Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Para's TP Hongerspelen rankingtopic

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down  Bericht [Pagina 5 van 10]

61 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op za 13 dec 2014, 12:16

Tuffie

Bowser
Bowser
Na die banner zou ik al wegklikken.

soz

Profiel bekijken

62 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op za 13 dec 2014, 19:48

Prins Para Vanilla

Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
TOP 10 BESTE QUOTES!

10) HS12 – Chris tegen Ullysses
“Ik heb deze bananen met gevaar voor eigen leven bij de Hoorn weggehaald, en ik was niet van plan ze te delen met tributen die het in mijn ogen niet waard zijn om te winnen. Dus…alsjeblieft.”

Ondanks dat HS12 vrij awesome is, zaten er verrassend weinig boeiende quotes in. Deze, was wel leuk opzich. Mooi symbolisch einde van de Chris-Ulysses vete. Banana’s!

9) HS8 – NMU tegen Sushi
“Sushi is een echte teamspeler. Jammer dat hij niet de slimste is.”

Tja, spreekt voor zich neem ik aan.

8 ) HS3 – T.G tegen Para
“Para, aan jou de eer!”

WAAROM? WAAROM T.G? HAD TOSTI ZELF GEDOOD! JE STOND BIJ HEM MET EEN BIJL IN JE HAND! WAAROM ZOU JE UITGEREKEND NU BESCHEIDEN GAAN LOPEN DOEN EN DE MINST BETROUWBARE PERSOON VAN HET WETSELIJK HALFROND DE EER GEVEN?

7) HS14 – Ad Venture tegen Necrodeus
“Jij en ik, de laatste twee. Dat klinkt als een goed plan, toch?”

Ad Venture <3 Je kunt zeggen wat je wilt, maar hij heeft zich wel aan zijn belofte gehouden. T.G, schrijf de finale pls!

6) HS8 – NMU tegen Hitomi
“Maarja, ik heb niet echt een keus. Wij, hebben niet echt een keus, Hitomi.”

Ik weet niet waarom maar ik krijg altijd kippenvel van deze zin.

5) HS9 – WM tegen Lucoshi
“Wil je wat... eten?”

AAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!

4) HS3 – Tosti tegen T.G
“Het is fascinerend om te zien hoe je mensen kan manipuleren, als je je bedenkt dat ze altijd het meeste waarde hechten aan hun eigen leven.”

Tosti was bij vlagen zo’n goede badguy. Mag ik hem, ondanks dat hij gewonnen heeft enzo, toch verloren potentie noemen?

3) HS6 – Ulysses tegen Necrodeus
“Ick richt een speer naar u, en u bent verheugd ende opgewekt om mij te zien…”

Ulysses <3

2) HS2 – Tuffie tegen T.G
“Ik wil… een Joods kleed en een pik in mijn reet!”

Ja oke hier kun je niet omheen.

1) HS8 – NMU tegen het publiek
“Dames en heren, jongens en meisjes! Ik breng u, live vanuit de Arena, de achtste editie van de Hongerspelen! Mijn naam is NickMarioUrbanus, een van de tributen en voor de komende dagen uw verslaggever!”

3 van de 10 quotes komen uit NMU’s mond. Hij zal voor altijd het beste personage zijn, plotholes of niet.

Profiel bekijken http://www.xnxx.com/c/Lesbian-26

63 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op za 13 dec 2014, 19:55

Olivier Vanilla

Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
nmu had dood bij de hoorn moeten liggen zodra hij daar zijn bek open trok

Ik kan het goed vinden met je ranking, alleen de nr 1 niet echt Razz. samen met 4. (Ivm oude spelen) de enige die ik mij niet herinner

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats
Profiel bekijken http://www.toadplaza.com

64 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op za 13 dec 2014, 19:58

Prins Para Vanilla

T/m halverwege HS12 ofzo vond jij NMU ook nog briljant. Je kunt zoveel zeiken over plotholes als je wilt, maar het maakt NMU niet een minder briljant personage. En zijn introductie is sowieso wel nr 1 waardig. Punt.

Razz

65 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op za 13 dec 2014, 21:12

Olivier Vanilla

Ik vind NMU nog steeds een briljant personage, maar hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik mij ga storen om de onlogische manier er om heen. Dat maakt hem niet minder briljant, maar het maakt zijn bestaan onlogischer en het maakt het verhaal van NMU gewoon veel minder goed.

Ieder personage reageert wel eens op een wat onrealistische manier en soms zijn kleine plotholes niet te vermijden. Echter, bij NMU is het gewoon te veel van het goede. Hij had minimaal 5 momenten echt dood moeten gaan. En dan niet van die '9 van de 10 keer ben je dan dood gevallen', nee, echt momenten die niet hadden kunnen gebeuren. Dat maakt eerder de personages die dat niet deden minder sterk ipv NMU, maar toch was NMU de indirecte oorzaak. Waren die momenten realistischer beschreven, dan had ik NMU absoluut (bijna?) net zo briljant gevonden als jij.

Maar goed, ik zeik daar dan ook lekker graag over. Het blijft een super leuk concept en vanaf het moment dat NMU een bootje heeft is al het bovenstaande geen punt meer. Het moet alleen wat mij betreft moet het gewoon een klein beetje realistisch blijven, anders kunnen we net zo goed de tributen laten vliegen, Winx Club in het verhaal neer zetten en een tribuut een zelmoordterrorist maken zodat hij de controlekamer kan bereiken en de arena kan opblazen ofzo.

Wacht.

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats

66 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op zo 14 dec 2014, 01:02

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Ik vind dit allemaal wel mooie quotes. Die van Tosti uit HS3 vond ik bij het teruglezen inderdaad best wel episch. Wel is het zo dat er opvallend weinig quotes uit HS12 tussen zitten. Ik vind zelf dat Flappie ook een aantal goede uitspraken op zijn naam heeft staan Razz . Deze bijvoorbeeld:

"Hmpf... Mensen." zei Flappie geërgerd. "Jullie zijn allemaal hetzelfde. Van de 7 miljard mensen op deze planeet zijn er misschien maar een duizendtal die het werkelijk verdienen om te leven. Ik durf erom te wedden dat je hem in werkelijkheid eigenhandig van een berg had afgeduwd. Of niet soms?"

Profiel bekijken

67 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op zo 14 dec 2014, 10:30

Prins Para Vanilla

Ja ik heb heel hs12 afgezocht voor een leuke flappie quote maar ik vond er niets top 10 waardigs tussen zitten

68 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op zo 14 dec 2014, 12:33

Olivier Vanilla

Flappie had heel weinig mooie quotes vond ik. Misschien het briefje naar Leticia, maar dat was niet écht geweldig.

69 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op zo 14 dec 2014, 13:19

Prins Para Vanilla

HS14 POWER RANKINGS

24 – Roosjuh
Dit is een principe kwestie

23 – Henk
Ja oke mijn fout sorry

22 – Tuffie
We hebben veel slachtvoer en Tuffie werd het minste genoemd dus vandaar

21 – Pokéfan
Zie Tuffie maar dan met 1 vermelding extra

20 – Lucoshi
We weten in ieder geval hoe hij eruit zag

19 – Mario-99
“Hij kwam er ongevraagd bij zitten, zodat iedereen hem negeerde, maar zelf praatte hij wel mee. Hij leek er geen erg in te hebben dat niemand antwoordde. Rare gozer, maar niet zijn probleem.” = Meer karakter dan half HS6

18 – Chris
Lol dit was gewoon Chris uit HS12 alleen dan iets sneller dood

17 – Lennard
IK HAD GROTE VERWACHTINGEN VAN JE!

16 – T.G
Hij was wel grappig denk ik

15 – Noémie
Ja weet je een paperclip heeft tenminste nog enig praktisch nut

14 – LPL
Wie?

13 – Tosti
Misschien moeten we een algemeen Tosti-verbod instellen

12 –WM
Iets minder boeiend dan Raceneus

11 – Raceneus
Iets boeiender dan WM

10 – Para
Hij was een rebel en hij was wel goed ofzo en hij ging vroeg dood zodat we kunnen doen alsof het verloren potentie is.

9 – Duck
Leuk idee, leuk personage, te weinig mee gedaan.

8 – Hitomi
Ik vond haar best wel badass eigenlijk. Helaas te laat iets mee gedaan.

7 – Lazerstraal
Had niet moeten winnen maar een top 10 plaats was eigenlijk wel nodig. Alsof Raceneus en WM het verhaal wél verder hielpen. Een levende Lazerstraal had Bandaka’s karakterswitch ook boeiender kunnen maken. Ach ja…

6 – Sushi
Leuk door zijn achtergrond, saai qua karakter. Maar al met al toch leuker dan ik had verwacht hem te gaan vinden.

5 – Necrodeus
De professor! Leuke, sympathieke goodguy maar minder uniek dan de andere dus 5e plaats.

4 – JiHawk
Kijk, dit is een leuke badguy. Helaas bij vlagen te veel het domme hulpje van Sushi. Wanneer JiHawk en Selletje onafhankelijk opereerden waren ze op hun best.

3 – Selletje
Selletje staat hoger dan JiHawk omdat Selletje unieker is. Wat een heerlijk gestoord personage. Wie likt er in godsnaam aan haar mes?

2 – Bandaka/Rinus
Ja oke wow wat een goed uitgewerkte verhaallijn was dat. Ik had niet zo heel veel met Bandaka maar al met al moet ik toch toegeven dat het een goed uitgewerkt personage was en hij verdiend dus wel een 2e plaats hier.

1 – Ad Venture

WAUW WAT EEN VERRASSING! Ja. Fuck Ulysses, fuck Flappie, fuck alle Para’s, fuck NMU: Ad Venture is mijn favoriete personage ooit. Ik hoef dit niet eens uit te leggen. Lees HS14 gewoon. Dat is genoeg. Het is niet mogelijk om niet van Ad Venture te houden. Hij is geweldig. Hij is de beste. En hij heeft nog gewonnen ook. De slimste tribuut die ooit heeft meegedaan, om de simpele reden dat zijn tactiek hem ook daadwerkelijk de overwinning heeft gebracht. En ondanks dat er alle mogelijkheid was om hem de zoveelste NMU-kopie te maken (Zie HS12 Tuffie en HS14 Sushi. We proberen het iedere keer weer) is hij nooit een echte badguy geworden. Precies zoals ik hem in mijn hoofd had zodra ik tegen het einde van HS12 nieuwe personages begon te bedenken. En alsjeblieft, alsjeblieft, laat hem met rust in toekomstige spelen. Laat het voor de hele wereld een mysterie zijn waar Ad Venture tegenwoordig is, wat hij doet. Laat hem lekker de wereld rondreizen op zoek naar avontuur. Naar adventure ^^

70 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op zo 14 dec 2014, 14:12

Olivier Vanilla

24. Henk
Kankerpara. WAAROM GOOI JE HET SLECHTSTE HS-PERSONAGE ÓÓIT (inclusief Roosjuh HS9) IN TWEE SPELEN. Henk is godverdomme geen verloren potentie van HS9.

23. Lazerstraal
Ok, dit moet ik wel toelichten voor een grote lijst droge opmerkingen. De storyline van Lazerstraal was absoluut niet slecht, en in theorie was ze wel een boeiender personage dan Tosticlip/Papertosti. Daarbij had ik haar door het laatste verhaal van Para nog bijna zelfs een top 10 plaats gegeven maar... Ze was zo ongelooflijk storend ieder moment. Echt, WM en Raceneus konden bijvoorbeeld nog lekker dood geschreven worden, maar Lazerstraal hield het verhaal tegen om goed verder te gaan. Iig voor mij. Dus sorry. Iig heeft ze een mooie verhaallijn gehad. Puur principiele 23e plek.

22. Tuffie
Tuffie wilde iedereen manipuleren, echt het hele speeldveld tegenover elkaar zetten en op die manier iedereen vermoorden en zo overblijven. Maar hij ging bij de Hoorn dood dus dat was wel pech

21. Poké-fan
De ultieme underdog! En terecht want hij stierf gelijk

20. LPL
dit was gewoon kansloos

19. Mario-99
had potentie om de nieuwe henk te worden en dat werd hij gelukkig niet.

18. Tosti
Had perfect gepast in karakterloos HS6 en 7.

17. Chris
Kattepis xd

16. Lennard
Volgens mij was WM de mentor van Lennard. Dit moet ik nog ff nakijken. In dat geval was dit heel treurig van WM, ik bedoel, kom op.

15. Noémie
Tja.

14. T.G
Een fantastisch personage. Vanaf het begin merkte je dat hij complex in elkaar zat. T.G. had de perfecte papieren voor een emotioneel, sterk en meeslepend verhaal. Ik liep ook te janken toen T.G stierf, want ik weet zeker dat T.G Ad Venture wel had kunnen verslaan!

13. Lucoshi
Ja itt tot de bovenstaande 11 personages heb ik nog daadwerkelijk zitten lachen toen Para mijn 'neger'-verhaaltje over Lucoshi over nam en hem in het verhaal zette, om hem direct te killen. Ik was na HS12 echt helemaal leeg met het bedenken van een nieuw personage en het enige waar ik op kwam was een grote enge neger genaamd Lucoshi. Uiteindelijk realiseerde ik mij dat het bullshit was. Toch is hij nog in de Spelen gekomen als slachtvoer en daarom is Lucoshi een beter personage dan Tosti.

12. Para
Ik heb mij nog nooit zo seksueel aangetrokken gevoeld door een personage als... Naja iig niet deze Para. Ongeveer net zo diep als Super Toad Noki Fan irl

11. Sushi
Sushi was absoluut geen slecht personage, en hij had een leuke storyline. Maar ik had echt een hekel aan hem. Sushi was het personage dat ik ieder moment dood wenste. Natuurlijk was dat ook de bedoeling, dat hield niet tegen dat ik hem gruwelijk kut vond. Plek 11 dus.

10. Raceneus
Jammer dat zijn tegenspeler een mannelijke Roosjuh was. Het tweelingidee was leuk namelijk.

9. WM
WM's tegenspeler was iig geen mannelijke Roosjuh!

8. Hitomi
Hitomi had absoluut potentie. Helaas werd ze door Lazerstraal wat verneukt en door Jihawk doodgeneukt.

7. Roosjuh
Haha grapje. Ik was Roosjuh vergeten maar anders moet ik fucking veel editen en op deze manier pest ik Para en dat is net wel waard.

6. Duck
Duck was nog best schattig en leuk. Hij had leuke verhalen enzo, maar het was absoluut geen NMU of Flappie. Zijn relatie met Noémie was ook niet slecht. 6e plek it is.

5. Selletje
Was een ontzettend gestoord wijf en een leuk personage samen met Jihawk. Werd helaas wat verpest in combinatie met Sushi, maar ik schreef vaak en graag over haar. Btw eerste soort van badguyteam in de Spelen sinds een lange tijd!

4. Necrodeus
Ik besefte mij dat ik geen enkele reden had om Necro dood te schrijven. Hij had een leuke storyline en in de Halve Finale en de Finale ontwikkelde hij zich tot een best stoer personage. Enkel, als je hem vergelijkt met de personages die ik op nr 4 en 5 heb neergezet bij HS12.. Dan is dit jammer.

3. Bandaka
Tja hier kijk ik hetzelfde tegen aan als Para. Super boeiende (en zonder plotholes! Zo kan het gvd ook!) verhaallijn en maakte een mooie ontwikkeling door. Een schim van die van zijn mentor, maar al met al is Bandaka zeker een personage wat HS14 zijn bestaansrecht geeft.

2. Jihawk
Heerlijk personage. Had zelfs op 1 kunnen belanden als hij in combinatie met Sushi niet zo'n grote debiel was. Gewoon erg sterk, zeer onsympathiek, toch nog een relatie met de goodguys (papa Jihawk), leuke tegenspeelster, dus wat mij betreft verdien je dan zelfs een tweede plek. Geen personage was voor mij aantrekkelijker om over te schrijven, iig.

1. Adje
Ja hier kan ik niet om heen. Niemand denk ik. Adje moest wel degelijk wat warmkomen en begon niet zo boeiend, maar hij ontwikkelde zich tot de rode draad van het verhaal en ik ben gek op rode draden in verhalen. Adje had een bijzondere tactiek, was echt onsympathiek maar ook weer sympathiek, deed slechte dingen en goede dingen, maar hij was vooral zeer mysterieus. We weten nog altijd niet wat hij met Tosti heeft gedaan, en ik hoop dat dat ook nooit uitgelegd gaat worden. Het enige personage van deze Spelen die ik tot mijn rijtje 'meesterlijke personages' reken. Tegenover de drie van HS8, één van HS9 en vijf van HS12 toch een kleine tegenvaller, maar Adje maakt echt heel veel goed op zichzelf.

71 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op zo 14 dec 2014, 15:08

Prins Para Vanilla

Winnaars

8 – Fisico (HS4)
Mijn fout, sorry. Lazerstraal had moeten winnen, en zelfs dan had ze wss op 8 gestaan, dus in zekere zin staat Fisico op 9. Sympathieke knul maar heeft niets gedaan om zijn overwinning te verdienen. HS14 maakt hem een stuk boeiender maar dat neemt niet weg dat hij heeft gewonnen door puur geluk.

7 – Jolien (HS9)
Speltechnisch is Jolien zeker een verdiende winnares. Na WM de meeste kills in haar Hongerspelen, sympathiek, een sterke tribuut… Maar verhaaltechnisch is deze overwinning zo mogelijk nog erger dan die van Fisico. Jolien was een fucking bijpersonage. Haar team speelde tegen het einde nauwelijks nog een rol, en binnen dat team waren er 3-4 personages die belangrijker waren dan Jolien. Dat ze de laatste 10 haalde was eigenlijk al een wonder. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van Jolien als personage, maar het is vergelijkbaar met een overwinning van Pokéfan in HS12 ofzo. Het voelt gewoon als een anti-climax.

6 – Hitomi (HS8)
Ja. Hitomi was leuk en ik hoopte dat ze zou winnen, maar ze heeft het eigenlijk niet verdiend natuurlijk. In ieder geval niet vergeleken met de overige winnaars. NMU speelde een briljant spel, en had Hitomi praktisch verslagen maar deus ex maxima en tadaa Hitomi heeft ineens een moordwapen en bam, ze schiet NMU per ongeluk dood.

5 – T.G (HS2)
Het doet me pijn om T.G niet hoger te zetten maar het is natuurlijk waar. Er zijn zoveel momenten waarop T.G bijna dood ging (Para had zijn sabel al opgeheven om de laatste klap toe te dienen, en dat was laatste 8 ), en het was zoo close tussen Tuffie en T.G, waarbij Tuffie gedeeltelijk door Tosti’s kamikaze-actie stierf, dat je T.G niet de beste winnaar kunt noemen. Verhaaltechnisch was hij uiteraard de enige optie, maar HS2 is verhaaltechnisch niet zo sterk.

4 – Tosti (HS3)
Heel de Hongerspelen is Tosti een verdiende winnaar. Hij is sterk, hij manipuleert, hij is geen enkel moment in gevaar… Maar uiteindelijk wint hij door de stomme actie van T.G, de stomme actie van Para en heel veel sneeuw. Als T.G niet zo stom was geweest om Para de eer te geven, of als Para niet zo stom was geweest om een 100% zekere overwinning te verneuken, dan had Tosti niet in dit rijtje gestaan.

3 – Tuffie (HS6)
Tja, ik kan eigenlijk weinig negatiefs over Tuffie’s overwinning zeggen, behalve dan dat het HS6 was en er dus meer aandacht werd besteed aan alle paperclips die uiteindelijk geen enkele rol speelden, dan aan Tuffie, die pas na 15 verhaaltjes geïntroduceerd werd en in slechts 2 verhaaltjes binnen de laatste 10 voorkomt. Maar hij had vrijwel alle wapens, had sterk gespeeld en werd, ondanks dat hij mogelijk de sterkste tribuut in de Arena was, praktisch vergeten of iig onderschat door zijn tegenstanders.

2 – WM (HS12)
WM heeft zijn overwinning een beetje te danken aan de onlogica van Tuffie, een beetje aan het feit dat Ulysses besluit in een 2-1 finale het vuur in te rennen en een beetje aan het feit dat Chris blijkbaar sneller uitgedroogd is dan hij, maar ondanks al deze toevalligheden heeft WM zeker sterk gespeeld, en was hij verhaaltechnisch absoluut de best mogelijke winnaar.

1 – Ad Venture (HS14)
Wen er maar vast aan dat Adje heel vaak bovenaan mijn lijstjes zal komen te staan. Je kunt zeggen wat je wilt, maar in tegenstelling tot alle 7 winnaars die hem voor zijn gegaan, heeft Adje de overwinning 100% zelf verdiend. Door een makkelijk slachtoffer mee te nemen naar de finale, en ondertussen zijn vijanden te vriend houden zodat ze hem niet zouden doden, en vervolgens ook nog eens een sterke vechter te blijken zijn én de magische mogelijkheid te hebben om altijd en overal op te kunnen duiken, had Ad Venture de overwinning eigenlijk bij de laatste 10 al in zijn zak. Het is vooral de manier hoe hij met Sushi, JiHawk en Selletje omging die hem voor mij de meest verdiende winnaar maakt. Ze wísten dat Adje niet te vertrouwen was. Ze wísten dat hij meerdere bondgenootschappen tegelijk had, en ze wisten dat hij een gevaarlijke tegenstander kon zijn, en toch wist hij te blijven leven, door er simpelweg voor te zorgen dat ze hem nodig hadden. Hij had informatie, hij was behulpzaam. Ad Venture is de beste tribuut die ooit heeft meegedaan.

72 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op di 16 dec 2014, 11:26

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Om met de trant mee te doen post ik ook maar eens mijn ranking van HS12. Aanschouw:

24. Tuffie
Wat jammer nou dat Tuffie blijkbaar alsnog twee vermeldingen heeft gekregen. Eén vermelding zou veel grappiger zijn geweest.

23. Pokéfan
Ook Pokéfan is aan slechts drie vermeldingen toegekomen omdat hij op sadistische wijze werd neergestoken door Selletje. Auw.

22. Roosjuh
Roosjuh was blijkbaar de bange trut aan de beroepstafel. Dan mag je wel snel dood ja.

21. Henk Spermatank
In HS12 was Henk nog wel leuk, maar hier was hij gewoon vreselijk irritant. Hij voegde niets toe en stal alleen maar screentijd van betere personages. Misschien was Leticia toch een betere optie geweest.

20. Mario-99
Mario-99 was natuurlijk nutteloos, maar werd op een leuke manier vermoord door Bandaka, dus ik plaats hem toch maar wat hoger.

19. Lucoshi
Jammer dat Lucoshi niet iets langer was blijven leven. Met zijn uiterlijk had hij misschien nog wat kills kunnen maken.

18. Lennard
Lennard was een karakterloze, maar vrij sterke tribuut die vroeg doodging. Dat concept kennen we inmiddels wel.

17. LPL
Eigenlijk hetzelfde als Lennard, alleen is hij iets langer blijven leven, dus waarom ook niet.

16. Tosti
Voor een personage dat karakterloos is als de pest kreeg Tosti wel erg veel screentijd. Zijn dood is echter wel leuk, omdat het een soort hint is naar Ad Venture’s mysterieuze karakter. Dus toch niet helemaal nutteloos.

15. Noémie
Tja, ik denk eigenlijk dat er wel wat meer uit Noémie gehaald had kunnen worden. Nu werd ze nogal verwaarloosd, zoals dat met eigenlijk alle personages van Adje het geval is.

14. WM
Eigenlijk hetzelfde als Noémie: als Adje niet was gestopt met schrijven had hij misschien interessant kunnen worden, maar dat gebeurde niet en eindigde uiteindelijk dus behoorlijk paperclipachtig. Oh, en zijn aantrekking tot Hitomi was vreselijk afgezaagd. Lees HS2 en HS9 nog maar eens.

13. T.G
T.G had op zich wel een beetje een grappig karakter, maar wat mij betreft had hij niet veel verder hoeven komen. En aangezien Lazerstraal uiteindelijk toch stierf was zijn opoffering helemaal voor niets geweest. Eigen schuld, dikke bult.

12. Chris
Chris ging snel dood, maar dat gebeurde omdat hij met Jihawk probeerde te vechten en dat vind ik wel respectabel. Bovendien zijn dood een soort introductie van Jihawk’s karakter.

11. Raceneus
Raceneus vond ik hoe dan ook interessanter dan WM omdat hij nog een beetje humor had en als een echte safarigids in een terreinwagen door de savanne reed. Oké, dat misschien niet, maar ik vond het idee erachter best leuk. Ik vraag me echter af hoe het met de terreinwagen is afgelopen.

10. Hitomi
Hitomi was het laatste personage dat formeel werd geïntroduceerd en wilde er maar niet in slagen om enigszins boeiend te worden. Na Lazerstraal’s dood was ze haar potentie sowieso kwijt, en mocht wat mij betrof snel opgeruimd worden. Dat gebeurde echter op een manier die ik niet had verwacht. Gadver.

9. Para
Para was net als Hitomi een rebel en ging eerder dood, maar toch vind ik Para leuker. Ik weet niet precies waarom, maar hij is gewoon wel sympathiek. Hij verloor zijn hand in een gevecht met Bandaka en overtuigde Necrodeus om Lazerstraal in zijn plaats te beschermen toen hij besefte dat hij het niet meer ging redden. Best wel aangrijpend, eerlijk gezegd.

8. Duck
Para heeft het eigenlijk al uitgelegd: hij begon redelijk interessant en had genoeg potentie, maar het werd gewoon niet uitgebuit. Misschien moeten we eens een nieuwe definitie voor de term ‘Verloren Potentie’ verzinnen.

7. Lazerstraal
Ik vond Lazerstraal moeilijk te plaatsen. Toen ik aan HS14 begon was ik vanwege haar band met Fisico van plan om Lazerstraal de main goodgirl te maken en Bandaka de instabiele schurk die haar de hele spelen zou achtervolgen. Dat plan werd helaas niet gewaardeerd, waardoor ik genoodzaakt was mijn prioriteiten elders te leggen. Zodoende ging Lazerstraal vroeg dood en werden Bandaka en Sushi ineens een stuk belangrijker. En aangezien de Bandaka-Sushi verhaallijn daardoor beter is geworden dan verwacht ben ik toch blij dat het zo is gelopen, ook al verdiende Lazerstraal misschien beter.

6. Selletje
Selletje vormde in combinatie met Jihawk wellicht het effectiefste duo ooit. Samen waren ze heerlijk wreed en pleegden ze zonder ook maar een greintje empathie de bruutste moorden. Selletje staat echter wel lager dan Jihawk omdat Jihawk wat belangrijker was vanwege zijn achtergrondverhaal, maar zonder haar zou Jihawk ook nooit zo goed zijn geworden. Als er ooit een top 10 beste duo’s ooit wordt gemaakt, dan moet deze wel op 1 komen.

5. Necrodeus
Ik heb gemengde gevoelens over Necrodeus. Ik vond hem in het begin best leuk, omdat zijn passie voor de natuur hem een soort safarigids maakte. Toen hij steeds langer bleef leven vond ik hem een beetje irritant worden, omdat hij nauwelijks iets deed en wonder boven wonder toch in leven bleef. Zijn moord op Jihawk was echter weer een ommekeer, omdat de zachtaardige dierenliefhebber daarmee liet blijken toch nog een beetje vechtlust te hebben. Ik weet niet zeker of hij een waardige finalist was, maar ik vond hem in ieder geval leuk genoeg om hem een vijfde plaats te geven.

4. Sushi
Sushi werd eigenlijk pas een badguy op het moment dat besloten werd om Lazerstraal af te maken. Daardoor moest ik namelijk ineens een andere verhaallijn gaan verzinnen, en dus veranderde Sushi in een soort kopie van NickMarioUrbanus. Ik kan in ieder geval vertellen dat zijn karakter en achtergrondverhaal afgeleid zijn van een personage uit One Piece. Aanvankelijk was ik er niet zo zeker van of hij zich wel zou ontpoppen zoals ik het bedoeld had, maar gelukkig kwam hij redelijk tot zijn recht. Diep van binnen hoopte ik op een epische finale tussen Bandaka en Sushi, maar dan zou de nummer 1 op mijn lijst niet de aandacht hebben gekregen die hij verdient, dus bij nader inzien toch maar niet.

3. Jihawk
Jihawk is waarschijnlijk een van de dreigendste tributen ooit. Hij was arrogant, brutaal, gewelddadig en sadistisch. Samen met Selletje vormde hij waarschijnlijk het sterkste en gevaarlijkste duo dat we ooit in de Hongerspelen hebben gezien. En hij werd alleen maar gruwelijker. Bij zijn dubbele moord op Raceneus en WM kreeg ik al een beetje een ijzig gevoel, maar zijn verkrachting op Hitomi is hoe dan ook de ergste moord sinds HS9. Als de top 10 badguys ooit wordt geüpdatet, dan moet Jihawk daar wel inkomen.

2. Bandaka/Rinus999
Onder de nummer 7 staat het ook uitgelegd, maar goed. Aanvankelijk was ik dus van plan om van Bandaka een obsessieve badguy te maken, waarbij zijn vermeende amnesie eigenlijk bijna geen rol zou spelen. Toen duidelijk werd dat Lazerstraal het verhaal in de weg zat moest ik iets nieuws verzinnen, en daar kwam de Bandaka-Sushi verhaallijn uit. Bandaka’s queeste om zijn geheugen te herkrijgen trad op de voorgrond, waarmee hij uiteindelijk een beter personage werd dan ik ooit had durven hopen. Ik ben trots op Bandaka en ik hoop dat ik niet de enige ben die hem zal onthouden, maar omdat ik zelf zijn hele achtergrondverhaal heb bedacht en dus alles van hem al wist had ik wat betreft zijn verhaallijn niets om naar uit te kijken, waardoor ik hem niet op 1 zet. Desalniettemin hoop ik dat hij memorabel genoeg is voor wat plaatsen in rankings. Zonder Ad Venture zou hij sowieso hebben gewonnen.

1. Adje ‘Ad Venture’
Maar het feit dat Ad Venture Bandaka heeft vermoord betekent niet dat ik hem een slecht personage vind. Integendeel, hij heeft de overwinning meer dan verdiend. Ad Venture was een personage van wie we zijn soort nog nooit eerder hebben gezien. De meeste belangrijke personages zijn eenvoudig als goodguy of badguy te classificeren, maar Ad Venture niet. Zijn persoonlijkheid was een unieke combinatie van empathie, apathie, eerlijkheid, oneerlijkheid, humor, perversie en vooral mysterie. Hij dook overal op, beschikte over informatie die andere tributen niet hadden, deed zowel goede als slechte dingen en had veel komische momenten. Dit alles bij elkaar maakt hem gewoon een geweldig personage dat zijn gelijke niet kent. Veel meer valt er niet over hem te zeggen, aangezien het meeste al over hem gezegd is. Hoe dan ook, Ad Venture verdient zeker zijn ster in de TP-Hongerspelen Hall of Fame.

Profiel bekijken

73 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op di 16 dec 2014, 14:00

Olivier Vanilla

Jeej T.G rankings ben het overigens niet eens met Leticia. Haar karakter was niet bijzonder boeiend, meer haar relatie met Flappie en haar storyline op zichzelf. Haal je dat weg dan blijft er weinig over.

74 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op di 03 maa 2015, 14:10

Prins Para Vanilla

T.G schreef:Als er ooit een top 10 beste duo’s ooit wordt gemaakt, dan moet deze wel op 1 komen.
Hihi nee

Ik presenteer u: de top 10 dynamische dolle duo's!
10 – Fisico & Lazerstraal (HS4)
Ja ik zet ze er gewoon in godverdomme! Ik had een paar opties voor de 10e plek en dit was de enige uit een HS die nog niet vertegenwoordigd was op deze lijst dus ach. Ze waren best schattig samen oke!

Als Lazerstraal ziet dat Fisico naar zijn zwaard grijpt, snakt ze naar adem. 'Fisico, dit meen je toch niet?! Wij hebben de hele spelen samen doorgebracht. Wij zijn van elkaar gaan houden! En na dat alles kun je zo makkelijk afstand van mij doen?' 'Rustig maar.' Antwoordt Fisico ‘Ik wilde jou niet vermoorden. Dat zou ik nooit doen, dat weet je. Wat er ook gebeurd, ik doe jou niets aan.'

9 – Ulysses & Goomuin (HS8)
Ze zijn in principe natuurlijk onderdeel van een trio maar ze zijn ook een beetje een duo dus ze mogen best in deze lijst. Een interessante combi omdat ze elkaar niet mochten voor de Hongerspelen maar uiteindelijk hele goede vrienden werden ofzo. Al bleef Ulysses een klootzak tegen Goomuin. Eigenlijk was Ulysses best een kutpersonage wet je :”)

"Ulysses, we zwemmen nu verdomme al uren. Ik ben niet het atletische type!", riep Goomuin. "Knecht, als we Lennard en Leticia willen vinden, zullen we goed moeten zoeken. Trouwens, uw 'vetrollen ende speklappen' zijn wel toe aan een beetje lichaamsbeweging!".

8 – Tuffie – Adje (HS6)
Ja lol. Het middenstuk van HS6 draait voornamelijk om Tuffie en Adje, en aangezien Tuffie 1 van de 2 fatsoenlijke personages uit HS6 is en Adje 1 van de 3 personages met enige potentie uit HS6 is, is dit wel een goede combi. Overpowered, eervolle tribuut Tuffie met incompetente idioot Adje. <3 Samen met HS9-Lucoshi en HS12-Ulysses is deze Adje waarschijnlijk de minst competente tribuut uit de geschiedenis, en Tuffie’s ergernis over zijn idiote partner is wel leuk om over te lezen. Maar het eindigt helaas wel met verraad.

Adje keek nogal woedend naar Tuffie. "Je had me wel kunnen waarschuwen dat je dit zou doen!". "Gast, ik had gezegd dat je weg moest gaan. Had je maar sneller moeten lopen. Trouwens, wees blij dat je nog leeft." zei Tuffie.

7 – Henk & Pokéfan (HS12)
Wat een bizarre combi was dit. Henk is natuurlijk het meest belachelijke niet-Koops niet-HS11 personage ooit, maar de combi met Pokéfan was wel echt leuk. Dit komt doordat Pokéfan een onder-de-radar überhheld is. Wat een briljant slachtvoer. Iedere interactie tussen deze twee personages (wat helaas niet heel veel momenten zijn omdat Henk vroeg dood was en Pokéfan 90% van de tijd genegeerd werd) was puur goud, en daardoor verdienen ze een plaatsje op deze lijst.

"Ach, lukt wel." zei Pokéfan. "Doe het kalmpjes aan. Alles loopt wel op rolletjes."
"Ik haat je." zei Henk geërgerd. "Die kutgrap was de druppel."
"Ik ook van jou." antwoordt Pokéfan liefdevol.

6 – Para & Lucoshi (HS3)
HS3 <3 Bij mijn laatste herlezing van HS3 ben ik tot de bizarre conclusie gekomen dat Para en Lucoshi tot aan Lucoshi’s dood eigenlijk de goodguys van het verhaal zijn, wat briljant is gezien hun extreem onsympathieke persoonlijkheden en overschot aan zinloze moorden. Een overpowered/underdog evil goodguy-team. Alle stukjes met deze twee zijn verrassend leuk om te lezen, met de moord op Kevin als hoogtepunt. Ik citeer:

Lucoshi pakt zijn pijlenboog en spant hem aan. "Ja, doe maar" zegt Para zonder naar hem te kijken. Lucoshi schiet de pijl af, niet op de Walrussen, niet op de tributen, maar op het stuk ijs ertussen, waar al gelijk scheuren ontstaan.

5 – Ad Venture & Necrodeus (HS14)
Wat een heerlijke combi was dit. Op de een of andere vreemde manier was dit echt een hele mooie, oprechte vriendschap. Die finale was echt te perfect voor woorden. En ik hou van het feit dat Ad Venture Necrodeus constant “Professor” bleef noemen. De HS14-namen clusterfuck <3

Ook Ad Venture gaat nu in vechtmodus. Hij trekt het zwaard dat hij eerder van Bandaka had afgenomen. ‘Veel geluk, professor. Mocht je toevallig van mij winnen, doe het publiek dan de groeten van me, wil je?’ Necrodeus knikt. ‘Beloofd. Jij hebt je immers ook aan je belofte gehouden.’

4 – Chris & Ulysses (HS12)
Haat, liefde en bananen. Van gezworen vijanden naar beste vrienden. Qua ontwikkeling gedurende het verhaal is dit natuurlijk by far de nummer 1, maar de chemie tussen deze twee was minder dan bij de top 3. Maar toch een 4e plaats, want zowel als vijanden als als vrienden werkte deze combi perfect. WM, Flappie en Tuffie zijn dan misschien de rode draad van HS12, maar team Geel is het hart.

"ULYSSES. ALSJEBLIEFT!" Toen klonk het geluid waar Chris zo bang voor was. Het kanonsschot die de dood van Ulysses bevestigde. Chris wist dat hij er niet te lang stil bij kon staan, letterlijk en figuurlijk. Hij riep nog een paar woorden naar Ulysses. "Bedankt, kameraat. Bedankt voor alles. Ik ga nog proberen te winnen.  Je was een waardig teamgenoot." Met een traan op zijn gezicht rende Chris door.

3 – JiHawk & Selletje (HS14)
Badguyteam! Wat een bizarre personages waren dit toch. Heerlijke chemie, heerlijk dreigend… Maar gigantische pluspunten voor alle momenten dat ze domme hulpjes van Sushi waren. Het haalde hun hele karakter onderuit. Wanneer ze als duo opereerden waren ze geweldig. Oja, en ze hebben Hitomi verkracht. Chris en Ulysses hebben nooit iemand verkracht!

JiHawk grijnsde, met de bijl in zijn handen; Selletje likte sensueel aan het mes dat ze vast had. “Kijk eens aan, twee schattige, onbewapende tributen! Zijn jullie bang? Volgens mij zijn ze bang, JiHawk!” JiHawk lachtte. “Natuurlijk zijn ze bang! De Hongerspelen is toch geen plek voor keurige jongens als zij? Weet je wat jongens, we zullen jullie helpen! We kunnen jullie zo weg uit de Arena krijgen als jullie dat willen!”

2 – WM & Vygan (HS9)
Badguyteam! Wat een bizarre personages waren dit toch. Heerlijke chemie, heerlijk dreigend… Nee oke, dit is een soort combi tussen Tuffie-Adje en JiHawk-Selletje. Vygan was zo ontzettend nutteloos en incompetent en WM irriteerde zich zo aan hem, maar het was zijn enige bondgenoot dus hij had geen keus. En de momenten waarin ze zo over the top badguyerig samen hun plannen beramen zijn zo ontzettend Bassie & Adriaan-niveau dat het onmogelijk is om het niet te waarderen.

"Had ik een keus? Ik werd bedreigd met een mes. Hij kon me direct vermoorden als hij daar zin in had. Maar het maakt niet uit, wij zullen een beter team vormen, en dan gaan we die knul eens laten zien wie de leider is." zei WM op een boosaardige, kwaadaardige manier.
"Correctie: leiders." corrigeerde Vygan. WM keek hem aan met een blik die duidelijk maakte dat dat een nee was.
"Ok, ok, al goed. Onderbevelhebber dan."
"Dat klinkt al beter." zei WM.

1 – Para & Jolien (HS9)
Ja fuck jullie. Deze chemie <3 De over the top dramatische afsluiting bij Para’s dood was misschien een beetje jammer maar ach. Al die kleine Para-Jolien momentjes die in vrijwel ieder team Blauw-verhaaltje verstopt zitten zijn mijn favoriete onderdeel van HS9. Ik weet nog steeds niet zeker wat de relatie tussen de 2 precies is (Gewoon hele goede vrienden? Hele goede vrienden die stiekem meer voor elkaar voelden? Of hadden ze gewoon al voor de Hongerspelen een relatie? Het kan allemaal.) maar dat maakt ook niet uit. Er is nog steeds geen duo geweest met een overtuigendere chemie, die zo ongeforceerd en subtiel (!!!) geschreven was. En omdat ik niet kan kiezen hier gewoon alle Para-Jolien momentjes die ik kon vinden Cute

Spoiler:

Jolien moest lachen. "Ja, natuurlijk Para". "Ja echt! Ik heb zoveel gejaagd thuis!". "Oh please, ik ken je al sinds de kleuterschool, en jij weet net zo goed als ik dat jij nooit een vlieg kwaad zou doen". Para was tegen Jolien aan het opscheppen over zijn zwaardvecht-technieken. "Oh nee? Dat zullen we nog wel eens zien als we team rood xd tegen komen, die kan ik dan makkelijk uitschakelen met dit zwaard!" Para zwaaide met het zwaard in het rond. "Kijk toch uit joh! Dadelijk schakel je mij nog uit". Lachend liepen ze weer verder, totdat ze zagen dat iedereen stil stond. Ze stonden op de rand van de sneeuw naar de vlakte. Para en Jolien keken elkaar verbaasd aan.

-

Para werd onrustig. Necrodeus was nog altijd niet terug, terwijl hij had gezegd dat het maar heel even ging duren. Hij stond op. "Ik ga hem gaan zoeken" zei hij. "Wacht" zei Jolien. Ze gaf hem een primitief gemaakte drinkzak. "Van de maag van een konijn" zei ze stilletjes "Er kan niet veel in, maar het is beter dan niets." "Bedankt" zei Para, en hij ging op weg.

-

Maar net op dat moment zagen ze Jolien aankomen. Ze kwam uitgeput in het kamp aan en viel neer, maar Para wist haar nog op te vangen. Haar gezicht was nat van de tranen. "Chris" hijgde ze. "Hij is...". Ze deed haar ogen dicht. "Wat is er gebeurd?" vroeg Necrodeus. "We... we kwamen Vygan tegen" snikte ze. "Hij zei dat hij jou niet was tegengekomen op het ijs en nu gewoon weer op weg naar het kamp was. We vertrouwden hem en ik liet hem eventjes alleen met Chris om een strik te controleren, maar toen ik terugkwam...". Ze begon weer te snikken. Na eventjes herstelde ze zich weer. "Ze waren met 2 en hadden nu de speer van Chris, dus ik zette het op een lopen. Ik ben een lafaard." zei ze zwakjes. "Neenee" suste Para "je bent juist slim geweest. Daar is niks lafs aan".  "Kom" zei Necrodeus grimmig "we gaan gaan kijken". Zo kwamen hij en T.G (Para bleef in het kamp bij Jolien) bij Christopherz aan.

-

"Gelukkig zijn jullie niet gestoken door die insecten" mompelde Para nog tegen Jolien. "Ja..." zei ze terug. "Ik was bezorgd, weet je" zei Para. Jolien keek hem aan. "Ik kan me prima zelf redden hoor" zei ze lichtjes geïrriteerd. "Weet ik wel" zei Para grijnzend". "...Maar bedankt" voegde Jolien er nog stilletjes aan toe. Toen ging ze gaan slapen, en Para begon met Lennard aan de wacht.

-

"Oh God zei dank, jullie zijn ok" zei Jolien opgelucht toen ze samen met de rest van het team op de doorweekte Necrodeus en T.G toeliep. Toen keek ze in het rond. "Maar waar is Para?" vroeg ze. "Geen idee" antwoordde Necrodeus. Jolien keek bezorgd in het rond. 

-

Jolien knielde bij Para neer en schudde hem door elkaar. "Para, wakker worden!" riep ze. Toen duwde Lennard haar uit de weg. "Laat me met rust, jij..." begon ze, maar Lennard legde haar met een blik het zwijgen op. Hij voelde Para's pols, schudde zijn hoofd, en begon met drukken op zijn borst. "Is hij..." stotterde Jolien. "Dood?" maakte Lazerstraal haar zin af. Jolien keek haar boos aan. Plots hoestte Para een hoop water op. Lennard hielp hem overeind en en zo bleef Para hoestend zitten, terwijl de rest van het team bezorgd om hem heen stond. "Het... gaat" bracht hij moeizaam uit "Maak je geen zorgen". Jolien vloog hem om de hals, maar Para verbeet een kreet en ze liet hem geschrokken weer los.

-

Jolien zat Para te verbinden met een lap stof van de kleren van Fruitschaler, het zou zonde zijn geweest hun eigen kleren daarvoor aan stukken te scheuren. Para deed zijn best om zijn pijn te verbergen.

-

Jolien huiverde, ondanks haar warme jas. "Ligt het aan mij of is het abnormaal koud hier?" vroeg ze rillend. Para keek haar bezorgd aan. "We vinden wel een grot" zei hij "Er zijn er hier toch genoeg. Kom op!".

-

"Wel..." mompelde Para "Dan gaan we hem maar afmaken hé". Er kwam geen antwoord. "Oh god" zei Jolien toen "zit ik hiervoor in een team met 3 jongens?". Ze nam haar boog, legde een pijl aan, en schoot die in de nek van Goomuin (die voorover lag), schuin zijn hoofd in. Er klonk direct een kanonschot. Er viel een korte stilte. "Wij wouden het ook wel doen hoor" zei Para toen "Maar mijn zwaard had waarschijnlijk nogal veel... bloed gemaakt enzo".

-

Para stormde terwijl ook naar binnen, onder luid protest van Jolien die hem probeerde tegen te houden.

-

Team blauw had zijn intrek gevonden in een ruime grot met meerdere ingangen. Para en Jolien liggen hand in hand te slapen, maar Necrodeus had geen oog meer dichtgedaan sinds hun vlucht uit hun vorige schuilplaats.

-

"Uh, jongens, help even?" Jolien zat onder het zand met de helft van haar lichaam. De gigantische hoeveelheid water had er voor gezorgd dat het gewone woestijnzand zich heeft omgevormd tot drijfzand. "Help, ik word naar beneden getrokken!" riep ze. "Wacht even, Jolien, ik haal een stok in het groene gebied en...", maar Necro onderbrak Para. "Even rustig, man, je kunt helemaal niet verdrinken in drijfzand." Para keek hem aan. "Kijk, de opwaartse kracht van drijfzand is ongeveer 2 keer zo groot als die van water, waardoor het technisch gezien niet mogelijk is om te verdrinken in drijfzand, tenzij je je hoofd onder het zand gaat duwen. Een mens is..."
"Allemaal goed en wel, maar dat wilt niet zeggen dat we haar er niet uit moeten krijgen." zei Para geërgerd. "Ik heb geen zin in een episode van 'Interessante weetjes: met Necrodeus'. Ze zit wel vast en kan er niet zelfstandig uit, dus ga nu even naar dat groene gebied en haal een stok of zoiets, zodat we haar er uit kunnen halen!
"Dan hebben we wel een probleem." zei Necrodeus. "Een groot deel van het groene gebied staat onder water nu."
"Neem dan Jolien's boog, lukt ook wel." zei Para. "Maar die ligt hier niet." merkte Necrodeus op. "De pijlen heb ik hier, maar de boog is nergens te vinden..."
"Sta hier dan niet zo te staan en ga hem zoeken!" zei Para.
"Ok, ok, ik ga al..." Necrodeus zat wat rond te zoeken op de plaats waar ze aangespoeld waren. Jolien en Para voerden ondertussen een discussie.
"Je maakt je echt wel zorgen om me, niet?" zei Jolien. Maar voor Para kon antwoorden riep Necrodeus dat hij de boog van Jolien gevonden had onder wat zand, dus Jolien's vraag bleef onbeantwoord.
"Ok, geef hier dat ding." zei Para tegen Necrodeus. Zo gezegd, zo gedaan. Para nam de boog vast, ging plat op z'n buik liggen, maar zag al snel dat hij niet lang genoeg was. "Necro, je moet me even helpen!" riep Para. "Hou me bij m'n voeten vast, ik ga wat dichter naar Jolien toe schuiven." "Is goed." antwoordde Necrodeus. Maar wat het team niet zag, was dat het vijandige Team Geel alles aandachtig zat te bekijken van op een afstand.

-

Para zat in de moeilijkheden. Hij was een betere zwaardvechter dan Lyne, dat zeker. Maar hij was wel gewond. En ook al was daar uiterlijk niet veel meer van te merken, het had zijn zwaardvechtkunsten hevig aangetast. Hij kon niet in het offensief gaan. Constant zat hij aanvallen van Lyne af te weren. Plots raakte Lyne hem onverwacht hard, en er trok een pijnscheut door zijn arm. Hij viel naar op een knie en wou overeind komen, maar wist dat het gedaan was. Hij hoorde Lyne's zwaard door de lucht suizen voor de genadeklap, en hij hoorde Jolien zijn naam roepen.

-

"Hé jongens" riep Jolien. Ze zat nog steeds vast in het zand, maar zag lijkbleek. Ze klonk wel heel opgelucht. "Fijn dat jullie nog leven, maar kunnen jullie mij hier nu eindelijk uit halen?". Necrodeus en Para liepen naar haar toe. "Dit keer zal ik jou wel vasthouden" zei Para lacherig tegen Necrodeus. Necrodeus mompelde iets dat leek op "Sorry hoor", maar hij ging op zijn buik liggen om Joliens vrije arm beet te kunnen pakken. Dit keer lukte het, en Para wist de twee weer helemaal uit het drijfzand te trekken. Jolien vloog in zijn armen toen ze eruit was, en hoewel ze helemaal onder het dikke drijfzand zat merkte Para daar helemaal niks van. Maar veel rust kregen ze niet. "Ik wil dit moment niet verpesten ofzo..." zei Necrodeus op verontschuldigende toon "Maar daar komt een tweede golf". Para en Jolien keken verschrikt in de richting die hij aanwees.

-

Para duwde haar meteen naar voren, zodat ze half struikelde. Jolien mompelde boos iets naar Para, maar liep wel door. Het was tenslotte wel Para, en voor hem had ze meer respect.

-

Para haalde zijn hand verdrietig op bij wijze van groet toen Necrodeus binnenkwam. Toen hij Hitomi zag keek hij vragend naar Jolien, en die knikte geruststellend. Necrodeus kreeg het koud vanbinnen. Dit was wel duidelijk. Para was potdoof. Maar voor de rest zag hij er nog best uit. Hij kon tenminste rechtzitten. "Hoe is die mijn trouwens kunnen ontploffen?" zei Jolien toen lichtjes boos, alsof het Necrodeus' schuld was. "Weet ik veel" zei hij "Normaal gezien worden ze na het begin van de spelen uitgeschakeld. Ze zijn blijkbaar gereactiveerd". Para probeerde het gesprek te volgen maar wist niet waar ze het over hadden, en Hitomi zat wezenloos voor zich uit te staren. "Wel, hij heeft verzorging en rust nodig" zei Jolien "En iets te eten". Ze keek Necrodeus aan alsof ze daarmee iets duidelijk wilde maken. "Wel, verderop staat en groepje struiken met eetbare bessen..." zei hij. Ze keek hem nog steeds aan. "Ik ga wel" zuchtte hij.

-

Jolien rende naar de grot. Dat was de kreet va Para geweest, dat wist ze zeker. En iemand van team rood xd in hun grot.. Dit was niet goed. Ze liet Hitomi en Necrodeus achter en rende de grot binnen. Daar zag ze Para liggen. Haar geliefde Para. Hij was doordrenkt van zijn eigen bloed, en ze zag nu ook de enorme speer die door zijn borstkas was gegooid. Snel trok ze de speer uit hem, en ze probeerde het bloeden te stelpen met alles wat ze vond. “Necro, ga water halen, veel! Als we snel zijn haalt hij het nog!” Necrodeus schudde langzaam zijn hoofd. “Hij is te zwaar gewond. Hij gaat het niet meer redden. Sorry…”
“We kunnen hem toch niet zomaar dood laten bloeden? We kunnen toch wel iets doen?!” haar stem klonk bijna hysterisch. Ze wilde hem niet verliezen. Necrodeus keek nog steeds een beetje schuldig. Hij trok Hitomi langzaam mee de grot uit. “Kom, we gaan wat eten en water halen. We laten jullie even alleen.”
Jolien bleef alleen achter. Ze snikte luid. Ze konden toch nog een sponsorgift ontvangen of zo? Para kon niet doodgaan! Maar hij zag onderhand ook wel in dat hij het niet zou halen. Ondanks zijn enorme pijn kreeg hij een kalme uitdrukking op zijn gezicht. Hij probeerde te praten. “Jolien, mijn liefste Jolien. Het is voorbij, ik ga het niet meer halen. Lucoshi heeft me te hard geraakt. Maar stop nu niet met vechten! Voor jou is het nog niet te laat! Wreek je, op mijn moordenaar, en op iedereen. Ik wil dat je wint. Beloof je dat?” Met nog steeds tranende ogen knikte Jolien. Ze kon niet uitbrengen. Para’s stem werd zwakker. “Mooi zo. Weet -“ zijn stem verstrakte. “weet dat ik altijd van je gehouden heb…” Jolien snikte. “Ik ook van jou, Para…” Ze boog voorover en kuste hem, net zo lang totdat ze het kanonschot hoorde. Para was dood. Maar Jolien zou niet opgeven.

-

Hij hoorde Para schreeuwen. Jolien rende er al op af. Necrodeus hobbelde erachteraan. Hij kon lopen, maar niet meer dan dat. In de grot bleek Para zwaargewond te liggen. Na een oogopslag zag Necrodeus dat het te laat was. Para’s halve borstkas lag open, zijn ribben waren duidelijk te zien en een van zijn longen was geklapt. Duidelijk erger dan zijn wond. Hij wist wat er tussen Jolien en Para speelde, dus hij besloot zich diplomatisch terug te trekken, samen met Hitomi.

-

Alleen waren ze toch wel mede schuldig aan Para’s dood. Para. Ze onderdrukte een snik. 

-

En als extraatje uit HS10:

Jolien liep met haar werpmes en een rugzak door het bos. Zo voelde zich bijzonder kwetsbaar. Ze was eerst eens naar het dorp geweest, maar daar voelde ze zich nog kwetsbaarder. Ze had altijd in een team gezeten (behalve tot op het allerlaatste moment) en ze vond het maar niets om alleen rond te lopen. En er was niemand in deze HS van het voormalige team blauw. Ze onderdrukte een snik. Para was toch wel boeiend genoeg geweest om terug te halen? Toch boeiender dan die stomme Adje, Pokéfan of WM (hoewel ze bij WM bedacht dat hij bij het publiek vast wel in de smaak was gevallen). 

75 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op di 03 maa 2015, 18:00

Olivier Vanilla

Ik ben het bijna helemaal met je eens Para. Ik ga ook deze ranking nog een keer doen omdat, maar verwacht niet veel verschillen happy

76 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op vr 13 maa 2015, 13:10

Prins Para Vanilla

Deze keer een iets ander lijsjte: de top 10 redenen waarom het jammer is dat de onafgemaakte Hongerspelen nooit afgemaakt zijn.

10 – Fisico (Hongerspelen 11)
Hongerspelen 11 was 1 grote onsamenhangende brei van nietszeggende personages, maar tussen de paperclips liepen ook een paar figuren met potentie rond. Een daarvan was Fisico, die in slechts 1 verhaaltje prominent aanwezig was, maar wel indruk wist te maken. Fisico was een soort kruising tussen Fisico uit HS8 en Tuffie uit HS6. Het is een van de weinige personages uit HS11 waarvan ik het jammer vind dat we nooit hebben kunnen zien hoe hij het er vanaf had gebracht.

9 – Adje’s entree (Hongerspelen 7)
Dit is een beetje een lastige, maar ik zet hem er toch in. Dit is niet zozeer verloren potentie, maar meer “jammer dat het niet canon is”. Adje kwam de Arena in doormiddel van een spectaculaire helicoptersprong. Het maakt niet uit dat zijn karakter verder niet boeiend was, dit was het soort introductie geweest waarvoor ik geforceerd 9 andere introducties had opgezocht om een top 10 te kunnen maken.

8 – JiHawk (Hongerspelen 11)
Nog een karakter uit 11. Jihawk was een indiaan. Gewoon echt een indiaan. En hij was tamelijk badass. Ik vond veel van de HS11 karakters te over-the-top (Jeanne, Tuffie) of gewoon ronduit irritant (Jelle, STNF, Fruitschaler, Coolboy…), maar JiHawk was wel cool. Hij was geen NMU of Flappie, maar zeker wel Duckwaardig ofzo.

7 – Beroepstributen (Hongerspelen 7)
Dit is de voornaamste (lees: enige)  reden dat het jammer is dat HS7 nooit is afgemaakt. De beroepstributen waren briljant. Het betreft T.G, WM, Tosti, Tuffie, Para en Oshi. Gewoon alleen al het feit dat die zes namen samen een badguy team vormden, met T.G als leider… En dan waren de meeste ook echt domme, grote tributen. En Para was (uiteraard!)  awesome, met een rivaliteit met Steven om de hand van Jolien enzo <3

6 – Pokéfan (HS10)
Pokéfan is, was en zal altijd de nr 1 van verloren potentie blijven, en in Hongerspelen 10 (aka de All-Starspelen, aka de beste spelen ooit als hij was afgemaakt)  keerde Pokéfan terug, en hij deed het goed enzo. Hij had gewoon een canon Top-10 speler kunnen zijn! Waarom is de All-Star spelen niet afgemaakt???

5 – Proto-Flappies (HS11)
Voordat we Flappie hadden, hadden we Necrodeus en Baby Krabs in HS11. Necrodeus had Flappie’s manipulativiteit. Een zelfde manier van doen en praten, en net als Flappie daardoor een heerlijke badguy. Baby Krabs was wat mysterieuzer, meer zoals Flappie in het begin van HS12 was,, met een hekel aan mensen, een grote arrogantie en daardoor óók een heerlijke badguy. Beide personages waren een verademing tussen alle “Ik ben hoogbegaafd dus ik praat constant in getallen”-achtige idioten.

4 – Fisico (HS10)
Ahhh, Fisico! Een van mijn favoriete momenten uit HS10 is wanneer Tosti (waar we het dalijk over gaan hebben!) door de bossen loopt en ineens een panfluit hoort. Dat voelde zó nostalgisch aan om te lezen, ook al was HS8 toen pas een maand of 3 geleden geschreven ofzo. Fisico speelde verder niet echt een rol in het verhaal van HS10 (net als in HS8 trouwens), maar het is zo’n sterk, aanwezig personage dat dat geen ene fuck uitmaakt. Waarom is de All-Star spelen niet afgemaakt???

3 – Ulysses & Tuffie (HS10)
Ulysses is tamelijk vergelijkbaar met Fisico, in die zin dat ook Ulysses bergen nostalgie opriep zodra hij weer voor het eerst verscheen in HS10. Het bondgenootschap tussen Ulysses en een verrassend goed kloppende HS2-Tuffie had zonder enige twijfel een van de hoogtepunten uit de Hongerspelen geschiedenis kunnen worden. Die dronken scenes in de herberg <3 Waarom is de All-Star spelen niet afgemaakt???

2 – HS3-reünie (HS10)
Ja dit was gewoon gemeen. Gedurende HS10 zagen we al enkele keren flarden van HS3-reünietjes, zoals de ontmoeting tussen Para en T.G bij de Hoorn. De spanning tussen de 4 tributen die elkaar bascially allemaal verraden, vermoord of bedreigd hadden in het verleden was heerlijk en een van de hoogtepunten van HS10. In het laatste verhaaltje dat geschreven is van HS10, stonden Para, Tosti, T.G en Lucoshi op het punt om allevier tegelijk op dezelfde plek te zijn.  Helaas kan ik slechts dromen over hoe deze confrontatie was afgelopen. Waarom is de All-Star spelen niet afgemaakt???

1 – NMU (HS10)

Ja moet ik dit überhaupt uitleggen? Lees de moorden op WM, Lazerstraal en Goomuin terug. Check zijn manipulatie van Pokéfan en Koops. NMU was al briljant in HS8, maar het feit dat hij ook zonder zijn presentator-act een geweldig personage was is wss wat hem zijn legendarische status heeft opgeleverd. Helaas is HS10 niet canon en wordt hij nu blijkbaar gezien als 1 grote plothole. Waarom is de All-Star spelen niet afgemaakt???

77 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op vr 13 maa 2015, 13:30

Olivier Vanilla

Lang niet iedereen had over eerdere Hongerspelen geschreven (ik had maar een binding met 8 tributen ofzo, niet erg goed in een individuele Spelen), er was onduidelijkheid doordat er na twee verhalen ineens verteld werd dat spelers wél toegang hadden tot beelden uit eerdere Spelen, het 'HS11'-probleem (te grote onsamenhangende brei van uiteenlopende personages), er kon weinig om de personages heen bedacht worden omdat ze al bestonden, Sushi, veel van het verhaal buiten het 'Nick-plot' was niet interessant, het kwam veel te snel na HS8 en 9 waardoor er veel 'schrijversvermoeidheod' was en gewoon enorm veel algehele onduidelijkheid en plotholes waar omheen geschreven moest worden.

Je hebt gelijk dat de bovenstaande dingen enorm jammer zijn dat we het niet het niet hebben kunnen afmaken (Nick was in HS10 zo veel beter dan in HS8), maar dit was hem gewoon duidelijk niet en had hem ook nooit kunnen worden. Hoe leuk het idee ook klinkt.

Gesponsorde inhoud

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 5 van 10]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Permissies van dit forum: