Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Para rankt alle 216 tributen

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down  Bericht [Pagina 10 van 13]

136 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 18 nov 2015, 20:30

Prins Para Vanilla

Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
40 – Para (HS9 – 6e)
Van alle nog over gebleven personages, is Para de minst relevante en de minst unieke, en daarom de logische volgende eliminatie. Para is een van de beste bijpersonages uit de geschiedenis van de Hongerspelen. Zoals eerder al gezegd, lijkt Para zowel qua karakter als qua rol heel veel op HS15 Wm voordat deze overstapt. Ook Para is de sterkste vechter van zijn team, iemand die het niet altijd eens is met zijn leider en dat vaak op een nogal botte manier laat blijken, maar wel met een goed hart. Para ging vaak tegen Necrodeus in, maar dat was puur om Necrodeus en het team te helpen, en uiteindelijk had Para het ook vaak aan het rechte eind. Daarnaast heeft Para natuurlijk zijn vriendschap met jolien, die tot aan zijn dood voor 100% bestond uit subtiele, kleine momentjes in plaats van “OMG KIJK EENS HOEVEEL JOLIEN EN PARA VAN ELKAAR HOUDEN DIT IS HEEL BELANGRIJK!!!” zoals 99% van de vriendschappen/liefdes in de Hongerspelen wel geschreven worden. Para was nooit een hoofdpersonage, maar gewoonweg een van de meer aanwezige leden van Team Blauw, die af en toe wat kleine momentjes van focus kreeg (zijn reddingsactie van Necrodeus, het gewond raken door de overstroming, zijn speeches tegen Necrodeus....) Para’s dood is wat anticlimatisch en vooral gewoon slecht geschreven omdat de confrontatie met Oshi nergens voor nodig was en het afscheid van Jolien mij iets te melodramatisch was ivm de subtiliteit die de rest van de Hongerspelen gehandhaafd werd, maar aan de andere kant zorgt Para’s dood wel voor een extra spanning, aangezien Para mogelijk de enige tribuut was die WM nog in een eerlijk gevecht had kunnen doden. Al met al is Para gewoon een bijpersonage waar praktisch niets mis mee is, dus vandaar deze relatief hoge plaats.

39 – Necrodeus (HS14 – 2e)
Necrodeus is een goodguy paperclip met een backstory, met wat unieke karaktereigenschappen, met genoeg belachelijkheid (#stokstaartjes) om hem niet als obvious winnaar te beschouwen, met een unieke chemie met Ad Venture, en met genoeg relevantie aangezien hij 2e werdt. Zijn moord op JiHawk komt volledig uit het niets en is tamelijk OOC, maar 39 is een goede plaats voor hem. Heel veel meer heb ik niet over Necro te zeggen, hij is gewoon een van de betere underdogs in de geschiedenis.

38 – Pokéfan (HS9 – 17e)
De laatste persoon die de laatste 16 niet haalde in deze ranking was HS15 Tuffie op 89. Dat laat zien hoe fucking goed Pokéfan wel niet is. Pokéfan is en blijft de koning van de verloren potentie. Niet alleen vanwege zijn boeiende verhaallijn, maar ook omdat hij simpelweg een van de meer complexe personages in HS9 is. Pokéfan is geen echte goodguy, maar ook geen echte badguy. Zijn bedoelingen lijken goed, maar komen voor een deel voort uit arrogantie en haat. Hij is een goede leider voor team Geel, maar hij is absoluut niet sympathiek tegenover zijn teamleden. De rivaliteit tussen Pokéfan en WM, maar ook tussen Pokéfan en Lyne is interessant, omdat beide partijen eigenlijk fout zitten. Qua karakter lijkt Pokéfan eigenlijk heel veel op Chris uit HS12. Combineer dit alles met zijn cruciale rol in het verhaal, en het feit dat we enige backtry over hem krijgen, en je hebt een van de betere personages ooit, de tevens een van de hoogtepunten was in de All-Star Spelen. Hij is absoluut verloren potentie, omdat het impelweg een van de betere, boeiendere personages in HS9 was, maar zijn vroege dood heeft hem wel zijn relevantie in de Hongerspelen-geschiedenis gegeven, als het ultieme “Wat als”-personage.

37 – T.G (HS3 – 3e)
Als ik me niet vergis is dit de laatste T.G in deze ranking! T.G uit HS3 is hét schoolvoorbeeld van een goodguy underdog leider, behalve dan het feit dat T.G (net als de rest van de cast van HS3) helemaal geen goodguy is. Hij ziet zichzelf absoluut als goodguy underdog, maar in werkelijkheid is hij net zo’n klootzak als de rest. Maar dat maakt T.G juist boeiend. Het is iemand die er heilig van overtuigd is dat alles wat hij doet goed is, dat hij de juiste beslissingen maakt, maar in werkelijkheid is hij mogelijk dé veroorzaker van alle problemen binnen HS3. Het is zijn onnodige houding tegenover Lucoshi die hem in conflict brengt met Para. Het is zijn arrogantie die uiteindelijk zijn eigen dood veroorzaakt. En daarnaast is hij in zijn doen en laten gewoon onwijs badguyerig. Zoals hij Selletje behandeld bij de Hoorn, zoals hij SM64 vermoord, zoals hij Lucoshi bedreigt... Het is puur in T.G’s eigen hoofd dat hij sympathiek over komt. Dus vandaar deze plaats.

36 – Lazerstraal (HS4 – 2e, HS14 – 12e)
Ik vind het best bizar dat WM Lazerstraal 20 plaatsen hoger heeft staan dan ik weet je? Lazerstraal, beste mensen, is 100% Goodguy Paperclip Underdog. Dat is oprecht alles wat haar karakter inhoud. “Waarom staat ze dan hoger dan andere goodguy underdog paperclips?” Wel, dat zal ik uitleggen!
Zoals eerder gezegd probeer ik de personages altijd in hun context te beoordelen. En feit is dat Lazerstraal, hoewel ze overall misschien niet zo uniek is, beide keren dat ze speelde wél uniek was. In HS4 was Lazerstraal het eerste vrouwelijke personage met een hoofdrol, het eerste personage met een liefdesverhaallijn, de eerste vrouw die de top 10 haalde en de eerste vrouw die de finale behaalde. In HS14 was ze de eerste canon All-Star, als we HS10 meerekenen de eerste die in 3 Spelen meedeed, de eerste vrouw die ooit bovenaan de namecount heeft gestaan, en de eerste persoon die bovenaan de namecount heeft gestaan maar voor de laatste 10 stierf. Bovendien was haar rol in zowel HS4 als HS14 cruciaal, wat over de meeste andere Goodguy paperclips niet te zeggen valt. Feit blijft echter dat haar karakter, buiten een kort momentje van rebellie in de finale van HS4 en een interessante inzinking in haar gesprek met Ad venture in HS14, echt totaal niet boeiend genoeg was om een top 20 plaats te gunnen.

35 – Lucoshi (HS9 – 4e)
Deze update begint echt een HS9 slachtpartij te worden weet je. Goed, van alle incompetente leiders is Lucoshi by far de minst competente, en daarom by far het beste personage! Serieus, ik denk oprecht dat Lucoshi van alle 216 personages de minst competente was. Die jongen kon oprecht niets. Hij wordt geïntroduceerd als een soort goodguy underdog maar direct in het eerste verhaaltje maakt hij al een stomme fout, en vanaf daar gaat het alleen maar bergafwaarts. Hij heeft geen gezag, kan totaal niet met stress omgaan, is alles behalve intelligent, heeft geen enkel tactisch inzicht, is sociaal niet bepaald vaardig en laat zonder enige moeite over zich hee lopen door de andere tributen in zijn team. Uiteindelijk ziet Lucoshi dit zelf ook in en probeert hij zelfmoord te plegen, maar zelfs dat mislukt waardoor hij wonder boven wonder de laatste 4 weet te halen. Uiteraard herinneren we ons Lucoshi voornamelijk voor dat laatste moment waarop hij die laatste cruciale fout maakt en de meest lugubere dood ooit sterft. Lucoshi is misschien niet top 20 waardig, maar hij is wel behoorlijk underrated omdat hij écht de perfecte incompetente leider was.

34 – Noémie (HS12 – 10e)
Verrassend hoog? MIsschien, maar dit is geen ranking op basis van persoonlijke voorkeur. Noémie is een onwijs intrigerend, complex personage met een tamelijk unieke verhaallijn. Noémie wordt geïntroduceerd als een badguy die zó geforceerd was dat zelfs ik er de lol niet meer van in zag. Er werd véééél te hard geprobeerd om Noémie als dé badguy der badguys neer te zetten, maar dat lukte gewoonweg niet omdat Noémie... Helemaal niet slecht was? Seriously, het enige wat ze heeft gedaan is iemand uit een ander team vermoorden bij de Hoorn, 1 keer bitchy doen tegen Jolien, WM als spion op het andere team afsturen, en.... Dat was het? Maar er werd costant over haar gepraat alsof ze de duivel was ofzo, en dat sloeg gewoon nergens op. Maar nu, nu we weten hoe de verhaallijn afloopt en geconcludeerd hebben dat Jolien een psychopaat is, kunnen we Noémie in een heel ander licht bekijke Nu is Noémie eigenlijk een heel zielig meisje, met een tragisch achtergrond verhaal, die zichzelf simpelweg wil bewijzen, uit de schaduw van haar broer wil stappen. En ja, ze doet dit in eerste instantie door haar team te verraden en te stoken in Team Blauw, maar laten we wl wezen: vrijwel iedere andere tribuut heeft ergere dingen gedaan. Toch blijft Noémie met zichzelf worstelen, en komt ze uiteindelijk tot inkeer. Noémie is niet slecht, ze is gewoon iemand die door haar moeilijke jeugd veel problemen heeft gehad. De overige personages in deze ranking zijn belangrijker, origineler of beter geschreven dan Noémie, maar Noémie is absoluut een goed personage met onwijs veel diepgang en een intrigerende verhaallijn, ondanks dat er zo’n 4/5 intrigerendere verhaallijnen waren in HS12.

33 – Koopalingsfan (HS4 – 15e)
En toen was e rnog maar 1 iemand over die de top 10 niet gehaald heeft! Koopalingsfan is, by far, een van de bizarste persoonages ooit. In tegenstelling tot zijn naamgenoten uit eerdere Spelen, is Koopalingsfan echter wel realistisch, en intrigrerend. Koopalingsfan heeft namelijk syndroom van Down. Hij heeft dus het denkniveau van een nog veel jonger kind, maar zit in het lichaam van een gespierde tiener. Dat geeft Koopalingsfan iets unieks, doordat hij in zekere zin de jongste deelnemer ooit is aan de Hongerspelen. Kinderen van 12 zijn misschien jong, maar begrijpen wel waar ze in verzeild zijn geraakt, en kunnen rationele beslissingen nemen. Koops kon dat niet. Koops leefde in een soort fantasiewereld, hij had helemaal niet door wat er aan de hand was. Hij werd door T.G enigszins misbruikt, omdat Koops zonder nadenken mensen kon vermoorden die volgens zijn leider slecht waren. Daardoor was hij ook een van de gevaarlijkste tributen, omdat Koops simpelweg het denkvermogen niet had om te beseffen wat een moord betekend. Maar ondanks die dreiging had Koops ook iets schattigs. De manier hoe hij aan het spelen is met “Tankman” en “Baksteen” doet je beseffen hoe vreselijk het is van het Kapitool om zo iemand de Arena in te sturen. Zeker tussen alle oppervlakkige, onopvallende andere personages van HS4 was Koops écht een heel vbijzonder personage, en ik vind daarom dat deze plaats meer dan verdiend is.

32 – Tosti (HS3 – 1e)
En weer een winnaar die geëlimineerd wordt! Tosti was, tot aan HS9, de enige echte main badguy in de Hongerspelen geschiedenis. Tuurlijk waren er genoeg andere badguys, maar die waren ofwel tijdelijk (HS2 JiHawk, HS6 Jeffrey), ofwel werden ze pas later echt slecht (HS3 Para, HS6 Ulysses, HS8 NMU), ofwel waren ze simpelweg niet per sé de voornaamste antagonist van de goodguys (HS2 Para, HS8 JiHawk). Tosti was echter de leider van het “vijandelijke team”. Of je T.G, Lucoshi of Para nu als main goodguy van HS3 pakt: Tosti is altijd de voornaamste badguy. Tosti was een competente leider, die gezag uitstraalde. Hij haalde de beste score van iedereen, en was meesterlijk in manipulatie. Momenten zoals zijn entree na Fisico’s dood, zijn “voorstel”/bedreigig aan T.G om samen te werken en zijn teken om aan te vallen zodra bekend wordt gemaakt dat de teams niet samen kunnen winnen laten constant zien dat Tosti uiteindelijk de controle heeft over het verloop van de Spelen, en geen goede intenties heeft. Wat Tosti bovendien uniek maakt in de geschiedenis van de Hongerspelen is het feit dat hij nog won ook! Tosti is mogelijk de meest dominante tribuut ooit, en hij won. Een beetje alsof Dokter Leeuw HS15 had gewonnen. Wel puntaftrek voor de insonsistentie op sommige punten, met name de finale. Al valt dat eigenlijk best mee en heb i me daar altijd best wel over aangesteld.

31 – Para (HS4 – 10e)

Para is door zowel mij als WM verkozen tot beste leider ooit! Dat is opzich al tamelijk uniek! Net als wel meer zaken rondom Para tamelijk uniek zijn. Para leek namelijk de gedoodverfde winnaar van HS4. Hij was mogelijk de beste vechter in de Arena, wist als enige daadwerkelijk teamgenoten te bevrijden uit het kasteel, had de leiding over een team met meerdere sterke tributen, die stuk voor stuk zij gezag respecteerden... Zijn gedrag in het kasteel lijkt vrij badguyerig, maar dat komt meer doordat we het zien door de ogen van T.G. In werkelijkheid is Para in die scenes namelijk niet zozeer een badguy, maar simpelweg iemand die doet wat tributen horen te doen tijdens de Hongerspelen, namelijk de tegenstanders vermoorden wanneer je de kans krijgt, zeker als je teamgenoten in gevaar zijn. Maar dan komt er een verandering binnen Para’s verhaal. Nadat we hem de eerste helft van de Spelen hebben zien domineren, beseffen we ons dat Para’s team (buiten Oshi) al die tijd nog geen hap eten op heeft, in tegenstelling tot de andere teams. Door een vervelende Draak wordt de voedselvoorraad die Lucoshi heeft weten te verzamelen ook nog eens flink ingedunt, en als kers op de taart is teamgenoot Bandaka ernstig verzwakt. Aarom besluit Para om het weinige eten dat er is te verdele onder zijn drie teamgenoten en zelf niets te nemen. De combinatie van heel de Spelen actief betrokken zijn bij verschillende gevechten, de halve Arena 2 keer doorgelopen hebben, veel trappen op en af gerend hebben en al die tijd niets eten zorgt ervoor dat Para verzwakt, waardoor hij een zwaardgevecht verliest en Bandaka vermoord wordt. Para’s kans op voedsel wordt weggekaapt als vervolgens blijkt dat Lennard de voorraad van Geel geplundert heeft. Uiteindelijk zorgt dit ervoor dat Para gaat hallucineren, en een giftige paddestoel eet. In een van mijn favoriete scenes ooit smeekt hij zijn broer uiteindelijk non-verbaal om hem uit zijn lijden te verlossen. De verhaallijn en ook Para zef zijn relatief oppervlakkig geschreven, maar de verhaallijn, gecombineerd met het feit dat Para toch een übertribuut was, maken hem naar mijn mening memorabel en interessant genoeg om deze hoge plaats te verantwoorden. Bij WM zal hij sowieso lager staan en dat kan ik begrijpen, maar binnen de context van HS4... Para is eigenlijk de eerste “gedoodverfde winnaar” die relatief vroeg sterft, vergelijkbaar met een HS9 Adje of HS14 Lazerstraal, dus 31 it is.

Profiel bekijken http://www.xnxx.com/c/Lesbian-26

137 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 18 nov 2015, 20:31

Prins Para Vanilla

Lol mijn 2 Para write-ups zijn even lang als de andere 8 bij elkaar Cute

138 Re: Para rankt alle 216 tributen op do 19 nov 2015, 00:21

Olivier Vanilla

Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Koopalingsfan heeft namelijk syndroom van Down. Hij heeft dus het denkniveau van een nog veel jonger kind, maar zit in het lichaam van een gespierde tiener. 
Dude, ken je stoornissen. Een van de kenmerken van Down syndroom is dat ze hyperlaxiteit hebben (zwakke spieren) en dat ze een groeiachterstand hebben. Koopalingsfan had dus geen Down-syndroom aangezien dat niet zou kunnen. Gewoon autisme, zwakbegaafdheid of allebei. Of is hij daadwerkelijk genoemd met Downsyndroom in HS4? Want dan=plothole!

Verder ben ik het met alles eens in deze ranking ongeveer (alhoewel ik zelf sommige personages op andere plekken zet maar oke). De Para write-ups waren wel te lang dus fux dat even!!!

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats
Profiel bekijken http://www.toadplaza.com

139 Re: Para rankt alle 216 tributen op do 19 nov 2015, 00:33

Prins Para Vanilla

Zwakbegaafd wordt volgens mij gezegd. Ik ben een theaterwetenschapstudent die hiervoor Marketing heeft gestudeert en een NT-profiel had. Hoe moet ik stoornissen kennen?

140 Re: Para rankt alle 216 tributen op do 19 nov 2015, 01:24

Olivier Vanilla

Down syndroom is best wel een van de bekendste en kenmerkende stoornissen, het valt ook best wel op Razz. Gewoon het onderscheid: autisme, verstandelijk gehandicapt, downsyndroom is simpel en kan iedereen wel maken. Autisme is een handicap in sociale interactie en in communicatie met mensen, een verstandelijke handicap is gewoon heel laag IQ(IQ <70, IQ tussen de 70-85, is zwakbegaafdheid), down syndroom zijn mensen met een chromosoom te veel (BIOLOGIE! dat heb je gehad) die daardoor er raar uit zien en sowieso moeite hebben met functioneren als mens op haast alle fronten. Vaak komen deze stoornissen wel samen voor bij een persoon.

Zo, je hebt weer wat geleerd!

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats

141 Re: Para rankt alle 216 tributen op vr 20 nov 2015, 00:03

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Tja, ik heb hier eigenlijk weinig op aan te merken. Prima update. Ik had personages als HS9 Para en HS3 Tosti misschien iets hoger verwacht vanwege hun relatief grote invloed op het verhaal, maar ik zal er niet wakker van liggen, om het even heel cliché te zeggen. Tevens verbaast het mij dat HS4 Koops zo hoog staat, maar vanwege zijn unieke persoonlijkheid in verhouding met de rest van de cast van HS4 is dat misschien ook wel terecht. Vygan is een vergelijkbaar geval (en daarom wat mij betreft ook de beste niet-Top-10-er), aangezien de meeste personages van HS9 geen enkele vorm van unieke persoonlijkheid hebben.

Profiel bekijken

142 Re: Para rankt alle 216 tributen op zo 22 nov 2015, 16:13

Prins Para Vanilla

30 – Hitomi (HS8 – 1e)
Het spreekt opzich best wel in ons voordeel dat zowel bij mij als bij WM alle winnaars iig de top 50 gehaald hebben.
Hitomi is in theorie een veel beter personage dan in de praktijk. Hitomi heef absoluut een interessante verhaallijn, en een interessant karakter, maar met name die verhaallijn is vééél te oppervlakkig geschreven. Het is een beetje hetzelfde als wat ik bij Ulysses heb gezegd. Het hoogtepunt van Hitomi het moment waarop haar karakter gevormd wordt en ze zodoende interessant genoeg wordt om haar een echt bevredigende winnaar te maken, ontbreekt namelijk. Het allergrootste voordeel van mijn HS8 rewrite over de oorspronkelijke HS8 is het feit dat we Hitomi, Ulysses en Goomuin daadwerkelijk vakantie zien vieren. In de echte HS8 wordt er enkel over verteld als het al voorbij is. En dan ook nog uit Goomuin’s oogpunt. Hitomi’s daadwerkelijke rol in HS8 is eigenlijk angstaanjagend klein. Ze is by far de minst uitgewerkte van het trio Hitomi-Ulysses-Goomuin, en het is echt pas aan het einde dat ze een volwaardig, op zichzelf staand personage wordt.
Waarom staat ze dan toch nog zo relatief hoog? Allereerst het argument dat ik al vaker gebruikt heb: context. Hitomi was de eerste vrouwelijke winnaar. En Hitomi was de winnares van HS8, wat haar automatisch een HS-icoon maakt. Maar daarnaast is Hitomi ook redelijk uniek. Hitomi is een heel jong meisje en wordt meerdere malen omschreven als heel klein. Meestal is dat het recept voor slachtvoer, maar Hitomi werd een underdog. Ze bleek direct redelijk competent te zijn, en is nergens in de Hongerspelen overgekomen als hulpeloos. Hoe oppervlakkig het ook geschreven is, haar verhaallijn maakte haar wel extreem sympathiek, en vanaf het moment dat ze met NU richting Mt Paddo vaart, wordt ze ook wel de main goodguy van het verhaal. Haar latere verschijningen in HS12, 14 en 15 maakten haar ook een van de, zo niet de sympathiekste winnaar van allemaal. De ingrediënten zijn er dus absoluut voor een top 20 personage (zoals ze bij Wm’s ranking is), maar ze is gewoonweg niet goed genoeg geschreven.

29 – Sushi (HS14 – 5e)
Sushi is, vergelijkbaar met Hitomi, een personage dat in theorie veel beter is dan in de praktijk. Sushi is een van de meest gecompliceerde personages ooit. Zijn backstory is tamelijk briljant, en hoewle hij overduidelijk de main badguy is, heb je ergens ook wel weer medelijden met de manier hoe het Kapitool hem misbruikt. Hij is een van de meest dominante badguys ooit, de leider van de beroepstributen, hij speelt een cruciale rol in het verhaal... Maar zijn karakter springt er gewoonweg écht niet uit. Hij is echt de meest basic badguy ooit, met geen enkele interessante karaktereigenschap. Opzich is dat niet per sé vervelend, maar in HS14 lopen verschillende veel betere badguys rond, waardoor Sushi als main badguy gewoonweg tegen valt. Eigenlijk staat Sushi wat dat betreft best wel symbool voor HS14: in theorie hadden zowel Sushi als HS14 veel beter moeten zijn dan ze uiteindelijk zijn geworden. Neemt niet weg dat Sushi nog steeds goed genoeg is voor 29/216, wat helemaal geen slecht resultaat is. Ieder personage dat nu nog aan bod komt behoort tot de creme de la creme van de Hongerspelen-personages, maar ze kunnen nu eenmaal niet allemaal op 1 staan.

28 – Jolien (HS9 – 1e)
Ik denk dat Wm het het beste verwoorde in zijn Jolien write-up: Jolien is het beste bijpersonage ooit, alleen bleek ze helaas geen bijpersonage te zijn. Jolien is echt tamelijk perfect als bijpersonage. Team Blauw focussed voornamelijk op necrodeus (en Vygan in het begin), met T.G en Para die afwisselend als Necro’s rechterhand mogen optreden. Van de 4 overige leden, is Jolien de meest prominent aanwezige, en tevens gewoonweg de leukste. Jolien is een van de boogschutters van Team Blauw, en gedurende het verhaal blijkt ze steeds meer bad-ass te zijn. Daarnaast is ze gewoon heerlijk sassy, soms tegen het bicherige aan, maar tegelijkertijd wel sympathiek omdat ze eigenlijk altijd gelijk heeft. Haar vriendschap/liefde met Para is en blijft een van de hoogtepunten van HS9 en de Hongerspelen in het algemeen, omdat het echt voor 100% bestaat uit kleine momentjes. Jolien’s rol wordt langzaam maar zeker groter naarmate het aantal tributen kleiner wordt, maar dat is op dat moment nog helemaal geen probleem. Haar rol groeit langzaam narmate het verhaal vordert, waardoor het nooit geforceerd wordt (zo kan het dus ook, HS9 Tosti!) Uitendelijk blijven alleen zij en Necrodeus nog over in team Blauw, en hoewel Jolien nog steeds de meest bad-ass persoon van heel de Arena is met inmiddels 3 kills op haar naam, blijft de focus bij Necrodeus liggen. Tot aan Necrodeus’ dood blijft de focus bij Necrodeus liggen. Tot aan Lucoshi’s dood blijft de focus van HS9 überhaupt bij team groen vs WM liggen, met Team Blauw er meer voor de gezelligheid bij. De finale is vrijwel volledig door de ogen van Necrodeus en WM geschreven, pas tegen het echte einde komt Jolien ineens op de voorgrond. En ze wint. Het is zo’n ongelofelijke anticlimax. Jolien had nooit mogen winnen. Jolien had 4e ofzo moeten worden, en dan was ze echt ongelofelijk awesome geweest. Dat is ze nog steeds, maar haar overwinning slaat gewoon oprecht nergens op. Dus vandaar dat ik haar niet hoger dan dit zet.

27 – Selletje (HS14 – 7e)
Alle personages die nog in de race zijn zijn ófwel heel complex en goed geschreven, ófwel heel erg uniek, ofwel beiden. Selletje is vooral heel erg uniek, want ze is zo complex als een paperclip. Selletje is puur een karikatuur. Selletje is puur een over the top badgirl. En tja... <3 <3 <3
JiHawk wordt meestal gezien als de betere van de twee, en ook ik heb JiHawk hoger staan dan Selletje. Maar Selletje’s karakter is imo og unieker dan dat van JiHawk. Ze is écht de meest over the top badguy van alle Hongerspelen, en het feit dat ze de enige échte over the top badGIRL is, maakt dat eigenlijk nog beter. Selletje besteed haar hele tijd in de Arena aan messen likken, gezichten likken, bloed likken, JiHawk likken en andere dingen likken. Ze praat met een soort kinderlijk enthousiasme over het plegen van moorden, en lijkt oprecht geen andere emotie dan “heel erg blij” te hebben, wat in combinatie met haar extreem bloeddorstige karakter echt ontzettend onheilspellend is. Het duo Selletje-JiHawk is echt heerlijk, omdat ze zóóó over the top zijn. Selletje is 1 van de 3 overgebleven personages in deze ranking die nooit een verhaaltje uit haar oogpunt heeft gehad, en gecombineerd met het feit dat we echt niets van haar weten, en het feit dat ze uiteindelijk vooral de sidekick van JiHawk was, is dit het hoogste dat ik haar kan plaatsen.

26 – Lucoshi (HS3 – 9e)
Lol WM wilde Lucoshi er voor de top 100 al uit hebben. HS3 haat is niet gezond.

Lucoshi heeft een van de meest fascinerende underdog-verhaallijnen ooit. Hij begint als een vrij incompetente, jonge knul, die voornamelijk als slachtvoer moet diene voor zijn team. Ondanks dat vermoord hij Tuffie bijna, omdat hij wél ee hele sterke vechter is. En dan wordt hij onder zijn hoede genomen door grote broer Para. Lucoshi is een beetje ene zeikjong, maar wel de meest sympathieke van de hoofdpersonages van HS3. Ondanks dat Lucoshi duidelijk een sterke vechter is, die 3 kills op zijn naam heeft staan en samen met Para de Arena tamelijk terroriseert, blijft er constant een kinderlijke onschuld zichtbaar. Uiteindelijk is Lucoshi ook maar gewoon een 13 jarige jongen, geen koelbloedige moordenaar. Dit geldt natuurlijk voor de meeste personages, maar Lucoshi herinnert je er wel constant aan hoe jong deze kinderen eigenlijk zijn. Aar goed, ondanks zijn moeilijke start zie je Lucoshi zich ontwikkelen gedurende HS3. Hij wordt volwassener, kan steeds meer op zijn eigen benen staan. Zijn moord op Timtamtom bewijst dat. Hij blijft echter wel constant de bescherming van Para opzoeken, wat logisch is. Dat zou iedereen in de Arena doen als ze een familielid bij zich hadden. En dan komt de climax: Lucoshi en Para kunnen niet samen winnen. Lucoshi beseft zich direct dat hij Para zal moeten vermoorden. Alleen is Para sneller, en Lucoshi sterft. Overall is Lucoshi een van de meest complexe personages uit de vroegere Hongerspelen, en tevens een mooie underdog die een duidelijke groei doormaakt, én hij is extreem prominet aanwezig, en was bijna net zo’n obvious winnaar als HS9 Adje. Genoeg reden voor mij om hem op 26 neer te zetten.

143 Re: Para rankt alle 216 tributen op zo 22 nov 2015, 22:12

Olivier Vanilla

Ok ik ben het met heel je write up eens dus ik kan niet echt nog punten maken ofzo. Zelfs Lucoshi of Hitomi, die ik heel anders heb staan, kan ik begrip voor opbrengen dat je ze zo hoog plaatst omdat je het goed uitlegt zonder echt onredelijke liefde daarvoor te gebruiken. Well done.

144 Re: Para rankt alle 216 tributen op ma 23 nov 2015, 00:01

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
HS3 Lucoshi staat naar mijn smaak wat hoog, maar wat Olivier zegt: je legt alles op een dusdanige manier uit dat ik het toch kan begrijpen. Prima update, lijkt me. Ik ben benieuwd hoe de Top 25 eruit zal gaan zien.

Profiel bekijken

145 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 25 nov 2015, 23:00

Prins Para Vanilla

25 – Para (HS15 – 7e)
Para is echt een heel moeilijk personage om te plaatsen. Hij heeft een vrij uniek karakter, hij is onwijs aanwezig, hij heeft een boeiende backstory, en toch ben je zijn bestaan basically direct na zijn dood vergeten. Ondanks dat Para een van de meest genoemde personages was van HS15, en dus ook nog eens een van de meest opvallende karakters, voegt hij vergeleken met de rest van de top 10 zó weinig toe aan het verhaal. Zin rol gaat niet veel verder dan irritant zijn en met BLF vechten. Hij heeft wel een verhaallijn, maar eerlijk gezegd besteedde ik zo ongeveer vanaf de dood van Adje geen enkele aandacht meer aan alles wat niet Team Zilver gerelateerd was omdat Hitomi-Lyne-Sushi veel boeiender was dan de rest bij elkaar. Ik heb HS15 pas 1 keer herlezen, en ook toen vond ik heel “WM zit bij Team Wit, maar nu zit Para bij Wit en Wm werkt samen met Necro! Onee Para werkt samen met Necro! WM zit bij Zilver! Para staat er alleen voor! Necrodeus doet ook nog dingen!” Ik vond die hele tango van teams gewoonweg te onoverzichtelijk en gewoon niet boeiend vergeleken met het schip vol lesbische seks ofzo idk.
Maar goed ik dwaal af. Para zit in Team Zwart, en Team Zwart wordt heel erg gepromoot als badguyteam ondanks dat ze dat niet echt zijn. Para is nooit echt een badguy, en ook nooit echt een goodguy, maar dan niet op een coole Ad Venture manier maar meer op een “Oja Para is er ook nog”-manier. Hij staat zo hoog omdat zijn karakter vrij uniek en bovendien bij vlagen hilarisch is, en ook héél erg over the top wat ik best wel kan waarderen (kom op, zingen in zijn slaap? En al die vage filmnamen?) Hij heeft een interessante band met meerdere personages. Zijn (eenzijdige) rivaliteit met Tosti, zijn haat-liefde verhouding met Hitomi, zijn verrassend goede chemie met Necro, zijn rivaliteit met BLF, zijn rivaliteit met DL…. En zijn achtergrondverhaal, met de link naar DL en de Rebellen, geven hem een stuk meer diepgang (hoewel daar vervolgens nooit meer iets mee wordt gedaan maar het idee was leuk) En uiteindelijk ontploft hij en wordt hij geneukt door BLF ofzo dus 25? WM had hem ook hier ergens dus die is het ondanks deze nietszeggende, vage write-up vast wel met mij eens.

24 – Fisico (HS4 – 1e, Winnaars – 9 )
Lol T.G heeft bij 130 al op Fisico gegokt en daarna nog eens bij Top 100, en nu staat Fisico gewoon boven 5 andere winnaars! (7 als je HS2 Tosti en HS3 BLF meerekent. En HS9 JiHawk is uiteraard ook een winnaar in mijn hart.)
Ja, als ik deze ranking had gemaakt na HS12 had Fisico hier niet gestaan. Nog steeds wel Top 50 hoor, maar niet zó hoog. Fisico als winnaar van HS4 is mogelijk de meest anti-climatische winnaar ooit? De hele Fisico-Lazerstraal verhaallijn en zelfs een groot deel van de finale werkte echt heel erg naar Lazerstraal toe. Maar toch, tijdens een herlezing na HS14 is HS4 Fisico helemaal niet zo verkeerd. Hij begint voornamelijk als leidend  voorwerp van Lazerstraal, maar bij de laatste 8 krijgt Fisico zelf ook karakter als hij en Lazerstraal voor het eerst (en laatst) een andere tribuut tegenkomen, namelijk Fisico’s leider T.G. Fisico haalt daar zijn innerlijke HS3-Para naar boven en dreigt T.G te vermoorden als hij zijn broertje zijn Lazerstraal iets aan doet. T.G stemt (na zich HS3 te herinneren lol) ermee in dat Lazerstraal bij team Blauw komt, en voor het eerst (en laatst!) zien we Fisico daadwerkelijk als teamlid fungeren in een teamspelen. Hij blijkt best wel een slimme jongen te zijn, en bedenkt een plan om het kasteel te laten ontploffen en zo IEDEREEN TE VERMOORDEN ZODAT HIJ EN LAZERSTRAAL IN DE FINALE KOMEN! Okee dat was niet zijn plan maar het gebeurd wel. In de finale doet Fisico best we badass door te doen alsof hij Lazerstraal gaat vermoorden, maar dat doet hij niet. Lazerstraal begint vervolgens Rebels te doen, maar Fisico wil dat niet omdat slachtvoer SM64 een boeiende backstory blijkt te hebben. En dan wordt President Snow boos en laat Lazerstraal opeten. Fisico is best wel pissed off en zint op wraak. Hij zegt iets in de trant van “Ik zal niet rusten totdat het Kapitool platligt, en President Snow dood aan mijn voeten ligt, terwijl alle districten mij toejuichen!” Fisico’s reactie op zijn overwinning is zo heerlijk anders dan die van alle andere winnaars dat het zijn paperclipheid gedurende de Spelen enigszins goedmaakt. En dan verdwijnt Fisico voorgoed uit onze levens.
OF TOCH NIET? HS14 gebeurd. Hoewel Fisico niet meedoet aan HS14, wordt zijn naam vaker genoemd dan die van ca de helft van de tributen bij elkaar. Lazerstraal is namelijk tot leven gewekt, en doet mee aan de Hongerspelen. Langzaam maar zeker ontdekken we dat Fisico, na HS4, spelmaker is geworden (Ja lol), om zich vervolgens te ontpoppen tot een van de voornaamste Rebellenleiders. Sorry, maar die twist is zó cool! Maar daar houdt het niet mee op. Via Hitomi, Para en Ad Venture (die niets met de hele rebellie te maken heeft maar dit soort dingen gewoon weet snap je?) krijgen we langzaam een ander beeld van Fisico. Fisico, de ultieme goodguy van HS4 die zich heeft ontpopt tot Heldhaftige Rebellenleider, blijkt in werkelijkheid te zijn opgegroeid tot een bikkelharde, bittere Rebellenleider die kinderen de dood in stuurt voor propaganda, en als we Selletje mogen geloven ook een Pedofiel is (wat, gezien zijn onnatuurlijke fetisj voor een 14 jarig meisje dat hij 8 jaar eerder zo’n ¾ dagen gekend heeft, best wel kan kloppen btw). En dan stormt Fisico bewapend de Hongerspelen-Studio in, dreigt hij caesar, Hans, Tuffie en Jolien te vermoorden en schiet hij uiteindelijk zichzelf door zijn kop. De Epiloog maakt hem nog veel complexer maar die telt hier niet mee.

Overall is HS4 Fisico een redelijk personage, maar de combinatie van ultieme Goodguy HS4 Fisico, en complexe half-goodguy/half-badguy Rebellenleider HS14 Fisico maakt hem een van de beste personages ooit en dus 24 waardig.

23 – Tuffie (HS12 – 4e)
DIT KRIJG JE ERVAN ALS JE HS3 PARA OP 26 ZET WM! Oké dat wist ik helemaal nog niet toen ik deze lijst maakte maar oké.
Tuffie is een kleine, lelijke jongen die als kind altijd gepest werd vanwege zijn uiterlijk. Uiteindelijk is er in hem iets geknapt, en heeft hij (bijna) heel zijn klas vermoord.
Tuffie heeft (bijna) heel zijn klas vermoord, en op slinkse wijze met NMU de schuld op Flappie afgeschoven. Hij schept hier graag over op op nationale TV.
Tuffie is een manipulatieve badguy die zich voordoet als een hele aardige jongen en al gauw ieders vertrouwen weet te winnen.
Tuffie flikkert Necrodeus in een ravijn en praat vanaf dat moment constant, in het openbaar en met een lichte evil-toon, over Jolien als zijn “Robijn”
Tuffie is een overpowered badguy die Wm volledig in zijn macht heeft
Tuffie is een zielig hoopje ellende dat wartaal uitslaat en zichzelf als de goodguy ziet
Tuffie is een hele redelijke jongeman die fouten begaan heeft, maar die WM er van weet te overtuigen dat ze samen nog kunnen winnen
Tuffie is een kwaadaardige gozer die WM direct na Flappie’s dood wil vermoorden
Tuffie is depressief en heeft grootheidswaanzin
Tuffie weet geen van bovenstaande Tuffie’s tot een consistent personage te verweven
Tuffie toonde onwijs veel potentie voordat hij Necrodeus van de berg af flikkerde, werd vervolgens bloedirritant, werd vervolgens een manipulatieve badguy met een awesome backstory die totaal niet klopte met zijn karakter, en switchte daarna constant tussen de laatste 2 en psychopaat/zielig hoopje ellende.
Tuffie is geen top 10 personage.

22 – Para (HS12 – 6e)
Laat ik allereerst beginnen met zeggen dat Para, net als Tuffie, meerdere kanten heeft. In tegenstelling tot Tuffie vielen deze kanten bij Para echter perfect samen, waardoor hij een bizarre combinatie van personages werd en daardoor extreem uniek.
-Para was lid van Team Geel, en de rechterhand van Chris. Ze bespraken samen tactieken, en deden samen vrijwel al het werk in het kamp. Ook waren ze de twee beste vechters van Team Geel. Deze vriendschap blijft heel de Hongerspelen bestaan, en is ergens wel vergelijkbaar met Para-Jolien van HS9 in die zin dat het vooral bestaat uit kleine momentjes en nooit geforceerd wordt (al moet ik toegeven dat ik in 1 van de eerste verhaaltjes wel héél vaak “Chris en Para” schreef). Als Para puur dit was geweest, had hij rond dezelfde plek als HS9 Para gestaan denk ik.
-Para was onderdeel van de lappie-Tuffie verhaallijn, en hoewel hij slechts zelden betrokken raakte bij het daadwerkelijke conflict, voegde het wel een leuke dynamiek toe met beide personages en kon hij daarnaast de lezer op een geloofwaardige, ongeforceerde manier van achtergrond informatie voorzien. Zijn sterfscène valt hier mooi mee samen, als hij Tuffie uitdaagt.
-Para was mógelijk de minst sympathieke tribuut van heel de Arena, omdat hij werkelijk voor niets of niemand enige emotie leek te voelen. Hoewel hij niemand vermoorde gedurende de Hongerspelen, stookte hij wel constant tussen de tributen, en provoceerde hij Ulysses en vooral Tuffie op walgelijke wijze. En uiteraard was er nog zijn behandeling van Flappie. Het feit dat hij zich blijkbaar maar al te goed bewust was van het verbond tussen Tosti en Chris, dat hij de banaan uit Chris’ tas jatte en vervolgens vol vermaak toekeek hoe dit het team uit elkaar dreef, en dat hij constant zonder enige reden belangrijke informatie achterhield voegen toe aan Para als mastermind van HS12.
 -En tot slot: Para was totaal gestoord. We hebben veel bizarre personages gehad, maar Para was mogelijk de bizarste, omdat alle andere personages duidelijk gewoonweg niet goed bij hun hoofd waren, terwijl Para overduidelijk een van de slimste en meest berekenende tributen van de Arena was. Soms was het wat over the top (met name het lachend door de modder rollen. Eigenlijk alleen het lachend door de modder rollen), maar verder hou ik van vrijwel ieder Para moment. De spin opeten, de “Para keek blij op, alsof het zijn verjaardag was”-achtige manieren van reageren, zijn “Braaf poesje, braaaaaf poesje!”, gewoon zijn hele manier van praten was briljant en consistent en fuck you WM Comic Relief is extreem belangrijk voor een verhaal omdat het anders kankersaai wordt. En “Ja, en hij zei dat jij vermoord was door Para.” Een hoog gegiechel klonk uit de bosjes. Leticia draaide zich vliegensvlug om. “Wat was dat?” “Niks” zei Tosti, die chagrijnig richting het giechelende bosje keek.” Is een top 10 moment in de geschiedenis van de Hongerspelen. Deal wit hit!
Maar goed, dat is dus Para. Een bizarre combinatie van vrij standaard karaktereigenschappen, die hij moeiteloos combineerde zonder ooit zelfs maar enigszins inconsistent te lijken. Para is 1 van de 2 overgebleven tributen zonder verhaaltje uit zijn oogpunt, en bovendien wss de minst relevante van de overgebleven tributen, dus dit is een mooi plekje voor hem. Bizar genoeg bijna precies waar WM hem ook plaatste.
Maar Tuffie had een betere verhaallijn.

21 – Vygan (HS9 – 12e)
Oké lol ik ga heel eerlijk zijn: ik ben het hier niet met mijn eigen lijst eens. Tuffie en Para, en misschien zelfs Fisico en andere Para, zijn betere personages dan Vygan. Maar ik ga de lijst niet meer aanpassen!!
Goed, Vygan is het beste personage dat de top 10 niet haalde. Dat is een feit. Vygan is ook een van de beste personages uit HS9. Dat is ook een feit. Vygan is tot aan zijn dood (als WM nog enigszins normaal is) de enige echt opvallende persoonlijkheid in HS9. Dat is ook een feit. Vygan is op HS14 Lazerstraal na het niet top 10-personage met de hoogste namecount. Da is ook een feit. Vygan was bijna fucking 19e geworden als Necrodeus niet zo vaag was geweest om zijn verhaaltje aan te passen omdat ik het niet zo leuk vond dat Vygan vroeg dood ging. Dat is helaas/gelukkig ook een feit.
Vygan begint als irritant lid van Team Blauw dat graag onderbevelhebber wil worden, ondanks dat hij binnen 1 minuut na het startsein al onderkoeld en dus onbruikbaar is geraakt. Vygan is in zijn periode bij Blauw best leuk, maar het leukste komt als hij zich ineens aansluit bij WM, en van irritante comic relief transformeert in überbadguy. Het Vygan-WM verbond is extreem over the top geforceerd badguyerig, maar dan op een Bassie en Adriaan manier ipv op een JiHawk en Selletje manier. Om en nabij de 100% van hun zinnen worden gevolgd door “zei Vygan kwaadaardig” of “lachte WM gemeen” of “stotterde Vygan superduperevilnogslechterdandebaronerig” ofzo, en het maakte ze eerder lachwekkend (COMIC RELIEF IS BELANGRIJK!) dan dreigend. Totdat ze Chris vermoorden en Vygan vervolgens Lazerstraal vermoord en blijkt dat Vygan stiekem supersterk en best wel krankzinnig is. Hierna begint het leukste gedeelte van Vygan’s verhaallijn: Vygan faalt in kwaadaardig zijn. Vygan wordt achtereenvolgens geownd door Necrodeus, Hitomi, Lyne, Hitomi, WM en nog eens Hitomi. Zoiets iig. Vygan vertrouwd Hitomi totaal niet, een terecht want ze vergiftigd hem, wat Wm totaal niets boeit btw. En zo wordt Vygan niet alleen 12e, maar gaat hij ook nog eens totaal casual dood. Er wordt nauwelijks aandacht aan zijn dood besteed. Het gebeurd gewoon op de achtergrond. Echt een bizar einde voor een bizar personage.

Goed dat waren 25-21, volgende keer 20-16! Wie zullen het zijn??? SPANNEND! (Hint: kijk op de vorige bladzijde ofzo daar staat de hele lijst). Deze 5 write-ups zijn echt een chaos btw. Ik weet ook niet wat er mis met me is.

146 Re: Para rankt alle 216 tributen op do 26 nov 2015, 00:44

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Ik vind het ergens wel apart dat Vygan hoger staat dan bijvoorbeeld HS12 Para en Tuffie, maar goed, zoals ik al eerder zei begrijp ik wat Vygan binnen HS9 zo uniek maakt. Prima update verder. Overigens moest ik best wel lachen om jouw Tuffie write-up :'') . Ik ben het er niet helemaal mee eens, maar ik begrijp je redenering (ik val in de herhaling, ik weet het).

Profiel bekijken

147 Re: Para rankt alle 216 tributen op ma 30 nov 2015, 19:55

Prins Para Vanilla

20 – Lyne (HS15 – 3e)
Ondanks dat Lyne tot aan de finale boven aan de namecount stond, is ze naar mijn idee nooit de hoofdpersoon van HS15 geweest. Hoewel Lyne heus wel enkele verhaaltjes uit haar oogpunt kreeg, was ze voornamelijk Leidend Voorwerp. Tevens was Lyne al met al waarschijnlijk de meest sympathieke tribuut van HS15, aangezien ik oprecht niet 1 slechte eigenschap van haar kan bedenken. Maar dat neemt niet weg dat Lyne absoluut een goed personage is. Lyne’s relatie met zowel Sushi als Hitomi is onwijs complex, en heel realistisch. Nee echt, het zou zo echt gebeurd kunnen zijn. Stel je voor.
Lyne wordt eigenlijk op haar best op het moment dat ze volledig hoofdpersoon af is. Nadat Hitomi’s complot met BLF  uitkomt, heeft Lyne niet 1 verhaaltje meer door haar oogpunt, maar toch is het op dat moment dat haar personage voor mij het sterkste is. HDaarvoor is ze ook wel sterk, maar is ze nog teveel paperclip goodguy bij vlagen ofzo. Ik verbaas me erover hoe weinig ik over Lyne te zeggen heb, maar goed. 20e plaats is mooi voor haar.

19 – JiHawk (HS14 – 3e)
Zoek eens voor de grap op hoe vaak ik in dit topic “geforceerde badguy” heb gezegd. Volgens mij is dat best vaak.
JiHawk is natuurlijk onderdeel van een van de twee meest geforceerde, over the top badguyduop’s ooit. Hoewel sidekick Selletje meer over the top was, was JiHawk duidelijk de kwaadaardigste van de twee. Mogelijk een van de meest bloeddorstige tributen ooit. JiHawk’s killcount is best hoog, en de manier waarop maakt het extra leuk. JiHawk is zo heerlijk saddistisch <3 Uiteraard heeft JiHawk daarnaast ook een boeiend achtergrondverhaal, maar dat is eigenlijk ook wel onderdeel van de reden dat JiHawk niet nog hoger staat. Zie je, dat achtergrondverhaal…. Probeerde JiHawk menselijk e maken. Kijk, backstory’s en complexiteit kunnen heel goed werken bij personages. Ik noem een HS12 WM of Flappie. Maar bij een personage als JiHawk maakt het hem minder dreigend, minder kwaadaardig en dus eigenlijk een minder sterke badguy. Tel daarbij op dat JiHawk in een deel van zijn verhaaltjes als domme sidekick van Sushi moest opdraven, en het hele personage is eigenlijk een beetje verpest. Dat neemt niet weg dat de momenten dat JiHawk wél als main badguy in een verhaaltje door iemand anders ogen zat, hij geweldig was en daarom zo hoog mag staan.

18 – Goomuin (HS8 – 10e)
Goomuin heeft de laagste finish-positie van de overgebleven tributen, en is slechts 1 van de 3 Top 20-tributen die de laatste 5 niet haalde. En zijn verhaallijn is een van de meest oppervlakkig geschreven verhaallijnen ooit. Het feit dat Goomuin zo hoog staat, zegt dus wel genoeg over hoe goed zijn karakter is.
Goomuin is uniek binnen de Hongerspelen. Echt uniek. Tijdens het schrijven van HS8 zag ik het niet zo, maar Goomuin is eigenlijk dé ultieme underdog uit alle Hongerspelen. Een dikke jongen die altijd gepest werd, nooit gelukkig is geweest en er van overtuigd is dat hij bij de Hoorn al zal sterven. Die onder dwang een verbond moet aangaan met een van zijn pestkoppen. Die bijna direct sterft door aanvaringen met Tosti en WM, en het drinken van vergif. Maar die het overleefd, die 1 van zijn grootste tegenstanders (Tosti)  overleefd en op het schipwrak eindelijk vrienden krijgt. Die gelukkig is, voor het eerst in zijn leven. En die vervolgens weer terug in de realiteit gesleurd wordt. Die denkt dat hij zijn vriendschappen verpest heeft, en die uiteindelijk zelfmoord pleegt. Het is echt een heel tragisch verhaal. Hitomi wint uiteindelijk, maar Goomuin was voor mij de echte held in die verhaallijn. Een Goomuin overwinning was natuurlijk heel erg cliché geweest, en daarnaast is dit een veel passender einde voor hem. En Goomuin is 1 van de weinige redenen die mij blij maken dat All-Stars niet canon is, aangezien All-Stars Goomuin het hele personage verneukte.

17 – Hitomi (HS9 – 5e)
Seriously WM, wtf.
Ja, vorig jaar rond deze tijd was Hitomi nog het beste vrouwelijke personage ooit. Dat is niet eens een mening, het is een feit. De enige verklaarbare reden waarom WM Hitomi niet hoger heeft staan, is omdat hij HS9 helemaal nooit heeft teruggelezen en zich Hitomi dus niet herinnert. Een andere verklaring is niet mogelijk.
Hitomi begint als de rechterhand van Lucoshi. Ze is redelijk aanwezig in de team Groen stukjes, maar voegt weinig tot niets aan het plot toe. Dat veranderd als Adje een plan krijgt. Dat plan betreft Hitomi. Je zou het ook wel Plan Hitomi kunnen noemen! Adje heeft ontdekt dat Wm Hitomi echt super geil vindt, en besluit daar misbruik van te maken door Hitomi te laten infiltreren in WM’s team. Zo gezegd, zo gedaan. In eerste instantie gruwelt Hitomi nog van WM. Ze praat wel lief tegen hem enzo, maar van binnen veracht ze hem. Langzaam veranderd dit echter. Hoewel wij als lezers zien hoe WM werkelijk is, is hij in het nabijzijn van Hitomi constant poeslief. Hij overlaad haar met complimentjes en dergelijke, en Hitomi begint onbewust gevoelens voor hem te krijgen. Ze kan zich er dan ook niet toe zetten hem te doden. Na een peptalk van boze JiHawk, verdrietige Adje en incompetente Lucoshi, besluit ze het tóch te proberen. Dit gaat echter mis, en WM ontdekt het plan. Op dit punt wordt Hitomi de centrale figuur in HS9: ze is dé goodguy vs ultieme badguy WM. WM probeert haar te verkrachten, maar Hitomi ontsnapt en keert terug naar haar inmiddels JiHawkloze team. Hoewel ze aan Team Groen’s kant blijft strijden, zit ze wel constant in dubio. Enerzijds wil ze haar team trouw blijven, en Adje helpen met zijn wraak, maar anderzijds blijft ze wel aangetrokken tot WM. Het feit dat ze Adje een irritante jankerd vindt, die haar tevens bijna vermoord, helpt ook niet echt btw. Deze conflicterende gevoelens maakte Hitomi destijds wellicht niet sympathieker, maar wel véél complexer en dus een beter personage dan haar naamgenoot in HS8. Die naamgenoot is btw ook de enige reden dat Hitomi uiteindelijk niet gewonnen heeft, en een vrij afgeraffelde dood kreeg.
Al met al is Hitomi absoluut niet hét beste personage allertijden, vandaar dat ze ook niet op 1 staat. Ze is imo echter wel beter dan zo’n 200 andere personages, een van de beste personages uit HS9 en zeker beter dan meerdere personages die WM wél in zijn top 25 heeft staan.

16 – Sushi (HS15 – 5e)
Ik vind het moeilijk om Sushi te omschrijven. Van de 17 HS15 verhaaltjes die ik geschreven heb, waren er 12 al dan niet gedeeltelijk door de ogen van Sushi, en in 2 van de andere werd hij wel meerdere keren genoemd. Aangezien de meeste andere personages waarover ik veel geschreven heb borderline psychopaten waren (HS2 Para, HS8 NMU, HS12 Team Geel, HS14 Ad Venture, JiHawk en Selletje….) is Sushi dus mijn persoonlijke main goodguy. En tevens de main goodguy van het grootste deel van SH15! Maar goed, alle redenen waarom ik persoonlijk Sushi-fan ben horen hier niet besproken te worden want dit is een objectieve ranking. Anders was HS9 JiHawk nog in de race geweest.
Sushi’s karakter is grootendeels paperclip goodguy, maar dan gemengd met wat subtiel narcisme. Dat is altijd positief. Met name nadat Hitomi zich bij Team Zilvr voegt begint Sushi voornamelijk te handelen uit jaloezie, wat het personage toch een extra diepgang geeft. Zijn relaties met T.G, Lucoshi en Adje zijn awesome enzo, maar daar heb ik al best wel vaker woorden aan besteed dus dat zal ik jullie besparen. De verhalen van zijn vader voegen misschien niet direct veel toe aan zijn personage-uitdieping, het geeft hem wel iets unieks. En daarnaast waren het gewoon leuke stukjes verhaal, die ook nog eens op ongelofelijke wijze iedere keer verband hielden met de gebeurtenissen in het desbetreffende HS-verhaaltje.
Het is echter bovenal Sushi’s relatie tov Lyne die hem zo hoog brengt. Al vanaf het begin is duidelijk dat er iets speelt tussen de twee. In eerste instabtie lijkt het alsof ze een relatie hebben, maar Sushi ontkent dit. Meerdere keren wordt er gehint naar het feit dat Sushi wel degelijk verliefd is op Lyne, maar dat Lyne deze gevoelens niet kan beantwoorden. Uiteindelijk komen we erachter waarom: Lyne is lesbisch. Lyne heeft Sushi eerder “gedumpt” voor een vrouw, en is nu wederom verliefd. Op Hitomi. Ondanks dat Sushi hier vanaf weet, en Lyne gezegd heeft haar te steunen, blijft hij er moeite mee hebben om haar met iemand anders te zien. Als Lyne en Hitomi weer herenigd zijn, beseft Sushi eindelijk dat het nooit zal werken tussen hem en Lyne, en neemt hij een heel onnarcistisch besluit: hij vraagt Hitomi om Lyne in veiligheid te brengen, en offert zijn eigen leven op om de twee te redden. Hoewel je als lezer absoluut hoopt dat het zal werken tussen Lyne en Hitomi, blijf je wel meeleven met Sushi. De verhaallijn is écht heel geloofwaardig geschreven. Je kunt je volledig voorstellen hoe Sushi zich voelt. Het zou zo echt gebeurd kunnen zijn. Stel je voor hoe kut dat zou zijn voor de Sushi-persoon in kwestie? Echt heel kut. Maar hij zou het vervolgens wél kunnen gebruiken in een bloeddorstig doorschrijfverhaal op een uitgestorven Mario-forum ofzo! En daar vervolgens hele uitgebreide analyses over kunnen schrijven. En zichzelf prins Para noemen. Maar ik ben nooit ontploft, en ben slechts met carnaval een piraat geweest, dus het is duidelijk een heel ander verhaal. Sushi’s verhaallijn is 100% fictief!!!!!

Goed, waar was ik? Oja, Sushi is best wel een goed personage enzo dus 16.

148 Re: Para rankt alle 216 tributen op di 01 dec 2015, 22:31

Olivier Vanilla

oe ik was de vorige vergeten dus bij deze een uitgebreide reactie:

25 – Para (HS15 – 7e)
Para is echt een heel moeilijk personage om te plaatsen. Hij heeft een vrij uniek karakter, hij is onwijs aanwezig, hij heeft een boeiende backstory, en toch ben je zijn bestaan basically direct na zijn dood vergeten. Ondanks dat Para een van de meest genoemde personages was van HS15, en dus ook nog eens een van de meest opvallende karakters, voegt hij vergeleken met de rest van de top 10 zó weinig toe aan het verhaal. Zin rol gaat niet veel verder dan irritant zijn en met BLF vechten. Hij heeft wel een verhaallijn, maar eerlijk gezegd besteedde ik zo ongeveer vanaf de dood van Adje geen enkele aandacht meer aan alles wat niet Team Zilver gerelateerd was omdat Hitomi-Lyne-Sushi veel boeiender was dan de rest bij elkaar. Ik heb HS15 pas 1 keer herlezen, en ook toen vond ik heel “WM zit bij Team Wit, maar nu zit Para bij Wit en Wm werkt samen met Necro! Onee Para werkt samen met Necro! WM zit bij Zilver! Para staat er alleen voor! Necrodeus doet ook nog dingen!” Ik vond die hele tango van teams gewoonweg te onoverzichtelijk en gewoon niet boeiend vergeleken met het schip vol lesbische seks ofzo idk.
Maar goed ik dwaal af. Para zit in Team Zwart, en Team Zwart wordt heel erg gepromoot als badguyteam ondanks dat ze dat niet echt zijn. Para is nooit echt een badguy, en ook nooit echt een goodguy, maar dan niet op een coole Ad Venture manier maar meer op een “Oja Para is er ook nog”-manier. Hij staat zo hoog omdat zijn karakter vrij uniek en bovendien bij vlagen hilarisch is, en ook héél erg over the top wat ik best wel kan waarderen (kom op, zingen in zijn slaap? En al die vage filmnamen?) Hij heeft een interessante band met meerdere personages. Zijn (eenzijdige) rivaliteit met Tosti, zijn haat-liefde verhouding met Hitomi, zijn verrassend goede chemie met Necro, zijn rivaliteit met BLF, zijn rivaliteit met DL…. En zijn achtergrondverhaal, met de link naar DL en de Rebellen, geven hem een stuk meer diepgang (hoewel daar vervolgens nooit meer iets mee wordt gedaan maar het idee was leuk) En uiteindelijk ontploft hij en wordt hij geneukt door BLF ofzo dus 25? WM had hem ook hier ergens dus die is het ondanks deze nietszeggende, vage write-up vast wel met mij eens.

Ja dit is een nogal vage write-up en ik kan er moeilijk iets uit halen :'). Maar goed, ik had Para op een 24e plek dus ik was het wel eens met je ranking.

Lol T.G heeft bij 130 al op Fisico gegokt en daarna nog eens bij Top 100, en nu staat Fisico gewoon boven 5 andere winnaars! (7 als je HS2 Tosti en HS3 BLF meerekent. En HS9 JiHawk is uiteraard ook een winnaar in mijn hart.)
Ja, als ik deze ranking had gemaakt na HS12 had Fisico hier niet gestaan. Nog steeds wel Top 50 hoor, maar niet zó hoog. Fisico als winnaar van HS4 is mogelijk de meest anti-climatische winnaar ooit? De hele Fisico-Lazerstraal verhaallijn en zelfs een groot deel van de finale werkte echt heel erg naar Lazerstraal toe. Maar toch, tijdens een herlezing na HS14 is HS4 Fisico helemaal niet zo verkeerd. Hij begint voornamelijk als leidend voorwerp van Lazerstraal, maar bij de laatste 8 krijgt Fisico zelf ook karakter als hij en Lazerstraal voor het eerst (en laatst) een andere tribuut tegenkomen, namelijk Fisico’s leider T.G. Fisico haalt daar zijn innerlijke HS3-Para naar boven en dreigt T.G te vermoorden als hij zijn broertje zijn Lazerstraal iets aan doet. T.G stemt (na zich HS3 te herinneren lol) ermee in dat Lazerstraal bij team Blauw komt, en voor het eerst (en laatst!) zien we Fisico daadwerkelijk als teamlid fungeren in een teamspelen. Hij blijkt best wel een slimme jongen te zijn, en bedenkt een plan om het kasteel te laten ontploffen en zo IEDEREEN TE VERMOORDEN ZODAT HIJ EN LAZERSTRAAL IN DE FINALE KOMEN! Okee dat was niet zijn plan maar het gebeurd wel. In de finale doet Fisico best we badass door te doen alsof hij Lazerstraal gaat vermoorden, maar dat doet hij niet. Lazerstraal begint vervolgens Rebels te doen, maar Fisico wil dat niet omdat slachtvoer SM64 een boeiende backstory blijkt te hebben. En dan wordt President Snow boos en laat Lazerstraal opeten. Fisico is best wel pissed off en zint op wraak. Hij zegt iets in de trant van “Ik zal niet rusten totdat het Kapitool platligt, en President Snow dood aan mijn voeten ligt, terwijl alle districten mij toejuichen!” Fisico’s reactie op zijn overwinning is zo heerlijk anders dan die van alle andere winnaars dat het zijn paperclipheid gedurende de Spelen enigszins goedmaakt. En dan verdwijnt Fisico voorgoed uit onze levens.
OF TOCH NIET? HS14 gebeurd. Hoewel Fisico niet meedoet aan HS14, wordt zijn naam vaker genoemd dan die van ca de helft van de tributen bij elkaar. Lazerstraal is namelijk tot leven gewekt, en doet mee aan de Hongerspelen. Langzaam maar zeker ontdekken we dat Fisico, na HS4, spelmaker is geworden (Ja lol), om zich vervolgens te ontpoppen tot een van de voornaamste Rebellenleiders. Sorry, maar die twist is zó cool! Maar daar houdt het niet mee op. Via Hitomi, Para en Ad Venture (die niets met de hele rebellie te maken heeft maar dit soort dingen gewoon weet snap je?) krijgen we langzaam een ander beeld van Fisico. Fisico, de ultieme goodguy van HS4 die zich heeft ontpopt tot Heldhaftige Rebellenleider, blijkt in werkelijkheid te zijn opgegroeid tot een bikkelharde, bittere Rebellenleider die kinderen de dood in stuurt voor propaganda, en als we Selletje mogen geloven ook een Pedofiel is (wat, gezien zijn onnatuurlijke fetisj voor een 14 jarig meisje dat hij 8 jaar eerder zo’n ¾ dagen gekend heeft, best wel kan kloppen btw). En dan stormt Fisico bewapend de Hongerspelen-Studio in, dreigt hij caesar, Hans, Tuffie en Jolien te vermoorden en schiet hij uiteindelijk zichzelf door zijn kop. De Epiloog maakt hem nog veel complexer maar die telt hier niet mee.

Overall is HS4 Fisico een redelijk personage, maar de combinatie van ultieme Goodguy HS4 Fisico, en complexe half-goodguy/half-badguy Rebellenleider HS14 Fisico maakt hem een van de beste personages ooit en dus 24 waardig.

Ja hier ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. Vooral de twist van Fisico als rebellenleider was eigenlijk best sterk. Ik weiger Fisico nog altijd als een badguy te zien, maar hij viel op het einde zeker niet meer te vertrouwen.

DIT KRIJG JE ERVAN ALS JE HS3 PARA OP 26 ZET WM! Oké dat wist ik helemaal nog niet toen ik deze lijst maakte maar oké.
Tuffie is een kleine, lelijke jongen die als kind altijd gepest werd vanwege zijn uiterlijk. Uiteindelijk is er in hem iets geknapt, en heeft hij (bijna) heel zijn klas vermoord.
Tuffie heeft (bijna) heel zijn klas vermoord, en op slinkse wijze met NMU de schuld op Flappie afgeschoven. Hij schept hier graag over op op nationale TV.
Tuffie is een manipulatieve badguy die zich voordoet als een hele aardige jongen en al gauw ieders vertrouwen weet te winnen.
Tuffie flikkert Necrodeus in een ravijn en praat vanaf dat moment constant, in het openbaar en met een lichte evil-toon, over Jolien als zijn “Robijn”
Tuffie is een overpowered badguy die Wm volledig in zijn macht heeft
Tuffie is een zielig hoopje ellende dat wartaal uitslaat en zichzelf als de goodguy ziet
Tuffie is een hele redelijke jongeman die fouten begaan heeft, maar die WM er van weet te overtuigen dat ze samen nog kunnen winnen
Tuffie is een kwaadaardige gozer die WM direct na Flappie’s dood wil vermoorden
Tuffie is depressief en heeft grootheidswaanzin
Tuffie weet geen van bovenstaande Tuffie’s tot een consistent personage te verweven
Tuffie toonde onwijs veel potentie voordat hij Necrodeus van de berg af flikkerde, werd vervolgens bloedirritant, werd vervolgens een manipulatieve badguy met een awesome backstory die totaal niet klopte met zijn karakter, en switchte daarna constant tussen de laatste 2 en psychopaat/zielig hoopje ellende.
Tuffie is geen top 10 personage.

Ja weet je, als je dit in een andere volgorde zet valt het wel allemaal mee. Ik denk toch namelijk dat Tuffie's personage wel heel erg klopte bij zijn backstory, alleen zijn mentale achteruitgang had beter beschreven moeten worden. Imo is Tuffie nog altijd wel een consistent personage met een paar zwakke puntjes, maar daarvoor had zijn personage gewoon wat meer aandacht en uitleg nodig die nu niet is gegeven. Ik kan het hier nog altijd moeilijk mee eens zijn, en ik heb toch een klein beetje het idee dat je Tuffie lager zet omdat je hem gewoon irritant vond (wat hij misschien ook was, maar toch). Het had namelijk ook niet zo moeten zijn dat Tuffie een tweede Flappie werd in de Arena.

Laat ik allereerst beginnen met zeggen dat Para, net als Tuffie, meerdere kanten heeft. In tegenstelling tot Tuffie vielen deze kanten bij Para echter perfect samen, waardoor hij een bizarre combinatie van personages werd en daardoor extreem uniek.
-Para was lid van Team Geel, en de rechterhand van Chris. Ze bespraken samen tactieken, en deden samen vrijwel al het werk in het kamp. Ook waren ze de twee beste vechters van Team Geel. Deze vriendschap blijft heel de Hongerspelen bestaan, en is ergens wel vergelijkbaar met Para-Jolien van HS9 in die zin dat het vooral bestaat uit kleine momentjes en nooit geforceerd wordt (al moet ik toegeven dat ik in 1 van de eerste verhaaltjes wel héél vaak “Chris en Para” schreef). Als Para puur dit was geweest, had hij rond dezelfde plek als HS9 Para gestaan denk ik.
-Para was onderdeel van de lappie-Tuffie verhaallijn, en hoewel hij slechts zelden betrokken raakte bij het daadwerkelijke conflict, voegde het wel een leuke dynamiek toe met beide personages en kon hij daarnaast de lezer op een geloofwaardige, ongeforceerde manier van achtergrond informatie voorzien. Zijn sterfscène valt hier mooi mee samen, als hij Tuffie uitdaagt.
-Para was mógelijk de minst sympathieke tribuut van heel de Arena, omdat hij werkelijk voor niets of niemand enige emotie leek te voelen. Hoewel hij niemand vermoorde gedurende de Hongerspelen, stookte hij wel constant tussen de tributen, en provoceerde hij Ulysses en vooral Tuffie op walgelijke wijze. En uiteraard was er nog zijn behandeling van Flappie. Het feit dat hij zich blijkbaar maar al te goed bewust was van het verbond tussen Tosti en Chris, dat hij de banaan uit Chris’ tas jatte en vervolgens vol vermaak toekeek hoe dit het team uit elkaar dreef, en dat hij constant zonder enige reden belangrijke informatie achterhield voegen toe aan Para als mastermind van HS12.
-En tot slot: Para was totaal gestoord. We hebben veel bizarre personages gehad, maar Para was mogelijk de bizarste, omdat alle andere personages duidelijk gewoonweg niet goed bij hun hoofd waren, terwijl Para overduidelijk een van de slimste en meest berekenende tributen van de Arena was. Soms was het wat over the top (met name het lachend door de modder rollen. Eigenlijk alleen het lachend door de modder rollen), maar verder hou ik van vrijwel ieder Para moment. De spin opeten, de “Para keek blij op, alsof het zijn verjaardag was”-achtige manieren van reageren, zijn “Braaf poesje, braaaaaf poesje!”, gewoon zijn hele manier van praten was briljant en consistent en fuck you WM Comic Relief is extreem belangrijk voor een verhaal omdat het anders kankersaai wordt. En “Ja, en hij zei dat jij vermoord was door Para.” Een hoog gegiechel klonk uit de bosjes. Leticia draaide zich vliegensvlug om. “Wat was dat?” “Niks” zei Tosti, die chagrijnig richting het giechelende bosje keek.” Is een top 10 moment in de geschiedenis van de Hongerspelen. Deal wit hit!
Maar goed, dat is dus Para. Een bizarre combinatie van vrij standaard karaktereigenschappen, die hij moeiteloos combineerde zonder ooit zelfs maar enigszins inconsistent te lijken. Para is 1 van de 2 overgebleven tributen zonder verhaaltje uit zijn oogpunt, en bovendien wss de minst relevante van de overgebleven tributen, dus dit is een mooi plekje voor hem. Bizar genoeg bijna precies waar WM hem ook plaatste.
Maar Tuffie had een betere verhaallijn.

Ik ben het deels met je write-up eens, en er zijn gewoon goede dingen aan Para. En ja Prins Para comic relief is best belangrijk ofzo maar erg lastig om te schrijven en ik vond de manier hoe het bij deze Para werd gebracht ook wel eens geforceerd, dus vandaar dat hij op mijn persoonlijke liefhebberij-lijst erg laag staat. Echter dat heb ik nauwelijks beoordeeld op mijn """""objectieve""""" lijst maar jij wel en uiteindelijk kwamen we op ongeveer dezelfde plek dus dat ik het voornamelijk met je eens ben bij deze is ook wel logisch.

Oké lol ik ga heel eerlijk zijn: ik ben het hier niet met mijn eigen lijst eens. Tuffie en Para, en misschien zelfs Fisico en andere Para, zijn betere personages dan Vygan. Maar ik ga de lijst niet meer aanpassen!!
Goed, Vygan is het beste personage dat de top 10 niet haalde. Dat is een feit. Vygan is ook een van de beste personages uit HS9. Dat is ook een feit. Vygan is tot aan zijn dood (als WM nog enigszins normaal is) de enige echt opvallende persoonlijkheid in HS9. Dat is ook een feit. Vygan is op HS14 Lazerstraal na het niet top 10-personage met de hoogste namecount. Da is ook een feit. Vygan was bijna fucking 19e geworden als Necrodeus niet zo vaag was geweest om zijn verhaaltje aan te passen omdat ik het niet zo leuk vond dat Vygan vroeg dood ging. Dat is helaas/gelukkig ook een feit.
Vygan begint als irritant lid van Team Blauw dat graag onderbevelhebber wil worden, ondanks dat hij binnen 1 minuut na het startsein al onderkoeld en dus onbruikbaar is geraakt. Vygan is in zijn periode bij Blauw best leuk, maar het leukste komt als hij zich ineens aansluit bij WM, en van irritante comic relief transformeert in überbadguy. Het Vygan-WM verbond is extreem over the top geforceerd badguyerig, maar dan op een Bassie en Adriaan manier ipv op een JiHawk en Selletje manier. Om en nabij de 100% van hun zinnen worden gevolgd door “zei Vygan kwaadaardig” of “lachte WM gemeen” of “stotterde Vygan superduperevilnogslechterdandebaronerig” ofzo, en het maakte ze eerder lachwekkend (COMIC RELIEF IS BELANGRIJK!) dan dreigend. Totdat ze Chris vermoorden en Vygan vervolgens Lazerstraal vermoord en blijkt dat Vygan stiekem supersterk en best wel krankzinnig is. Hierna begint het leukste gedeelte van Vygan’s verhaallijn: Vygan faalt in kwaadaardig zijn. Vygan wordt achtereenvolgens geownd door Necrodeus, Hitomi, Lyne, Hitomi, WM en nog eens Hitomi. Zoiets iig. Vygan vertrouwd Hitomi totaal niet, een terecht want ze vergiftigd hem, wat Wm totaal niets boeit btw. En zo wordt Vygan niet alleen 12e, maar gaat hij ook nog eens totaal casual dood. Er wordt nauwelijks aandacht aan zijn dood besteed. Het gebeurd gewoon op de achtergrond. Echt een bizar einde voor een bizar personage.

Ik vond Vygan ook fucking grappig tbh :'). En hij was ook echt een goed personage, maar je zegt het zelf al: hij staat te hoog. Ik ben het verder met je eens behalve dat ik hem een stuk lager zou zetten dus dat vat het wel zo'n beetje samen.

Ondanks dat Lyne tot aan de finale boven aan de namecount stond, is ze naar mijn idee nooit de hoofdpersoon van HS15 geweest. Hoewel Lyne heus wel enkele verhaaltjes uit haar oogpunt kreeg, was ze voornamelijk Leidend Voorwerp. Tevens was Lyne al met al waarschijnlijk de meest sympathieke tribuut van HS15, aangezien ik oprecht niet 1 slechte eigenschap van haar kan bedenken. Maar dat neemt niet weg dat Lyne absoluut een goed personage is. Lyne’s relatie met zowel Sushi als Hitomi is onwijs complex, en heel realistisch. Nee echt, het zou zo echt gebeurd kunnen zijn. Stel je voor.
Lyne wordt eigenlijk op haar best op het moment dat ze volledig hoofdpersoon af is. Nadat Hitomi’s complot met BLF uitkomt, heeft Lyne niet 1 verhaaltje meer door haar oogpunt, maar toch is het op dat moment dat haar personage voor mij het sterkste is. HDaarvoor is ze ook wel sterk, maar is ze nog teveel paperclip goodguy bij vlagen ofzo. Ik verbaas me erover hoe weinig ik over Lyne te zeggen heb, maar goed. 20e plaats is mooi voor haar.

Ik ga hier wel gewoon mee akkoord.

19 – JiHawk (HS14 – 3e)
Zoek eens voor de grap op hoe vaak ik in dit topic “geforceerde badguy” heb gezegd. Volgens mij is dat best vaak.
JiHawk is natuurlijk onderdeel van een van de twee meest geforceerde, over the top badguyduo’s ooit. Hoewel sidekick Selletje meer over the top was, was JiHawk duidelijk de kwaadaardigste van de twee. Mogelijk een van de meest bloeddorstige tributen ooit. JiHawk’s killcount is best hoog, en de manier waarop maakt het extra leuk. JiHawk is zo heerlijk sadistisch <3 Uiteraard heeft JiHawk daarnaast ook een boeiend achtergrondverhaal, maar dat is eigenlijk ook wel onderdeel van de reden dat JiHawk niet nog hoger staat. Zie je, dat achtergrondverhaal…. Probeerde JiHawk menselijk e maken. Kijk, backstory’s en complexiteit kunnen heel goed werken bij personages. Ik noem een HS12 WM of Flappie. Maar bij een personage als JiHawk maakt het hem minder dreigend, minder kwaadaardig en dus eigenlijk een minder sterke badguy. Tel daarbij op dat JiHawk in een deel van zijn verhaaltjes als domme sidekick van Sushi moest opdraven, en het hele personage is eigenlijk een beetje verpest. Dat neemt niet weg dat de momenten dat JiHawk wél als main badguy in een verhaaltje door iemand anders ogen zat, hij geweldig was en daarom zo hoog mag staan.

Oke, grotendeels mee eens. Alhoewel ik er eigenlijk nooit last van heb gehad dat Jihawk enigszins menselijk werd in de verhalen van zijn oogpunt. Ik kreeg juist het idee dat Jihawk er een stuk complexer van werd. Bijna alle verhalen die over hem geschreven waren in feite: "Jihawk had zin om mensen te vermoorden. Zijn vader ook. Daarom stuurt zijn vader Jihawk de arena in. Jihawk is daar blij mee." Het maakte hem zelfs bijna dreigender, omdat Jihawk op die manier ook best slim en machtig bleek te zijn. De verhalen als dom hulpje van Sushi waren wel vreselijk though.

Goomuin heeft de laagste finish-positie van de overgebleven tributen, en is slechts 1 van de 3 Top 20-tributen die de laatste 5 niet haalde. En zijn verhaallijn is een van de meest oppervlakkig geschreven verhaallijnen ooit. Het feit dat Goomuin zo hoog staat, zegt dus wel genoeg over hoe goed zijn karakter is.
Goomuin is uniek binnen de Hongerspelen. Echt uniek. Tijdens het schrijven van HS8 zag ik het niet zo, maar Goomuin is eigenlijk dé ultieme underdog uit alle Hongerspelen. Een dikke jongen die altijd gepest werd, nooit gelukkig is geweest en er van overtuigd is dat hij bij de Hoorn al zal sterven. Die onder dwang een verbond moet aangaan met een van zijn pestkoppen. Die bijna direct sterft door aanvaringen met Tosti en WM, en het drinken van vergif. Maar die het overleefd, die 1 van zijn grootste tegenstanders (Tosti) overleefd en op het schipwrak eindelijk vrienden krijgt. Die gelukkig is, voor het eerst in zijn leven. En die vervolgens weer terug in de realiteit gesleurd wordt. Die denkt dat hij zijn vriendschappen verpest heeft, en die uiteindelijk zelfmoord pleegt. Het is echt een heel tragisch verhaal. Hitomi wint uiteindelijk, maar Goomuin was voor mij de echte held in die verhaallijn. Een Goomuin overwinning was natuurlijk heel erg cliché geweest, en daarnaast is dit een veel passender einde voor hem. En Goomuin is 1 van de weinige redenen die mij blij maken dat All-Stars niet canon is, aangezien All-Stars Goomuin het hele personage verneukte.

Niks aan toe te voegen.

Ja, vorig jaar rond deze tijd was Hitomi nog het beste vrouwelijke personage ooit. Dat is niet eens een mening, het is een feit.

Wat. Para, ik weet dat je van overdrijven houdt, maar deze zin klopt niet. Het is namelijk niet eens een feit dat Flappie een beter personage is dan Fisico 2 ofzo. Het valt makkelijker te beargumenteren, oke, maar nog steeds is het niet feitelijk. Het is geen feit, maar een mening.

De enige verklaarbare reden waarom WM Hitomi niet hoger heeft staan, is omdat hij HS9 helemaal nooit heeft teruggelezen en zich Hitomi dus niet herinnert. Een andere verklaring is niet mogelijk.

Jawel.

Hitomi begint als de rechterhand van Lucoshi. Ze is redelijk aanwezig in de team Groen stukjes, maar voegt weinig tot niets aan het plot toe. Dat veranderd als Adje een plan krijgt. Dat plan betreft Hitomi. Je zou het ook wel Plan Hitomi kunnen noemen! Adje heeft ontdekt dat Wm Hitomi echt super geil vindt, en besluit daar misbruik van te maken door Hitomi te laten infiltreren in WM’s team. Zo gezegd, zo gedaan. In eerste instantie gruwelt Hitomi nog van WM. Ze praat wel lief tegen hem enzo, maar van binnen veracht ze hem. Langzaam verandert dit echter. Hoewel wij als lezers zien hoe WM werkelijk is, is hij in het nabijzijn van Hitomi constant poeslief. Hij overlaad haar met complimentjes en dergelijke, en Hitomi begint onbewust gevoelens voor hem te krijgen. Ze kan zich er dan ook niet toe zetten hem te doden. Na een peptalk van boze JiHawk, verdrietige Adje en incompetente Lucoshi, besluit ze het tóch te proberen. Dit gaat echter mis, en WM ontdekt het plan. Op dit punt wordt Hitomi de centrale figuur in HS9: ze is dé goodguy vs ultieme badguy WM. WM probeert haar te verkrachten, maar Hitomi ontsnapt en keert terug naar haar inmiddels JiHawkloze team. Hoewel ze aan Team Groen’s kant blijft strijden, zit ze wel constant in dubio. Enerzijds wil ze haar team trouw blijven, en Adje helpen met zijn wraak, maar anderzijds blijft ze wel aangetrokken tot WM. Het feit dat ze Adje een irritante jankerd vindt, die haar tevens bijna vermoord, helpt ook niet echt btw. Deze conflicterende gevoelens maakte Hitomi destijds wellicht niet sympathieker, maar wel véél complexer en dus een beter personage dan haar naamgenoot in HS8. Die naamgenoot is btw ook de enige reden dat Hitomi uiteindelijk niet gewonnen heeft, en een vrij afgeraffelde dood kreeg.
Al met al is Hitomi absoluut niet hét beste personage allertijden, vandaar dat ze ook niet op 1 staat. Ze is imo echter wel beter dan zo’n 200 andere personages, een van de beste personages uit HS9 en zeker beter dan meerdere personages die WM wél in zijn top 25 heeft staan.

Ik begrijp je uitleg wel, ik kan er deels in meekomen. Maar nog steeds ben ik het er niet echt mee eens en ik zie ook na deze uitleg geen reden waarom ik haar hoger had moeten plaatsen. Ik vond Hitomi maar een onsamenhangend en vreemd personage. Echt, ik kon geen touw vast knopen aan haar. Nu heb ik zelf met mijn verhalen daar een rol in gespeeld, maar ik vond het personage van Hitomi gewoon echt niet zo goed. Lange tijd is ze gewoon een paperclip goodguy dus meh. Vanaf plan Hitomi raak ik totaal kwijt wat Hitomi nou is. Ik denk dat als het beter en duidelijk geschreven was Hitomi meer potentie had, maar uiteindelijk wordt ze gewoon een gek wijf die verliefd was op iemand die haar verkrachtte. Nu gebeurt dit in het echt ook best vaak en eigenlijk is Hitomi daarom ook best wel realistisch, iedere keer als ik het horroreinde lees denk ik bij Hitomi van 'serieus, wtf doet zij'. Voeg daar minpunten aan toe wegens haar afgeraffelde dood en ze staat rond plek 35 bij mij. Ik deel wel je mening dat achteraf gezien ook hier Hitomi een goede winnares was geweest. Was wel zo leuk geweest als we hier naar toe hadden geschreven. Dat had ook samengaan op meer verduidelijking en focus op haar personage.

Ik vind het moeilijk om Sushi te omschrijven. Van de 17 HS15 verhaaltjes die ik geschreven heb, waren er 12 al dan niet gedeeltelijk door de ogen van Sushi, en in 2 van de andere werd hij wel meerdere keren genoemd. Aangezien de meeste andere personages waarover ik veel geschreven heb borderline psychopaten waren (HS2 Para, HS8 NMU, HS12 Team Geel, HS14 Ad Venture, JiHawk en Selletje….) is Sushi dus mijn persoonlijke main goodguy. En tevens de main goodguy van het grootste deel van SH15! Maar goed, alle redenen waarom ik persoonlijk Sushi-fan ben horen hier niet besproken te worden want dit is een objectieve ranking. Anders was HS9 JiHawk nog in de race geweest.
Sushi’s karakter is grootendeels paperclip goodguy, maar dan gemengd met wat subtiel narcisme. Dat is altijd positief. Met name nadat Hitomi zich bij Team Zilvr voegt begint Sushi voornamelijk te handelen uit jaloezie, wat het personage toch een extra diepgang geeft. Zijn relaties met T.G, Lucoshi en Adje zijn awesome enzo, maar daar heb ik al best wel vaker woorden aan besteed dus dat zal ik jullie besparen. De verhalen van zijn vader voegen misschien niet direct veel toe aan zijn personage-uitdieping, het geeft hem wel iets unieks. En daarnaast waren het gewoon leuke stukjes verhaal, die ook nog eens op ongelofelijke wijze iedere keer verband hielden met de gebeurtenissen in het desbetreffende HS-verhaaltje.
Het is echter bovenal Sushi’s relatie tov Lyne die hem zo hoog brengt. Al vanaf het begin is duidelijk dat er iets speelt tussen de twee. In eerste instabtie lijkt het alsof ze een relatie hebben, maar Sushi ontkent dit. Meerdere keren wordt er gehint naar het feit dat Sushi wel degelijk verliefd is op Lyne, maar dat Lyne deze gevoelens niet kan beantwoorden. Uiteindelijk komen we erachter waarom: Lyne is lesbisch. Lyne heeft Sushi eerder “gedumpt” voor een vrouw, en is nu wederom verliefd. Op Hitomi. Ondanks dat Sushi hier vanaf weet, en Lyne gezegd heeft haar te steunen, blijft hij er moeite mee hebben om haar met iemand anders te zien. Als Lyne en Hitomi weer herenigd zijn, beseft Sushi eindelijk dat het nooit zal werken tussen hem en Lyne, en neemt hij een heel onnarcistisch besluit: hij vraagt Hitomi om Lyne in veiligheid te brengen, en offert zijn eigen leven op om de twee te redden. Hoewel je als lezer absoluut hoopt dat het zal werken tussen Lyne en Hitomi, blijf je wel meeleven met Sushi. De verhaallijn is écht heel geloofwaardig geschreven. Je kunt je volledig voorstellen hoe Sushi zich voelt. Het zou zo echt gebeurd kunnen zijn. Stel je voor hoe kut dat zou zijn voor de Sushi-persoon in kwestie? Echt heel kut. Maar hij zou het vervolgens wél kunnen gebruiken in een bloeddorstig doorschrijfverhaal op een uitgestorven Mario-forum ofzo! En daar vervolgens hele uitgebreide analyses over kunnen schrijven. En zichzelf prins Para noemen. Maar ik ben nooit ontploft, en ben slechts met carnaval een piraat geweest, dus het is duidelijk een heel ander verhaal. Sushi’s verhaallijn is 100% fictief!!!!!

Para Sarcasme

Verder ben ik het hier helemaal mee eens happy

149 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 02 dec 2015, 00:10

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
HS9 Hitomi staat wat mij betreft net iets te hoog. Net als WM vond ik haar een vrij onsamenhangend personage, maar dat neemt niet weg dat ik haar verhaallijn en haar verhoudingen met Adje, Lucoshi en WM geweldig vind. Ik denk dat ik haar ongeveer tussen de 20 en de 25 gezet zou hebben.

In de rest kan ik mij eigenlijk wel vinden. Het verbaast mij enigszins dat HS8 Goomuin en Hitomi relatief zo ver uit elkaar liggen, maar who cares. Tevens ben ik blij dat Lyne niet zo hoog staat als bij WM. Sushi had ik eigenlijk iets hoger verwacht (ik had zelfs verwacht dat jij hem boven Necrodeus zou plaatsen), maar er valt natuurlijk wel wat voor te zeggen.

Over Jihawk wil ik nog één dingetje kwijt. Naar mijn mening is hij namelijk nooit echt een dom hulpje geweest. Enkel tijdens de ontmoeting met Sushi in de grot was hij niet helemaal helder, maar dat kwam vooral doordat hij op dat moment onder invloed was van het vergif van Raceneus. Verder vertoont hij eigenlijk altijd wel een zekere mate van intelligentie.

Profiel bekijken

150 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 02 dec 2015, 16:50

Prins Para Vanilla

Olivier Vanilla schreef:Ja dit is een nogal vage write-up en ik kan er moeilijk iets uit halen :'). Maar goed, ik had Para op een 24e plek dus ik was het wel eens met je ranking.
Ja heel die update was nogal vaag eigenlijk

Olivier Vanilla schreef:
Ja hier ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. Vooral de twist van Fisico als rebellenleider was eigenlijk best sterk. Ik weiger Fisico nog altijd als een badguy te zien, maar hij viel op het einde zeker niet meer te vertrouwen.
Fisico is absoluut geen badguy, maar voor HS14 was hij zo'n beetje dé ultieme goodguy enn.... Dat is hij nu niet eens een beetje meer zeg maar. Maakty hem wel 20x zo boeiend btw.

Olivier Vanilla schreef:
Ja weet je, als je dit in een andere volgorde zet valt het wel allemaal mee. Ik denk toch namelijk dat Tuffie's personage wel heel erg klopte bij zijn backstory, alleen zijn mentale achteruitgang had beter beschreven moeten worden. Imo is Tuffie nog altijd wel een consistent personage met een paar zwakke puntjes, maar daarvoor had zijn personage gewoon wat meer aandacht en uitleg nodig die nu niet is gegeven. Ik kan het hier nog altijd moeilijk mee eens zijn, en ik heb toch een klein beetje het idee dat je Tuffie lager zet omdat je hem gewoon irritant vond (wat hij misschien ook was, maar toch). Het had namelijk ook niet zo moeten zijn dat Tuffie een tweede Flappie werd in de Arena.
Als je het in een andere volgorde zet laat het niet meer zien wat ik probeer te zeggen. Als je HS9 in een andere volgorde zet wint Fruitschaler. Zijn mentale achteruitgang is verklaarbaar, maar ten eerste vrij plotseling, en ten tweede slechts af en toe aanwezig. Hij switcht constant tussen overpowered, manipulatieve badguy en zielig hoopje verdriet. Dat is geen ontwikkeling, dat is inconsistentie. Zijn backstory van "jongen die altijd gepest is" komt absoluut overeen met het zielige hoopje verdriet, maar dan weer niet met de overpowered badguy.
En als ik hier subjectief geranked had, was Tuffie geen top 50 kandidaat geweest.

Olivier Vanilla schreef:
Ik ben het deels met je write-up eens, en er zijn gewoon goede dingen aan Para. En ja Prins Para comic relief is best belangrijk ofzo maar erg lastig om te schrijven en ik vond de manier hoe het bij deze Para werd gebracht ook wel eens geforceerd, dus vandaar dat hij op mijn persoonlijke liefhebberij-lijst erg laag staat. Echter dat heb ik nauwelijks beoordeeld op mijn """""objectieve""""" lijst maar jij wel en uiteindelijk kwamen we op ongeveer dezelfde plek dus dat ik het voornamelijk met je eens ben bij deze is ook wel logisch.
Tja 99$% van Para's komische stukken (en Para's andere stukken trouwens) zijn door mijzelf geschreven en dus best wel heel erg mijn type humor. Wanneer anderen over Para schreven vond ik hem ook vaak geforceerd overkomen, dus ik snap je punt wel.

Olivier Vanilla schreef:
Ik ga hier wel gewoon mee akkoord.
Jeuj

Olivier Vanilla schreef:
Oke, grotendeels mee eens. Alhoewel ik er eigenlijk nooit last van heb gehad dat Jihawk enigszins menselijk werd in de verhalen van zijn oogpunt. Ik kreeg juist het idee dat Jihawk er een stuk complexer van werd. Bijna alle verhalen die over hem geschreven waren in feite: "Jihawk had zin om mensen te vermoorden. Zijn vader ook. Daarom stuurt zijn vader Jihawk de arena in. Jihawk is daar blij mee." Het maakte hem zelfs bijna dreigender, omdat Jihawk op die manier ook best slim en machtig bleek te zijn. De verhalen als dom hulpje van Sushi waren wel vreselijk though.
JiHawks vader was een rebellenleider. Daardoor krijgt JiHawk toch een "hij is niet 100% slechts"-aura. Hij wordt er wel complexer van, maar JiHawks kracht lag juist in zijn Over the Top slechtheid imo.

Olivier Vanilla schreef:
Niks aan toe te voegen.
Ok

Olivier Vanilla schreef:
Wat. Para, ik weet dat je van overdrijven houdt, maar deze zin klopt niet. Het is namelijk niet eens een feit dat Flappie een beter personage is dan Fisico 2 ofzo. Het valt makkelijker te beargumenteren, oke, maar nog steeds is het niet feitelijk. Het is geen feit, maar een mening.
Lol, ca 75 % van mijn write-ups bestaat uit dit soort uitspraken. Til er niet te zwaar aan.

Olivier Vanilla schreef:
Ik begrijp je uitleg wel, ik kan er deels in meekomen. Maar nog steeds ben ik het er niet echt mee eens en ik zie ook na deze uitleg geen reden waarom ik haar hoger had moeten plaatsen. Ik vond Hitomi maar een onsamenhangend en vreemd personage. Echt, ik kon geen touw vast knopen aan haar. Nu heb ik zelf met mijn verhalen daar een rol in gespeeld,  maar ik vond het personage van Hitomi gewoon echt niet zo goed. Lange tijd is ze gewoon een paperclip goodguy dus meh. Vanaf plan Hitomi raak ik totaal kwijt wat Hitomi nou is. Ik denk dat als het beter en duidelijk geschreven was Hitomi meer potentie had, maar uiteindelijk wordt ze gewoon een gek wijf die verliefd was op iemand die haar verkrachtte. Nu gebeurt dit in het echt ook best vaak en eigenlijk is Hitomi daarom ook best wel realistisch, iedere keer als ik het horroreinde lees denk ik bij Hitomi van 'serieus, wtf doet zij'. Voeg daar minpunten aan toe wegens haar afgeraffelde dood en ze staat rond plek 35 bij mij. Ik deel wel je mening dat achteraf gezien ook hier Hitomi een goede winnares was geweest. Was wel zo leuk geweest als we hier naar toe hadden geschreven. Dat had ook samengaan op meer verduidelijking en focus op haar personage.
Uhm ja alles wat jij hier zegt is wat ik ook heb gezegd alleen dan deed ik het met een positieve ondertoon en jij met een negatieve. Kwestie van persoonlijke smaak, interpretatie en context denk ik.
O en Hitomi heeft overduidelijk Stockholmsyndroom. Dat vergat ik nog te melden.
Tevens: als je het woord Hitomi in bovenstaande quote vervangt door Tuffie heb je basically mijn Tuffie write-up Cute

Olivier Vanilla schreef:
Para Sarcasme

Verder ben ik het hier helemaal mee eens happy
Ik ook

T.G schreef:HS9 Hitomi staat wat mij betreft net iets te hoog. Net als WM vond ik haar een vrij onsamenhangend personage, maar dat neemt niet weg dat ik haar verhaallijn en haar verhoudingen met Adje, Lucoshi en WM geweldig vind. Ik denk dat ik haar ongeveer tussen de 20 en de 25 gezet zou hebben.
Hitomi kun je als onsamenhangend opvatten... Ik zie geen inconsistentie. Ik zie complexiteit, met duidelijke innerlijke conflicten. Ze switch echter niet constant van karakter ofzo... Maar goed, dat is een vorm van interpretatie. Wanneer je op een bepaalde manier naar een karakter gaat kijken, wordt dat karakter ook anders. dat zie je ook in WM's HS12-Chris write-up, en in mijn HS12 Jolien & Noémie write-ups.

T.G schreef:
In de rest kan ik mij eigenlijk wel vinden. Het verbaast mij enigszins dat HS8 Goomuin en Hitomi relatief zo ver uit elkaar liggen, maar who cares. Tevens ben ik blij dat Lyne niet zo hoog staat als bij WM. Sushi had ik eigenlijk iets hoger verwacht (ik had zelfs verwacht dat jij hem boven Necrodeus zou plaatsen), maar er valt natuurlijk wel wat voor te zeggen.
Goomuin en Hitomi vind ik echt 2 compleet verschillende personages dus ik snap je punt niet echt Cute
Necrodeus is unieker dan 12 Sushi's.

T.G schreef:
Over Jihawk wil ik nog één dingetje kwijt. Naar mijn mening is hij namelijk nooit echt een dom hulpje geweest. Enkel tijdens de ontmoeting met Sushi in de grot was hij niet helemaal helder, maar dat kwam vooral doordat hij op dat moment onder invloed was van het vergif van Raceneus. Verder vertoont hij eigenlijk altijd wel een zekere mate van intelligentie.
Hij was iig de sidekick van Sushi in die stukken. Misschien niet zozeer een dom hulpje, maar wel secundaire badguy terwijl hij op andere momenten main badguy was. En hij was als main badguy gewoonweg 100x beter en gevaarlijker dan als sidekick van Sushi.

Vandaag of morgen komen iig 15-12. Er is een kans dat ik 11 in een aparte post ga doen aangezien het me niet zou verbazen als ik de 10.000 woorden-grens die actieforum stelt anders overschrijdt Razz

151 Re: Para rankt alle 216 tributen op vr 18 dec 2015, 14:32

Prins Para Vanilla

Met "vandaag of morgen" bedoelde ik uiteraard "over 3 weken".

15 – Chris (HS12 – 2e)
Als ik niet zo koppig zou zijn om de definitieve lijst die ik een paar maanden geleden postte ongewijzigd te laten, zou ik Chris een paar plaatsen hoger zetten, waarschijnlijk op plaats 12 maar misschien zelfs in de top 10. Maar goed, uiteindelijk maakt de definitieve plaats niet zo veel uit en gaat het er hier meer om dat ik even mijn gedachtes over alle personages kan opschrijven. Chri heeft voor mij een speciaal plaatsje in mijn hart, omdat hij een personage was waar ik onwijs fan van was op het moment dat ik hem bedacht. Ik hoopte dat ik Chris naar de laatste 10 zou kunnen loodsen, maar ik had nooit verwacht dat hij 1 loterij van de overwinning zou geraken. WM heeft Chris nog hoger staan dan ik hem heb, en dat is best bijzonder aangezien Chris eigenlijk niet echt het type personage is waar WM normaal gesproken iets mee heeft. Maar Chris is echt een all-round goed geschreven personage. Zijn verhaallijn/verhaallijnen behoren tot de hoogtepunten van HS12, hij speelt een hoofdrol in enkele extreem memorabele momenten, hij heeft goede chemie met verschillende personages en hij is een van de minst zwart-witte personages ooit (seriously, bij Flappie en WM is het ten minste nog duidelijk dat ze uiteindelijk respectievelijk een badguy en een goodguy zijn. Bij Chris? Ik heb oprecht geen idee). Daarnaast is hij HS12’s voornaamste vertegenwoordsigers van een van mijn favoriete karaktertypes: sterke vechters (qua talent, niet qua daadwerkelijke spiermassa) die iet de leiding over hun team hebben. Tenminste, dat was Chris in het begin. In de eerste paar Team Geel verhaaltjes is Chris slechts een belangrijk bijpersonage in Team Geel, maar langzaam ontpopt hij zich tot een van de hoofdpersonages van HS12. Net als WM. Die twee verhaallijnen lopen heerlijk parallel langs elkaar, waardoor de finale van HS12 tijdens een herlezing echt 1000 keer bevredigender is dan tijdens het schrijven, toen het na de dood van Flappie en Tuffie toch een beetje als een anti-climax aanvoelde. Maar goed, uiteindelijk is Chris minder uniek dan de nog overgebleven personages, en bovendien zijn er simpelweg 3 personages uit HS12 die beter zijn waardoor Chris relatief minder is dan vergelijkbaar sterke personages die het beste uit de eerste 4 canon spelen zijn ofzo. Een all-roud goed personage waar oprecht niets op aan te merken valt, maar die simpelweg niet de star quality heeft die de rest die nog in de rankig zit wel heeft.

14 – Necrodeus (HS15 – 4e)
En weer iemand die wel in WM’s top 10 staat, maar niet in die van mij! Necrodeus is een hele lastige om te ranken voor mij. Aan de ene kant is het een personage dat, puur voor zij rol in het verhaal, voor mij niet eens zo hoog verdient te staan. Voor mijn heeft Necrodeus’ helemaal geen consistente verhaallijn. In het begin zorgt hij eventjes voor wat conflict in het team waar niemand echt zin had om over te lezen, daarna gaat hij eventjes een individuele spelen doen, en daarna maakt hij simpelweg constant cameo’s in de verhaallijnen van anderen, en dan voornamelijk in de verhaallijnen die zelf ook al niet bepaald geweldig in elkaar zitten (Para, WM...) Hij haalt de vierde plaats en wordt gedood in een gevecht met twee tributen waar hij nauwelijks iets mee te maken heeft gehad, en zijn laatste woorden hinten naar een vete met BLF die in slechts 2 eerdere scenes überhaupt samen aanwezig zijn geweest. Voor zijn dood heeft hij eerst nog wat verhaaltjesin zijn eentje die de voortgang van het verhaal eerder ophouden dan bevorderen, zeker aangezien Necrodeus’ rol simpelweg niet belangrijk genoeg was om zo veel op hem alleen te focussen in de eindfase. Al deze elementen hadden Necrodeus waarschijnlijk een plaatsje onder in de top 50 opgeleverd, om en nabij HS15 WM. Maar daar staat tegenover dat Necrodeus’ karakter top 10 waardig is. Hij is een van de meest unieke tributen ooit, op een ongeforceerde manier. En dat brengt hem uiteindelijk hier. Ik denk dat Necrodeus een personage is dat  in een andere HS beter tot zijn recht was gekomen. Misschien wel in een individuele Spelen, aangezien hij best wel wat overeenkomsten heeft met vrijwel alle personages uit individuele Spelen die nu nog over zijn. Maar Necro zat in HS15, en was daar verhaaltechnisch gewoon niet relevant of interessant genoeg om hem een top 10 plaats te gunnen.

13 – Ulysses (HS6 – 2e)
Ulysses is precies het tegenovergestelde van Necrodeus in die zin dat, waar Necrodeus een personage is dat in de meeste andere Hongerspelen beter geslaagd was dan in HS15, Ulysses juist een personage is dat in iedere andere Hongerspelen waarschijnlijk minder bijzonder was geweest. Maar Ulysses zat in HS6. En mijn god, wat ben ik blij dat Ulysses in HS6 zat. Ondanks dat personages als Tuffie en Adje HS6 nog wel enige flair gaven, zie je dat ook die personages niet héél hoog zijn geëindigd in deze ranking. HS6 was by far de saaiste Hongerspelen van allemaal. Ieder verhaaltje leek totaal karakterloos, alle personages waren paperclips of paperclipachtig en daadwerkelijke verhaallijnen bestonden simpelweg niet. Maar temidden van al die paperclips was daar Ulysses. Tot aan de laatste 10 was Ulysses niet veel meer dan de coole bondgenoot van Necrodeus. Een veel leuker personage om over te lezen dan alle anderen, maar nog steeds niet héél bijzonder. En toen werd hij doodgeschreven. Als Ulysses’ verhaal daar was geëindigd, had hij ongeveer op dezelfde plaats gestaan als HS6 Adje nu. Maar Ulysses bleek nog te leven, en in 4 verhaaltjes na zijn wederopstanding wist Ulysses HS6 eigenhandig van de absolute ondergang te redden. In slechts 4 verhaaltjes veranderde Ulysses van coole bondgenoot die een beetje fancy praat, in een HS-icoon. Zijn manier van praten werd extreem uitvergroot (al waren er hiervoor een spectaculaire 3 dialogen van Ulysses waarin de sporen al wel enigszins zichtbaar waren), waardoor hij in 1 klap het meest unieke personage tot dan toe werd. Maar dat was niet alles: zijn moorden op Para en Necrodeus behoren tot de meest awesome momenten uit de HS-geschiedenis. En de finale van HS6 is, hoe slecht HS6 ook was, een van de betere HS-finales. Maar meer nog dan dat alles inspireerde Ulysses tot het bedenken van andere unieke personages, waarvan de meesten hier nog moeten verschijnen. Ulysses is een extreem belangrijk personage in de HS-geschiedenis, en daarom staat hij zo hoog, maar uiteindelijk heeft hij natuurlijk geen enkele diepgang en is hij een groot deel van HS6 helemaal niet zo spectaculair, dus top 10 wordt m niet.

12 – Fisico (HS8 – 9e)
Fisico is oprecht een van de uniekste personages ooit. Ik kan niet 1 personage bedenken dat zelfs maar enigszins met hem te vergelijken valt. HS15 Necrodeus komt in zijn tijd tussen Team Goud en Team Zwart het dichtste in de buurt, maar het feit dat dat slechts een kort deel van Necrodeus’ verhaallijn is,  houdt Fisico toch uniek. En Fisico is ook echt een personage dat alleen met de schrijfstijl, de schrijvers, het verhaal en de arena van HS8 kon werken. Verander 1 van die zaken, en Fisico wordt een totaal ander personage. Wat Fisico namelijk zo uniek maakt, is dat hij volledig los stond van al het andere wat in de Arena gebeurde. In HS9 staan team Vblauw en Team geel dan wel los van de Team hitomi verhaallijn, ze hebben wel regelmatig interactie met de andere tributen. Necrodeus en Wm enzo staan wel enigszins los van de main verhaallijn van HS15, maar ze hebben wel interactie met de tributen en verschillende andere verhaallijnen waarin ze een rol speelde. Zelfs Fisico en lazerstraal in HS4 waren door hun aanwezigheid in de teams en hun last minute samenwerking met T.G nog enigszins betrokken bij de rest. Fisico niet. Fisico leefde zijn eigen Hongerspelen, met alleen tributen die bij de anderen niet meespeelden als zijn tegenspelers. En ik denk oprecht dat het feit dat we Fisico tot aan zijn dood zo afgesloten van de rest hebben weten te houden, met slechts 1 korte dialoog, iets is wat in 99% van de gevallen niet was gebeurd omdat er vroeg of laat iemand was geweest die had geprobeerd Fisico in een andere verhaallijn te verweven. Maar dat is niet de enige reden dat Fisico zo hoog staat. Zijn karakter is namelijk ook uniek. Fisico woonde in de bomen. Hij maakte een boomhut, hij maakte zijn eigen wapens, hij jaagde op wilde dieren, kortom: hij had als enige tribuut in de geschiedenis een verhaallijn die draaide om het overleven i de natuur, in plaats van het overleven van gevechten met andere tributen. Iedere tribuut die hij tegenkwam, vermoordde hij zonder pardon, om zich vervolgens weer op zijn survivalgebeuren te richten. En dan was er nog de panfluit. Zoiets kleins, zoiets onbenulligs, maar  het gaf Fisico wel nét dat ene zetje om een daadwerkelijk uniek, memorabel personage te zijn. Fisico heeft net als Ulysses totaal geen diepgang, en hoe awesome ik zijn stukjes ook vindt zijn ze niet relevant genoeg om hem hoger te plaatsen dan dit. Maar 12/216 is voor een tribuut die 9e werd in een individuele Spelen waarin hij niet eens een van de hoofdpersonages was een belachelijk goede score.

Ja nr 11 wil ik op de ouderwetse manier gaan doen dus met quotes enzo, en dat gaat een héle lange post worden aangezien ik best wel uitgebreid wil uitleggen wat dat personage goed genoeg maakt om op 11 te staan, dus dat gaat hier sws niet bij passen.

152 Re: Para rankt alle 216 tributen op vr 18 dec 2015, 21:10

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Ah, ik vroeg me al af wanneer deze update zou verschijnen Razz .

Chris had ik vanzelfsprekend hoger verwacht. Niet alleen vanwege zijn belangrijke rol in het verhaal, maar ook vanwege zijn toch best redelijk complexe persoonlijkheid en karakterontwikkeling. Daarnaast stond hij heel hoog op zowel jouw als mijn persoonlijke lijst, maar dat heeft hier natuurlijk niks mee te maken.

Ik ben het met jou eens dat Necrodeus waarschijnlijk beter tot zijn recht zou zijn gekomen in een individuele spelen. Helaas verwachtte ik al dat HS15 de laatste HS zou worden, dus ik zag eigenlijk geen andere keus Razz . Als hij buiten het contact van andere teams was gebleven had hij mogelijk een soort spirituele opvolger van HS8 Fisico kunnen worden (zo had ik hem aanvankelijk ook bedoeld), maar nadat hij ineens bij Team Zwart opduikt was dit niet meer mogelijk. Iets wat ik eerlijk gezegd best wel jammer vind. Ik ben het echter niet met jou eens dat hij nauwelijks een band had met Lyne en Hitomi. Hij had namelijk een verbond met Hitomi om Lyne te vermoorden, en zodra Hitomi dit verbond verbreekt wil hij wraak op haar nemen. Dat maakt hem toch wel wat relevanter voor het verhaal.

Ulysess en Fisico zijn allebei unieke personages in hun eigen spelen, dus ik kan mij prima in hun net-niet-top-10 plaats vinden. Meer heb ik eigenlijk niet over ze te zeggen.

Profiel bekijken

Gesponsorde inhoud

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 10 van 13]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Permissies van dit forum: