijn. Maar goed: Noémie is complex en awesome, Jolien is knettergek en super komisch zodra je stopt met haar serieus te nemen.

Alsof er een horde vleesetende wolven achter hem aanloopt, loopt WM de richting uit waar hij denkt eerder vandaan te komen. Hij wist niet of hij er goed aan gedaan had om weg te rennen of om Jolien een hint te geven over Tuffie's werkelijke persoonlijkheid, maar er was geen tijd meer om zich te bedenken. Iedere seconden kon nu van cruciaal belang zijn, en het liefste wilde hij nu verenigd zijn met de persoon die hij had beloofd te beschermen, desnoods met zijn leven: Noémie. Zijn kansen lijken klein en onrealistisch, maar dat doet er nu niet toe. Hij ging ervoor. Na een eind wandelen zag hij voetstappen die hem bekend voorkwamen. Het waren Tuffie's voetafdrukken. Ze waren moeilijk zichtbaar in het droge zand, maar dit konden onmogelijk de voetstappen van iemand anders zijn. Wat hij zou vinden als hij ze zou volgen wist hij niet, maar iets vertelde hem dat het geen aangename verrassing zou zijn.

Shotje!

Buiten adem rende WM door. Hij kon nu niet stoppen, ook al voelde hij dat hij al te lang gerend had. Zo’n goede conditie had hij nou ook weer niet, en hij had er spijt van dat hij daar niet eerder aan getraind had. De meest afschuwelijke gedachtes spookten door zijn hoofd; Tuffie kon werkelijk álles met Noémie gedaan hebben. Tuffie was een monster, had hij uiteindelijk gezien. Zijn teamgenoot, maar een monster. Hij kon zich met geen mogelijkheid voorstellen hoe hij met Tuffie kon winnen. Een van hen zou doodgaan, en WM wilde liever niet dat hij het was. Of Noémie. Ook daar had WM de slechte kant van gezien. De slechte bedoelingen, het slechte karakter. Maar dat was grotendeels weggenomen door andere tributen, en vergelijken met de rest bleek Noémie gelukkig nog mee te vallen. WM kon het niet helpen, hij had nog steeds de drang haar te beschermen. Ze konden toch nog gewoon samen winnen?

Shotje!

PS: Noémie viel niet zomaar mee, ze heeft NOOIT IETS MISDAAN! Vroeger haatte ik haar daarom omdat ze in mijn ogen een waardeloze badguy was, maar als je stopt met haar als badguy zien zitten gewoon alle andere personages fout Cute

WM probeerde haar gerust te stellen. “Maak je geen zorgen, hij komt hier niet meer in de buurt, dat beloof ik je. Ik ben nu bij je, samen maken we veel meer kans. Andere tributen hebben we niet nodig, ze zijn niet meer te vertrouwen.”
“Maar je zit nog in een team! Ik kan niet zo veel van je vragen… Met je team maak je veel meer kans dan met mij…”

Noémie’s spontane ommezwaai naar Over the top goodguy <3 De WM-Noémie relatie <3

WM stopte even, en haalde diep adem. “Maar uiteindelijk zie ik in dat ik echt om je geef. Ik kan je hier niet laten doodgaan, en dit slechte masker is slechts voor de Hongerspelen. Ik vertrouw je, Noémie. Door en door. We moeten deze Hongerspelen afmaken, samen. Er is geen andere mogelijkheid. Ik wil niet dat ik doodga! Ik wil niet dat jij doodgaat, Noémie!” Opnieuw stroomde de tranen over zijn wangen, net zoals de eerste keer dat hij dit verhaal vertelde. Het was gezegd, nu was het aan Noémie of ze zou reageren. En dat deed ze. Ze had al iets vermoed, na de vele hints van Flappie en Tuffie in die richting. Maar zoiets? Het was duidelijk dat WM zielsveel om haar gaf, niet eens in een romantisch opzicht.

Dit is zo extreem belangrijk. Volgens mij is dit oprecht de enige man-vrouw vriendschap in alle Hongerspelen die niet in liefde overging. WM-Noémie wordt met terugwerkende kracht op nr 2 van mijn Dynamische Duo’s lijst geplaatst.

Zo bleven ze enkele minuten zitten, hoewel WM geen besef van tijd had. Vaag drong een vreemd geluid tot hem door, in de waas waar hij nu in zat. Zijn handen waren plotseling drijfnat. WM opende verbaasd zijn ogen. Noémie zat nog steeds bij hem, haar hoofd op zijn schouder, maar tot zijn schrik zaten zijn handen onder het bloed. Hij voelde geen pijn, probeerde de bron van het bloed te vinden. Hij vond hem; Noémies hals was dwars doormidden gesneden. Met een gedempte plof viel het dode lichaam van Noémie in de rode sneeuw. Een kanonschot klonk. Bang keek WM op, en zag daar Jolien staan. Een trotse Jolien, met een bebloed zwaard in haar handen. Zíjn zwaard. Jolien begon te spreken.
“Goedzo WM, ik wist dat ik je nog wel kon vertrouwen! Je hebt Noémie keurig misleid, hier zijn we ook weer van af. Ze was nog steeds gevaarlijk, denk ik. Gelukkig zijn we er makkelijk van afgekomen. Kom.” Jolien stak haar hand uit. WM kon niet reageren, hield in een shock Noémies bebloede hoofd in zijn handen.
Jolien probeerde hem op te vrolijken “Hé, kop op, ik wist dat je wat om Noémie gaf, maar dit zijn de Hongerspelen! Hop, wees een man, en sta op voordat de sneeuwstorm te heftig wordt.”
Joliens hand was nog steeds naar WM toegekeerd. WM kon er slechts in shock naar staren.

"Let maar niet op hem. Hij is nog niet over de dood van Noémie heen. Komt wel goed."
"Nee, dat komt het niet!" roept hij. Het blijft stil voor even. Uiteindelijk breekt WM de stilte weer.
"Ik haat je, Flappie... Ik haat je. Dit had nooit gebeurd als jij mij en Noémie met rust had gelaten."
"Oh?" zegt Flappie geamuseerd. "Dat is nogal ondankbaar, weet je. Zeker nadat ik jullie gered heb. En jou niet alleen: ik heb je vriendinnetje namelijk ook een eind geleden gered."
"Dit had allemaal niet gebeurd als jij je gewoon had bezig gehouden met je eigen zaken!" riep hij woedend. "Dan had Noémie nog geleefd!"

Foreshadowing!

WM nam het mes in zijn hand. Het was een scherpe tand op een stuk hout. Wat amateuristisch gemaakt, maar scherp genoeg om het werk te doen. Hij twijfelde. Was dit wat hij wilde? Wilde hij het zo laten eindigen? Hij had de perfecte gelegenheid om degene die Noémie zoveel leed heeft aangebracht te doden, maar aan de andere kant heeft hij haar inderdaad ook gered. Wat moest hij doen? Hij nam het mes vast, nam zich voor om het klaar te maken, maar hij liet het mes kort daarna weer vallen.
"Ik kan het niet." bracht hij uit.

Shotje!

WM zit eigenlijk helemaal niet op een excuus te wachten. Hij heeft niets tegen Jolien persoonlijk, maar sinds Noémie's dood kan hij haar niet meer direct aankijken. Hij weet dat Noémie haar en haar team slecht behandeld heeft. Hij weet dat Noémie een vijand van Jolien was en dat hun onderlinge wantrouwen voor Jolien het motief was om haar te vermoorden. Hij weet dat Noémie's dood uiteindelijk het gevolg was van het manipulatiespelletje dat ze zelf zo gretig probeerde toe te passen. Maar toch weigert een wraakzuchtig stukje van zijn persoonlijkheid om haar aan te kijken, of om haar ook nog maar als haar teamgenoot te erkennen. Zijn innerlijke emoties spelen hem enorm parten.

Shotje!

WM schrikt. Jolien is dood. Zij was zijn laatste, echte bondgenoot in dit spel. Ja, ze had Noémie vermoord, maar ondanks dat… WM kon er niets aan doen. Een traan rolde over zijn wang toen hij het levenloze lichaam van de leidster van team Blauw en team Paars op de grond zag liggen.

Shotje!

WM kwam nog dichterbij, en legde een hand op Tuffie’s schouder. “Luister Tuffie” zei hij. “Ik weet dat we zo onze problemen hebben gehad, en ik weet dat je verdriet hebt om de dood van Jolien. Dat heb ik ook! Maar we kunnen nog winnen! Wij zijn nog steeds een team!”

Ja alle hints voor de uiteindelijke afloop zijn er maar toch wordt het schokkend.

WM twijfelde, maar neigde de kant van Flappie te kiezen. Hij had Noémie geprobeert te redden, in tegenstelling tot Tuffie. Niet alleen dat, hij verdiende best wel zijn wraak op Tuffie. WM pakte het zwaard en liep rustig naar Flappie toe. Flappie grijnsde, Tuffie schrok.

Ik was zo blij toen ik dit las… En toen kwam de volgende alinea.

WM was overtuigd. Hij liep op Flappie af. "Geef mij de kans WM. Geef mij de kans op eerherstel!", liet Flappie er nog uit. Maar het was te laat.
WM haalde uit. Een kanonschot klonk. Flappie was dood.

Tja. Kijk, Flappie >>>>> Tuffie, maar… Voor WM’s verhaallijn was dit de beste optie. Het maakt hem complexer, en het maakt de WM-Tuffie verhouding interessanter om terug te lezen. Alleen jammer dat we daardoor Flapie zo relatief vroeg verloren.

WM trok het bebloede zwaard uit Flappie's levenloze lijk. Het zwaard had hem recht in het hart geraakt, wat zorgde voor een direct overlijden. Deze gelegenheid had hij al eerder aangeboden gekregen, maar toen had hij de wilskracht niet om het te doen. Flappie had gelijk: hij was hem iets verschuldigd. Maar hoe leeg de belofte aan team Blauw ook mocht zijn en alhoewel Flappie gelijk had dat Tuffie zelf niks om die belofte gaf, had Tuffie zijn grootste zwakte tegen hem gebruikt: dat hij zich altijd aan zijn woord houdt, wat er ook mag gebeuren. Hij heeft degene gered waardoor hij in de eerste plaats zijn belofte niet had kunnen houden. Hij was nog niet vergeten hoe Tuffie Noémie had aangevallen. Hoe hij hem had overmeesterd en misbruik had gemaakt van zijn belofte aan zijn vriend. Had hij goed gehandeld? En waarom had hij zo gehandeld? Deed hij het echt om zijn belofte na te komen, of deed hij het puur uit eigen belang? Zou hij er voordeel uit halen nu hij Tuffie boven Flappie verkoos? Sure, hij was nu niet alleen, maar hij wist dat Tuffie niks gaf om zijn leven. Hij zou nooit hetzelfde terug doen voor hem. Hij vermoedde dat Flappie gelijk had over Tuffie. Hij probeerde hem enkel te manipuleren en hem wederom te misbruiken in zijn eigen voordeel. Hij moest alert blijven dat Tuffie hem niet een mes in de rug zou steken. Letterlijk en figuurlijk.

Shotje!

WM walgde ervan. Hij deed alsof ze nu de beste vrienden waren, ondanks hetgene wat er vooraf gebeurd was. Hij zou het liefst van allemaal nu gewoon Tuffie hetzelfde aandoen wat hij Flappie heeft aangedaan, maar dan verbreekt hij niet alleen zijn belofte: dan staat hij er ook alleen voor tegen Chris en Ulysses.

Shotje!

WM gebruikte zijn tijd om na te denken. Hij had de hele Spelen haast niks anders gedaan. Er waren zoveel vragen die hij zichzelf stelde, en waar hij simpelweg geen antwoord op wist. Hij wist niet meer wat hij deed, waarom hij deed en of het goed of slecht was op bepaalde momenten. Maar hij heeft het op de een of andere manier toch tot de laatste vier gemaakt.

Shotje!

WM wist niet wat hij nu moest doen.

Volgens mij weet hij dat al sinds het begin niet.

Toen realiseerde WM zich hoe Flappie zo makkelijk de mutilant wist te doden: ze hebben enkel specifieke doelwitten, en vallen enkel niet-specifieke doelwitten aan uit zelfverdediging. Hij zou de mutilant dus veel makkelijker weten te doden dan Tuffie dat kon. Maar dan moest hij snel en efficiënt doen, en in één, maximum twee slagen van zijn zwaard, het enige wapen dat hij momenteel in zijn bezit had. Maar waarom zou hij?
Toen herinnerde hij zijn belofte weer. De belofte dat hij er alles aan zou doen om met iedereen in zijn team terug naar huis te keren. Alhoewel die belofte minder betekenis had dan zijn eerste belofte, blijft een belofte een belofte en moest hij zich aan zijn woord houden.

Shotje!

"Ik heb Nick gedood om je in leven te houden, omdat ik, ondanks dat ik een bloedhekel aan je heb, dat nou eenmaal beloofd heb. Maar ik heb niet beloofd dat ik je geen pijn zou doen. Jij blijft hier liggen. Je mag voor mijn part blijven leven, maar ik wil niet dat je hier vandaan gaat. Ik kan je niet vertrouwen."

Badass WM is back!

WM glimlacht. "Nou, je hebt in ieder geval gezelschap. Een sprekend mutilantenhoofd. Veel plezier."

En sassy WM ook! Welkom terug <3

“En jij, Hitomi?” “Ik ben voor WM.” Caesar leek verbaasd. “Voor WM? Ik had verwacht dat jij voor Tuffie zou zijn! Tenslotte weet jij hoe het is om een geliefde te verliezen in de Arena!” Hitomi snoof. “Tuffie is geen geliefde verloren! Hij hield niet van Jolien, hij wilde haar gebruiken om populariteit te winnen! Geloof mij, ik heb de winnaars van Hongerspelen 4 en Hongerspelen 9 wel eens gesproken. Dat waren eerlijke, goedaardige mensen, en die zijn wél echt een geliefde verloren. Zoals je je voelt wanneer je geliefde sterft… Dat heb ik bij Tuffie niet gezien. En wel bij WM, toen Noémie stierf. Dat was misschien dan geen romantische liefde, maar broederliefde is ook liefde.”

WM-Hitomi foreshadowing, én bevestiging dat WM-Noémie beter is dan jij ooit zult zijn.

Hij kon beter het finalegevecht nog ontwijken, totdat hij zich wat beter voelde. Jammer voor de kijkers thuis, het walgelijke soort type wat het leuk vindt om kinderen met elkaar te zien vechten, maar hij kon beter eerst wat gaan drinken.

“WM helpt later de Rebellen”-foreshadowing!

Hij herkende het als de stem van Jihawk. Hoe? Hij was toch niet meer in leven? Na een vogel te zien vliegen, begreep WM het. Jabberjays, vogels die de stemmen en zinnen van mensen volledig kunnen kopiëren en na kunnen praten. De Gamemakers hadden er voor gezorgd dat zijn vlucht naar de Hoorn zo zwaar mogelijk zou worden, zowel fysiek als emotioneel. Vervolgens kwamen er een paar stemmen die WM niet kon herkennen. De stem van Dark Lisa hoorde hij hierna. Het herinnerde hem aan zijn pijnlijke daad, toen hij haar vermoorde.

Dikke Fuck You voor Lazerstraal

Het was de stem van Noémie. Hij liet een traantje. De zus van zijn beste vriend, misschien zelfs zijn beste vriendin. Het waren haar laatste woorden voordat ze stierf. Veel verwijten kon hij het Jolien niet. Ze kon niet anders. Zijn hoofd draaide op hol, maar hij wist dat hij hier niet te lang bij na moest denken.

Klein shotje.

Eigenlijk was hij Chris nauwelijks tegengekomen, eerder in de Arena, dus hij wist niet of het een eerlijke en betrouwbare kerel was.

Eerlijcke ende betrouwbaare kerel!

WM keek naar Chris. Hij wilde de genadeslag geven, maar het machteloze van Chris hield hem tegen. Hij zag het hoofd van zijn eerdere slachtoffers, het hoofd van de jonge Dark Lisa en het hoofd van Flappie. Hij hoorde hun stemmen nog door de Arena galmen.

FU Lazerstraal! Tevens: shotje.

"Ik wil niet nog één dode op mijn geweten hebben", antwoordde WM. Al sinds ik de genadeslag aan een hulpeloze Dark Lisa heb gegeven, heb ik last van mijn geweten. Ik heb nooit iemand het leven willen ontnemen. "Maar WM, je had zojuist kunnen winnen. Zijn de baten dan niet wat hoger dan de last?", vroeg Chris, nog steeds verbijsterd dat WM hem had gespaard. "Dat dacht ik al toen ik Flappie vermoordde. Het was deels ter bescherming van mijn eigen leven, Flappie was een gewetenloze moordenaar en de wereld is waarschijnlijk beter af zonder hem dan met hem. Iemand moest hem afronden en dat kon beter ik zijn. Toch heb ik er moeite mee. Het gaat echt tegen al mijn principes in!" "Principes of niet, het is een spel, om te winnen moet je moorden", zei Chris. "Hoe kan je zoiets nog als een spel zien?", vroeg WM geschokt. "Ik heb jonge kinderen voor mijn eigen ogen zien sterven, waaronder het belangrijkste persoon uit mijn leven, Noémie, ik heb zelfs twee mensen hun leven eigenhandig ontnomen!" "Dat heb jij niet gedaan, dat wordt geforceerd door derde partijen", zei Chris met afschuw, zonder direct uit te willen halen naar het Capitool. "Toch voelt het zo. Dit 'spel', tussen aanhalingstekens, heeft mij al trauma's bezorgd. Ik wil gewoon niet een moord op jou er aan toevoegen". WM besloot er bij te gaan zitten. Hij sprak tegen Chris alsof het zijn beste vriend was, ook al kende hij hem nog maar net.

Dit finalegesprek is echt een van de beste stukjes Hongerspelen ooit. Alles wat gebeurt is wordt ineens in perspectief geplaatst, door 2 hoofdpersonages die elkaar, mogelijk als enige van alle belangrijke personen, nog nooit eerder gesproken hebben. WM en Chris, die veel op elkaar lijken, tamelijk vergelijkbare Hongerspelen hebben gehad, maar toch zó totaal verschillend zijn. HS12 is werkelijkwaar kunst.

Pas veel later opende het winnende tribuut zijn ogen. Er werd alles aan gedaan om hem nog in leven te houden. "Hij opent zijn ogen!" "Gefeliciteerd WM, met je winst in de Hongerspelen!" WM keek om zich heen, hij zat in ene hoovercraft. Hij had dus toch gewonnen. Op een manier waar hij zich niet enorm schuldig voor hoefde te voelen. Hij kreeg overal complimenten. Het was een bizarre overwinning, maar hij was er content mee. Zijn bizarre nachtmerrie was voorbij.

Ja de manier waarop WM wint is raar, maar ergens ook wel heel erg mooi. Uiteindelijk, na alles wat er gebeurt is, komt het uit op puur geluk.

Als WM’s verhaal hier was afgelopen, had ik oprecht van hem gehouden. HS12 WM is tamelijk perfect. Hij is de best geschreven Goodguy van allemaal, juist doordat hij zó extreem geconflicteert is. Dat is namelijk de enige manier waarop een winnaar tóch een goodguy kan zijn zonder passief te zijn geweest. WM’s innerlijke conflicten waren gewoon heel realistisch geschreven en lieten je volledig met hem meeleven. Zijn relatie met Noémie, maar ook Tuffie, Jolien en in mindere mate Chris zijn heel mooi uitgewerkt door het verhaal heen, alsof alles vanaf het begin zo gepland was. HS12 WM is een personage dat oprecht nr 1 had kunnen zijn.

HS14 en HS15 WM is echter een walgelijke aandachtshoer. Met name de 1500 (!!!!!) woorden die in het JiHawk-sterfverhaaltje van HS14 aan hem besteed worden, hebben WM in mijn ogen behoorlijk aangetast. Bij een persoonlijke ranking zou dat WM behoorlijk omlaag hebben gebracht, bij deze ranking maakt het hooguit 1 of 2 plaatsen verschil. Maar toch.

Met angst werd WM wakker. Het is niet de eerste keer dat hij een nachtmerrie had over de Hongerspelen. Bijna altijd was het dezelfde droom. Vlak voor het punt waar Tuffie hem had verraden, bleek Flappie toch nog in leven te zijn. Iedere keer ontnam hij WM dan op een andere, pijnlijke manier het leven. WM had de angst dat hij nooit meer de oude kon worden. Zeker de laatste dagen kreeg WM de ergste nachtmerries. Het was echter de eerste keer dat hij de Jihawk van deze Spelrn zag. Hij keek op de klok, en hij was net op tijd wakker voor de halve finale.

177 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 30 maa 2016, 22:27

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Tja, ik zou graag iets meer zeggen dan alleen 'ik ben het er op zich wel mee eens' maar eigenlijk haal je mij gewoon de woorden uit de mond. WM is ongetwijfeld de beste goodguy die we ooit gehad hebben, en hoewel het jammer was dat Flappie ten koste van hem dood moest ben ik toch blij dat hij HS12 gewonnen heeft. Zijn chemie met Noémie is inderdaad ook mooi en voegt zeker iets toe aan zijn toch al complexe persoonlijkheid. Ik hoop dat hij gedurende de epiloog eveneens af en toe in de spotlight komt, want daarin heeft hij tot dusver nog niet echt kunnen stralen.

Profiel bekijken

178 Re: Para rankt alle 216 tributen op do 31 maa 2016, 00:46

Olivier Vanilla

ja weet je, ik vond wm al awesome en dan schrijf je dit stuk en dan vind ik hem nog meer awesome, lol. goed gedaan para!

1 – WM vermoord Lazerstraal en is dat hierna spontaan vergeten tijdens zijn instrotingen. Plothole nr 2! WM hoort op 216!!!
2 – Lol WM zei KAK

Zullen we het gewoon canon maken dat niet WM maar Necrodeus dit heeft gedaan? Pls . Het is zo gigantische bullshit als je het zo terugleest.

Ik vraag me echt af of RL WM op dit punt al enigszins WM’s verhaallijn in gedachte had. Als je dit leest WM, vertel het me dan pls!

Om eerlijk te zijn? Nee. Absoluut niet. Like, de backstory met WM en Noémie heb ik bedacht op het moment dat ik het schreef, laat staan de rest. Ik dacht gewoon van 'lol dat is spannend want spion!!!' en blijkbaar creëerde ik mijn beste personage tot dusver. Shit happens.

Zie daar mijn langste quote ooit in dit topic! Maar ja, dit stukje verdient het dan ook wel om volledig gequote te worden. Ongelofelijk hoe iemand’s mening kan veranderen tijdens herlezingen btw. Ik haatte dit verhaaltje toen het net geschreven was. Nu vind ik het een van de, zo niet dé beste backstory van allemaal. En mijn god, hoeveel geconflicteerde gevoelens kan 1 persoon hebben? Geconflicteerde gevoelens zijn ca 99% van alles wat WM nog gaat meemaken deze Hongerspelen en het is awesome. Daar kan zelfs mijn geliefde HS3-Para niet tegenop.

Schatje

WM: Geweldig zwaardvechter, waardeloos acteur

Dit is eigenlijk best wel een grappig random kenmerk lol

HS12 drinkspel: neem een shotje elke keer dat WM een innerlijke tweestrijd heeft.

nee ik wil niet dood dank je

Oké ik ontdek nu pas hoe sassy WM is tegenover Tuffie. Serieus, ik had echt eerder aandacht aan de niet-Flappie niet-Team Geel stukken moeten besteden :”)

kankermongool

De WM-Noémie relatie begint langzaam maar zeker een van mijn favoriete dingen ooit te worden en ik schaam mezelf voor mijn jarenlange anti-Noémie beleid.

Ja weet je nu pas hoe lief die relatie is godverdomme . Maar buiten als ze met Flappie of WM was was Noémie echt wel een kutpersonage hoor.

Dit is zo extreem belangrijk. Volgens mij is dit oprecht de enige man-vrouw vriendschap in alle Hongerspelen die niet in liefde overging. WM-Noémie wordt met terugwerkende kracht op nr 2 van mijn Dynamische Duo’s lijst geplaatst.

Ik weet verder alleen hs8 Hitomi en Goomuin, en hs15 Wm en Hitomi (lol). Maar die vriendschappen waren lang niet zo goed uitgewerkt als die tussen WM en Noémie, daarbij hadden die personages buiten hun 'vriendschappen' wel dikke arenaseks. Behalve Goomuin uiteraard.

Is er een personage dat meer innerlijke monologen heeft gehad dan WM?

Best wel veel innerlijke monologen in HS6 over bijvoorbeeld welke plant vanavond gegeten moet worden vgm

WM haalde uit. Een kanonschot klonk. Flappie was dood.

Tja. Kijk, Flappie >>>>> Tuffie, maar… Voor WM’s verhaallijn was dit de beste optie. Het maakt hem complexer, en het maakt de WM-Tuffie verhouding interessanter om terug te lezen. Alleen jammer dat we daardoor Flapie zo relatief vroeg verloren.

Yo, Flappie relatief vroeg gestorven? Er waren echt nog maar 4 verhaaltjes ofzo na de dood van Flappie. En op deze manier had zijn dood tenminste lekker veel impact. Als hij in de finale was gestorven, of zelfs het verhaal voor de finale, dan was de shock wat minder geweest. Daarbij was de storyline van Flappie echt afgelopen op dit moment eigenlijk, behalve dat gedoe met Tuffie nog. En ja voor de storyline van WM was dit obviously het beste, vandaar dat ik het ook deed toen.

Ja de manier waarop WM wint is raar, maar ergens ook wel heel erg mooi. Uiteindelijk, na alles wat er gebeurt is, komt het uit op puur geluk.

Als WM’s verhaal hier was afgelopen, had ik oprecht van hem gehouden. HS12 WM is tamelijk perfect. Hij is de best geschreven Goodguy van allemaal, juist doordat hij zó extreem geconflicteert is. Dat is namelijk de enige manier waarop een winnaar tóch een goodguy kan zijn zonder passief te zijn geweest. WM’s innerlijke conflicten waren gewoon heel realistisch geschreven en lieten je volledig met hem meeleven. Zijn relatie met Noémie, maar ook Tuffie, Jolien en in mindere mate Chris zijn heel mooi uitgewerkt door het verhaal heen, alsof alles vanaf het begin zo gepland was. HS12 WM is een personage dat oprecht nr 1 had kunnen zijn.

HS14 en HS15 WM is echter een walgelijke aandachtshoer. Met name de 1500 (!!!!!) woorden die in het JiHawk-sterfverhaaltje van HS14 aan hem besteed worden, hebben WM in mijn ogen behoorlijk aangetast. Bij een persoonlijke ranking zou dat WM behoorlijk omlaag hebben gebracht, bij deze ranking maakt het hooguit 1 of 2 plaatsen verschil. Maar toch.

. Maar je hebt ergens wel een punt over HS14. Ik had het alleen niet in de ranking doorgewerkt maar ach, jouw keuze. En inderdaad, het verhaal van WM leest gewoon weg alsof het vanaf het begin is uitgewerkt. Alleen is dat absoluut niet het geval, en dat maakt hem juist zo leuk.

179 Re: Para rankt alle 216 tributen op do 31 maa 2016, 01:41

Olivier Vanilla

180 Re: Para rankt alle 216 tributen op ma 04 apr 2016, 23:10

Prins Para Vanilla

3 – NickMarioUrbanus (HS8 – 2e)

"Dames en heren, jongens en meisjes! Ik breng u, live vanuit de Arena, de achtste editie van de Hongerspelen! Mijn naam is NickMarioUrbanus, een van de tributen en voor de komende dagen uw verslaggever!"

de context
zelfst.naamw. (m.)
Uitspraak:  [ˈkɔntɛkst]
Verbuigingen:  context|en (meerv.)
1) tekst die om een of meer woorden staat
Voorbeeld:  `Bij het woord 'bank' moet je in de context kijken of het 'meubel' of 'geldinstelling' betekent.`
2) verband of omgeving waarin iets gebeurt
Voorbeelden:  `Je moet zijn daad zien in de context van wat eerder gebeurd is.`,
`een muziekstuk in historische context plaatsen`

Ja. Laat ik maar meteen met het belangrijkste beginnen: als je hem uit de context haalt, is NMU geen top 3 personage. En als je Hitler uit zijn context haalt, is het gewoon een chagrijnige man met een snor.

Ik neem jullie mee naar Juni 2013. Toadplaza was basically geïmplodeerd. Het laatste Hongerspelen-verhaaltje was geschreven aan het einde van maart, in een Hongerspelen die nooit is afgemaakt, maar die qua stijl een algemene saaiheid prima overeen kwam met Hongerspelen 6. Hongerspelen 5 was na 4 verhaaltjes al gecanselt. De laatste fatsoenlijke Hongerspelen was HS4, die an sich al minder was dan HS3. En toen ineens begon HS8. Een Hongerspelen met een bijzondere Arena, die bovendien al snel gekenmerkt werd door 1 grote onderscheidende factor: andere namen dan de standaard T>G-Para-Lucoshi-WM-Tosti-Tuffie werden gebruikt voor hoofdpersonages. Personages als Hitomi, Goomuin, Sushi, Fisico en JiHawk waren de focus van deze Hongerspelen-reboot. Personages met ieder hun eigen verhaallijn, hun eigen karakter. Personages die ervoor zorgden dat deze Hongerspelen totaal onverwacht niet alleen de Hongerspelen nieuw leven inblies, maar ook nog eens by far de beste Spelen tot dan toe werd. En ergens, op de achtergrond tussen al die karakters, liep by far de meest bizarre persoon uit alle 8 Hongerspelen rond. Een personage dat zó over the top was, zó niet passend eigenlijk bij de over het algemeen tamelijk realistische Hongerspelen-casts, dat hij er voor iedereen bovenuit steeg. Hij was ieders favoriete personage. En ja, hij was zo geliefd dat hij wonder boven wonder bleef leven, ondanks dat hij in een realistische situatie zonder twijfel slachtvoer had moeten zijn. Nie in de laatste plaats omdat hij vernoemd was naar een lid dat zó random was, dat die naam er puur voor de grap tussen moet zijn gestopt. En zo werd onbedoeld NickMarioUrbanus geboren.

NickMarioUrbanus zag het als een geweldige eer dat hij mee mocht doen aan de Hongerspelen. Hij had er altijd van gedroomd om presentator te worden, en dit was zijn kans om te laten zien wat hij kon!

^Dit is het enige stuk uit HS8 dat enigszins kan worden opgevat als een stuk door NMU’s ogen.

Terwijl NickMarioUrbanus zijn verslag deed, leken de andere tributen geen aandacht voor hem te hebben. Tijdens de trainingen had NickMarioUrbanus niet bepaald blijk gegeven van enige kwaliteiten (behalve gruwelijk irritant zijn), dus zagen de andere tributen hem niet als concurrent. En zo sprong NickMarioUrbanus het water in, nog steeds volop pratend en veel te enthousiast voor iemand die omringd werd door lijken en ieder moment de volgende kon zijn.

Ik heb dit stuk zelf geschreven. Ik schreef heel NMU voor de grap. Ik probeerde Oshi ervan te overtuigen om het personage dat uiteindelijk Fisico werd NMU te noemen, maar dat weigerde hij, dus besloot ik zelf maar een NMU te bedenken die geen slachtvoer was. Ik ging er 100% vanuit dat NMU binnen 1 a 2 verhaaltjes zou worden dood geschreven.

"We zien hier Adje zwemmen naar het noord-oostelijke eiland van de arena. Het blijkt een groot eiland te zijn volledig begroeid met gras". "Hou je kop".
NickMarioUrbanus zwemt achter Adje aan. Adje was gaan zwemmen richting het eiland dat er het veiligst uit zag, en hij zag niemand die daar naartoe ging. Jammergenoeg voor hem, volgde de Presentator 'Live vanuit de de Arena!' hem. Hij had NickMarioUrbanus al lang kunnen verdrinken, maar hij deed niemand kwaad. Het enige wat hij was, was irritant.

Ja dit is de grote plothole van WM. Niet veel groter dan de “Lol fuck Lazerstraal” en de “Noémie is NMU’s broer maar toch maar niet” plotholes, maar oké.  Het is inderdaad een wat luie manier om een personage dat volgens alle logica dood zou moeten gaan nog wat langer in leven te houden, maar laten we wel wezen: de comic relief die NMU op dit punt toevoegde was veel te leuk om hem dood te schrijven.

"Het lijkt erop alsof een van de tributen al eten heeft vanavond" fluisterde NickMarioUrbanus naar de denkbeeldige camera's.

Dit is eigenlijk een veel interessantere plothole. Hoezo denkbeeldige camera’s? Ze worden toch écht gefilmd? Ach ja, nvm. Het gaat om het idee. NMU is een mafkees die doet alsof hij een presentator is. Tussen alle mense die bloedserieus elkaar willen vermoorden enzo is 1 krankzinnig cartoonfiguur gewoon te leuk om je over details zorgen te maken.

"Het lijkt hem niet veel te kunnen schelen, hé" Zei Chris terwijl hij naar Nick keek die nog druk aan het vertellen was tegen zijn denkbeeldige camera's. "Ik dacht dat hij zou proberen ons aan te vallen, maar in plaats daarvan maakt hij er een show van". "Moeten we hem laten leven?" vraagt Chris. "Laat hem maar, de arme jongen doet niemand kwaad. Hij zal het niet overleven tot de finale, maar wij gaan hem niet ombrengen, dat doet iemand die wreed genoeg daarvoor is wel"

Maar ff serieus hoe the fuck heeft NMU 2e kunnen worden :”) Hij is verhaaltechnisch echt by far de minst waarschijnlijke finalist ooit. En dan reken ik types als Fruitschaler mee.

Hij zag JiHawk iets verderop vloeken en schreeuwen. NickMarioUrbanus had Jihawks boot meegenomen.

Bedenk dat op dit punt ook ik en Oshi NMU nog puur als comic relief zagen. Het leek ons gewoon erg grappig als hij een boot had, zodat hij makkelijk in alle verhaaltjes kon opduiken en grappig doen enzo.

Hitomi stond op het punt om in het water te springen toen er plots een boot aan kwam gevaren. Ze kon de gedaante op de boot niet duidelijk genoeg zien om hem te herkennen, maar de stem die over het water schalde herkende ze uit duizenden.
"Dames en heren, ik kom nu in de buurt van een schipwrak! Het lijkt erop dat dit niet het eerste gevecht is dat in deze Arena wordt uitgevochten: er zijn hier piraten geweest!"

Ik denk dat dit mijn favoriete NMU moment is. Op dit punt is hij écht nog 100% comic relief en gewoon al een legendarisch personage, dat bovendien op dit moment al de top 10 bereikt heeft. Hij is zó verschrikkelijk random en leuk en totaal niet relevant maar daarom juist zo leuk snap je? Ik kan NMU gewoonweg niet vergelijken met alle andere personages ooit. Hij is een volledig op zichzelf staande categorie. Eerder een soort HGLOYC-personage dat een cross-over doet ofzo.

NickMarioUrbanus keek blij verrast.
"Hoort u dat, dames en heren? Ik heb promotie gemaakt! Vanaf nu ben ik niet alleen uw verslaggever, ik ben ook kapitein van de Hongerspelen Arena Veerboot! Stap in, mijn mede-tribuut, en vertel me waar de reis heen gaat!"
Hitomi klauterde de boot in.
"Ik wil zo snel mogelijk naar de Paddobergen, in het Zuid-Oosten!"
"Dan is dat de richting waar wij heen zullen gaan! Dames en heren, u kijkt naar de Toadplaza Hongerspelen, ik ben NickMariourbanus!"

Lol hij is zo over the top. <3

Net zocht ze met haar voet naar een nieuw steunpunt, toen ze plots een hand aan haar enkel voelde die haar naar beneden trok.
Ze kwam pijnlijk neer op de rotsen, en nog voor ze zich kon herstellen voelde ze een hand die haar bij haar haar greep en haar hoofd nog eens tegen de rotsen sloeg. En nog eens. Zwarte vlekjes dansten voor haar ogen, en ze voelde het bloed over haar gezicht stromen. Ze had de energie niet meer om te bewegen, ze lag ineengezakt tegen de rotsen. "Beste mensen wie zag dat aankomen!" hoorde ze Nickmariourbanus opgewonden zeggen. "Verraad in het team? Blijkbaar was die grappige, onschuldige Nick toch niet zo onschuldig! Maar we kunnen het hem niet kwalijk nemen. Er schieten immers nog maar enkele tributen over, dus zijn winstkansen worden zowaar reëel. Het was de niet meer dan slim van hem om de samenwerking met de arme Hitomi vroegtijdig stop te zetten..."

Dit is het punt. Dit is het punt waarop NMU op zijn minst zijn top 10 plaats in deze ranking verzilverde. Als NMU gewoon constant Comic Relief was gebleven, en 7e ofzo was geworden, had hij wss nog steeds de top 20 gehaald, maar nu… Hoewel we de schaal waarop nog niet weten, is hier al wel duidelijk dat NMU misschien tóch niet zo’n onschuldige idioot is, dat hij misschien tóch in de arena is om te winnen. Maar daar ga ik later nog dieper voor in, omdat ik anders bij de volgende quotes niets meer te zeggen heb Cute

Nickmariourbanus..? Wacht. Hoe heeft die leip het nou weer zo lang volgehouden!?  Dat was toch die wannabe commentator? Die bij het interview zelf ging interviewen? Kwaliteiten had hij niet. Hij was alleen maar commentaar aan het geven aan het begin van het spel. Bizar dat hij nog leeft.

Ik vind het eigenlijk jammer dat dit verhaaltje pas na NMU’s eerste tekenen van slechtheid kwam. Anders was het namelijk de perfecte omschrijving van NMU’s personage tot dan toe. Idd, hoe heeft die leip het nou weer zo lang volgehouden?

"Kijk eens wie we daar hebben!" Jihawk rende over het strand. "Hé! Presentatortje! Kom eens verslag geven! Hé!" NickMarioUrbanus kwam aan varen. "Hier komt de veerboot! Dames en Heren, u ziet het hier live vanuit de arena: JiHawk en Chris zitten samen als team hier op palmeiland, en zo te zien hebben ze zelf ook een boot weten te bemachtigen!"

NMU als veerman is echt heerlijk.

NickMarioUrbanus vaarde naast hen. "Dames en Heren, u ziet het: Chris en JiHawk zijn onderweg naar de Hoorn!" JiHawk gooide een speer naar NickMarioUrbanus, maar die kwam ruim twee meter naast hem in het water terecht.

DIE VOOR JE WM!

JiHawk greep naar Chris, maar die was al het water in gesprongen, onderweg naar de boot van NickMarioUrbanus. "Nick, naar het geiten eiland, we gaan naar Sushi.
Jihawk's Kano lag al op de bodem van de zee, en hij besloot terug te gaan naar het bos. Hij was woedend. Al zijn wapens waren weg, en Chris ook. Hij zou wraak nemen, en snel ook.
Sushi stond bij het strand. Nadat hij was wakker geworden van het kanonschot, had hij iemand zien aan komen drijven. Het was een lijk, dat wist hij al wel. Het lijk van degene die was vermoord bij de hoorn. Toen het lijk aanspoelde sprongen de tranen in Sushi's ogen. Hij knielde bij het lichaam en draaide het om. Hij keek recht in de levenloze ogen van zijn beste vriend.

<3 <3 <3
Ik kan echt niet uitleggen hoe perfect dit is. Like, als je het terugleest is het zó overduidelijk dat NMU Chris heeft vermoord. Maar tóch kan het op dit moment nog steeds de andere kant op gaan. Feit is dat NMU, slachtvoer NMU, het eerste (en mogelijk nog steeds enige) 100% comic relief personage in de Hongerspelen, de laatste 4 heeft gehaald en mogelijk zojuist een goodguy vermoord heeft. Kan het nog beter worden?

Sushi liep woedend langs de kust van het eiland. Iemand had Chris vermoord, en hij had al een gevoel dat hij wist wie het was. Plots zag hij een boot komen aanvaren. Hij nam zijn speer klaar en bereidde zich voor om te gooien, maar hij zag dat NickMarioUrbanus erin zat en liet zijn speer weer zakken. "Sushi heeft de tranen in de ogen" zei Nick "zullen we hem eens vragen wat er gebeurd is?". "Iemand heeft Chris vermoord, Nick" zei Sushi. "Daar weet ik natuurlijk alles van hé mensen" zei NickMarioUrbanus "We hebben met eigen ogen gezien hoe JiHawk Chris heeft verdronken. Hij vond hem te zwak". "Kom Nick" zei Sushi "breng me naar JiHawk".

Het antwoord is: ja. Ja, het kan absoluut nog beter worden.

Zo kwam het dat Sushi in Nicks boot stapte en ze samen koers zetten naar Palmeiland, waar JiHawk waarschijnlijk was naar teruggekeerd. "Sushi is sterk bewapend" zei Nick "Het zou slim zijn om zijn teamgenoot ook een wapen te geven. Zo staan ze sterker tegen JiHawk". Sushi keek hem eens aan, en gaf hem toen aarzelend zijn drietand. "Sushi is een echte teamspeler" zei NickMarioUrbanus. Sushi voelde zich gevleid. "Jammer dat hij niet de slimste is" Toen voelde Sushi hoe de drietand zijn lichaam doorboorde.
Er klonk een kanonschot. Niet veel later spoelde Sushi's lichaam aan op Palmeiland.

Dit is, met mogelijke uitzondering van de pre-finale van HS3, het beste backstab moment in alle Hongerspelen. By far. Tevens is dit het moment waarop er geen enkele twijfel meer over bestaat dat NMU de échte badguy van HS8 is. Waarom dat zo belangrijk is, vertel ik binnenkort. Eerst moeten we nog een kleine plothole bespreken.

Hij zag de boot van NickMarioUrbanus aan komen, de boot die eigenlijk van hem was. "Dames en Heren, we zien hier JiHawk staan, nog steeds woedend op de actie van Chris". "Nick, wie is er dood?" JiHawk was niet langer kwaad op NickMarioUrbanus omdat hij zijn boot had gestolen. Hij had er toch niets aan, Chris zou die boot ook hebben vernield. NickMarioUrbanus zuchtte. "Sushi heeft Chris aangevallen". NickMarioUrbanus stapt uit zijn boot en loop het bos in. JiHawk keek hem aan, hij had geen idee wat hij zou gaan doen. JiHawk besteedde er geen aandacht aan, en ging in het zand zitten. Hij doezelde langzaam weg in slaap.

Ja weet je, het is natuurlijk ernstig “We moeten NMU laten leven”, maar het is minder ernstig dan WM het altijd doet voorkomen. In theorie is het nog steeds mogelijk a zoiets zou gebeuren. Maybe denkt JiHawk op dit punt nog dat hij NMU kan gebruiken om Hitomi te bereiken ofzo. Idk. Bovendien lijkt het me inmiddels wel duidelijk dat de overige tributen NMU, net als wij als lezers, eigenlijk nauwelijks als tribuut zien. Zeker door zijn functie als veerman komt hij eerder over als onderdeel van de Arena dan als tribuut. Het komt gewoon niet in mensen op dat NMU een tegenstander is. Voor JiHawk lijkt het eigenlijk eerder alsof hij de laatste 2 al heeft bereikt.

Of het is gewoon een plothole doordat Oshi zsm de finale wilde schrijven maar ach.

Later die nacht werd hij wakker door een pijn, een verschrikkelijke pijn. Het geluid van vuur raasde om hem heen. Hij wilde weg, maar hij zat vastgebonden op een stoel, de stoel die Fisico had gemaakt eerder deze spelen. JiHawk voelde zijn kleren verbranden en hij rook de geur van verbrand vlees. Hij keek voor zich uit, daar zag hij NickMarioUrbanus staan, met een fakkel. "U ziet het, mensen. JiHawk wordt levend verbrand, de finale zal binnen enkele seconden beginnen".
JiHawk voelde zijn haar wegschroeien, zijn vlees smelten. Hoe had NickMarioUrbanus dit kunnen doen. Hij had zich de hele spelen voorgedaan als de zielige gestoorde presentator, niemand durfde hem iets aan te doen. Niets was minder waar, hij was een moordenaar. Een slimme, sluwe moordenaar. Hij had waarschijnlijk ook Chris vermoord, en Sushi. Hij had het hele bos in brand gezet.
JiHawk stierf een langzame pijnlijke dood en NickMarioUrbanus vertrok in zijn boot weer naar de hoorn des overvloeds.

Lol dit doet me zo denken aan de “we forceren Tuffie als de grote badguy”-stukjes uit HS12, maar bij NMU slaat het toch meer ergens op omdat… Nouja, laten we wel wezen: hij heeft zojuist minstens 3 mensen vermoord, waaronder 1 door hem levend te verbranden.

NickMarioUrbanus stapte uit zijn boot en gin tegenover Hitomi staan. NickMarioUrbanus had een drietand vast, Hitomi een zwaard. Zo bleven ze een tijdje staan.
"Doe dan iets" schreeuwde Hitomi. Ze begon te huilen. Ze stond in de finale, al haar vrienden die ze hier had gemaakt waren dood. NickMarioUrbanus was in de finale gekomen vanwege een gemeen toneelspel, waarin hij een nutteloze tribuut speelde, en iedereen was erin getrapt.
"Ik zal het uitleggen" begon NickMarioUrbanus, alsof hij haar gedachten kon lezen. "Aan het begin van de spelen, heb ik gewoon toegekeken hoe dat de eerste paar tributen werden vermoord. Necrodeus was het eerste slachtoffer, al lang voordat de spelen waren begonnen. Ik had tijdens de trainingen gif meegenomen uit de oefenzaal, waar ze oefende op het herkennen van vergif. Vervolgens had ik het in het drinken van Necrodeus gedaan, zo kwam hij vergiftigd de spelen al binnen."
Hitomi kon het niet geloven. Dat de zachtaardige NickMarioUrbanus Necrodeus had vergiftigd, tijdens de trainingen.
"De arme jongen had geen schijn van kans, en werd al snel uitgeschakeld in de spelen door Fisico. Bij het begin van de spelen, was ik achter Adje aan gegaan. Adje werd toen vermoord door Sushi en Chris, die mij hebben laten gaan. Toen heb ik de boot van JiHawk meegenomen, waarmee ik makkelijk door de hele arena kon varen, om te zien wie waar was en wie wat had. Allereerst was ik naar Mt. Paddo gegaan, waar ik een zwaar gewonde Para zag, die mij smeekte om hem mee te nemen naar het schipwrak, voor hulp. Eenmaal daar kwam hij jullie tegen, Ulysess had de verwonde speler vermoord."
Para, Ulysses had Para vermoord toen hij naar hen toe kwam voor hulp. Hierdoor viel de vriendschap uit elkaar en gingen Ulysess en Goomuin weg.
"Toen heb ik jou, naar Mt. Paddo gebracht, achter die andere twee aan. Eenmaal daar had ik jou ook vermoord, althans, dat dacht ik. Toen ben ik naar Palm eiland gegaan, onderweg kwam ik de arme Ulysess tegen, dronken. Hij was een makkelijk slachtoffer."
Ulysess... Nick had Ulysess vermoord... "J-... Jij..." Begon Hitomi.
"Ik weet het, ik weet het. Laat me nou eerst eens uitpraten." Onderbrak NickMarioUrbanus haar. "Vervolgens, toen ik op Palmeiland aankwam, zag ik daar JiHawk en Chris staan. Na een leuke reünie heb ik Chris vervoerd naar de hoorn, heb hem daar verdronken, en heb toen gewacht op de hoorn totdat het lichaam van Chris bij Sushi zou aanspoelen. Toen ben ik ook naar Sushi gegaan, die mij geloofde toen ik zei dat JiHawk Chris had vermoord, en vervolgens mijn boot in stapte om wraak te nemen op JiHawk. Helaas had hij daar de tijd niet voor, en bij de hoorn op ik hem met zijn eigen drietand vermoord."
Hoe had hij dit kunnen doen... Chris en Sushi waren beste vrienden, had zij gezien tijdens de trainingen. Hij had ze een voor een vermoord, en ze wijs gemaakt dat iemand anders het was.
"Toen ben ik terug naar Palmeiland gegaan en heb JiHawk wijs gemaakt dat Sushi, Chris had vermoord. Toen ben ik daar het bos in gegaan, en JiHawk ging weer slapen. Ik heb toen vuur weten te maken en heb het hele eiland, inclusief JiHawk, laten verbranden.
Hij had JiHawk levend laten verbranden. JiHawk, wiens boog ze had gestolen en vervolgens weer was weg gegaan. Een van de eerste die ze deze spelen had gezien.
"Toen ben ik met een boot hierheen gekomen, omdat ik hoorde dat hier iets te vinden was." NickMarioUrbanus liep de hoorn in, en kwam terug met een knuffel.
"Maar zo te zien was het alleen maar een val om de laatste tributen bij elkaar te krijgen." Hij gooide de knuffel op de grond, en het hoofd rolde eraf.

Ja ff een mega-quote. Dit stuk moet gequote worden, maar ik ga op de inhoud nauwelijks in. In plaats daarvan ga ik hier, op een vrij vreemd punt, uitleggen waarom NMU, zeker binnen de context, zelfs op de 1e plaats van deze ranking niet had misstaan.
In HS1 werd vanaf het begin duidelijk dat de beroepstributen, evenals in de “echte” Hongerspelen, de badguys waren. In HS2 was dit ook het geval, met o.a. Para en Lucoshi als semi-badguys. HS3 had met name Team Rood, en tegen het einde eigenlijk iedereen wel als badguys. HS4 had nauwelijks badguys, iedereen was tamelijk neutraal. HS6 had slechts tijdelijke badguys, en een soort anti-held in Ulysses. HS7 had weer beroepstributen. HS8 had ook beroepstributen. Die werden eigenlijk constant als de badguys gezien. JiHawk was een semi-badguy.
Wat ik probeer duidelijk te maken, is dat de Hongerspelen nog nooit een onverwachte badguy hadden gehad. Iemand die een goodguy leek, maar een badguy bleek te zijn. Tot aan NMU. Om alles nog beter te maken, was dit niet zomaar een verborgen badguy: NMU was überhaupt al by far het meest komische, bizarre en geliefde personage uit alle Hongerspelen. E twist dat hij de grote badguy was, niet zomaar een badguy maar mogelijk dé grootste badguy uit alle Hongerspelen, was daarom briljant, onverwacht, bevredigend en het laatste beetje wat nodig was om HS8 misschien niet dé beste, maar by far de meest legendarische van alle Hongerspelen te maken. En ja, die badguy der badguy, personage der personages, verdiende 1 laatste, grandioze speech waarin eventjes werd duidelijk gemaakt hoe alle acties van NMU gedurende de Hongerspelen hem tot de finale hadden gebracht. Dat is waar alle voorgaande verhaaltjes met NMU, het verraad van Hitomi, de moorden op Chris, Sushi en JiHawk, naartoe leidden. Dat is wat nodig was om NMU écht de bevredigende badguy te maken die hij is. En noem het cliché, maar geef dan aub wel een ander voorbeeld uit een van de 15 Hongerspelen waarin dit gebeurd aub. Een flashback-achtig verhaaltje zoals Hitomi in HS15 kreeg had NMU te sympathiek gemaakt. Je krijgt in Harry Potter ook niet ineens flashbacks door de ogen van Voldemort.

"Nou, ik heb hier een heel verhaal lopen vertellen, en jij komt met een slappe 'niets', dat is ook niet leuk voor de kijkers thuis."

Dit is onheilspellend. Na al die tijd, als enige tribuut buiten HS3 Para, het feit dat de Hongerspelen een TV-programma is te hebben erkend doormiddel van humor, gebruikt NMU het nu als badguy. NMU doet dit alles om de mensen thuis te vermaken. Hij is écht de meest harteloze persoon ooit in de Arena. HS9 WM, HS12 Flappie, HS14 Sushi: stuk voor stuk badguys, maar wel badguys die handelen vanuit emotie. NMU heeft geen emoties.

Ze rende op NickMarioUrbanus af en met gesloten ogen sloeg ze in het rond. Ze opende haar ogen en zag NickMarioUrbanus naast haar staan. Hij zuchtte. "Weet je" begon hij. "Ik wil je best sparen. Het probleem is: Ik wil winnen. Ik wil thuis kunnen komen, ik wil presentator worden van de negende jaarlijkse Hongerspelen. Maarja, ik heb niet echt een keus. Wij, hebben niet echt een keus, Hitomi".
Toen hij haar naam zei, voelde ze rillingen over haar nek heen gaan. Er was iets aan zijn stem wat nu heel anders was dan de normale vrolijke stem die tegen de camera's praatte. Dit was een moordlustige stem, een van een moordenaar.

Ja ditr zat ook in mijn top 10 quotes. Ik hou hiervan. Van alles hieraan. NMU die een soort half-medelijden toont, maar dat volledig emotieloos doet. Hij wil Hitomi niet vermoorden vanwege emoties, het is puur een offer wat hij moet brengen om zijn doel te bereiken. Ook het feit dat wordt erkent dat NMU’s stem hier anders klinkt is belangrijk en een mooi detail.

"Dames en Heren! Het einde van deze Hongerspelen is bijna hier!"

Dit zijn NMU’s laatste woorden, en het maakt de cirkel perfect rond na zijn eerste woorden.

Ze ontspande en wachtte af op het Zwaard in haar nek en de Drietand in haar lichaam. Maar het kwam niet. ze opende haar ogen.
Daar lag NickMarioUrbanus, met een pijl in zijn keel.

Ja ook hier wordt vaak over geklaagd, maar uhm… Ja, de kans dat zoiets gebeurd is niet groot. Maar de boeiendste verhalen gaan over dingen die onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk zijn. Niemand leest een boek over de bakker die droomde ooit een operaster te worden maar toch zijn hele leven bakker bleef, of de film over de jongen die smoorverliefd wordt op een meisje, maar die liefde wordt niet beantwoord dus zoekt hij maar iemand anders ofzo. Hitomi wint van NMU, per ongeluk, door toeval. Door het lot.

Hitomi stond op en keek in het rond, ze kon de camera's horen. Er waren er minstens twintig. NickMarioUrbanus had dit geweldig gevonden.

RIP.

Als dit het einde van NMU was geweest had hij…. Waarschijnlijk nog steeds op 3 gestaan. Alleen dan was deze write-up korter geweest! Ik ga niet in volledig detail in op alle vermeldingen van NMU in latere Hongerspelen. Hij was de ster van HS10, de eerste ex-tribuut die genoemd werd in een latere canon Hongerspelen door zijn rol in HS12, het personage dat in de meeste Hongerspelen genoemd is, en overall gewoon een legende. De backstory in HS12 maakte hem een nóg grotere badguy dan hij al was, om over de epiloog die ik in deze ranking niet meeneem nog maar te zwijgen. Is hij perfect geschreven? Nee. Zou hij in een HS12 even legendarisch zijn geweest als in HS8? Nee. Is hij, ondanks al zijn gebreken, tóch het meest legendarische HS-personage, een van de belangrijkste HS-personages, een van de grappigste HS-personages, een vn de grootste en beste badgys, een van de redenen dat HS8 slaagde, 1 van de redenen dat er na HS8 nog meer Hongerspelen kwamen, 1 van de redenen dat latere Hongerspelen meer focus legde op het ontwikkelen van interessante personages en overall een van de beste Hongerspelen personages ooit? Abso-fucking-luut.

“Dames en heren, we zijn nog steeds in de Arena! Naast mij zit Tuffie, die-” “Ach hou toch je kop, Nick.” Tuffie zag het niet meer zitten. Hoe moest hij nu nog zijn eer herstellen? Hij wendde zich tot het gigantische hoofd van NickMarioUrbanus. “Waarom, Nick? Waarom is het zo gelopen?” het hoofd van Nick grijnsde. “Wat denk je zelf, haakneus? Je kunt je nog zo leuk voordoen, uiteindelijk komt altijd je ware aard naar boven. Kijk naar mij! Ik heb diezelfde fout gemaakt, door Hitomi niet te vermoorden. Daardoor wist zij wie ik was, en kon ik haar niet om de tuin leiden. En jij hebt diezelfde fout gemaakt toen je WM over jou ware aard inlichtte.” Tuffie keek wanhopig naar de grond. “Ik wilde gewoon populair worden! Al die pestkoppen laten zien dat ik het veel verder gebracht heb dan zij!” “Maar dat heb je niet, Tuffie! Je hebt toch gehoord wat Para zei? Je zult nog steeds een klein, lelijk, vies mannetje zijn. Jolien had nooit met je willen trouwen idioot. Niemand wil dat!” Tuffie werd woedend. “Maar ik kan nog wel winnen! Ik kan de Arena verlaten, en dan wordt ik rijk! En het Kapitool is dol op winnaars van de Hongerspelen!” Het hoofd van Nick begon te lachen. “Hoe wil je winnen? Je kunt niet eens lopen, en er is nu echt niemand meer die je kan helpen! Geef het toe, het is klaar! De enige manier waarop je nu nog kunt winnen, is als WM Ulysses en Chris weet te doden. En zelfs dan zal het Kapitool WM als de echte winnaar zien!” Tuffie zei niks meer terug. Nick had gelijk. Het was voorbij. Hij had gefaald. Hij had Flappie en Noémie niet eens eigenhandig kunnen vermoorden. Hij had WM laten leven, terwijl hij de kans had hem te doden. Hij had Jolien van zich laten afnemen. Hij had gefaald. “Dood me, Nick!” “Wat zeg je?” “Dood me! Je bent een mutilant! Als je nog kunt praten, dan kun je me ook doden! Dood me!” Het hoofd van Nick grijnsde breed. “Met alle plezier, haakneus!”

181 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 06 apr 2016, 00:15

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Misschien ben ik niet zo'n grote fan van NMU als jij, maar ik vind hem nog steeds een meer dan waardig personage en ik begrijp hoe belangrijk hij is geweest voor latere Hongerspelen. Hij was uiteraard het personage dat het twist-element introduceerde, wat met uitzondering van HS9 in alle navolgende Hongerspelen gebruikt werd. Ik vind het jammer dat ik nooit aan HS8 heb meegewerkt, want dan had ik die twist ook persoonlijk kunnen meemaken.

Wat ik ook leuk vind aan NMU is dat hij af en toe de vierde wand doorbreekt: op de momenten waarop hij voor presentator speelt lijkt hij de lezer direct aan te spreken, wat hem in nog een ander opzicht uniek maakt. Over zijn komische factor ben ik het eveneens wel met jou eens. Het enige waar ik mij bij hem aan erger zijn de stukjes met Adje en de moord op Jihawk.

Profiel bekijken

182 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 06 apr 2016, 12:59

Olivier Vanilla

weet je eigenlijk is het best grappig want dat stuk met jihawk en nick is niet eens zo'n grote plothole. een plothole is pas een probleem als het gewoon echt niet had kunnen gebeuren en deze gebeurtenis best relevant is voor het verhaal. het is dus inderdaad niet een grotere plothole dan wm die lazerstraal dood maakt maar het probleem van dat was dat er geen aandacht meer aan besteed werd en bij jihawk en nick zaten de schijnwerpers er vol op ofzo. i dunno.
laten we zeggen: puur in CONTEXT is het best wel een leuk personage maar ik vind nog steeds dat hij iets te hoog staat. de komische factor was anderzijds wel belangrijk. normaal worden grappige dingen geforceerd binnen de Spelen maar dit was gewoon oprecht leuk.

ik ben benieuwd wie er op 1 staat!!12311

Gesponsorde inhoud

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 12 van 13]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Volgende

Permissies van dit forum: