Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Para rankt alle 216 tributen

Ga naar pagina : 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down  Bericht [Pagina 1 van 13]

1 Para rankt alle 216 tributen op di 16 jun 2015, 14:29

Prins Para Vanilla

Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Nu HS15 richting de finale gaat, wordt het tijd dat ik aan dit projectje ga beginnen. Ik ga alle 216 tributen uit de canon Hongerspelen (2, 3, 4, 6, 8, 9, 12, 14 en 15) ranken. Ik probeer zo objectief als mogelijk is te ranken, in tegenstelling tot mijn rankings per Hongerspelen waarin het kon gebeuren dat HS9 JiHawk hoger stond dan HS9 Wm enzo. Het gaat hier dus niet zozeer om wie ik het leukste personage vindt, maar wie ik het beste personage vindt. HS10 wordt niet meegerekend, maar dingen zoals NMU's backstory in HS12, of de hele clusterfuck van HS14 wel. Uiteraard tellen mijn eigen rewrites hier niet mee. Ik heb mijn lijstje bijna compleet, alleen de tributen van HS15 moeten er nog in verwerkt worden. Ik weet toevallig dat WM ooit van plan was ditzelfde te gaan doen, en dat zou ik super leuk vinden maar wel graag in een eigen topic anders wordt het chaos. Om diezelfde reden post ik dit dus ook niet in het al bestaande rankingtopic. Ik ga niet de volledige lijst in 1 keer posten, ga eerder uit van setjes van 10-25 ofzo. Tussendoor zal ik ook telkens posten welke tributen nog in de running zijn. Geef alsjeblieft constant feedback, voorspellingen, kritiek etc, dat motiveert het schrijven van 216 lappen tekst nogal. Laat ik bij deze dus maar als regel stellen dat ik telkens pas update zodra zowel T.G als WM een enigszins inhoudelijke reactie hebben geplaatst op mijn vorige post.

NOG IN DE RUNNING

HS2 (0/24)

HS3 (1/24)
Para (2e)

HS4 (0/24)

HS6 (0/26)

HS8 (1/24)
NMU (2e)

HS9 (2/24)
WM (2e)
Adje (8e)

HS12 (3/24)
WM (1e)
Ulysses (3e)
Flappie (5e)

HS14 (2/24 (2/22))
Ad Venture (1e)
Bandaka/Rinus (4e)

HS15 (2/24)
Hitomi (1e)
BLF (2e)

Laatst aangepast door Prins Para Vanilla op ma 28 dec 2015, 13:00; in totaal 26 keer bewerkt

Profiel bekijken http://www.xnxx.com/c/Lesbian-26

2 Re: Para rankt alle 216 tributen op di 16 jun 2015, 22:24

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Wauw, dit lijkt mij toch wel een erg groot project. Respect dat je hiervoor de tijd en moeite kan opbrengen. Uiteraard ben ik zeer benieuwd naar de rankings.

Ik durf momenteel weinig te voorspellen, maar ik verwacht wel dat personages als NMU, Flappie, Fisico uit HS8, Ulysess uit HS6 en HS12, WM uit HS9 en HS12, Bandaka, Ad Venture en BLF de top van de lijst uitmaken. Dat zijn dan ook stuk voor stuk iconische, revolutionaire en/of gewoonweg intrigerende personages. Daarnaast vermoed ik dat de bodem van de lijst zal bestaan uit personages als Fisico 2, Roosjuh uit HS9, Goomuin uit HS9 en HS12, Koopalingsfan met uitzondering van HS4, Henk Spermatank, Fisico uit HS15 en wellicht een aantal paperclips uit HS2 of HS6.

Profiel bekijken

3 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 17 jun 2015, 17:06

Prins Para Vanilla

Oké, WM heeft nog niet gereageerd maar aangezien ik nog niet gerankt heb maakt dat niet zoveel uit. Ik ben te ongeduldig om te wachten, duss ik post gewoon alvast de eerste 16 eliminaties. Zo weten jullie ongeveer hoe ik rank. De stukjes tekst zijn nu nog niet spectaculair lang, dit zal naarmate we dichter bij de nr 1 komen wel veranderen vermoed ik zomaar. Oké, let's go!

216 - Fisico2 (HS3 – 12e)

En zo loopt de groep achter Lucoshi aan om Tuffie te zoeken, niet beseffend dat ze eigenlijk heel dicht in de buurt van Raceneus zijn. Wat ze niet weten, is dat Fisico 2 bij hem in de zak zit...

Er was 1 ding dat ik 100% zeker wist toen ik op het idee kwam om alle personages te ranken: Fisico2 komt onderaan te staan. Naar mijn menig bestaat er geen enkele twijfel over dat dit het slechtste personage ooit is. En ik zal uitleggen waarom. De meeste personages die ik onderaan de lijst ga zetten, zijn personages die niets anders hebben toegevoegd dan dood gaan. Personages zonder karakter, zonder dialoog, zonder... iets waardoor ze op wat voor manier dan ook memorabel zijn. Personages als HS9 Roosjuh zijn dan misschien verschrikkelijk storend, maar het feit dat ik er zo’n sterke mening over heb zegt genoeg: ze zijn memorabel. Ze hebben een rol in het verhaal. Ze hebben karakter. En hoe vreselijk ik iemand’s karakter ook vindt, het maakt je wel tot een beter personage dan iemand zonder karakter.

De meeste van deze 100% slachtvoerpersonages stierven tijdens of vlak na het gevecht bij de Hoorn, en komen voornamelijk uit individuele Spelen. Maar er is 1 gigantische, vreselijke uitzondering op die regel, en dat is Fisico2. Fisico2 komt uit Hongerspelen 3, een teamspelen. Fisico2 werdt 12e in die Teamspelen. Fisico2 werdt 2 keer genoemd. 2 keer. Even ter vergelijking: Vygan, die 12e werdt in HS9, werdt 222 keer genoemd.

Maar wat Fisico2 nog erger maakt dan alleen het feit dat ze slachtvoer was dat 12e werdt, was het feit dat haar bestaan totaal genegeerd werdt. Na 12 verhaaltjes wordt er 1 kleine opmerking gemaakt over het feit dat Fisico2 met Raceneus in een wollen zak zit, en vervolgens wordt ze nooit meer genoemd totdat er casual vermeld wordt dat ze dood is. Er is zelfs een moment waarop Tosti alle nog levende tributen opsomt, en zelfs dán wordt Fisico2 gewoon genegeerd!

“Wij hebben alleen nog maar Kevin en Goomuin.” Die laatste woorden sprak Tosti wat spottend uit. “Jullie hebben daarintegen BLF en Adje, twee erg geode strijders. En dan hebben we nog onze verraadertjes, de “Rebellen”.

Hongerspelen 3 is een Hongerspelen waarbij veel vergeten personages ver komen terwijl boeiendere personages vroeg sterven, maar niemand is zo erg als Fisico2. Niemand is ooit zo erg geweest als Fisico2. Bij andere, vergelijkbare personages die ver kwamen en nauwelijks genoemd werden, is daar op zijn minst een enigszins logische reden voor. Fisico2 werdt gewoonweg genegeerd/vergeten. Stel je voor dat dit ding de top 10 gehaald had...

"Hallo?" zegt Para terwijl hij zijn zwaard pakt. "Geen antwoord? Ook niet erg sociaal". Hij begint in de zak te steken. Bij de eerste steek klinkt het kanonschot al.

“Fisico 2 zat ook bij hem in de zak, en zij is, spijtig genoeg, doodgestoken.”

215 - Lennard (HS2 – 22e)

Ook Lennard was doodgestoken door de Trackerjackers.

Tja... Na mijn uitleg mbt wat ik versta onder een slecht personage in het vorige stukje, was het natuurlijk onmogelijk om iemand anders dan Lennard hier te plaatsen. Lennard is nog steeds de enige tribuut die maar 1 keer genoemd is. En in tegenstelling tot andere weinig genoemde tributen, die op zijn minst nog íets hebben toegevoegd doordat ze gedood werden door een andere tribuut, stierf Lennard random door Trackerjackers. Met andere woorden: als je die ene zin weghaalt, verandert er oprecht helemaal niets aan HS2. Dus dat.

214 - Tuffie (HS14 – 18e)

Het enige wat hij nog ziet is Sushi, die met het loop van het jachtgeweer hardnekkig Tuffie’s hoofd aan het bewerken is. Hij is allang dood, maar Sushi lijkt dat niets te kunnen schelen.

Tuffie werdt 2 keer genoemd, en werdt vermoord door Sushi, en veel meer valt er niet over hem te zeggen. Dit is het geval voor vrijwel iedereen die buiten de top 200 valt btw, dus deze eerste paar rankings zullen een stuk minder boeiend zijn da als we straks het voornaamste slachtvoer achter de rug hebben.

Ze keek omhoog, en zag de gezichten van de tributen die de eerste dag niet overleefd hadden. En dat waren er veel! Lennard, Tuffie, Lucoshi, Chris… 

213 - SM64 (HS6 – 18e)

En wie kwam daar opeens voorbij? SMF. En hij at brood. Dat brood was waarschijnlijk het enige overgebleven brood, dus Jeffrey gooide meteen zijn speer. Jeffrey was een redelijke speerwerper, dus het was niet verrassend toen de speer SMF’s hoofd doorboorde en aan de andere kant vast bleef zitten in ene of andere reuzepaddenstoel. Jeffrey greep meteen het sneetje brood uit SMF’s handen. Het was helaas maar een sneetje, maar toch vrat Jeffrey het in een keer op. En had nog steeds honger.

Oké, SM64 (of SMF of welke afkorting dan ook...) was oprecht de enige van alle 216 personages waarvan ik me totaal niets kon herinneren, ondanks dat ik HS6 als laatste herlezen heb. Dus zocht ik SM64 op toen ik ging ranken zodat ik wist waar ik hem zou plaatsen. En toen moest ik hem weer opnieuw opzoeken toen ik dit verhaaltje ging schrijven. SM64 is officieel de minst memorabele tribuut ooit. Maar hij at een broodje en werdt aan een paddestoel gespiest ofzo dus dat is beter dan tot aan je dood in een zak zitten...

Na een vijftal minuutjes zoeken vond hij SMF's lijk, doorboordt door een speer.

212 - Thebowserjr (HS6 – 15e)

Ze herinnerde zich ook nog hoe Koops ineens het hoofd van thebowserjr afhakte, en hoe de andere Beroeps alle kanten op renden. 

Uhm ja... Technisch gezien is het mogelijk dat TBJ chronologisch de eerste dooie van HS2 is. Hij is sowieso een van de eerste. Ik haal TBJ en YSF uit HS2 altijd door elkaar en ze stierven ook vlak na elkaar en voegden allebei niets toe dus dat is best logisch denk ik.

De careers van deze editie (Roosjuh99, thebowserjr, Timtamtom, Rinus999, Koopalingsfan en Hitomi) kwamen er al aan, maar ze werkten deze keer niet samen, ze waren gewoon aan het knokken.

211 - Pokéfan (HS14 – 22e)

“Ik heb niet iedereen gezien, maar ik weet dat in ieder geval Lennard en Pokéfan het niet gehaald hebben. Lennard werd neergeknald door Sushi, en hoewel ik Pokéfan niet heb zien sterven lijkt het erop dat JiHawk hem te pakken heeft gekregen.

Ik vind het zo heerlijk random dat tussen de gigantische namecounts van HS9, HS12 en HS15 ineens het old-school slachtvoerfeest van HS14 zit. Dat gezegd hebbende: mijn god, wat is het slachtvoer van HS14 onmemorabel. Ik wist daadwerkelijk niet meer door wie Pokéfan vermoord was, en ik heb het notabene zelf geschreven :”)

Hitomi twijfelt nog steeds als ze vanuit haar ooghoek ziet hoe Pokéfan door dat gestoorde wijf van een Selletje herhaaldelijk wordt bestoken.

210 - Sushi (HS6 – 25e)

Uit woedde stompte hij degene die hem in de weg zaten; wie helaas Sushi bleek te zijn. Hij had een helm buitgemaakt, maar door de klap van Jeffrey kwam hij hard in het zand neer en rolde de helm van zijn hoofd. Met een hand griste Jeffrey de helm uit het zand en sloeg ermee op Sushi’s hoofd, die ineenkromp en begon te bloeden.

Sushi is de enige tribuut ooit die 25e is geworden! En dat is dan ook het enige memorabele aan Sushi. Maar op zijn minst kon ik me Sushi’s dood herinneren, dus vandaar dat hij niet verder onderaan staat.

Net toen hij het gebied helemaal had doorzocht op nog meer verloren spullen, hoorde hij het kanonschot van Sushi. Hij was blijkbaar al doodgebloed na de miezerige klappen die Jeffrey had gegeven.

209 – SM64 (HS2 – 23e)

Opeens ziet hij in het licht van de felle zon een gedaante van de heuvel afspringen. Hij rolt van de heuvel af, en komt bij T.G terecht. Pas dan ziet hij dat het SMF 64 van district 12 is. Iemand had een pijl in zijn rug geschoten, en hij lijkt dood. Hij heeft wel een aantal materialen bij zich: een bijl, een lang touw, en een paar kleine bommen. Het is niet veel, maar hoe dan ook beter dan niets. T.G pakt alles van SMF 64 af, en neemt voor de zekerheid ook de pijl die in zijn rug stak mee.

3 van de eerste 8 geëlimineerde tributen zijn SM64/Pokéfan :”) Pokéfan is 1 van de 8 namen die in alle Hongerspelen vertegenwoordigd is, en 8 van de 9 keer stierf hij voor de laatste 15. Deze SM64 was de tweede dode van HS2 en in principe typisch slachtvoer, maar... Doordat T.G al SM64’s materialen meenam, werdt SM64 in meerdere T.G verhaaltjes genoemd, waardoor hij toch enige indruk achterliet ofzo. En daarnaast: we weten uit welk district hij komt, we weten dat hij een aantal dingen wist te verzamelen bij de Hoorn, dus we weten meer over hem dan over de vorige 7 tributen.

Plotseling realiseert T.G zich dat Timtamtom degene was die hem bij de Hoorn des Overvloeds probeerde te vermoorden. Hij had SMF 64 gedood, waardoor T.G er met zijn spullen vandoor kon gaan.

(PS: De andere 7 zijn WM, Para, Lucoshi, Tuffie, Tosti, Adje en Sushi. T.G miste in 8, Hitomi in 12, Fisico in 14 en JiHawk in 15)

208 – Fisico (HS9 – 23e)

Team Blauw bleef wel de strijd aan gaan, en hierbij verloor Team geel Fisico, wie werd neergestoken met een mes door Lazerstraal.

Alle personages van HS9, 12 en 15 zijn minstens 25 keer genoemd... Behalve Fisico, die maarliefst 3 vermeldingen kreeg, alledrie ná zijn dood. Dit is dan ook echt de enige reden dat hij hoger staat dan de vorige 8, want verder is er niets memorabels aan Fisico. We weten vaag hoe hij doodging (ondanks dat dat totaal niet logisch is aangezien Azerstraal geen mes had en zwaargewond was maar /care), we weten niets over zijn persoonlijkheid, we weten niet of hij een sterke of een zwakke speler was... 100% slachtvoer, maar doordat hij de enige in de 3 grote Teamspelen is die tot die categorie behoord, is hij memorabeler dan anderen.

Fisico, die de Spelen exact een halfuur heeft overleefd.

207 – Goomuin (HS4 – 22e)

Terwijl Jeffrey wordt meegetrokken door Para, loopt Goomuin inmiddels op Sushi af om hem de genadeklap te geven. Hij houdt zijn sabel al boven zijn hoofd. Mooi niet, denkt T.G. Omdat hij nog steeds heuvelafwaart gaat, maakt hij gebruik van de zwaartekracht om snelheid te winnen, en springt in de lucht. Goomuin merkt nu T.G op, maar te laat: het mes van T.G doorboort zijn keel, en een opnieuw vult een kanonschot de arena.

HS4 Rood :”) Goomuin is de minst memorabele tribuut uit het minst memorabele team. Het is moeiljk om wie dan ook uit HS4 écht slachtvoer te noemen aangezien ik vlak voor de finale snel nog een verhaaltje schreef waarn iedere tribuut kort werd omschreven, maar die omschrijvingen waren toch niet genoeg om Goomuin een plaatsje in de top 200 te gunnen. De allerergste slachtvoertjes zijn inmiddels al geëlimineerd, iedereen die nu komt heeft op zijn minst íets om over te praten, alleen heeft Goomuin verreweg het minste dus doei.

Goomuin, de grootste van allemaal, torende met een zelfverzekerde grijns boven de rest uit.

206 – Jolien (HS3 – 23e)

Tot zijn schrik ziet hij Jolien liggen, met het werpmes in haar achterhoofd geklemd.

Er valt niet heel veel over Jolien te zeggen, behalve het feit dat het me ondanks de openingspost nog steeds niet helemaal duidelijk in welk team ze volgens de schrijvers zit aangezien ze volgens de openingspost bij Rood zit maar ze vervolgens door Selletje, ook van Rood vermoord wordt, waarna Para (Blauw)  wraak op Selletje wil nemen. Beetje vaag allemaal. Verder weten we dat ze naar de Hoorn gestuurd werdt door haar team, wat waarschijnlijk betekend dat ze een sterke vechter was, en dat ze een oude kennis van Para was. Maar goed, het feit dat ik al deze dingen over haar kan opnoemen laat wel zien waarom ze hoger staat dan HS2 Lennard ofzo lijkt me.

Als hij de voorraad van wapens bereikt, ziet hij nog net hoe Selletje een mes in het hoofd van Jolien steekt. Jolien... een oude kennis van hem... op dat moment worden zijn gevoelens hem even de baas.

205 – Dark Lisa (HS6 – 21e)

Dark Lisa was er ook. Niet helemaal geestelijk erbij, ze klonk gestoorder dan dat ze normaal was. "Het zullen wel Paddo's zijn geweest", dacht JSS. Dark Lisa viel JSS aan, maar erg gevaarlijk leek ze niet. JSS leek, mede door Dark Lisa's toestand, de sterkere te zijn. 

Oke, toen ik begon met deze rankings had ik Dark Lisa echt 15e van HS6 staan ofzo, omdat ik om de een of andere reden in mijn hoofd had zitten dat ze boeiend was voordat ze dood ging. Maar tijdens mijn herlezing van HS6 kwam ik erachter dat DL in feite een van de meest nutteloze personages ooit is. Ze voegt niets toe. Ze heeft geen tekst... En volgens mij gaat ze nooit duidelijk dood? Er wordt geïmpliceerd dat ze stervende is, maar we horen nooit een kanonschot ofzo...  

Samen stonden ze op en sloegen de aarde van hun kleren. Dark Lisa lieten ze aan haar lot over.

204 – UNF (HS8 – 20e)

“Maar wacht, wie is dat Het is UltimateNintendoFan! Hij heeft geen wapen te pakken gekregen, en lijkt Tosti met zijn blote handen te willen vermoorden! Nu ik nog eens goed kijk, valt het me op hoe weinig wapens er in het spel zijn!

Jup, vlak voor de top 200 toch nog iemand van HS8 geëlimineerd. UNF is tamelijk uniek om de simpele reden dat we geen enkel bewijs hebben dat hij echt bestaat. In tegenstelling tot alle 215 andere tributen, komt UNF namelijk alleen voor in gesproken tekst, nooit in beschrijvende tekst. En niet zomaar gesproken tekst: tekst gesproken door de beruchte leugenaar NMU. UNF probeerde Tosti volgens NMU met zijn blote handen te vermoorden, en aangezien we weten dat Tosti een van de sterkste tributen van HS8 was, moet UNF dus best moedig zijn geweest. En... Ja, meer valt er niet over hem te zeggen, behalve dan dat hij als enige niet genoemd werdt bij het tonen van de doden om middernacht :”)

“Tosti heeft UltimateNintendoFan neergeslagen, en trapt nu zijn keel dicht! Hoorde u dat kanonschot het lijkt erop dat UltimateNintendoFan het heeft begeven dames en heren!

203 – Raceneus (HS6 – 20e)

Net wist ze een flesje water te bereiken, toen ze ineens ruw opzij geduwd werd. Ze krabbelde snel overeind, en zag dat het Raceneus was die haar geduwd had. Hij pakte het flesje water, en draaide zich toen grijnzend om naar Hitomi. In zijn hand hield hij een touw. Langzaam liep hij op Hitomi af. Zij wilde wegrennen, maar hij was sneller. Als een lasso wierp hij het touw rond haar nek, en begon haar naar zich toe te trekken. Ze voelde het koort rond haar nek steeds strakker getrokken worden.

Ik denk dat Raceneus de eerste in de categorie “Sterke, slechte tributen die puur dienen om een van de hoofdpersonages te introduceren” is die geëlimineerd wordt? Of telt HS4 Goomuin ook mee in die categorie? In ieder geval diende Raceneus dus puur om Hitomi en Para te introduceren. Dit deed hij door Hitomi te proberen te vermoorden met een lasso, wat best een awesome manier is om iemand te vermoorden.

Juist op het moment dat ze er van overtuigd was dat dit haar dood zou worden, verslapte de greep op het touw. Ze keek achterom, en zag Raceneus levenloos op de grond liggen, met een wond in zijn rug. Ze keek op en zag Para staan, met een schild om, een bebloede speer in zijn ene hand en 2 flesjes water in de andere.

202 – YSF (HS2 – 14e)

Fisico loopt achteraan de groep, zijn bondgenootschap. Vanaf het begin had hij zich bij de andere beroeps gewaagd. Super Toad Noki Fan, Yoshi Super Fan en Chris. Ze hadden hem geaccepteerd in de groep. Met zijn vieren hadden ze een behoorlijke slachting gemaakt bij de Hoorn Des Overvloeds.

Zoals ik bij TBJ al zei, haal ik YSF en TBJ altijd door elkaar. Ze gingen direct na elkaar dood, kwamen allebei maar in 1 verhaaltje voor, hebben allebei een afkorting bestaande uit 3 letters... Best logisch dus. Waarom staat YSF dan toch hoger dan TBJ? Omdat we, in die ene alinea waarin YSF zit, verrassend veel over hem te weten komen. We weten waarin hij goed is, we weten wie zijn bondgenoten zijn... Dat was het wel zo’n beetje, maar voor een HS2 tribuut die 1 alinea aanwezig was is dat best veel. Helaas werdt hij in diezelfde alinea random vermoord door Timtamtom dus helaas voor YSF geen plaats in de top 200.

Super Toad Noki Fan was een goede zwaardvechter, Yoshi Super Fan een goede speer- en messenwerper en Chris was ook vrij sterk en had een goedemorgen gepakt van de stapel.

201 – Windowsfan (HS4 – 16e)

Windowsfan, de jongste tribuut, niet goed wetend wat hij moest verwachten en vertrouwend op de steun van zijn team.

Windowsfan is de laatste tribuut die de top 200 niet haalt. Qua rol binnen het verhaal had Windowsfan eigenlijk nog lager moeten staan, maarr... Windowsfan heeft een verhaaltje door zijn oogpunt gekregen :”) We komen in dat verhaaltje werkelijk waar niet te weten over wie Windowsfan is, maar toch.

Windowsfan stond daar maar. Bovenop een van de torens van het kasteel. In de 3 andere torens kon hij 3 andere gevangene zien: Raceneus, SM64 en Roosjuh. De gevangene hadden een goed uitzicht over de arena. De Hoorn, Het bos ernaast, de hoge berg aan een andere kant, een grot tussen de berg en het bos in en een grote open vlakte met een meer en een dorpje. Hij zag verschillende teams lopen. Hij zag dat zijn eigen team net het bos in gerent was achter team geel aan. Ook zag hij hoe team blauw nog bij de hoorn staat. Team rood was naar het dorp gerent en zit daar momenteel ook in. Windowsfan keek naar beneden, naar het kasteel zelf. Het was een groot, mooi kasteel met deze 4 torens, 2 grote hallen en een troonkamer met een fantastisch feestmaal opgezet. Windowsfan kijkt naar zijn team, in het bos. Hij kan ze zien aangezien het bos niet zo heel dicht beplant is. Het lijkt erop dat ze een mooi aantal wapens hebben.

Plotseling hoort hij een brul. Een oorverdovend geluid dat de hele arena vult. Hij kijkt naar de berg. Daar, bovenop de berg staat iets dat hij allerminst had verwacht. Het Kapitool moet hier een fortuin aan hebben uit gegeven om dit te kunnen creëren. Boven op de berg, staat een rode, vuurspuwende, met zijn vleugels wapperende draak en hij komt op het kasteel af. Windowsfan ziet het beest steeds dichterbij komen.

Ja, Windowsfan was 1 van de 4 tributen die nutteloos opgesloten waren in torens. Geen van die 4 hefet ook maar iets toegevoegd aan eht verhaal, en Windowsfan was van die 4 by far de minst belangrijkste, en juist daarom is het zo leuk dat uitgerekend zijn oogpunt gebruikt werd. Maar goed, de eerstvolgende keer dat we Windowsfan zien wordt hij random vermoord door Lucoshi, dus al met al heeft hij niets gedaan om een plaats in de top 200 te verdienen.

Hij kijkt naar een van de andere torens en ziet Windowsfan staan. Hij pakt zijn kruisboog en schiet Windowsfan in zijn voorhoofd waardoor hij naar beneden valt.

Zo, dat waren de eerste paar. Eventjes een tweetal interessante weetjes:  Er is niemand van HS12 of HS15 geëlimineerd, en er is verrassend genoeg ook niet 1 eerste dooie geëlimineerd. De volgende update zal nog uit slachtvoer bestaan, maar daarna gaan we langzaam maar zeker richting de personages waarover daadwerkelijk iets zinnigs te melden is.

4 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 17 jun 2015, 19:57

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Dit ziet er toch wel anders uit dan ik had ingeschat. Ik had namelijk verwacht dat de irritantste tributen onderaan zouden komen, vanwege de redenering dat die het verhaal waarschijnlijk erger teniet doen dan al het slachtvoer dat minder dan 10 keer genoemd wordt en dus op de bodem van de lijst eindigen. Maar goed, je hebt wel een punt door te zeggen dat personages met een zwak karakter nog altijd beter zijn dan diegenen met helemaal geen karakter. Puur objectief gezien lijkt mij dit een goed begin.

Om nog eens terug te komen op Fisico2: zij is tevens de enige tribuut van alle Hongerspelen die nooit in beeld komt. De enige andere tribuut die haar ooit gezien heeft is Raceneus, maar omdat hij geen enkel verhaaltje door zijn oogpunt heeft is Fisico2 eigenlijk zo goed als onzichtbaar. Zelfs wanneer Para haar vermoordt krijg je haar als lezer niet te zien, omdat ze dan nog steeds in de zak zit Razz .

Profiel bekijken

5 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 17 jun 2015, 20:08

Prins Para Vanilla

Ha9 fisico is ook nooit te zien, hij wordt na zijn dood pas voor het eerst genoemd. Tbj uit hs2 idem dito, en Lennard uit 2 half.

6 Re: Para rankt alle 216 tributen op wo 17 jun 2015, 23:46

Olivier Vanilla

Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Lekker uitgebreid hoor Razz. Ik ga inderdaad zelf de hinderlijke tributen (dat zijn er gelukkig heel weinig) onder de niets toevoegende tributen zetten maar verder vind ik het leuk om te lezen. 

Nu ga ik weer leren

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats
Profiel bekijken http://www.toadplaza.com

7 ff op vr 19 jun 2015, 17:25

Prins Para Vanilla

Jullie hebben allebei braaf gereageerd dus jullie worden beloond. Maar liefst 20 eliminaties deze update!

200 – Selletje (HS6 – 23e)

Daar echter eenmaal aangekomen zag ze Sel naakt de salsa dansen, terwijl ze de ene na de andere paddo in haar mond propte en "leve de democratie" stond te roepen. Er kwam geel schuim uit haar mond en haar ogen zagen bloedrood.

Wtf. Selletje komt in slechts 1 alinea voor, en voegt geen ene fuck toe aan het verhaal, maar kom op, hoe briljant is deze omschrijving? In principe is dit natuurlijk een soort verschrikkelijke heiligschennis van de Hongerspelen, maar aangezien het over paddo’s gaat is het nog enigszins te verklaren binnen het verhaal dus ach. Meteen hierna gaat Selletje btw dood en wordt ze nooit meer genoemd dus hoger dan dit zou nergens op slaan.

Plotseling verstijfde Sel, trok haar huid wit weg en rolden haar ogen naar boven. Ze viel slap op de grond, waar ze stuiptrekkend bleef liggen. Lazerstraal had genoeg gezien en besloot er maar een einde aan te maken. Ze stapte op Sel toe en trapte keihard op haar keel. Sel bleef stil liggen.

199 – Roosjuh (HS2 – 12e)

De careers van deze editie (Roosjuh99, thebowserjr, Timtamtom, Rinus999, Koopalingsfan en Hitomi) kwamen er al aan, maar ze werkten deze keer niet samen, ze waren gewoon aan het knokken.

Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom Roosjuh de top 200 gehaald heeft, aangezien er werkelijk waar niets over haar te zeggen valt behalve dat ze ee beroepstribuut is en vermoord werd door Para. Roodjuh heeft gewoon geluk gehad dat er 17 andere slachtvoertjes waren die even weinig toevoegden, waardoor ze puur toevallig hier terecht is gekomen. Ik zou graag meer over haar zeggen, maar er is gewoon niet meer.

Para stond over het lichaam van Roosjuh heen gebogen. De pijl had haar in haar keel geraakt en haar luchtpijp doorboord. Dood.

198 – Chris (HS4 – 24e)

6 tributen, allen gekleed in het rood, stonden op de eerste praalwagen. Adje en Christopherz, twee beste vrienden, keken grijnzend en zwaaiend naar het publiek langs de kanten.

Met de eliminatie van Chris (Of Christopherz zoals hij hier nog lekker uitgebreid genoemd wordt) is eindelijk de eerste 1e dooie uit de running. Chris is tevens het eerste personage dat gesproken heeft dat geëlimineerd wordt. Over Chris zijn persoonlijkheid kunnen we niet heel veel zeggen. We weten dat hij in team Rood zat en voorafgaande aan de Hongerspelen bevriend was met Adje, maar tijdens de Hongerspelen zien we hem alleen in het allereerste verhaaltje.

Lucoshi ziet Christopherz, die ook verward is door de omgeving. "We moeten samenwerken totdat we teamgenoten vinden." zegt Christopherz.

Chris is een van de vier tributen die is opgesloten in een van de gangen van het kasteel. Zijn dood vormt voornamelijk een mooi contrast met de Fisico-Lazerstraal verhaallijn. Het feit dat Chris aan Lucoshi voorstelde om samen te werken is ook wel interessant. Als Lucoshi hiermee had ingestemd, had team Rood misschien een boeiendere rol kunnen spelen. Er zat in die zin zeker potentie in Chris, maar deze ranking is niet gebaseerd op potentie maar op wat er daadwerkelijk gebeurd is, en wat er gebeurde is dat Chris in de eerste alinea van HS4 vermoord werd zonder dat er ooit duidelijke blijk van karakter te zien was, dus vandaar deze plaats in de Ranking.

Hij loopt naar Christopherz toe, want rennen kan niet vanwege het zware zwaard. Het schild en de helm vallen wel mee. Hij heft zijn zwaard en laat hem neerkomen. Kanonschot. Christopherz is vermoord.

197 – Koopalingsfan (HS8 – 18e)

Goomuin kwam net van de grond en hij zag dat het Hoorn niet erg populair was deze keer. Koopalingsfan was aan een bijl gekomen en dreeg iedereen stuk te slaan. Juist.

Koopalingsfan is een maniak met een bijl! Hoe origineel!

Maar goed, ik probeer naar ieder personage te kijken als individu en beoordeel Koopalingsfan nu dus niet als 1 van de 6 (als je HS1 en HS7 meetelt) Koopsen met een bijl, maar gewoon als een van de vroege doden uit HS8 die toevallig een bijl had. Het gevecht bij de Hoorn in HS8 is best interessant omdat de meeste gevaarlijke tributen daar direct sterven. Koopalingsfan is er daar 1 van, maar hij is by far de minst belangrijke en dus minst boeiende en dus degene die het laagst eindigt.

Bij het Hoorn aangekomen zag Goomuin dat Koops weg werd gesleurd door Tuffie, die rustig wegging met het lichaam van Koops.

Koops werdt maar 4 keer genoemd gedurende de Spelen, en moet chronologisch gezien nog voor 2e dode Tuffie dood zijn gegaan. Er is dus een reële kans dat Koops eigenlijk de eerste dode van HS8 is, maar door de volgorde van de verhaaltjes is hij ppas de 7e waarvan we lezen dat hij dood is.

Hitomi rende langs Tuffie, ontweek een slag van de bijl waarmee hij zojuist Koopalingsfan had gedood en sprong in het water.

196 – Goomuin (HS6 – 16e)

Tijd om te genieten van zijn triomf had hij niet; hij werd omver gekegeld door Goomuin.

Goomuin is een van de ca 500 random sterke tributen uit HS6 die in 1 of 2 verhaaltjes voorkomt en niets toevoegd. We zien Goomuin eerst eventjes bij de Hoorn als hij Jeffrey omver beukt. Daarna maakt hij ongetwijfeld allerlei spannende avonturen mee samen met de andere tributen uit HS6 zoals JiHawk, Fisico en Bandaka, maar helaas zien wij hier niets van en verschijnt Goomuin pas weer als Lennard hem tegenkomt. Goomuin probeert Lennard te vermoorden, want dat is het enige nut dat de helft van de HS6 personages heeft, en Lennard vermoord Goomuin vervolgens per ongeluk met ee flesje slangengif. Technisch gezien wordt er nooit bevestigd dat Goomuin doodgaat, maar aangezien hij in de finale niet ineens tevoorschijn kwam om te bevestigen dat hij nog leeft, kunnen we er rustig vanuit gaan dat het slangengif Goomuin fataal werdt.

Lennard was eindelijk bij de vulkaan aangekomen, wat geen gemakkelijke reis was. Hij was blijkbaar niet de enige die naar de vulkaan wilde, want onderweg kwam hij Goomuin tegen. Goomuin had geen wapens, maar dat belette hem er niet van om Lennard te willen doden, en Lennard zag zijn lichaam al op hem af komen, dus angstig haalde hij het enige uit zijn zak wat hij kon bedenken; de half gescheurde waterfles. Nou was het zo dat die waterflessen van stevig materiaal gemaakt waren, en de speer ene scherp gat had gemaakt in de fles, dus had de fles een paar zeer scherpe uiteindes, die zich nu in Goomuins vlees boorden en er diep in kwamen te zitten. Goomuin gilde het uit van de pijn en viel in het zand. Pas toen realiseerde Lennard zich wat er in dat kleine potje zat; slangengif! Hij besloot er de helft in Goomuins mond te gieten. Die werd ineens een stuk rustiger, tenminste na een paar hele enge stuiptrekkingen.

195 – UNF (HS2 – 19e)

Op het moment dat UNF aan kwam lopen, wist Para hoe hij het aan zou pakken. Zonder een spoortje angst liep hij naar UNF toe. UNF zag hem aankomen, pakte zijn mes en gooide het naar Para. De idioot. Het mes belandde ruim een meter naast Para in een boom.

We weten niet heel veel over UNF. We weten dat hij geen geweldige messenwerper is, en we weten dat hij niet zo heel dapper is. Geen geweldig personage dus, vandaar dat hij 195e van de 216 personages is geworden! De reden dat UNF boven de 21 personages onder hem staat, is vanwege de impact die zijn dood heeft gehad. Ik bedoel, UNF is random slachtvoer uit HS2, en toch stond zijn dood in WM’s lijst van meest memorabele doden. Dat zegt genoeg lijkt me. Niet dat UNF’s dood iets te maken heeft met UN’s eigen karakter, basically staat UNF gewoon hoog omdat HS2 Para awesome is en UNF daarvan mag profiteren.

Para trok het mes eruit: het was een oud, roestig mes. Dit was het wapen waarmee hij UNF zou vermoorden. Met een brede glimlach keek hij UNF recht in de ogen aan. Deze werd bang, en begon zo snel hij kon te rennen. Maar Para was sneller. Het mes doorboorde UNF's borstkas, en hij viel met een klap op de grond. Zijn hoofd raakte een grote kei tijdens zijn val, waardoor zijn schedel direct verbrijzeld werd.

194 – Jeffrey (HS4 – 21e)

Jeffrey, lelijk en chagerijnig

Laat ik even beginnen met het feit dat bovenstaande omschrijving van Jeffrey mogelijk de beste canon omschrijving van enig personage uit de geschiedenis van de Hongerspelen is :”) Dat gezegd hebbende: tijdens mijn laatste herlezing van HS4 viel niemand mij zo tegen als Jeffrey. Ik herinnerde me Jeffrey als een teamlid van Team Geel, dat nogal chagrijnig was en in zijn korte tijd in de arena best wel een rol speelde.

Al snel vond hij Jeffrey, die in gevecht was met Sushi. Para legde een nieuwe pijl op de boog, maar het was niet nodig: Jeffrey had Sushi een klap op zijn hoofd gegeven, waardoor die bewusteloos raakte. Zonder zelfs maar 1 woord te zeggen, trok Para Jeffrey mee naar beneden, weg van het bloedbad. 

Tot mijn grote verbazing heeft Jeffrey echter geen woord gezegd gedurende de Spelen, en was hij eigenlijk gewoon slachtvoer. Jeffrey is heel eventjes onderdeel van Team Geel, maar we zien geen interactie tussen hem en de andere leden en al snel wordt hij gedood door WM. Het is dus puur de lelijk en chagerijnig” zin uit de pre-finale die hem zo hoog brengt.

Met een nog grotere vlaag van woede zag hij vervolgens Jeffrey. Zijn keel was doorboord door de pijl van WM. Dood.

193 – Lucoshi (HS6 – 22e)

Oshi was dood.

Lol, wat een introductie voor een personage. Oshi komt in slechts 1 verhaaltje van HS6 voor, en het is mogelijk het minst nuttige verhaaltje uit alle Hongerspelen. Het verhaaltje focussed namelijk volledig op Lucoshi, ondanks dat we weten dat hij dood is. Waarom moeten we over hem lezen? Als het verhaaltje was gestopt na de zin “Oshi is dood” was er helemaal niets veranderd. De reden dat Oshi toch nog zo “hoog” staat, is omdat het verhaaltje door zijn oogpunt is, en we dus zijn gedachten een klein beetje te weten krijgen.

Direct na het afgaan van het startschot was hij het bos ingerend. Al snel was hij een meertje tegengekomen. Hij had eruit gedronken. Vanaf dat moment ging het mis. Het water smaakte niet lekker, hij moest er van overgeven. Op datzelfde moment kwam Bandaka aangerend met een zakmes in zijn hand. Hij had Oshi gestoken, maar rende vervolgens meteen weer weg, achtervolgd door Tosti, die een zwaard vasthad. En terwijl Oshi probeerde zijn wond te doven met het water, was hij aangevallen door een slang. De slang had hem gebeten, vergiftigd. En Oshi was begonnen met sterven. Door het water, door de messteek, door de slangenbeet, door de hitte. Nooit had hij zoveel pijn gehad. Maar nu was het voorbij.

En hij heeft de beste omschrijving in de openingspost ooit. Ik tel dat niet mee in mijn rankings, maar ik wilde het wel even vermelden.

Oshi, dood door alles.

192 – Steven (HS8 – 24e)

Toen JiHawk slechts een paar meter gezwommen had, werd hij ineens van achter vastgegrepen. Twee grote, sterke handen klemden zich om zijn keel, en begonnen deze langzaam dicht te knijpen. 

Steven is pas de tweede 1e dode die geëlimineerd wordt. Niet dat Steven super boeiend was ofzo, dat is namelijk niemand die in deze update langs komt, maar Steven heeft iets meer toegevoegd dan de mensen voor hem denk ik. We weten dat Steven sterk was (zoals vrijwel iedereen die in HS8 bij de Hoorn gedood werd :”) ), en we weten dat hij uit district 10 kwam, enn... Hij is vermoord door JiHawk. Dat was het wel zo’n beetje. De bekende categorie “Sterke, slechte tributen die puur dienen om een van de hoofdpersonages te introduceren”

JiHawk wist zich los te wringen uit de handen en keek achterom, waar hij zag dat hij Steven in zijn oog getroffen had met de pijl. Vliegensvlug pakte JiHawk de pijl weer op, en stak hem zo hard hij kon door Steven's keel. Het was niet genoeg om Steven in 1 keer te vermoorden, maar door de pijn in zijn oog en keel was Steven niet meer in staat zich te verdedigen. JiHawk duwde de sterke tribuut uit district 10 onder water. Steven probeerde zich te verzetten, maar hij had al teveel bloed verloren en begon buiten bewustzijn te raken. JiHawk liet Steven los en zwom verder. Slechts enkele seconden later klonk er een kanonschot, toen Steven's lichaam de bodem van de zee raakte.

Oja, er is nog iets waardoor Steven iets boeiender is dan bijvoorbeeld HS6 Raceneus: er is een fucking film over hem gemaakt! ‘Steven en de Reuzenhaai’ verteld vermoedelijk wat er écht met Steven gebeurde nadat JiHawk hem zogenaamd verdronk, en aangezien Para er behoorlijk bekend mee is geworden moet het best een goede film zijn geweest! STEVEN IS VERLOREN POTENTIE!

Nee oké heel ‘Steven en de Reuzenhaai’ uit HS15 slaat natuurlijk nergens op en staat vrij hoog in de lijst van “Random slachtvoer wordt lang na diens dood ineens belangrijk gemaakt” (Andere mensen op deze lijst zullen jullie gedurende deze ranking tegenkomen!)

"Nee Para, je hebt meegespeeld in een film over de Hongerspelen, genaamd 'Steven en de Reuzehaai', een fantasiefilm over de achtste Hongerspelen.", reageerde Hitomi bruusk.

191 – Bandaka (HS6 – 15e)

Het was Bandaka. Hij stormde op Adje af, die nog steeds ongewapend was. Adje was ondanks dat hij het had gehoord nogal verbaasd, en voor hij het wist had Bandaka hem in een stevige wurggreep vastgenomen.

Bandaka is een uniek personage binnen HS6, omdat het een sterke tribuut is die in slechts 2 verhaaltjes voor komt en puur dient om een tijdelijk gevaar te vormen voor een van de hoofdpersonages! Nee wacht, misschien dat er nog 1 of 2 of 13 andere personages in HS6 zitten met hetzelfde doel. Hoe dan ook, na Bandaka’s cameo in de Oshi experience verdween hij voor lange tijd op de achterrond, totdat hij ineens weer tevoorschijn kwam en probeerde Adje te wurgen. Bandaka had Adje in een stevige wurggreep, dus 1 van Bandaka’s karaktereigenschappen is sterk zijn!

Net toen het allemaal hopeloos leek, werd Bandaka gestoken door de giftige staart van een schorpioen. Hierdoor verslapte Bandaka zijn greep eventjes, wat genoeg was voor Adje om los te komen, en hem een flinke duw te geven. Het gif begon traag te werken. Hij was nog niet dood, maar wel helemaal verslapt. Hij lag plat op de grond. Met zijn laatste krachten wierp hij een mes naar Adje. Waarom gebruikt hij het mes nu pas überhaupt? Misschien was hij gewoon te angstig om het te gebruiken, om het risico te lopen dat Tuffie het opmerkt en hem dan vermoordt. 

Oké, we hebben een tweede karaktereigenschap: bang, of mogelijk gewoon dom. Da zijn de enige twee mogelijke verklaringen voor het feit dat de gewapende Bandaka besloot Adje met zijn blote handen te doden. Aangezien we Bandaka eerder hebben zien wegrennen voor Tosti, gok ik persoonlijk op bang.

Bandaka probeerde nog met zijn laatste krachten Adje's nek vast te nemen. Maar hij had niet genoeg kracht. "Geen tweede keer." zei Adje, en hij stak Bandaka drie keer: twee keer in zijn borst en een keer in zijn nek. Het kanonschot ging af. Bandaka was dood.

Oké, ik moet toegeven dat Bandaka wel doorzettingsvermogen heeft. Dus dat is karaktereigenschap nummer 3! 3 karaktereigenschappen is genoeg om je plek 191 te laten verdienen, Bandaka!

"Hrm, dat zo'n klein ding zoiets kan aanrichten aan iemand zoals Bandaka." zei Tuffie. 

190 – Bandaka (HS3 – 22e)

'HOI IK ZIJN SANDER! IK BIJLEN EN WAPENS! JOLIEN DOOD! BANDAKA DOOD!'.

Vergelijkbaar met HS6 Oshi krijgen we ook bij Bandaka eerst te horen dat hij dood is voordat we hem formeel ontmoeten. Altijd handig om te weten dat het geen nut heeft om je in een personage te interesseren omdat hij dood gaat! Bandaka zat in Team Blauw. Heel veel heeft hij niet toegevoegd, aangezien hij het daadwerkelijk 1 zinnetje overleefd heeft, maar in dat zinnetje liet hij wel enig karakter blijken. Hij leidde Sander Koopa af, zodat deze Para niet kon vermoorden. Helaas werd dit direct Bandaka’s dood, maar eenieder die sterft om Para te redden is een goed personage!!

Maar dan wordt Sander's aandacht getrokken door ieta anders. Bandaka rent namelijk vlak langs hem heen. 'Ik leid hem af!' roept hij. 'Zorg dat je een van de zwaarden te...' voordat hij zijn zin kan afmaken heeft Sander zijn hoofd al verpulverd, maar nu kan Para er tenminste langs.

189 – Bandaka (HS2 – 20e)

Bandaka zag iemand bij een lijk zitten. Hij was hem aan het opeten! Hij moest wegkomen hier, hij wilde geen kannibalen tegenover zich. Bovendien had hij toch geen wapens, en die kannibaal waarschijnlijk wel. Hij rende zo hard als hij kon weg. Bij de hoorn Des Overvloeds was hij te langzaam geweest. Hij kon niet echt goed zwemmen. Hij had nog geluk gehad dat hij niet vermoord werd, zoals vele anderen die hij zag. Allemaal rood water. Maarja, hij had dus snel moeten rennen. En hij had niks. Bandaka dacht dat hij het niet echt ver zou schoppen. 

BANDAKA SLACHTPARTIJ! HS2 Bandaka speelde geen spectaculair grote rol, maar hij heeft wel een, voor HS2 verrassend diepzinnig, verhaaltje door zijn oogpunt gehad. Hierdoor komen we te weten dat Bandaka niet van kannibalen houdt, dat hij niet goed kan zwemmen, en dat hij zijn kansen om een of andere reden niet zo hoog inschatte.

Plotseling stond hij buiten het bos, bij het grote zwarte niets. Het zal wel water zijn, dacht Bandaka. Moet ik alweer zwemmen... Maar het zou wel even verfrissend zijn, en het is fijn om water bij je te hebben. Toch raar dat hij het niet hoorde plotsen. Maarja, dit is Capitoolwater, dat is helemaal raar enzo. Bandaka besloot eerst een duik te nemen. Niemand kon hem toch horen en hij stonk nogal. Hij nam een aanloop en sprong toen recht het water in. Wat geen water was. Bandaka had zich verkeken. Dit was een grote, diepe afgrond. Bandaka was reddeloos verloren.

Ah, vandaar dat hij zijn kansen niet hoog inschatte: Bandaka is een stomme idioot. Er zijn niet veel tributen die sterven zonder toedoen van iemand anders, puur omdat ze stom zijn, maar Bandaka is er daar absoluut 1 van. Het is haast jammer dat we Bandaka niet meer gezien hebben, aangezien hij in die korte alinea zeker de potentie toonde om een interessant personage te zijn.

Na Bandaka’s sprong in het diepe wordt hij trouwens nog eens genoemd als Tuffie zijn lijk ziet. Geen idee waarom hij niet is opgehaald door Hovercrafts maar ach.

Uit de verte zag ik ook een soort lijk...het..het leek op Bandaka! Hij moest in de afgrond geflikkerd zijn, zijn lichaam werd doorboord door een lange scherpe rots. Ik kreeg een slecht gevoel in mijn maag, naar Bandaka toe gaan is dus geen optie. 

188 – Roosjuh (HS14 – 20e)

Bovendien waren er ook zwakkelingen bij; Roosjuh en Lennard zeiden niks en zagen er ook niet uit alsof ze veel konden. Vanuit LPL’s logica konden ze dan ook niks en waren ze nutteloos. Slachtvoer. LPL grijnsde bij die gedachte. Hij zou een van hen misschien wel vermoorden, en ze zagen eruit alsof ze dat ook verwachtten.

Als dit niet de perfecte introductie voor een potentieel toppersonage is, weet ik het ook niet meer!

Nee oke, HS14 Roosjuh was vanaf het begin gedoemd te mislukken. Gelukkig ging ze nog in datzelfde verhaaltje dood, dus kunnen we lekker vergeten dat ze ooit bestaan heeft. Roosjuh was een bange beroepstribuut die niet praatte en nutteloos was. Geen geweldig karakter, maar desalniettemin karakter dus 188 is wel een mooi plaatsje.

Hij klemde zijn hand om een speer, waar Roosjuhs hand ook al om zat. Roosjuh, die bange trut aan de Beroepstafel. Wat zou hij haar graag vermoorden, alleen al omdat ze zo zwak was. Roosjuh had haar hand vrij lastig om de speerschacht geklemd, zodat LPL weinig moeite zou hebben om hem zelf te bemachtigen. Maar het moest natuurlijk spectaculair worden. Zijn linkerhand ramde LPL in haar gezicht, zodat ze achteruit strompelde. In een vloeiende beweging liet hij de speer in haar benen neerkomen, trok hem eruit en stak opnieuw. Met nog een laatste trap op haar gezicht liep LPL weg, dit keer met een wapen. En een kill.

187 – Rinus999 (HS2 – 21e)

Er kwam een jongen aangelopen. Het was een grote, logge jongen, die hem op de een of andere manier aan een koe deed denken. Zonder na denken gooide hij een van zijn bijlen naar de jongen. Hij was een expert in het gooien van bijlen. Het hoofd van de jongen spatte uit elkaar op het moment dat de bijl zijn schedel doorboorde. Rinus999 stierf een uiterst pijnlijke dood, terwijl Hiawatha uit de boom kwam om zijn bijl terug te halen.

Rinus was een beroeps, hij was groot en log en leek op een koe, en hij werdt vermoord door JiHawk. Weinig boeiends, maar hij leek op een koe dus 187.

Hiawatha en Koops liepen blij verder, lachend om de eenvoudige dood van Rinus.

186 – Koopalingsfan (HS6 – 25e)

Koopalingsfan was net als hij direct richting de geizers gerend. Maar goed, zowel Koopalingsfan als Ulysses hadden geen wapens, dus dit kon nooit een heel groot probleem worden.

Ik heb in mijn eerste update tegen jullie gelogen. Ik zei dat Sushi de enige tribuut was die ooit 25e is geworden, maar Sushi werdt 24e. Koops was 25e. Dus mijn excuses voor het feit dat ik een leugenaar ben.

Koopalingsfan is net als Raceneus, Bandaka, Goomuin en enkele anderen die later op de lijst voorbij zullen komen een sterke tribuut die in slechts 1 verhaaltje voorkomt en puur dient als potentieel gevaar voor een van de hoofdpersonages. In Koops’ geval is dit hoofdpersonage niemand minder dan Ulysses. In Koops’ ene verhaaltje komen we te weten dat hij sterk is, dat hij Ulysses niet zo vriendelijk vindt, dat hij gromt als hij praat en dat hij een lomp lichaam heeft. EN DAT HIJ GEEN BIJL HEEFT! Dat is belangrijk. Maar goed, Koops zegt 1 zinnetje, er wordt íets gezegd over hoe hij eruit ziet enzo, dus hoger dan zijn 3 voorgangers.

"Kop dicht" gromde Koopalinsfan. Hij begon steeds meer druk te zetten op Ulysses' keel. Ulysses begon rood aan te lopen, en voelde de laatste beetjes lucht bijna uit zijn keel wegglippen. In een laatste wanhoopsdaad probeerde hij Koopalingsfan een knietje te geven. Het hielp; Koopalingsfan's greep verzwakte heel eventjes, en dat was genoeg voor Ulysses om zich los te wringen. Terwijl hij snel een paar stappen weg zette, hees Koopalingsfan zijn lompe lichaam al weer op om opnieuw in de aanval te gaan. Ulysses liet het echter niet zover komen: vlak voordat Koopalingsfan overeind had weten te komen, op het moment dat zijn evenwicht het slechtste was, gaf Ulysses hem een flinke zet. Koopalingsfan viel met zijn gezicht in een gat, net op het moment dat de geizer haar kokende water omhoog spoot. Koopalingsfan probeerde het uit te schreeuwen op het moment dat het gloeiend hete water zijn huid raakte, maar een fractie van een seconde later kon dat niet meer. Zijn volledige hoofd was verbrand, de huid was van zijn schedel verschroeid, en Koopalingsfan lag bewegingloos op de grond. Dood. 

185 – Sushi (HS2 – 24e)

Op dat moment wordt hij vastgepakt bij zijn schouder. Het is Sushi, de tribuut van district 5. Hij heeft een sabel in zijn hand en staat op het punt deze door Para heen te steken, als hij ineens dood neer valt. Olivier, de mannelijke tribuut uit district 1, heeft een mes naar Sushi geworpen, dat hem in zijn nek raakte en zijn luchtpijp doorboorde.

Het was mooi voor zolang het duurde, maar nu is dan toch het moment gekomen waarop ik de eerste canon dode uit de geschiedenis va de Hongerspelen zal moeten elimineren. We hebben Sushi nauwelijks levend gezien, dus eigenlijk is dit al wel een beetje te hoog voor hem, maar... Oke, weten jullie nog wat ik bij Steven zei over het random belangrijk maken van slachtvoer? Dat is wat er met Sushi gebeurde. Niet alleen werd hij in ieder Para-verhaaltje genoemd vanwege de Sabel, ook werd hij random ineens genoemd tussen Tuffie, Para en Lucoshi als 1 van T.G’s mogelijke bondgenoten tijdens de trainingen. T.G, Tuffie, Para en Lucoshi zijn mogelijk de 4 belangrijkste personages van HS2, en het feit dat eerste dooie Sushi ineens genoemd wordt in dat rijtje maakt hem ineens extreem memorabel. De allereerste dooie was dus een bondgenoot van de allereerste winnaar. Het illustreert hoe iedereen kwetsbaar is in de Hongerspelen. I like it.

Stiekem hadden ze ook nog met enkele andere tributen gepraat of ze mee wilden doen met hun complot. Ze hadden Para en Lucoshi gevraargd, omdat dat allebei sterke individuen waren, maar die wilden niet. Sushi wilde wel graag meedoen, en hij zou waarschijnlijk een bindende factor zijn geweest, maar helaas werd hij bij de Hoorn al meteen vermoord. T.G Had ook nog aan Tuffie gevraagd of hij mee wilde doen, waarop hij antwoorde 'Waarschijnlijk, als het me uitkomt.'

184 – Fisico (HS6 – 14e)

Necrodeus kon hij helaas niet vermoorden, omdat Fisico opeens hem omver beukte. Hadden Fisico en Necrodeus een pact of wilde Fisico gewoon zijn speer hebben..? Jeffrey vermoedde dat laatste, want Necrodeus was alweer opgestaan en bibberend weggerend. Maar goed, hij was niet zo belangrijk nu. Belangrijk was Fisico, die nu met alle macht probeerde zijn keel dicht te knijpen. Jeffrey slaagde erin zijn rechterarm met de speer onder Fisico uit te krijgen, en maakte een kleine wond in Fisico's schouder. Hij gilde het uit van pijn, was die wond echt zo pijnlijk? Het was eigenlijk maar een prik van zijn speer, maar waarschijnlijk was het behoorlijk pijnlijk als er veel zand in zit. Zoals nu. Nou ja, het was niet zo heel belangrijk. Belangrijk was nu weg te komen, want Fisico was behoorlijk sterk. Op zoek naar eten dan maar.

Iets met sterke tributen uit HS6 die slechts in 1 of 2 verhaaltjes voorkomen en puur dienen als tijdelijk gevaar voor een van de hoofdpersonages. Wat Fisico iets unieker maakt is het feit dat zijn slachtoffer niet een ‘underdog’ als Hitomi, Lennard of Necrodeus is, maar de (op dat moment) main badguy Jeffrey. Het feit dat Jeffrey, die eerder Dobbelsteen doodstak, Sushi vermoordde met een helm en SM64 doorboorde met een speer, wegrende voor Fisico laat zien dat Fisico duidelijk een gevaarlijke tribuut is. Dit wordt nog verduidelijkt door de angst van Ulysses en Necrodeus als ze een dode beer aantreffen met de letter “F” in diens nek.

Plots vonden ze een beer. Ze konden hun ogen niet geloven. De beer zijn nek was gebroken, zo te zien op pure spierkracht door de wurgsporen. Zijn buik was opengereten en de ingewanden opgegeten. In een boom vlakbij stond er een bloedrode "F" gekrast. Necrodeus moest slikken. Wie kon dit gedaan hebben. Ulysses was naast hem komen staan. "Ik weet wiens werk dit is" fluisterde hij in zijn oor. "Fisico..."

Oké, dus op dit moment hebben we een tribuut die mogelijk de sterkste van de Arena is, en die een fucking beer met zijn blote handen gedood heeft en zijn initialen erin gekrast heeft. Dat klinkt als het recept voor een awesome personage! Maar helaas vergeet ik hier te vermelden dat Fisico nog voordat de beer ontdekt werd op nogal stomme, bange, onhandige wijze overspoeld werd door lava, en er dus nooit ook maar iets met zijn potentie gedaan is. Jammer, want HS6 had best een boeiend personage kunnen gebruiken.

Ze zagen Fisico verbaasd kijken. Hij stond achter een rots, dus kon niet zien dat er een enorme lavamassa op hen af kwam. Lennard vond het wat zielig, maar besloot Fisico niet te waarschuwen en hemzelf en Roosjuh in veiligheid te brengen.

Fisico had nu zelf de lavamassa ook wel opgemerkt. Met grote ogen draaide hij zich om en rende weg, maar struikelde over de onregelmatige rotsen. Hij kwam hard neer, en stond niet meer op. De lavamassa kwam als een enorme golf over Fisico heen. Een kanonschot klonk, en ook Fisico was ten onder gegaan.

183 – Vygan (HS3 – 24e)

Vygan mocht starten aan de Hongerspelen. Revangeren zou hij zich op zijn eerdere, matige nederlagen. Hij keek naar het speelveld. IJzig, koud, en een groot, ijskoud bad, voor het Cornucopia (ik vergeet de naam altijd ok). Vygan stond op een metalen plaat.

Aangezien ik weiger het belachelijke Tuffie verhaaltje als canon te tellen, begint HS3 met Vygan. Vygan is een uniek personage in de Hongerspelen geschiedenis. Hij is namelijk de enige tribuut die nooit heeft deelgenomen aan de Hongerspelen. Vygan is ingedeeld in een team, heeft meegedaan aan de trainingen, is in de Arena geweest, maar hij deed niet mee aan de Hongerspelen. Maar daar komen we dalijk op terug. Laten we eerst Vygan’s karakter even bestuderen.

Hij stond uiteraard naast twee tegenstanders, Baby Luigi Fan en Hitomi. Hitomi zag Vygan ook en gaf signalen dat zij achter hem aan ging. Wat moest Vygan doen? Tosti had hem, op aanraden van WM, vrij waardeloos ingeschat. Hij zou een levend schild worden. Daar had Vygan uiteraard weinig zin in, hij wilde meedoen. Gewoon naar het Cornucopia gaan en kijken of hij iets toe kan voegen. Kevin, Jolien, Sushi en Sander moesten daar gaan moorden, terwijl de rest weg moest rennen om een kamp op te bouwen. Zijn snelheid wordt altijd onderschat, bij de training haalde hij er gewoon een 7/12 mee, een verrassend hoge score (ter vergelijking: Tosti had 11, T.G., Tuffie, WM, Hiawatha en BLF hadden 10 en de rest had 8 of lager).

Goed, dit is dus Vygan. Een tribuut van Team Rood, die door de leider waardeloos wordt ingeschat, ondanks dat hij een 7 haalde bij de trainingen. Vygan heeft naar eigen zeggen een verrassend goede snelheid. Tuffie lijkt direct een kleine rivaliteit met Hitomi aan te gaan. Vygan is onze eerste introductie aan deze nieuwe Hongerspelen, een mogelijke underdog... Dus ongetwijfeld een belangrijk personage, nietwaar? Wel...

Vygan werd te zenuwachtig, en maakte de fout van zijn leven. Toen hij de 1 hoorde bij het aftellen wilde hij rennen. Zo snel mogelijk. Dat deed hij. Een halve seconde te vroeg. Hij ging roemloos dood. 

Wat een geweldige verhaallijn <3 Vyagn is de vierde 1e dooie die sneuvelt in deze ranking, en ik had hem ook echt niet hoger dan dit kunnen plaatsen, maar ik hou van Vygan. Het feit dat hij 1 van de slechts 7 personages is die een verhaaltje door zijn oogpunt krijgt in HS3 maakt het nog beter. Maar goed, hij stierf nog voordat de Hongerspelen begonnen waren dus 183 is al verrassend hoog.

Door Vygan's domme actie moet er weer opnieuw van 30 teruggeteld worden voordat het spel start. 

182 – JiHawk (HS4 – 23e)

Links van hem sprong Hiawatha echter op dezelfde kruisboog af. Para greep Hiawatha bij zijn kraag, trok hem achteruit en greep de kruisboog. Hiawatha stond op om Para aan te vallen, maar nog voordat hij daartoe de kans kreeg, had Para al een pijl afgevuurd, die Hiawatha in zijn keel raakte. Terwijl Hiawatha stierf aan zijn verwonding, rende Para langs de vechtende tributen, op zoek naar zijn teamgenoten.

Ondanks dat slechts 2 van de 8 JiHawks de top 10 van hun Hongerspelen behaalden, is dit de eerste JiHawk die geëlimineerd wordt. Deze JiHawk (of Hiawatha... Hij wordt nooit JiHawk genoemd, dus laten we voor Hiawatha gaan) ging dood in het tweede verhaaltje van HS4, random vermoord door Para bij de Hoorn. Puur basserend daarop zou Hiawatha ergens in mijn onderste 16 terecht moeten komen, maar gelukkig houdt Hiawatha’s verhaal daar nog niet op! Na Hiawatha’s dood worden we namelijk geïntroduceerd tot T.G, leider van Hiawatha’s team. En om redenen die niemand weet, wordt er vervolgens besloten om een halve alinea te focussen op het karakter van iemand waarvan we weten dat hij 23e is geworden :”)

Iedereen in zijn team heeft tenminste één sterke kant, en bovendien kunnen ze allemaal, op Hiawatha na, goed samenwerken. Tijdens hun tijd in het Kapitool had T.G niet eens de moeite genomen om Hiawatha bij het teamoverleg te betrekken, omdat hij van tevoren al wist dat die ego zich toch niet aan het plan zou gaan houden, en het leek hem zelf ook niks te kunnen schelen. 

Kijk, als dit stukje tekst was gekomen voordat Hiawatha’s dood werd geschreven, was het best logisch geweest. Maar erna? Wat is het praktisch nut van het uitdiepen van random slachtvoer? Het antwoord daarop is: er is geen praktisch nut, behalve dan dat het Hiawatha een hogere plaats in deze rankings bezorgd! Hiawatha had een interessant personage kunnen worden als hij langer was blijven leven, zeker in combinatie met Koopalingsfan. Maar helaas, we moesten het hiermee doen.

En dan hun leider, T.g. Wetend dat Hiawatha een blok aan zijn been zou worden, maar ook wetend dat zijn team ontzettend sterk was. 

181 – Adje (HS8 – 13e)

En daar gaan de eerste tributen het water in! Ik zie Super Mariofan 64, Fisico en Adje ieder verschillende kanten op zwemmen!

Voor mijn gevoel is Adje het definitieve omslagpunt binnen deze rankings van het echte slachtvoer naar de bijpersonages. Fisico, Vygan en JiHawk waren alledrie al interessantere types dan hiervoor, maar de personages die nu gaan komen speelden allemaal een grotere rol en hadden een duidelijker karakter, en kwamen ook in meer dan 1 of 2 verhaaltjes voor. Ik denk dat daar het voornaamste verschil zit: de voorgaande personages werden, als ze niet stierven bij de Hoorn, grotendeels genegeerd, terwijl de personages die nu komen altijd erkend zijn als nog levende tributen. Zo ook Adje. Adje wordt in 5 verhaaltjes genoemd, waaronder 1 vanuit zijn oogpunt. Voor iemand uit HS8, een Hongerspelen die voor 90% focussed op een select groepje van 9 personages, is dat niet verkeerd.

Para zei "Ik denk dat we nu wel de favorieten zijn. Tosti dood, Tuffie dood...". "Niet zo snel, Para. Op de training hebben we Ulysses gezien... En vergeet Adje niet! Of Jihawk!

Als ik aan HS8 denk, denk ik altijd aan die 9 hoofdpersonages en vergeet ik haast dat er daarnaast nog 15 andere tributen waren. Het is zo surrealistisch om Adje genoemd te zien worden tussen JiHawk en Ulysses. Maar goed, buiten de momentje waarin Ajde’s bestaan simpelweg erkend werd, was Adje natuurlijk vooral degene die samen met NMU naar Chris en Sushi ging. Adje kwam uit hetzelfde district als NMU, en zou dus moeten weten dat NMU eigenlijk gevaarlijk is, maar...

"We zien hier Adje zwemmen naar het noord-oostelijke eiland van de arena. Het blijkt een groot eiland te zijn volledig begroeid met gras". "Hou je kop".
NickMarioUrbanus zwemt achter Adje aan. Adje was gaan zwemmen richting het eiland dat er het veiligst uit zag, en hij zag niemand die daar naartoe ging. Jammergenoeg voor hem, volgde de Presentator 'Live vanuit de de Arena!' hem. Hij had NickMarioUrbanus al lang kunnen verdrinken, maar hij deed niemand kwaad. Het enige wat hij was, was irritant.

Ik weet het WM, ik weet het. Dit is een van de meest belachelijke plotholes uit de geschiedenis van de Hongerspelen. Vandaar dat Adje zo laag staat: hij is geen goed personage. Zijn personage klopt namelijk niet. Maar goed, uiteindelijk komen Adje en NMU aan op schapeneiland en wordt Adje vermoord, ook al zien we zijn dood niet gebeuren en weten we dus niet zeker of het Sushi of Chris was die hem vermoorde. Is Adje het enige personage waarvan we niet zeker weten hoe hij dood ging? Ik denk het wel.

"Nick, hou je mond even." Fluisterde Adje. Hij zag iets liggen. Eenmaal dichterbij zag hij dat het een dode geit was. "Het lijkt erop alsof een van de tributen al eten heeft vanavond" fluisterde NickMarioUrbanus naar de denkbeeldige camera's. Adje keek nog eens goed naar de geit. Het had geen hoorns meer. Er komt een speer voor Adje terecht en NickMarioUrbanus slaakt een kreet uit. Ze zien een figuur staan op een heuvel naast zich.

"Sushi! We hebben bezoek!"

Zo, dat waren weer 20 eliminaties. Kijken naar wat voor lap tekst ik over fucking HS6 Fisico en HS2 Bandaka enzo heb geschreven maakt me enigszins angstig voor de top 100, maar goed. Het maakt deze rankings in ieder geval meer de moeite waard dan bepaalde ranings in het rankingtopic, waar mijn beschrijvingen soms bestonden uit:

17 – Lennard
IK HAD GROTE VERWACHTINGEN VAN JE!

16 – T.G
Hij was wel grappig denk ik

15 – Noémie
Ja weet je een paperclip heeft tenminste nog enig praktisch nut

14 – LPL
Wie?

13 – Tosti
Misschien moeten we een algemeen Tosti-verbod instellen

12 –WM
Iets minder boeiend dan Raceneus

11 – Raceneus
Iets boeiender dan WM

HS12 en HS15 zijn nogsteeds ongeschonden. Verder tot nu toe 1 eliminatie van HS9, 3 van HS14, 4 van HS3, 5 van HS4, 9 van HS2 en maarliefst 10 van HS6. 4 eerste doden zijn inmiddels geëlimineerd. Nog geen tributen die de top 10 gehaald hebben.

Een kleine tip van de sluier over de volgende update: 15 personages, waaronder de eersten van HS12. Verder zal de HS6 slachtpartij doorgaan, zullen nog 2 eerste doden de revue passeren en zal er traditiegetrouw een Roosjuh geëlimineerd worden. Tot die tijd: Reageer Masturbeer Pandabeer

8 Re: Para rankt alle 216 tributen op vr 19 jun 2015, 19:29

Olivier Vanilla

Ja ik vraag mij af hoe HS15 Roosjuh dit nog overleeft maar ok dat lees ik vast binnenkort wel! Ik vind het leuk om te lezen iig.

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats

9 Re: Para rankt alle 216 tributen op vr 19 jun 2015, 21:54

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
HS15 Roosjuh hoort in het rijtje 'Random slachtvoer dat na diens dood ineens karakter krijgt' thuis. Als ze langer was blijven leven had ze misschien interessant kunnen worden, maar erg veel zou het mij niet uitgemaakt hebben. Dat gezegd hebbende verwacht ik dat ze in de volgende lijst wel zal verschijnen, evenals HS4 SM64, omdat hij onder precies dezelfde categorie valt.

Een aardig vervolg van de lijst zou ik zeggen. Ik moet wel zeggen dat in Roosjuh HS2 aanvankelijk boven de 200 had verwacht, aangezien zij eigenlijk, net als Fisico2, vergeten slachtvoer is. Ze werd elfde terwijl ze minder dan vijf keer genoemd werd :'') . Voor de rest kan ik mij prima in de rankings vinden. Ik hoop eerlijk gezegd dat bij de volgende entree de eerste irritante tributen geëlimineerd gaan worden, maar ik verwacht dat ook wel te zien gebeuren.

Profiel bekijken

10 Re: Para rankt alle 216 tributen op vr 19 jun 2015, 22:06

Olivier Vanilla

Ja de HS12 Goomuins en HS14 Tosti's mogen wel eens genoemd worden, maar Tosti zal zijn awesome dood wel mee hebben en Goomuin... Die komt denk ik op de volgende lijst. Denk ik Razz

11 Re: Para rankt alle 216 tributen op vr 19 jun 2015, 22:17

Prins Para Vanilla

Ik heb de lijst nu niet bij de hand maar als ik het me goed herinner haalt minstens 1 van de genoemde mensen de top 150 :") IK KAN ALLES UITLEGGEN, GEWOON GEDULD HEBBEN!

Re Hs2 Roosjuh: Uhm ja ik weet ook niet echt waarom ze zo hoog staat, ik denk dat dat een klein beetje doir mijn recente 2 rewrite komt. Rinus idem dito.

12 Re: Para rankt alle 216 tributen op za 20 jun 2015, 20:07

Prins Para Vanilla

Omdat jullie braaf reageren en zelfs een klein beetje beginnen te discussiëren ondanks dat we het nog steeds over slachtvoer hebben, krijgen jullie nu al de volgende update happy

180 – Raceneus (HS4 – 14e)

In de 3 andere torens kon hij 3 andere gevangene zien: Raceneus, SM64 en Roosjuh.

De 4 tributen in de torens van HS4 zijn 4 van de minst relevante personages ooit. Daar waar de kerker Koopalngsfan had, en 3 van de 4 tributen uit de gangen de top 4 haalden, voegden de tributen in de torens eigenlijk geen van allen echt veel toe. Raceneus heeft daarbij ook nog eens het nadeel dat hij uit Team Rood komt, by far het minst relevante team uit de geschiedenis van de Hongerspelen. Waarom staat hij dan toch nog hoger dan enkele anderen uit HS4? Heel simpel: vanwege Raceneus’ dood. Raceneus was op een gegeven moment de enige van de 4 die nog steeds in zijn toren zat, en op dat moment kreeg hij een verhaaltje door zijn oogpunt. En in navolging van HS2 Bandaka en HS3 Vygan, besloot Raceneus vervolgens van de toren af te springen en zodoende zijn eigen dood te veroorzaken.

Raceneus stond in de toren. Als enige nog maar. Hij had voor zich zien gebeuren hoe SMF werd verbrand, hoe Windowsfan achterover uit de toren geschoten werd door Lucoshi en hoe Roosjuh door hem vervolgens werd bevrijd. Hij stond hier in zijn eentje, bang dat Lucoshi of de Draak terug zou komen voor hem. Hij had al verschillende keren overwogen om naar beneden te springen, maar dat was geen optie, aangezien Windowsfan letterlijk uit elkaar spatte toen hij op de grond viel. Geen smakelijk gezicht. Raceneus keek uit over de arena en hij zag Para en DL naar het kasteel toe lopen. Fijn, nog meer om bang voor te zijn, maar dan ziet hij vanuit de andere kant ook Koops, Sushi en T.g aan komen lopen. Waar bleef zijn eigen team nou? Hij kon door het gigantische glazen raam in de troonzaal zien hoe daar Lucoshi en Roosjuh zich in een strijd met Koops storten die vervolgens door Para in zijn nek word geschoten met een kruisboog. Kanonschot: Koops is dood. T.g en Sushi rennen weg, dat kon hij ook nog zien. Toen verdween team geel uit het zicht. Zouden ze naar de kerkers zijn gegaan? Hij wist het niet. Plotseling hoort hij Para lachen in de trap van zijn toren. Shit! Ze komen hierheen! Het deurtje knalt open en daar staat Para, met een kristallen zwaard. Raceneus kijkt snel naar onder de toren, er is wel een gracht... Hij gaat op de rand van de toren staan en laat zich achterover vallen...

Niet alleen zorgt dit verhaaltje ervoor dat Raceneus enige vorm van karakter krijgt, maar bovendien heeft zijn dood een invloed op de rest van de Spelen. Met de dood van Raceneus is Tosti namelijk de enige nog levende tribuut van Team Rood, wat het begin van de Team Groen & Tosti verhaallijn betekend, en daardoor indirect de oorzaak is van de dood van Tuffie, Tosti, DL, Lennard en WM. Verder krijgt Raceneus bonuspunten voor het feit dat zijn bestaan gedurende de vele verhaaltjes in het kasteel wanneer zowel Team Blauw als Team Geel daar is regelmatig wordt erkend. Maar goed, 180 is helemaal niet hoog dus laten we niet gaan doen alsof Raceneus veel meer was dan veredeld slachtvoer.

Sushi kijkt vol afschuw naar het geplette lichaam van Raceneus, dat langzaam van het schuine dak afglijdt, de binnenplaats van het kasteel in. 'Die had vast geen zin meer.' zegt hij. 'Ik denk eerder dat hij werd gedwongen te springen.' antwoordt T.G.

179 – Chris (HS2 – 13e)

Chris was ook vrij sterk en had een goedemorgen gepakt vand e stapel.

De eerste All-Star die geëlimineerd wordt! :”)

Er valt niet heel veel over Chris te zeggen. Hij had een bondgenootschap met Fisico, probeerde T.G te vermoorden en ging vervolgens dood. Post-mortem heeft Chris wel nog Hitomi weten te vermoorden, dus dat is wel cool.

Fisico lacht gemeen, en Chris trekt zijn zwaard. Plotseling beseft T.G dat Chris het touw van de brug wil gaan doorsnijden. 'Nee!' T.G werpt zijn touw met bijl over WM's hoofd heen als een lasso naar Chris. Het touw wikkelt zich zich om zijn nek, en de bijl blijft in zijn hals haken, waardoor het bloed eruit spuit.

Meer heb ik eigenlijk niet, sorry. Misschien had Chris lager moeten staan?  Ik post wel eventjes een stukje uit All-Stars om te laten lijken alsof Chris boeiender is.

Hij wist dat Chris een snelle loper was. Hij had hem bestudeerd, en hij had inderdaad wel al het één en ander te pakken gekregen vooraleer hij terugliep naar het bos. Recht zijn kant op! Het kon niet mooier zijn, het was alsof hij Chris erop had uitgestuurd wat spullen voor hem te halen en dat hij die nu terug bracht. Hij zette zich schrap om Chris te overvallen, maar die viel plots neer. Er stak een mes uit zijn rug.

178 – Hitomi (HS3 – 20e)

Hitomi zag Vygan ook en gaf signalen dat zij achter hem aan ging.

Op het eerste gezicht is Hitomi tamelijk random slachtvoer uit HS3, maar het valt mij altijd op dat ze, in de korte periode dat ze leeft, best aanwezig is en bovendien een heerlijke evil bitch is. Er wordt nauwelijks op Hitomi gefocussed, maar ze is tot aan haar dood een constante aanwezigheid op de achtergrond van het gevecht bij de Hoorn, en daardoor waardeer ik haar zeer als personage.

Hij ging roemloos dood. Hitomi lachte, WM (twee blokken naast hem), deed een facepalm. WM stond naast Hiawatha en kon nu een dubbele aanval van zowel Hitomi als Hiawatha verwachten.

WM wordt waarschijnlijk aan twee kanten aangevallen: Hiawatha en Hitomi komen dan op WM af!

Met Hiawatha en Hitomi naast hem zou het moeilijk krijgen.

Daarnaast heeft Hitomi een leuk rendez-voustje met Roosjuh. Hierin blijkt dat Hitomi en Roosjuh uit hetzelfde district komen en een soort hartsvriendinnen zijn. Maar omdat Hitomi een ijskoude bitch is besluit ze Roosjuh gewoon te vermoorden! J

En toen zag ze iets. Daar! Een gedaante! Ze stond er niet eens bij stil dat het ook iemand van team Blauw kon zijn. Maar toen ze bijna een steen op haar kop kreeg, kreeg ze argwaan. En inderdaad, uit de mist van sneeuw stapte geen teamgenoot, maar Hitomi.

Nou was Hitomi een heel goede Vriending van Roosjuh. Geweest. Dat was voor de Hongerspelen, maar deze Hongerspelen maken alles anders. Nu zijn ze vijanden. Toch probeert ze wat informatie uit haar los te krijgen: "Zo, dus ik wordt je eerste slachtoffer." "Misschien. Heb je nog wat leuke spullen?" Antwoorde Hitomi.

Helaas wordt Hitomi vervolgens nogal vernederend gedood door Roosjuh, waardoor ze slechts 20e wordt en dus eigenlijk zomaar een nietszeggend personage is gebleken.

Roosjuh liep ondertussen steeds dichterbij, en antwoorde niet. Ze stonden maar op een paar meter afstand van elkaar. Hitomi begon een beetje in een verdedigende houding te gaan staan. Toen sprong Roosjuh recht op Hitomi af, om haar in verwarring te brengen. Meteen daarop schopte Roosjuh Hitomi's benen onder haar vandaan en drukte haar in de sneeuw. Hitomi spartelde tegen, maar zat vast. Roosjuh drukte haar hoofd steeds dieper in de sneeuw. Hitomi's gespartel werd al minder, toen er een kleine lawine kwam van al hun bewegingen, Roosjuh zo hard raakte dat ze van Hitmo's rug geslagen werd. Maar daardoor kwam alle sneeuw op Hitomi terecht, zodat ze begraven werd onder de sneeuw.

177 – JiHawk (HS6 – 13e)

Links zag hij nog iets in het zand liggen, maar hij was niet de enige; ook Hiawatha aasde op dit kleine potje. Zou hier ook water inzitten? Hij had geen idee, maar wat hier lag was altijd nuttig. Lennard ontweek een onhandige zwaai van Hiawatha, pakte zijn arm en smeet hem het zand in. Met een vlugge beweging stopte hij snel het potje in zijn zak. Hiawatha begon alweer op te staan, dus met een harde trap tegen zijn borst hield Lennard hem weer op de grond. Oei, die moest pijnlijk zijn, want Hiawatha kromp ineen en stond niet meer op.

Moet ik nog uitleggen wat JiHawks (Hiawathas?) rol in HS6 was, of hebben jullie al wel een vermoeden? We zien Hiawatha eerst bij de Hoorn, tijdens een kort gevechtje met Lennard. Opvallend is hier dat JiHawk, in tegenstelling tot Raceneus, Koops, Bandaka, Goomuin en Fisico, helemaal niet als groot gevaar lijkt te vormen. Lennard, toch geen al te sterke tribuut, weet hem met gemak te verslaan.

Na deze korte introductie verdwijnt JiHawk voor een recordperiode van 22 verhaaltjes. Serieus, 22 verhaaltjes lang wordt de naam JiHawk/Hiawatha niet genoemd. Volgens alle logica zou hij hierdoor meer richting de Fisico2 regionen moeten plaatsen, maar als JiHawk vervolgens weer verschijnt, blijkt hij toch genoeg karakter te hebben.

Lazerstraal legde een vinger op haar mond, en keek achterom. JSS volgde haar voorbeeld, en zag dat enkele meters van hen vandaan Hiawatha stond.

"Wat moet je?" vroeg Lazerstraal. Hiawatha grijnsde.
"Doe is een gokje? Ik wil winnen, en om dat te bereiken zullen jullie twee moeten sterven."

Hij praat! Hij grijnst! Hij is sarcastisch! Hij is arrogant! En hij bewijst wederom dat  hij eigenlijk totaal geen sterke tribuut is, aangezien JSS hem vervolgens zonder enige moeite weet te vermoorden. Om deze reden is JiHawk mijn favoriet binnen het zestal “grote, sterke tributen uit HS6 die slechts in 1 a 2 verhaaltjes voorkomen en puur dienen als tijdelijk gevaar voor een van de hoofdpersonages”. Dus 177 is een mooie plek voor onze kleine indiaan.

Zonder enige waarschuwing rende hij ineens op hen af. Lazerstraal was verrast door de aanval, waardoor ze op de grond viel toen Hiawatha bovenop haar sprong. JSS stond verbijsterd toe te kijken terwijl Hiawatha probeerde Lazerstraal te wurgen, maar kwam plots bij zinnen. Met alle kracht die hij in zich had, trok hij Hiawatha van Lazerstraal af. Hiawatha probeerde zich te verzetten, maar JSS wist hem in een gat te duwen, net op het moment dat de geizer haar hete water uitsproeide. Hiawatha werd levend verbrand door het hete water.

176 – Lucoshi (HS8 – 14e)

"Ik ben het met WM eens, laat hem maar de leiding nemen... Wij knokken, hij zoekt."

Lucoshi heeft het maar 1 verhaaltje overleefd in HS8, maar in dat verhaaltje liet hij wel enig karakter zien. Hij leek de meest nuchtere van het arrogante drietal WM, Para en Lucoshi te zijn. Bovendien was hij de jongste, en uiteraard het broertje van Para want dat is origineel.

"Niet zo snel, Para. Op de training hebben we Ulysses gezien... En vergeet Adje niet! Of Jihawk! Dat twee van de topfavorieten dood zijn, maakt niet zeker dat één van ons wint", zei Oshi wat onzeker.

De interactie tussen de drie was best boeiend om te lezen, maar helaas moest JiHawk roet in het eten gooien door Lucoshi vervolgens te vermoorden.

Toen hij slechts een meter van de drie vandaan stond, zag hij Para ineens zijn kant op kijken. "JiHawk!" Maar hij was al te laat: JiHawk had een pijl in Oshi's rug gestoken. De jonge tribuut viel zonder nog 1 woord te zeggen neer, gevolgd door een kanonschot. Dood.

175 – Leticia (HS8 – 15e)

Ulysses vertelde vervolgens dat hij tijdens de training Lennard overhoorde, en hij ging een verbond aan met Leticia. "Lennard en Leticia hebben het water, dus. Lennard is een goede speler, Leticia is dramatisch" vervolgde hij.

Lennard en Leticia zijn twee van de meest fascinerende personages uit HS8. Beiden kwamen ze ver, beiden leken ze best wel goed te spelen... Maar we zagen ze zo goed als nooit. Bij een volgende herschrijvig zou ik zomaar eens een paar Lennard & leticia verhaaltjes er tussen kunnen gooien om te zien wat ze allemaal meemaakten in hun tijd in de arena.

Maar goed, leticia heeft tijdens de trainingen dus een verbond gevormd met Lennard. Waar ze zitten weten we in eerste instantie niet, totdat Necrodeus Leticia tegenkomt op Palmeiland.

Letitia huiverde. Ze kende Necrodeus nog van tijdens de trainingen en had hem ingeschat als een middelmatige tribuut, maar er klopte toch iets niet. Niet alleen zat hij onder het bloed (van hemzelf of iemand anders, dat wist ze niet), zijn ogen hadden ook een gelige schijn en er stond een zekere vorm van waanzin in te lezen. Ze besloot het rustig aan te pakken en begon stilletjes weer achteruit te stappen, bij hem vandaan.

Dit is de enige keer dat we Leticia in levende lijven zien. Tijdens de Goomuin-Ulyssess stukjes wordt ze regelmatig genoemd, maar we zien haar nooit. Totdat ze dood is dan. Want het is ee algemene regel dat iedereen die op Palmeiland rondloopt wordt gedood door Fisico. In die zin ben ik dan ook best benieuwd hoe het kan dat leticia en Lennard dat zo lang hebben weten te voorkomen.

Hij had haar vermoord toen ze even van haar teamgenoot weg ging. Ze had haar neer kunnen schieten met een zelfgemaakte boog. Het was een stille dood geweest. Geen pijnkreet, geen schreeuw, helemaal niets. Op het moment dat de pijl haar hals raakte, was het enige geluid dat er te horen was een plof op de grond en het kanonschot dat bevestigde dat Leticia dood was.

Al met al is Leticia een personage met een hoop potentie, maar haar uiteindelijke rol in de Hongerspelen is te klein om haar hoger te plaatsen. Toch jammer, want in het ene Lennard verhaaltje komen we te weten dat ze echt best wel interessante dingen gedaan hebben.

Lennard snapte niet waar Leticia bleef. Ze zou eventjes op zoek gaan naar wat voedsel, zei ze. Ze was nu al zeker 2 uur weg! Dan moest hij zelf maar op pad gaan. Hij pakte de bijl op en begon te lopen in de richting die Leticia ook op was gegaan. Toen ze al een tijdje op het eiland zaten, waren Lennard en Leticia terug gezwommen naar de Hoorn, om te kijken of ze nog iets bruikbaars konden vinden, en daar hadden ze een bijl, een helm en een schild gevonden bij het lichaam van Tuffie.

174 – Mario99 (HS14 – 19e)

Het enige aparte aan de tafel, op de zwakkelingen na, was Mario99. Hij kwam er ongevraagd bij zitten, zodat iedereen hem negeerde, maar zelf praatte hij wel mee. Hij leek er geen erg in te hebben dat niemand antwoordde. Rare gozer, maar niet zijn probleem.

Mario99 vervolgd de trend van personages die absoluut potentie hadden, maar wiens potentie we nooit hebben mogen zien. Ik bedoel, kijk naar die introductie. Wat voor een bizar, interessant personage moet Mario99 geweest zijn? Mijn interesse was gewekt. Vervolgens ontmoeten we Mario99 in een Bandakaverhaaltje bij de Hoorn, en... Laten we zeggen dat het wat anders was dan verwacht.

Maar voordat hij zijn hand om het handvat kan sluiten wordt het wapen voor zijn ogen weggegrist door Mario-99. Bandaka snuift geïrriteerd. Dit mag hem niet gebeuren. Hij heeft een wapen nodig om Lazerstraal mee te kunnen doden. Mario-99 kijkt Bandaka zelfvoldaan aan. ‘Wat jammer nou, dat een sterke jongen zoals jij nu al moet afvallen!’ zegt hij, en hij haalt uit met zijn speer.

Lol? Dus die bizarre jongen van de beroepstafel is nu ineens een badass die op het punt staat Bandaka te vermoorden. Onverwachte twist, maar dat maakt Mario99 absoluut niet minder interessant. Wat dat wél doet, is hoe het afloopt.

Maar Bandaka is niet onder de indruk. Hij ontwijkt Mario-99’s uithaal, pakt het uiteinde van de speer vast en drukt het botte uiteinde van de speer volop in de keel van zijn tegenstander. Mario-99 wordt naar achteren gedwongen totdat hij met zijn hoofd tegen de wand van de bao-baoboom aankomt. Bandaka drukt met het botte uiteinde Mario-99’s keel plat tegen de boom, waarna hij al snel blauw aanloopt. Met al zijn kracht zet Bandaka nog eens wat extra druk, waarmee hij letterlijk het bloed uit Mario-99’s keel drukt. In een kwestie van seconden valt hij om en klinkt er een kanonschot.

173 – UNF (HS12 – 23e)

UNF was de jongste van het stel, een dromerige, magere jongen met weinig talenten.

Zodra je een zin als deze leest bij de introductie van een personage in een teamspelen, weet je dat je zojuist slachtvoer ontmoet hebt. En inderdaad, de eerstvolgende keer dat de naam UNF genoemd wordt, gebeurt er dit:

Terwijl Ulysses probeerde op te staan, en T.g scheldend dichterbij kwam gelopen, had Tosti een ander slachtoffer gevonden. De ogen van UNF sperden wagenwijd open op het moment dat het zwaard door zijn buik gestoken werd.
Met een doffe dreun viel het levenloze lichaam van het jongste lid van team Geel op de grond.

Normaal gesproken brengt dit je niet tot 173, maar de impact die UNF had op het verhaal was gigantisch. Ondanks slechts 5 vermeldingen in het enige verhaaltje waarin hij leefde, eindigde UNF met een spectaculaire 30 vermeldingen aan het einde van de Hongerspelen. Zijn dood was het begi van de Ulysses-Chris vete, een van de beste verhaallijnen ooit. Tel daarbij de cameo in de finale op, en je hebt toch iets meer dan zomaar slachtvoer. Desalniettemin was UNF wel het minste personage van HS12, en daarom de eerste die geëlimineerd wordt.

Vervolgens hoorde het tweetal een bekendere stem. "Ik ben bang, ik ben echt bang.". Het was de jonge UNF. Ulysses was compleet in de war. "Maar hij was toch dood?"

172 – Dobbelsteen (HS8 – 22e)

Dobbelsteen liep rond aan de oevers van het eiland van de Hoorn. Bij het vechten om de schatten van de hoorn had hij een doosje gevonden met een strik rond, die hij nu zat open te futselen. Omdat dobbelsteen wel een chancard was liep hij juist aan de oever van het eiland waar iedereen niet kwam.

Ik heb het even gegoogled, en een chancard is een geluksvogel. Dus Dobbelsteen was een geluksvogel, vandaar dat hij bij de Hoorn vermoord werdt! Dobbelsteen is het 4e personage door wiens ogen we kijken in HS8, en dat geeft je de valse indruk dat hij een hoofdpersonage gaat worden. Nadat hij een doosje had gevonden bij de Hoorn, ontmoet hij Goomuin en Ulysses.

"Wtf g, ik dacht dat jij zo chic ende ouderwets praatte" zei Dobbelsteen.

Dobbelsteen is denige persoon in alle Hongerspelen die ooit “Wtf g” heeft gezegd. Wat voor awesome woordenschat heb je dan? Maar goed, Ulysses besluit Dobbelsteen in elkaar te slaan, en ondanks dat Ulysses als een van de sterkere spelers werd gezien, weet Dobbelsteen te ontsnappen.

"Wut..." zei Dobbelsteen nog net, toen Ulysses zich met een epische sprong op hem stortte. Hij begon wild op hem in te slaan, hetgeen een heer van zijn niveau onwaardig was, maar het was wel effectief. Met moeite wist Dobbelsteen onder Ulysses vandaan te rollen en afstand te scheppen, en eindelijk kreeg hij het doosje open.

Wat er vervolgens gebeurd is nogal vaag: in het doosje zit een foto van Sushi’s moeder, Dobbelsteen valt flauw en Ulysses verdrinkt hem. Wat een bizarre verhaallijn voor bizar slachtvoer, maar het is goed genoeg om Dobbelsteen deze plaats te bezorgen!

"Wtf" waren zijn laatste woorden. En het laatste dat hij zag, was een foto van Sushi's moeder. Toen werd alles zwart voor Dobbelsteens ogen. Hij viel bewusteloos neer, en Ulysses ging hem gaan verdrinken. Een kanonschot klonk.

171 – Lucoshi (HS14 – 17e)

Lucoshi was een zwarte, lange jongen, met een vierkantvormig gezicht en een kleine krullige baard. Hij had een grote mond met dikke lippen en hij mistte zijn voortanden. Hij had een wipneus, en zijn ogen waren zwart en puilvormig. Hij was kaal. Wel was Lucoshi redelijk gespierd en hij had lange vingers, grote handen, en op zijn linkerelleboog zat een schaafwond. Hij had een sixpack en zijn benen waren opvallend lang. Zijn voeten waren maat 44 en hij mistte zijn linker kleine teen.

Dit is de meest uitgebreide uiterlijke omschrijving van alle 216 personages. Dat is trouwens ook de enige reden dat Lucoshi zo hoog staat, want verder is hij gewoon slachtvoer. We weten dat Lucoshi bij de Hoorn een mes wist te bemachtigen, en vervolgens gedood werdt door JiHawk, en meer weten we igenlijk niet. Maar eenieder die zo uitgebreid omchreven wordt is personage genoeg.

Henk zag het gebeuren, hij zag hoe JiHawk Lucoshi’s schedel in sloeg met een bijl. Lucoshi’s lijk lag nu op de grond, onbewaakt. Henk kreeg een idee. Hij had Lucoshi daarvoor ook al gezien, toen hij met Hitomi vocht. En hij had dus ook gezien dat Lucoshi een mes had weten te bemachtigen.

170 – STNF (HS2 – 16e)

Nu was Super Toad Noki Fan extreem snel, hij wilde dit graag in zijn voordeel gebruiken bij de start. Hij had wat last van zijn zenuwen.

Oke, in twee zinnen tijd weten we al meer over STNF dan over Fisico2, dus het is in ieder geval duidelijk waarom STNF niet onderaan staat.

Super Toad Noki Fan ging klaar staan. Hij deed nog een speciaal tekentje naar zijn moeder op TV, maar idioot genoeg miste hij hierdoor de start. Toch rende STNF de meeste mensen er uit, met zijn snelle benen.

STNF is een van de eerste personages die wordt geïntroduceerd in HS2. We zien hem bij de Hoorn, waar hij de ene blunder na de andere maakt maar dankzij zijn snelheid toch redelijk wat weet te verzamelen, en bovendien ongeschonden de Hoorn weet te verlaten.

Enfin, STNF pakte een tas met een fles met water, 5 chocokoeken... en een Tracker Jacker nest. STNF schreeuwde het uit en rende weg. De Trackerjackers volgden hem uit woede. Alles werd vaag hierna. Dit was de meest slinkse truc van de Headgamemakers ooit! STNF was sneller, maar was toch twee keer gestoken, wat hem behoorlijk van slag maakte.

Hierna zien we eigenlijk verrassend weinig van STNF, totdat we horen dat hij een verbond heeft met Fisico, Chris en YSF, en STNF een goede zwaardvechter wordt genoemd. Hierna gaat STNF dood doordat T.G hem per ongeluk laat ontploffen ofzo. Het is geen spectaculaire verhaallijn, maar voor HS2 standaarden is STNF nog best boeiend ofzo.

We kunnen kort zijn over het einde van Super Toad Noki Fan. Hij achtervolgde TG om hem in de nacht te vermoorden, maar het ging volledig fout. Hij had de bom niet gezien en explodeerde. T.G. had echter niet door hoe krachtig de bommetjes waren, dus zelf schoot hij ook een eind weg. De impact viel mee, maar per ongeluk had hij een kill gemaakt. STNF was dood.

169 – JiHawk (HS12 – 24e)

"Waar zijn Necrodeus en Jihawk?", vroeg Jolien. "Necrodeus komt er zo aan. Jihawk heeft het helaas niet gered", zei WM, lichtelijk teleurgesteld. zeker omdat Jihawk zijn beste maatje was.

En toen waren er nog maar 3 eerste doden. JiHawk gaat in het eerste verhaaltje van HS12 direct dood, en op dat moment lijkt hij typisch slachtvoer. Gedurende de Hongerspelen komen we langzaam maar zeker echter wat meer over JiHawk te weten, beginnend met de manier waarop hij gestorven is.

Necrodeus en Adje wilde ze in leven houden, dus ze kreeg de zware taak om in de Hoorn de mysterieuze WM of de snelle Jihawk te vermoorden. Wat er in de Hoorn gebeurde, kon Noémie niet helemaal vatten. Daar aangekomen werd ze vrijwel direct op de grond gebeukt door iemand. "Wie is dat meisje, Jihawk?", hoorde ze iemand zeggen. "Ga maar weg, WM, ik kijk wel wie het was", zei de ander. Dat moest dan Jihawk zijn. Ze zag een gezicht voor haar gebogen vlak voor haar neus. Ineens hoorde ze een manische "NOÉMIE, VANGEN". Noémie voelde wat naar rechts en wat ze voelde, was precies wat ze hoopte: een mes. In een ontzettend snelle beweging stak Noémie Jihawk neer, ze stond op en stak snel Jihawk in haar hart. Een kanonschot klonk.

JiHawk wordt regelmatig genoemd in de Team Blauw verhaaltjes, en ook nog een keer tamelijk random door Henk als een van de tributen die hij het meest respecteert. Doordat JiHawk bevriend was met uiteindelijke winnaar WM, en doordat JiHawk’s dood de start is van de Noémie-Jolien verhaallijn, is zijn uiteindelijke impact op de Hongerspelen nog redelijk groot. Desalniettemin is hij een personage dat we nauwelijks in leven hebben gezien, en waar we niet zo veel van af weten, dus hoger ga ik hem niet plaatsen.

"Ik heb echt het gevoel dat ik ga winnen, WM. In dat geval hoop ik dat jij er nog bij bent, wat zou dat leuk zijn!"

168 – Dobbelsteen (HS6 – 26e)

Direct na het startsignaal rende Dobbelsteen op de Hoorn af. Er lagen slechts 3 wapens in de Hoorn, dus hij had geluk nodig. Hij zag dat verschillende andere tributen al bij de Hoorn waren aangekomen, en om de wapens vochten. Hij zag rechts van hem een tribuut op de grond liggen, die probeerde het enige zwaard te pakken. Hij sprintte op de tribuut af, maar op dat moment gooide de jongen, die Tosti bleek te zijn, een kartonnen doos tegen zijn hoofd aan. Dobbelsteen verloor zijn evenwicht en viel achterover.

En daar gaat de volgende eerste dode. WM zal het niet met me eens zijn, maar ik vindt Dobbelstee daadwerkelijk een betere eerste dode dan JiHawk. Dobbelsteen is het tweede personage dat geïntroduceert wordt in HS6. Voordat we echter de kans krijgen om iets van hem te vinden, gaat hij al dood.

Dobbelsteen probeerde op te staan, maar zijn hand wist geen grip te krijgen in het warme zand, waardoor hij weer onderuit zakte. Op dat moment doorboorde de speer zijn keel. Een kanonschot klonk. Dobbelsteen was de eerste dode van de vijfde Hongerspelen.

Tot nu toe is Dobbelsteen typisch slachtvoer dat met geluk 200 had gehaald, maar gelukkig voor ons allemaal wordt Dobbelsteen in typische eerste dode traditie vervolgens gebombardeerd tot semi-hoofdpersonage.

Hij wilde het liefst gewoon weer naar huis met zijn vriend Dobbelsteen... Wacht... Waar was dobbelsteen eigenlijk? Daarnet stond hij nog vlak naast hem!? Paniekerig keek Necrodeus in het rond, en daar zag hij Dobbelsteen, aan de rand van de menigte, met een kartonnen doos op zijn kop. Plots dook zomaar uit het niets een lange figuur bij hem op, en doorboorde zijn keel met een speer, keek eenbeetje verdwaasd rond en nam de benen. Oh nee! Hij rende op dobbelsteen toe en knielde bij hem neer. Dobbelsteen keek hem doordringend aan. "Neem... het..." rochelde hij, en hij trok de speer uit zijn keel en gaf ze aan hem. "Neem... wraak". Toen werden zijn ogen dof. Dit alles gebeurde in luttele seconden, en veel tijd om te rouwen om dobbelsteen was er niet, want hoewel iedereen nog eenbeetje versuft was door het eerste bloed, herstelden ze zich snel en keken met gretige ogen naar de speer in necrodeus' handen.

Dobbelsteens dood zorg ervoor dat Necrodeus wraak gaat nemen op Jeffrey, wat er weer voor zorgt dat Necro en Ulysses bondgenoten worden, wat er voor zorgt dat Ulysses HS6 een klein beetje redt. Dus dankjewel Dobbelsteen voor het feit dat je HS6 íets minder slecht maakte dan het zonder jou was geweest J

Jeffrey was de moordenaar van Dobbelsteen; hij zou zijn wraak krijgen.

167 – T.G (HS6 – 11e)

WM deed geen poging om onopgemerkt te blijven, en stapte met de tak goed in zijn handen achter de boom vandaan. Zijn tegenstander bleek T.G te zijn, ongewapend. Hij had niet veel anders verwacht. Als hij een gewapende tegenstander tegenover zich zou hebben, zou hij een groot probleem gehad hebben. Maar dit was T.G, en hij bleef opvallend rustig staan. Hij zag ook wel in dat hij hier nooit goed vanaf zou komen. WM was veel sterker, en had bescherming. T.G gooide het daarom over een andere boeg, en probeerde WM voor zich te winnen.

Vol trots kan ik vertellen dat de helft van HS6 nu geëlimineerd is. T.G heeft de eer om van alle 216 tributen degene te zijn waarbij het het langste duurde tot zijn naam voor de eerste keer genoemd werdt, namelijk pas na 20 verhaaltjes. In zijn introductieverhaaltje probeert T.G een bondgenootschap te vormen met de veel sterkere WM.

“Kijk eens wie we daar hebben. WM, en nog redelijk bewapend ook. Je hebt meer geluk gehad bij de Hoorn dan ik, zo te zien.” WM zag nu ook dat zijn linkerhand wat bloedde.

“Tja, geluk. Meer kracht eigenlijk. En wijsheid. Geluk heb ik niet echt nodig.”

“Nee? Als jij daar zo over denkt, prima. Maar misschien heb je mij wel nodig. Ik ben een goede vechter, en dat weet je. Momenteel staan we er allebei vrij slecht voor, dus is het vrij nutteloos om me te vermoorden. En vrij lastig, want als die tak daar je enige wapen is, zal je niet ver komen. Verbond?”

WM besluit dit voorstel aan te nemen, en zo ontstaat een van de meest onmemorabele bondgenootschappen in de geschiedenis van de Hongerspelen.

“Vooruit, je hebt gelijk. Niet dat ik op het moment veel aan je heb, maar als ik je echt kan vertrouwen doe ik het.”

“Je hebt mijn erewoord. En dat betekent veel, geloof me. Ik hou niet van liegen.”

“Nou, dan horen we bij elkaar, hè? Heb je eigenlijk al wat beesten gezien hier? We hebben niet echt veel eten.”

“Niet veel, maar wat ik heb gezien zag er niet best uit. Volgens mij zitten hier veel roofdieren. Ik kan wel proberen een val te maken, als je dat wil. Met wat takken moet het lukken.”

En zo had WM een bondgenoot meer, hadden T.G en WM redelijk water, en begon T.G met het zoeken naar eten. Het begon donker te worden. Hun vuur zou wat meer opvallen, maar ook kostbare warmte geven.

Na dit verhaaltje, waarin T.G verrassend veel tekst heeft en zowaar enig karakter lijkt te tonen, verdwijnt hij in typische HS6 traditie volledig naar de achtergrond tot aan zijn onmemorabele dood. Het feit dat T.G ondanks zijn late, maar beloftensvolle introductie toch slechts 11 keer genoemd is, is genoeg reden om hem zo laag te zetten. HS6 is kut.

Achter hem stonden T.G en WM. Geen van beiden had een wapen, maar toch liepen ze dreigend op Necrodeus af. Necrodeus werd bang; WM en T.G waren veel sterker dan hij, en bovendien met z'n tweeën. In een gevecht zou hij geen schijn van kans hebben.

Op het moment dat WM Necrodeus vastpakte, gebeurde er ineens iets vreemds. Uit de bossen kwam nog iemand aangelopen, iemand met een speer in zijn handen. T.G probeerde de jongen tegen te houden zodat WM Necrodeus kon vermoorden (waar hij aardig goed naar op weg was, door Necrodeus volledig in elkaar te slaan), maar al snel klonk er een pijnkreet, gevolgd door een doffe kreun en een kanonschot: de jongen had de speer recht door T.G's hart gestoken.

166 – Roosjuh (HS3 – 16e)

De eerste 'zak' duurde niet lang. WM en Tosti struikelden over één hele grote zak. Wie zaten er in? Roosjuh en Goomuin!

Roosjuh was een van de tributen die in zakken verspreid waren over de Arena en daarmee ervoor zorgde dat de teams van HS3 een grote puinhoop van onsamenhangende tributen waren. Gelukkig werd Roosjuh al snel gevonden, zodat ze vanaf dat moment samen kon blijven met haar team!

Roosjuh wilde heel graag bij haar team blijven, alleen heeft ze geen idee waar ze is. Ze was afgewdwaald toen ze andere teamgenoten wilde zoeken. Door een sneeuwstrorm was ze de verkeerde richting opgegegaan, en nu had ze totaal geen idee waar ze was.

Of toch niet. Roosjuh is 1 van de 8 personages uit HS3 die een verhaaltje door haar ogen heeft, een verhaaltje waarin ze haar goede vriendin Hitomi vermoord (of in ieder geval dat probeert, en vervolgens toekijkt hoe Hitomi onder de sneeuw wordt bedolven.)

Roosjuh liep ondertussen steeds dichterbij, en antwoorde niet. Ze stonden maar op een paar meter afstand van elkaar. Hitomi begon een beetje in een verdedigende houding te gaan staan. Toen sprong Roosjuh recht op Hitomi af, om haar in verwarring te brengen. Meteen daarop schopte Roosjuh Hitomi's benen onder haar vandaan en drukte haar in de sneeuw. Hitomi spartelde tegen, maar zat vast. Roosjuh drukte haar hoofd steeds dieper in de sneeuw. Hitomi's gespartel werd al minder, toen er een kleine lawine kwam van al hun bewegingen, Roosjuh zo hard raakte dat ze van Hitmo's rug geslagen werd. Maar daardoor kwam alle sneeuw op Hitomi terecht, zodat ze begraven werd onder de sneeuw. Roosjuh probeerde haar afschuf te verbergen en stampte de bergs sneeuw aan, op de plek waar ze dacht dat Hitomi lag. Ze had haar kanonschot nog niet gehoord, maar ze haaste zich met Hitomi's rugzak zo snel mogelijk weg van deze plek.

Na de dood van Hitomi vindt Roosjuh haar teamgenoten gelukkig, en wordt ze zowaar eventjes onderdeel van Team Rood.

Na het nogal vervelende moment met Lucoshi ging het allemaal toch wel wat beter. Ze kwamen Roosjuh tegen, die verdwaald was geraakt in de sneeuwstorm. Ze vertelde hen dat ze Hitomi had vermoord en haar spullen had, met een mes en wat eten. Ze wist niet zeker of ze dood was, maar toen de Hovercraft haar meenam wel.

Helaas speelt ze vervolgens geen enkele rol in wat dan ook, en wordt ze zo goed als niet genoemd totdat ze dood gaat. Team Rood slaapt in een grot, de grot staat op instorten, Roosjuh is minder snel dan de rest en ze besluiten Roosjuh niet te helpen omdat ze nutteloos is. Er klinkt nooit een kanonschot dus wie weet hoelang Roosjuh nog levend onder de sneeuw heeft gelegen, maar goed. Als Roosjuh op dat moment niet dood was gegaan hadden we wellicht HS9 tafarelen gekregen, dus laten we dankbaar zijn.

Roosjuh was nog bezig met de wollen zak die overbleef. Zelf pakte hij de 2 bogen en pijlenkokers en legde ze bij een droog plekje buiten. Dit ging best redelijk, het zag er nog helemaal niet uit alsof het ging vallen, en iedereen was al buiten, op Roosjuh na, die er nu ook aankwam. Alsof de Spelleiders wisten dat hij dat dacht, hielpen ze de sneeuw een handje. IJzeren platformen kwamen uit de berg tevoorschijn, en schoven alle sneeuw de berg af. Een enorme lawina veroorzaakte een klap in de stilte, en tientallen kilo's sneeuw gleden ploften neer. En Roosjuh was nog binnen! Ze zouden uren bezig zijn al die sneeuw weg te krijgen, en waarschijnlijk nog veel langer! Aan de andere kant, het zou weinig opleveren. Roosjuh was eigenlijk helemaal geen goede vechter, en al hun bezittingen lagen buiten de grot. "Wat doen we nu?" Dat was SMF64. Dit was een pijnlijke beslissing, en zwijgend keerde hij zich om. Toen antwoorde hij; "We gaan verder. We moeten een nieuwe schuilplaats zoeken." WM leek geschokt en keek nog een keer achterom, voordat ze de steeds donker wordende nacht inliepen. Zonder Roosjuh.

HS6 is al gehalveerd, terwijl HS15 nog steeds volledig in de running is. Nog geen top 10'ers geëlimineerd.

De volgende update zal wederom uit 15 tributen bestaan, waaronder de eersten van HS15, de eerste top 10'er en slechts 2 tributen die niet uit een Teamspelen komen. Enkele namen die door jullie genoemd zijn in dit topic zullen eindelijk geëlimineerd worden. Na de volgende update zijn we al bij de top 150 aangekomen, en dus komen we langzaam maar zeker in de buurt van het écht boeiende deel van deze ranking.

13 Re: Para rankt alle 216 tributen op za 20 jun 2015, 21:32

Olivier Vanilla

Jeeeeej

Dobbelsteen en Jihawk waren tevens allebei goede eerste doden dus dat je Dobbelsteen hoger plaatst vind ik niet zo gek. Ik had hem overigens wel pas later geëlimineerd dan Dark Lisa en Goomuin uit die Spelen maar goed, op pure belangrijkheid begrijp ik dit wel Razz

14 Re: Para rankt alle 216 tributen op za 20 jun 2015, 22:21

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Het begint inderdaad steeds spannender te worden. Ik ben benieuwd welke tributen er bij de volgende entree zullen afvallen. Mijn voorspelling voor de eerste Top 10-afvaller is HS6 WM. De eerste afvallers van HS15 gaan volgens mij Fisico, Lazerstraal en UNF worden.

Zoals altijd ook een kleine opmerking: het verbaasd mij wel een beetje dat HS12 Lazerstraal blijkbaar hoger gerankt staat dan UNF en Jihawk. Zeker Jihawk had voor zover ik mij kan herinneren meer karakter dan haar, en UNF's dood had een grotere impact impact op het verhaal Razz .

Profiel bekijken

15 Re: Para rankt alle 216 tributen op za 20 jun 2015, 23:41

Prins Para Vanilla

Er zitten trouwens 3 tributen uit individuele spelen in de volgende update ipv 2. Klein detail maar toch.

Gesponsorde inhoud

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 13]

Ga naar pagina : 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Volgende

Permissies van dit forum: