Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Para rankt alle 216 tributen

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down  Bericht [Pagina 11 van 13]

151 Re: Para rankt alle 216 tributen op vr 18 dec 2015, 14:32

Prins Para Vanilla

Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Met "vandaag of morgen" bedoelde ik uiteraard "over 3 weken".

15 – Chris (HS12 – 2e)
Als ik niet zo koppig zou zijn om de definitieve lijst die ik een paar maanden geleden postte ongewijzigd te laten, zou ik Chris een paar plaatsen hoger zetten, waarschijnlijk op plaats 12 maar misschien zelfs in de top 10. Maar goed, uiteindelijk maakt de definitieve plaats niet zo veel uit en gaat het er hier meer om dat ik even mijn gedachtes over alle personages kan opschrijven. Chri heeft voor mij een speciaal plaatsje in mijn hart, omdat hij een personage was waar ik onwijs fan van was op het moment dat ik hem bedacht. Ik hoopte dat ik Chris naar de laatste 10 zou kunnen loodsen, maar ik had nooit verwacht dat hij 1 loterij van de overwinning zou geraken. WM heeft Chris nog hoger staan dan ik hem heb, en dat is best bijzonder aangezien Chris eigenlijk niet echt het type personage is waar WM normaal gesproken iets mee heeft. Maar Chris is echt een all-round goed geschreven personage. Zijn verhaallijn/verhaallijnen behoren tot de hoogtepunten van HS12, hij speelt een hoofdrol in enkele extreem memorabele momenten, hij heeft goede chemie met verschillende personages en hij is een van de minst zwart-witte personages ooit (seriously, bij Flappie en WM is het ten minste nog duidelijk dat ze uiteindelijk respectievelijk een badguy en een goodguy zijn. Bij Chris? Ik heb oprecht geen idee). Daarnaast is hij HS12’s voornaamste vertegenwoordsigers van een van mijn favoriete karaktertypes: sterke vechters (qua talent, niet qua daadwerkelijke spiermassa) die iet de leiding over hun team hebben. Tenminste, dat was Chris in het begin. In de eerste paar Team Geel verhaaltjes is Chris slechts een belangrijk bijpersonage in Team Geel, maar langzaam ontpopt hij zich tot een van de hoofdpersonages van HS12. Net als WM. Die twee verhaallijnen lopen heerlijk parallel langs elkaar, waardoor de finale van HS12 tijdens een herlezing echt 1000 keer bevredigender is dan tijdens het schrijven, toen het na de dood van Flappie en Tuffie toch een beetje als een anti-climax aanvoelde. Maar goed, uiteindelijk is Chris minder uniek dan de nog overgebleven personages, en bovendien zijn er simpelweg 3 personages uit HS12 die beter zijn waardoor Chris relatief minder is dan vergelijkbaar sterke personages die het beste uit de eerste 4 canon spelen zijn ofzo. Een all-roud goed personage waar oprecht niets op aan te merken valt, maar die simpelweg niet de star quality heeft die de rest die nog in de rankig zit wel heeft.

14 – Necrodeus (HS15 – 4e)
En weer iemand die wel in WM’s top 10 staat, maar niet in die van mij! Necrodeus is een hele lastige om te ranken voor mij. Aan de ene kant is het een personage dat, puur voor zij rol in het verhaal, voor mij niet eens zo hoog verdient te staan. Voor mijn heeft Necrodeus’ helemaal geen consistente verhaallijn. In het begin zorgt hij eventjes voor wat conflict in het team waar niemand echt zin had om over te lezen, daarna gaat hij eventjes een individuele spelen doen, en daarna maakt hij simpelweg constant cameo’s in de verhaallijnen van anderen, en dan voornamelijk in de verhaallijnen die zelf ook al niet bepaald geweldig in elkaar zitten (Para, WM...) Hij haalt de vierde plaats en wordt gedood in een gevecht met twee tributen waar hij nauwelijks iets mee te maken heeft gehad, en zijn laatste woorden hinten naar een vete met BLF die in slechts 2 eerdere scenes überhaupt samen aanwezig zijn geweest. Voor zijn dood heeft hij eerst nog wat verhaaltjesin zijn eentje die de voortgang van het verhaal eerder ophouden dan bevorderen, zeker aangezien Necrodeus’ rol simpelweg niet belangrijk genoeg was om zo veel op hem alleen te focussen in de eindfase. Al deze elementen hadden Necrodeus waarschijnlijk een plaatsje onder in de top 50 opgeleverd, om en nabij HS15 WM. Maar daar staat tegenover dat Necrodeus’ karakter top 10 waardig is. Hij is een van de meest unieke tributen ooit, op een ongeforceerde manier. En dat brengt hem uiteindelijk hier. Ik denk dat Necrodeus een personage is dat  in een andere HS beter tot zijn recht was gekomen. Misschien wel in een individuele Spelen, aangezien hij best wel wat overeenkomsten heeft met vrijwel alle personages uit individuele Spelen die nu nog over zijn. Maar Necro zat in HS15, en was daar verhaaltechnisch gewoon niet relevant of interessant genoeg om hem een top 10 plaats te gunnen.

13 – Ulysses (HS6 – 2e)
Ulysses is precies het tegenovergestelde van Necrodeus in die zin dat, waar Necrodeus een personage is dat in de meeste andere Hongerspelen beter geslaagd was dan in HS15, Ulysses juist een personage is dat in iedere andere Hongerspelen waarschijnlijk minder bijzonder was geweest. Maar Ulysses zat in HS6. En mijn god, wat ben ik blij dat Ulysses in HS6 zat. Ondanks dat personages als Tuffie en Adje HS6 nog wel enige flair gaven, zie je dat ook die personages niet héél hoog zijn geëindigd in deze ranking. HS6 was by far de saaiste Hongerspelen van allemaal. Ieder verhaaltje leek totaal karakterloos, alle personages waren paperclips of paperclipachtig en daadwerkelijke verhaallijnen bestonden simpelweg niet. Maar temidden van al die paperclips was daar Ulysses. Tot aan de laatste 10 was Ulysses niet veel meer dan de coole bondgenoot van Necrodeus. Een veel leuker personage om over te lezen dan alle anderen, maar nog steeds niet héél bijzonder. En toen werd hij doodgeschreven. Als Ulysses’ verhaal daar was geëindigd, had hij ongeveer op dezelfde plaats gestaan als HS6 Adje nu. Maar Ulysses bleek nog te leven, en in 4 verhaaltjes na zijn wederopstanding wist Ulysses HS6 eigenhandig van de absolute ondergang te redden. In slechts 4 verhaaltjes veranderde Ulysses van coole bondgenoot die een beetje fancy praat, in een HS-icoon. Zijn manier van praten werd extreem uitvergroot (al waren er hiervoor een spectaculaire 3 dialogen van Ulysses waarin de sporen al wel enigszins zichtbaar waren), waardoor hij in 1 klap het meest unieke personage tot dan toe werd. Maar dat was niet alles: zijn moorden op Para en Necrodeus behoren tot de meest awesome momenten uit de HS-geschiedenis. En de finale van HS6 is, hoe slecht HS6 ook was, een van de betere HS-finales. Maar meer nog dan dat alles inspireerde Ulysses tot het bedenken van andere unieke personages, waarvan de meesten hier nog moeten verschijnen. Ulysses is een extreem belangrijk personage in de HS-geschiedenis, en daarom staat hij zo hoog, maar uiteindelijk heeft hij natuurlijk geen enkele diepgang en is hij een groot deel van HS6 helemaal niet zo spectaculair, dus top 10 wordt m niet.

12 – Fisico (HS8 – 9e)
Fisico is oprecht een van de uniekste personages ooit. Ik kan niet 1 personage bedenken dat zelfs maar enigszins met hem te vergelijken valt. HS15 Necrodeus komt in zijn tijd tussen Team Goud en Team Zwart het dichtste in de buurt, maar het feit dat dat slechts een kort deel van Necrodeus’ verhaallijn is,  houdt Fisico toch uniek. En Fisico is ook echt een personage dat alleen met de schrijfstijl, de schrijvers, het verhaal en de arena van HS8 kon werken. Verander 1 van die zaken, en Fisico wordt een totaal ander personage. Wat Fisico namelijk zo uniek maakt, is dat hij volledig los stond van al het andere wat in de Arena gebeurde. In HS9 staan team Vblauw en Team geel dan wel los van de Team hitomi verhaallijn, ze hebben wel regelmatig interactie met de andere tributen. Necrodeus en Wm enzo staan wel enigszins los van de main verhaallijn van HS15, maar ze hebben wel interactie met de tributen en verschillende andere verhaallijnen waarin ze een rol speelde. Zelfs Fisico en lazerstraal in HS4 waren door hun aanwezigheid in de teams en hun last minute samenwerking met T.G nog enigszins betrokken bij de rest. Fisico niet. Fisico leefde zijn eigen Hongerspelen, met alleen tributen die bij de anderen niet meespeelden als zijn tegenspelers. En ik denk oprecht dat het feit dat we Fisico tot aan zijn dood zo afgesloten van de rest hebben weten te houden, met slechts 1 korte dialoog, iets is wat in 99% van de gevallen niet was gebeurd omdat er vroeg of laat iemand was geweest die had geprobeerd Fisico in een andere verhaallijn te verweven. Maar dat is niet de enige reden dat Fisico zo hoog staat. Zijn karakter is namelijk ook uniek. Fisico woonde in de bomen. Hij maakte een boomhut, hij maakte zijn eigen wapens, hij jaagde op wilde dieren, kortom: hij had als enige tribuut in de geschiedenis een verhaallijn die draaide om het overleven i de natuur, in plaats van het overleven van gevechten met andere tributen. Iedere tribuut die hij tegenkwam, vermoordde hij zonder pardon, om zich vervolgens weer op zijn survivalgebeuren te richten. En dan was er nog de panfluit. Zoiets kleins, zoiets onbenulligs, maar  het gaf Fisico wel nét dat ene zetje om een daadwerkelijk uniek, memorabel personage te zijn. Fisico heeft net als Ulysses totaal geen diepgang, en hoe awesome ik zijn stukjes ook vindt zijn ze niet relevant genoeg om hem hoger te plaatsen dan dit. Maar 12/216 is voor een tribuut die 9e werd in een individuele Spelen waarin hij niet eens een van de hoofdpersonages was een belachelijk goede score.

Ja nr 11 wil ik op de ouderwetse manier gaan doen dus met quotes enzo, en dat gaat een héle lange post worden aangezien ik best wel uitgebreid wil uitleggen wat dat personage goed genoeg maakt om op 11 te staan, dus dat gaat hier sws niet bij passen.

Profiel bekijken http://www.xnxx.com/c/Lesbian-26

152 Re: Para rankt alle 216 tributen op vr 18 dec 2015, 21:10

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Ah, ik vroeg me al af wanneer deze update zou verschijnen Razz .

Chris had ik vanzelfsprekend hoger verwacht. Niet alleen vanwege zijn belangrijke rol in het verhaal, maar ook vanwege zijn toch best redelijk complexe persoonlijkheid en karakterontwikkeling. Daarnaast stond hij heel hoog op zowel jouw als mijn persoonlijke lijst, maar dat heeft hier natuurlijk niks mee te maken.

Ik ben het met jou eens dat Necrodeus waarschijnlijk beter tot zijn recht zou zijn gekomen in een individuele spelen. Helaas verwachtte ik al dat HS15 de laatste HS zou worden, dus ik zag eigenlijk geen andere keus Razz . Als hij buiten het contact van andere teams was gebleven had hij mogelijk een soort spirituele opvolger van HS8 Fisico kunnen worden (zo had ik hem aanvankelijk ook bedoeld), maar nadat hij ineens bij Team Zwart opduikt was dit niet meer mogelijk. Iets wat ik eerlijk gezegd best wel jammer vind. Ik ben het echter niet met jou eens dat hij nauwelijks een band had met Lyne en Hitomi. Hij had namelijk een verbond met Hitomi om Lyne te vermoorden, en zodra Hitomi dit verbond verbreekt wil hij wraak op haar nemen. Dat maakt hem toch wel wat relevanter voor het verhaal.

Ulysess en Fisico zijn allebei unieke personages in hun eigen spelen, dus ik kan mij prima in hun net-niet-top-10 plaats vinden. Meer heb ik eigenlijk niet over ze te zeggen.

Profiel bekijken

153 Re: Para rankt alle 216 tributen op ma 28 dec 2015, 18:25

Prins Para Vanilla

Prins Para Vanilla schreef:Laat ik bij deze dus maar als regel stellen dat ik telkens pas update zodra zowel T.G als WM een enigszins inhoudelijke reactie hebben geplaatst op mijn vorige post.

154 Re: Para rankt alle 216 tributen op ma 28 dec 2015, 20:43

Olivier Vanilla

Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
HOU JE BEK 

(Als het darten kut is neem ik wel de tijd wacht even)

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats
Profiel bekijken http://www.toadplaza.com

155 Re: Para rankt alle 216 tributen op di 29 dec 2015, 01:13

Olivier Vanilla

HAHAHA IK HAD EEN HELE KANKERLANGE REACTIE GEMAAKT EN VERVOLGENS DOET MIJN MUIS KANKERKUT EN NU IS MIJN POST WEG HAHAHAHA

mss probeer ik het nog een keer na je para-write up dus ik ga nu een soort korte samenvatting geven:

chris: grotendeels mee eens ondanks dat we toch wat afwijken
necrodeus: niet geheel mee eens maar wel begrijpelijk
ulysses: geheel mee eens
fisico: ja ik had een heel stuk getyped waarin ik het enerzijds begrijpelijk maar anderzijds overrated vond ofzo.

ok je kan je para write up maken

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats
Profiel bekijken http://www.toadplaza.com

156 Re: Para rankt alle 216 tributen op di 29 dec 2015, 13:24

Prins Para Vanilla

11 - Para (HS3 - 2e)

Gelukkig ziet hij, twee blokken naast hem, in ieder geval Para staan, dat is een opluchting.
Door het beperkte aantal wapens in het spel zullen de gevechten waarschijnlijk vooral gewonnen moeten worden met ouderwets knokken. Para zou in ieder geval een van de twee zwaarden moeten bemachtigen. Dan zou Team blauw, nu Vygan al dood is, een nog grotere voorsprong hebben.

Vergelijkbaar met Fisico2, HS9 Tosti en de nr 1, stond de positie van Para in deze lijst vanaf het begin vast. Serieus, dat waren de eerste 4 personages die ik rankte. Fisico2 helemaal onderaan, Tosti precies op 100, Flappie  de totaal spannende en onvoorspelbare winnaar op nr 1, en Para hier, op 11. Nét buiten de top 10.

De voornaamste reden dat ik geïnteresseerd was in WM’s ranking, en dat ik wilde dat jullie zouden reageren op al mijn updates hier, was omdat ik benieuwd was naar de meningen over personages waar minder vaak over wordt gesproken. HS12, 14 en 15 zijn tot in den treure geanalyseerd, dus ik vind het helemaal niet zo boeiend om voor de 6e keer WM’s mening over HS12 Tuffie ofzo te lezen. Zelfde geldt voor een groot deel van de personages uit HS8. Nee, ik was benieuwd naar de meningen over personages uit HS2-6, en HS9 (buiten WM want daar wordt wél regelmatig over gesproken.) En vervolgens besluit die klote WM om het interessantste stuk van de ranking over te slaan, en zet hij ook nog eens Para op 26 zodat we, in plaats van eindelijk eens WM’s mening over Para te lezen, wederom kunnen lezen hoe fantastisch HS15 WM wel niet is. Ugh.

Maar goed, tijd om eens naar HS3 Para te gaan kijken!

Lucoshi staat op zijn plaat, langs zich ziet hij Fisico 2 en tot zijn verbazing ook Para staan. Shit, hier had hij niet op gerekend. Net op dat moment merkt ook Para zijn kleine broer op. Hij lijkt net zo geschokt. Zijn broer en hij werden beide uitgekozen voor de "speciale" editie van de Hongerspelen dit jaar. Gelukkig waren ze hier ook wel op voorbereid, Para meer dan Lucoshi, maar toch. Para was een fantastische Zwaardvechter, een van de beste van hun school.

Para wordt direct geïntroduceerd als een van de sterkste vechters in de Arena, en in de eerste 2 verhaaltjes waarin niemand in een zak zit en niemand ontploft worden meteen de twee belangrijkste relaties van HS3 geïntroduceerd: Para-T.G en Para-Lucoshi. Beide relaties zijn onwijs complex, en dat is voornamelijk te danken aan Para. Para is zelf namelijk óók onwijs complex.
Een paar verhaaltjes later krijgen we ook een verhaaltje uit Para’s oogpunt

Voordat het spel begint, maakt Para even oogcontact met zijn broertje, Lucoshi. Ze waren dan misschien wel familie, maar ze zaten nu eenmaal niet bij elkaar in het team. Wat hij zelf nou ook het liefste wel, hij zal hem geen genade tonen.

Direct wordt duidelijk dat Para een nogal… geconflicteerd personage is.

Even trekt er een ijzig gevoel door zijn lichaam vanwege de dood van Bandaka, maar hij verbood zichzelf dat te voelen. Hij moet zich concentreren op het hier en nu. Hij zal zijn hoofd koel houden. Als hij de voorraad van wapens bereikt, ziet hij nog net hoe Selletje een mes in het hoofd van Jolien steekt. Jolien... een oude kennis van hem... op dat moment worden zijn gevoelens hem even de baas.

Ja. Aan de ene kant is Para een onwijs sterke vechter, die heel koelbloedig kan handelen, maar tegelijkertijd is hij een soort kruitvat vol geconflicteerde emoties.

'Zal ik maar achter hem aan gaan?' biedt Para aan. 'Ik heb het idee dat hij niet veel goeds van plan is.' 'Goed idee.' zegt T.G onmiddellijk. Hij weet dat Para op zijn best is wanneer hij niet afhankelijk hoeft te zijn van anderen. 'Ik vertrouw erop dat jij het aankan.' Onmiddellijk gaat Para achter Hiawatha aan.

Dit eerste stukje interactie tussen Para en T.G is mooi, omdat ze elkaar hier duidelijk nog met respect behandelen. Para fungeert (evenals Tuffie, Fisico, BLF en Adje op verschillende momenten in de Hongerspelen lol)  als T.G’s rechterhand.

Lucoshi kijkt bang naar Sel, die het zwaard weer over neemt om de genadeslag te maken (wat vreemd is, aangezien Lucoshi in haar team zit, ze zal wel zijn overgestapt). Lucoshi duikt in elkaar en hoort Sel gillen. Als hij zijn ogen weer open doet ziet hij een zwaard door haar maag heen, achter haar staat Para, Lucoshi's grote broer. "Para!" roept Lucoshi. "What the Fuck doe jij nou?!" schreeuwt Hiawata. "Ze wilde mijn broertje vermoorden, dat laat ik niet gebeuren" zegt Para terwijl hij Lucoshi oppakt.

Para handelt niet rationeel. Hij laat zijn emoties hem de weg wijzen. Ja, Lucoshi zit in een ander team, maar ondanks dat hij zichzelf had voorgenomen hem geen genade te tonen, redt hij Lucoshi direct van de dood en eist vervolgens dat Lucoshi zich mag aansluiten bij team Blauw.

"Dus je wil hem meenemen? De andere zullen hem vermoorden!" zegt Sushi verward. "Beter dan dat hij hier sterft van de kou of zijn verwondingen, ik laat hem hier niet achter!" zegt Para. "Maar wat als..." begint Sushi, maar Hiawata onderbreekt hem. "Para, weet je zeker dat dit het beste is?" zegt Hiawata. "Ik... zal overstappen..." zegt Lucoshi terwijl hij kijkt hoe erg de verwonding op zijn been is, niet een heel diepe snee, maar toch zeker twee centimeter diep. "Zie je, zeg het maar tegen ze via dat apparaat van je, Lucoshi hoort bij ons!" zegt Para. "Ben je gek? dan weten ze dat wij er een hebben!" zegt Hiawata. "Oke dan, maar jullie zijn het er mee eens dat hij bij ons hoort?" zegt Para. Sushi en Hiawata kijken elkaar vragend aan. Hiawata knikt, na een tijdje Sushi ook. "Oke dan, laten we gaan" zegt Sushi. "Trouwens, Lucoshi, heb jij Tuffie vermoord?" vraagt Hiawata. "Uhm... Weet ik niet... Ik heb hem in iedersgeval zwaar verwondt." zegt Lucoshi. "Ach, laat hem maar hier, hij sterft wel aan zijn verwondingen" zegt Para en ze lopen verder.

Bedenk dat Tuffie een teamgenoot van Para is. De combinatie van koelbloedig en emotioneel wrak werkt bij Para constant.

Ze draaien zich om en zien Sushi liggen: dood, met het geworpen werpmes in zijn hart. "Ow, dat hebben we niet eens gemerkt" zegt Para.

Lol

"Ik zal even kijken of ik vissen kan vinden" zegt Hiawata. "Slim plan" zegt Lucoshi. "Ja, hier, heb je dat werpmes van WM" zegt Para terwijl hij het werpmes voorzichtig naar Hiawata gooit die hem niet opvangt, maar laat vallen: In het water. "Oh shit..." zegt Hiawata. "Domme klootzak die je bent!" zegt Para terwijl Hiawata iets uit het water pakt. "ach, je trof wel doel!" zegt Hiawata lachend, hij heeft een vis vast met het mes door het hoofd van de vis heen". "Wow Para, ik wist dat je goed was, maar dat is fantastisch!" zegt Lucoshi lachend.

Zoals ik lang lang geleden bij Hiawatha al vertelde: ik hou van deze scéne. De kleine rivaliteit tussen Para en JiHawk is heerlijk, en Para die zo goed is dat hij met een mes een vis kan doorspiesen is ook tamelijk awesome.

Lucoshi beseft meteen dat hij iets verkeerds heeft gezegd. 'Ik... ik... toen zat ik nog bij Team rood, oke?!' 'Dat begrijp ik, ja,' gaat T.G verder. 'Of zit je dat stiekem nog steeds?!' T.G zwaait dreigend met zijn bijl voor zich uit, maar dan voelt hij een zwaard tegen zijn schouder. Hij kijkt naast zich, en ziet dat het Para is. 'Wat doe je?' vraagt T.G zich af. 'Dat lijkt me vrij duidelijk.' zegt Para. 'Kijk, ik heb geen problemen met jou als mijn leider. Maar afspraak is afspraak. Lucoshi hoort nu bij ons. En hij is mijn broertje, dus als jij hem iets aan durft te doen, dan zorg ik ervoor dat ik de nieuwe leider van Team blauw wordt, begrepen?' T.G begrijpt wat Para met dat laatste bedoelt, en duwt het zwaard van zich af. 'Weet je wel wat je doet?' zegt T.G. 'Ik snap dat jij Lucoshi verdedigt. Maar als ik hem mag geloven, dan heeft hij Tuffie, ons eigen teamlid, ergens voor dood achtergelaten. In dat geval kunnen we hem niet zomaar vertrouwen, en bovendien is zijn daad tegenover ons team onvergefelijk. Daar zou jij het mee eens zijn als hij niet jouw broer was.'

Para is hier tegelijkertijd zó onheilspellend en awesome, en zó complex. Zeker voor een HS3 personage. De relatie tussen T.G en Para is vanaf dit moment al onherroepelijk beschadigd, wat uiteindelijk zal leiden tot de geweldige climax vlak voor de finale. En hetzelfde geldt voor Para-Lucoshi. Zelfs in recente Hongerspelen kwam het zelden voor dat iemand’s verhaallijnen zó perfect van begin tot eind subtiel gesmeed werden en tot een bevredigend einde komen.

Para zet zijn zwaard opnieuw tegen T.G's schouder als hij dat hoort. 'En als dat probleem betekent wat ik denkt dat het betekent, dan heb jij hetzelfde probleem.' zegt hij. T.G duwt het zwaard weer van zich af, maar dit keer harder. 'Pas op met wat je zegt.' sist hij. 'Ik zeg helemaal niet dat ik hem dan ga vermoorden, dus kalm aan.' 'Maar wat betekent het dan wel?' zegt Para dooddringend.

Uhm ja dit is gewoon  het vervolg op de vorige quote ofzo. Para is nog steeds awesome.

‘Ik liet me gewoon even gaan toen ik van Tuffie hoorde, dus het spijt me, Para en Lucoshi.' Para knikt alsof hij T.G's excuses accepteert.

Aww Para en T.G zijn weer vriendjes Cute

Tuffie staat op en rent naar Lucoshi toe en tackelt hem. Eenmaal bovenop hem begint hij hem te wurgen. Para komt meteen op hem af gerent en duwt Tuffie van Lucoshi af met zijn zwaard, waardoor hij een snee in zijn zij krijgt.

Bedenk dat Para’s introductie was “Ze waren dan misschien wel familie, maar ze zaten nu eenmaal niet bij elkaar in het team. Wat hij zelf nou ook het liefste wel, hij zal hem geen genade tonen.”

Para gaat voor hem staan, en beweegt zijn hand naar het handvat van zijn zwaard. 'Ik zou me maar inhouden als ik jou was, voordat ik vind dat je te ver gaat.' zegt hij.

Kijk, Lucoshi is voornamelijk een klein zeikjong. Het is Para die deze verhaallijn interessant maakt.

Zonder op Tosti's order te wachten trekt hij zijn zwaard, en valt hij Lucoshi aan. Para ziet het gebeuren, en pareert zijn slag voordat hij doel kan treffen. ‘Dit vind ik nou irritant.’ Zegt WM ‘Waarom bemoei jij je met de zaken van iemand anders?’ ‘Dit zijn ook mijn zaken.’ Zegt Para. ‘Hij is mijn broer, en ik laat niet toe dat jullie hem pijn doen!’ Ze engageren in een zwaardgevecht.

HS2, HS4, HS9, HS12, HS14, HS15… Ze hadden stuk voor stuk verhaallijnen met tributen die elkaar al kenden, en daardoor geconflicteerde gevoelens hadden bij vrijwel alles wat met die personen te maken had. Maar geen heeft het imo zo goed gedaan als HS3. Sure, HS2 is het origineel, maar dat conflict duurde like 2 alinea’s na Para’s dood. HS3 was fucking saai geweest zonder de Para-Lucoshi verhaallijn.

‘Nee!’ brult Para, die nog steeds met WM in gevecht is. In zijn ontlading slaat hij met zijn zwaard zo hard tegen WM’s dekking, dat deze achterover valt, en plat met zijn rug in de sneeuw komt te liggen. Para zou hem nu kunnen doden, maar zijn aandacht is verschoven naar Timtamtom, die zijn boog opnieuw aanspant. Hij vuurt een tweede pijl af, maar in de duisternis kan hij niet goed zien waar hij mikt. ‘Ga dan iets dichterbij staan, klootzak!’ schreeuwt WM naar Timtamtom. Aarzelend, maar tegelijkertijd ook bang om verraad te plegen, komt hij dichterbij. Hij spant zijn derde pijl aan, en voelt zich nu zekerder van zichzelf, aangezien hij zijn doelwit nu beter kan zien. Para gaat zelfverzekerd in zijn pad staan. Even lijkt het erop alsof Para zichzelf opoffert, maar dan gooit Lucoshi onverwachts een mes achter hem vandaan.

Ja, Para is hier daadwerkelijk bereid om zichzelf op te offeren om Lucoshi te redden. Hou dit in je achterhoofd als we wat verder zijn.

Para gaat plechtig voor de rest staan. Alle aandacht is nu op hem gericht, maar niemand valt hem aan. Tuffie zou wel willen, maar T.G verhindert hem nog steeds om aan te vallen. WM ligt in de sneeuw, en kan even niet meer staan vanwege de pijn in zijn been. Tosti staat nog steeds alleen bovenaan de heuvel, en steekt geen vinger uit. Overdonderd door wat er zojuist is gebeurd, kan hij geen pijl meer afvuren. Para doet zijn mond open. ‘Luister,’ zegt hij, ‘ik rebelleer nu tegen jullie. Ik ben van Team blauw, Lucoshi is van Team rood. Maar er is niets dat onze broederlijke band kan opheffen. Ik zal hem verdedigen zolang er mensen zijn die hem willen vermoorden, en als jullie daar niet mee kunnen leven – en dan bedoel ik vooral jullie, T.G, Tuffie, WM en Tosti – dan voel ik me ook niet langer geroepen om met Team blauw of Team rood mee te doen. Vanaf nu vorm ik, samen met Lucoshi, een apart team. Wij zullen samen de overwinning bereiken.  Ik vind het jammer dat het zo moet, maar jullie hebben het er zelf toe gebracht. Bij dezen, T.G, neemt jouw sterkste teamlid officieel ontslag. Dus... met uw permissie, baas.’ Hij maakt nog een sarcastisch buiginkje naar T.G, en dan gaat hij Lucoshi achterna. Al snel verdwijnt hij in de duisternis.

^Dit blijft een van de meest epische momenten in de Hongerspelen geschiedenis. Bedenk ook dat dit de eerste teamspelen was. Kijk, tegen HS15 was een tango van teams niet meer dan normaal, iedereen werkte op een gegeven moment wel met elkaar samen. Maar deze opsplitsing in HS3 was revolutionair en awesome. Net als Para’s speech. Hij straalt een automatisch gezag uit op de een of andere manier. Aan de ene kant levert dat respect op, aan de andere kant maakt het hem wat angstaanjagender.

"Zal ik hem neerschieten?" vraagt Lucoshi met zijn boog nogsteeds gespannen op Tosti gericht. "Nee, laat ze het dadelijk zelf maar uitvechten". "Maar wat als zij nu ook een team vormen?" vraagt Lucoshi terwijl hij toekijkt hoe Tosti en WM in discussie zijn. "Doen ze niet, geloof me".

Lol

"Dit zou misschien wel de perfecte plek zijn om een basis op te zetten" zegt Lucoshi. "Maar dat is toch te voorspelbaar?" zegt Para terwijl hij vragend naar zijn broertje kijkt. "Laat ze maar komen, ik heb meer dan genoeg pijlen waarmee ik zo dit zwakke ijs kan laten inzakken." zegt Lucoshi lachend terwijl hij een pijl op een stuk ijs verderop schiet dat inzakt. "Oké, slim bedacht" zegt Para. "Ik zal even kijken of ik ergens vis kan vinden". "Kijk wel uit, weet je nog wat er met Hiawata is gebeurd?" zegt Lucoshi waarschuwend. "Ja, ik zal niet met een vis boven het water gaan zwaaien" zegt Para lachend en hij gaat op zoek naar vis in gaten rond om de hoorn.

Op dit moment wordt zó duidelijk dat zowel Lucoshi als Para helemaal geen koelbloedige moordenaar is. Het zijn gewoon twee tienerbroers, die gewoon zolang mogelijk nog van elkaars aanwezigheid willen genieten voordat ze onvermijdelijk afscheid moeten nemen door de omstandigheden waar ze in zitten. En hoewel Lucoshi hier op het eerste gezicht het meeste moeite mee heeft, wordt steeds meer duidelijk dat het Para is die er volledig aan onderdoor gaat.

"Moet je daar eens kijken!" zegt Para terwijl hij ergens op af rent: een tributenzak. "Hallo?" zegt Para terwijl hij zijn zwaard pakt. "Geen antwoord? Ook niet erg sociaal". Hij begint in de zak te steken. Bij de eerste steek klinkt het kanonschot al, maar hij blijf door steken alsof hij het niet gehoord heeft. "Zo, nog een tribuut minder voor onze vijanden" zegt Para. "Ja, uhm. Wie, denk je dat het, ehm, was?" vraagt Lucoshi terwijl hij naar het plas bloed kijkt dat uit de zak stroomt. "Weet ik niet, maakt het uit?"

Ja dit is wel ernstig sassy. En ja, hier lijkt Para een koelbloedige moordenaar. Maar de enige reden dat hij dit doet, is om de kans te vergroten dat hij en/of Lucoshi wint. Dat maakt hem toch wel anders dan een HS9 WM, die voornamelijk moord omdat hij het leuk vind om mensen te vermoorden ofzo.

Alsof Para weet waarover Lucoshi denkt zegt hij tegen hem: "Het is wel erg warm hè?"

Lucoshi pakt zijn pijlenboog en spant hem aan. "Ja, doe maar" zegt Para zonder naar hem te kijken.

Er is een reden dat Para en Lucoshi in mijn top 10 doldwaze dynamische duo’s stonden. Ik hou ervan als de band tussen twee tributen zó sterk is dat ze elkaar nonverbaal begrijpen enzo.

"Kom, moet je eens kijken!" zegt Para terwijl hij Lucoshi aanstoot. Daar, in de sneeuw, komen SM64, Kevin en Goomuin aan. Op Walrussen. "Hmmm, dit word interessant" zegt Para lachend.

Zie hier hoeveel verschil bijvoegelijke naamwoorden kunnen maken. Als er had gestaan “zegt Para kwaadaardig lachend” had het een hele andere lading gekregen. In plaats daarvan blijft Para nu toch nog een van de, zo niet dé sympathiekste persoon in de Arena (al is dat in HS3 niet zo moeilijk maar oké)

Lucoshi loopt met Para over de heuvels. Ze eten beide een stuk vlees van de walrussen, rouw, maar toch beter dan niets. Er wordt iets omgeroepen: Beste Tributen, wij willen jullie eraan herinneren dat of team rood, of team blauw moet winnen. Dank u.
Wat? Dit moet even tot Lucoshi doordringen. Lucoshi zou dus zijn broer moeten vermoorden, want ze komen beide origineel uit een team. Hoe zou hij dit kunnen doen? Hij weet het niet. Zou hij hem moeten neerschieten met een pijl? Zou hij gewoon weg moeten rennen? Hij zou niets hoeven te doen, want terwijl hij erover na dacht raakt Para's zwaard Lucoshi nek al. Er klinkt een kanonschot: Lucoshi is gedood door zijn eigen broer.

Dit lijkt een hele harteloze daad, maar bedenk wel dat Lucoshi precies hetzelfde van plan was. En daarnaast heeft Para vanaf dit moment een zenuwinzinking waar slechts HS9 WM en HS12 Tuffie aan kunnen tippen. Alleen is het bij HS12 Tuffie kut.

Para kijkt achterom en ziet op de ander heuvel, een stukje hier vandaan, dat een hovercraft komt opduiken. Het lichaam van Lucoshi wordt opgehaald. Lucoshi, zijn eigen broertje die hij zojuist had moeten vermoorden. Zijn ouders zouden hem nu wel verafschuwen. De enige manier waarop hij dat zou kunnen veranderen, is om deze spelen te winnen en zo zijn familie rijk te maken. Hij zal alles op alles zetten om dat te doen.

Hoewel in dit stuk nog niet diep wordt ingegaan op Para’s emoties hier, is wel direct duidelijk dat hij niet bepaald trots is op de moord op zijn broertje. En het is duidelijk waarom hij hierna zó extreem badguyerig wordt: hij wil de Hongerspelen winnen, om zo de moord op Lucoshi enigszins goed te maken. Plus het feit dat de moord op zijn broertje nogal voor wat psychologische schade heeft gezorgd, maar daarover dalijk meer.

Nadat hij een tijdje met WM heeft gevochten, hoort hij nog een kanonschot. Hij draait zich om, en ziet Para staan, met een bebloed zwaard, en Raceneus die dood op de grond ligt. Zowel T.G als WM verliezen hun concentratie op het gevecht. Onmiddellijk gaat Para opnieuw in de aanval, dit keer op SMF64. Met maar één arm is hij tamelijk weerloos. Omdat Para zojuist weer een Teamgenoot heeft vermoord, denkt T.G even dat het bondgenootschap tegen de rebellen nog steeds bestaat, en springt hij, net als WM, in Para's weg om SMF64 te verdedigen. Zodoende komt Para's zwaard kletterend tot stilstand tegen T.G's bijl en WM's zwaard. T.G kijkt Para doodringend aan. 'Zozo.' begint hij. 'Ben je weer teruggekomen om met Team blauw samen te werken? Had je het gehad met Lucoshi?' 'Inderdaad.' antwoordt Para. 'Ik heb hem gedood. Spijtig, maar noodzakelijk. Je hebt het bericht van daarnet vast wel gehoord, dus dan weet je dat ik gedaan heb wat ik moest doen. Wees blij, Lucoshi was jou eerder een doorn in het oog, nietwaar?' 'En Raceneus dan? Waarom doodt je hem dan?!' zegt T.G, die moeite heeft om zich in te houden. Er verschijnt een grijns op Para's gezicht. 'Omdat ik wist dat jullie mij niet zouden vertrouwen. Zie hier het resultaat.'

Op het eerste oog lijkt dit alles nogal Out of Character, maar in de finale wordt duidelijk dat dat wel meevalt. En zelfs als dat niet zo was kun je niet ontkennen dat Para hier een badguy van formaat is.

Met verbijsterde ogen kijkt T.G Para aan. Waarom zou hij hem nu ineens redden, na hem eerst zoveel problemen bezorgd te hebben

Omdat Para een complex, geconflicteerd, emotioneel instabiel, awesome personage is, T.G!

'Waar ben jij nu eigenlijk op uit, Para?' zegt T.G. 'Het ene moment doodt je je eigen teamgenoten, het andere moment doe je met ze mee. Wat probeer je te bereiken?!' Para zet een pokerface op. 'Rijkdom, macht, en roem. Daar is het mij om te doen. Ik zal alles doen wat ik in mijn mars heb om dat alles te verkrijgen.' T.G snapt niet helemaal wat Para bedoelt. Hij weet ook niet meer of hij hem nu moet vertrouwen of niet. Maar zodra WM weer overeind komt, en met Para in gevecht gaat, verdwijnen zijn twijfels over Para steeds meer. Hij lijkt zijn positie in het team weer hervonden te hebben.

“Para zet een pokerface op” lijkt op het eerste gezicht een nogal vreemde bewoording hier, maarr hij zet een pokerface op om zijn emoties te verbergen. Want in werkelijkheid doet Para dit alles vanwege Lucoshi. Ook wel mooi hoe Para nu spontaan weer bij de “goodguys” hoort. Niet dat T.G ooit een goodguy is geweest, maar vergeleken met Tosti…

Para staat met zijn zwaard in zijn hand over WM gebogen. Hij is niet van plan hem te vermoorden, nee, niet nu en hier. Dat zou niet leuk genoeg zijn voor de kijkers, toch? Het moet dramatisch en nog belangrijker: zo pijnlijk mogelijk. Het maakt Para niet meer uit wie hij vermoord, hij moet en zal winnen. Of dat nou met meerdere, of alleen is maakt niet uit. Het liefst alleen, dan krijgt hij al het geld. Hij kijkt naar WM, die met grote ogen op zijn dood wacht. Para grinnikt. "Nee, ik ga je niet vermoorden, dat zou toch niet spannend zijn? Plus, de camera's staan waarschijnlijk niet eens op ons gericht!". WM lijkt in de war. Para ziet zijn hand langzaam weer om zijn zwaard grijpen. "Dat dacht ik dus niet, we wachten gewoon nog even tot het rustig is, en dan vermoord ik je wel, oké?" zegt Para lachend.

Ja weet je, als je je bedenkt hoe Para de rest van de Hongerspelen was, is duidelijk dat er hier gewoon iets in hem geknapt is. Die gedachten zijn niet de gedachten van een helder persoon.

"Je bent gek geworden" zegt WM.

Zie je? WM ziet het ook.

"Bij de trainingen leek je zo aardig, maar je bent een monster". "Ach, als ik en mijn broer niet mogen winnen, win alleen ik." zegt Para. "Hadden jullie dat samen afgesproken?". "Was niet nodig geweest, mijn broer was niet zo van het doden, zeker niet van mij. Hij zou in depressie zijn gestort, en een makkelijk doelwit zijn geworden." zegt Para zuchtend. "En jij word meedogenloos en vermoord iedereen die je kan vinden" zegt WM. "Wat kan ik zeggen, daar zijn de Hongerspelen voor."

“Zegt Para zuchtend”. Niet “grijnst Para kwaadaardig”. Dat is een cruciaal verschil.

'We hoeven niet te vechten, wij kunnen samen winnen, We kunnen beiden naar huis.' zegt T.G 'Denk je echt dat ik jou dat plezier zou doen? Mag ik je eraan herinneren dat jij degene bent die mijn broertje meerdere keren heeft willen vermoorden, niet dat het veel uit maakt, maar toch.' zegt Para. Dit is dus wat T.G zo aan het twijfelen maakt. Para impliceert dat hij T.G niet kan vertrouwen omdat hij zijn broer heeft willen vermoorden, maar uiteindelijk doodt hij hem zelf.

COMPLEX COMPLEX COMPLEX!

Opeens beseft T.G dat Tosti de laatste speler van team rood is. Als hij hem nu doodt, heeft zijn team mooi gewonnen. Er verschijnt een grijns op T.G's gezicht. Op een ander ijsbrok naast hem merkt hij Para op, die zo te zien hetzelfde denkt. Zonder een woord te zeggen knikt Para naar T.G, en beiden pakken ze hun wapens. Springend over de restanten van de ijskap begeven ze zich in de richting van Tosti, die momenteel helemaal doorweekt op een klein ijsplateau zit, en zijn verzamelde pijlen probeert te tellen.

De relatie tussen T.G en Para is geweldig. Ondanks al hun verschillen, lijken ze ook heel veel op elkaar. En wederom zien we dat ze non-verbaal elkaar kunnen begrijpen. Op dit punt lijkt het er echt op dat T.G en Para samen zullen winnen. Dat was een mooi einde voor HS3 geweest, vergelijkbaar met een Chris-Ulysses overwinning in HS12. Maar wat er daadwerkelijk gebeurd, is natuurlijk nog vele malen beter.

"Hallo Tosti, lekker gezwommen?" zegt Para. "Para, aan jou de eer" zegt T.g. "Dank je" zegt Para en hij haalt uit met zijn zwaard. Een kanonschot klinkt. T.g is dood.

Dit is nog steeds het beste backstab moment uit de geschiedenis van de Hongerspelen, om de simpele reden dat hier, in tegenstelling tot ieder ander backstab moment, vanaf het begin naartoe is gewerkt. Vanaf het moment dat T.G wordt vermoord, vallen alle puzzelstukjes in elkaar en lijkt het alsof hun hele verhaallijn bewust zo gepland is. Dat is écht een zeldzaamheid in de Hongerspelen.

'Het spijt me, T.G.' zegt een fluisterende stem achter hem. 'Dit is míjn overwinning.'

Wederom geen “kwaadaardig” ofzo. Nee, Para fluistert zelfs “Het spijt me”. Dit is geen badguy.

Uiteraard is dit tevens de cruciale fout waardoor Para uiteindelijk verliest.

“Zo, die is in ieder geval dood. Ik zou hem toch nooit kunnen vertrouwen. En bovendien wil ik alleen winnen. Het is mijn overwinning, om mijn fout recht te zetten! T.G zou het toch nooit begrijpen. Daarom deed ik dit maar.”

Zie je? Para wil helemaal niet winnen voor “Rijkdom, roem en macht” ofzoiets, hij wil winnen in de hoop dat dat zijn geweten zuivert.

Tosti zag op Para’s gezicht dat hij gewonnen had. Para had de hoop opgegeven, maar was nog niet dood. Met een verbazingwekkende heldere stem, alsof hij zich niets aantrok van zijn wonden, sprak hij zijn laatste woorden uit. “Ik deed dit voor mijn broertje, weet je. Pas nadat ik hem vermoord had, realiseerde ik wat ik had gedaan. Ik had mijn eigen broertje vermoord. Hoe kon ik dit in hemelsnaam goedmaken? Mijn familie zou me haten, iedereen zou een afkeer tegen me hebben. De enige manier om het echt goed te maken was het publiek duidelijk te laten maken hoe ik me voelde, en gewoon winnen. Daarom probeerde ik me altijd zo populair te maken bij het publiek, voor de camera’s.”

^En dít is het moment waardoor Para 100% deze hoge plaats verdiend. Dít is Para’s einde. Geen einde als de ultieme badguy of wat dan ook, maar een tragisch einde om te laten zien dat hij eigenlijk de echte main goodguy van HS3 was. Dit laat zien hoe gecompliceerd Para’s personage wel niet is. Zelfs in HS12 en HS15 wisten de meeste personages deze complexiteit niet te bereiken, maar als je het in de context van HS3 bekijkt… Para is niet hét beste personage ooit. Daarvoor is HS3 niet goed genoeg geschreven, en is Para’s karakter niet uniek genoeg. Maar 11 vind ik absoluut eren 100% verdiende positie voor hem. Hij is beter dan Fisico, Ulysses, necrodeus en al die 205 andere personages die hij achter zich liet. En hoewel latere Hongerspelen vergelijkbare personages hebben voortgebracht, die ook constant geconflicteerd waren over goed en slecht, en die ook allemaal wél de top 10 gehaald hebben (ja, ik heb het over HS9 Adje, HS12 WM, HS14 Bandaka en HS15 Hitomi), is Para wel het origineel. En zijn verhaallijn is uniek, en geweldig, en het feit dat hij de finale weet te bereiken, maar tóch verliest van main badguy Tosti, maakt het alles nog unieker. O, en onderstaande stukje is like een top 5 sterfmoment in de geschiedenis van de HS. Geen top 20 dood, maar wél een geweldige, emotionele sterfscène. “Doodgaan is eigenlijk niet zo erg”, gecombineerd met “Een glimlach verscheen op Para’s gezicht” maakt dit voor mij vergelijkvaar met de awesome sterfscène van Leticia in HS15.

Para ging verder. “Alles was voor Oshi, maar het heet dus niet geholpen. Je hebt me verslagen. Misschien had ik T.G beter niet kunnen doden.” Een glimlach verscheen op Para’s gezicht.” Maar dit is eigenlijk ook wel goed. Want mijn familie zou me toch wel blijven haten. Nu hoef ik het niet meer aan hen uit te leggen. Doodgaan is eigenlijk niet zo heel erg.” Hij deed langzaam zijn ogen dicht. Tosti ging weer overeind staan. Para’s verhaal had indruk op hem gemaakt.

Woei, volgens mij is dit mijn langste write-up van allemaal geworden. Niet slecht voor een personage uit de kortste Hongerspelen! Ook interessant btw: relatief gezien is Para het meest genoemde personage ooit. Daarmee bedoel ik dus als je de volledige namecount bij elkaar optelt, heeft Para het hoogste percentage. Toen ik begon deze write-up te schrijven, dacht ik dat ik moeite moest gaan doen om deze hoge plaats te verdedigen, maar nu vraag ik me haast af of Para niet nog hoger verdiend had. Like, top 5 hoog. Maar goed, de top 10 zijn ook stuk voor stuk geweldige personages, dus 11 is prima.

157 Re: Para rankt alle 216 tributen op di 29 dec 2015, 23:51

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Ik had al verwacht dat het HS3 Para zou worden. Ik vraag mij af of je de Top 10 ook op de uitgebreide manier gaat ranken.
De voornaamste reden dat ik geïnteresseerd was in WM’s ranking, en dat ik wilde dat jullie zouden reageren op al mijn updates hier, was omdat ik benieuwd was naar de meningen over personages waar minder vaak over wordt gesproken. HS12, 14 en 15 zijn tot in den treure geanalyseerd, dus ik vind het helemaal niet zo boeiend om voor de 6e keer WM’s mening over HS12 Tuffie ofzo te lezen. Zelfde geldt voor een groot deel van de personages uit HS8. Nee, ik was benieuwd naar de meningen over personages uit HS2-6, en HS9 (buiten WM want daar wordt wél regelmatig over gesproken.)
Wel, ik moet toegeven dat ik Para nog nooit op deze manier bekeken heb. Bij nader inzien is hij inderdaad een soort tragische badguy, die na de moord op zijn broertje onwillig of gewoon vanwege zijn berouw een badguy-rol op zich neemt om zijn eigen wandaad recht te zetten. Als je hem op die manier analyseert is hij inderdaad verrassend complex. Dat neemt echter niet weg dat hij op een aantal momenten zich nogal geforceerd slecht gedraagt (met name bij zijn moorden op Fisico2 en WM) waardoor hij net niet helemaal consistent is, en naar mijn mening toch iets te hoog staat. Als deze inconsistenties er in de herschrijving uitgehaald worden zou hij mogelijk ook een van mijn favorieten kunnen worden, maar zoals hij in het HS3-origineel is laat hij toch een paar kleine steken vallen. Ik zou hem het liefst ergens rond de 20ste plaats hebben gezien. Dat is voor een personage uit de originele trilogie immers ook al heel goed.

Profiel bekijken

158 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 30 dec 2015, 10:08

Prins Para Vanilla

Moord op Fisico2 is idd enigszins Out of Character, maar echt heel erg Over the Top slecht is het niet... Het geforceerd slechte bij de WM moord komt echter prima overeen met wat Para in de finale zegt, dat hij zichzelf populair wil maken bij het publiek. Plus Para is tegen die tijd het pad nogal kwijt omdat hij net zijn broer vermoord heeft.

159 Re: Para rankt alle 216 tributen op vr 08 jan 2016, 11:46

Prins Para Vanilla

Prins Para Vanilla schreef:
Prins Para Vanilla schreef:Laat ik bij deze dus maar als regel stellen dat ik telkens pas update zodra zowel T.G als WM een enigszins inhoudelijke reactie hebben geplaatst op mijn vorige post.

160 Re: Para rankt alle 216 tributen op do 14 jan 2016, 11:13

Prins Para Vanilla

161 Re: Para rankt alle 216 tributen op ma 18 jan 2016, 14:01

Prins Para Vanilla

162 Re: Para rankt alle 216 tributen op do 21 jan 2016, 11:03

Prins Para Vanilla

Fuck you WM

163 Re: Para rankt alle 216 tributen op di 26 jan 2016, 12:51

Prins Para Vanilla

Oké fuck deze, ik ga geen Oshi worden puur omdat WM niet de moeite kan nemen om hierop te reageren. Geen lange write-ups want ja lol waarom zou ik als het toch niemand iets boeit.

10 – BLF (HS15 – 2e)
BLF is een hele moeilijke voor mij om te plaatsen omdat mijn gevoelens over hem zó geconflicteerd zijn. Op sommige momenten is hij oprecht een kandidaat voor mijn favoriete personage ooit, en op andere momenten is hij oprecht een kandidaat voor mijn minst favoriete personage ooit. Dit heeft alles te maken met het soort personage dat BLF is. BLF was de eerste homoseksuele tribuut waar we over geschreven hebben, en hij was tamelijk... stereotype. Het goed schrijven van een stereotype, nichterige homo zonder over the top te gaan is lastig, en BLF zat telkens precies op de grens tussen “wat een geweldig realistisch personage” en “wat een vreselijk wandelend vooroordeel”. Dit komt ook doordat BLF uiteindelijk de main badguy van het verhaal was, en daar waar hij op sommige momenten “een verschrikkelijke, kwaadaardige jongen die toevallig ook een nichterige homo is” was, was hij op andere momenten meer “een verschrikkelijke, kwaadaardige homo”. Dat verschil lijkt klein, maar het maakte best wel veel verschil. Kijk, momenten zoals de gechoreografeerde gevechten met Para, of het verraad op Pokéfan/Tuffie/Selletje/Jeanne hadden niets te maken met zijn seksualiteit. Hij was op zulke momenten gewoon een badguy, met zijn nichterigheid puur als karaktereigenschap vergelijkbaar met een HS6 Ulysses die chic ende ouderwets praat. Echter, momenten zoals BLF die WM verkracht en necrofilie heeft met Para en Pokéfan enzo, zijn momenten waarop het is alsof BLF’s geaardheid juist de reden is dat we hem moeten verachten ofzo. Dit alles maakt BLF niet zozeer een slechter personage, het was alleen beter geweest als 1) er eerder homoseksuele personages waren geweest die níet geschrewven waren alsof we denken dat alle homo’s perverse, verkrachtende, seksverslaafde necrofiele nichten zijn; en 2) er meer perverse, verkrachtende, seksverslaafde necrofiele personages waren geweest die niet homo waren, of er überhaupt in eerdere Hongerspelen over seks gepraat was door de 213 heteroseksuele personages (er vanuit gaande dat ze allemaal hetero waren. Idk, misschien was Fruitschaler ook wel homo ofzo, maar je begrijpt mijn punt). Uhm ja dit is nu helemaal geen write-up waarin ik BLF’s top 10 plaats goed uitleg. Oké, BLF is een heerlijke badguy, heeft een onwijs uniek personage en was, zeker in de eerste helft, de absolute ster van HS15. Op de meeste momenten geniet ik er ook echt heel erg van om over hem te lezen. Hij is verder niet extreem complex geworden, en werd gedurende de Spelen eigenlijk steeds meer een overdreven karikatuur van zichzelf, maar dat neemt niet weg dat ik een top 10 plaats wel verdiend vind.

9 – Adje (HS9 – 8e)
Vanaf nu zijn er alleen nog tributen over die de top 5 gehaald hebben! Oké, laat ik deze write-up beginnen met 1 heel duidelijk statement: Adje is GEEN paperclip goodguy.
Ik noemde Adje eerder al in mijn Para write-up (je weet wel, die waar WM nog niet op gereageerd heeft) als 1 van de meest complexe personages ooit. Daar blijf ik bij. Op het eerste gezicht lijkt Adje inderdaad de ultieme goodguy. Maar mijn god, dat is echt zo ontzettend niet waar. In werkelijkheid is Adje een geobsedeerde, manipulatieve egoïst die werkelijk vrijwel alle vreselijke dingen die in HS9 gebeuren in werking heeft gezet. Tuurlijk is WM een walgelijk, krankzinnig persoon, maar het is Adje die hem de oorlog heeft verklaard. Het is Adje die Hitomi’s leven op het spel zet. Het is Adje die Tuffie vermoord. Het is Adje die indirect verantwoordelijk is voor de dood van JiHawk. Het is Adje die aan Lucoshi voorstelt Hitomi te doden. Het is Adje die Lucoshi in levensgevaar brengt. Het is Adje die op het punt staat Hitomi te wurgen. Allemaal omdat WM bij de Hoorn Noémie gedood heeft. De verhaallijn van Adje is imo echt onwijs fascinerend. Hoe hij, in het begin toch voornamelijk een jankend zeikjong, langzaam door lijkt te draaien in zijn poging wraak te nemen, tot het punt waar hij en WM tegenover elkaar staan, beiden klaar om een van Adje’s teamleden te vermoorden, een scene waarin duidelijk wordt dat Adje inmiddels eigenlijk net zzo slecht is als WM zelf... Ja, ontzettend gaaf. En dan uiteindelijk komt Adje in een positie waar hij WM kan vermoorden, en dan treuzelt hij te lang. En dan wordt hij in stukken gehakt ofzo idk. Adje is voor mij het schoolvoorbeeld van een goede underdog: iemand die begint als underdog, maar zich langzaam ontwikkeld tot een sterke tribuut. En het feit dat Adje absoluut niet 100% goodguy was, maakt hem ook een stuk boeiender dan een HS14 Necrodeus of HS8 Sushi, die wél goodguy paperclip underdogs zijn en blijven. En uiteraard is er nog de context. Ik bedoel... Haal WM, Flappie of Chris uit HS12, en je hebt nog steeds een hele gave Hongerspelen. Haal Adje uit HS9, en je hebt geen verhaal. Dat is zelfs canon bewezen doordat HS9 na Adje’s dood geen verhaal meer had. Al met al imo genoeg reden om Adje hier op 9 te zetten.

8 – Ulysses (HS12 – 3e)

Ah, Ulysses. Wat een heerlijk uniek personage. Ulysses wordt geïntroduceerd als een arrogante gast die de voornaamste antagonist is binnen team Geel. Hij is nooit écht een badguy, maar het is duidelijk dat we hem niet sympathiek moeten vinden, aangezien hij tegen underdogleider T.G en goddelijke übertribuut Chris is. Ulysses is constant verschrikkelijk arrogant en klaagt over alle beslissingen van T.G, maar tegelijkertijd veroorzaakt hij de dood van zowel UNF als Raceneus. Langzaam maar zeker komen we er echter achter dat T.G inderdaad een hele incapabele leider is, en Chris helemaal niet zo sympathiek als we in eerste instantie dachten, en daardoor veranderd ons beeld van Ulysses. Langzaam maar zeker begint Ulysses de goodguy binnen de verhaallijn te worden, terwijl Chris en in mindere mate ook T.G eigenlijk semi-badguys worden. Het leukste van dit alles is echter dat Ulysses’ karakter nooit veranderd. Van begin tot eind is hij precies dezelfde persoon, inclusief het constant veroorzaken van de dood van zijn teamgenoten (lol @ Lucoshi’s dood). Ik weet dat Chris misschien complexer is dan Ulysses, maar iedere Hongerspelen heeft wel een Chris. Niet 1 andere Hongerspelen heeft een Ulysses. Het personage dat er het dichtste in de buurt komt zou HS15 Para zijn denk ik, maar die is nooit écht goed uit de verf gekomen. Heel veel meer heb ik eigenlijk niet over Ulysses te zeggen. Hij is gewoon awesome, en absoluut een van de grappigste personages allertijden.

164 Re: Para rankt alle 216 tributen op di 26 jan 2016, 14:57

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Oké fuck deze, ik ga geen Oshi worden puur omdat WM niet de moeite kan nemen om hierop te reageren. Geen lange write-ups want ja lol waarom zou ik als het toch niemand iets boeit.
Ik vind het op zich nog wel boeiend, hoor. WM boeit het vast ook nog wel iets, maar hij heeft waarschijnlijk gewoon te weinig tijd om te reageren. Ik heb het de laatste tijd ook weer wat drukker (tentamens enzo), waardoor ik nog niet met mijn volgende epiloog-verhaaltje ben kunnen beginnen.

Maar goed, de ranking.

10 – BLF (HS15 – 2e)
Tja, hier heb ik vrij weinig aan toe te voegen. Tegen het einde aan draait hij inderdaad een beetje door, maar ik ben hem wel altijd leuk blijven vinden.

9 – Adje (HS9 – 8e)
Hier ben ik het ook wel mee eens. Ik vond het eerlijk gezegd ook al raar dat Adje zo hoog op jouw Top 20 beste Goodguys stond, omdat hij in mijn ogen helemaal nooit echt goedaardig is geweest. Zelfs voordat hij zichzelf voorneemt om wraak te nemen is hij zijn team eerder tot last dan van nut.

En uiteraard is er nog de context. Ik bedoel... Haal WM, Flappie of Chris uit HS12, en je hebt nog steeds een hele gave Hongerspelen. Haal Adje uit HS9, en je hebt geen verhaal.
Dit geldt natuurlijk al helemaal voor WM. Als hij niet in HS9 had gezeten, dan was 99% van HS9 niet gebeurd, en was het waarschijnlijk de meest pacifistische Hongerspelen ooit geweest. Dankzij WM is het juist een van de donkerste Hongerspelen geworden Razz .

8 – Ulysses (HS12 – 3e)
Tja... Ulysess is zonder twijfel een van mijn persoonlijke favorieten. Ik geloof niet dat ik ooit een ander personage is geweest waar ik zoveel om gelachen heb en dat ik tegelijkertijd zo sympathiek vond (naarmate het verhaal vordert vind ik hem steeds sympathieker worden). Na de dood van T.G wordt hij trouwens iets eerlijker, dus zijn karakter verandert wel degelijk een beetje.

Profiel bekijken

165 Re: Para rankt alle 216 tributen op vr 12 feb 2016, 14:43

Prins Para Vanilla

7 – Bandaka/Rinus (HS14 – 4e)
Bandaka is oprecht een uniek personage. Bandaka is het enige personage dat van Main Badguy naar Main Goodguy transformeerde gedurende de Spelen. Ulysses veranderde wel van semi-badguy in semi-goodguy, en HS12 WM & HS15 Hitomi veranderde van complexe semi-badguy in complexe main goodguy, maar dat zijn toch echt hele andere karaktertypes. Bandaka werd geïntroduceerd als een echte Over the top badguy. Het eerste deel van HS14 draait volledig om de Bandaka vs Lazerstraal verhaallijn. Maar toen bij de laatste 12 werd Lazerstraal tamelijk random en anti-climatisch neergeschoten in de eerste alinea van een vrij lang verhaaltje. Sushi veranderde ineens van Bandaka’s domme sidekick in de main badguy, en Bandaka zelf... werd ineens een underdog. Bandaka bleek te zijn gehersenspoeld, en de tweede helft van HS14 stond volledig in het teken van Bandaka’s zoektocht naar zijn ware aard. Maar het is niet alleen deze bizarre switch van perspectief die Bandaka uniek maakt. Zijn verhaallijn is ontzettend goed uitgewerkt, en hij heeft een van de meest fascinerende backstory’s ooit. Dit alles eindigt ermee dat Bandaka zijn ware aard ontdekt, en tevens beseft dat hij de Hongerspelen nooit levend zal kunnen verlaten. Hij sterft dan ook een tragische, heroische dood vlak voor de finale. Iemand die van Over the Top badguy naar complexe, tragische goodguy gaat verdient absoluut een plaats in deze lijst. Enige echt minpunt wat ik kan noemen is het feit dat zijn verhaallijn, hoewel boeiend, véél te langzaam geschreven werd. Verhaal na verhaal bestond uit tientallen alinea’s waarin telkens vrij weinig gebeurde, en dat werd als heel snel eentonig waardoor de in feite super boeiende verhaallijn toch nogal saai werd om over te lezen. Maar dat is slechts een klein putje en verhinderd niet dat Bandaka/Rinus 7e van de 216 personages is geworden. O en hij hielp mee aan de clusterfuck van namen die HS14 heet. Bandaka/Rinus(/Bandaboy) is een prima aanvulling voor Adje/Ad Venture, Necrodeus/Professor, Raceneus/WM, WM/Raceneus, Lazerstraal/Lizzie, JiHawk/Hawkie etcetera etcetera.

6 – Hitomi (HS15 – 1e)
Oké dit voelt vreemdgenoeg laag. Ik bedoel, 6/216 is best wel fucking hoog, maar toch. Er kunnen nu eenmaal maar 5 mensen in de top 5 staan, en Hitomi valt helaas nét buiten de boot. Maar laten we eerst kijken waarom Hitomi 210 andere tributen achter zich liet. Hitomi is een vrij uniek personage. Als ik haar met iemand zou moeten vergelijken, dan is het HS3 Para.
(Hitomi/Para heeft een hechte band met Lyne/Lucoshi, die uit een Team Zilver/Rood komt maar zich bij Team Zwart/Blauw heeft aangesloten. Leider Dokter Leeuw/T.G bedreigt Lyne/Lucoshi, waarna Hitomi/Para haar/zijn team in de steek laat om met Lyne/Lucoshi verder te werken. Bij de laatste 8 pleegt Hitomi/Para een groot verraad, maar zij/hij weet zich toch nog te bewijzen, en net op het punt dat zij/hij tóch een goodguy lijkt te zijn, pleegt zij/hij een nog groter verraad bij de laatste 3, waardoor zij/hij de finale ingaat als badguy. In de finale laat zij/hij echter blijken heel veel sijt te hebben enzo, waardoor zij/hij uiteindelijk tçoh eerder een complexe goodguy is.)
Maar Hitomi is zo fucking veel meer dan dat. Ze is aan het begin een heerlijke bitch, mogelijk de beste bitch die we ooit gehad hebben. Ze heeft een heerlijke rivaliteit met zowel Para als jeanne, en vormt tevens direct een hele mooie, onwaarschijnlijke bond met Lyne. Het eerste verhaaltje waarin Lyne Hitomi masseert is een van mijn favoriete stukken van HS15, omdat je daar al heel subtiel het begin van hun liefde ziet. Langzaam maar zeker ontwikkelen er gevoelens tussen Lyne en Hitomi, en hoewel deze gevoelens oprecht zijn, wil Hitomi ook nog steeds winnen. Vanaf de laatste 8 verkeert Hitomi in een constante strijd tussen goed en slecht, en schokkend genoeg leidt dit tot de dood van Lyne. Ik ben oprecht zelden zo blj geschokt geweest als tijdens het lezen van Lyne’s dood, omdat ik dat écht oprecht nooit had zien aankomen. Uiteindelijk wint Hitomi na een finale die meer dan welke finale ook 100% een psychologische inkijk in het complexe hoofd van Hitomi is.
En toch staat Hitomi niet hoger. Ik heb daar lang over getwijfeld en twijfel er eigenlijk nog steeds over, maar dit is de lijst zoals ik hem gepost heb dus hier hou ik me gvd ook aan! Er zijn voor mij 2 problemen aan Hitomi:
-Ze voelt voor mij veel minder iconisch aan dan de overige 5

-Ze is op sommige momenten ongelofelijk kut en Out of Character. Om precies te zijn: het hele Dark Lisa backstory verhaaltje waarin Hitomi alleen maar constant aan het janken is, en de momenten na haar grote onthulling, met WM op de boot, waar ze wéer constant aan het janken is. Die twee momenten iriteer ik me mateloos aan. Niet omdat ze verdrietig was, dat maakte haar alleen maar complexer. Maar de manier waarop het geschreven was maakte haar eerder zeikerig op een HS15 Lazerstraal manier en dat is echt kut.
Maar al met al is Hitomi echt by far een van de beste personages ooit die misschien wel iets hoger had verdiend maar /care, het is niet alsof iemand anders dan T.G deze lijst leest dus wat boeit het eigenlijk nog.

Oké top 5! HS8 NMU, HS9 WM, HS12 Flappie, HS12 WM en HS14 Ad Venture. Wie ow ie zal er winnen?
Spoiler:
Flappie, duh

166 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 17 feb 2016, 14:35

Prins Para Vanilla

Nee, niemand?

167 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 17 feb 2016, 23:42

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Oh ja, dit was ik vergeten.

7 – Bandaka/Rinus (HS14 – 4e)
Hier heb ik weinig aan toe te voegen. De Bandaka-verhaallijn heeft inderdaad zo zijn minpunten. Met name de dialogen met Sushi zijn vooral informatief bedoeld en hebben hierdoor weinig herleesbare waarde. De actiemomenten zijn naar mijn mening wel een pluspunt.

6 – Hitomi (HS15 – 1e)
Oké dit voelt vreemdgenoeg laag.
Same here. Ik moet eerlijk zeggen dat ik Hitomi in de Top 5 had verwacht. Niet dat het mij veel uitmaakt, maar ze was naar mijn mening toch nét iets complexer dan bijvoorbeeld HS12 WM, en bijna net zo complex als Flappie. Dat gehuil ervaar ik overigens niet als Out of Character.

Profiel bekijken

Gesponsorde inhoud

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 11 van 13]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Volgende

Permissies van dit forum: