Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Para's TP Hongerspelen rankingtopic

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down  Bericht [Pagina 6 van 10]

76 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op vr 13 maa 2015, 13:10

Prins Para Vanilla

Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Deze keer een iets ander lijsjte: de top 10 redenen waarom het jammer is dat de onafgemaakte Hongerspelen nooit afgemaakt zijn.

10 – Fisico (Hongerspelen 11)
Hongerspelen 11 was 1 grote onsamenhangende brei van nietszeggende personages, maar tussen de paperclips liepen ook een paar figuren met potentie rond. Een daarvan was Fisico, die in slechts 1 verhaaltje prominent aanwezig was, maar wel indruk wist te maken. Fisico was een soort kruising tussen Fisico uit HS8 en Tuffie uit HS6. Het is een van de weinige personages uit HS11 waarvan ik het jammer vind dat we nooit hebben kunnen zien hoe hij het er vanaf had gebracht.

9 – Adje’s entree (Hongerspelen 7)
Dit is een beetje een lastige, maar ik zet hem er toch in. Dit is niet zozeer verloren potentie, maar meer “jammer dat het niet canon is”. Adje kwam de Arena in doormiddel van een spectaculaire helicoptersprong. Het maakt niet uit dat zijn karakter verder niet boeiend was, dit was het soort introductie geweest waarvoor ik geforceerd 9 andere introducties had opgezocht om een top 10 te kunnen maken.

8 – JiHawk (Hongerspelen 11)
Nog een karakter uit 11. Jihawk was een indiaan. Gewoon echt een indiaan. En hij was tamelijk badass. Ik vond veel van de HS11 karakters te over-the-top (Jeanne, Tuffie) of gewoon ronduit irritant (Jelle, STNF, Fruitschaler, Coolboy…), maar JiHawk was wel cool. Hij was geen NMU of Flappie, maar zeker wel Duckwaardig ofzo.

7 – Beroepstributen (Hongerspelen 7)
Dit is de voornaamste (lees: enige)  reden dat het jammer is dat HS7 nooit is afgemaakt. De beroepstributen waren briljant. Het betreft T.G, WM, Tosti, Tuffie, Para en Oshi. Gewoon alleen al het feit dat die zes namen samen een badguy team vormden, met T.G als leider… En dan waren de meeste ook echt domme, grote tributen. En Para was (uiteraard!)  awesome, met een rivaliteit met Steven om de hand van Jolien enzo <3

6 – Pokéfan (HS10)
Pokéfan is, was en zal altijd de nr 1 van verloren potentie blijven, en in Hongerspelen 10 (aka de All-Starspelen, aka de beste spelen ooit als hij was afgemaakt)  keerde Pokéfan terug, en hij deed het goed enzo. Hij had gewoon een canon Top-10 speler kunnen zijn! Waarom is de All-Star spelen niet afgemaakt???

5 – Proto-Flappies (HS11)
Voordat we Flappie hadden, hadden we Necrodeus en Baby Krabs in HS11. Necrodeus had Flappie’s manipulativiteit. Een zelfde manier van doen en praten, en net als Flappie daardoor een heerlijke badguy. Baby Krabs was wat mysterieuzer, meer zoals Flappie in het begin van HS12 was,, met een hekel aan mensen, een grote arrogantie en daardoor óók een heerlijke badguy. Beide personages waren een verademing tussen alle “Ik ben hoogbegaafd dus ik praat constant in getallen”-achtige idioten.

4 – Fisico (HS10)
Ahhh, Fisico! Een van mijn favoriete momenten uit HS10 is wanneer Tosti (waar we het dalijk over gaan hebben!) door de bossen loopt en ineens een panfluit hoort. Dat voelde zó nostalgisch aan om te lezen, ook al was HS8 toen pas een maand of 3 geleden geschreven ofzo. Fisico speelde verder niet echt een rol in het verhaal van HS10 (net als in HS8 trouwens), maar het is zo’n sterk, aanwezig personage dat dat geen ene fuck uitmaakt. Waarom is de All-Star spelen niet afgemaakt???

3 – Ulysses & Tuffie (HS10)
Ulysses is tamelijk vergelijkbaar met Fisico, in die zin dat ook Ulysses bergen nostalgie opriep zodra hij weer voor het eerst verscheen in HS10. Het bondgenootschap tussen Ulysses en een verrassend goed kloppende HS2-Tuffie had zonder enige twijfel een van de hoogtepunten uit de Hongerspelen geschiedenis kunnen worden. Die dronken scenes in de herberg <3 Waarom is de All-Star spelen niet afgemaakt???

2 – HS3-reünie (HS10)
Ja dit was gewoon gemeen. Gedurende HS10 zagen we al enkele keren flarden van HS3-reünietjes, zoals de ontmoeting tussen Para en T.G bij de Hoorn. De spanning tussen de 4 tributen die elkaar bascially allemaal verraden, vermoord of bedreigd hadden in het verleden was heerlijk en een van de hoogtepunten van HS10. In het laatste verhaaltje dat geschreven is van HS10, stonden Para, Tosti, T.G en Lucoshi op het punt om allevier tegelijk op dezelfde plek te zijn.  Helaas kan ik slechts dromen over hoe deze confrontatie was afgelopen. Waarom is de All-Star spelen niet afgemaakt???

1 – NMU (HS10)

Ja moet ik dit überhaupt uitleggen? Lees de moorden op WM, Lazerstraal en Goomuin terug. Check zijn manipulatie van Pokéfan en Koops. NMU was al briljant in HS8, maar het feit dat hij ook zonder zijn presentator-act een geweldig personage was is wss wat hem zijn legendarische status heeft opgeleverd. Helaas is HS10 niet canon en wordt hij nu blijkbaar gezien als 1 grote plothole. Waarom is de All-Star spelen niet afgemaakt???

Profiel bekijken http://www.xnxx.com/c/Lesbian-26

77 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op vr 13 maa 2015, 13:30

Olivier Vanilla

Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Lang niet iedereen had over eerdere Hongerspelen geschreven (ik had maar een binding met 8 tributen ofzo, niet erg goed in een individuele Spelen), er was onduidelijkheid doordat er na twee verhalen ineens verteld werd dat spelers wél toegang hadden tot beelden uit eerdere Spelen, het 'HS11'-probleem (te grote onsamenhangende brei van uiteenlopende personages), er kon weinig om de personages heen bedacht worden omdat ze al bestonden, Sushi, veel van het verhaal buiten het 'Nick-plot' was niet interessant, het kwam veel te snel na HS8 en 9 waardoor er veel 'schrijversvermoeidheod' was en gewoon enorm veel algehele onduidelijkheid en plotholes waar omheen geschreven moest worden.

Je hebt gelijk dat de bovenstaande dingen enorm jammer zijn dat we het niet het niet hebben kunnen afmaken (Nick was in HS10 zo veel beter dan in HS8), maar dit was hem gewoon duidelijk niet en had hem ook nooit kunnen worden. Hoe leuk het idee ook klinkt.

Profiel bekijken http://www.toadplaza.com

78 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op vr 13 maa 2015, 13:38

Prins Para Vanilla

Natuurlijk zijn bijna al die redenen waar (behalve het "Alles buiten NMU was saai"), maar dat neemt niet weg dat, voor mij iig en ik denk ook voor Oshi, T.G en Tosti, die wél alle Hongerspelen kenden, de All-Star spelen ontzettend gaaf was.

79 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op vr 13 maa 2015, 13:41

Olivier Vanilla

Ik zei niet alles, ik zei 'veel'.

Zelfs TG en Tosti kenden bijvoorbeeld niet alle Spelen Razz. Daar zat het hem ook een beetje in uiteindelijk.

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats

80 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op vr 13 maa 2015, 13:45

Prins Para Vanilla

Voor mij het grootste nadeel van 10 was de ongelukkige personagekeuze. Doordat, zeker in de oudere Hongerspelen, vrijwel steeds dezelfde namen gebruikt werden voor de boeiende personages (T.G, Tuffie, Tosti, WM, Lucoshi, Para) moesten we types als Sushi, JSS en Timtamtom erin gooien...

81 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op vr 13 maa 2015, 21:01

Olivier Vanilla

Tbh vond ik dat geen heel groot probleem Razz. Gebrek aan slachtvoer was juist een probleem in die Spelen. Aan de andere kant, het idee van All-star spelen gaat ook wel stuk als TimTamTom ineens mee doet

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats

82 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op di 24 maa 2015, 13:47

HS10 is mijn favoriet

Profiel bekijken

83 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op di 24 maa 2015, 13:47

Prins Para Vanilla

Jij bent mijn favoriet <3

84 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op di 24 maa 2015, 13:48

Schatje

Profiel bekijken

85 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op di 24 maa 2015, 16:17

Prins Para Vanilla

TOP 12 LEIDERS JEUJ

12 - Tosti (HS4)
Ja oke we hebben Tosti nooit echt als leider gezien omdat HS4 vaag was maar zijn hele team op hem na was dood bij de laatste 14 dus dan heb je best wel gefaald imo

11 - Jolien (HS12)
Ja lol. Als je halve team, waaronder je vriendje, al op de eerste dag besluit zich van jou af te splitsen omdat ze liever iemand die ze niet kennen als leider hebben, en je vervolgens niet door hebt dat je overgebleven teamleden een paperclip, een spion en een psychopaat zijn verdien je het gvd niet.

10 - Lucoshi (HS9)
Team Groen deed het al met al nog best goed, maar Oshi is het prototype van een slechte leider. Geen gezag, geen talent, constant in paniek en verkeerde beslissingen makend. Maakt hem een heerlijk personage, maar ook ee waardeloze leider.

9 - WM (HS9)
Fuck you WM. Ik weet dat de echte WM het sowieso niet met mij eens is, maar kijk naar de feiten: WM werd op de eerste dag al uit zijn team gezet, en heeft vervolgens een nieuw team gestart met als leden 2 paperclips die hem na ca een uur ofzo al niet meer vertrouwden, een spion en fucking Vygan. Op wat voor manier ben je dan een goede leider?

8 - T.G (HS12)
Team Geel was tamelijk overpowered, waardoor het lijkt alsof T.G een goede leider was, maar nee. Vergelijkbaar met Oshi uit 9 had ook T.G totaal geen gezag en maakte hij constant verkeerde beslissingen. Maar hij offerde zich wel op voor zijn teamgenoten dus dat is wel een pluspuntje.

7 - T.G (HS3)
Als je doelbewust je sterkste vechter tegen je in het harnas werkt omdat je zijn broertje niet mag, dan ben je stom. T.G heeft zijn halve team, incl. zichzelf,  de dood in gewerkt, puur omdat hij zo nodig Lucoshi moest bedreigen. Well done.

6 - T.G (HS4)
T.G SLACHTPARTIJ! Deze T.G deed niet zoveel verkeerd, maar hij was blij dat JiHawk dood ging, en hij deed moeilijk over het Fisico-Lazerstraal gebeuren enzo. Een tamelijk gemiddelde leider, maar 6/12 is dan ook een tamelijk gemiddelde plaats.

5 - Tosti (HS12)
Ja ik vind Tosti moeilijk te plaatsen omdat hij enerzijds een goede, sterke leider was enzo, maar... Flappie was binnen no-time weg van team Rood, Henk was de helft van de tijd weg zonder dat Tosti het merkte of het hem iets boeide, hij heeft Pokéfan en Leticia zelf de dood in gestuurd en was indirect ook verantwoordelijk voor de dood van Lucoshi. Dat staat niet goed op je CV.

4 - Tosti (HS3)
TOSTI SLACHTPARTIJ! Uhm ja Tosti was wel een goede leider denk ik? De teams van HS3 waren bijna net zo vaag als in HS4 dus het is moeilijk om goed te oordelen. Lucoshi was uit het team gestapt en Selletje en Sushi en Jolien blijkbaar ook vrij random maar ach. WM en SM64 waren de enige teamgenoten van Tosti waar hij daadwerkelijk contact mee had gedurende de Hongerspelen en dat contact liep wel goed ofzo. Geen idee.

3 - Necrodeus (HS9)
Ik kan weinig negatiefs over Necrodeus zeggen, maar weinig is nog altijd meer dan niets. Necrodeus heeft 1 grote, cruciale fout gemaakt, namelijk Vygan. Doordat hij Vygan niet zijn zin wilde geven, heeft hij Chris en Lazerstraal de dood in gejaagd. Daarnaast werden er natuurlijk veel beslissingen gemaakt door Para, T.G en Jolien, maar al met al was Necrodeus een goede leider die zijn team (-Vygan) bij elkaar hield.

2 - WM (HS4)
Ik kan weinig over WM zeggen. Hij heeft niet echt fouten gemaakt, zijn team werkte goed samen... Maar zijn team bestond uit 2 andere personen. Met 3 man samenwerken is vrij makkelijk.

1 - Para (HS4)
ALL HAIL PARA!  Ja ik heb dit al in minstens 2 andere topjes uitgelegd. Para was de enige persoon in heel HS4 die al zijn teamgenoten gezien heeft, hij was een sterke vechter, hij had gezag... En hij heeft zichzelf opgeofferd voor zijn teamgenoten. Hurray!

86 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op di 24 maa 2015, 17:59

Olivier Vanilla

ik ben het met je eens over hs9 wm lol

87 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op za 28 maa 2015, 21:28

Olivier Vanilla

TOP 12 LEIDERS:

12. WM (HS9)
Oke ik was het niet helemaal met je eens Para lol. Even voor de duidelijkheid: WM wilde zijn eigen team vanaf het begin af aan al dood hebben. Wtf voor leider ben je dan lol. Dan is ie ook nog uit zijn eigen team gezet en had ie mazzel dat die sukkel van een Poké-fan hem al niet eerder had vermoord. Geweldige individuele tribuut, afgrijselijke leider.

11. Lucoshi (HS9)
Als je personage in feite prototype 'slechte leider' is, dan hoor je op deze lijst ja. Net iets beter dan iemand die zijn eigen teamleden dood wenst en net iets minder dan een paperclip. Pff, eet dan jezelf op ofzo. O wacht

10. Tosti (HS4)

9. T.G (HS12)
Echt een waardeloze leider. Serieus, binnen 5 minuten neergestoken worden door je eigen teamgenoot, wtf. Kunnen we niet gewoon ff met zijn allen accepteren dat Chris de leider was??

8. T.G (HS3)
Als je doelbewust je sterkste vechter tegen je in het harnas werkt omdat je zijn broertje niet mag, dan ben je stom. T.G heeft zijn halve team, incl. zichzelf,  de dood in gewerkt, puur omdat hij zo nodig Lucoshi moest bedreigen. Well done.

7. Necrodeus (HS9)
Heeft Necrodeus geen zelfmoordpoging gedaan omdat ie faalde als leider ofzo? En dan staat deze nog op 7... Jezus :')

6. Jolien (HS12)
Oke Jolien heeft het compleet verneukt maar zij kan er ook niks aan doen dat haar teamgenoten stuk voor stuk achterlijk waren of gemanipuleerd werden door een wijf uit Team Geel. Ja dan blijf je uiteindelijk over met een psychopaat, een spion en een paperclip in een rolstoel. Enige echte fout is haar relatie met Adje geweest maar ok. Jolien had ook gewoon pech en had enigzins kans om iets goed te doen.

5. T.G (HS4)
Als je geen cruciale fouten maakt zit je vrij snel in de top 5

4. Tosti (HS3)
Hij at niet zijn eigen teamleden op ofzo. Godverdomme wat is NL slecht :"")

3. WM (HS4)
Geen slechte leider in een klein team maar een klein team heeft ook soms een leider nodig!!

2. Tosti (HS12
Uitstekende leider. Liet zich net te veel verleiden door broedermoord maar verder had hij macht binnen Team Rood. Zijn fouten in de Spelen waren niet echt leidergerelateerd. Waren Tosti en TG geswitched van team dan was Rood nog sneuer geweest en was Geel de absolute winnaar.

1. Para (HS4)
Tja wel een beetje prototype goede leider. In oude spelen waren leiders gewoon goed, redelijk of kut en Para was goed. Gaf ook echt om zijn team en had gezag. Geen van de bovenstaande leiders had dat allebei lol.

88 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op za 28 maa 2015, 21:49

Prins Para Vanilla

Doe ook top 10 duo's pls

89 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op ma 06 apr 2015, 16:41

Prins Para Vanilla

gezien de recente discussie over HS10 en het feit dat dit wss de laatste Hongerspelen wordt ga ik even mijn All-Star wishlist posten. Winnaars doen niet mee want ik wil niet dat winnaars kans maken om slachtvoer te worden, plus ik vind dat je dan alle winnaars erin moet gooien en laten we wel wezen: HS4-Fisico heeft niets te zoeken in een All-Star spelen. Geen rekening gehouden met dubbele namen want dit is een fictief lijstje en sommige namen zijn nu eenmaal vaker gebruikt voor coole personages dan andere.

HS2 Tuffie
Dit hoort een no brainer te zijn. Verliezend finalist van de eerste fatsoenlijke Hongerspelen, en al met al gewoon een intrigerend personage dat met de huidige schrijfstijl een hoop kan bieden.

HS2 Para
Ook een no brainer wat mij betreft. Een van de gevaarlijkste tributen ooit, haast onverslaanbaar in 1-op-1 gevechten. Kan een geweldige toevoeging zijn zolang dialogen en diepgang zijn onheilspellendheid maar niet verpesten. Ad Venture heeft bewezen dat dat mogelijk moet zijn.

HS3 T.G
Zie hieronder

HS3 Para
Nog steeds 2e in de all-time killcounts. Imo een van de beste personages uit de eerdere Hongerspelen. Zijn rivaliteit met T.G zorgt ervoor dat een terugkeer van beide personages ongetwijfeld tot mooie momenten zal leiden.

HS4 Koopalingsfan
Een bijzondere keuze misschien, maar ik ben van mening dat deze Koopalingsfan dusdanig uniek is binnen de wereld van Hongerspelen personages dat je er haast niet omheen kunt. Zal waarschijnlijk vroeg doodgaan, maar kan voor die tijd leuke momenten opleveren.

HS4 Dark Lisa
Een van de weinige unieke vrouwelijke personages ooit. Een sterke vechtster met een bijzonder karakter, kan in de huidige schrijfstijl beter tot haar recht komen.

HS4 Lucoshi
3e in de all-time killcounts. Een goede ambassadeur voor de Middeleeuwse stijl van HS4.

HS6 Ulysses
Zelfs al zouden er maar 5 All-Stars zijn, dan nog zou Ulysses erin moeten zitten. Iconisch personage.

HS8 Goomuin
Een bijzonder personage dat in de huidige schrijfstijl nog meer diepgang zou kunnen krijgen. Moet wel een goede verhaallijn krijgen, anders is hij niet veel waard.

HS8 Fisico
Net als HS6 Ulysses is Fisico een must have. Zal niet winnen, zal geen grote rol spelen in het verhaal, maar de panfluitspelende sluipschutter is een dusdanig uniek en iconisch personage dat hij niet mag ontbreken

HS8 NMU
Ondanks dat hij inmiddels enigszins overused is, is en blijft NMU natuurlijk een van de grootste namen, en puur daarom mag hij niet ontbreken.

HS9 Pokéfan
Koning van de verloren potentie. Moet de kans krijgen om te bewijzen dat hij die titel verdiend.

HS9 Vygan
In een Hongerspelen die meer op verhaal dan op personages rustte, was Vygan een van de weinige unieke persoonlijkheden.

HS9 WM
Vergelijkbaar met NMU een personage dat ik niet per se terug hoef te zien, maar die simpelweg een te grote naam is om uit een All-Star spelen te laten

HS12 Noémie
Ik ben geen fan van Noémie, maar ik zie best potentie in een comeback. Een soort redemption zou best leuk kunnen zijn.

HS12 Flappie
Zie NMU en 9-WM. Een van de belangrijkste en beste personages in HS-geschiedenis, en mag dus niet ontbreken. Is ook een van de weinige personages uit de teamspelen die een sterk genoeg op zichzelf staand personage is om in een All-Star spelen te werken.

HS12 Ulysses
Net als Flappie een personage dat niet alleen rust op verhaal, maar ook op karakter en daardoor bruikbaar in All-Stars. En we hebben nu eenmaal een Daffy Duck nodig.

HS12 Chris
HS12 overload! Chris is een van de recentere en interessantere "übertributen", de perfecte vechters zeg maar. Dat is een van mijn favoriete karaktertypes, en van alle mogelijkheden is Chris het interessantst dus vandaar.

HS14 Selletje
Een van de uniekere vrouwen uit de HS-geschiedenis. Een heerlijke badgirl, een heerlijk personage en dus een heerlijke All-Star.

HS14 JiHawk
Omdat Selletje niet leuk is zonder JiHawk. Van alle duo's in de HS-geschiedenis is dit degene die een 2e keer wss het beste zou werken.

HS14 Necrodeus
Een van de weinige personages uit HS14 die belangrijk was, maar nauwelijks tot geen binding met de Rebellen-verhaallijn had. Er is een ernstig gebrek aan sympathieke underdogs in deze lijst tot nu toe (niet in de laatste plaats doordat de meeste boeiende underdogs winnaars waren), dus Necrodeus mag die rol op zich nemen.

HS15 BLF
Het maakt niet uit of BLF 13e of 1e wordt, hij is sowieso een All-Star. Wss het meest unieke personage van HS15, en dat wil wat zeggen.

HS15 Necrodeus
Doordat Necrodeus een groot deel van HS15 tot nu toe alleen of in combinatie met verschillende tributen heeft doorgebracht, kunnen we zien dat hij tot zijn recht zou komen in een individuele spelen. En bij gebrek aan Ad Venture hebben we een andere goede strateeg nodig. 

HS15 Sushi
Vergelijkbaar met Oshi uit HS4 is Sushi hier als een soort mascotte van het piratenthema van HS15. Zolang er nog verhalen van zijn vader zijn die op miraculeuze wijze allemaal verband houden met de huidige gebeurtenissen, heeft Sushi ook buiten de 15-verhaallijn om genoeg potentie.

De Back-ups
HS3 SM64
Ik zou het heerlijk random vinden om hem erin te stoppen, maar ofwel wordt hij slachtvoer, ofwel wordt hij een centraal personage. Beide zouden zijn imago verpesten. 

HS3 Lucoshi
T.G en Para zijn betere keuzes.

HS4 Para
In een individuele spelen heb je weinig aan een goede leider, en Lucoshi heeft net iets meer impact gehad op het verloop van HS4 dan Para.

HS4 T.G
Lijkt teveel op HS3 T.G, en die is boeiender

HS4 Lazerstraal
Haar verhaal is verteld

HS6 Para
Interessante en unieke strategie, maar verder te nietszeggend.

HS9 Adje, Hitomi & Lucoshi
Drie hele belangrijke en interessante personage, maar leunen teveel op de verhaallijn om zonder dat iets toe te kunnen voegen

HS12 Pokéfan
Er zijn simpelweg betere keuzes

HS12 Para
De andere keuzes van HS12 komen beter tot hun recht individueel. Para is alleen boeiend in dialogen.

HS14 Bandaka/Rinus
Teveel kans op herhaling van de HS14 verhaallijn

HS15 Para
Niet uniek genoeg voor een slachtvoer cameo, niet interessant genoeg als goodguy, niet slecht genoeg als badguy

HS15 Hitomi & Lyne
Leunen teveel op verhaallijn

90 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op ma 06 apr 2015, 17:01

Prins Para Vanilla

Een andere optie is natuurlijk TP Hongerspelen - All Paperclips

HS2 Adje
HS2 Fisico
HS2 Raceneus
HS2 WM
HS3 Goomuin
HS3 BLF
HS3 Raceneus
HS4 Tosti
HS4 Sushi
HS6 WM
HS6 Roosjuh
HS6 Lazerstraal
HS6 JSS
HS6 Lennard
HS8 Lennard
HS8 WM
HS8 Chris
HS9 Lyne
HS9 Roosjuh
HS9 Tosti
HS14 Tosti
HS14 Raceneus
HS14 WM
HS14 Hitomi

91 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op ma 06 apr 2015, 23:26

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Het is slechts een voorstel, maar misschien is het een idee om na HS15 nog één Hongerspelen te doen. Dan hebben we namelijk in totaal tien fatsoenlijke Hongerspelen voltooid, en is bovendien het aantal individuele- en teamspelen gelijk (ervan uitgaande dat de laatste Hongerspelen een individuele wordt). Daarbij heb ik nog een aantal ideeën voor een individuele spelen, dus als we besluiten om alsnog een HS extra te schrijven, dan wil ik die wel hosten happy .

Profiel bekijken

92 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op za 11 apr 2015, 16:12

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Laat ik voor de verandering maar eens een originele top 10 posten. Zodoende:

TOP 10 BESTE RIVALITEITEN

10. T.G vs. Timtamtom (HS2)
Dit is de eerste noemenswaardige rivaliteit van alle TP Hongerspelen. De diepging hiervan ging niet veel verder dan ‘T.G wordt een paar keer bijna gedood door Timtamtom’, maar Timtamtom bleef het wel steeds proberen en T.G was altijd op zijn hoede voor hem. Goed is natuurlijk anders, maar door de nostalgische waarde krijgt ze alsnog een plaats in de top 10.

9. Jolien vs. Noémie (HS12)
Deze rivaliteit was nogal geforceerd en werd bovendien overschaduwt door twee andere rivaliteiten (zie verder), maar het was desalniettemin een rivaliteit. Noémie manipuleert de helft van Team Blauw om met haar mee te doen, en vanaf dat moment wordt het Jolien’s doel om Noémie te verslaan en haar oude teamgenoten weer terug te halen. Gaandeweg geraakt deze rivaliteit steeds verder op de achtergrond, maar het einde was nog wel een pluspuntje. Dat was immers gewoon echt een baanbrekend moment (althans, voor WM).

8. Necrodeus vs. Vygan (HS9)
Deze rivaliteit had een beetje een komisch karakter vanwege Vygan’s incompetentie, maar aan de andere kant maakte Vygan’s impulsieve karakter hem een constante dreiging voor Necrodeus en de rest van zijn team. Na zijn verraad bij Team Blauw gaat hij met WM samenwerken en vermoordt hij Chris en Lazerstraal, waarna Necrodeus besluit om hem een lesje te leren. Dit lukt hem niet helemaal zoals hij wil, maar uiteindelijk laat hij Vygan achter in een of andere kuil waar hij eerder zelf ook in had gezeten. Daarna is het belangrijkste wel gebeurd. Een leuke, ietwat kortdurende rivaliteit, maar wordt net als de vorige op deze lijst overschaduwt door twee andere (betere) vetes uit dezelfde Hongerspelen.

7. Hitomi vs. Jeanne (HS15)
Oké, ik snap best dat deze verhaallijn nog niet voltooid is en dat ik afhankelijk van de afloop nog van gedachte kan veranderen, maar tot nu toe vind ik de clashes tussen Hitomi en Jeanne een genot om te lezen. Ze springen er niet echt uit en doen ook zeker niet onder voor de rest, maar hun rivaliteit is vooral zo heerlijk meisjesachtig dat ik er wel waardering voor moet hebben. Wanneer komt het volgende wedstrijdje haartrekken?

6. Pokéfan vs. WM (HS9)
Ah… over verloren potentie gesproken. Het begon allemaal met Pokéfan die ’s nachts besluit om WM uit het team te gooien vanwege zijn arrogantie, waarna WM met behulp van twee oude teamgenoten wraak gaat proberen te nemen. WM’s plotselinge vertrek zorgt voor enige opschudding in Team Geel, waardoor Pokéfan’s positie ook op scherp komt te staan. Al deze twisten gaven het paperclipachtige Team Geel nog enige fleur, maar daar kwam helaas al vroeg een einde aan omdat ik zo dom was om Pokéfan zonder duidelijke reden dood te schrijven. Mijn fout, sorry. Deze rivaliteit was bij nader inzien een leuke en ook vrij intensieve  strijd om leiderschap, maar het duurt gewoon te kort om echt  fascinerend te kunnen zijn.

5. Bandaka vs. Sushi (HS14)
Ik geef toe dat dit een beetje egocentrisch is omdat deze verhaallijn op een paar verhaaltjes na door mij is geschreven, maar het was naar mijn mening ook best een goede rivaliteit. In het begin waren ze nog partners, maar vanaf het moment dat Sushi zijn ware aard onthuld is de spanning te snijden. Bandaka raakt betrokken bij een duister complot en probeert beetje bij beetje zijn verleden uit Sushi los te peuteren. Tegelijkertijd merkt Sushi dat Bandaka hem wantrouwt en doet er dus alles aan om te voorkomen dat hij uit zijn controle ontsnapt. Zodra Bandaka eenmaal zijn geheugen herwint is het snel afgelopen, maar het wederzijdse wantrouwen tussen de twee en de gestage opbouw naar de eindconclusie maken deze vete voor mij een vijfde plaats waard.

4. Chris vs. Ulysess (HS12)
Ik heb lang getwijfeld of ik dit een rivaliteit moet zien aangezien ze bij het einde beste vrienden zijn geworden, maar dat neemt niet weg dat hun verhouding in het begin een stuk minder hartelijk was. Chris was altijd de praktische, hardwerkende tribuut die hoge verwachtingen had van zowel zichzelf als zijn teamgenoten, en Ulysess de arrogante kluns die zich altijd probeerde te bewijzen, maar daarmee zijn hele team teniet deed. Chris en Ulysess ergerden zich continu dood aan elkaar en waren elkaar liever kwijt dan rijk, wat wel duidelijk werd toen T.G op aandringen van Chris Ulysess wegstuurde. Toen Ulysess later weer terugkeerde verpestte hij meteen het plan van Chris en Tosti (door Lucoshi te doden), wat natuurlijk nog eens extra kwaad bloed zette. Na veel ergernis en irritatie probeerde Chris zelfs om Ulysess openlijk te vermoorden, maar door T.G’s offer gebeurde dit niet. Op dat punt komt hun rivaliteit ten einde en ontstaat er een hechte vriendschap. Chris en Ulysess zijn overigens de enigen op deze lijst zijn die hun vete uiteindelijk hebben bijgelegd, en daarom vind ik een vierde plaats wel terecht.

3. T.G vs. Para (HS3)
Nostalgie, spanning en verraad. Er zijn geen woorden die deze vete beter omschrijven. Van alle rivaliteiten tussen tributen die oorspronkelijk uit hetzelfde team kwamen is deze sowieso de beste. Aanvankelijk lijken T.G en Para elkaar nog te respecteren, maar het gaat langzamerhand fout als, op aandringen van Para, Lucoshi in Team Blauw wordt opgenomen, waar T.G niet blij mee is. Hij bedreigd Lucoshi meerdere malen, wat al gauw resulteert in de afsplitsing van de twee broers en de memorabele Team Rood & Blauw vs. De Rebellen-verhaallijn, waar deze rivaliteit ook in doorvloeit. Tegen het einde van HS3 probeert T.G het alsnog met Para bij te leggen (wat eigenlijk super dom is, aangezien Para al een paar van zijn teamgenoten had vermoord), maar dit werkt compleet averechts. De dood van T.G bestempelt deze rivaliteit definitief als een van de besten ooit.

2. Flappie vs. Tuffie (HS12)
In een top 10 van rivaliteiten moet er voor Flappie en Tuffie natuurlijk wel een plekje weggelegd zijn. Het was niet bepaald foutloos (denk aan het vage einde of Tuffie’s gestage mentale aftakeling), maar er zijn twee punten die het voor mij een tweede plaats waard maken: de build-up en de diepgang. Nadat Tuffie zijn ware aard onthuld vallen er ineens een hoop puzzelstukjes op hun plaats. Drie jaar eerder had Tuffie op zijn school een bloedbad aangericht en had hij op slinkse wijze de schuld bij Flappie weten neer te leggen. Als Flappie in HS12 eenmaal de kans krijgt om wraak te nemen op zijn persoonlijke boosdoener, dan grijpt hij die met beide handen aan en zo ontstaat er uiteindelijk een clash van haat die duidelijk diepe wortels heeft. Aan opbouw van spanning en een geweldig achtergrondverhaal was geen gebrek, maar in termen van pure intensiteit wordt er toch echt aan deze rivaliteit getipt.

1. Adje vs. WM (HS9)
Juist, dit lag er van het begin af aan volgens mij al vrij dik bovenop. Wat mij erg opvalt aan de Top 5 rivaliteiten die ik hier vermeld heb redelijk overeenkomt met de 5 hoogstgeplaatste verhaallijnen in de Top 10 van Para (een paar pagina’s terug). Veel goede verhaallijnen draaien dan ook om goede rivaliteiten. Adje vs. WM is geen uitzondering op die regel. Integendeel, de het is de spannendste en intensiefste rivaliteit die tot nu toe in de TP Hongerspelen is verschenen. De spanning die ik bij de bij de ontmoetingen tussen Adje en WM ervaar heeft vooral te maken met WM’s extreem dreigende karakter, maar voor een deel ook met Adje’s wraakzucht. Adje wilde namelijk wraak nemen voor WM’s moord op Noémie in het begin, wat resulteerde in de totstandkoming van de uitstekende Plan Hitomi-verhaallijn. Op het moment dat Hitomi’s infiltratie WM nog vreemd is kan je de onderhuidse spanning al goed voelen, maar de hel breekt pas echt los als Hitomi ontdekt wordt. WM wil wraak nemen op Adje voor zijn moordpoging, wat leidt tot een zenuwslopende reeks confrontaties in een brandend bos en een met overstroming bedreigde woestijn. Adje probeert uit alle macht om WM te doden, maar is er simpelweg niet sterk genoeg voor. WM achtervolgt Adje en Hitomi als een gek (wat je best letterlijk kunt opvatten), en krijgt ze uiteindelijk ook te pakken. Hoewel het einde een gigantische anticlimax was zegt het feit dat ik dit desondanks toch de beste rivaliteit vind een heleboel. En de gedachte dat deze vete misschien nog beter had kunnen zijn als Adje niet zo vroeg was gestorven frustreert mij tot op de dag van vandaag. Alleen daarom hoop ik al dat het ooit overtroffen gaat worden, maar dat zal er wel niet meer van komen.

Profiel bekijken

Gesponsorde inhoud

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 6 van 10]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Permissies van dit forum: