Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Para rankt alle 216 tributen

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down  Bericht [Pagina 2 van 13]

16 Re: Para rankt alle 216 tributen op za 20 jun 2015, 22:21

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Het begint inderdaad steeds spannender te worden. Ik ben benieuwd welke tributen er bij de volgende entree zullen afvallen. Mijn voorspelling voor de eerste Top 10-afvaller is HS6 WM. De eerste afvallers van HS15 gaan volgens mij Fisico, Lazerstraal en UNF worden.

Zoals altijd ook een kleine opmerking: het verbaasd mij wel een beetje dat HS12 Lazerstraal blijkbaar hoger gerankt staat dan UNF en Jihawk. Zeker Jihawk had voor zover ik mij kan herinneren meer karakter dan haar, en UNF's dood had een grotere impact impact op het verhaal Razz .

Profiel bekijken

17 Re: Para rankt alle 216 tributen op za 20 jun 2015, 23:41

Prins Para Vanilla

Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Er zitten trouwens 3 tributen uit individuele spelen in de volgende update ipv 2. Klein detail maar toch.

Profiel bekijken http://www.xnxx.com/c/Lesbian-26

18 Re: Para rankt alle 216 tributen op za 20 jun 2015, 23:49

Olivier Vanilla

Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
T.G schreef:Het begint inderdaad steeds spannender te worden. Ik ben benieuwd welke tributen er bij de volgende entree zullen afvallen. Mijn voorspelling voor de eerste Top 10-afvaller is HS6 WM. De eerste afvallers van HS15 gaan volgens mij Fisico, Lazerstraal en UNF worden.

Zoals altijd ook een kleine opmerking: het verbaasd mij wel een beetje dat HS12 Lazerstraal blijkbaar hoger gerankt staat dan UNF en Jihawk. Zeker Jihawk had voor zover ik mij kan herinneren meer karakter dan haar, en UNF's dood had een grotere impact impact op het verhaal Razz .

Ja ik vergat Lazerstraal ja (en dat zegt eigenlijk al genoeg). Samen met Goomuin het enige personage wat ik echt zwak zou noemen in die Spelen, wegens de impact van UNF en het feit dat we allemaal hebben besloten dat Jihawk tof is

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats
Profiel bekijken http://www.toadplaza.com

19 Re: Para rankt alle 216 tributen op zo 21 jun 2015, 14:23

Prins Para Vanilla

165 – Lazerstraal (HS12 – 22e)

WM had eindelijk Henk van zich afgeschud en het zwaard bemachtigd, schoot Necrodeus te hulp door Lazerstraal in een klap neer te steken, met een kanonschot als gevolg, waardoor ze samen Adje en Noémie achterna renden.

Oke jullie vroegen je af waarom Lazerstraal hoger staat dan JiHawk en UNF. Nu staat ze niet bepaald veel hoger, maar ik snap de verwarring wel. Lazerstraal is waarschijnlijk het minst relevante personage van HS12, het minst genoemde personage van HS12 en daardoor logischerwijs het minste personage van HS12. Maar in het korte momentje waarop we Lazerstraal levend zien, toont ze naar mijn mening meer karakter dan UNF en JiHawk.

Tosti zuchtte en rende achter Henk aan. Hij werd op de voet gevolgd door Sushi en tot zijn grote verbazing ook door Lazerstraal.
“Wat heeft dit te betekenen? Lucoshi zou meegaan!”
Lazerstraal keek Tosti vuil aan.
“Waarom moesten de vrouwen achterblijven? Wij kunnen ook prima vechten!”

Lol wat een rebel. Lazerstraal besluit simpelweg om in Lucoshi’s plaats mee naar de Hoorn te gaan, ondanks dat Lucoshi duidelijk een sterkere vechter is, puur omdat ze een feministisch zeikwijf is. In eerste instantie blijkt Lazerstraal het nog verrassend goed te doen bij de Hoorn, maar het wordt toch haar dood. Ze had dus ook gewoon naar Tosti’s plan kunnen luisteren, en wie weet had ze de Hongerspelen dan zelfs gewonnen ofzo. Ik vindt dat een leuk, ironisch verhaallijntje en daarom plaats ik Lazerstraal hoger.

Tosti keek naar de andere kant, waar Lazerstraal stond. Ook zij knikte, en voerde de actie uit die eigenlijk voor Lucoshi bedacht was. Tosti was even verbaasd: misschien had hij zich in Lazerstraal vergist.

164 – Selletje (HS4 – 19e)

Selletje begint te schreeuwen om hulp. Dom mens. We zitten in een kerker, niemand kan je hier horen. Niemand. Adje denkt hetzelfde. "Hou je bek! We zitten hier al opgesloten en als jij dan ook nog gaat schreeuwen word het er niet beter op!".

Oke, Selletje kwam maar in 1 verhaaltje voor, maar mijn god, wat een komisch goud was ze stiekem. Het feit dat mensen zich meer irriteerden aan het feit dat Selletje naast hen hing te schreeuwen dan het feit dat ze überhaupt vastgebonden in een kerker hingen, is geweldig. Het feit dat Selletje’s irritantheid Koopalingsfan dusdanig gek maakte dat hij losbrak en op Selletje begon in te hakken is nog beter :”)

"Kom, laat ons er ook uit" zegt Selletje. "IK NIET GEK. JULLIE VIJANDEN!" zegt Koopalingsfan terwijl hij de bijl pakt. Hij rent naar Selletje toe en haakt haar been eraf. Selletje schreeuwt het uit van de pijn. Oh, dus hij wil het zo spelen. Koopalingsfan hakt nu ook Selletjes andere been eraf. "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH" is alles wat Selletje uit kan brengen.

Vervolgens bloed Selletje dood en blijven Bandaka en Adje in de kerker achter met het lijk van Selletje. Chronologisch gezien moet ze trouwens zo’n beetje de 2e of 3e dooie van deze Hongerspelen zijn geweest, maar goed. Uiteraard wordt ze ook nog eventjes genoemd in de pre-finale, als strijdlustig en klaar om vele doden te veroorzaken. Tja, dat is niet echt gelukt zeg maar.

Selletje, strijdlustig, klaar om vele doden te veroorzaken.

163 – Dark Lisa (HS12 – 21e)

Dark Lisa's nut moest nog bewezen worden, maar goed, ze was nog maar net 12.

Zoals ik eerder bij UNF al zei: zodra je zoiets leest, weet je dat je zojuist slachtvoer ontmoet hebt. Nu duurde het nog verrassend lang tot DL daadwerkelijk dood ging, maar in die tijd dat ze leefde voegde ze verrassend weinig toe.

Ook een licht twijfelende Dark Lisa rende snel naar Jolien. Dark Lisa had eigenlijk nog niets gezegd of toegevoegd, maar deze keuze leek ze snel gemaakt te hebben.

Dark Lisa vocht niet mee bij de Hoorn, en was vervolgens 1 van de tributen die zich aansloot bij Team Paars. Als je je bedenkt dat de rest van Team Paars bestond uit Jolien, Wm en Tuffie, dan valt DL nogal uit de toon. Het enige nietszeggende personage tussen 3 van de belangrijkste personages zijn is geen eervolle taak, en kan je nogal eens mijn liefde opleveren. Maar helaas voor Dark Lisa deed ze niets om die liefde te verdienen.

Hij kwam in volle snelheid af op WM en Dark Lisa. WM ontweek in een snel reflex, Dark Lisa lukte dit niet meer, zij werd geraakt door de extreem snelle rolstoel van Henk. Net niet dodelijk, maar ze was er niet best aan toe, dat was duidelijk.

Tja, dus het eerste memorabele wat DL meemaakt is dat ze bijna dood gaat en de rest van haar tijd nog nuttelozer dan ze al was in een rolstoel moet doorbrengen. In de daaropvolgende Paars verhaaltjes is DL praktisch onzichtbaar, en ze komt pas weer tevoorschijn als WM maar besuit haar te vermoorden. Zelfs in dat verhaaltje lukt het DL niet om boeiend te zijn, dus als ze dood gaat denk ik niet dat er iemand echt van baalde ofzo.

WM slaakte een diepe zucht, pakte zijn zwaard en ging naar Dark Lisa toe. "Ik... ik... moet je vermoorden", zei WM. "w-w-waarom?" vroeg Dark Lisa zwakjes. Ze was duidelijk niet in staat om weg te vluchten van WM, die al eerder de rolstoel onbruikbaar had gemaakt zodat hij niet meer zou werken. "Het moet." Dark Lisa keek verbaasd. WM ging rustig zitten. Hij vertelde een verhaal.

Dark Lisa liet een traantje. Ze probeerde wat te zeggen, maar ze kreeg niks verstaanbaars uit haar mond. WM ging voor haar staan. "daar gaat hij dan". Het ging werkelijk waar tegen al zijn principes in. Toen hij zijn belofte maakte, had hij niet verwacht dat hij er een zwaargewond meisje van twaalf jaar oud voor zou moeten vermoorden. De tranen stroomden over zijn wangen. Hij wist niet of Dark Lisa er vrede mee had. Ze was in deze staat immers kansloos. Maar, na het sparen van Henk en Noémie, liet hij het deze keer wel gebeurde. Hij gebruikte niet zijn zwaard, maar hij wurgde met een snelle greep Dark Lisa.

Normaal gesproken zou DL’s rol hiermee voorbij zijn, maar omdat Wm veel te HS12 geil is, maakte ze nog een cameo in HS14. Daar was ze een soort kwaadaardig lijk, en dat is wel cool, maar het was niet de echte DL dus dat brengt haar niet hoger op deze lijst.

"Ach, zeg dat maar tegen je kleine teamgenootje. Lisa, ben je er?", was Flappies kille antwoord. Een misvormd, zombie-achtig lijf van de jonge Dark Lisa kwam naar voren. "Weet je nog wie dit heeft gedaan WM? O wacht, dat was jij!", zei Flappie met een gemene grijns. Het hele gebied om WM heen werd grijs, terwijl Dark Lisa begon te praten. "Ik verwijt je niks. Je lust om te moorden is perfect!", hoorde hij haar zeggen, met een erg zware, mannelijke stem. "Alleen vergeet je, tributen moeten niet alleen dood, ze moeten pijn lijden. Veel pijn."

162 – Adje (HS4 – 18e)

Adje denkt hetzelfde. "Hou je bek! We zitten hier al opgesloten en als jij dan ook nog gaat schreeuwen word het er niet beter op!".

Adje is geen geweldig personage hoor. Absoluut niet. Hij speelt maar in 1 alinea echt een rol. Maar om de een of andere reden die ik zelf ook niet kan verklaren, vind ik hem leuk in die alinea. Hij komt uit Team Rood, is de districtgenoot van Koops, is bevriend met Chris... Ik had Adje in eerste instantie nog hoger staan dan dit, maar tijdens het schrijven van dit stukje kwam ik tot de conclusie dat ik verrassend weinig over hem kan zeggen dus heb ik hem toch maar een paar plaatsen lager gezet.

Koopalingsfan draait zich om naar Adje en loopt met zijn bijl naar hem toe. "Nee, alsjeblieft. Koops, ik kom uit je district!" smeekt Adje. "MAAKT MIJ NIET UIT. JIJ VIJAND HIER!" zegt hij terwijl hij inhakt op Adjes linker arm. Adje schreeuwt het uit van de pijn, net als Selletje, die ook nogsteeds kerment van de pijn hangt. Dan hoort Koopalingsfan een gebrul van boven en hij raakt afgeleid. Hij kijkt nog een keer naar Adje en besluit dan toch naar boven te rennen.

161 – UNF (HS15 – 20e)

Zelfs UNF. UNF leek nutteloos. Hij was nog maar 12 en hij had duidelijk nog niet zijn groeispeurt gehad. Toch was Dokter Leeuw continu positief over UNF zijn 'verborgen talenten'.

Na 55 eliminaties te hebben overleefd, wordt het nu dan toch tijd om de eerste van HS15 uit de running te halen. UNF werdt, vergelijkbaar met DL uit HS12, direct omschreven als een zwake, jonge, nutteloze tribuut. Alles wees er dan ook op dat hij de eerste dode van team Zwrat zou worden, en vermoedelijk een van de eerste doden van de Hongerspelen. Om de ee of andere reden bleef UNF echter continu verhaaltjes van Team Zwart overleven, zonder ooit iets toe te voegen buiten 1 of 2 keer in het voorbijgaan genoemd te worden. En toen kwam de confrontatie tussen team Zwart en team Goud. UNF bleef in eerste instantie achter op het schip, wat voornamelijk betekende dat hij nog steeds niet dood zou gaan, maar toen...

"Bedankt, maar ik heb iets veel belangrijkers. UNF is weggelopen. Hij is het regenwoud in gegaan. Hij zei niks, hij was gewoon ineens weg." Leeuw schrok. "Wat een verrader, dan laten we hem daar maar stikken. Hij was toch knudde. We hebben eten, ik stel voor dat we verder varen.

Oke, onverwachte plottwist. Misschien wordt UNF nu ineens belangrijk! Hij is weggelopen van team Zwart, dus misschien wordt hij wel een goodguy!

''Check deze kneus!'' Fisico haalde een lichaam achter een biervat vandaan. ''Het is UNF!''
Jeffrey keek naar het vastgebonden kind. Een twaalf jarig kind dat elk moment lijkt om uit te barsten in tranen. ''Wat zullen we met hem doen, Leticia?''

Of misschien wordt hij gevangen genomen door team Goud. We weten allemaal wat er vervolgens gebeurd. Leticia is een waardeloze leidster, en besluit daarom UNF niet zomaar te willen vermoorden. Er wordt besloten een 1-op-1 duel te houden. Leticia wil in eerste instantie zelfs een van de zwakkere leden tegen UNF laten vechten om hem meer kans te geven, maar gelukkig heeft WM wél hersenen en wordt besloten om de veel grotere en sterkere Jeffrey tegen UNF te laten vechten.

“Goed, Jeffrey, UNF, zijn jullie er klaar voor? Een duel op leven en dood. Klaar…. Begin!”
Zonder te twijfelen stort Jeffrey zich naar voren, zijn bijl omhoog geheven. UNF laat een schril gilletje, en duikt weg. Leticia slaat haar handen voor haar ogen: ze kan dit niet aanzien. Naast zich hoort ze Fisico zachtjes grinniken. Leticia walgt ervan. Dan klinkt er een kanonschot. Leticia voelt een brok in haar keel opkomen. Voorzichtig kijkt ze omhoog, om te zien hoe ernstig UNF is toegetakeld. Maar tot haar grote schrik is het niet UNF, maar Jeffrey die levenloos op de grond ligt, met zijn gezicht naar het dek en de bijl slapjes in zijn handen. Het mes, Jeffrey’s eigen mes, steekt uit zijn hals. Naast Jeffrey zit een bevende UNF op de grond, angstig omhoog kiijkend naar de drie leden van team Goud.

Na de dood van Jeffrey wordt er dan eindelijk besloten om UNF de dood te geven die hij al veel eerder had moeten krijgen. Toch heeft UNF al met al, voor iemand die toch eigenlijk gewoon ‘zwak slachtvoer’ is, een best interessante rol gespeeld. Niet interessant genoeg om hem in de top 150 te plaatsen, maar zeker wel om hem deze plaats te gunnen.

“Goed, je hebt Jeffrey eerlijk verslagen, dus we zullen ons aan onze afspraak houden. We laten je gaan.”
UNF kon zijn oren niet geloven. Dankbaar keek hij naar de drie oudere tributen. WM glimlachte, en liep op UNF af.
“Kom, dan begeleid ik je mee van de boot af.”
UNF staat op en loopt samen met WM naar de rand van de boot. WM gebaard gebiedend richting de zee, en UNF klimt over de railing. Net voordat UNF zich in het water wil laten vallen, haalt WM zijn haak tevoorschijn en slaat UNF hard tegen zijn achterhoofd. Met een doffe plons valt de jonge tribuut in het water, dat direct donkerrood kleurt.

160 – Lennard (HS14 – 24e)

Links van haar staat Lennard op een metalen plaat. Tijdens de trainingen kwam hij nogal onopvallend over, maar hij heeft voor zijn trainingsscore wel een 7 gekregen. Ze mag hem niet onderschatten.

Lennard was de eerste nieuwe tribuut die we leerde kennen in HS14. Een sterk maar zwijgzaam type. Een beroepstribuut.

Naast haar ziet ze Necrodeus afbuigen en Lennard aan haar zij mee rennen. Is hij ook op het jachtgeweer uit? In dat geval moet ze hem voor zien te blijven.

Lennard wordt direct naar de voorgrond gebracht als een van de belangrijkere personages. Zijn naam wordt angstaanjagend vaak genoemd gedurende het eerste verhaaltje, dus alles wijst erop dat Lennard iemand is die we moeten onthouden.

Onmiddellijk staat ze op en probeert ze het weer te pakken, maar Lennard pakt het andere uiteinde van het geweer vast. Ze beginnen er allebei aan te trekken. De fysiek sterkere Lennard dreigt continu Lazerstraal het geweer afhandig te maken, maar de snellere Lazerstraal verhindert dat door behendig om Lennard heen te draaien. Even lijkt het erop dat Lazerstraal het geweer bemachtigd heeft, maar dan wordt het ineens door LPL uit haar hand geschopt. In zijn frustratie probeert Lennard Lazerstraal nog eens aan te vallen, maar zakt in elkaar voor hij iets kan doen.

Ojee! Is Lennard nu dood? Dat zal toch niet zeker?

Hij heeft zojuist een pijl door Lennard’s been gestoken.

Oke, Lennard heeft dus alleen een pijl in zijn been gekregen. Hij leeft nog. We zullen hem terugzien.

Bij deze strubbeling wordt per ongeluk de trekker overgehaald, waardoor er een harde knal klinkt en een wegstrompelende Lennard in zijn achterhoofd geraakt wordt. Een kanonschot volgt binnen enkele seconden.

Met de eliminatie van Lennard zijn er nog maar 2 eerste doden in de running. Ondanks dat Lennard niet dezelfde impact had als JiHawk, Dobbelsteen en Sushi, zet ik hem hoger omdat Lennard een van de weinige eerste doden is die we daadwerkelijk zien voor zijn dood. De eerste helft van het eerste verhaaltje wordt er veel op Lennard gefocussed, waardoor zijn dood daadwerkelijk onverwachts komt.

Bovendien waren er ook zwakkelingen bij; Roosjuh en Lennard zeiden niks en zagen er ook niet uit alsof ze veel konden. Vanuit LPL’s logica konden ze dan ook niks en waren ze nutteloos. Slachtvoer.

159 – Dark Lisa (HS8 – 21e)

Een kreun gevolgd door een plof in het zand. "Eindelijk! Land!" zuchtte de persoon. De stem klonk vrouwelijk. Dit moest haast wel Dark Lisa zijn. Fisico had haar wel een aantal keren gezien bij de trainingen. Ze was een uitstekende messenwerper, en kon ook goed omgaan met speren en bogen. Ze had een score van 8 gekregen van de spelleiders, een van de hoogste.

Ah, Dark Lisa. Dark Lisa is in slechts 2 verhaaltjes aanwezig. Sterker nog: ze is eigenlijk maar in 1 verhaaltje aanwezig, alleen wordt dat verhaaltje door 2 oogpunten verteld. Haar tijd in de Arena is kort, maar krachtig. Als we haar leren kennen, is ze voornamelijk het eerste slachtoffer van Fisico. Omdat Fisico spectaculair goed moet zijn, is Dark Lisa niet zomaar een zwakkeling, maar daadwerkelijk een sterke tribuut.

Hij wilde uit de boom springen, maar toen zag hij een figuur naar het dier lopen. Het was Dark Lisa. Fisico zocht even rond op zijn platform. Hij had ergens een stapeltje stenen liggen... Toen hij de stenen had gevonden pakte hij er een aantal en stopte ze in zijn jaszak. Dark Lisa had ondertussen al het dier gepakt, en was weer gaan lopen. Ze liep nu recht onder de boom waar Fisico in zat. Fisico pakte zijn panfluit, en speelde een deuntje. Hij zag Dark Lisa om zich heen kijken. "Dat geluid... Fisico?" ze keek omhoog. "Fisico!" ze begon in haar zakken te voelen en op de grond te zoeken naar een wapen. Fisico legde zijn panfluit neer, pakte zijn katapult, die hij vlug had gemaakt van twee takjes en een aantal grassprietjes, en zocht in zijn jaszak naar een steentje. Dark Lisa had ondertussen gevonden wat ze zocht: een katapult, een prachtige houten handkatapult met een handvat gemaakt van stof. Fisico trok het "Touw" van zijn katapult naar achteren en deed een oog dicht, om beter te kunnen richten. Op het moment dat Dark Lisa omhoog keek, vuurde Fisico zijn katapult af. De steen kwam recht tussen Dark Lisa's ogen terecht en doorboorde haar vlees.

Oke, opzich best leuk slachtvoer, maar niet genoeg om je op 160 te zetten. Gelukkig voor DL keerde ze niet veel later nog eens terug om haar avontuur vanuit haar eigen oogpunt te laten zien.

Ze had geholpen met de moord op Tosti. Zodra het startsignaal had geklonken, was ze naar de hoorn gesneld, had een handkatapult gegrepen en draaide zich om om weg te rennen. Daar kwam verandering in, want zodra ze omdraaide, kreeg ze een klap in haar gezicht door Tosti, die vervolgens tegen Dark Lisa aan begon te trappen. Dark Lisa had de dichtstbijzijnde munitie gepakt en schoot het naar Tosti met de katapult. Ze raakte Tosti tegen zijn keel en hij begon te kokhalzen en te happen naar lucht. Dark Lisa stond zo snel mogelijk op en duwde Tosti op de grond.

Lol. DL heeft de supersterke Tosti bijna vermoord met een fucking gedroogde vijg. Met groente. Tosti werdt vermoord door groente.

Tosti lag daar nog, snakkend naar lucht en tussen zijn hoesten door kwam soms een verschrikkelijke pijnkreet. Dark Lisa wilde hem uit zijn leiden verlossen, maar dat kon ze niet. Ze had geen wapens, en om hem nu te wurgen of een fatale klap te geven door nog eens op zijn keel te gaan staan, dat kon ze niet. Ze rende weg, en sprong in het water.

DL komt helaas niet erg stoer over hier, anders had ze nog wel hoger gestaan. Al met al is DL een onmemorabel, onbelangrijk, maar zeker niet slecht personage uit een Hongerspelen waar zoveel grote namen rondlopen dat de rest vaak vergeten wordt.

Ze keek omhoog, daar, in een boom, zat Fisico, met zijn panfluit in zijn hand. Dark Lisa wilde zijn leven sparen. Ze wilde hem niet vermoorden. Ze zocht naar haar Katapult, om hem van de boom af te schieten, zodat hij haar in ieders geval niet kon aanvallen. Één probleempje: ze kon haar katapult niet vinden. Na even zoeken, had ze hem gevonden. Ze pakte nog een gedroogde vijg, waarmee ze blijkbaar ook Tosti mee had helpen vermoorden, en richtte omhoog, de boom in. Alleen om erachter te komen dat ze te laat was. Ze zag al een steen op haar af komen. Toen klonk er een kanonschot.

158 – Lazerstraal (HS15 – 23e)

Lazerstraal, een meisje met een darmziekte. Zij zou het waarschijnlijk niet lang uithouden.

Altijd fijn om op zo’n manier aan een personage geïntroduceert te worden!

Ik denk niet dat er ooit een grotere ballast voor een team is geweest dan Lazerstraal was voor team Goud. Nog voordat de Hongerspelen goed en wel begonnen zijn, maken mensen zich druk over het feit dat Lazerstraal het niet gaat overleven. Speciaal voor haar zorgen haar teamgenoten ervoor dat ze meteen eten verzamelen.

Tevreden gaat Team Goud aan de slag om de vis te bereiden, maar dan komt Lazerstraal er ineens tussen. ‘Het spijt me, maar vlees is te zwaar voor mijn spijsvertering. Het verstopt mijn darmen.’ Necrodeus kijkt haar fronsend aan. ‘Waarom heb je ons dat niet eerder verteld!?’ ‘Het spijt me…’ antwoordt Lazerstraal nogmaals, met tranen in haar ogen.

Wat een vreselijk zeikwijf :””)  Als ik in Team Goud had gezeten, had ik Lazerstraal echt direct van boord geflikkert. Het ergste is dat Leticia het volledig met Lazerstraal eens is.

Met de tuimelaar die Leticia opvallend snel onder haar hoede had gekregen hebben ze nu wel een aparte inkomstenbron van eten, maar Lazerstraal kan vanwege haar ziekte geen vis of vlees eten. Leticia  stond vervolgens niet toe dat ze de vis gingen bereiden, omdat dat niet eerlijk zou zijn tegenover Lazerstraal.

Wat een frustrerend personage. Echt. Gelukkig is er nog Necrodeus, die de enige redelijke persoon aan boord van team Goud is en inziet wat voor een waardeloos hoopje mens Lazerstraal is.

‘We mogen van geluk spreken dat we zo makkelijk aan eten zijn gekomen, en vervolgens vindt ze dat we het niet mogen bereiden voordat we iets eetbaars voor Lazerstraal hebben gevonden. Wat kan ons dat nou schelen? Het leven is nu eenmaal niet eerlijk.’

Gelukkig voor ons allemaal wordt Lazerstraal’s leven niet al te lang gerekt, en wordt ze de tweede dode van HS15. Lazerstraal is precies het soort personage wat een ranking als deze moeilijk maakt. Aan de ene kant is ze super frustrerend, irritant en heb ik een bloedhekel aan haar, maar tegelijkertijd is ze wél iemand met een duidelijk karakter, iemand die je onthoud en die daardoor hoger hoort te staan dan de vele nietszeggende slachtvoertypes. Maar goed, zodra HS15 afgelopen is zal ik ook wel weer een aparte ranking voor HS15 maken waarin het wel gaat om mijn persoonlijke voorkeur en waarbij ik Lazerstraal gewoon op 24/24 kan zetten J

Jeffrey zag toen het gevaar pas, maar voor Lazerstraal was het te laat. WM zag hoe een pijl haar raakte toen ze even stil stond, midden in haar hart. Een kanonsschot klonk gelijk. Ze was dood.

157 – Sushi (HS9 – 21e)

Omdat Sushi wel handig was was hij bezig touw aan het maken. Toen team blauw voorbij was gekomen had team geel doorgekregen dat afstandswapens wel een grote troef waren, en nu ze toch 6 pijlen hadden kon Sushi net zo goed proberen een boog te maken.

Voor het eerst sinds Fisico op 208 weer een eliminatie van HS9. Sushi is lid van Team Geel. Daar waar Blauw en Groen vanaf het begin een grote rol spelen en we ieder personage al wel een klein beetje kennen, is Team Geel de eerste 10 verhaaltjes niets meer dan WM. Als we dan eindelijk een team Geel verhaaltje krijgen, is Sushi de eerste die geïntroduceert wordt. Sushi maakt wapens voor Team Geel, wat altijd iets cools is. Later in datzelfde verhaaltje komt Sushi nog eens in de spotlight, tijdens een gesprek met Pokéfan.

Hij kwam terug in het kamp. Sushi was wakker geworden. "Wat is er gebeurd?" vroeg hij bezorgd. "WM is weg" zei Pokéfan. "Hij zei dat we te zwak waren en hij een beter team ging stichten. Het was onmogelijk hem nog iets van rede in te praten". Sushi was met stomheid geslagen, en dacht toen na. "Misschien is het wel beter zo" zei hij. "We hebben WM niet nodig, toch?".

Oke, dus op dit moment is Sushi op Wm en Pokéfan na verreweg het boeiendste personage van team Geel. Eens kijken hoe hij het er in het volgende verhaaltje vanaf brengt!

Pokéfan, Sushi en Goomuin waren gaan jagen.

Oké, Sushi is mee gaan jagen. Hij weet twee konijnen te vangen. Tot nu toe mag ik Sushi wel. Hij is iet heel boeiend, maar vergeleken met de rest van Team Geel is alles goed. Ik hoop dat hij ver komt!

Ze werden allemaal wakker geschut uit deze gezelligheid, door Sushi wie plotseling bewusteloos voorover klapte.

Ja godverdomme...

Sushi werdt dus de vierde dode van HS9, doodgestoken door een insect na ca anderhalf verhaaltje enige vorm van potentie te tonen. Dit was uiteraard een voorbode voor het Pokéfan drama later in het verhaal, en tevens voor het overleven van de Gele paperclips. Wie weet, als Sushi was blijven leven was hij boeiender geworden. Het was in ieder geval een personage geweest dat constant een redelijke rol speelde binnen Team Geel, in tegenstelling tot bepaalde aderen. Maar helaas stierf Sushi, dus hoger dan dit ga ik hem niet plaatsen.

Team geel was zo bezig met discussiëren over wat ze met Sushi aanmoesten dat ze zijn toestand niet meer in de gaten hielden. Het gif van het insect dat hem had gestoken had bereikte uiteindelijk zijn hart, waardoor hij een hartstilstand kreeg. Sushi is dood.

156 – Raceneus (HS12 – 20e)

Dan had je Raceneus, ietsje ouder en ietsje dikker dan de rest

Als ik 1 personage moet opnoemen dat het beste bij het woord Paperclip past, dan moet dat haast wel Raceneus zijn. Raceneus  was lid van team Geel, een team dat daarnaast bestond uit enkele van de beste personages uit de Hongerspelen geschiedenis. Tussen al deze sterren wist Raceneus nooit op te vallen, om de simpele reden dat hij, in tegenstelling tot de rest van zijn team, geen enkele vorm van persoonlijkheid had.

'Chris heeft een pijl en boog, Para heeft een mes en Ulysess heeft een speer.' zegt Raceneus. Zijn goede geheugen zou het team nog van pas komen, denkt T.G.

Dit is Raceneus’ poging om te concurreren met T.G, Chris, Ulysses, Para en Fisico:hij is oud, dik en heeft een goed geheugen. Nee, da gaat je echt helpen vriend! No way dat jij de eerstvolgende dode wordt, absoluut niet! Dat zou waanzin zijn.

Ulysses wees naar Raceneus, die bij het kampvuur lag. Door de koude nacht in de sneeuw was Raceneus onderkoeld geraakt.

Oja, ziek worden. Dat is echt slim! Dat verbeterd je kansen nog meer!

‘Nee!’ roept Raceneus. Hij probeert hetzelfde te doen als Sushi, maar hij is te laat. Sushi grijpt de speer en steekt deze recht door Raceneus’ hart. Zijn ogen rollen omhoog in zijn kassen en hij valt met een plof in de sneeuw. Een kanonschot volgt binnen enkele seconden.

Of toch niet.

Oke, alle gekheid op een stokje: Raceneus was niet het meest dynamische personage ooit, maar hij was desondanks een mooie toevoeging aan het gestoorde Team Geel. Daarnaast leverde zijn dood een heleboel drama op en dat is altijd positief.

"Het is heel simpel. Ik wil dat jij ons morgen aanvalt, en Raceneus, Ulysses en Fisico uit de weg ruimt. Vooral Raceneus dan, want ik heb eigenlijk weinig reden om hem zelf uit ons team te krijgen.”

155 – Chris (HS9 – 22e)

Hij kijkt met een zorgelijke blik om naar een bleke Lazerstraal, die momenteel even door Christopherz verzorgt wordt.

Na het gevecht bij de Hoorn volgt er een hele lange periode in HS9 waarin niemand dood gaat. Ca 15 verhaaltjes gaan voorbij zonder dat er een dode valt. Dus het was slechts een kwestie van tijd tot er iemand zou sterven. Team Blauw was op dat moment nog iemand verloren, ondanks dat daar de voornaamste focus lag, dus het was vrij duidelijk dat iemand van team Blauw zou gaan sterven. En niemand was een betere kandidaat geweest dan Chris.

Zo sloop het team verder, T.G. voorop en Necrodeus achteraan, samen met Christoperz die Vygan en Lazerstraal ondersteunde. Plots hoorde Necrodeus een schreeuw achter zich, die abrupt gesmoord werd. Hij keek om en zag Christoperz die zijn hand op Lazerstaals mond hield terwijl haar ogen traanden van de pijn. Hij kwam aangelopen en fluisterde tegen Chris "Wat is er gebeurd?" "Ik weet het niet, ze is ergens ingetrapt ofzo." Necrodeus bukte zich en zag dat Lazerstraal inderdaad in een soort strik van doorns was getrapt. Ze was duidelijk door een mens gemaakt, maar hij had zelf geen idee hoe hij eraan zou moeten beginnen. Hij vloekte. "Ga jij al verder met Vygan" zei hij tegen Chris "Ik krijg haar er wel uit".

Chris was de minst aanwezige tribuut van team Blauw. Zijn rol bestond voornamelijk uit het dragen, ondersteunen en verzorgen van gewonde tributen. Al met al dus gewoon een hele sympathieke gast.

"En misschien haasten we ons nu best terug" zei Chris. "Anders krijgt team geel ons nog in de gaten".

De dood van Chris komt, ondanks dat hij een vrij onbelangrijk personage is, best hard aan. Dat zegt toch wel iets over de kracht van het personage. Uiteindelijk is Chris niets meer dan de derde dode van HS9, dus ik kan hem niet veel hoger plaatsen dan dit, maar voor iemand die zo irrelevant als Chris is, heeft hij best indruk gemaakt.

Zo kwamen hij en T.G (Para bleef in het kamp bij Jolien) bij Christopherz aan. Hij leefde nog. Vygan en WM hadden hem dodelijk verwond, zijn buik opengehaald, maar ze hadden hem geen genadeklap gegeven. Ze hadden hem achtergelaten om een trage, pijnlijke dood te sterven. Necrodeus knielde bij hem neer en keek hem in de ogen. "Sorry Chris" zei hij. Chris keek hem angstig aan. "Waar is Jolien?" vroeg hij. "Is zij ook...". "Nee" zei Necrodeus "ze heeft niks. Ze zit veilig in het kamp". De angstige blik verdween uit Chris' ogen, en maakte plaats voor rust, hoewel zijn gezicht wel nog vertrokken was van de pijn. Necrodeus en T.G bleven bij hem. "Geloof jij in een leven na dit leven?" vroeg Chris plots aan Necrodeus. Necrodeus keek hem aan. "Dat doet er niet toe" zei hij. "Hetgeen ertoe doet is of jij erin geloofd". Chris keek naar de lucht. "Dood me" zei hij plots. "Wat?" zei Necrodeus geschrokken. "Alsjeblieft" smeekte Chris "Dit is echt ondraaglijk, hier langzaam dood liggen bloeden... Dood me nu". Necrodeus stond op en hief zijn speer. Hij hield ze boven Chris' hart, en keek nog een laatste keer in de ogen van zijn vriend. Chris keek nog steeds naar de lucht. "Ik geloof erin, weet je." bracht hij nog uit. Toen liet Necrodeus de speer neerkomen. Chris gaf geen reactie meer. Zelfs geen laatste stuiptrekking. Hij was dood. Het kanonschot galmde door de arena.

154 – SM64 (HS4 – 20e)

Je moet iedereen vermoorden die je ziet, behalve fisico, die je kan herkennen aan zijn grijze baard en smf64, die je kan herkennen aan zien ietwat dikke neus en zijn blonde haar.

Lol.

SM64 is al eens genoemd door T.G in dit topic, en het was dan ook een kwestie van tijd tot hij voorbij zou komen. Oorspronkelijk had ik SM64 zelfs in mijn top 150 staan, maar ik heb toch besloten hem iets lager te plaatsen omdat hij uiteindelijk gewoon veredeld slachtvoer is. Sterker nog: voor 90% van HS4 is S64 waarschijnlijk het minst relevante personage van allemaal. Als het daarbij was gebleven, had hij de top 200 waarschijnlijk niet eens gehaald.

De draak richt zich op SM64. Hij gaat bovenop zijn toren zitten en voor SM64 er ook maar iets aan kan doen, spuwt de draak al zijn hele toren onder vuur. SM64 sterft een uiterst pijnlijke en warme dood en de draak vliegt weer terug naar de berg maar maakt nog snel een stop bij het dorp...

Maar dan gebeurt er iets magisch. In de pre-finale schreef ik een zinnetje over SM64, niets bijzonders, gewoon een leuk detail om te laten zien dat al het slachtvoer uiteindelijk ook mensen waren met een karakter enzo.

Supermariofan 64, een jongen die getekend was door een moeilijke jeugd, stond een beetje afzijdig van de rest, met een vastberaden uitdrukking op zijn gezicht.

T.G besloot dit zinnetje vervolgens met beide handen aan te grijpen, en SM64 een complete backstory te geven in de finale. Zeker na al het gepraat over de rebellie in HS14 maakt dit SM64 spontaan tot een van de boeiendste slachtvoertjes ooit. Maar goed, die paar zinnetjes zijn niet genoeg om SM64 veel hoger dan dit te plaatsen, dus 154 it is.

Maar hij weet dit omdat zijn teamgenoot, SM64 uit district 12, in zijn jeugd iets soortgelijks had meegemaakt. Hij vertelde dat hij ooit samen met zijn oudere broer in het 'Huis van Gerechtigheid' van zijn district probeerde in te breken. Ze werden gepakt, en als straf werd hun vader door mannen van het Kapitool meegenomen, die vervolgens zijn armen eraf hakten en hem in een onhygiënische cel gooien, waar zijn wonden gingen infecteren en hij zeker een week lang heeft liggen schreeuwen lijden voordat hij stierf, terwijl SM64 en zijn broer al doe tijd moesten toekijken. Daarna pleegde zijn broer zelfmoord. Deze gebeurtenissen hadden hem naar eigen zeggen voor het leven getekend. Zijn verhaal heeft Fisico heel diep geraakt.

153 – Goomuin (HS12 – 17e)

Goomuin en Dark Lisa waren duidelijk nog wat jonger, ze naar de Hoorn sturen zou pure zelfmoord zijn. Omdat Goomuin de zoon was van een van de beste artsen zou hij nog wel van pas komen.

Ugh, Goomuin. Zoals ik bij Lazerstraal al zei, is het best moeilijk om persoonlijke voorkeur met objectiviteit te combineren in deze ranking. Als dit een ranking was van welke personages ik het leukste vindt, had Goomuin waarschijnlijk de top 200 niet gehaald. Maar als personage heeft hij genoeg te bieden om boven het slachtvoer enzo te staan.

Goed, laten we even een analyse van Goomuin doen. Goomuin is denk ik het minst belangrijke personage van team Blauw. Voor ee groot deel van zijn leven wordt Goomuin nauwelijks genoemd in de Hongerspelen. Sterker nog: buiten de omschrijving hierboven is er niet 1 moment waarop Goomuin genoemd wordt, behalve dan in opsommingen van de leden van team Blauw.

Ze probeert je vertrouwen te winnen, iets wat haar al gelukt is bij Adje, Goomuin en Necrodeus, en geeft ze vervolgens allemaal een dolk in de rug.

Het enige moment waarop Goomuin enigszins onverwachts en onlogisch onder de aandacht wordt gebracht, is wanneer WM DL vermoord en fucking Goomuin (niet Adje, Necrodeus of Noémie, maar fucking Goomuin) de schuld geeft.

"Was het Noémie?", vroeg Jolien. "Nee, Goomuin", loog WM.

Op dit moment is HS12 al zo’n 20 verhaaltjes bezig, en Goomuin is zo goed als onzichtbaar geweest. “Gelukkig” komt dan eindelijk het moment dat Goomuin op de voorgrond mag treden in het verhaaltje van Adje’s dood. En laten we het er maar op houden dat hij beter onzichtbaar had kunnen blijven.

Adje probeerde zijn team te motiveren wat sneller voort te bewegen, maar vooral Goomuin zag het niet echt zitten. "Kijk, niet iedereen is atletisch aangelegd, zoals jij. Als ik sneller dan dit zou kunnen rennen zou ik het echt wel doen!".

"Geen risico's nemen, best. Maar de pijp uitgaan wegens gebrek aan lucht lijkt mij ook niet al te best", hijgde Goomuin.

"Waar is Dark Lisa?", vroeg Goomuin met een gemene blik.

Goomuin fronste. "Nu kan je niet meer zo snel rennen, meneer perfect? Je verwacht toch niet dat we rekening gaan houden met jou nu!". Goomuin bleek een enorme fout te maken.

En toen had ik spontaan een pesthekel aan Goomuin happy

Gelukkig gaat Goomuin in het verhaaltje daarna, na nogmaals te laten blijken waarom we blij moeten zijn dat hij zo lang onzichtbaar was, dood doordat hij spontaan dood neervalt ofzo. Dat is een van mijn favoriete ironische doden ooit btw. Maar goed, ondanks dat ik Goomuin dus haat, moet ik toegeven dat hij een personage was met een duidelijke persoonlijkheid, ondanks dat we dit pas in zijn laatste 2 verhaaltjes zagen.

Goomuin kwam er tussen. "Jongens, Adje is weg nu, misschien moeten we ons richten op de toekomst...". Zijn poging tot vrede had duidelijk geen effect. "DWAAS! HET WAS JOUW IDEE OM ADJE NIET MEER TE HELPEN! IK VOLGDE HET, WE BETALEN DE PRIJS, EN NU PROBEER JE HET WEG TE SCHOFFELEN?". Het was een schreeuw van Necrodeus die bij Noémie als een harde klap aankwam. "Goomuin... het was jouw idee om Adje te laten sterven? Als straf voor het jou hard laten rennen? Je eigen teamgenoot!?". "Niet waar... ik... ik...", stotterde Goomuin. "Ik ik ik... WAT!". "Ik was gewoon boos oké! Ik dacht aan de teamgedachte en ik wilde van het zware werk af zijn!". "Zwaar werk!". Ook bij Necrodeus klapte iets. "Jij overtuigde mij om Adje niet te helpen voor rechtvaardigheid en in feite wilde je gewoon minder moeite doen deze Spelen? Wat dacht je, dat je de overwinning verdomme cadeau krijgt!". Goomuin gaf een panisch lachje. "Als je het zo zegt klinkt het verkeerd, ik...". "MONGOOL", schreeuwde Necrodeus. "Eigenlijk zou ik je ter plekke moeten vermoorden!". Goomuin zweette, was angstig en sloeg op hol. "NEE! IK WILDE DIT NIET! DIT WAS NIET DE BEDOELING! IK ZWEER HET!". Het was duidelijk dat zijn spanning op een drukpunt zat. "Ik... moet"... ineens stortte Goomuin in. Een kanonschot klonk.

152 – Lennard (HS8 – 8e)

Ulysses vertelde vervolgens dat hij tijdens de training Lennard overhoorde, en hij ging een verbond aan met Leticia. "Lennard en Leticia hebben het water, dus. Lennard is een goede speler, Leticia is dramatisch" vervolgde hij. Om aan water te komen moesten ze één van die twee vermoorden, dat was duidelijk.

Ja. Lennard is de eerste Top 10’er die geëlimineerd wordt. Zijn naam werdt niet als mogelijkheid genoemd door jullie, waarschijnlijk omdat jullie geen idee meer hadden dat er ooit zoiets als een Lennard bestaan heeft. Hoe dit veredeld slachtvoer niet alleen de Top 10 wist te behalen, maar ook nog eens Goomuin en Fisico wist te overleven, is mij echt nog steeds een raadsel.

"WE MOETEN GEWOON LENNARD EN LETITIA VINDEN, OK VETZAK?" hoorde hij plots iemand roepen.

Nu is het echt niet zo dat Lennard totaal onzichtbaar was. Zijn bestaan werdt continu erkend, doordat Goomuin en lysses om een of andere reden het vermoorden van Lennard en Leticia als hun levensdoel zagen.

"Knecht, als we Lennard en Leticia willen vinden, zullen we goed moeten zoeken.

Het probleem is echter dat we Lennard niet zien. Daar waar Leticia nog een keer gezien wordt door Necrodeus, en later vermoord door Ulysses, is Lennard spoorloos. Bij de laatste 12 wordt er dan eindelijk besloten iets over Lennard te schrijven, en eerlijk is eerlijk: hij is daar best cool.

Lennard snapte niet waar Leticia bleef. Ze zou eventjes op zoek gaan naar wat voedsel, zei ze. Ze was nu al zeker 2 uur weg! Dan moest hij zelf maar op pad gaan. Hij pakte de bijl op en begon te lopen in de richting die Leticia ook op was gegaan. Toen ze al een tijdje op het eiland zaten, waren Lennard en Leticia terug gezwommen naar de Hoorn, om te kijken of ze nog iets bruikbaars konden vinden, en daar hadden ze een bijl, een helm en een schild gevonden bij het lichaam van Tuffie.

Toen Lennard aankwam bij het strand, zag hij iemand aan komen zwemmen. Een meisje. Hij keek nog eens goed en herkende Jolien. Hij besloot in de schaduw van de bomen te blijven wachten tot ze dichterbij was gekomen. Zo te zien was Jolien uitgeput, want het leek uren te duren tot ze eindelijk het strand bereikt had, en languit op het zand neerplofte. Grijnzend kwam Lennard naar haar toegelopen. Ze keek niet eens om toen hij naast haar tot stilstand kwam en zijn bijl ophief. Het was te makkelijk.

Een kanonschot klonk. Uit de bomen vlogen tientallen vogels op, en op een houten plateau zat Fisico het schouwspel te bezichtigen. De klanken van zijn panfluit klonken door het bos op het moment dat Lennard, met Jolien's hoofd in zijn hand, terug het bos in liep.

Dus die spoorloze Lennard zat al die tijd op Palmeiland, met een shitload aan wapens, en hij onthoofd Jolien om haar hoofd vervolgens als een soort troffee mee te nemen. Zoals ik bij Leticia ook al zei: Lennard en Leticia hadden absoluut boeiende personages kunnen zijn als we iets meer over ze hadden kunnen lezen. Helaas verdwijnt Lennard hierna gewoon weer op de achtergrond, totdat er nadat 2 van de beste personages uit HS8 zijn overleden, terloops vermeld wordt dat Lennard ook dood is.

vervolgens had hij Lennard nog vermoord

151 – Roosjuh (HS15 – 24e)

Lang kon Tosti er niet over na denken. Roosjuh kwam op hem af rennen. Ze was wat mollig, maar leek vrij snel te zijn.

WM kan eindelijk rustig ademhalen: Roosjuh is geëlimineerd. Daardoor is tot verbazing van niemand ter wereld Noémie officieel de beste eerste dode ooit.

Ondanks dat Roosjuh een geduchte tegenstander was, had Tosti de overhand. "Vervelende kerel, jullie mannen zijn allemaal niks waard!". "Wat een vreselijk persoon lijkt mij dat.", dacht Tosti bij zichzelf. Op een gegeven moment ging het snel. Hij hoorde een gil van Lyne. Roosjuh raakte afgeleid, en Tosti gooide in no-time haar op de grond. "Laatste woorden?", vroeg Tosti bijdehand. "Sorry oma, ik had graag je eer willen herstellen", sputterde Roosjuh er uit. "Zielig. Jammer dat we het hele verhaal nooit zullen horen." Ineens voelde Tosti dat hij weggeduwd werd. "Laat mij maar!", zei Para. Vervolgens stak hij het zwaard door de maag van Roosjuh. Voor de eerste keer klonk een kanonsschot, die haar dood bevestigde.

Ik snap het WM. Ik snap waarom je Roosjuh lager verwacht had. Als ze alleen in deze alinea had meegedaan, had ze dat waarschijnlijk ook gestaan. Maar na Roosjuhs dood worden we formeel geïntroduceerd tot Team Zilver, en zien we Roosjuh nog in leven.

"Wat hebben die twee nou?" vroeg Roosjuh.
"Geen idee." zei Adje. "Ze vinden het wel goed met elkaar."
"Dat is het niet. Waarom onder vier ogen?"
"Ga anders meeluisteren aan de deur. Merken ze toch niet."
"Adje, nee."

Team Zilver is een geweldige combinatie van personages, en Roosjuh past uitstekend bij de rest. Ze is nieuwsgierig, een beetje irritant én bevriend met Adje en Lucoshi. Wat kun je nog meer van een eerste dode wensen?

Roosjuh was het tegenovergestelde van T.G en hield geen moment op met praten. Daarbij komt ook nog dat haar nieuwsgierigheid geen grenzen kent.

Natuurlijk is Roosjuh absoluut geen top peronage, vandaar dat ze de top 150 ook niet haalt. Als ze langer was blijven leven, was ze waarschijnlijk onuitstaanbaar geworden. Maar voor de korte tijd dat ze erin zat, waardeerde ik de rol van Roosjuh absoluut, en ze is een zeer geschit persoon om als enige van Team Zilver geen grote rol te hebben gespeeld.

"We hebben wat voor je over gelaten, hoor." zegt Roosjuh opgewekt alsof ze op weg is naar een verjaardagsfeestje.

Zo, dat was het weer voor vandaag. Volgende update dus de top 150. Weer 15 personages, waaronder een gigantische Top 10-slachtpartij, veel personages uit de eerste paar Hongerspelen en 5 personages met dezelfde naam als 5 verschillende winnaars.

20 Re: Para rankt alle 216 tributen op zo 21 jun 2015, 14:26

Prins Para Vanilla

De tributen die btw nog in de running zijn:

HS2 (13/24)
T.G (1e)
Tuffie (2e)
WM (3e)
Lucoshi (4e)
Raceneus (5e)
Timtamtom (6e)
Tosti (7e)
Para (8e)
Fisico (9e)
Adje (10e)
Hitomi (11e)
Koopalingsfan (17e)
JiHawk (18e)

HS3 (18/24)
Tosti (1e)
Para (2e)
T.G (3e)
WM (4e)
Adje (5e)
SM64 (6e)
Raceneus (7e)
Lucoshi (8e)
BLF (9e)
Goomuin (10e)
Kevin (11e)
Tuffie (13e)
Timtamtom (14e)
Fisico (15e)
JiHawk (17e)
Sushi (18e)
Selletje (19e)
Sander Koopa (21e)

HS4 (15/24)
Fisico (1e)
Lazerstraal (2e)
T.G (3e)
Lazerstraal (4e)
WM (5e)
Lennard (6e)
Dark Lisa (7e)
Sushi (8e)
Tosti (9e)
Para (10e)
Bandaka (11e)
Tuffie (12e)
Roosjuh (13e)
Koopalingsfan (15e)
Hitomi (17e)

HS6 (13/26)
Tuffie (1e)
Ulysses (2e)
Lennard (3e)
Necrodeus (4e)
JSS (5e)
Para (6e)
Lazerstraal (7e)
Roosjuh (8e)
Hitomi (9e)
WM (10e)
Adje (12e)
Jeffrey (17e)
Tosti (19e)

HS8 (15/24)
Hitomi (1e)
NickMarioUrbanus (2e)
JiHawk (3e)
Sushi (4e)
Chris (5e)
Ulysses (6e)
WM (7e)
Fisico (9e)
Goomuin (10e)
Para (11e)
Jolien (12e)
SM64 (16e)
Necrodeus (17e)
Tosti (19e)
Tuffie (23e)

HS9 (21/24)
Jolien (1e)
WM (2e)
Necrodeus (3e)
Lucoshi (4e)
Hitomi (5e)
Para (6e)
Tosti (7e)
Adje (8e)
Roosjuh (9e)
Lyne (10e)
JiHawk (11e0
Vygan (12e)
T.G (13e)
Goomuin (14e)
Tuffie (15e)
Lennard (16e)
Pokéfan (17e)
UNF (18e)
Lazerstraal (19e)
Fruitschaler (20e)
Noémie (24e)

HS12 (18/24)
WM (1e)
Chris (2e)
Ulysses (3e)
Tuffie (4e)
Flappie (5e)
Para (6e)
Jolien (7e)
Tosti (8e)
T.G (9e)
Noémie (10e)
Pokéfan (11e)
Lucoshi (12e)
Leticia (13e)
Fisico (14e)
Sushi (15e)
Necrodeus (16e)
Henk Spermatank (18e)
Adje (19e)

HS14 (18/24 (16/22))
Ad Venture (1e)
Necrodeus (2e)
JiHawk (3e)
Bandaka/Rinus (4e)
Sushi (5e)
Duck (6e)
Selletje (7e)
Hitomi (8e)
WM (9e)
Raceneus (10e)
Tosti (11e)
Lazerstraal (12e)
Noémie (13e)
Henk Spermatank (14e)
Para (15e)
LPL (16e)
Chris (21e)
T.G (23e)

HS15 (21/24)
BLF
Hitomi
Lyne
Necrodeus
Para
Sushi
WM
Jeanne (8e)
Lucoshi (9e)
Leticia (10e)
Dark Lisa (11e)
Adje (12e)
T.G (13e)
Selletje (14e)
Fisico (15e)
Dokter Leeuw (16e)
Lennard (17e)
Tuffie (18e)
Tosti (19e)
Jeffrey (21e)
Pokéfan (22e)

Laatst aangepast door Prins Para Vanilla op ma 22 jun 2015, 10:24; in totaal 1 keer bewerkt

21 Re: Para rankt alle 216 tributen op zo 21 jun 2015, 17:16

Olivier Vanilla

<3

Ik heb wel een paar keer zitten lachen, voornamelijk omdat de hinderlijke personages nu komen. En het is leuk om de kutpersonages nog een keer afgekraakt te zien worden.

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats

22 Re: Para rankt alle 216 tributen op zo 21 jun 2015, 19:42

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Olivier Vanilla schreef:<3

Ik heb wel een paar keer zitten lachen, voornamelijk omdat de hinderlijke personages nu komen. En het is leuk om de kutpersonages nog een keer afgekraakt te zien worden.
Dit kan ik alleen maar beamen. Vooral bij het lezen van de stukjes over Lazerstraal en Goomuin moest ik af en toe lachen. Zelf had ik eigenlijk verwacht dat je Fisico (uit HS15) in jouw persoonlijke ranking op 24 zou zetten, maar goed, dit kan ik ook wel begrijpen. In ieder geval zou ik Fisico helemaal onderaan plaatsen. Ik hoop nog steeds met smart dat hij binnenkort eindelijk een keer genoemd gaat worden. Hetzelfde geldt overigens voor HS9 Roosjuh :'') .

Mijn voorspelling voor de Top 10-eliminaties in de volgende entree zijn: HS2 Raceneus, HS3 Goomuin, HS3 BLF, HS4 Sushi, HS6 JSS, HS6 Lazerstraal, HS6 WM, HS9 Roosjuh en misschien ook nog HS14 WM. Ik kijk steeds meer uit naar de Top 100 happy .

Profiel bekijken

23 Re: Para rankt alle 216 tributen op zo 21 jun 2015, 21:32

Olivier Vanilla

Fuck jullie, Fisico was awesome!

24 Re: Para rankt alle 216 tributen op zo 21 jun 2015, 21:49

Prins Para Vanilla

Fisico is achteraf gezien minder irritant dan toen hij nog leefde en mogelijk ver kon komen. Nu is hij gewoon een best grappig bijpersonage in de Team Goud Faalt verhaallijn die slechts 15e werdt.

25 Re: Para rankt alle 216 tributen op zo 21 jun 2015, 22:11

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Dat vind ik opmerkelijk. Toen hij nog leefde zei je nota bene dat hij jou slapeloze nachten bezorgde Razz .

Profiel bekijken

26 Re: Para rankt alle 216 tributen op zo 21 jun 2015, 22:16

Prins Para Vanilla

Klopt, omdat verschillende betere personages achteraf stierven terwijl Fisico bleef leven. Maar nu we weten dat hij slechts 15e is geworden kijk ik anders tegen hem aan.

27 Re: Para rankt alle 216 tributen op zo 21 jun 2015, 22:48

Olivier Vanilla

Fisico hield het wel bizar lang vol, maar juist dat ging ik de grap achter het personage vinden. Fisico <3

28 Re: Para rankt alle 216 tributen op ma 22 jun 2015, 11:56

Prins Para Vanilla

Ik heb besloten de volgende update maar 10 tributen te doen btw. De reden hiervoor zal later duidelijk worden, maar laten we het erop houden dat er binnenkort een update komt met 2 personages waar ik waarschijnlijk heel lang en veel over ga schrijven en ik die 2 dus een eigen update wil geven.

29 Re: Para rankt alle 216 tributen op ma 22 jun 2015, 19:18

Prins Para Vanilla

150 – Hitomi (HS2 – 11e)

Hitomi lag kermend van de pijn op de grond. Het bloed gutste uit de plek waar nog niet zo lang geleden haar rechterarm zat.

Ja later in de lijst zul je merken dat ik vaak probeer om dit soort mooie getallen te bewaren voor een grote naam, maar op 150 plaats ik toch nog gewoon een tamelijk random persoon. Om de een of andere reden lijkt iedereen zich hitomi te kunnen herinneren, maar... Wat stelt ze nu eigenlijk precies voor? Als we haar leren kennen gaat ze bijna dood omdat Adje haar probeerde te vermoorden en vervolgens terugkomt om haar daadwerkelijk te vermoorden.

En ze herinnerde zich dat ineens Adje voor haar neus stond, gemeen grijnzend en met een gigantische Sabel in zijn hand. In een vloeiende beweging sloeg hij op haar schouder in, dwars door haar arm, die nu naast haar op de grond lag. Waarschijnlijk had Adje haar al doodgewaand, aangezien hij er vervolgens weer vandoor ging. EN nu lag ze daar, met meer pijn dan ze ooit gevoeld had. Ze voelde zich licht worden in haar hoofd. Ze keek naar de lucht. Ze zag de bladeren, de vogels, een klein beetje zon, en een zilveren parachute. Wacht, wat? Daar kwam een zilveren parachute naar beneden! Met haar nog intacte arm reikte ze naar de Parachute. Er hing een middeltje aan om het bloeden te stoppen. Dat betekende dat ze voorlopig bleef leven! Ze zou niet kunnen sterven door bloedverlies! Langzaam maar zeker kwam er een kleine glimlach op haar mond. En toen keerde Adje terug...

Gelukkig voor Hitomi is daar Wm, de redder in nood, en zodoende wordt de mooie traditie WM-Hitomi geboren. Maar de rest van haar tijd is Hitomi bewusteloos en uiteindelijk flikkert ze van een brug af en wordt ze aan een rots gespiest dus heel spectaculair is ze niet?

Hierbij stoot Chris' lichaam tegen Hitomi aan, waardoor grip verliest en in het ravijn valt. WM kan haar niet meer tegenhouden. 'Wat doe je nou?!' roept WM. 'Nu ben ik haar en ons medicijn kwijt!' T.G kijkt omlaag. Hij ziet nog net hoe Hitomi recht onder hem in een klein bergpoeltje valt.

Waarom dan toch nog zo hoog? Hitomi was onze eerste poging tot een boeiend vrouwelijk personage, ze was een beroepstribuut maar dan sympathiek, ze had een kort maar krachtig bondgenootschap met WM, ze was aanwezig bij een van de meer memorable momenten van HS22 en ze heeft niet de hele tijd in een zak gezeten.

Uiteraard de beroeps, onder wie enkele maniakken zaten (een jongen had de trainer onthoofd met een bijl), maar ook een meisje dat volgens hem Hitomi heette, en waar hij een heel leuk gesprek mee had gehad.

149 – Sushi (HS3 – 18e)

Sushi hoort WM de locatie vertellen. 'Kom mee!' roept Sushi. Het is tijd om te hergroeperen met de anderen. Selletje onderbreekt haar gevecht met Para en rent samen met Sushi vooruit.

Ik heb nogal conflicterende gevoelens over Sushi. Enerzijds is hij namelijk een heel leuk, goed personage voor iemand die 18e werdt in HS3. Tijdens het gevecht bij de Hoorn bestaat Team Rood voornamelijk uit Sushi, Selletje en Sander Koopa (lol alledrie met een S Cute), die achtereenvolgens 21e, 19e en 18e worden. Het idee van de drie voornaamste personages die zo snel achter elkaar sterven vind ik ergens wel komisch en bij Team Rood ook niet heel storend ofzo aangezien het onderdeel van de verhaallijn is dat Team Rood op een gegeven moment vrijwel iedereen verloren is.

'We hebben geen tijd meer.' roept Sushi. 'We moeten doorlopen!'

Maar tegelijkertijd is Sushi in zekere zin het slechtst geschreven personage uit de geschiedenis omdat hij na de Hoorn ineens spontaan bij team Blauw zit, met mensen van team Blauw praat en door team Rood vermoord wordt!

"Dus je wil hem meenemen? De andere zullen hem vermoorden!" zegt Sushi verward. "Beter dan dat hij hier sterft van de kou of zijn verwondingen, ik laat hem hier niet achter!" zegt Para. "Maar wat als..." begint Sushi, maar Hiawata onderbreekt hem.

Het vage is dat er tussen de “Sushi zit spontaan bij team Blauw” verhaaltjes door wel ineens nog wordt gezegd dat JiHawk Sushi en Selletje achtervolgd, terwijl ze dus blijkbaar inmiddels teamgenoten zijn ofzo idk. Sushi is wel een personage dat een goede hoeveelheid tekst heeft, genoeg karakter toont en gewoon een leuke rol heeft binnen de Hongerspelen, alleen is hij dus zo’n beetje opgesplitst in 2 persoonlijkheden waarvan er 1 bij Team Rood zit en 1 bij Team Blauw en dat is nogal jammer.

WM heeft ondertussen gekeken wie er bij de groep horen en wie het makkelijkste slachtoffer zou zijn. Dat was niet moeilijk, Sushi. Sushi loopt wat achter de groep, en heeft als enige wapen een pijlenkoker met pijlen. Dat zou heel handig zijn... Maar Hiawatha heeft nu de rots al bereikt en ziet hen al bijna, ze moeten snel handelen... Als Hiawatha de rots om kijkt ziet hij hen meteen en schreeuwt iets naar de rest. Tosti geeft ondertussen het mes aan WM en beukt Hiawatha omver. De groep heeft gelukkig geen boog, en hij rent te snel om geraakt te worden door een mes. WM mikt snel en gooit het mes vliegensvlug naar Sushi. Sushi heeft nog niet in de gaten wat er aan de gang is, hij kijkt naar Tosti en probeert zich te verbergen. Met ene gedempte plof treft het mes doel, precies in zijn hart.

148 – Kevin (HS3 – 11e)

WM had al gezien wie er niet waren; SMF64, Kevin, Roosjuh en Goomuin waren nergens te bekennen.

“Kevin was nergens te bekennen” is de introductie van Kevin binnen het verhaal en een passendere introductie had ik niet kunnen bedenken. Tot aan de dood van Fisico2 is kevin’s rol namelijk even groot als die van Fisico2! Ook Kevin zat vanaf het begin in een zak, werdt niet gevonden, niet genoemd, en hij had dus alle kans gehad om op 215 te komen staan. Gelukkig voor Kevin komt hij na Fisico2’s dood dan eindelijk tevoorschijn.

Maar eerst eens kijken of Goomuin en Kevin nog leven. Hij meende voor het gevecht Kevin te zien staan, en dacht dat Goomuin hem naar de grond duwde.

Nu zou dit normaal gesproken te laat in het verhaal zijn om Kevin hoger dan 180 ofz te gunnen, maar we kunnen er gewoon niet omheen dat áls Kevin da eindelijk verschijnt, hij super awesome is.

Kevin en Goomuin zaten rustig om een soort omheind vuurtje, terwijl ze aan het eten waren. Ze hadden SMF al ontdekt en boden hem ook een hapje aan. Op zich niets bijzonders, maar wat bijzonderder was, waren de drie enorme walrussen achter hen.

We krijgen dus te horen dat de eveneens spoorloze Goomuin kevin uit zijn zak bevrijd had en dat ze sindsdien zaten te chillen met wat walrussen omdat ze geen zin hadden zich in het gevecht te mengen. <3

"Gewoon, zoals bij ene paard. ze zijn hartstikke goed getemd!" zei Kevin, en met een bevel van hem slobberden de walrussen vooruit.

Kijk, zó introduceer je een personage veel te laat. Als Fisico2 al die tijd onzichtbaar was geweest omdat ze te druk bezig was met walrussen temmen, had ze ook hoger gestaan! “Helaas” sterft Kevin direct daarna doordat Lucoshi en Para te awesome zijn, waardoor Kevin al met al toch wel een heel erg onrelevant personage in de Hongerspelen geschiedenis is.

"Weet ik niet, maar niet van een scherpschutter in iedersgeval" zegt Kevin terwijl hij naar de pijl loopt en hem eruit trekt. Meteen na hij de pijl eruit heeft gehaald, zakt het ijs in. De 3 tributen en de 3 Walrussen zakken het water in. De walrussen raken in paniek en begin in het rond te zwaaien met hun slagtanden. Goomuin, Kevin en SM64 zwemmen naar de kant toe. "Alles oké?" vraagt SM64. "ja, met mij wel, en met jou, Kevin?"vraagt Goomuin. Ze kijken naar het water. Daar, aan de slachttand van een van de walrussen, zit Kevin. Compleet doorboord.

147 – Adje (HS2 – 10e)

En ze herinnerde zich dat ineens Adje voor haar neus stond, gemeen grijnzend en met een gigantische Sabel in zijn hand. In een vloeiende beweging sloeg hij op haar schouder in, dwars door haar arm, die nu naast haar op de grond lag. Waarschijnlijk had Adje haar al doodgewaand, aangezien hij er vervolgens weer vandoor ging.

Adje is de tweede top 10’er die geélimineerd wordt! Adje is gewoon extreem irrelevant. Hij is een badguy, maar aangezien er minstens 5 betere badguys rondliepen in de arena maat dat hem niet bepaald memorabeler.

Adje was sadistisch bezig. Hij was aan het snijden, en tegelijkertijd moordlustig aan het lachen. Totdat WM kwam. WM viel hem aan met een van zijn messen. Hij was niet heel goed gemikt, maar het was goed genoeg om Adje in zijn been te raken. WM nam Hitomi mee, zodat ze een bondgenootschap konden vormen. Adje had ook messen, en uit frustratie speet hij hem naar WM en Hitomi, waarna hij zelf van de pijn instortte. Hij was rampzalig gericht, maar hij raakte toch doel.

Ik kan Adje niet zo goed plaatsen binnen het verhaa van HS2. Dat probleem ondervond ik tijdens mijn herschrijving. De andere Top 10’ers hebben allemaal een duidelijk doel, maar Adje is gewoon een random tribuut die toevallig ook nog leeft en af en toe mensen tegenkomt ofzo. Nadat hij Hitomi en Wm heeft proberen te vermoorden, komt hij Tuffie tegen en vormt hij een random bondgenootschap met Lucoshi.

Tuffie is met een mes achter hem aangekomen. Hij lijkt niet in orde. Zijn huid is helemaal verbleekt, in zijn mondhoeken is bloed zichtbaar, en hij heeft een stalen blik in zijn ogen. 'Moet... vlees...' stamelt hij. Nu ziet Adje ook dat in het verroeste mes dat hij in zijn hand heeft, de tekst 'Roest zacht' stond gekerft. Tuffie zwaait zijn mes naar achteren, en Adje duikt in elkaar. Hij weet dat zijn tijd voorbij is. Maar dan klinkt er ineens het geluid van een pijl en boog en een rauwe pijnkreet. Adje kijkt op, en ziet dat Tuffie een pijl in zijn borst heeft gekregen. Hij valt achterover, van de berg af. Dat kijkt Adje voor zich, de grot in. Er komt iemand uitlopen. Het was Lucoshi. Wie anders. Zijn boogschutterskwaliteiten waren bijna ongeëvenaard. Hij kijkt nu neer op Adje, van wie de wond in zijn been nog steeds een bloedspoor nalaat. Hij heeft Tuffie dan wel schijnbaar uitgeschakeld, maar misschien zal hij ook hetzelfde met Adje doen. Of zal hij hem toch sparen en helpen? Adje kon niets anders doen dan afwachten.

Vervolgens willen Adje en Lucoshi T.G aanvallen, maar dan wordt Adje random vermoord door Lucoshi omdat... redenen, denk ik. Al met al is Adje een personage dat gewoonweg weinig memorabel is en vergeleken met de andere ‘belangrijke’ personages uit HS2 weinig toevoegd.

In tegenstelling tot Adje. Adje met zijn opengereten been. Hij had hem eerst nog wel gespaard en verbonden, maar later zag hij dat Adje tegen hem aan het keren was en had hij hem zonder pardon doodgeschoten.

146 – Roosjuh (HS6 – 8e)

Maar hij kwam nog meer tegen, want op een paar tientallen meters van hier zat Roosjuh precies hetzelfde te doen als hij; flessen zoeken. Lennard naderde voorzichtig. Een pact zou niet slecht zijn, maar ongemerkt vermoorden was ook geen punt. Lennard was nog maar een paar meter achter haar toen hij zag hoe een slang haar onopgemerkt besloop. Lennard was te ver om er wat aan te doen, dus de slang sprong en beet zich vast in Roosjuhs nek. Lennard sprong tevoorschijn, maar wist eigenlijk niet wat hij moest doen. In zijn achterhoofd had hij het slangengif. Zou dat toevallig ook een tegengif zijn? En als dat zo was, zou hij het dan gebruiken voor Roosjuh? Lang kon hij hier niet staan, het gif werkte erg snel. Van de slang hoefde hij niets meer te vrezen, die was al weg. Wel was het zo dat Roosjuh erg smekend naar hem keek. Wat moest hij nou doen…?

Ugh HS6. Als dit een top 216 favoriete personages zou zijn, zou de halve top 10 van HS6 de top 200 niet halen gok ik, maar het zijn niet zó héél slechte personages dus dit is wel een goed plaatsje voor Roosjuh. Roosjuh bleek tijdens mijn laatste herlezing verrassend onbelangrijk te zijn, wat een groot pluspunt is aangezien Roosjuh een van de saaiste personages in de geschiedenis is.

Lennard had besloten het gif te geven aan Roosjuh, in de hoop dat het zou werken. Hij had geen idee hoe hij dat moest doen, dus goot hij het maar gewoon op de wond. Dit leek te helpen, Roosjuh deed tenminste niets heel bizars, maar ontspande juist. Ze leek een bondgenootschap met hem wel oké te vinden. Ze wilde net iets gaan zeggen, toen ze een enorme knal hoorden, slechts een paar tientallen meters hiervandaan.

Ze vormt een bondgenootschap met de al even paperclipperige Lennard, en vanaf dat moment lopen Lennard en Roosjuh een beetje doelloos door d arena niets te doen totdat Roosjuh uiteindelijk dood gaat!

Lennard kwam uit zijn shock en rende meteen naar Roosjuh, die ondertussen al was opgestaan.
“Gaat het? Die trap zag er niet best uit…”
“Prima, dank je. Sorry dat ik je niet kon helpen, maar op het moment van de trap deed het nog best veel pijn.”
“Geeft niet, ik had het alleen ook wel gekund. Als Tuffie niet kwam, tenminste. Hij heeft Adje voor mij vermoord, maar we hebben geen wapens nu. Volgens mij wil hij niet dat we hem achtervolgen…”
“Tja, dat gebeuren snapte ik ook niet. Maar wat gaan we nu doen? Paddo’s zoeken? Tuffie had geloof ik veel witte paddo’s in zijn hoed…”
Lennard stemde in met het voorstel van Roosjuh en plukte de witte paddo’s.

Echt, de Lennard-Roosjuh momenten zijn zo ongelofelijk saai. Er gebeurd geen ene fuck en ze hebben geen van beide persoonlijkheid.

Het kanonschot dat geklonken had, was voor Roosjuh bedoeld, die puur toevallig op datzelfde moment vermoord was door Lazerstraal.

Haha deus-ex-maxima. Wat een topmanier om tegelijkertijd een saaie paperclip te vermoorden en een awesome Ulysses te laten leven. Iets later lezen we nog hoe Roosjuh dood is gegaan, namelijk tijdens een vaag gevecht met de iets boeiendere maar ook iets irritantere JSS en Lazerstraal, en daarna wordt Roosjuh nog eens genoemd als Lennard doodgaat en daarna vergeten we met z’n allen dat Roosjuh ooit bestaan heeft.

"Gaat het?" vroeg Roosjuh terwijl ze haar hand uitstak naar Lazerstraal om haar overeind te helpen. In plaats van de hulp aan te nemen, trok Lazerstraal Roosjuh echter naar beneden. Voordat Lennard doorhad wat er precies gebeurde, had Lazerstraal Roosjuh's schedel al ingeslagen met de steen waarmee zijzelf enkele seconden eerder nog geslagen was door JSS. Er klonk een kanonschot. Roosjuh was dood.

145 – Fisico (HS2 – 9e)

Het is weer licht aan het worden. Fisico loopt achteraan de groep, zijn bondgenootschap. Vanaf het begin had hij zich bij de andere beroeps gewaagd. Super Toad Noki Fan, Yoshi Super Fan en Chris. Ze hadden hem geaccepteerd in de groep. Fisico had namelijk een erg goede score, een 11 gehaald bij de training. Hij was erg sterk en was meesterlijk met kleine bijltjes.

Fisico is ook een beetje ene apart personage aangezien hij onderdeel is van een soort alternatieve groep beroepstributen. De gehele Hongerspelen worden Timtamtom, Koops, Hitomi, Roosjuh, Rinus, TBJ en Wm (dat is er dus al 1 teveel!)  als beroepstributen genoemd, maar ineens blijkt Fisico samen met STNF, YSF en Chris beroeps te zijn ofzo. Beetje vaag. Maar goed, Fisico’s jofele bondgenootschap houdt het 1 verhaaltje vol. Daarna wordt Fisico de sidekick van Timtamtom, wat een stuk beter is aangezien Timtamtom best awesome is.

Fisico lacht gemeen

Geforceerde badguys <3

Na deze leuke poging om Fisico slecht te maken, wordt besloten Fisico toch maar gewoon een soort vreemde underdog te maen. Timtamtom wordt aangevallen door een vleesetende plant, en Fisico is ineens lief.

Fisico kijkt verschrikt toe als hij ziet hoe Timtamtom de lucht in wordt getild door een reusachtige, vleesetende plant. Hij reageert snel, en gooit een van zijn bijlen om de liaan door te snijden. Timtamtom valt, en Fisico is snel ter plekke. 'Gaat het?' vraagt Fisico. Maar tijd om te antwoorden heeft Timtamtom niet, want de plant hapt in zijn richting, en duikt daarom snel weg. 'Ga vast vooruit!' zegt Timtamtom. 'Ik haal je later wel in. De Hoorn des Overvloeds is niet ver meer, en dit beest kan ik zelf wel aan. Vertrouw me!' Fisico weet even niet wat hij moet doen. Het was niet makkelijk om zo bij zijn partner weg te rennen, maar hij wilde hem niet teleurstellen, en ging dus alleen verder.

Vervolgens maakt Fisico de stomme fout om te proberen superPara aan te vallen, en uiteraard overleeft hij dat niet.

Instinctief duikt Fisico met zijn hoofd in het water. Omdat hij het iets te snel doet, krijgt hij per ongeluk water binnen, en ligt hij hoestend en proestend in het ruim 25 CM diepe water. Pas als hij weer bijkomt ziet hij dat de andere tribuut Para is. De zelfverzekerde lach waarmee hij zijn sabel trekt maakt Fisico een beetje bang. Maar hij is al zo ver gekomen, en hij mag zich nu niet uit het veld laten slaan. Fisico kijkt achterom. Hij ziet Timtamtom nog niet aankomen, maar hij voelt dat hij snel genoeg weer zal verschijnen om hem te helpen. Hij trekt zijn grootste bijl. Met al zijn kracht komt hij overeind, rent hij op Para af, en zet hij zijn hele gewicht achter de slag die hij met zijn bijl maakt. Maar Para pareert de aanval behendig met zijn sabel. Het geluid van gekletter van metaal galmt over het hele meer. Hoe zou dit gevecht aflopen?

Fisico is tamelijk vergelijkbaar met Adje uit dezelfde Hongerspelen, omdat ook Fisico nogal een onmemorabel personage is dat niet echt een duidelijke verhaallijn heeft. Ik zal altijd een zwak voor HS2 houden en zal de personages altijd als meer zien dan ze zijn omdat ik mijn herschreven versie al veel te lang in mijn hoofd heb zitten, maar goed, dit is dus Fisico. Ofzo.

Hij keek opzij en zag Fisico met een bijl op hem afrennen. Schattig. Para pakte een pijl uit zijn pijlenkoker, spande zijn boog aan en schoot. Helaas, gemist. Fisico had goede reflexen. Maar hij is niet erg slim. Para voelt de glimlach op zijn lippen als hij naar de jongen kijkt die in gevecht is met water in zijn keel. Zou het niet briljant zijn als hij zo dood zou gaan? Maar op dat moment staat isico al weer op. Helaas, dan moet het maar op de ouderwetse manier. Met een soepele zwaai haalt Para de sabel van Sushi tevoorschijn. Hij loopt niet op Fisico af; hij weet dat die wel naar hem zal komen. En dat klopt. Met de bijl boven zijn hoofd komt de belg op hem afgerend. Maar Para is snel. Met een simpele zwaai pareert hij de slag, en met een tweede zwaai van zijn sabel komt er een eind aan Fisico's leven.

144 – Goomuin (HS3 – 10e)

Wie zaten er in? Roosjuh en Goomuin! Er waren maar 3 wollen zakken per team: één had een koppel in de zak, een iemand in een zak zou iets scherps krijgen om te ontsnappen, de laatste zou in zijn eentje vast moeten blijven zitten. Met zijn vieren hadden ze een kamp opgezet. Het vreemdste was dat Goomuin een communicatiemiddel had gekregen. Had de rest dat ook gekregen? Niemand had iets van de rest van het groepje. Goomuin sprak er in.

Goomuin wordt vroeg in HS3 geintroduceerd als een van de tributen die in een zak zat. Doordat Goomuin direct uit de zak gehaald werdt en vervolgens op de voorgrond trad als de persoon die contact hield met de tributen bij de Hoorn, was er dus geen enkele kans dat Goomuin, zoals o.a. Kevin en Fisico2, de hele tijd in een zak zou zitten en basically vergeten zou worden. Dat klinkt positief!

Tosti en WM zitten verscholen achter een steen, als WM Oshi terug ziet komen.

Huh waar is Goomuin?

Ze besloten met zijn vieren (Tosti, WM, Roosjuh en SMF64) hier hun kamp op te slaan, aangezien het redelijk beschut lag en het al donker begon te worden.

Waar is Goomuin?

Snel maakte hij ook SMF 64, Roosjuh en Timtamtom wakker.

WAAR IS GOOMUIN?

Het enige wat T.G ervan weerhoudt om een complot te beginnen, is dat hij drie tributen eigenlijk te weinig vind om Para en Lucoshi samen te lijf te gaan.

SERIEUS GOOMUIN, WAA THE FUCK BEN JE GEBLEVEN???

Kevin en Goomuin zaten rustig om een soort omheind vuurtje, terwijl ze aan het eten waren. Ze hadden SMF al ontdekt en boden hem ook een hapje aan. Op zich niets bijzonders, maar wat bijzonderder was, waren de drie enorme walrussen achter hen.

O daar dus.

Lange tijd ben ik ervan overtuigd geweest dat Goomui spontaan was verdwenen, maar inmiddels heb ik ontdekt dat er wordt verteld dat Roosjuh haar team kwijtraakte toen ze opzoek ging naar de andere zakken, wat de kans groot maakt dat Goomuin gewoonweg hetzelfde heeft gedaan. Aangezien Goomuin vervolgens verteld dat hij na een paar uur Kevin vond, en dat de twee sindsdien samen zijn geweest op zoek naar hun team, klopt dit wel en is Goomui dus geen plothole meer. Wel is hij een awesome walrusrijder.

Oja, de walrussen, dat is ook zo. We zagen die enorme beesten rond de Hoorn zitten, ook op zoek naar eten. We waren eerst bang voor hen, maar Kevin gaf ze wat vis, en ze waren opeens dol op ons. Je kunt er ook prima op rijden, ze luisteren hartstikke goed.

Goomuin legt uit dat het plan is om op de walrussen Tosti & Wm backup te geven voor als de pleuris uitbreekt. Opzich een awesome idee, maar helaas sterven zowel Goomuin als Kevin kort daarna waardoor Goomuin al met al toch een van de meest random Top 10’ers ooit is.

Eerst wisten we niet hoe het kon, maar kort daarna kwamen Para en Lucoshi opdagen. Lucoshi schoot Goomuin neer, maar ik kon gelukkig nog wegkomen.

143 – Raceneus (HS2 – 5e)

Terwijl hij de maan over de boomtoppen heen ziet opkomen, denkt hij aan een eventuele allantie met zijn districtgenoot Raceneus.

Raceneus is zo’n bizar personage. Aan de ene kant is hij de beste vriend van winnaar T.G, die daardoor in ca driekwart van de verhaaltjes genoemd wordt. Maar tegelijkertijd is het de enige tribuut in de geschiedenis die 5e wist te worden zonder ooit een andere tribuut tegen te komen.

Daar was om de een of andere onverklaarbare wijze opeens een huis. Nou ja, ij stond er waarschijnlijkm al langers, maar raceneus had hem nog niet opgemerkt. Hij had uren achter elkaar gelopen, op zoek naar, ja naar wat eigenlijk? Hij dacht zelf water. Heel veel water had hij niet, en als het zou opraken zou hij niet ver komen. Hopelijk was er water in dat huisje... Hij liep naar de deur. De deur kraakte. Als er al iemand was had hij zichzelf prijsgegeven. Hij smeet de duer open. Leeg, verlaten. Hij was de eerste hier. En kijk: Eten, water, wapens, medische hulp, alles lag hier! Hier zou hij op adem komen. Een nachtje. Of twee nachtjes. Het was zonde dit achter te laten, toch? Hij rook wel een vreemde geur. Misschien was hier iets aangebrand ofzo. Alhoewel... Het rook toch meer naar rook. En niet zo'n beetje ook. Raceneus stapte de deur weer even uit. Hier was ook rook. Enorme rookpluimen kwamen uit het bos. En toen zag hij het pas echt. Overal om hem heen was rook en vuur. En het kwam schrikbarend snel op hem af... Hij had geen vlcuhtweg... Of toch wel...?

Basically komt het hier op neer: T.G denkt constant aan Raceneus, Raceneus zit opgesloten in een huisje, er is brand, Raceneus heeft een sponsorgift tegen de brand, en toch verbrand Raceneus.

Raceneus rende door het bos. Dankzij de gift van zijn sponsors baande hij zich een weg tussen de vlammen. En toen ontplofte alles. Overal om Raceneus heen vloog de aarde door de lucht. Bomen werden ontwortelt, en de lucht leek uit elkaar te vallen. Stof vulde de hele arena, en de vlammen waren niet meer tegen te houden en baanden zich een weg door alles wat er op haar weg kwam. Maar Raceneus zag hier allemaal niets meer van: hij lag levenloos op de grond, met de gift van zijn sponsors nog in zijn hand geklemd.

Raceneus als personage stelt al met al niet heel veel voor, maar door zijn connectie met T.G is hij zeker memorabel en komen we ook wat meer over hem te weten, zoals het feit dat hij vrijwillig meedoet aan de Hongerspeen. Al met al niet top 100 waardig ofzo, dus 143 it is.

Zijn vriend uit district 8, Raceneus, deed vrijwillig mee aan de Spelen, en omdat T.G hem niet alleen wilde laten gaan, tributeerde hij ook, alhoewel hij eigenlijk niet zo zeker van zichzelf was.

142 – Fisico (HS3 – 15e)

'Dan zijn wij over.' zegt T.G tegen Fisico.

Met slechts 11 vermeldingen is Fisico een van de minst zichtbare tributen uit HS3. Waarom in godsnaam staat hij dan boven bijna de helft van de andere personages uit HS3? Wel, omdat Fisico in die korte periode dat hij aanwezig was niet alleen een leuke, maar vooral ook noodzakelijke rol speelde.

T.G en Fisico lopen moeizaam door de diepe sneeuw. Ze bespeuren de felwitte vlakte op iets wat op een zak lijkt, maar ze zien niets opvallends. 'Zullen we het er op wagen en de walky talky gebruiken om hem op te sporen?' stelt Fisico voor.

Fisico is 1 van de 5 (:”)) tributen die gedurende HS3 dienen als rechterhand van leider T.G. In het begin splitst Team Blauw zich direct op, en aangezien T.G alleen over T.G schrijft en Fisico degene is die bij T.G blijft (wauw dat rijmt), is Fisico een vrij prominent personage voor eventjes. Ouja, prominent: hij wordt in totaal maar 11 keer genoemd, waaronder 3 keer na zijn dood, maar hij is in ieder geval aanwezig oke?

T.G wil daar net op ingaan als Fisico tussenbeiden komt. 'Het heeft geen zin om te blijven kibbelen.' zegt hij. 'Als we het kunnen, dan moeten we gewoon doorgaan met waar we mee begonnen waren: onze andere teamgenoten vinden. Lucoshi, jij weet waar Tuffie is, nietwaar? Dan stel ik voor dat jij, zoals T.G al zei, ons daar naartoe brengt.' Iedereen kijkt Fisico nu aan. Lucoshi gebaart alsof hij het met hem eens is. 'Fisico heeft gelijk.' zegt T.G.

Dit hierboven is de reden dat Fisico op 142 staat. HS3 is een groot broeinest van mensen die elkaar haten en teamleden die elkaar met de dood bedreigen enzo, en het is fijn om daar een nuchter iemand als Fisico tussen te hebben. I had Fisico dan ook graag verder zien komen om wat meer als T.G’s  meest betrouwbare teamgenoot te dienen ofzo.

"Eigenlijk hoort hij bij ons" zegt Fisico.

Zie je? Ook als Tuffie Lucoshi aan wil vallen, is het fisico die de boel probeert te sussen. Helaas krijgt hij meteen daarna een pijl door zijn kop en zien we hem nooit meer terug. Desalniettemin vind ik Fisico vanwege de duidelijke rol die hij speelde binnen het team een beter personage dan de walrusrijders enzo.

Op dat moment klinkt er een kanonschot. Ze kijken om zich heen en daar, achter T.g. licht Fisico: dood. Hij heeft een pijl in zijn nek met daaraan een lapje stof waarop staat geschreven:
Wie niet weg is is gezien. Ik kom.

141 – Raceneus (HS3 – 7e)

'huh met raceneus wat is dit ding'. SHIT! Raceneus kon ook mee communiceren via dit ding! Hij zou er misbruik van kunnen maken! De 4 stond voor het aantal mensen die konden communiceren. Raceneus moest snel dood, dat was duidelijk.

'Wij gaan naar Raceneus op zoek. Met dit apparaatje kunnen we hem allicht sneller vinden. BLF en Adje dekken ons als we in aanvaring komen met Team rood.'

Ik post dit keer 2 quotes in plaats van 1 omdat ik het komisch vind dat beide teams als eerste doel hebben om Raceneus te vinden. Raceneus zit namelijk in een zak (samen met Fisico2!!!), en heeft een walky-talky waarmee hij met beide teams kan communiceren. In eerste instantie is het T.G’s levensdoel om Raceneus te vinden (HS2 flashbacks), maar dan gebeurt er ineens dit:

T.G was Raceneus helemaal vergeten.

Lol. BLF en Adje hebben Raceneus weten te vinden, en brengen hem zwaargewond naar T.G.  Vanaf dat moment is Raceneus dus lid van het samengestelde team, en... Laten we het erop houden dat het soms maar beter is om gewoon in een zak te blijven zitten.

'Tosti, weet je wat ik denk? Dat jij eigenlijk scientist-captain zou moeten worden.' grapt Raceneus. Zonder dat er op die opmerking gereageerd wordt, loopt iedereen verder over de bevroren rivier.

Mijn god wat een verschrikkelijk slechte humor. Maar goed, gelukkig voor mij schiet mijn naamgenoot me niet veel later te hulp door Raceneus te vermoorden, ondanks dat Raceneus en Para in hetzelfde team zitten en Para T.G ervan probeert te overtuigen dat hij weer onderdeel van het team is. Uiteraard een bijzondere tactiek, maar iedere reden om Raceneus te vermoorden is welkom!

Hij rent naar degene die probeert weg te rennen: Raceneus. Met een snelle zwaai snijd hij in zijn voorhoofd met het zwaard. Een kanonschot klinkt.

Dus dat is het verhaal van Raceneus: van veroren held in een zak naar nutteloze, zwaargewonde Roosjuh wannabe naar HS15-Fisico voorganger naar dood. Zoals misschien al duidelijk was ben ik geen fan van Raceneus, maar het is geen überslecht personage dus ach.

'En Raceneus dan? Waarom doodt je hem dan?!' zegt T.G, die moeite heeft om zich in te houden. Er verschijnt een grijns op Para's gezicht. 'Omdat ik wist dat jullie mij niet zouden vertrouwen. Zie hier het resultaat.'

Dat was weer een editie van deze doldwaze ranking! Zodra jullie hebben gespeculeert en gemasturbeert en gepandabeert breng ik jullie de volgende update, met 9 tributen dit keer. In de volgende update zullen geen top 10’ers zitten. Wel zullen 7 van de 9 Hongerspelen vertegenwoordigd zijn, en zullen er 3 tributen geëlimineerd worden die in T.G’s  eerste voorspelling bij de eerste eliminaties zouden horen. Door deze update is HS2 btw inmiddels aan de laatste 9 personages toe. HS6 heeft nog 12 personages in de running, HS3 13, HS4 en HS8 15, HS14 18, HS12 19 en HS9 en HS15 hebben ieder nog 21 personages.

30 Re: Para rankt alle 216 tributen op ma 22 jun 2015, 20:46

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Wederom zaten er een aantal grappige stukjes tussen. Bij Goomuin moest ik bijvoorbeeld wel lachen (''WAAR IS GOOMUIN!?'') en ook bij Raceneus een beetje. Wel grappig dat je Raceneus de voorganger van HS15 Fisico noemt, toen ik hem verzon had ik namelijk ook precies Raceneus in gedachten Razz . Ik blijf hoop houden dat hij de bij de volgende update eindelijk afvalt.

Volgende keer dus drie personages die ik als een van de eersten afvallers had voorspeld... dat gaan volgens mij Henk Spermatank, HS9 Goomuin en HS15 Fisico (ik blijf hoop houden :'') ) worden.

Laatst aangepast door T.G op do 25 jun 2015, 17:34; in totaal 1 keer bewerkt

Profiel bekijken

31 Re: Para rankt alle 216 tributen op ma 22 jun 2015, 23:18

Olivier Vanilla

Ja dit zijn enkel HS2 3 4 6 en die vind ik stiekem iets minder leuk om te lezen. In discussie gaan doe ik dus ook niet, ben het er wel mee eens denk ik. Ben benieuwd naar de volgende update.

32 Re: Para rankt alle 216 tributen op ma 22 jun 2015, 23:26

Prins Para Vanilla

3 is geweldig. 4 is goed. 2 is nostalgie. 6 is nodig om 8 beter te waarderen.

Gesponsorde inhoud

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 2 van 13]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Volgende

Permissies van dit forum: