Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Para's TP Hongerspelen rankingtopic

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down  Bericht [Pagina 7 van 10]

91 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op ma 06 apr 2015, 23:26

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Het is slechts een voorstel, maar misschien is het een idee om na HS15 nog één Hongerspelen te doen. Dan hebben we namelijk in totaal tien fatsoenlijke Hongerspelen voltooid, en is bovendien het aantal individuele- en teamspelen gelijk (ervan uitgaande dat de laatste Hongerspelen een individuele wordt). Daarbij heb ik nog een aantal ideeën voor een individuele spelen, dus als we besluiten om alsnog een HS extra te schrijven, dan wil ik die wel hosten happy .

Profiel bekijken

92 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op za 11 apr 2015, 16:12

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Laat ik voor de verandering maar eens een originele top 10 posten. Zodoende:

TOP 10 BESTE RIVALITEITEN

10. T.G vs. Timtamtom (HS2)
Dit is de eerste noemenswaardige rivaliteit van alle TP Hongerspelen. De diepging hiervan ging niet veel verder dan ‘T.G wordt een paar keer bijna gedood door Timtamtom’, maar Timtamtom bleef het wel steeds proberen en T.G was altijd op zijn hoede voor hem. Goed is natuurlijk anders, maar door de nostalgische waarde krijgt ze alsnog een plaats in de top 10.

9. Jolien vs. Noémie (HS12)
Deze rivaliteit was nogal geforceerd en werd bovendien overschaduwt door twee andere rivaliteiten (zie verder), maar het was desalniettemin een rivaliteit. Noémie manipuleert de helft van Team Blauw om met haar mee te doen, en vanaf dat moment wordt het Jolien’s doel om Noémie te verslaan en haar oude teamgenoten weer terug te halen. Gaandeweg geraakt deze rivaliteit steeds verder op de achtergrond, maar het einde was nog wel een pluspuntje. Dat was immers gewoon echt een baanbrekend moment (althans, voor WM).

8. Necrodeus vs. Vygan (HS9)
Deze rivaliteit had een beetje een komisch karakter vanwege Vygan’s incompetentie, maar aan de andere kant maakte Vygan’s impulsieve karakter hem een constante dreiging voor Necrodeus en de rest van zijn team. Na zijn verraad bij Team Blauw gaat hij met WM samenwerken en vermoordt hij Chris en Lazerstraal, waarna Necrodeus besluit om hem een lesje te leren. Dit lukt hem niet helemaal zoals hij wil, maar uiteindelijk laat hij Vygan achter in een of andere kuil waar hij eerder zelf ook in had gezeten. Daarna is het belangrijkste wel gebeurd. Een leuke, ietwat kortdurende rivaliteit, maar wordt net als de vorige op deze lijst overschaduwt door twee andere (betere) vetes uit dezelfde Hongerspelen.

7. Hitomi vs. Jeanne (HS15)
Oké, ik snap best dat deze verhaallijn nog niet voltooid is en dat ik afhankelijk van de afloop nog van gedachte kan veranderen, maar tot nu toe vind ik de clashes tussen Hitomi en Jeanne een genot om te lezen. Ze springen er niet echt uit en doen ook zeker niet onder voor de rest, maar hun rivaliteit is vooral zo heerlijk meisjesachtig dat ik er wel waardering voor moet hebben. Wanneer komt het volgende wedstrijdje haartrekken?

6. Pokéfan vs. WM (HS9)
Ah… over verloren potentie gesproken. Het begon allemaal met Pokéfan die ’s nachts besluit om WM uit het team te gooien vanwege zijn arrogantie, waarna WM met behulp van twee oude teamgenoten wraak gaat proberen te nemen. WM’s plotselinge vertrek zorgt voor enige opschudding in Team Geel, waardoor Pokéfan’s positie ook op scherp komt te staan. Al deze twisten gaven het paperclipachtige Team Geel nog enige fleur, maar daar kwam helaas al vroeg een einde aan omdat ik zo dom was om Pokéfan zonder duidelijke reden dood te schrijven. Mijn fout, sorry. Deze rivaliteit was bij nader inzien een leuke en ook vrij intensieve  strijd om leiderschap, maar het duurt gewoon te kort om echt  fascinerend te kunnen zijn.

5. Bandaka vs. Sushi (HS14)
Ik geef toe dat dit een beetje egocentrisch is omdat deze verhaallijn op een paar verhaaltjes na door mij is geschreven, maar het was naar mijn mening ook best een goede rivaliteit. In het begin waren ze nog partners, maar vanaf het moment dat Sushi zijn ware aard onthuld is de spanning te snijden. Bandaka raakt betrokken bij een duister complot en probeert beetje bij beetje zijn verleden uit Sushi los te peuteren. Tegelijkertijd merkt Sushi dat Bandaka hem wantrouwt en doet er dus alles aan om te voorkomen dat hij uit zijn controle ontsnapt. Zodra Bandaka eenmaal zijn geheugen herwint is het snel afgelopen, maar het wederzijdse wantrouwen tussen de twee en de gestage opbouw naar de eindconclusie maken deze vete voor mij een vijfde plaats waard.

4. Chris vs. Ulysess (HS12)
Ik heb lang getwijfeld of ik dit een rivaliteit moet zien aangezien ze bij het einde beste vrienden zijn geworden, maar dat neemt niet weg dat hun verhouding in het begin een stuk minder hartelijk was. Chris was altijd de praktische, hardwerkende tribuut die hoge verwachtingen had van zowel zichzelf als zijn teamgenoten, en Ulysess de arrogante kluns die zich altijd probeerde te bewijzen, maar daarmee zijn hele team teniet deed. Chris en Ulysess ergerden zich continu dood aan elkaar en waren elkaar liever kwijt dan rijk, wat wel duidelijk werd toen T.G op aandringen van Chris Ulysess wegstuurde. Toen Ulysess later weer terugkeerde verpestte hij meteen het plan van Chris en Tosti (door Lucoshi te doden), wat natuurlijk nog eens extra kwaad bloed zette. Na veel ergernis en irritatie probeerde Chris zelfs om Ulysess openlijk te vermoorden, maar door T.G’s offer gebeurde dit niet. Op dat punt komt hun rivaliteit ten einde en ontstaat er een hechte vriendschap. Chris en Ulysess zijn overigens de enigen op deze lijst zijn die hun vete uiteindelijk hebben bijgelegd, en daarom vind ik een vierde plaats wel terecht.

3. T.G vs. Para (HS3)
Nostalgie, spanning en verraad. Er zijn geen woorden die deze vete beter omschrijven. Van alle rivaliteiten tussen tributen die oorspronkelijk uit hetzelfde team kwamen is deze sowieso de beste. Aanvankelijk lijken T.G en Para elkaar nog te respecteren, maar het gaat langzamerhand fout als, op aandringen van Para, Lucoshi in Team Blauw wordt opgenomen, waar T.G niet blij mee is. Hij bedreigd Lucoshi meerdere malen, wat al gauw resulteert in de afsplitsing van de twee broers en de memorabele Team Rood & Blauw vs. De Rebellen-verhaallijn, waar deze rivaliteit ook in doorvloeit. Tegen het einde van HS3 probeert T.G het alsnog met Para bij te leggen (wat eigenlijk super dom is, aangezien Para al een paar van zijn teamgenoten had vermoord), maar dit werkt compleet averechts. De dood van T.G bestempelt deze rivaliteit definitief als een van de besten ooit.

2. Flappie vs. Tuffie (HS12)
In een top 10 van rivaliteiten moet er voor Flappie en Tuffie natuurlijk wel een plekje weggelegd zijn. Het was niet bepaald foutloos (denk aan het vage einde of Tuffie’s gestage mentale aftakeling), maar er zijn twee punten die het voor mij een tweede plaats waard maken: de build-up en de diepgang. Nadat Tuffie zijn ware aard onthuld vallen er ineens een hoop puzzelstukjes op hun plaats. Drie jaar eerder had Tuffie op zijn school een bloedbad aangericht en had hij op slinkse wijze de schuld bij Flappie weten neer te leggen. Als Flappie in HS12 eenmaal de kans krijgt om wraak te nemen op zijn persoonlijke boosdoener, dan grijpt hij die met beide handen aan en zo ontstaat er uiteindelijk een clash van haat die duidelijk diepe wortels heeft. Aan opbouw van spanning en een geweldig achtergrondverhaal was geen gebrek, maar in termen van pure intensiteit wordt er toch echt aan deze rivaliteit getipt.

1. Adje vs. WM (HS9)
Juist, dit lag er van het begin af aan volgens mij al vrij dik bovenop. Wat mij erg opvalt aan de Top 5 rivaliteiten die ik hier vermeld heb redelijk overeenkomt met de 5 hoogstgeplaatste verhaallijnen in de Top 10 van Para (een paar pagina’s terug). Veel goede verhaallijnen draaien dan ook om goede rivaliteiten. Adje vs. WM is geen uitzondering op die regel. Integendeel, de het is de spannendste en intensiefste rivaliteit die tot nu toe in de TP Hongerspelen is verschenen. De spanning die ik bij de bij de ontmoetingen tussen Adje en WM ervaar heeft vooral te maken met WM’s extreem dreigende karakter, maar voor een deel ook met Adje’s wraakzucht. Adje wilde namelijk wraak nemen voor WM’s moord op Noémie in het begin, wat resulteerde in de totstandkoming van de uitstekende Plan Hitomi-verhaallijn. Op het moment dat Hitomi’s infiltratie WM nog vreemd is kan je de onderhuidse spanning al goed voelen, maar de hel breekt pas echt los als Hitomi ontdekt wordt. WM wil wraak nemen op Adje voor zijn moordpoging, wat leidt tot een zenuwslopende reeks confrontaties in een brandend bos en een met overstroming bedreigde woestijn. Adje probeert uit alle macht om WM te doden, maar is er simpelweg niet sterk genoeg voor. WM achtervolgt Adje en Hitomi als een gek (wat je best letterlijk kunt opvatten), en krijgt ze uiteindelijk ook te pakken. Hoewel het einde een gigantische anticlimax was zegt het feit dat ik dit desondanks toch de beste rivaliteit vind een heleboel. En de gedachte dat deze vete misschien nog beter had kunnen zijn als Adje niet zo vroeg was gestorven frustreert mij tot op de dag van vandaag. Alleen daarom hoop ik al dat het ooit overtroffen gaat worden, maar dat zal er wel niet meer van komen.

Profiel bekijken

93 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op za 11 apr 2015, 17:32

Olivier Vanilla

Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Lol, ik wilde deze lijst ook maken :'). Dat er letterlijk maar een verschil in onze top 5 staat is dan ook wel weer droog.

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats
Profiel bekijken http://www.toadplaza.com

94 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op za 11 apr 2015, 19:37

Prins Para Vanilla

Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Ik hou van deze lijst. Ik kan me er ook heel goed in vinden. Alleen Bandaka-Sushi staat imo iets te hoog maar ach. Timtamtom-T.G erin is awesome. Enige die ik mis is T.g-Tosti uit 3, zou bij mij op 5 staan. Top 4 is foutloos.

Profiel bekijken http://www.xnxx.com/c/Lesbian-26

95 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op za 11 apr 2015, 21:17

Prins Para Vanilla

Na het eventjes te hebben laten bezinken ben ik toch van gedachte veranderd :p Hier ff kort mijn lijstje, bijna identiek maar maybe voeg ik morgen nog toelichting toe:
10 - Ulysses vs WM (Cool
9 - Necrodeus vs Vygan (9)
8 - Noemie vs Jolien (12)
7 - WM vs Pokefan (9)
6 - T.g vs Tosti (3)
Top 5: zie lijstje T.g :p

96 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op zo 12 apr 2015, 16:35

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Hmm, nu je het erover hebt had ik T.G vs. Tosti er inderdaad ook best bij kunnen zetten. Maar goed, hun rivaliteit was eigenlijk ook niet veel diepgaander dan 'We zijn leiders van twee vijandige teams', dus in dat opzicht is het eigenlijk niet meer dan logisch dat ze elkaar beconcurreren.

Profiel bekijken

97 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op zo 12 apr 2015, 20:01

Prins Para Vanilla

Er zijn tot nu toe 16 leiders geweest, en T.G-Tosti is de enige duidelijke rivaliteit tussen leiders tot nu toe dus zo vanzelfsprekend vind ik het niet Razz

98 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op di 21 apr 2015, 16:38

Prins Para Vanilla

In willekeurige volgorde: 10 redenen waarom HS6 een kut Hongerspelen is.

Arena
De Arena van HS6 was de eerste in een lange, vermoeiende reeks van onsamenhangende Arena’s met gebieden die Paddovelden enzo heten. Zelfs de awesome Piratenspelen HS15 heeft dankzij HS6 een vaag paars eiland dat de sfeer verminderd. Ik mis de Middeleeuwse Arena van HS4 en de Sneeuw Arena van HS3 nog steeds L

Tosti
Tosti is het eerste personage dat geïntroduceerd wordt. Tosti is na 14 verhaaltjes het enige personage dat meerdere keren (4 maar liefst!) een verhaaltje door zijn oogpunt heeft gehad. Tosti werd 19e. Met andere woorden: de eerste 14 verhaaltjes van HS6 hebben geen enkel praktisch nut gehad.

Jeffrey
Zie Tosti maar dan erger. Jeffrey heeft 2 verhaaltjes door zijn oogpunt gehad, maar werd daarnaast regelmatig genoemd. Samen met Tosti het enige personage dat enigszins een rol speelde in de eerste 15 verhaaltjes, aangezien ALLE andere personages slechts 1 of 2 keer voorkwamen. Jeffrey werd neergezet als dé grote badguy van HS6. Hij pleegde in de beginfase van het spel al 3 moorden. Hij had een rivaliteit met Necrodeus. Hij werd 17e. Met andere woorden: de eerste 16 verhaaltjes van HS6 hebben écht geen enkel praktisch nut gehad.

Para & Hitomi
Tussen alle paperclips en slachtvoer personages van HS6 liepen slechts weinig interessante types rond. 2 van die interessante types waren Para en Hitomi. Hitomi was de proto-Hitomi van HS8: basically precies hetzelfde personage, alleen dan helaas voor haar in een waardeloze spelen. Para was haast een proto-type Ad Venture qua strategie. Beide personages met veel potentie. Beide personages die de top 10 haalden. Beide personages die in slechts 5 verhaaltjes levend te zien waren. Ugh.

Missing Tuffie
Ja wat ik net zei over Para & Hitomi maar dan x1000. Tuffie is een geweldige winnaar, en samen met Ulysses het enige fatsoenlijke personage van deze Hongerspelen. MAAR: Tuffie werd pas na 13 verhaaltjes geïntroduceerd, én kwam in slechts 2 van de laatste 10 verhaaltjes voor. Met andere woorden: buiten zijn gigantische rol in het middenstuk en de finale na, werd hij volledig genegeerd omdat het blijkbaar belangrijker was om te focussen op irrelevante paperclips.

WM
Dit is mogelijk mijn minst favoriete top 10 personage ooit. Mijn god, wat was WM verschrikkelijk. Voor wie zo gelukkig is om WM te zijn vergeten: hij wordt 1 keer in het voorbijgaan genoemd bij de Hoorn, vervolgens wordt zijn bestaan 12 verhaaltjes genegeerd, vervolgens komt er een heel saai verhaaltje waarin hij een nutteloos verbond sluit met T.G, die btw van alle Hongerspelen het personage is dat het laatst in het verhaal geïntroduceerd werd, daarna wordt WM wéér 10 verhaaltjes genegeerd, en daarna… wordt hij ineens genoemd als dé publieksfavoriet, blijkt hij een tot dan toe nog nooit eerder genoemde rivaliteit met Para te hebben die blijkbaar tot het hoogtepunt komt, wordt de angstaanjagende mogelijkheid geopperd dat WM een finalist wordt én vermoord hij Ulysses. En dat allemaal in 1 verhaaltje. Gelukkig gaat hij meteen daarna wel dood.

Lennard & Roosjuh
Ja deze 2 zijn de definitie van paperclip. Ik geloof niet hard dat er ooit een oninteressanter duo is geweest dan deze 2. Ze voegden gewoon echt helemaal niets toe. Lennard werd 3e btw. Dit had een finalist kunnen zijn. Mijn god…

JSS & Lazerstraal
JSS en Lazerstraal zijn nog erger dan Lennard en Roosjuh omdat Lennard en Roosjuh wel saai zijn, maar iig geen vreselijke personages. En JSS en Lazerstraal zijn dat wel. Ze vormen uit het niets, zonder enige reden een bondgenootschap, vallen elkaar uit het niets aan, mislukken daarin, besluiten vervolgens om de beurt de 2 andere paperclips aan te vallen en gaan dood ofzo? En JSS was blijkbaar de ultieme underdog omdat… dat werd gezegd, en dan zal het wel zo zijn. Ik haat HS6.

Adje
Para en Hitomi hadden potentie, Necrodeus was niet héél erg paperclip, Tuffie was intrigerend en Ulysses was een legende in wording, maar de échte held van het middenstuk van HS6 was Adje. Nadat Tosti en Jeffrey spontaan dood gingen omdat het leuker is om de enige 2 belangrijke personages te vermoorden dan om een van de 7 (!) tot dan toe nog niet gebruikte personages te beschrijven, stapte Adje in de spotlight. Als incompetente sidekick van Tuffie zorgde hij voor leuke momenten zoals verdwaald raken, struikelen, de vulkaan laten ontploffen, regelmatig bijna vermoord worden, per ongeluk Goomuin of Raceneus of weet ik veel welke paperclip vermoorden en huilend om hulp roepen. Al deze pret werd helaas afgekapt toen in mooie HS6 traditie werd besloten het personage dat by far de grootste rol speelde in de Hongerspelen te vermoorden terwijl er personages waren die pas 1 of 2 keer voor waren gekomen. Adje werd 12e. JSS werd 5e. I rest my case.

Slachtvoer (13/26)
Dit is mogelijk mijn grootste probleem met HS6. Kijk, bij een individuele spelen hoort slachtvoer. Dat weet ik. Dat begrijp ik. HS2, HS8 en HS14 hadden ook slachtvoer. Maar niet vergeleken met HS6. HS6 had 26 ipv 24 tributen. Van deze tributen waren er slechts 13 die in meer dan 2 verhaaltjes voorkwamen. 13 personages werden alleen genoemd in het verhaaltje waarin ze dood gingen, en eventueel een keer in het voorbijgaan bij de Hoorn. Erger nog: bij die 13 zitten o.a. de nr 11 en 13 van deze Hongerspelen. HS6 is écht waardeloos.

99 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op zo 03 mei 2015, 19:18

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Ik heb HS6 volgens mij nooit helemaal gelezen. Het begin en de Ulysess-verhaallijn ken ik wel, maar met name in het middenstuk en aan het einde heb ik een aantal stukjes overgeslagen omdat ik ze gewoon te saai vond. De Tuffie-Adje stukjes vond ik overigens wel erg leuk. Ik vraag mij wel eens af hoe slecht HS6 zou zijn geweest als Ulysess daadwerkelijk tiende was geworden :'') .

Profiel bekijken

100 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op ma 04 mei 2015, 11:59

Prins Para Vanilla

T.G schreef:Ik heb HS6 volgens mij nooit helemaal gelezen. Het begin en de Ulysess-verhaallijn ken ik wel, maar met name in het middenstuk en aan het einde heb ik een aantal stukjes overgeslagen omdat ik ze gewoon te saai vond. De Tuffie-Adje stukjes vond ik overigens wel erg leuk. Ik vraag mij wel eens af hoe slecht HS6 zou zijn geweest als Ulysess daadwerkelijk tiende was geworden :'') .
Als Ulysses 10e was geworden, was WM 9e en Hitomi 8e. De dood van Roosjuh op dat moment was niet zeker geweest, en daardoor de latere dood van JSS en Lazerstraal ook niet. Necrodeus en Para waren ook niet per sé dood gegaan. Ik vermoed dat Tuffie nog steeds finalist was geweest, en dat Lennard, Roosjuh, JSS en Lazerstraal alsnog dood waren gegaan. Andere finalist was dus ofwel Para, ofwel Necrodeus geweest. Ik ga gokken op een Para-Tuffie finale, waarbij Tuffie alsnog wint. Voornaamste verschil zit dus niet zozeer in de uitkomst, maar vooral in het feit dat de beste stukken van HS6 niet hadden bestaan. Ulysses was waarschijnlijk als verloren potentie beschouwt en had Henk's plaats in HS14 overgenomen, wat Ad Venture enigszins overbodig had gemaakt. Ulysses wint HS14. Zoiets Halo

101 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op ma 04 mei 2015, 13:43

Olivier Vanilla

Nee het was nog erger geweest. Ik had dan een tweede keer Ulysses doodgemaakt want je weet mijn mening over oude tributen in nieuwe Spelen. Ulysses was twee keer tiende geworden :')

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats

102 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op ma 04 mei 2015, 14:18

Prins Para Vanilla

Olivier Vanilla schreef:Nee het was nog erger geweest. Ik had dan een tweede keer Ulysses doodgemaakt want je weet mijn mening over oude tributen in nieuwe Spelen. Ulysses was twee keer tiende geworden :')
Oke dan gaan we op die tour even verder. HS14-Adje is een saaie paperclip en wordt 14e ipv Henk. Ulysses neemt de rol van Ad Venture over maar wordt 10e (vermoord door Sushi, JiHawk en Selletje na de moord op Tosti.) Hierdoor kan Ad Venture/Ulysses Necrodeus niet redden, waardoor Necrodeus tegelijk met WM, Raceneus en Hitomi vermoord wordt. Selletje gaat vervolgens gewoon dood, maar Duck niet. Bandaka vermoord gewoon Sushi, duss JiHawk, Bandaka & Duck zijn de laatste 3. Ik denk dat we best kunnen aannemen dat Bandaka de winnaar van HS14 wordt.

103 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op ma 04 mei 2015, 18:14

Olivier Vanilla

En Patrick speelt Monopoly.

104 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op vr 22 mei 2015, 19:56

Prins Para Vanilla

Misschien dat hierdoor mensen weer herinneren dat ze schrijven voor de Hongerspelen leuk vinden ofzo idk. Top 16 beste teams:
16 – Team Rood (HS4)
Tja, deze ranking gaat over het Team als geheel, en er is maar 1 verhaaltje in heel HS4 waarin we meer dan 1 tribuut van team Rood zien. Tosti en Hitomi hebben in dat verhaaltje opzich wel leuke chemie, maar 1 verhaaltje met 2 tributen is gewoonweg te weinig om ze ook maar ergens hoger dan laatste te zetten.

15 – Team Blauw (HS3)
Zoals hierboven als taat, gaat deze ranking over het Team als geheel, dus niet over de individuele personages in het Team. De enige constante factor in team Blauw is T.G. Ondanks dat het team uit 12 personen bestond, waarvan er slechts 1 stierf bij de Hoorn, zien we nooit meer dan 5 teamleden tegelijk. Para, Jihawk, Hitomi, Fisico, Tuffie, Timtamtom, Adje, BLF en Raceneus zijn allemaal ergens gedurende de Hongerspelen onderdeel van het team, maar steeds maar voor een paar verhaaltjes. Hierdoor krijg je nooit een echt teamgevoel.

14 – Team Rood (HS3)
Team Rood staat net iets boven team Blauw omdat Team Rood in ieder geval 3 constante factoren had: Tosti, WM en SM64. De rest van het team wisselde net zovaak als Team Blauw (Sander Koopa, Sushi, Selletje, Roosjuh, Goomuin, Kevin...), maar de 3 mannen zijn basically van begin tot einde de centrale personages binnen het Team. Enn er zijn 2 verhaaltjes ofzo waarin Team Rood een beetje overleefd in een grot en Para <3 zinloze bondingmomentjes dus jeuj.

13 – Team Blauw (HS12)
Ja lol. Begrijp me niet verkeerd: WM, Tuffie, Jolien, Necrodeus: allemaal goede personages. Maar het is gewoon geen team. In het eerste verhaaltje zijn ze een team, maar dat verhaaltje focussed meer op Noemie vs Jolien dan op het team als geheel. Het tweede verhaaltje hebben ze eventjes wat meer teamgevoel, maar uiteraard eindigt dat verhaaltje met de opsplitsing. Na de splitsing zien we eigenlijk alleen WM, Jolien en noemie nog wel eens. Dark Lisa, Adje en Goomuin zijn alleen even relevant in het verhaaltje dat ze dood gaan, en Necrodeus en Tuffie worden pas relevant na Adjes dood (vlak voordat Necrodeus zelf ook dood gaat). Daarna zijn er slechts 3 tributen over, die op 1 of 2 verhaaltjes na nooit alledrie bij elkaar zijn. Prima personages, maar geen team.

12 – Team Geel (HS9)
Het feit dat er 4 teams onder Team Geel staan is best merkwaardig natuurlijk. Maar dat valt uit te leggen. Er is namelijk een hele korte periode waarin Team Geel best verdraagzaam is. Kijk, ca de eerste kwart van HS9 bestaat team geel niet. Ze worden wel eens genoemd, en ik geloof dat er 2 alinea’s aan ze besteed wordt om te zeggen dat Fisico dood is, maar that’s it. De tweede kwart kkomt Team Geel wat meer in beeld. WM wordt verdreven, Pokéfan wordt de nieuwe leider, we zien wat bondingsmomentjes... op dat moment is team Geel een redelijk team. Nog steeds veel minder dan de andere 2 teams, maar iig een team. Je hebt nutteloze Roosjuh, dikke wannabe dokter Goomuin, ik-ga-dood-door-een-beestje Sshi en volgens de openingspost ook nog ene Tosti, al kan ik daar in de Hongerspelen geen bewijs van terugvinden, maar de main focus zijn Pokefan en Lyne. Maar dan gaat Pokefan dood en is team Geel eigenlijk gewoon klaar. Na de daaropvolgende dood van Goomuin blijft Lyne alleen over met een bewusteloze Roosjuh en een nieuwe tribuut die zich Tosti noemt en die blijkbaar pas halverwege de Hongerspelen de Arena in is gebracht. Alles wat er vervolgens gebeurd zijn bondingsmomenten, dus volgens alle logica zou ik dat leuk moeten vinden maar het feit dat de personages die bonden de halve Hongerspelen (en in het geval van HS9 is dat best lang) irrelevant zijn geweest en ze alleen maar tijd opeisen die ook besteed kan worden aan de 2 superieure teams zorgt ervoor dat ik er nooit van heb kunnen genieten. Gelukkig gaan ze vervolgens snel achter elkaar dood en is het einde van HS9 Geelvrij. (WM reken ik niet mee want we zien hem ca 4 alinea’s als leider van team Geel)

11 – Team Blauw (HS4)
Team Blauw valt op te splitsen in twee delen: T.G-Sushi-Koops en T.G-Fisico-Lazerstraal. T.G-Suhsi-Koops is geweldig en als Koops niet zo vroeg dood was gegaan en Sushi niet zo vroeg vermist was geraakt had dit team wss een stuk hoger gestaan. T.G-Fisico-Lazerstraal was niet bepaald boeiend omdat het alledrie saaie goodguys waren zonder enige vorm van unieke persoonlijkheid en dat is niet boeiend om over te lezen.

10 – Team Goud (HS14)
Team Goud is qua individuele tributen mogelijk nog erger dan HS9-Geel, maar in tegenstelling tot HS9-Geel is het lot van Team Goud ontzettend bevredigend. Team Goud faalt namelijk. Op dit punt in het verhaal bestaat het team basically niet meer, ondanks dat er nog 3 tributen leven. Hun schip is verwoest. Hun wapens zijn ze kwijt. D ehelft van de tributen is dood. De andere helft heeft het team verlaten. Puur vanwege deze heerlijke verhaallijn staan ze hoger dan ze eigenlijk verdienen.

9 – Team Geel (HS4)
Het doet me pijn om dit team zo laag te moeten zetten, maar ik kan het gewoonweg niet verantwoorden anders. Team Geel is het enige team uit HS3&4 bij elkaar waarvan alle leden ergens gedurende de Hongerspelen bij de andere leden zijn geweest :”). Helaas stierf Jeffrey voordat Lucoshi, Roosjuh en Bandaka bevrijd werde uit het kasteel, anders was het team zelfs eventjes compleet geweest. Jeffrey, Roosjuh en Bandaka zijn geen van drieën boeiende personages ofzo, maar ze zijn ook niet storend ofzo en vervullen hun taak als random teamleden prima. Para, DL en Lucoshi zijn heerlijk en hebben leuke interactie. Bonding is er niet veel, buiten de “we stoppen in ieder verhaaltje van team Geel een stukje over eten om naar Para’s dood toe te werken”-mometjes, en het Team is maar heel eventjes groot genoeg om de naam team te verdienen, dus vandaar deze positie.

8 – Team Groen (HS4)
En toen was HS4 geëlimineerd. Windowsfan, Selletje en Lazerstraal hebben nooit een teamlid gezien dus die tellen we niet mee, wat betekend dat Team groen bestond uit WM, Tuffie en Lennard. Geen van drieën erg inspirerende individuele personages, maar als team houd ik van ze. Ze hbben wat bondingsmomentjes, ze hebben een leuke verhaallijn, een onverwachte dooie... Ondanks dat het met 3 tributen een veel te lein team is, is het wel het enige team uit de eerste 2 teamspelen dat enigszins consequent is qua leden, een grote rol speelt en genoeg bondingsmomentjes heeft dus vandaar.

7 – Team Zwart (HS14)
Er werd aan het begin zó hard geprobeerd om Team Zwart het ultieme badguyteam te maken, ondanks dat het team basically bestond uit allemaal goodguys :”) Zelfs Leeuw was al met al helemaal niet zo heel erg kwaadaardig. De interactie tussen bepaalde tamleden (Hitomi-Lyne, Hitomi-Para, Para-Tosti) is ontzettend leuk om over te lezen. Niet héél veel bonding, de interactie is voornamelijk plotgedreven en voornamelijk daardoor staat dit team niet hoger.

6 – Team Rood (HS12)
Ja oke ik weet dat Team Rood een van de minst relevante teams ooit is, en dat op Flappie (die by far het minste tijd doorbrengt als onderdeel van het tea) na er niet echt spectaculaire personages inzitten, maar idk. Team Rood was nauwelijks betrokken bij verhaallijnen en aleen Flappie en Tosti speelde echt een rol in het verhaal, maar daardoor bestaat dit team voor 99% uit nutteloze bonding <3 Seriously, bijna iedere keer als we Team Rood zien en ze niet aan het vechten zijn, zijn het random scenes over konijnen en knuffels enzo. Sushi en Lucoshi zijn niet de meest spectaculaire personages ooit, maar ze vervullen hun rol prima en hebben leuke momenten. Pokéfan en Leticia zijn 2 van de beste non-entities in de HS geschiedenis.

5 – Team Wit (HS14)
Wat een goddelijke clusterfuck <3 Ja dit team heeft nauwelijks bonding (buiten een momentje rond het kampvuur met een zatte BLF en Selletje <3), maar mijn god wat is dit team geweldig. Allezes de personages hadden ieder op zich potentie om een van de sterren van HS15 te worden, en juist daarom is het zo heerlijk dat er nog maar 2 van in leven zijn :”) Serieus, is er een team dat zelfs maar in de buurt komt van team Wit qua bizarre personages?

4 – Team Blauw (HS9)
Ooit was dit mijn nr 1, maar hoe vaker ik HS9 teruglees, hoe meer Team Blauw zijn aantrekkingskracht verliest. Daar zijn twee redenen voor. Reden 1: de personages stellen niet veel voor. Buiten Vygan, die al vrij snel weg is uit het team, is Team Blauw tamelijk eentonig. Het zijn allemaal goodguys, niemand heeft echt spectaculair onderscheidende eigenschappen ofzo... Dus dat. Reden 2: Ondanks dat team Blauw wss het team was dat het meeste aandacht kreeg in HS9, en ondanks dat de winnares uit dit team kwam... Is het voor het verhaal van HS9 echt totaal irrelevant. Team Blauw heeft geen verhaallijn. Hun verhaallijn is basically: “Team Blauw deed mee aan de Hongerspelen. Af en toe kwamen ze een ander team tegen, en dan ging er soms iemand dood. Uiteindelijk was Jolien de winnaar.” Ofzo. Waarom dan toch nog een 4e plaats? Geen verhaallijn maar wel veel aanwezigheid -> heel veel bonding. Over Para-Jolien heb ik al genoeg geschreven, maar ook buiten die twee houd ik van de bondingmomenten van team Blauw. De interactie tussen de tributen was ontzettend leuk om over te lezen. Het is alleen zo jammer dat het nooit meer dan dat werdt.

3 – Team Groen (HS9)
Basically had ieder team in de top 3 op 1 kunnen staan, maar dat gaat niet dus Team Groen komt op 3. Tijdens het schrijven van HS9 was ik tamelijk neutraal over Team Groen, maar in de loop der tijd ben ik ze steeds meer gaan waarderen. Dit komt niet in de laatste plaats door de verhaallijn. Plan Hitomi staat nog steeds bovenaan mijn lijstje van verhaallijnen, en het ziet er atm niet aar uit dat HS15 daar verandering in gaat brengen. Maar er is meer dan dat. Ieder personage van Team Groen is op zijn/haar eigen manier goed. Noémie is zonder enige twijfel de beste eerste dooie ooit. Fruitschaler is zo goed als onzichtbaar en fungeert puur als wacht, maar is juist daardoor ontzettend komisch. UNF springt er minder uit dan de rest, maar heeft zeker zijn momenten. Tuffie had, als er iets meer aandacht aan hem besteed was, een waardige tegenstander van pokéfan in de categorie “verloren potentie” kunnen zijn, en heeft een van de beste sterfverhaaltjes ooit. JiHawk is een van mijn random favorieten, Lucoshi is een heerlijk incompetente leider en Hitomi en Adje behoren imo tot de beste personages ooit. En Noémie Konijn is gelukkig nog steeds uniek en daardoor geweldig. En dan zijn er nog de bondingmomentjes. Er wordt, zowel voor als tijdens Plan hitomi, zoveel tijd besteed aan het omschrijven van het gewone leven van Team groen, nog meer dan bij team Blauw. Er owrdt gejaagd, er worden wapens gemaakt, er wordt gegeten, er worden casual gesprekken gehouden, er wordt rond een kampvuur gezeten. Mogelijk mijn favoriete verhaaltje van heel HS9 is het verhaaltje na Tuffies dood, als Lucoshi, Adje en JiHawk met zijn drieën rond het kampvuur zitten. Het is een kort verhaaltje en er gebeurd basically niets, maar de chemie tusse die personages is daar zó sterk. Ik hou van team Groen en het had makkelijk mijn nr 1 kunnen zijn, maar doordat ik zelf niet meeschreef aa HS9 heb ik een minder persoonlijke band met dit team dan met de 2 die nog over zijn.

2 – Team Zilver (HS14)
Toen ik begon aan deze lijst had ik Team Zilver op 1 staan, maar ik heb ze toch 1 plaatsje naar beneden gehaald. De reden daarvoor is heel simpel: het Team Zilver waar ik zo van hield bestaat niet meer. In de eindfase van HS15 zullen enkele tributen van Team Zilver misschien wel een grote rol gaan spelen, maar het is niet meer hetzelfde team waar ik de halve Hongerspelen over geschreven heb. Maar goed, over naar de pluspunten... IK HOU VAN TEAM ZILVER! Dat is ook logisch. Op de eerste twee verhaaltjes van Adje, een kort verhaaltje van Tuffie en het grote gevecht op het paarse eiland na, zijn alle verhaaltjes over Team Zilver door mijzelf geschreven. Ik heb zoveel tijd doorgebracht met Sushi, Adje, Lucoshi en T.G zonder dat ooit iemand mijn plannen in de war bracht en zonder dat er ooit iemand stierf of iets veranderde binnen de samenstelling van het team, dat dit team voor mij altijd een speciaal plaatsje in mijn hart zal hebben. In 5 Teamspelen is het uniek dat een team zo lang in dezelfde formatie blijft bestaan. Roosjuh en Lyne verdwenen nog voordat Team Zilver goed en wel geïntroduceert was uit het team, en daarna heeft het tot T.G’s dood bij de laatste 13 geduurd tot er iets veranderde. In de tussentijd zijn er 10-15 verhaaltjes geschreven over de 4 tributen, waarin ze allerlei avonturen meemaakten enzo. Ik weet niet, ik heb het gevoel dat ik nu al een flinke alinea heb geschreven zonder dat er iets zinnigs in staat maar ik kan het gewoon niet beter uitleggen. Misschien dat jullie hetzelfde over Team Zilver voelen en het dus begrijpen, misschien dat jullie team Zilver saai vinden en mij nu heel erg raar. I don’t care. <3

1 – Team Geel (HS12)

Ja dan deze dus maar op 1. Team Geel is de perfecte combinatie van alles wat ik waardeer in een team. Het heeft goede personages, goede verhaallijnen, is relevant, heeft bondingmomenten enn niet onbelangrijk: het is 1 grote clusterfuck. De combinatie van al die dingen is zo bizar <3. Kijk, Team Wit van HS15 is ook een clusterfuck. Team Blauw uit HS12 was ook een clusterfuck (een kut clusterfuck, maar toch). Maar het verschil tussen die teams en Team Geel is dat Team Geel ondanks dat toch altijd een team is gebleven. Ulysses en Fisico zijn uiteindelijk na heel veel ruzies etc. het team uitgegaan, maar na Fisico’s dood is Ulysses gewoon weer teruggekomen, en begonnen de ruzies weer opnieuw :”). De combinatie van T.G, Ulysses, Chris, Para en Fisico in 1 team werkte gewoon zó ontzettend goed, doordat het zó ontzettend slecht werkte. En ondanks dat ze niet bepaald boeiend zijn, voegde Raceneus en UNF door het drama dat ze veroorzaakten ook genoeg toe. Het is best vreemd dat ik over de teams die ik hoog heb staan eigenlijk minder kan zeggen dan over de teams die laag staan, maar ik denk dat dat komt doordat ik beter ben in dingen afzeiken dan in dingen ophemelen. Iig is Team geel dus nr 1. Jeuj.

105 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op vr 22 mei 2015, 23:35

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Zozo, aardig lijstje is dit. Ik ben het in ieder geval 100% eens met HS12 Team Geel op nr. 1 Razz . Zelf zou ik HS9 Blauw waarschijnlijk boven Groen geplaatst hebben, maar goed.

Wat betreft Team Goud: ik kan zelf ook niet anders doen dan toegeven dat het een complete mislukking is :'') . Ik had in het begin wel een duidelijk idee van waar ik naartoe wilde werken, maar ik heb gewoon verkeerde persoonlijkheden gebruikt. Fisico bleef veel te lang leven (die wilde ik eigenlijk als eerste dood hebben) en verder is er totaal geen bonding. Het enige personage waar ik tevreden over ben is Necrodeus, maar hij heeft dan ook nooit echt bij het team gehoord.

Profiel bekijken

106 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op vr 22 mei 2015, 23:50

Prins Para Vanilla

Herlees HS9. Serieus, ik hield eerst ook veel meer van Blauw maar als je t verhaal als geheel leest is Groen echt beter

107 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op ma 22 jun 2015, 17:25

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Oké, deze vraag komt misschien een beetje uit de lucht vallen, maar... welke tribuut is volgens jullie de beste vechter aller tijden? Ik ben namelijk met een lijst van beste vechters bezig, en ik zit zelf tussen een aantal personages te twijfelen. Qua kill count is het sowieso HS9 WM, maar kill count is niet het enige dat een goede vechter maakt Razz .

Profiel bekijken

Gesponsorde inhoud

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 7 van 10]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Permissies van dit forum: