Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Para's TP Hongerspelen rankingtopic

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down  Bericht [Pagina 3 van 10]

31 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op di 04 nov 2014, 00:10

Prins Para Vanilla

Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Badguys
20 - Para (HS12)
Oke ik begin meteen met een verrassende keuze. Para is geen typische badguy. Hij heeft niemand vermoord, hij is grappig en gek en dus een goodguy toch? Maar lees HS12 nog eens, en let goed op Para. Para is gemeen, en harteloos. De gevoelens en levens van andere mensen boeien hem oprecht niets. Hij geniet ervan als mensen ruzie maken, hij houdt bewust informatie achter in de wetenschap dat hij daarmee anderen in gevaar brengt, hij liet Flappie onschuldig in de gevangenis zitten, hij stookte Chris op tegen Ulysses en later tegen Tosti, hij was behoorlijk gemeen tegen Tufmans… In mijn ogen ben je dan best wel een badguy.

19 - Lucoshi (HS4)
Oke Lucoshi vind ik moeilijk te plaatsen. HS4 heeft geen echte badguys omdat je alles constant door andere ogen ziet. Voor Fisico & Lazerstraal is team Blauw slecht, voor team Blauw is team Geel slecht, voor team Geel is team Groen slecht, voor team Groen is team Rood slecht… Iedereen is slecht, maar iedereen is ook sympathiek. Dat neemt niet weg dat Lucoshi deze Hongerspelen 6 doden op zijn naam had staan waarvan niet 1 uit zelfverdediging of zelfs maar wraak. Dan ben je een badguy in mijn boekje.

18 - Timtamtom (HS2)
Ik heb Timtamtom al uitgelegd in mijn vorige lijstje. Hij is een beetje vergelijkbaar met HS8-WM: iedereen ziet hem als een grote badguy, maar hij doet eigenlijk niets slechts ofzo. 18e plaats wegens nostalgie.

17 - Noémie (HS12)
Tja, Noémie is zeer zeker een badguy, en ze is zeer zeker geen goede badguy. Ze vermoord JiHawk en… dat was het? Een badgirl die haar enige misdaad in het allereerste verhaaltje van de Hongerspelen begaat (of nouja, misdaad… Ze vermoord een speler uit een ander team bij het gevecht bij de Hoorn. Dat doet iedereen) verdient niet veel hoger dan 17.

16 - WM (HS3)
HS3 was by far de minst sympathieke Hongerspelen ooit. Letterlijk ieder personage, van hoofdrol tot paperclip, was een klootzak. WM was daar geen uitzondering op, maar daar waar types als T.G en Lucoshi nog deden alsof ze sympathiek waren was M gewoon een klootzak. Dat is leuk voor een plaatsje in deze top 20 maar verder was hij niet heel memorabel ofzo dus ach.

15 - WM-Lennard-Tuffie (HS4)
Ja oke ik speel hier een beetje vals maar dit is gewoon een drietal dat je niet apart hoort te benoemen. Zoals hierboven bij Lucoshi al staat, is HS4 een beetje ingewikkeld qua goed en slecht, maar de 3 musketiers waren toch wel de grootste dreiging. Ze waren heel aardig tegen elkaar, maar verder vermoordde en beroofde ze iedereen die ze tegen kwamen. En ze waren er trots op. Mogelijk het best functionerende team ooit.

14 - Vygan (HS9)
Vygan is een beetje een kruising tussen Ulysses en Tuffie uit HS12. In het begin is hij alleen irritant, maar dan gaat hij samenwerken met WM. En op dat moment is Vygan de gestoorde en WM de gecontroleerde van het tweetal. Vygan’s moord op Lazerstraal is tamelijk slecht, en er was een constante dreiging als hij in de buurt was, maar hij was ook een beetje een Daffy. En hij ging dood omdat hij te snel dronk, en WM het niet nodig vond om hem te redden. Een leuke tijdelijke badguy, maar de concurrentie in HS9 was te groot.

13 - Chris (HS12)
Ja ik zet Chris op 13 in mijn top 20 beste badguys. Chris was best sympathiek, hij was een uitstekende tribuut, maar laten we wel wezen: hij was écht een badguy. Zelfs als we eventjes wegdenken dat hij zijn eigen teamgenoten liet vermoorden omdat hij ze nutteloos vond, was zijn gedrag tegenover met name Ulysses tot aan de dood van T.G ontzettend gemeen en onterecht. Een goed geschreven, sympathieke badguy, maar desalniettemin een badguy.

12 - Tosti (HS12)
Voor Tosti geld hetzelfde als voor Chris, alleen dan nog net ietsje erger omdat Tosti nog minder subtiel was. Het boeide hem oprecht niet dat Henk en Flappie mogelijk dood waren, en dat liet hij blijken. Hij liet Pokéfan neerschieten door Chris, en stuurde Leticia rechtstreeks het graf in. En hij vermoordde een hulpeloze UNF, en vertelde daar vol trots over. Ik hou van Chris en Tosti in het middenstuk. Ze zijn echt heerlijk slecht zonder onsympathiek te worden.

11 - Ulysses (HS6)
Ulysses valt net buiten de top 10 om de simpele reden dat hij helemaal niet zoveel slechts gedaan heeft. Hij vermoorde Para (die hem vlak daarvoor ook had proberen te vermoorden), verraadde Necrodeus pas toen er nog maar 4 tributen over waren, vermoorde Koops uit zelfverdediging en probeerde Tuffie te doden in de finale (no shit). Maar toch… De flair waarmee hij het deed maakt hem een badguy. Alles na Ulysses’ schijndood is geweldig. Hij vermoord Para en Necrodeus op zo’n heerlijke manier, dat HS6 bijna de moeite van het teruglezen waard wordt. Bijna.

10 - Lucoshi (HS2)
Lucoshi zat in HS2 en is daardoor geen goed uitgewerkt personage, maar hij was opzich wel een goede badguy. Een gevaarlijke tribuut, en vooral een harteloze tribuut. Hij vermoord Para, zijn broer, puur omdat hij hem toevallig tegenkomt. T.G probeert hem daarmee te chanteren ofzo, en het boeit hem echt geen ene fuck. Een korte maar krachtige badguy.

9 - Tuffie (HS12)
Tuffie was zoveel leuker toen je nog kon fantaseren over het feit dat hij misschien een badguy was. De opbouw naar Tuffie was heerlijk, maar zodra de onthulling kwam werd het een grote teleurstelling, tot het moment waarop ik hem, in waarschijnlijk de slechts geschreven dood sinds Sushi niet meer meeschrijft, maar gewoon heb verwijderd uit de Hongerspelen. Toch een 9e plaats vanwege de build-up en de coole verhaallijn. Tuffie had een betere badguy kunnen zijn als zijn karakter interessanter was geweest.

8 - JiHawk (HS8)
Ik heb dit al gezegd in mijn lijstje van HS8: JiHawk had dé badguy van HS8 kunnen zijn als een bepaalde presentator er niet was geweest. JiHawk was sneaky, manipulatief, harteloos… En natuurlijk ontzettend stom, omdat Lucoshi zo snel mogelijk de Hitomi-NMU finale wilde schrijven en daardoor JiHawk’s dood afraffelde. Toch verdient JiHawk hier een plaatsje.

7 - Fisico (HS8)
Oke deze klinkt misschien onverwacht, maar laten we naar de feiten kijken: Fisico kwam voor in 6 verhaaltjes. In 4 daarvan vermoorde hij iemand. In 1 keek hij toe hoe iemand vermoord werd, en in de laatste werd hij vermoord terwijl hij op het punt stond iemand te vermoorden. En dat alles niet uit zelfverdediging of wraak, of zelfs in een eerlijk gevecht. Fisico vermoorde letterlijk iedere tribuut die hij tegenkwam, om de simpele reden dat hij graag mensen vermoorde met zijn zelfgemaakte wapens. Dan kun je nog zo jofel op je panfluit spelen, in mijn boekje ben je dan een echte badguy.

6 - Para (HS2)
Een goede badguy moet intrigerend zijn om over te lezen, een constante dreiging vormen voor alle andere tributen en genieten van de slechte dingen die hij doet. HS2 Para is het prototype van een goede badguy. De enige reden dat hij niet hoger staat, is omdat het HS2 was en para dus maar in 4 verhaaltjes zat waarvan minstens 1 uit 5 zinnen bestond ofzo.

5 - Tosti (HS3)
De enige winnaar in deze lijst. In een Hongerspelen die vol zat met onsympathieke personages, was Tosti een van de grootste badguys. Hij was gemeen, manipulatief, bedreigend en ongelofelijk sterk. Hij had zijn tegenstanders precies waar hij ze hebben wilde, en was in theorie een terechte winnaar. Alleen tja… Die finale. Laten we alsjeblieft doen alsof dat nooit gebeurd is. Laten we HS3 herschrijven en het laatste verhaaltje simpelweg vervangen door “Tosti grijnsde, viste zijn boog uit het water en schoot Para door zijn hoofd. Een kanonschot klonk: Tosti was de winnaar van de 3e Hongerspelen!” Ofzo.

4 - Flappie (HS12)
WAT? WAAAAT? Ja. Dit is geen lijst van beste personages. Dit is een lijst van beste badguys. En laten we wel wezen: Flappie heeft eigenlijk helemaal niet zoveel écht slechte dingen gedaan. Hij was heerlijk manipulatief, harteloos, sadistisch, cynisch en gemeen, maar qua daadwerkelijke acties staat hij ongeveer gelijk met HS6-Ulysses. En daarnaast: je kon met Flappie gewoonweg een zinnig gesprek voeren. Flappie deed soms goede dingen (hij redde Noémie, hij redde WM en Jolien, hij liet Para in leven…) Hij is zeer zeker een van de 4 beste badguys ooit, maar niet dé beste.

3 - Para (HS3)
Ja ik weet dat WM het hier sowieso niet mee eens is, maar HS3 Para was écht een goede badguy. Als je tenminste eventjes alle kutgein die in HS3 werd uitgehaald door de niet oplettende schrijvers wegdenkt. Hij vermoorde Fisico2 zonder enig idee te hebben wie het was, gewoon puur omdat hij een zak zag liggen en zin had om te steken. Hij bedreigde T.G meerdere malen. Hij en Oshi doodde samen Kevin en Goomuin en de walrussen. Hij vermoorde zijn eigen broer zonder een seconde te twijfelen en zonder er spijt voor te voelen. Hij verliet zijn team en keerde vervolgens terug door zijn eigen teamgenoot Raceneus te vermoorden. En ondanks alles kreeg hij het toch voor elkaar dat T.G hem vertrouwde. En toen stak hij T.G letterlijk een mes in de rug, ondanks dat ze basically gewonnen hadden, puur omdat hij de overwinning niet met T.G wilde delen. En dat werd zijn ondergang.

2 - NMU (HS8)
WAT? WAAAAAT? Ja, ik zet NMU niet op 1. NMU is een heerlijk personage, een heerlijke badguy, maar hij mist iets wat de nummer 1 wel heeft: de constante dreiging. NMU was sneaky, deed zich anders voor dan hij was, en pleegde dus eigenlijk heel laffe moorden, hoe awesome ze ook waren. Als HS10 canon was geweest had hij wellicht op 1 kunnen staan, maar dat is het niet dus NMU blijft lekker hier op 2.

1 - WM (HS9)

Tja. Kijk, WM was niet mijn favoriete personage. Maar hij was by far de beste badguy. Basically was HS9 3 teams vs WM. En WM had nog bijna gewonnen ook. Geen enkele tribuut was zo gevaarlijk als hij. De tweede helft van HS9 was gewoonweg écht spannend om te lezen, omdat je gewoon zelf bang werd van WM. Bang dat hij ineens weer zou verschijnen, en iets vreselijks zou gaan doen. En dan heb ik het nu nog over de verhaaltjes voor Adje’s dood. De laatste verhaaltjes van HS9 doen de gemiddelde horrorfilm verbleken. Is hij goed geschreven? Ja en nee. Hij is niet goed geschreven omdat hij te vaak van persoonlijkheid wisselt, maar ieder van die persoonlijkheden is geweldig geschreven. Ik hoop oprecht dat WM voor altijd op nr 1 blijft staan in deze ranking, want een nog ergere tribuut kan ik niet aan

De anderen doe ik morgen wel.

Profiel bekijken http://www.xnxx.com/c/Lesbian-26

32 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op di 04 nov 2014, 10:27

Prins Para Vanilla

Enn de goodguys:
20 - Hitomi (HS6)
Zoals ik in mijn HS2-lijstje al zei, is Hitomi een naam die tussen HS2 en HS8 eigenlijk een soort verhaallijn heeft lopen. HS6-Hitomi is de directe voorloopster van HS8-Hitomi. Zelfde karakter, andere afloop. Deze Hitomi had een leuke underdog-winnaar kunnen worden, maar helaas werd ze slechts 9e. Desalniettemin een leuk personage in een verder weinig memorabele Hongerspelen.

19 - WM (HS2)
WM was gewoon de typische saaie goodguy waar we met zijn allen voor moesten juichen, en toen stopte WM met schrijven en werd WM zo’n beetje genegeerd en ging hij uiteindelijk dood door een steen. Maar in de eerste helft is WM gelijkwaardig aan T.G, en als hij HS2 had gewonnen had ik daar best mee kunnen leven.

18 - T.G (HS4)
Ik ga de situatie in HS4 niet nogmaals uitleggen. Voor Fisico en Lazerstraal was T.G misschien een soort badguy, maar in principe was het een goede kerel. Hij was trouw aan Sushi, hij behandelde Koops aardig, hij had heel veel spijt van zijn moord op Roosjuh en hij had zelfs enigszins begrip voor Fisico en Lazerstraal. En iedereen die zijn aardsvijand uit zijn lijden verlost en vervolgens heldhaftig Jack Sparrow nadoet en met de draak ten onder gaat, is een goodguy.

17 - Jolien (HS9)
Tja… Jolien was een goodguy/girl. Ze was sympathiek, sterk, grappig, leuk om over te lezen en godverdomme een bijpersonage dat nooit de finale had mogen bereiken. Maar goed. Iedereen die het tegen WM opneemt en wint verdient een plekje op deze lijst.

16 - Necrodeus (HS6)
Necrodeus was een vriendelijke ende charismatische manskerel, en een leuke underdog. Hij wilde wraak nemen voor de dood van Dobbelsteen, en die verhaallijn was een soort voorloper op Adje vs WM uit HS9 maar dan al na 5 verhaaltjes opgelost omdat Necrodeus inderdaad wraak anm. Daarna werd hij de sidekick van Ulysses, en als je naast Ulysses staat lijk je al snel saai. Maar Necrodeus was wel sympathiek en leuk om over te lezen dus ach.

15 - Tuffie (HS6)
Oke nog 1 uit HS6 dan. Tuffie is een van mijn favoriete winnaars. Tuffie is nooit een underdog geweest. Hij was simpelweg de beste, sterkste tribuut. Hij vermoorde alleen wanneer dat nodig was, liet onschuldige mensen in leven als hij de kans kreeg en heeft volledig op eigen kracht de finale bereikt, met vrijwel alle wapens in zijn bezit.

14 - Para (HS9)
Para is ongeveer vergelijkbaar met Tuffie hierboven alleen dan als bijpersonage dat niet gewonnen heeft. Para was de beste vechter uit het sympathiekste team. Hij was sarcastisch, grappig, loyaal en dus gewoon een goodguy. En als je als Para zijnde een goodguy bent, verdien je het sowieso op deze lijst te komen want de gemiddelde Para is een klootzak.

13 - Ulysses (HS12)
Als Chris, Para en Tosti uit HS12 badguys zijn, dan moet Ulysses wel een goodguy zijn. Een van de minst sympathieke goodguys ooit, maar desalniettemin een goodguy. Iemand die probeerde goed te doen, van waarde te zijn voor het team en daar keer op keer in mislukte. EN uitweindelijk werd hij toch nog de grote held door aartsrivaal Chris te redden en samen met hem de finale te halen, waarin hij stierf doordat hij trouw was aan de niksnut die hem de halve spelen achtervolgd had. Een bijzondere maar verdiende goodguy.

12 - T.G (HS12)
T.G offerde zijn leven op in het belang van zijn team. Dan maakt het niet uit dat hij tijdelijk instemde met het plan om de zwakke teamleden te laten vermoorden, als je zoiets doet hoor je in dit lijstje.

11 - Hitomi (HS9)
Ja Hitomi is een beetje ingewikkeld omdat ze tegen de tijd dat ze dood ging een soort moffenhoer was geworden, maar ze was de centrale goodguy in de Plan Hitomi verhaallijn en dat is de beste reeks verhaaltjes van alle Hongerspelen bij elkaar dus Hitomi verdient haar plaats op deze lijst. Een personage dat een negatieve ontwikkeling doormaakte, maar op haar hoogtepunt toch echt de persoon was waarvan iedereen hoopte dat ze zou winnen.

10 - Para (HS4)
Para vermoorde de schattige puppy Koopalingsfan, en toch staat hij op deze lijst. Hij staat zelfs in mijn top 10. Dan moet je wel iets héél goeds gedaan hebben, toch? Dat klopt. Para was de leider van team Geel, een team met voedseltekort en een ernstig verzwakte tribuut. En wat deed Para? Hij zorgde dat zijn teamgenoten eten kregen en veilig waren, en verhongerde zelf. Vergelijkbaar met HS12-T.G offerde hij zichzelf op voor zijn team, maar daar waar T.G dit deed in een reflex, was et bij Para een lang, pijnlijk proces waarvan hij de gevolgen wist. Een echte held.

9 - Necrodeus (HS9)
Necrodeus was saai natuurlijk, maar hij was wel een goodguy. Hij had zo T.G kunnen heten. Necrodeus heeft weinig kwaadaardigs gedaan, was altijd goed voor zijn teamgenoten en oja, hij stak zichzelf in zijn buik om Para en Jolien te redden. Welkom op de 9e plaats, Necro!

8 - Hitomi (HS8)
Ja ik zou Hitomi graag hoger zetten maar ze heeft basically Goomuin de dood in geschreeuwd weet je. Hitomi was een goodgirl en een mooie winnares, maar Goomuin was de held van hun verhaallijn.

7 - Jolien (HS12)
Jolien was een goodguy, want Noémie was slecht. Daarmee is eigenlijk alles wel gezegd. Jolien was de centrale persoon van de eerste helft van HS12, totdat WM haar mojo stal en Jolien er puur nog bij was voor de gezelligheid ofzo.

6 - Adje (HS9)
Oke is er iemand ter wereld die er niet blindelings vanuit ging dat Adje HS9 zou winnen? Hij was de underdog der underdogs. De hele Hongerspelen draaide om zijn wraak op WM voor de dood van Noémie. Hij had een huisdier. Hij redde zijn team toen deze werden aangevallen door team Blauw. EN toen kwam Plan Hitomi en werd Adje minder goodguy en veel interessanter en toen ging hij dood. Als Adje HS9 gewonnen had, had hij bovenaan gestaan.

5 - Sushi (HS8)
Sushi was de meest standaard goodguy van HS8, en daarom natuurlijk veel saaier dan de rest van HS8. Toch was hij een echte goodguy, een vrij sterke tribuut en had hij een mooie verhaallijn. Enn HS12 helpt ook wel een beetje. Een beetje veel. Hoe hij Noémie en WM beschermde tijdens zijn leven is gewoon mooi en laat zien dat Sushi echt een goed persoon was.

4 - Goomuin (HS8)
Ja, Goomuin was dé goodguy van HS8 en staat in de top 4 beste goodguys ooit. Tijdens het schrijven had ik niets met Goomuin, maar als je het terugleest is hij geweldig. De gepeste, dikke jongen die uitgerekend in de Hongerspelen eindelijk geluk vind, en wanneer dat geluk hem wordt afgenomen zelfmoord pleegt. Goomuin was sympathiek, en je hoopte dat Goomuin gelukkig zou blijven. Helaas mocht het niet zo zijn, waardoor hij de laatste niet-winnaar op dit lijstje wordt.

3 - Fisico-Lazerstraal (HS4)
Ik speel weer vals. Je kunt deze twee nauwelijks apart benoemen. Fisico en Lazerstraal hebben in heel hun leven nooit iets onsympathieks gedaan. Ze waren het ultieme goed in een verder volledig grijze Arena. Je kunt de finale van HS4 een anticlimax noemen, maar je gunde het Fisico en Lazerstraal wel. Je hoopte dat ze bij elkaar konden blijven. Naar mijn mening nog steeds de beste liefdesverhaallijn in alle Hongerspelen. En dan sterft Lazerstraal (godverdomme Fisico had moeten sterven L) en dan is de wereld voorgoed verpest ofzo.

2 - WM (HS12)
WM is de best geschreven goodguy en ik heb echt zitten twijfelen of ik hem op 1 moest zetten maar toch… Als Chris had gewonnen, hadden we daar ook mee kunnen leven, dus was WM niet dé goodguy. Toch was WM sympathiek, met een geweldige ontwikkeling, een interessant achtergrondverhaal en een oprecht goed karakter. Hij deed slechte dingen, maar dat deed hij uit liefde voor zijn oude vriend. En hij verachtte zichzelf vanwege de dingen die hij deed. En hij weigerde Chris te doden, ook al zou de moord op Chris betekenen dat hij zou winnen. WM was een heerlijke goodguy en het wordt moeilijk om daar aan te tippen.

1 - T.G (HS2)

Maar toch wordt eraan getipt. Voor mij is niet 1 goodguy ooit nog zo goodguyerig geworden als T.G was. Hij was de eerste winnaar, een echte underdog winnaar die ervoor gezorgd heeft dat alle andere underdogs minder kans maken om te winnen omdat dat als een herhaling van T.G voelt. Hij was de Katniss van HS2. Je wist dat hij ging winnen. Je wilde ook dat hij ging winnen. En hij won. Was T.G beter geschreven dan WM? Misschien niet, maar juist daardoor is hij minder grijs dan WM was. T.G is 100% een goodguy, en puur uit nostalgische overwegingen zal nooit iemand anders hier op 1 komen.

33 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op di 18 nov 2014, 13:08

Prins Para Vanilla

Verhaallijnen
10 - Fisico-Lazerstraal (HS4)
Ja oke dit is een beetje zelfgeilen omdat, op de finale en 1 ander verhaaltje na, deze volledige verhaallijn door mij geschreven is. Maar het was ook gewoon leuk! De eerste liefdesverhaallijn, waarna er nog velen zouden volgen. De eerste keer dat personages die niet vernoemd waren naar de schrijvers (Tosti, Lucoshi, T.G, Tuffie, Para en nog een keer Tosti!) de finale haalde. Romeo & Julia in de Hongerspelen! Er had natuurlijk veel meer uitgehaald kunnen worden door ze eerder het kasteel uit te halen en met hun teams in aanraking te brengen, maar door het tempo waarin in HS4 mensen werden vermoord zaten we al bij de laatste 5 voordat ik daar de kans voor kreeg ofzo. Met het oog op HS14 die hopelijk ooit afgemaakt zal worden is het altijd goed om deze verhaallijn nog eens onder de aandacht tebrengen, dus nr 10 it is!

9 - Hitomi-Ulysses-Goomuin (HS8)
Ik zit een beetje in dubio wat deze verhaallijn betreft. Kijk, het is namelijk een leuke verhaallijn. Maar hij is vreselijk geschreven. Waarom? Omdat er niet 1 verhaaltje is, niet 1, waarin we Hitomi, Ulysses en Goomuin daadwerkelijk gelukkig zien zijn op het schipwrak. We zien hoe Goomuin wakker wordt, en in het volgende verhaaltje komt Para aan op het eiland. Er wordt daarna wel verwezen naar het feit dat er in de tussentijd allerlei gezelligheid was, maar we zien het niet. Als ik mijn herschreven ranking als canon zou rekenen, zou deze verhaallijn wss top 5 materiaal zijn.

8 - Dood van Ulysses (HS6)
HS6 is een verschrikkelijk slecht geschreven kutverhaal, maar deze reeks van ca 4 verhaaltjes maakt alles goed. Ulysses was constant het boeiendste personage van die Hongerspelen, en het was dan ook verschrikkelijk toen hij ineens vermoord werd alsof het slachtvoer was. Maar toen bleek hij nog te leven. En toen vermoorde hij Para en Necrodeus in 2 van mijn favoriete verhaaltjes ooit. En hij werd finalist. De manier hoe Ulysses zich ontpopte van dooie tot sassy badguy was heerlijk, en is ook echt de enige reden waarom mensen ooit moeten overwegen om HS6 terug te lezen.

7 - WM (HS12)
Ik heb lang zitten twijfelen in hoeverre dit een aparte verhaallijn was, omdat de verhaallijnen in HS12 nogal verweven waren met elkaar. Maar ik noem hem toch lekker apart. Voor de mensen die vergeten zijn waar het over gaat: WM zat in team Blauw. Hij was de beste vriend van Sushi uit HS8, en had zich als doel gesteld om Sushi’s zus Noémie te beschermen. Wat volgt is een hele Hongerspelen met WM die in tweestrijd zit tussen zijn belofte aan de ene kant en zijn morele overwegingen aan de andere kant. WM maakt een van de mooiste, meest realistische ontwikkelingen door die we ooit in de Hongerspelen hebben gezien, en doordat hij uiteindelijk als winnaar de Arena verlaat is dit met recht een van de beste verhaallijnen.

6 - WM vs Pokéfan (HS9)
Dit is een vrij kort verhaallijntje in HS9, maar daarom niet minder memorabel. Het begint allemaal met een van mijn favoriete plottwists ooit: Pokéfan besluit midden in de nacht muiterij te plegen en leider WM uit het team te zetten. Vervolgens besluit WM wraak te nemen. Hij manipuleert twee paperclips om hem te vertrouwen en zo terug te kunnen keren in team Geel. Wat ik zo leuk vind aan deze verhaallijn is het feit dat ondanks dat je Pokéfan best als badguy kan classificeren, je toch echt aan zijn kant staat. WM is by far de minst sympathieke combinatie van twee hoofdletters in de geschiedenis. Alles wijst er dus op dat Pokéfan uiteindelijk zichzelf zal bewijzen en het vertrouwen van zijn teamgenoten terug winnen. Maar dat gebeurt niet. Deze verhaallijn eindigt op de meest onverwachte (en destijds super frustrerende) manier ooit: WM dood Pokéfan. Zonder gevecht, zonder gesprek, zonder dat Pokéfan de kans heeft gekregen om zijn naam te zuiveren. Gewoon bam, dood. Ik kan er niets aan doen. Hoe vreselijk ik de verhaallijn destijds ook vond, en hoe schadelijk het einde dan ook is voor het verdere verloop van team Geel, het is een van mijn favoriete verhaallijntjes ooit. 

5 - NMU (HS8)
Ja weet je, ik weet niet of dit echt als verhaallijn geldt. Maar we doen eventjes alsof. Het verhaal van NMU is, was en zal altijd een van de beste dingen uit de Hongerspelen blijven. Van bizarre presentator naar allemansvriend op een boot naar geraffineerde badguy. Alles wat NMU deed in deze Hongerspelen (oke, met mogelijke uitzondering van het JiHawk verhaaltje dan…) was puur goud. Je houdt van hem wanneer hij de maffe presentator is, je houdt van hem wanneer hij de maffe presentator met een boot is en je houdt van hem wanneer hij de maffe presentator met een boot is die stiekem een van de grootste badguys in de geschiedenis is. Het feit dat je nooit zelfs maar 1 seconde iets door zijn ogen ziet, maakt hem nog 10 keer beter. NMU is geen hoofdpersonage, hij is een bijpersoon in de verhaallijnen van de andere. En hij is natuurlijk de grote badguy blijkt aan het einde. Zoals ik bij mijn HS8-lijstje al zei: NMU lijkt nu wss overrated, maar als je HS8 terugleest en eventjes bedenkt dat niemand wist dat NMU uiteindelijk de badguy zou worden, dan kun je niet anders dan toegeven dat hij voor altijd de absolute nummer 1 is. En alleen al daarom verdient hij een plaats in deze lijst.

4 - Flappie vs Tuffie (HS12)
Ah, Flappie vs Tuffie. Hoe deze verhaallijn zich ontwikkelde was heerlijk (iig tot aan het einde, dat was een beetje jammerig.) Kijk, Flappie was een heerlijke badguy. En Tuffie kon een leuke badguy worden. En tot dan toe hadden die twee niets met elkaar te maken. En toen kwam ineens de grote onthulling: Tuffie had de moorden gepleegd waarvoor Flappie de bak in was gedraaid. En toen bleek NMU er óók nog bij betrokken te zijn geweest. En toen Para óók. En op de een of andere vage manier kwam de harteloze, sadistische massamoordenaar Flappie als een soort sympathieke underdog over in deze verhaallijn, zonder zijn karakter te verliezen. Het enige wat mij tegenhoudt om deze verhaallijn hoger te zetten is de matige afloop en het nog matigere karakter van Tuffie.

3 - Chris & Tosti (HS12)
Ja, dit is de beste verhaallijn van HS12. Niet WM, niet Flappie, nee. Het verhaal van Chris en Tosti. En Ulysses. Die hoort er eigenlijk ook bij, want zijn bijdrage aan deze verhaallijn was cruciaal voor het succes. Laat me de verhaallijn nog 1 keertje kort voor jullie samenvatten: De sympathieke, rechtvaardige harde werker Chris uit team Geel ergert zich aan zijn arrogante teamgenoot Ulysses, niet in de laatste plaats omdat Ulysses arrogantie ervoor zorgde dat twee tributen van team Geel vermoord werden door tributen van het harmonieuze team Rood, onder leiding van Tosti, een van de meest capabele leiders ooit. Chris haalt leider T.G over om Ulysses uit het team te zetten, en alles is weer goed in de wereld. En dan komt de grote plottwist: Chris en Tosti blijken al sinds het begin van de Hongerspelen samen te werken. Chris heeft Tosti toestemming gegeven om Raceneus te doden. Chris en Tosti zijn van plan om hun zwakkere teamgenoten op te offeren en samen met Para, Sushi, Lucoshi en eventueel T.G een nieuw team te vormen. En vervolgens zien we hoe Tosti Leticia en Pokéfan harteloos naar de slachtbank leidt. En dan komt het grote moment waarop de twee teams samen gaan komen om een nieuw team te vormen, en uitgerekend op dat moment komt Ulysses terug. In een poging zijn eer te herstellen redt Ulysses zijn aartsvijand Chris uit de dreiging van Lucoshi. Denkt hij. De moord op Lucoshi is zo’n geweldig Daffy Duck moment. Wat er daarna allemaal nog gebeurt is teveel om op te noemen, maar het komt er op neer dat het allemaal puur goud is en dat Chris en Ulysses uiteindelijk als laatste twee over blijven, en daadwerkelijk een mooie vriendschap vormen. Deze verhaallijn zat gewoon zo goed in elkaar, had zoveel onverwachte twists én had ook nog een zeer bevredigend einde, dus een verdiende 3e plaats.

2 - Rood & Blauw vs Rebellen (HS3)
Ja, je leest het goed. Een verhaallijn uit HS3 staat op de tweede plaats van mijn top 10 beste verhaallijnen. Deal with it. De verhaallijn van HS3 is uniek, alleen al om het feit dat er simpelweg maar 1 verhaallijn in die Hongerspelen was. En wat voor een! HS3 begint nogal sloom en slecht, maar alles veranderde toen de vuurnatie aanviel toen er voor de eerste keer een confrontatie kwam tussen de leiders van beide teams. Eventjes de situatie voor jullie: Para en Lucoshi zijn twee broers. Para zit in het team van T.G, Lucoshi in het team van Tosti. Lucoshi heeft Tuffie uit T.G’s team verwond, maar is vervolgens door Para gered uit de klauwen (hihi)  van een boze Selletje. Para bedreigd T.G om Lucoshi toe te laten in hun team. Ondertussen heeft team Tosti Timtamtom bedreigd om over te stappen naar hun kant. En dan begint de lol. T.G, Para, Lucoshi en Fisico gaan Tuffie zoeken. Ze vinden hem. Tuffie wil wraak op Lucoshi. Dan wordt Fisico neergeschoten door Timtamtom. Dan komt Tosti eraan, in een van de meest specatculaire en coole entrees die enig personage ooit gemaakt heeft. Dan wil Tuffie Lucoshi aanvallen, en wordt hij tegengehouden door T.G. Dan vermoorden Para en Oshi samen Timtamtom, en besluiten samen een nieuw team te vormen. Dan vechten Tuffie en SM64 met elkaar en lijken ze beide dood te zijn. En zijn T.G, Tosti en WM ineens met zijn drieën over. En wordt T.G door Tosti onder druk gezet om met hen samen te werken om de rebellen te verslaan. Wat volgt is een reeks verhaaltjes waarin de Rebellen de Hongerspelen ownen, terwijl het samengevoegde team (dat versterking krijgt van 3 paperclips en SM64 van Nazareth) heerlijke onderhuidse spanning heeft. En tot slot het grootste gevecht in de geschiedenis van de Hongerspelen. In 1 gevecht, uitgesmeerd over maarliefst 9 verhaaltjes, worden 8 personages gedood, waarvan sommigen op briljante wijze, tot uiteindelijk alleen Tosti overblijft. Ik ga niet nog een keer zeiken over de finale, jullie weten mijn mening daarover. Maar tegenover die finale staat de dood van T.G, en dat verhaaltje alleen is eigenlijk al genoeg om HS3 onsterfelijk te maken. Het feit dat dit alles zich afspeelt in de sneeuw helpt btw ook wel aan de unieke sfeer. We hebben meer 1-thema-arena’s nodig.

1 - Plan Hitomi (HS9)
Haha wie had dit ooit verwacht?? Ik vind het ergens wel bijzonder dat mijn twee favoriete verhaallijnen komen uit Hongerspelen waaraan ik zelf niet heb meegeschreven. Ik vermoed dat het feit dat ik deze Spelen alleen maar meelas wel iets toevoegde aan de beleving. Want man man man, Plan Hitomi was een beleving. Dat is het nog steeds. Het maakt niet uit hoevaak ik die verhaallijn leest, hij blijft me boeien. Oke, laat ik de verhaallijn even kort samenvatten: Adje is verliefd op Noémie. Noémie wordt bij de Hoorn vermoord door WM. Adje wil wraak op WM. Na eventjes te hebben gepicknickt met een konijn ofzo (ik heb oprecht geen idee wat de toegevoegde waarde van de “Adje-in-zijn-eentje” stukjes was), keert Adje terug naar zijn team. Met een plan. Tijdens de trainingen was het Adje opgevallen dat WM verliefd was nee wacht dat hij Hitomi leuk vond..? Oke, tijdens de trainingen was het Adje opgevallen dat WM Hitomi geil vond. Dus wil hij dat Hitomi infiltreerd in het team van WM, om WM te doden. Wat volgt is de beste verhaallijn ooit. Ooit. Vanaf het moment dat Adje zijn plan bekend maakt, tot het moment dat hij sterft, is deze verhaallijn briljant geschreven. Er vallen heel weinig dooien (UNF en Tuffie zijn al vrij snel de pijp uit en waren toch paperclips, en verder hebben we alleen Vygan en JiHawk, beide ook nog redelijk aan het begin van de verhaallijn). De stukjes in team Groen als Hitomi nog geïnfiltreerd is zijn ontzettend mooi door de interactie tussen de drie manenn, maar het is pas wanneer WM ontdekt wat er aan de hand is dat het écht goed wordt. Ik heb het geteld, en er zitten maarliefst 16 WM vs  team groen verhaaltjes tussen de dood van JiHawk en de dood van Adje. 16 verhaaltjes over de achtervolging en de strijd tussen WM en Adje. Adje die uiteindelijk doordraait en Hitomi wil doden. Hitomi die dreigt zelfmoord te plegen. Adje die de kans heeft WM te doden, maar te lang wacht. Leider Lucoshi die door zowel Adje als WM slechts als pion gezien wordt. Adje en Hitomi die wegvluchten als WM vast komt te zitten in de brand. En dan het angstaanjagende stuk als een bloeddorstige WM volledig verschroeid uit de bossen komt, klaar om wraak te nemen. En we weten allemaal wat er dan gebeurd. Adje gaat dood, WM wordt het creepy broertje van Koops, Hitomi wordt een paperclip en Jolien wint de Hongerspelen. Er zij heel veel redenen waarom HS9 niet mijn favoriet is, maar deze verhaallijn is en blijft geweldig. Ik denk dat ik hem dalijk weer eens ga lezen.

34 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op di 18 nov 2014, 16:21

Olivier Vanilla

Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
o wauw, mijn hele top 10 verhaallijnen zou echt hs12 zijn

en tosti en chris de beste verhaallijn van hs12? shame on you! Als je een geel verhaallijn op 1 zet, doe dan iig Chis en Uly

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats
Profiel bekijken http://www.toadplaza.com

35 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op di 18 nov 2014, 16:44

Prins Para Vanilla

Ja maar dat komt omdat jij HS12 geil bent en alles wat voor HS8 geschreven is je niets boeit. Hoe wil je trouwens 10 verhaallijnen uit HS12 halen? Tenzij je dingen als Jolien/Adje en Para/Spin gaat meerekenen ofzo...

En ik zie Chris/Tosti/Uly als 1 verhaallijn basically (zoals je, als je daadwerkelijk mijn post fatsoenlijk gelezen had zou hebben geweten), maar Chris/Tosti is imo het hoogtepunt van die verhaallijn.

36 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op wo 19 nov 2014, 10:23

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Nu ik het zo teruglees merk ik inderdaad dat de WM vs Pokéfan-verhaallijn in feite heel veel meer had kunnen zijn en dat de dood van Pokéfan een enorme dooddoener is. Ik schreef Pokéfan destijds dood omdat ik hem zelf niet zo interessant vond en dacht dat het verhaal wel zonder hem kon, maar achteraf gezien was het een hele domme beslissing, aangezien er enorm veel potentie mee verloren gaat en het bovendien leidt tot het ontstaan van het beruchte papercliptrio 'Tosti-Roosjuh-Lyne'. Misschien moeten we heel HS9 maar gewoon herschrijven vanaf het verhaaltje dat vooraf gaat aan Pokéfan's dood of zo :'') .

Profiel bekijken

37 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op wo 19 nov 2014, 11:29

Olivier Vanilla

Ja of we doen dat gewoon niet. Poke-Fan is wel degelijk enorme verloren potentie maar juist dat is wat een HS nodig heeft, een boeiend personage wat vroeg dood ging op zijn hoogtepunt. Laat je zo lekker fantaseren over 'wat-als'. Wie weet was Poke-fan later een paperclip geworden Razz. Hetzelfde geldt voor 'verloren potentie' als Leticia in HS12. Daarbij, WM kon zich daarna lekker vol focussen op Adje, en daar kwam Plan Hitomi uit en dat was wel degelijk een heel boeiende storyline Razz

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats

38 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op wo 19 nov 2014, 12:43

Prins Para Vanilla

T.G schreef:Nu ik het zo teruglees merk ik inderdaad dat de WM vs Pokéfan-verhaallijn in feite heel veel meer had kunnen zijn en dat de dood van Pokéfan een enorme dooddoener is. Ik schreef Pokéfan destijds dood omdat ik hem zelf niet zo interessant vond en dacht dat het verhaal wel zonder hem kon, maar achteraf gezien was het een hele domme beslissing, aangezien er enorm veel potentie mee verloren gaat en het bovendien leidt tot het ontstaan van het beruchte papercliptrio 'Tosti-Roosjuh-Lyne'. Misschien moeten we heel HS9 maar gewoon herschrijven vanaf het verhaaltje dat vooraf gaat aan Pokéfan's dood of zo :'') .
Toevallig heb ik dit basically gedaan. Ik heb Tosti ipv Pokéfan laten doden, waarna Pokéfan de rol van Tosti over neemt. Dan ipv Tosti's dood gaat Lucoshi dood, zodta Pokéfan uiteindelijk 4e wordt en wordt opgegeten door WM Razz

Maar ik ben het met WM eens dat de vroege dood van Pokéfan hem juist extra legendarisch maakt. De nr 1 van de verloren potentie

39 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op wo 03 dec 2014, 17:58

Prins Para Vanilla

TOP 20 MEEST MEMORABLE DODEN

20 – Noémie (HS9)
“Het zwaard werd uit Noémie getrokken en ze zakte in elkaar. WM stond achter haar met een grijs op zijn gezicht, draaide zich om en zocht verder naar nog meer wapens.
Adje zag Noemie vallen. "Nee!" schreeuwde hij. Hij, UNF en JiHawk liepen naar haar toe. "Noémie" zei Adje terwijl hij bij haar neerknielde en haar hand vastnam "Gaat het?". "Wat denk je zelf" zei ze hoestend. Adje kreeg de tranen in de ogen. Hij was tijdens de trainingen verliefd geworden op Noémie maar had haar dat nog niet durven vertellen. "Hoe vol" zei hij, en hij maakte aanstalten haar op te nemen. "Laat het Adje" zei ze "het heeft geen zin meer". Hij keek haar ongelovig aan. "Maar als we terug gaan naar het kamp en... "Adje..." onderbrak ze hem schor. "Ja...?" zei Adje onvast. Maar het was te laat. Het licht in haar ogen was voorgoed gedoofd, en ze staarde hem glazig aan. Een kanonschot bevestigde plechtig haar dood.”

Misschien niet de meest spectaculaire dood ooit, maar Noémie was de eerste dode van HS9. Normaal is de eerste dode random slachtvoer, maar Noémie is wss een van de belangrijkste personages van HS9. Als zij niet dood was gegaan, had HS9 er totaal anders uitgezien. Dit is by far de dood die de meeste impact heeft gehad op het verdere verloop van het verhaal, en daarom hoort ze in dit rijtje thuis.

19 – Lucoshi (HS12)
“Ulysses zag hoe Para probeerde de klappen van Tosti’s zwaard te ontwijken, hoe T.G zijn best deed om niet aan de speer van Pokéfan geregen te worden en hoe Chris en Lucoshi niet eens wapens gebruikte, maar elkaar met de blote vuist te lijf gingen. “Dit is mijn kans!” dacht Ulysses. Hij wist zeker dat, als hij zijn oude teamgenoten nu ten hulp schoot, hij zeker weer terug zou keren in het team. Hij pakte zijn speer vast. Hij dacht aan UNF en aan Raceneus. Beide waren gedood door team Rood omdat Ulysses gefaald had. Chris had hem belachelijk gemaakt, had gezegd dat Ulysses een waardeloze speerwerper was. Nu was het moment om Chris’ ongelijk te bewijzen. Ulysses zuchtte, en gooide toen de speer. Met succes dit keer. De speer suisde door de lucht, en kwam uiteindelijk terecht in het achterhoofd van Lucoshi. Een kanonschot klonk. Lucoshi was dood.”

Deze dood was gewoon perfect getimed. Lucoshi was een super saai personage, dus in die zin was het niet zo boeiend. Maar dat Ulysses uitgerekend nu zijn speer wel goed gooide, Lucoshi doodde en dus dacht daarmee zijn eer hersteld te hebben door Chris’ leven te redden, terwijl Chris en Lucoshi in werkelijkheid een geheim bondgenootschap hadden was puur goud.

18 – Tosti (HS2)
“Tosti liep naar de controlekamer. Nu zou het gebeuren. Hij zou doodgaan, na een Hongerspelen overleefd te hebben. Zijn hart bonsde in zijn keel, toen hij zachtjes de deur opendeed. Niemand merkte hem op. Allemaal doodop, na zo'n nacht werken, leek hem. Tosti had nog 3 zakkken dynamiet over en had dat aan zijn lichaam gebonden. Tosti richtte en schoot door het hoofd van een belangrijk uitziend man. Nu had hij de volle aandacht. Meteen renden er mensen op hem af, en werden er geweren gericht. Na nog een paar keer geschoten te hebben, wist hij dat een kogel naar hem toegeschoten was. De tijd ging opeens heel langzaam, hij zag de kogel op zich afkomen... Hij zag ook zijn leven voorbijschieten. Zijn district. Zijn vrienden, familie, zijn hele leven. Hiermee zou hij hen redden. Met een laatste lach spatte Tosti uiteen, en daarmee het hele gebouw. Hij zou nooit weten wat hij teweeg zou brengen. Tosti was dood.”

Tosti glipte de arena uit en deed vervolgens een zelfmoordterroristenactie waarmee hij niet alleen zichzelf, maar ook de volledige Arena waar op dat moment nog 6 levende tributen rondliepen opblies. Dan verdien je een plaats in deze top 20!

17 – Chris (HS8)
“Chris moest naar Sushi. Hij kon niet langer bij JiHawk blijven, die zou hem vermoorden, dat wist hij al wel. Waarschijnlijk zou Sushi hetzelfde doen, maar hij moest naar hem toe. Chris pakte een speer en stak die in de Kano. "Klootzak! What the Fuck doe jij nou weer?!" JiHawk greep naar Chris, maar die was al het water in gesprongen, onderweg naar de boot van NickMarioUrbanus. "Nick, naar het geiten eiland, we gaan naar Sushi.
Jihawk's Kano lag al op de bodem van de zee, en hij besloot terug te gaan naar het bos. Hij was woedend. Al zijn wapens waren weg, en Chris ook. Hij zou wraak nemen, en snel ook.
Sushi stond bij het strand. Nadat hij was wakker geworden van het kanonschot, had hij iemand zien aan komen drijven. Het was een lijk, dat wist hij al wel. Het lijk van degene die was vermoord bij de hoorn. Toen het lijk aanspoelde sprongen de tranen in Sushi's ogen. Hij knielde bij het lichaam en draaide het om. Hij keek recht in de levenloze ogen van zijn beste vriend.”

NMU <3 Meer heb ik hier niet over te zeggen. Had hoger gestaan als de daaropvolgende dood van Sushi niet nog 100x zo briljant was geweest.

16 – UNF (HS2)
“Para had aan het begin van de Hongerspelen al besloten dat hij zich niet zou laten vermoorden. En dat betekende dat hij anderen zou moten vermoorden. Zo werkte het in de Hongerspelen. Bij de Hoorn des Overvloeds had hij geen bloed vergoten, tenslotte was het daar te gevaarlijk. Maar nu? Waarom ook niet. Op een gegeven moment moest het er toch van komen. Op het moment dat UNF aan kwam lopen, wist Para hoe hij het aan zou pakken. Zonder een spoortje angst liep hij naar UNF toe. UNF zag hem aankomen, pakte zijn mes en gooide het naar Para. De idioot. Het mes belandde ruim een meter naast Para in een boom. Para trok het mes eruit: het was een oud, roestig mes. Dit was het wapen waarmee hij UNF zou vermoorden. Met een brede glimlach keek hij UNF recht in de ogen aan. Deze werd bang, en begon zo snel hij kon te rennen. Maar Para was sneller. Het mes doorboorde UNF's borstkas, en hij viel met een klap op de grond. Zijn hoofd raakte een grote kei tijdens zijn val, waardoor zijn schedel direct verbrijzeld werd. Met soepele passen liep Para naar zijn eerste slachtoffer, en draaide hem om. Het was niet bepaald een smakelijk gezicht: het mes was tijdens de val enigszins losgekomen en had UNF's borstkas volledig opengehaald. Para trok het mes uit het lichaam, pakte het werpmes dat hij van WM "geleend" had, en schreef iets in het roestige oude mes van de dode jongen aan zijn voeten. Toen liep Para fluitend verder, zonder nog naar UNF om te kijken, en naast UNF, in de grond, stond het mes. "Roest zacht"”

Para <3 Sorry, ik hou hier gewoon van. Waarom hebben we nooit meer een Para-achtig personage geschreven?

15 Flappie (HS12)
“"Je bent het ook Jolien verschuldigd mij in leven te laten", riep Tuffie in een laatste poging. "Ga verder", zei WM. "In het begin van de Spelen, hadden we met Team Blauw één belofte gemaakt. Wij zouden met zoveel mogelijk tributen van ons eigen team proberen te winnen. In feite hoor je mij in leven te laten, om die belofte." "Schei toch uit, jij hebt Necrodeus en Adje vermoord. Jij hebt nooit iets met die belofte gedaan", gaf Flappie als antwoord, om WM te verwarren. "WM heeft Lisa vermoord, ook iemand van ons team.", zei Tuffie. "Je kon je belofte voor Sushi niet nakomen, je hebt Noémie niet kunnen redden. Maar je kan verder wel de belofte van je andere dode vriend nakomen." WM twijfelde. "Jolien is degene die er voor heeft gezorgd dat ik mijn andere belofte niet na kon komen" "Maar als je Flappie mij laat vermoorden, ben jij het volgende slachtoffer. Laat Team Blauw winnen, WM. Dat heb je hele team beloofd. Niet alleen Jolien, je hele team. Je laat een belofte voor het hele team gaan. Een belofte aan je beste vriend, Jihawk. Een belofte aan Necrodeus. Een belofte aan Dark Lisa, die je zelf hebt vermoord. Een belofte aan Adje. Een belofte aan Goomuin. Een belofte aan Jolien. Een belofte aan mij. En niet geheel belangrijk: een belofte aan jezelf." WM was overtuigd. Hij liep op Flappie af. "Geef mij de kans WM. Geef mij de kans op eerherstel!", liet Flappie er nog uit. Maar het was te laat.

WM haalde uit. Een kanonschot klonk. Flappie was dood.”

Ja oke deze dood is misschien niet zó spectaculair of memorabel, maar het is Flappie mensen. Flappie ging dood. Als je Flappie bent en je gaat dood dan kom je gewoon in dit lijstje oke.

14 – Para (HS2)
“Para was bij het meer. Het was er nog rustig; blijkbaar was hij de eerste tribuut die het meer bereikt had. Hij liep het meer in, met het gevoel dat hij nog veilig was, toen hij ineens lawaai naast zich hoorde. Hij keek opzij en zag Fisico met een bijl op hem afrennen. Schattig. Para pakte een pijl uit zijn pijlenkoker, spande zijn boog aan en schoot. Helaas, gemist. Fisico had goede reflexen. Maar hij is niet erg slim. Para voelt de glimlach op zijn lippen als hij naar de jongen kijkt die in gevecht is met water in zijn keel. Zou het niet briljant zijn als hij zo dood zou gaan? Maar op dat moment staat Fisico al weer op. Helaas, dan moet het maar op de ouderwetse manier. Met een soepele zwaai haalt Para de sabel van Sushi tevoorschijn. Hij loopt niet op Fisico af; hij weet dat die wel naar hem zal komen. En dat klopt. Met de bijl boven zijn hoofd komt de belg op hem afgerend. Maar Para is snel. Met een simpele zwaai pareert hij de slag, en met een tweede zwaai van zijn sabel komt er een eind aan Fisico's leven. Erg veel tijd om van zijn overwinning te genieten heeft Para niet; achter hem is T.g verschenen. Ook hij heeft een bijl vast. Para had deze aanval niet verwacht, maar zijn aanpassingsvermogen was sterk. En er was geen tegenstander die hem kon verslaan. Met een sarcastische grijns keek hij naar T.g. De jongen was volledig uitgeput, zat onder het bloed en had tranen in zijn ogen. Waarschijnlijk was een bondgenoot van hem vermoord. Nou, lang zou hij hem niet hoeven missen. Para liep met de Sabel op T.g af. Deze hief zijn bijl op, en de twee wapens kletsten tegen elkaar. Para grijnsde opnieuw toen hij een tweede aanval inzette en T.g in zijn schouder raakte. Het bloed spatte eruit, en T.g kon met moeite zijn bijl nog vasthouden. Para hief zijn sabel op, klaar om de genadeslag te maken, toen hij een stekende pijn voelde in zijn hals. Zo'n pijn had hij nog nooit gevoeld. De schutter was duidelijk zeer bedreven, want de pijl had hem precies in zijn halsslagader geraakt. Er was er maar een die dat kon zijn. Lucoshi. Para voelde hoe het gevoel uit zijn benen verdween, en hoe hij in het water viel. Hij was zich er vaag van bewust dat T.g wegliep. Hij dacht aan Sushi, en UNF, en Roosjuh en Fisico, aan een mes met de tekst "Roest zacht". Hij dacht aan Jolien en Lazerstraal, en aan musicals en dierentuinen en verre vakanties, en zijn vader en moeder, en de broer die hem zojuist dodelijk geraakt had. De sabel gleed uit zijn hand en verdween op de bodem van het meer. Hij voelde het werpmes van WM in zijn broekzak, en voelde hoe zijn pijlenkoker losraakte op het moment dat zijn lichaam onder water verdween. Hij voelde hoe zijn lange haren langs zijn gezicht omhoog gleden. Hij dacht aan een lang vergeten lentedag, waar een klein jongetje vrolijk door het bos danste en zong. Eventjes gleed er een kleine glimlach over zijn gezicht. En toen werd alles zwart.”

Lol Jolien en Lazerstraal. Ik heb het hele verhaaltje gepost omdat deze dood spectaculairder is als je de twee voorafgaande gevechten ook leest. Para is tot de dag van vandaag wss de meest overpowered tribuut ooit. Dat, gecombineerd met het feit dat dit volgens mij de eerste dood door de ogen van de dooie is, maakt het top 20-waardig.

13 – Tuffie & Noémie Konijn (HS9)
"Bij nader inzien gaan we hier toch beter weg" zei Adje terwijl hij nog steeds door het overlevingsboek zat te bladeren, in de hoop toch nog iets bruikbaars te vinden dat hij alle andere keren over het hoofd had gezien. "Als dit zo blijft doorgaan verhongeren we nog. We hebben al te lang niks meer te eten gehad." JiHawk gromde instemmend. "We gaan ons hier niet blijven verbergen als lafaards. Dit zijn de hongerspelen. Met eenbeetje op de achtergrond blijven halen we het niet." "We hebben deze nacht nochtans wel een paar kanonschoten gehoord" zei Adje hoopvol. "En voor hetzelfde geld was één ervan voor Hitomi" zei JiHawk kwaad terug. Lucoshi zat heel de discussie voor zich uit te kijken, te bedenken wat ze nu het best konden doen, en Tuffie probeerde vruchteloos toch eten te vinden. "Hé, wacht eens!" zei Tuffie plots "We hebben toch eten?". De rest van het team keek hem verbaasd aan. "Dat konijn!" zei hij, wijzend naar Noémie het konijn dat in Adje's armen lag. "Wat?" zei Adje geschrokken "Je wilt Noémie toch niet opeten?! Ze... ze is ons teamlid!". Tuffie zuchtte. "Kijk Adje" zei hij "Ik vind het heel erg van Noémie, maar ze is dood. Ze is gestorven op onze eerste dag hier, en dat konijn kan haar echt niet vervangen. Maar het kan nu wel ons leven redden". Adje drukte Noémie tegen zich aan. "Om wie geef je het meest Adje, om ons of om dat dom konijn van je?!" riep Tuffie kwaad. "Van Noémie blijf je af!" riep Adje terug. "Geef hier dat beest!" beval Tuffie terwijl hij Adje besprong. Adje hief verdedigend zijn speer, sloot zijn ogen en beschermde Noémie, terwijl hij de klap afwachtte.

Die kwam niet. Voorzichtig deed Adje zijn ogen weer open. Tuffie stond voor hem, met een verbaasde uitdrukking op zijn gezicht. Toen viel hij achterover op de grond. Er klonk een kanonschot. Tuffie lag levenloos tussen zijn teamleden in, uit zijn buik stak Adje's speer. JiHawk (die net recht gekomen was om in te grijpen), Lucoshi én Adje keken er met open mond naar. "Wat... Wat heb je gedaan gek?!" schreeuwde JiHawk toen. Adje kon niks anders uitbrengen dan een licht piepgeluid. "Je hebt Tuffie gedood! Je eigen teamlid! Voor een dom konijn!" ging JiHawk verder. Razend liep hij op Adje toe, en nog voor die kon reageren, gaf JiHawk Noémie een trap. Ze vloog door de lucht en kwam met een dof gekraak tegen een boom aan. "Nee!" schreeuwde Adje. Hij liep naar Noémie en pakte haar op. Ze was dood, haar ruggengraat was gebroken. "Nee..." zei hij weer, nu stilletje. Tranen verschenen in zijn ogen. "Wat heb je gedaan?" vroeg hij snikkend aan JiHawk "Je hebt Noémie vermoord!". "Zoals Tuffie al zei, Noémie is lang geleden al gedood. Ik heb een konijn gedood, en nu hebben we eten" zei JiHawk koel. "Maar tegen welke prijs?" zei Lucoshi stilletjes. Hij zat verdrietig naar Tuffie's lijk te kijken. "We zouden je uit het team moeten zetten!" riep JiHawk tegen Adje. "Nee" zei Lucoshi "We moeten bij elkaar blijven nu. Wat gebeurt is is gebeurt, hoe erg het ook mag zijn. Het was een ongeluk. We moeten in het heden leven. Kijk, nu hebben we eten (hij gebaarde naar Noémie het konijn. Adje nam haar steviger vast, maar JiHawk griste ze uit zijn handen). Laten we het klaarmaken."

Met geen woorden kan ik beschrijven hoe perfect dit verhaaltje is. Vooral aangezien dit tot dan toe de enige kill is die Team Groen gemaakt heeft. En Noémie Konijn was awesome. En als Tuffie nog had geleefd tijdens de confrontaties met WM had team Groen misschien nog kans gehad. Liefde.

12 – Ulysses (HS6)
“"Boe" riep Ulysses plots. Een slap trucje, maar effectief. Tuffie leek even zijn concentratie te verliezen, en hij stak toe. Tuffie ontweek het wel, maar kwam bij het achteruit deinzen met zijn voet vast te zitten in het kuiltje en viel klungelig achterover. Ulysses stak razendsnel toe, maar Tuffie rolde sneller weg, krabbelde overeind en probeerde afstand tussen hen te scheppen én hoger terrein te winnen door op een helling te kruipen waarachter de rivier raasde. Maar net toen hij dat gedaan had, wierp Ulysses zijn speer op hem af. Ulysses zag de speer door de borst van Tuffie dringen, op de plaats waar zijn hart moest zitten. Hij zag een uitbreidende bloedvlek zijn kleren rood kleuren en Tuffie verbleken. Tuffie liet zijn speer vallen en zakte in elkaar, de rivier achter hem in.

Ulysses stond te hijgen. Het was voorbij! Hij liep naar de helling en klom die op. Hij pakte Tuffie's speer op. "Je hebt goed gestreden vriend, maar ik was beter" riep hij uit. Hij ging bovenaan de helling staan om toch eens te kijken of hij Tuffie's lijk nergens kon zien. Hij keek over de rand.

Hij keek in de rivier maar zag niets. Hij draaide zijn hoofd naar beneden... Daar stond Tuffie, tegen de rand van de helling gedrukt. Te laat besefte Ulysses dat hij nog geen kanonschot gehoord had. Tuffie stootte met zijn speer naar boven, recht door de keel en het hoofd van Ulysses. Hij was op slag dood. Nu pas klonk het laatste kanonschot.”

Was er iemand ter wereld die níet verwachtte dat Ulysses zou winnen? Ik bash nogal veel op HS6, maar dit was echt goed geschreven. Goed verrassingseffect enzo.

11 – Para (HS12)
“Ondertussen waren de tributen van team Geel steeds verder uit het zicht aan het verdwijnen. Chris ondersteunde Ulysses, terwijl ze samen richting het bos liepen. “Nog maar een paar meters!” zei Chris. “We zijn er bijna!” “Maar waar is Para?” Chris stond ineens stil. Daar had Ulysses een punt! Waar was Para? “Net liep hij toch nog vlak achter ons?” Chris en Ulysses draaide zich om, en zagen dat Para op slechts enkele meters afstand stond van WM en Tuffie. Gebiologeerd luisterde hij naar het gesprek dat de twee voerde. Chris vloekte. “Para!” siste hij. Para keek om, en zwaaide vrolijk naar Chris en Ulysses. “Kom hierheen idioot!” Maar Para kwam niet. In plaats daarvan begon hij te applaudisseren, terwijl hij langzaam richting Tuffie en WM liep. “Bravo! Bravo! Dit is verreweg het beste toneelstuk dat ik in jaren heb gezien!” Zowel WM als Tuffie draaide zich verbaasd om. “Wat- Wat bedoel je?” stamelde WM. Para grijnsde. “Al die onzin die je net gezegd hebt! Dat geloofd toch niemand?” Tuffie keek Para wantrouwend aan. “Wat weet jij daarvan?” Para’s grijns werd nog breder. “O, ik weet veel meer dan jij denkt. Ik weet bijvoorbeeld dat jij en onze dode vriend hier” (Para duwde met zijn voet tegen het lichaam van NickMarioUrbanus.) “samen Flappie erin hebben geluisd! Ik weet ook dat jij 25 onschuldige tieners gedood hebt, omdat je gepest werd. En ik weet dat WM geen woord meende van wat hij zojuist gezegd heeft.” WM schrok van die woorden. “Waar heb je het over?” Para grinnikte. “Dat is toch duidelijk? ‘Dan ben je de populairste winnaar ooit!’ Geloof je het zelf? Alle kijkers weten wie Tuffie is, wat hij gedaan heeft. Waarschijnlijk zit iedereen in ‘Team Flappie’, zogezegd. En daarnaast” Para keek breed grijnzend naar Tuffie. “Heb je die jongen wel eens goed gekeken? Andere winnaars van de Hongerspelen waren ofwel sympathieke, sterke tributen, ófwel knappe vrouwen! Terwijl dit geval hier zijn hele leven gepest is vanwege zijn uiterlijk! En terecht!” WM stond aan de grond genageld, en Tuffie voelde een steeds groter wordende haat in zich opborrelen. “En als jullie me nu willen excuseren” vervolgde Para, terwijl hij het zonder enige moeite het zwaard uit Tuffie’s handen griste. “Mijn team wacht op me!” En Para rende richting zijn team. Zowel Tuffie als WM stonde verbijsterd toe te kijken, alsof het niet tot ze doordrong wat er zojuist gebeurd was. Op het moment dat Para op enkele meters afstand van zijn teamgenoten was, gooide hij het zwaard naar Chris, die het behendig opving. “Waar wachten jullie op? Lopen!” Chris grijnsde, en ondersteunde Ulysses weer terwijl ze richting het bos liepen. Voordat Para achter ze aan ging, draaide hij zich nog een keer om. “Wel heren, het was zeer interessant om jullie te ontmoeten! Veel succes WM, je zult het nodig hebben! Tot ziens, haakneus!” Bij het horen van die naam sloeg er een stop om in Tuffie’s hoofd. Met een snelheid die zowel WM als Para nooit van hem verwacht hadden, sprintte hij naar Para, en voordat Para de kans had zich te verweren, sloten Tuffie’s handen zich om zijn keel. Para begon manisch te lachen, terwijl de druk op zijn keel steeds groter werd. “NEE!” Zodra Chris doorhad wat er aan de hand was, draaide hij zich om, liet Ulysses vallen en trok zijn zwaard om zijn vriend te redden. Maar hij was te laat. Para’s ogen puilden uit zijn hoofd, zijn brede grijns leek te verstarren en zijn hoofd liep paars aan. Een kanonschot klonk. Para was dood.”

Laten we dit moment even stilstaan bij het verlies van Para, de giechelende struik. Forever in our hearts! <3

10 – Tuffie (HS2)
“Tuffie merkt T.G pas heel laat op. ‘Dus… je bent achter… me aan gekomen.’. Hij kan bijna niet meer praten. ‘Inderdaad.’ Zegt T.G. ‘Ik vroeg me gewoon af waarom ik geen kanonschot hoorde. Wiens lichaam is dat eigenlijk?’ ‘Dat is… WM… zijn lichaam lag hier… toen ik hier kwam. En geen commentaar op mijn eetgewoontes! Ik wil… gewoon nog één keer… lekker ontbijten.’ Dat vindt T.G eigenlijk wel een grappige uitspraak. Hij kijkt op, en ziet dat de nacht ten einde komt. Boven de zee is het al licht aan het worden. ‘Zozo…’ zegt T.G. ‘En, geniet je een beetje van jouw Watermeloensap met bloedleverworst en rauwe frikadel met een vulling van verteerde etensresten?’ Tuffie grijnst. ‘Ik had gehoopt… dat jij het ook… kon proeven.’ T.G herinnert zich dat hij nog een paar vruchten in WM’s rugzak heeft zitten. Hij gooit ‘m voor Tuffie neer. ‘Als je per se met een volle maag wil sterven, dan mag je ook nog wat van mij hebben.’ Maar Tuffie wijst het af. ‘Dank je… maar ik ben tevreden… met dit.’ T.G snapt niet waarom Tuffie überhaupt nog de wil heeft om te leven met zoveel pijn en verlammingen. Hij spant zijn boog aan, klaar om Tuffie naar het hiernamaals te sturen. ‘Zie je, Tuffie?’ zegt T.G. ‘Ik benut mijn kansen altijd goed. Laat dit een les zijn voor al jouw reïncarnaties, als die bestaan.’ ‘Eigenlijk… wil ik… nog iets extra’s.’ antwoord Tuffie. ‘Wat dan?’ vraagt T.G. Tuffie bereid zich voor op zijn laatste worden. Hij haalt diep adem. ‘Ik wil… een Joods kleed en een pik in mijn reet!’ En dan klinkt er een kanonschot. T.G schrikt even, omdat hij het niet verwachtte. Maar dan ziet hij de waarheid. Tuffie ligt slap over WM’s lijk heen. Hij heeft zijn mes laten vallen, en hij ademt of verroert zich niet meer. De zon is opgekomen, en schijnt op zijn bebloede huid. De macho van district 5 is bezweken aan zijn verwondingen.”

Even voor de duidelijkheid: dít is het einde van de eerste échte finale. Het einde van een gevecht dat is uitgestrekt over 17 alinea’s. Dit zijn de beste laatste woorden ooit. En het feit dat Tuffie en T.G haast als vrienden uit elkaar gaan is ook mooi. HS2 verdiend meer liefde.

9 – Necrodeus (HS6)
 “Necrodeus keek eerst blij.
"Oh, hai Ulysses! Eindelijk zijn we weer samen. Waar was je?"
"... ick richt een speer naar u, en u bent verheugd ende opgewekt om mij te zien.."
Necrodeus keek nogal verbaasd naar Ulysses.
"Maar... ons bondgenootschap dan?"
"In deze fase van het spel ben ick er niet helemaal van overtuigd ende zeker dat gij mij geen mes in den rug zult steken. Verder heb ick meerdere voordelen als ick u nu gewoon ter plaatse executeer. Gij moge wel ene charismatische ende intelligente manskerel zijn, bij deze heb ick dit bondgenootschap verbroken." zei Ulysses.
"Maar, maar..."
Necrodeus kon er niks meer tegen inbrengen. Ulysses z'n speer ging recht door zijn buik, en kwam er langs de andere kant weer uit. Het kanonschot ging af. Ulysses besloot om Necrodeus zijn lijk maar in de rivier te dumpen.”

Lol alweer HS6.  Ik hou van verraad, ik hou van Ulysses, en deze dood combineert die twee elementen. "... ick richt een speer naar u, en u bent verheugd ende opgewekt om mij te zien.." komt in mijn top 10 favoriete quotes uit de Hongerspelen.

8 – T.G (HS12)
“Ook Tosti gaat zich er nu mee bemoeien. 'Chris, kalmeer nou even. Ik dacht dat we hadden afgesproken dat...' 'Wat het ook is, het kan me nu even niets schelen!' schreeuwt Chris door hem heen. 'Ik moet gewoon even mijn frustratie tegen die oen uiten. 'Ik kon er echt niets aan doen! Ik wist het niet!' schreeuwde Ulysess terug. 'Daarbij, het was jouw idee om mijn voetsporen te volgen! Als je ze zo graag wil terugvinden, waarom ga je ze dan niet lekker zelf uitgraven?! Doe dat maar, dan ben je tenminste nuttiger bezig dan op dit moment!' Chris lacht schamper. 'Ongelofelijk,' brengt hij haatdragend uit. 'Ongelofelijk dat jij nog steeds anderen de schuld durft te geven van jouw problemen. Ik dacht dat ik het jou al had uitgelegd, maar jij bezorgd iedereen van het begin af aan al mislukkingen. Niet alleen ons team, gewoon iedereen. Jij en dat sullige vriendje van je.' Als Ulysess die opmerking over Fisico hoort kan hij zich niet meer inhouden. 'HOU JE KOP OVER FISICO!' schreeuwt hij uit alle macht, terwijl hij zijn speer pakt. Tosti rent gauw op hem af. 'Ulysess, rustig, dit heeft geen zin!' 'UIT DE WEG!' brult Ulysess, terwijl hij Tosti met een elleboogstoot op de grond gooit. Dit is voor Chris ook de druppel. Hij legt een pijl op zijn boog. 'Nee!' gilt T.G. 'Chris, doe dit niet! Dat is het niet waard. Stop!' Maar Chris luistert niet. Hij legt een pijl op zijn boog en vuurt deze af.

De ogen van Chris worden groot van shock als hij ziet hoe T.G zich tussen hem en Ulysess werpt. Het volgende moment klinkt er een smerig geluid en valt er een plas bloed op de grond. Rochelend zakt T.G op zijn knieën, en hoest vervolgens nog wat bloed op. Iedereen is met stomheid geslagen. Zelfs Para lijkt onder de indruk. Chris laat zijn boog en pijlenkoker onmiddellijk vallen, rent naar T.G toe en weet hem nog net op te vangen voordat hij de grond zou raken. 'T.G... T.G, ben je gek geworden?!' fluistert hij tegen zijn leider. De pijl die hij had afgevuurd had zich recht in zijn borstkas geboord. 'Waarom deed je dit nou?! Ik... ik weet niet... ik snap het gewoon niet!' Hij kan geen zinnig woord meer uitbrengen. 'Het... het spijt me, Chris...' brengt T.G moeizaam uit. 'Ik liet mezelf gaan, dat is alles.' Chris wordt lijkbleek. 'Je had dit niet hoeven doen...' 'Jawel... Chris,' gaat T.G verder. 'Laat dit een les zijn. Ik wil niet dat ons team ten onder gaat aan interne problemen.' Chris is behoorlijk aangedaan. 'Waarom, T.G... waarom...' 'Chris, luister...' hapert T.G. 'Ik weet dat Ulysess niet perfect is. Hij kan bazig en arrogant zijn. Maar niemand is perfect. Jij ook niet. Weet je hoe ik mij voelde toen jij vertelde van jouw alliantie met Tosti...?' Chris kijkt hem vragend aan. 'Bij deze dan...' zegt T.G. 'Ik voelde mij verraden. Jij hebt onze teamgenoten overgeleverd aan team Rood, omdat ze volgens jou niets toevoegden. En in het vervolg stel jij voor om een team te vormen met degenen die mijn vrienden hebben gedood. UNF, Raceneus... je weet wat ik bedoel. Ze stelden misschien niet zoveel voor, maar ze waren wel... onze teamgenoten.' Chris kijkt T.G verward aan. Waarom heeft hij dit niet eerder verteld? 'Ik ben ermee akkoord gegaan omdat ik ook naar huis wilde. Een egoïstische beslissing, maar goed. Jouw geheim met Tosti was ook egoïstisch. Dat is jouw gebrek. Jouw gebrek aan empathie. Jij beoordeeld mensen puur op basis van hun vaardigheden.' Chris is verbaasd dat T.G hem dit nu pas verteld. 'Dat jij dit allemaal voor je gehouden hebt... ik dacht dat we het goed met elkaar konden vinden!' T.G kijkt Chris geruststellend aan. 'Dat kunnen we ook, Chris... je bent mijn teamgenoot, net als Para, Ulysess... en nu ook Tosti. Maar als teamgenoten is het belangrijk om elkaars gebreken te accepteren en die van een ander op te vullen. Dat is echte samenwerking. Met die logica heb ik jullie ook proberen te leiden. Beslechten werkt niet, oplossen wel.' plotseling neemt T.G's stem bijna een smekende toon aan. 'Alsjeblieft, Chris... accepteer Ulysess... en Ulysess... accepteer Chris. Jullie zitten stuk voor stuk... vol met potentie. Alleen door samen te werken... kunnen jullie die volledig uitbuiten. Alsjeblieft... maak mij trots op jullie...' de tranen rollen inmiddels over zijn wangen. 'Jullie zijn mijn teamgenoten. Dat betekent... dat ik om jullie geef. Om jullie allemaal. Jullie... kunnen nog... winnen...' op dat moment verslapt T.G's greep op de schouders van Chris en valt hij naar de grond. Chris probeert hem nog op te vangen, maar beseft dat dit geen zin meer heeft. T.G's gezicht komt met een doffe klap in de sneeuw terecht, die meteen rood kleurt bij zijn impact. Het kanonschot volgt enkele seconden later. Chris zit met trillende handen op zijn knieën. Ulysess slaat een hand voor zijn mond en Tosti kijkt geschokt toe. Para loopt met een neutrale blik op zijn gezicht naar het lijk in de sneeuw toe en knielt erbij neer. T.G is dood.”

<3 Dit was perfect geschreven. Spoiler alert: dit is de laatste dooie van HS12 in deze lijst.

7 – Para (HS6)
“Ulysses pakte zijn speer, en hield die tegen Para's hoofd, die ook een zware wonde had.
Toen kwam Para weer bij bewustzijn.
"Ulysses... je... leeft nog..." zei hij, met een blik vol verbazing. Veel kon hij niet doen. HIj had ook een gebroken been en arm.
"Nou, weledele mijnheer Para, u beschikt over een ontzettend scherpzinnig opmerkingsvermogen. Maar het wordt nu tijd dat u deze wereld zult verlaten. Als u het niet erg vindt, neem ik uw speer wel even ter mijne beschikking. En als u het erg vindt, doe ik het ook wel."
Ulysses drukte de speer tegen Para's keel. Het bekende kannonschot galmde door de arena.”

Zo makkelijk kan het soms zijn. 5 regeltjes in een superlange kut Hongerspelen zijn genoeg om HS6 op een gedeelde eerste plaats van meeste doden in mijn top 10 te krijgen, en een gedeelde tweede plaats van meeste doden in mijn top 20. Zoals je misschien al is opgevallen, speelt Ulysses in alle drie een hoofdrol. Stel je voor hoe kut HS6 was geweest als Ulysses daadwerkelijk 10e was geworden nadat WM en Para hem hadden ‘vermoord’…

6 – Goomuin (HS8)
“Maar nu was het klaar. Definitief. Nu moesten ze zijn vijand WM vermoorden. De jongen die hem bijna deze dagen van zijn leven had afgenomen. Maar wat deed Ulysses nou weer!? WM heeft geen wapens, als we Para mochten geloven. Als hij op het wrak was gekomen had hij geen schijn van kans gehad tegen ons. Tuurlijk wilde hij WM dood, maar... Het hoefde niet. Nu waren ze terug bij af. Goomuin keek naar zijn flesje met gif. Een flinke slok en het is klaar. Voorgoed. "DIKKE STRONTZAK! WE GAAN KLIMMEN!". Ja, het moest kunnen... Ulysses was al een flink eind boven. Laat het zelfmoord maar zitten.mTotdat hij een stem hoorde. "Daar staat een persoon op het eiland! Wat zal hij doen!" Goomuin riep woest "WEGWEZEN! VERDWIJN!" Vervolgens gooide hij stenen. Hij hoorde ineens Hitomi wat roepen: "PSYCHOPAAT. WAT DOE JE NOU, GEK. IK WILDE JULLIE HELPEN. GOOMUIN, JE BENT GEK IN JE HOOFD. IK KOM JULLIE NIET HELPEN. LAAT MAAR". Goomuin voelde zich schuldig. Hij had zijn laatste kans op het herstellen van hun vriendschap stuk gemaakt. Goomuin moest huilen. Ulysses komt beneden. "Hé baby, waarom jaag je Hitomi weg! Je weet dat ik van haar hield! Varken! Ik weet echt niet meer wat ik met jou moet... Ga maar even weg." Goomuin was er klaar mee. De woorden deden pijn. De woorden van Ulysses. De woorden van Hitomi. Hij nam een flinke slok van het vergif. Langzaam stierf hij. Emotioneel beschadigd. Een kanonschot klonk.”

Ja oke ik ga dit niet eens uitleggen

5 – T.G (HS4)
“T.G denkt dat het hem eindelijk gaat lukken. Hij gebruikt zijn zwaard als steun, en het feit dat hij misschien nog weg kan komen geeft hem weer hoop. Als hij nog één keer achterom kijkt, ziet hij dat de draak zijn ijzige blik weer op hem heeft gericht. Langzaam maar zeker loopt hij op hem af. Op dit moment beseft T.G dat hij nog lang niet uit de problemen is. Hij draait zich om, houdt zijn zwaard voor zich uit, en probeert een intimiderende pose aan te nemen. Maar het mag niet baten. T.G kan in de ogen van de draak maar één bedoeling herkennen. De bedoeling waarvan hij net nog hoopte dat hij er aan kon ontkomen. Hij komt steeds dichterbij, maar T.G weet dat het geen zin meer heeft om nog een stap terug te doen. Hij zou toch wel ingehaald worden. Opnieuw ziet T.G het beeld van zichzelf die de Hongerspelen wint in kleine stukjes uit elkaar spatten. Hij heeft alles geprobeert, zowel individueel als samen met zijn team, maar de kansen zijn niet in zijn voordeel. Hij kan niets anders doen dan zijn lot onder ogen zien. Maar T.G zou zichzelf niet zijn als hij niet tot op het laatste moment zou doorvechten. Als hij dan toch moet sterven, dan doet hij dat op een eerbiedige manier. 'Hallo, beestje.' slispelt hij zwaarmoedig. Precies als T.G dat zegt, zet de draak zich af, en vliegt op volle snelheid in T.G's richting. T.G kan nauwelijks reageren, en slaat blindelings voor zich uit, zonder resultaat. De draak laat zijn kaak zakken, en T.G verdwijnt helemaal in zijn bek, zonder dat er ook maar iets van hem achterblijft.”

Lol jullie dachten dat ik HS4 ging negeren. Nee. Ik vond deze scene al heel leuk in Pirates of the Carribean 2, maar in HS4 werkt hij ook. Voor mij is dit het echte einde van HS4, aangezien Fisico-Lazerstraal volledig los staat van de rest van het verhaal. De draak heeft dus gewonnen oke?

4 – Sushi (HS8)
“Sushi liep woedend langs de kust van het eiland. Iemand had Chris vermoord, en hij had al een gevoel dat hij wist wie het was. Plots zag hij een boot komen aanvaren. Hij nam zijn speer klaar en bereidde zich voor om te gooien, maar hij zag dat NickMarioUrbanus erin zat en liet zijn speer weer zakken. "Sushi heeft de tranen in de ogen" zei Nick "zullen we hem eens vragen wat er gebeurd is?". "Iemand heeft Chris vermoord, Nick" zei Sushi. "Daar weet ik natuurlijk alles van hé mensen" zei NickMarioUrbanus "We hebben met eigen ogen gezien hoe JiHawk Chris heeft verdronken. Hij vond hem te zwak". "Kom Nick" zei Sushi "breng me naar JiHawk".

Zo kwam het dat Sushi in Nicks boot stapte en ze samen koers zetten naar Palmeiland, waar JiHawk waarschijnlijk was naar teruggekeerd. "Sushi is sterk bewapend" zei Nick "Het zou slim zijn om zijn teamgenoot ook een wapen te geven. Zo staan ze sterker tegen JiHawk". Sushi keek hem eens aan, en gaf hem toen aarzelend zijn drietand. "Sushi is een echte teamspeler" zei NickMarioUrbanus. Sushi voelde zich gevleid. "Jammer dat hij niet de slimste is" Toen voelde Sushi hoe de drietand zijn lichaam doorboorde.

Er klonk een kanonschot. Niet veel later spoelde Sushi's lichaam aan op Palmeiland.”

Het doet me pijn om dit niet hoger te kunnen zetten maar opzich is een 4e van de 161 doden best wel een prestatie om trots op te zijn. Dit verhaaltje alleen al is genoeg reden om NMU het beste personage ooit te noemen. En alle lof voor Necrodeus die dit geschreven heeft <3

3 – Para (HS4)
“Para stond op wacht terwijl DL en Lucoshi lagen te slapen. Hij voelde zich een beetje licht in zijn hoofd. Dat kwam vast door het tekort aan eten. Morgenvroeg zou hij een stuk brood gaan eten, hopelijk kan hij dan weer eventjes vooruit. Met die gedachte in zijn achterhoofd staarde Para naar de bomen. De paars met roze bomen. Wacht, daar klopte iets niet. Hoe konden die bomen paars met roze zijn? En nu Para nog eens goed keek, zag hij dat de bomen ook een beetje bewogen, alsof het hele grote, paars met roze grassprietjes waren. Para besloot eens dichterbij te gaan kijken. Zodra hij een paar stappen richting de bomen gezet had, hoorde hij ineens iets vreemds. Het leek wel een soort gezang. Para keek om zich heen. Aha, dat was het dus! Op de grond, vlak onder een van de paars met roze bomen, zaten twee kaboutertjes te zingen bovenop een paddestoel. Para moest lachen en liep naar de kabouters. Nu hij goed keek, herkende hij de kabouters. Het waren Hiawatha en Koopalingsfan! Ze hadden allebei een pijl door hun hoofd. Nu Para goed nadacht, herinnerde hij zich dat die pijlen van hem afkomstig waren. Maar dat was nu even onbelangrijk: Para had nog iets ontdekt. De kabouters zaten niet op een paddestoel, maar op een groot chocoladekoekje. Para's maag begon te rammelen, en hij pakte het koekje. Eindelijk, iets te eten! In een hap at Para het koekje op.

"Para!" Lucoshi en DL waren wakker geschrokken van het geluid van Para, die plotseling begon te overgeven. In zijn hand hield hij het stronkje van een giftige paddestoel. Door het tekort aan voedsel had Para hallucinaties gekregen, en de paddestoel aangezien voor iets eetbaars. Lucoshi rende naar Para toe. Deze viel op de grond en begon te stuiptrekken. Lucoshi hield Para stevig beet. "Wat is er gebeurd?" Maar Para kon geen woord uitbrengen. Zijn ogen waren bloeddoorlopen en puilden bijna uit hun kas, en zijn gezicht was lijkbleek. Hij keek Lucoshi smekend aan, en probeerde met zijn ogen duidelijk te maken wat hij niet over zijn tong kon krijgen. Lucoshi keek achterom, naar DL. Die knikte. Lucoshi stond op en liep naar de slaapplaatsen. Hij kwam teruggelopen met Para's kristallen zwaard in zijn hand. Para begon inmiddels bloed op te hoesten. Lucoshi bleef recht voor zijn broer staan, keek hem recht in de ogen en fluisterde "Het spijt me."

Een kanonschot galmde door de arena. De leider van team Geel was dood.”

Ja dit lijsjte bestaat voor 20% uit Para’s. Para was by far de sterkste tribuut in HS4, en hij werd 10e. Op deze manier. Het is vooral de manier hoe het geschreven is die deze zo hoog plaatst. Ik hou van tributen die elkaar begrijpen zonder iets te zeggen, en ik hou van deze onheilspellende manier van schrijven. EN ik hou van mezelf en ik heb dit zelf geschreven dus hoera.

2 – T.G (HS3)
“Para staat oog in oog met T.g, die zijn bijl heeft laten zakken. "We hoeven niet te vechten, wij kunnen samen winnen, We kunnen beide naar huis." zegt T.g. "Denk je echt dat ik jou dat plezier zou doen? Mag ik je eraan herinneren dat jij degene bent die mijn broertje meerdere keren heeft willen vermoorden, niet dat het veel uit maakt, maar toch" zegt Para. Achter zich hoort Para hoe WM naar de bodem van de zee zakt en een kanonschot klinkt. Hij kijkt achter zich, Tosti staat met een pijl op hem gericht. Para heeft een plan. Hij duikt snel opzij waardoor Tosti schrikt en zijn pijl schiet. Hij mist op een haar afstand T.g, die uit zijn evenwicht word gebracht en op de grond valt. Dit was de fatale klap. Het ijs begint helemaal te scheuren en er vormen verschillende kleine brokken ijs. Het begint ook weer iets kouder te worden merkt Para. Dat betekend dat het Water weer gevaarlijker word. Para kijkt voor zich, Tosti is bezig met pijlen oprapen, aangezien hij in het water gevallen was, en een hoop van de pijlen zijn in het water gevallen. Links van Para ziet Para T.g staan. T.g kijkt vragend naar Para, waarschijnlijk om bevestiging te krijgen op de vraag of ze samen Tosti gaan vermoorden. Para knikt. Para pakt zijn zwaard, T.g zijn bijl en ze springen samen over de brokken ijs naar Tosti. Tosti kijkt op. T.g en Para staan met hun wapens over hem gebogen. "Hallo Tosti, lekker gezwommen?" zegt Para. "Para, aan jou de eer" zegt T.g. "Dank je" zegt Para en hij haalt uit met zijn zwaard. Een kanonschot klinkt. T.g is dood.”

Enige dood uit HS3. Maar wat voor een. Ik hou van HS3. Ik hou van alle Hongerspelen. Ik hou van deze dood. Ik overwoog serieus om deze op nummer 1 te zetten maar toen herinnerde ik me die andere….

1 – Lucoshi (HS9)
“Na een tijdje zoeken hoorde WM voetstappen. Het was nacht, maar WM had geen zin om te slapen. Op een gegeven moment zag hij van wie de voetstappen kwamen. Het was Lucoshi. "STOP", riep Lucoshi, die een moordlustige WM op zich af zag komen. Lucoshi wist nog niet dat WM een soort duivel was geworden. "We moeten eerst samenwerken! Als één van ons de ander nu doodt moet hij het in de finale opnemen tegen Necrodeus én Jolien, dat wordt ontzettend moeilijk! We moeten eerst samenwerken!". Arme Lucoshi. Hij dacht dat WM nog wel verstand had, dat hij misschien een samenwerking aan ging. Maar WM deed dat- Natuurlijk - Niet. WM pakte zijn zwaard, die hij vrij willekeurig eerder bij Team Blauw gevonden had, en hij kwam op Lucoshi af. "Wil je wat... eten?", vroeg WM. Lucoshi dacht dat dit betekende dat WM toch wilde samenwerken. "Ja graag", zei Lucoshi!

Maar WM herhaalde zijn kunstjes van eerder. Hij gooide Lucoshi in een katachtige beweging op de grond, en hij sneed de twee duimen van Lucoshi, die geen weerstand durfde te geven, af. WM begon te knagen aan de ene duim, en zei tegen Lucoshi, "hier, mag je je andere duim eten". Lucoshi zei: "sorry, dat aanbod sla ik vriendelijk af..." en vervolgens rende hij weg. WM was veel sneller dan Lucoshi, en hij smeet hem op de grond. "Hier Lucoshi, ik smeek het je", zei WM. "ALSJEBLIEFT NIET, WM! ALSJEBLIEFT NIET". WM luisterde niet. Hij propte Lucoshi's duim in Lucoshi's mond, en hij liet het hem doorslikken. "Lekker he!". Vervolgens sneed WM de linkeroor van Lucoshi af. Vervolgens beet hij de oorlel er van af, en hij gaf de rest weer aan Lucoshi. Lucoshi moest huilen, maar WM likte Lucoshi's gezicht af. Vervolgens nam WM een hap uit de nek van Lucoshi en hij besloot bloed te zuigen. Vervolgens begon WM verder te eten aan Lucoshi. Hij sneed eerst Lucoshi's hoofd open, die bizar genoeg nog doorleefte. Hij bleef Lucoshi voeren, totdat WM aan het brein van Lucoshi zat te knabbelen en een kanonschot hoorde. WM at snel even door, totdat Lucoshi's lichaam werd opgehaald. Dat was een lekkere maaltijd!”

Ja oke hier kun je niet omheen. Kijk, ik hou van de Hongerspelen, maar tijdens het lezen van verhaaltjes ben ik vrij emotieloos ofzo. Soms glimlach ik als er iets grappigs wordt gezegd of trek ik mijn wenkbrauwen op als er iets onverwachts gebeurd, maar that’s it. Maar niet hier. Mijn god. Op het moment dat Lucoshi’s naam genoemd wordt, wilde ik schreeuwen “REN LUCOSHI! REN VOOR JE LEVEN! NEEEEEE!” En daarna wilde ik alleen nog maar huilen en overgeven. Ik wil WM niet bedanken hiervoor aangezien ik persoonlijk denk dat hij in een psychiatrische kliniek moet worden gestopt voor het feit dat hij zoiets kan verzinnen. Ik hoop oprecht dat dit voor altijd nummer 1 blijft want ik wil nooit in mijn leven meer zoiets meemaken oke.

40 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op wo 10 dec 2014, 04:26

Olivier Vanilla

20. Jihawk (HS14)

Necrodeus hield Jihawk makkelijk in bedwang. Ondanks dat Jihawk veel sterker hoort te zijn, wist hij Necrodeus geen moment goed te raken. Alle klappen werden ontweken. Steeds vermoeider werd Jihawk. Alle wonden van de leeuw begonnen hem toch pijn te doen. Steeds werd hij zwakker, totdat er weer een pakje uit de lucht kwam. Necrodeus duwde Jihawk weg en hij pakte het. Er zat een zwaard in, met een briefje er bij. Necrodeus las voor:

Necrodeus,

Dit zwaard is bijna mijn einde geweest. In mijn laatste gevecht met Chris vocht hij met dit zwaard. Jij verdient het om Jihawk hier zijn einde mee te bezorgen.

Groeten, Wateé Meelo Oldenburgh

Necrodeus pakte het zwaard, en zag een huiverende Jihawk. "Je hebt het lef niet", probeerde Jihawk nog. "Dat heb ik wel. Het is mijn plicht om zo veel mogelijk mensen in leven te laten. En dat doe ik nu ook." Necrodeus stak Jihawk met een felle beweging door het hart.

Een kanonsschot klonk. Necrodeus had Jihawk vermoord. De finale zou bijna beginnen!

Één dag oud en nu obviously al één van de meest memorabele doden. Het contrast was groot: Necrodeus is een nerdje die gevechten ontwijkt, Jihawk is een grote, stoere gast die de halve arena heeft vermoord (serieus, meeste kills ooit?). Vervolgens is Necro sterker, slimmer, en met bemoeitenis van goede WM zelfs in staat om Jihawk te vermoorden. Een echt gevecht om de finaleplek. Toch, kutJihawk HS8 die zich liet afbranden.

19. Adje (HS12)
Het leek een oneerlijk gevecht te zijn. Jolien had een veel beter wapen, met haar blaaspijp. Adje probeerde te vechten met een vishengel. Ook stond WM daar met een zwaard, terwijl Noémie zich met een mes moest verdedigen. Necrodeus tegen Tuffie was gewoon 'hand-to-hand combat'. Adje probeerde halfjes Jolien te prikken met zijn hengel, maar hij deed het niet met genoeg overtuiging. Jolien wist dat ze Adje kon vermoorden, maar ze besloot met een pijl te richten op zijn been. Raak. Adje schreeuwde het uit: "Aaargh... waarom! Kutterdegodverde...". Adje haalde vol angst de pijl uit zijn been, en leek vrij probleemloos weer op te staan. Op dat moment hoorden ze ineens iets. "Tuffie is dood! Terugtrekken, terugtrekken! Goomuin kwam er aan gerend, terwijl ze Tuffie op de grond zag liggen. Hij kon niet dood zijn, er was geen kanonschot, toch? Goomuin, Noémie en Necrodeus waren snel weg, maar Adje strompelde een beetje. "Help me met wegkomen!", schreeuwde Adje. Goomuin fronste. "Nu kan je niet meer zo snel rennen, meneer perfect? Je verwacht toch niet dat we rekening gaan houden met jou nu!". Goomuin bleek een enorme fout te maken. Terwijl WM wat aan het schelden was dat hij ze had laten gaan, hoorde hij iets. "Oen, het is nog niet te laat!". Het was Tuffie, hij had zijn dood genept. Hij pakte het zwaard van WM, en ging hem ook gooien. "Hier voor je, Noéempje!" Noémie hielp Adje met wegkomen, maar dat ging niet heel snel, omdat Necrodeus en Goomuin wegens het ongeval van er net weigerden mee te helpen. Ze zag het zwaard wat Tuffie had gegooid aankomen, maar het was te laat. Hij ging raak, met dodelijke precisie in het achterhoofd. Een kanonschot klonk vrijwel direct.

Nee, dit is niet een van de vele doden van HS12 die in de lijst staan, het zijn er zelfs maar een paar. Maar deze was awesome. Niet alleen zagen we vanaf dit verhaaltje pas dat Tuffie echt niet goed wijs was, de manier zelf is ook tof (en vrij memorabel). Toffe dood van een verder stomme tribuut.

18. Noémie HS9
“Het zwaard werd uit Noémie getrokken en ze zakte in elkaar. WM stond achter haar met een grijs op zijn gezicht, draaide zich om en zocht verder naar nog meer wapens.
Adje zag Noemie vallen. "Nee!" schreeuwde hij. Hij, UNF en JiHawk liepen naar haar toe. "Noémie" zei Adje terwijl hij bij haar neerknielde en haar hand vastnam "Gaat het?". "Wat denk je zelf" zei ze hoestend. Adje kreeg de tranen in de ogen. Hij was tijdens de trainingen verliefd geworden op Noémie maar had haar dat nog niet durven vertellen. "Hoe vol" zei hij, en hij maakte aanstalten haar op te nemen. "Laat het Adje" zei ze "het heeft geen zin meer". Hij keek haar ongelovig aan. "Maar als we terug gaan naar het kamp en... "Adje..." onderbrak ze hem schor. "Ja...?" zei Adje onvast. Maar het was te laat. Het licht in haar ogen was voorgoed gedoofd, en ze staarde hem glazig aan. Een kanonschot bevestigde plechtig haar dood.”

In het rijtje: "Belangrijke doden van onbelangrijke tributen". Dit is fantastisch geschreven, lekker zielig, en ook gigantisch belangrijk voor een van de tofste rivaliteiten binnen alle Spelen, met een memorabel einde (zie einde pagina). O en WM doodt Noémie voor Adjes neus. Sowieso awesome als je de HS-context niet snapt.

17.UNF HS2

“Para had aan het begin van de Hongerspelen al besloten dat hij zich niet zou laten vermoorden. En dat betekende dat hij anderen zou moten vermoorden. Zo werkte het in de Hongerspelen. Bij de Hoorn des Overvloeds had hij geen bloed vergoten, tenslotte was het daar te gevaarlijk. Maar nu? Waarom ook niet. Op een gegeven moment moest het er toch van komen. Op het moment dat UNF aan kwam lopen, wist Para hoe hij het aan zou pakken. Zonder een spoortje angst liep hij naar UNF toe. UNF zag hem aankomen, pakte zijn mes en gooide het naar Para. De idioot. Het mes belandde ruim een meter naast Para in een boom. Para trok het mes eruit: het was een oud, roestig mes. Dit was het wapen waarmee hij UNF zou vermoorden. Met een brede glimlach keek hij UNF recht in de ogen aan. Deze werd bang, en begon zo snel hij kon te rennen. Maar Para was sneller. Het mes doorboorde UNF's borstkas, en hij viel met een klap op de grond. Zijn hoofd raakte een grote kei tijdens zijn val, waardoor zijn schedel direct verbrijzeld werd. Met soepele passen liep Para naar zijn eerste slachtoffer, en draaide hem om. Het was niet bepaald een smakelijk gezicht: het mes was tijdens de val enigszins losgekomen en had UNF's borstkas volledig opengehaald. Para trok het mes uit het lichaam, pakte het werpmes dat hij van WM "geleend" had, en schreef iets in het roestige oude mes van de dode jongen aan zijn voeten. Toen liep Para fluitend verder, zonder nog naar UNF om te kijken, en naast UNF, in de grond, stond het mes. "Roest zacht"”

Roest zacht. Meer uitleg heeft dit niet nodig. Toch een beetje een HS-line.

16. Tosti HS2
“Tosti liep naar de controlekamer. Nu zou het gebeuren. Hij zou doodgaan, na een Hongerspelen overleefd te hebben. Zijn hart bonsde in zijn keel, toen hij zachtjes de deur opendeed. Niemand merkte hem op. Allemaal doodop, na zo'n nacht werken, leek hem. Tosti had nog 3 zakkken dynamiet over en had dat aan zijn lichaam gebonden. Tosti richtte en schoot door het hoofd van een belangrijk uitziend man. Nu had hij de volle aandacht. Meteen renden er mensen op hem af, en werden er geweren gericht. Na nog een paar keer geschoten te hebben, wist hij dat een kogel naar hem toegeschoten was. De tijd ging opeens heel langzaam, hij zag de kogel op zich afkomen... Hij zag ook zijn leven voorbijschieten. Zijn district. Zijn vrienden, familie, zijn hele leven. Hiermee zou hij hen redden. Met een laatste lach spatte Tosti uiteen, en daarmee het hele gebouw. Hij zou nooit weten wat hij teweeg zou brengen. Tosti was dood.”

Ja tegenwoordig mag dit niet gebeuren, maar toen was dit raar. En tof. En memorabel. 16e plek it is!

15. WM HS9
Helaas voor haar draaide WM zich op het laatste moment om. “O, hier ben je! Ik zocht je al! Heb je je goede vriend Necrodeus al gezien? Geen zorgen, bij jou zal ik het minder erg maken. Ik zal je gewoon vermoorden.” Dreigend liep hij op haar af. Ze probeerde tijd te rekken. “Ik moet je wel complimenteren om je strijlust en kracht. Je geeft gewoon nooit op, zelfs niet toen ik je beschoten had!” Hier moest WM over denken. Uiteindelijk gaf hij toch antwoord. “Ja, ik ben geweldig. Ik ga gewoon door, ik vermoord iedereen!” Jolien ging enthousiast verder. “Ja, zeker! Veel beter dan Vygan bijvoorbeeld, hij heeft ook zijn team in de steek gelaten, maar hij was laf en zo!” WM begon nu op dreef te raken. “Tss, Vygan, een slapjanus was dat. Hij kon zich totaal niet beheersen, en hij miste gewoon de natuurlijke charme die ik in overvl. AAH!” Eindelijk hadden de konijnen WM bereikt, en de eerste had zijn tanden al om WM’s enkel geklauwd. Bloed spoot eruit. Dit was  haar kans, voordat hij weer was bekomen, want dit was bij lange na niet genoeg om WM uit te schakelen. Met al haar kracht wierp ze in een vloeiende beweging de strijdbijl van haar rug naar WM. Een perfecte worp. De bijl kliefde zich dwars door WM’s borst, ongetwijfeld een enorme impact. WM draaide zich met een ruk om, en pakte zijn zwaard. Nee, onmogelijk, hij moest dood zijn! Na 2 schokkerige stappen viel hij inderdaad op de grond. Hij leek nu pas de bijl in zijn borst te ontdekken. Hij begon te grijnzen. Fluisterend wist hij nog enkele woorden uit te brengen. “Wow, dit had ik niet aan zien komen. Wat ben je toch een sluwe meid. Bijna net zoals Hitomi.” Zijn stem haperde bij dat laatste woord. Of het door de pijn of door verdriet kwam wist ze niet. Met een laatste beweging rukte WM zijn eigen hart eruit en propte het in zijn mond. Toen was het voorbij. Het drieëntwintigste kanonschot klonk. Jolien stond er bewegingloos bij. Had ze nu echt gewonnen?

Ok dit zelf is niet bijster memorabel ofzo, en ook niet de beste manier (maar wel misschien de enige omdat WM zo OP was), maar fuck it, WM was dood! Het vleesetende enge monster! WM was gewoon nachtmerrie materiaal, laten we maar blij zijn dat dit is gebeurd. WM is maar liefst betrokken bij 5 doden van deze lijst, btw.

14. Nickmariourbanus HS8
Ze pakte de pijl eruit en pakte haar boog. "Dames en Heren! Het einde van deze Hongerspelen is bijna hier!" Hitomi draaide zich om. NickMarioUrbanus kwam op haar af gerent met een zwaard in een hand, en een drietand in de andere. Hitomi deed haar ogen dicht. Dit was het dan, haar einde. Nu zou ze sterven. Ze dacht weer aan Ulysess, net als toen ze bewusteloos werd geslagen, door dezelfde persoon die nu haar moordenaar zou worden. Het was allemaal niet zo erg, eigenlijk. Doodgaan was niet zo erg. Eerst pijn, en daarna helemaal niets meer. Is toch niets verkeerd mee?
Ze ontspande en wachtte af op het Zwaard in haar nek en de Drietand in haar lichaam. Maar het kwam niet. ze opende haar ogen.
Daar lag NickMarioUrbanus, met een pijl in zijn keel. Hoe kwam dat? Hitomi keek naar haar boog. De pijl was weg. Ze had hem neer geschoten. Haar eerste moord deze spelen, en tevens ook haar laatste. Ze hoorde het geluid van een hovercraft, die neerkwam op het water. Hitomi stond op en keek in het rond, ze kon de camera's horen. Er waren er minstens twintig. NickMarioUrbanus had dit geweldig gevonden. Ze keek nog eens naar het lichaam. Hij was zo dichtbij geweest, maar Hitomi had hem perongelijk weten te vermoorden. Ze was de winnaar. Ze kon weer naar huis.

Iew ik ben geen fan van deze dood. Zo overdreven 'romantisch' geschreven. Maar goed, extreem memorabel, niet echt slecht geschreven en de dood van NMU, en je komt al op 14.

13. Flappie HS12
“"Je bent het ook Jolien verschuldigd mij in leven te laten", riep Tuffie in een laatste poging. "Ga verder", zei WM. "In het begin van de Spelen, hadden we met Team Blauw één belofte gemaakt. Wij zouden met zoveel mogelijk tributen van ons eigen team proberen te winnen. In feite hoor je mij in leven te laten, om die belofte." "Schei toch uit, jij hebt Necrodeus en Adje vermoord. Jij hebt nooit iets met die belofte gedaan", gaf Flappie als antwoord, om WM te verwarren. "WM heeft Lisa vermoord, ook iemand van ons team.", zei Tuffie. "Je kon je belofte voor Sushi niet nakomen, je hebt Noémie niet kunnen redden. Maar je kan verder wel de belofte van je andere dode vriend nakomen." WM twijfelde. "Jolien is degene die er voor heeft gezorgd dat ik mijn andere belofte niet na kon komen" "Maar als je Flappie mij laat vermoorden, ben jij het volgende slachtoffer. Laat Team Blauw winnen, WM. Dat heb je hele team beloofd. Niet alleen Jolien, je hele team. Je laat een belofte voor het hele team gaan. Een belofte aan je beste vriend, Jihawk. Een belofte aan Necrodeus. Een belofte aan Dark Lisa, die je zelf hebt vermoord. Een belofte aan Adje. Een belofte aan Goomuin. Een belofte aan Jolien. Een belofte aan mij. En niet geheel belangrijk: een belofte aan jezelf." WM was overtuigd. Hij liep op Flappie af. "Geef mij de kans WM. Geef mij de kans op eerherstel!", liet Flappie er nog uit. Maar het was te laat.

WM haalde uit. Een kanonschot klonk. Flappie was dood.”

Ja ok een beetje dezelfde reden als de twee hier boven, behalve dat dit net iets beter en spannender was.

12. Hitomi HS14
Plots werd ze hardhandig vastgegrepen door Selletje. “Weet je wat jij bent, Hitomi? Je bent een vuile slet! Met Fisico, met WM. We hebben je tijdens de trainingen ook wel met Para gezien, en je liep gisteren zelfs met die vieze, vette Henk te flirten! Ben je verslaafd aan seks ofzo?” JiHawk grijnsde breed. “In dat geval kunnen wij je wel helpen hoor!” Gevaarlijk grijnend kwam hij dichterbij gelopen. Voor het eerst voelde Hitomi écht iets van angst voor de twee beroepstributen. JiHawks gezicht stond slechts enkele centimeters van het hare, en ze voelde zijn hete adem toen hij zei: “Eigenlijk had ik dit liever met Lazerstraal willen doen, maar aangezien zij al dood is moet ik maar genoegen nemen met jou.” In een vloeiende beweging scheurde hij haar shirt kapot, waardoor ze in niets meer dan een BH voor hem stond. Een rilling ging over Hitomi’s lichaam toen JiHawk haar van top tot teen bekeek. “Niet verkeerd.” Een ritseling achter haar volgde, en twee handen ontdeden haar van haar bh. Ze hoorde de hoge stem van Selletje in haar oor. “Dit is wat wij doen met vuile sletjes als jij!” Selletjes handen sloten zich om haar borsten, en ze voelde de scherpe nagels in haar huid. Hitomi wilde schreeuwen, maar JiHawk snoerde haar de mond. Hij propte er savannegras in. Hitomi voelde zich misselijk worden. Ze probeerde over te geven, maar het lukte niet. JiHawk en Selletje lachte hard. Hitomi probeerde tegen te sputteren terwijl Selletje haar op de grond legde, maar de twee waren te sterk. Nadat hij ook haar broek had uitgetrokken, kwam JiHawk grijnzend boven haar staan. “Dit wordt een nacht om nooit te vergeten, Hitomi!” Hitomi wilde haar ogen sluiten, vluchten, gillen, maar ze kon niets als verdoofd keek ze toe hoe JiHawk zijn eigen broek omlaag deed, en langzaam grijnzend dichterbij kwam…
De ochtendzon stijgt geleidelijk aan steeds verder boven de oostelijke horizon uit. Een kanonschot galmt door de arena. Hitomi’s bebloede lichaam ligt in het gras. ‘Nou, dat was me toch een unieke ervaring,’ brengt Jihawk sarcastisch uit, terwijl hij zijn kleren weer aantrekt.

Iew iew iew. Dit was vies Para. Iewwww. En dan noem je mij raar omdat ik denk aan mensen die zichzelf opeten.

11. Necrodeus HS6
"Oh, hai Ulysses! Eindelijk zijn we weer samen. Waar was je?"
"... ick richt een speer naar u, en u bent verheugd ende opgewekt om mij te zien.."
Necrodeus keek nogal verbaasd naar Ulysses.
"Maar... ons bondgenootschap dan?"
"In deze fase van het spel ben ick er niet helemaal van overtuigd ende zeker dat gij mij geen mes in den rug zult steken. Verder heb ick meerdere voordelen als ick u nu gewoon ter plaatse executeer. Gij moge wel ene charismatische ende intelligente manskerel zijn, bij deze heb ick dit bondgenootschap verbroken." zei Ulysses.
"Maar, maar..."
Necrodeus kon er niks meer tegen inbrengen. Ulysses z'n speer ging recht door zijn buik, en kwam er langs de andere kant weer uit. Het kanonschot ging af. Ulysses besloot om Necrodeus zijn lijk maar in de rivier te dumpen.”

Weet je, verraaddoden zijn awesome, en Ulysses is awesome. Het boeit mij geen fuck dat dit HS6 is, dit was enorm memorabel.

10. Para (HS12)
“En als jullie me nu willen excuseren” vervolgde Para, terwijl hij het zonder enige moeite het zwaard uit Tuffie’s handen griste. “Mijn team wacht op me!” En Para rende richting zijn team. Zowel Tuffie als WM stonde verbijsterd toe te kijken, alsof het niet tot ze doordrong wat er zojuist gebeurd was. Op het moment dat Para op enkele meters afstand van zijn teamgenoten was, gooide hij het zwaard naar Chris, die het behendig opving. “Waar wachten jullie op? Lopen!” Chris grijnsde, en ondersteunde Ulysses weer terwijl ze richting het bos liepen. Voordat Para achter ze aan ging, draaide hij zich nog een keer om. “Wel heren, het was zeer interessant om jullie te ontmoeten! Veel succes WM, je zult het nodig hebben! Tot ziens, haakneus!” Bij het horen van die naam sloeg er een stop om in Tuffie’s hoofd. Met een snelheid die zowel WM als Para nooit van hem verwacht hadden, sprintte hij naar Para, en voordat Para de kans had zich te verweren, sloten Tuffie’s handen zich om zijn keel. Para begon manisch te lachen, terwijl de druk op zijn keel steeds groter werd. “NEE!” Zodra Chris doorhad wat er aan de hand was, draaide hij zich om, liet Ulysses vallen en trok zijn zwaard om zijn vriend te redden. Maar hij was te laat. Para’s ogen puilden uit zijn hoofd, zijn brede grijns leek te verstarren en zijn hoofd liep paars aan. Een kanonschot klonk. Para was dood.”

Weet je, dit heb ik nooit zo gesnapt van mijzelf. Para was zeker niet mijn favoriete tribuut, zijn dood zat er aan te komen, maar toch kreeg ik een enorm ijzig gevoel na dit verhaal. Het was een klein beetje alsof Dobby dood ging. Para was absoluut niet aardig en vroeg er best om, maar het moment dat Tuffie hem neerstak vond ik het écht vervelend. Ulysses en Chris schreef ik zelf dood dus die bleven minder hangen, Tuffies dood was kut, dus ergens is het logisch dat de dood van Para juist zo'n klap was op het einde (bijna alle doden die ik niet heb geschreven van de top 10 in HS12 staan in deze lijst, Jolien zou 21e staan ofzo). Fantastisch verhaaltje.

9. T.G. HS12
De ogen van Chris worden groot van shock als hij ziet hoe T.G zich tussen hem en Ulysess werpt. Het volgende moment klinkt er een smerig geluid en valt er een plas bloed op de grond. Rochelend zakt T.G op zijn knieën, en hoest vervolgens nog wat bloed op. Iedereen is met stomheid geslagen. Zelfs Para lijkt onder de indruk. Chris laat zijn boog en pijlenkoker onmiddellijk vallen, rent naar T.G toe en weet hem nog net op te vangen voordat hij de grond zou raken. 'T.G... T.G, ben je gek geworden?!' fluistert hij tegen zijn leider. De pijl die hij had afgevuurd had zich recht in zijn borstkas geboord. 'Waarom deed je dit nou?! Ik... ik weet niet... ik snap het gewoon niet!' Hij kan geen zinnig woord meer uitbrengen. 'Het... het spijt me, Chris...' brengt T.G moeizaam uit. 'Ik liet mezelf gaan, dat is alles.' Chris wordt lijkbleek. 'Je had dit niet hoeven doen...' 'Jawel... Chris,' gaat T.G verder. 'Laat dit een les zijn. Ik wil niet dat ons team ten onder gaat aan interne problemen.' Chris is behoorlijk aangedaan. 'Waarom, T.G... waarom...' 'Chris, luister...' hapert T.G. 'Ik weet dat Ulysess niet perfect is. Hij kan bazig en arrogant zijn. Maar niemand is perfect. Jij ook niet. Weet je hoe ik mij voelde toen jij vertelde van jouw alliantie met Tosti...?' Chris kijkt hem vragend aan. 'Bij deze dan...' zegt T.G. 'Ik voelde mij verraden. Jij hebt onze teamgenoten overgeleverd aan team Rood, omdat ze volgens jou niets toevoegden. En in het vervolg stel jij voor om een team te vormen met degenen die mijn vrienden hebben gedood. UNF, Raceneus... je weet wat ik bedoel. Ze stelden misschien niet zoveel voor, maar ze waren wel... onze teamgenoten.' Chris kijkt T.G verward aan. Waarom heeft hij dit niet eerder verteld? 'Ik ben ermee akkoord gegaan omdat ik ook naar huis wilde. Een egoïstische beslissing, maar goed. Jouw geheim met Tosti was ook egoïstisch. Dat is jouw gebrek. Jouw gebrek aan empathie. Jij beoordeeld mensen puur op basis van hun vaardigheden.' Chris is verbaasd dat T.G hem dit nu pas verteld. 'Dat jij dit allemaal voor je gehouden hebt... ik dacht dat we het goed met elkaar konden vinden!' T.G kijkt Chris geruststellend aan. 'Dat kunnen we ook, Chris... je bent mijn teamgenoot, net als Para, Ulysess... en nu ook Tosti. Maar als teamgenoten is het belangrijk om elkaars gebreken te accepteren en die van een ander op te vullen. Dat is echte samenwerking. Met die logica heb ik jullie ook proberen te leiden. Beslechten werkt niet, oplossen wel.' plotseling neemt T.G's stem bijna een smekende toon aan. 'Alsjeblieft, Chris... accepteer Ulysess... en Ulysess... accepteer Chris. Jullie zitten stuk voor stuk... vol met potentie. Alleen door samen te werken... kunnen jullie die volledig uitbuiten. Alsjeblieft... maak mij trots op jullie...' de tranen rollen inmiddels over zijn wangen. 'Jullie zijn mijn teamgenoten. Dat betekent... dat ik om jullie geef. Om jullie allemaal. Jullie... kunnen nog... winnen...' op dat moment verslapt T.G's greep op de schouders van Chris en valt hij naar de grond. Chris probeert hem nog op te vangen, maar beseft dat dit geen zin meer heeft. T.G's gezicht komt met een doffe klap in de sneeuw terecht, die meteen rood kleurt bij zijn impact. Het kanonschot volgt enkele seconden later. Chris zit met trillende handen op zijn knieën. Ulysess slaat een hand voor zijn mond en Tosti kijkt geschokt toe. Para loopt met een neutrale blik op zijn gezicht naar het lijk in de sneeuw toe en knielt erbij neer. T.G is dood.”

O God, T.G is wel echt een dramaqueen dat hij dit schrijft. Natuurlijk was dit vreselijk onnodig en overdreven, maar dit verhaaltje was echt enorm belangrijk voor één van de belangrijkste verhaallijnen uit HS12 en het is super goed geschreven. Memorabel genoeg voor een plekje hier iig.

8. T.G HS4

“T.G denkt dat het hem eindelijk gaat lukken. Hij gebruikt zijn zwaard als steun, en het feit dat hij misschien nog weg kan komen geeft hem weer hoop. Als hij nog één keer achterom kijkt, ziet hij dat de draak zijn ijzige blik weer op hem heeft gericht. Langzaam maar zeker loopt hij op hem af. Op dit moment beseft T.G dat hij nog lang niet uit de problemen is. Hij draait zich om, houdt zijn zwaard voor zich uit, en probeert een intimiderende pose aan te nemen. Maar het mag niet baten. T.G kan in de ogen van de draak maar één bedoeling herkennen. De bedoeling waarvan hij net nog hoopte dat hij er aan kon ontkomen. Hij komt steeds dichterbij, maar T.G weet dat het geen zin meer heeft om nog een stap terug te doen. Hij zou toch wel ingehaald worden. Opnieuw ziet T.G het beeld van zichzelf die de Hongerspelen wint in kleine stukjes uit elkaar spatten. Hij heeft alles geprobeert, zowel individueel als samen met zijn team, maar de kansen zijn niet in zijn voordeel. Hij kan niets anders doen dan zijn lot onder ogen zien. Maar T.G zou zichzelf niet zijn als hij niet tot op het laatste moment zou doorvechten. Als hij dan toch moet sterven, dan doet hij dat op een eerbiedige manier. 'Hallo, beestje.' slispelt hij zwaarmoedig. Precies als T.G dat zegt, zet de draak zich af, en vliegt op volle snelheid in T.G's richting. T.G kan nauwelijks reageren, en slaat blindelings voor zich uit, zonder resultaat. De draak laat zijn kaak zakken, en T.G verdwijnt helemaal in zijn bek, zonder dat er ook maar iets van hem achterblijft.”

Ok dit is gewoon episch. Dit was zo'n ongelooflijk episch einde van de niet-'Lazerstraal hartje Fisico'-Spelen dat ik hem echt niet kan negeren. Volgens mij ben ik door dit verhaaltje weer mee gaan schrijven in HS6 (met succes :') )

7. T.G. HS3
“Para staat oog in oog met T.g, die zijn bijl heeft laten zakken. "We hoeven niet te vechten, wij kunnen samen winnen, We kunnen beide naar huis." zegt T.g. "Denk je echt dat ik jou dat plezier zou doen? Mag ik je eraan herinneren dat jij degene bent die mijn broertje meerdere keren heeft willen vermoorden, niet dat het veel uit maakt, maar toch" zegt Para. Achter zich hoort Para hoe WM naar de bodem van de zee zakt en een kanonschot klinkt. Hij kijkt achter zich, Tosti staat met een pijl op hem gericht. Para heeft een plan. Hij duikt snel opzij waardoor Tosti schrikt en zijn pijl schiet. Hij mist op een haar afstand T.g, die uit zijn evenwicht word gebracht en op de grond valt. Dit was de fatale klap. Het ijs begint helemaal te scheuren en er vormen verschillende kleine brokken ijs. Het begint ook weer iets kouder te worden merkt Para. Dat betekend dat het Water weer gevaarlijker word. Para kijkt voor zich, Tosti is bezig met pijlen oprapen, aangezien hij in het water gevallen was, en een hoop van de pijlen zijn in het water gevallen. Links van Para ziet Para T.g staan. T.g kijkt vragend naar Para, waarschijnlijk om bevestiging te krijgen op de vraag of ze samen Tosti gaan vermoorden. Para knikt. Para pakt zijn zwaard, T.g zijn bijl en ze springen samen over de brokken ijs naar Tosti. Tosti kijkt op. T.g en Para staan met hun wapens over hem gebogen. "Hallo Tosti, lekker gezwommen?" zegt Para. "Para, aan jou de eer" zegt T.g. "Dank je" zegt Para en hij haalt uit met zijn zwaard. Een kanonschot klinkt. T.g is dood.”

Drie keer achter elkaar T.G! Hij krijgt ook echt altijd awesome doden. Check gewoon de laatste paar zitten. Dit is zowel komisch als ernstig, verraad gaat samen met naïviteit. Ik ben niet altijd lief voor de oude Spelen maar dit is wel een plusje.

6. Goomuin HS8
Maar nu was het klaar. Definitief. Nu moesten ze zijn vijand WM vermoorden. De jongen die hem bijna deze dagen van zijn leven had afgenomen. Maar wat deed Ulysses nou weer!? WM heeft geen wapens, als we Para mochten geloven. Als hij op het wrak was gekomen had hij geen schijn van kans gehad tegen ons. Tuurlijk wilde hij WM dood, maar... Het hoefde niet. Nu waren ze terug bij af. Goomuin keek naar zijn flesje met gif. Een flinke slok en het is klaar. Voorgoed. "DIKKE STRONTZAK! WE GAAN KLIMMEN!". Ja, het moest kunnen... Ulysses was al een flink eind boven. Laat het zelfmoord maar zitten.mTotdat hij een stem hoorde. "Daar staat een persoon op het eiland! Wat zal hij doen!" Goomuin riep woest "WEGWEZEN! VERDWIJN!" Vervolgens gooide hij stenen. Hij hoorde ineens Hitomi wat roepen: "PSYCHOPAAT. WAT DOE JE NOU, GEK. IK WILDE JULLIE HELPEN. GOOMUIN, JE BENT GEK IN JE HOOFD. IK KOM JULLIE NIET HELPEN. LAAT MAAR". Goomuin voelde zich schuldig. Hij had zijn laatste kans op het herstellen van hun vriendschap stuk gemaakt. Goomuin moest huilen. Ulysses komt beneden. "Hé baby, waarom jaag je Hitomi weg! Je weet dat ik van haar hield! Varken! Ik weet echt niet meer wat ik met jou moet... Ga maar even weg." Goomuin was er klaar mee. De woorden deden pijn. De woorden van Ulysses. De woorden van Hitomi. Hij nam een flinke slok van het vergif. Langzaam stierf hij. Emotioneel beschadigd. Een kanonschot klonk.”

Misschien niet perfect geschreven, maar wel lekker zielig. En ik hou van zielig, zonder dat het te overdramatisch is. Overigens ook extreem memorabel, en zo had HS8 toch nog wat awesome doden.

5. Sushi HS8
“Sushi liep woedend langs de kust van het eiland. Iemand had Chris vermoord, en hij had al een gevoel dat hij wist wie het was. Plots zag hij een boot komen aanvaren. Hij nam zijn speer klaar en bereidde zich voor om te gooien, maar hij zag dat NickMarioUrbanus erin zat en liet zijn speer weer zakken. "Sushi heeft de tranen in de ogen" zei Nick "zullen we hem eens vragen wat er gebeurd is?". "Iemand heeft Chris vermoord, Nick" zei Sushi. "Daar weet ik natuurlijk alles van hé mensen" zei NickMarioUrbanus "We hebben met eigen ogen gezien hoe JiHawk Chris heeft verdronken. Hij vond hem te zwak". "Kom Nick" zei Sushi "breng me naar JiHawk".

Zo kwam het dat Sushi in Nicks boot stapte en ze samen koers zetten naar Palmeiland, waar JiHawk waarschijnlijk was naar teruggekeerd. "Sushi is sterk bewapend" zei Nick "Het zou slim zijn om zijn teamgenoot ook een wapen te geven. Zo staan ze sterker tegen JiHawk". Sushi keek hem eens aan, en gaf hem toen aarzelend zijn drietand. "Sushi is een echte teamspeler" zei NickMarioUrbanus. Sushi voelde zich gevleid. "Jammer dat hij niet de slimste is" Toen voelde Sushi hoe de drietand zijn lichaam doorboorde.

Er klonk een kanonschot. Niet veel later spoelde Sushi's lichaam aan op Palmeiland.”

Aan dit stukje was gewoon zo veel goed weet je. Net zoals Para ben ik vrij emotieloos tijdens het lezen, maar iedere keer als ik dit lees denk ik van 'O SHIT O SHIT'. Nu vond ik Sushi toch al een kutpersonage en ik wilde dat Hitomi ging winnen, en dat maakte het nog perfecter.

4. Noémie HS12
“De jaren erna heb ik je altijd onopvallend proberen te helpen, te zorgen dat je het volhield, maar zonder dat je er iets achter zocht. En toen moesten ook wij de Hongerspelen in, vast geen toeval. Niemand zou het me verweten hebben als ik mijn belofte nu zou breken en je nu zou doden, of zelfs als ik je compleet genegeerd zou hebben. Maar dat deed ik niet, ik bleef je beschermen, ik bleef je tegenstanders neerhalen. Na verloop van tijd zag ik je slechte, je manipulatieve kant. Je kon slecht zijn, en niet een beetje. Je gebruikte me om mijn eigen teamgenoten neer te halen. Ik had je door, maar ik deed het. Dat was mijn zwakte.” WM stopte even, en haalde diep adem. “Maar uiteindelijk zie ik in dat ik echt om je geef. Ik kan je hier niet laten doodgaan, en dit slechte masker is slechts  voor de Hongerspelen. Ik vertrouw je, Noémie. Door en door. We moeten deze Hongerspelen afmaken, samen. Er is geen andere mogelijkheid. Ik wil niet dat ik doodga! Ik wil niet dat jij doodgaat, Noémie!” Opnieuw stroomde de tranen over zijn wangen, net zoals de eerste keer dat hij dit verhaal vertelde. Het was gezegd, nu was het aan Noémie of ze zou reageren. En dat deed ze. Ze had al iets vermoed, na de vele hints van Flappie en Tuffie in die richting. Maar zoiets? Het was duidelijk dat WM zielsveel om haar gaf, niet eens in een romantisch opzicht. Ze sloeg haar armen om WM heen, liet hem zien dat zijn moeite doel getroffen had. “Maar natuurlijk blijf ik bij je, WM! Ik had nooit zoiets verwacht. Mijn broer heeft een bijna onmenselijk offer van je gevraagd, blijkt uiteindelijk, maar je hebt volgehouden, je hebt me tegen alles beschermd. Ik ben trots op je, WM!” WM beantwoordde Noémies omhelzing. Hij was ongelofelijk blij, het was goed gekomen, alles was goed. Nu zouden ze overwinnen.

Zo bleven ze enkele minuten zitten, hoewel WM geen besef van tijd had. Vaag drong een vreemd geluid tot hem door, in de waas waar hij nu in zat. Zijn handen waren plotseling drijfnat. WM opende verbaasd zijn ogen. Noémie zat nog steeds bij hem, haar hoofd op zijn schouder, maar tot zijn schrik zaten zijn handen onder het bloed. Hij voelde geen pijn, probeerde de bron van het bloed te vinden. Hij vond hem; Noémies hals was dwars doormidden gesneden. Met een gedempte plof viel het dode lichaam van Noémie in de rode sneeuw. Een kanonschot klonk. Bang keek WM op, en zag daar Jolien staan. Een trotse Jolien, met een bebloed zwaard in haar handen. Zíjn zwaard. Jolien begon te spreken.

Maar dit was nog beter. Ik was na dit verhaal echt verdrietig. Alles van een vrij goede storyline (met name het WM-gedeelte) kwam samen in dit verhaal. Niet alleen dat, het is ook fantastisch geschreven, schokkend, een mooie afsluiting van de verder niet zo boeiende rivaliteit tussen Jolien en Noémie. Je voelde gewoon de liefde tissen deze twee personages, en ik voelde ook WM's pijn aan het einde van dit verhaal. Wat mij betreft het best geschreven verhaal en de best geschreven dood van alle Spelen.

3. Adje HS9

WM had hem te stevig vast, en in tegenstelling tot hem had hij een wapen. "Best, vermoord me maar dan." zei Adje. Hij meende het niet, hij was enkel benieuwd naar WM's reactie. "Ik ga je niet vermoorden." antwoordde hij, tot zowel Adje's als Hitomi's verbazing. "Nou, ok, dat was gelogen. Je gaat er aan, dat zeker, maar wees maar zeker dat ik er uitgebreid de tijd voor neem. Je gaat de meest helse pijn van je leven hebben. Ik wil je zien lijden, Adje. Je zielige poging om mijn ware liefde te overtuigen mij gif te laten drinken is mislukt, maar ging wel ten koste van één van m'n beste en enige tributen. Vygan mocht  wel een roekeloos persoon zijn, door jou is hij dood. Daarna nog proberen om mijn geliefde Hitomi te vermoorden helpt nou ook niet echt. Ik vraag me af hoe ik je pijn gaan doen. Ik had wel zin om je te waterboarden, te onthoofden, of aan een boom op te hangen met je been en je daarna honderden keren te slaan met een stok. Maar nu ik m'n zwaard terug heb..." WM bracht z'n zwaard dichter bij Adje's vingers. "Herken je dit zwaard nog? Het is het zwaard waar ik dat zielige kleine meisje heb gedood waar je zo van hield. Hoe heette ze ook alweer?" "Ze heette Noémie!" riep Adje. "En ze was geen zielig klein meisje!" "Was ze wel." antwoordde WM. "Maar goed, jij zal aan dit zelfde zwaard pijn lijden. Tof, toch?" Hij hield het zwaard tegen z'n duim. "Oeps, daar gaat je duim!" WM zat te lachen. De pijn was onbeschrijflijk. Hoe het zwaard met gemak door z'n botten heen kon, was hem een raadsel. "En daar gaat je hele hand! Oeps, en dat was je andere hand! Wat doe ik nou toch!" "Hitomi, help!" riep Adje. "Dood hem! Pak je speer, en maak er een einde aan!" Hitomi vond het walgelijk, en zat WM te smeken om te stoppen, maar die ging genadeloos door. Hem aanvallen met haar speer lukt niet, daarvoor had ze teveel pijn aan haar voet. "Adje! Adje, gaat het?" vroeg ze. "... wat denk je zelf?" antwoordde hij. "Het is al over voor mij, Hitomi. Doe geen moeite. Maak dat je wegkomt." "Dat gaat nogal moeilijk met een mes in m'n voet." zei ze. "Ik krijg het er niet uit!" "Nou... dan zijn we verdoemd." zei Adje triest. WM sloeg nu ook Adje's arm af, waardoor hij heel wat bloed zat te verliezen. WM liet hem los, zodat hij op de grond viel en rustig z'n andere arm, en ook z'n benen zou kunnen afhakken. "Zeg, Hitomi..." zei Adje op zachte toon. Het was haast onbegrijpelijk, maar hij vond de kracht niet om het luider te zeggen. "Wat denk jij dat er na de dood is?" Hitomi was van mening dat er niks was, maar daardoor zou Adje zich niet beter voelen. Dus ze zei maar niks. "... ik hoop dat ik naar Noémie ga." zei hij. "Dat ik bij haar kan zijn... Kan zeggen wat ik voor haar voel... Me verontschuldigen dat ik er niet was voor haar... toen ze me nodig had..." Het bleef stil. "Ik hoop voor jou dat je gelijk hebt." zei Hitomi. Ze probeerde te glimlachen, al was dat niet makkelijk. Toen WM z'n andere arm en één van z'n benen er af sloeg, weergalmde het kanonschot door de arena. Het was over. Adje was dood.

Ik twijfelde of hij er in moest wegens zijn random dood in Tuffie's verhaaltje, maar door Adjes verder totaal nutteloze herschrijving kan hij er in. Hoe eindig je een vete die de hele Spelen duurt? Door de badguy de goodguy in stukken te laten snijden. Beter dan zo'n anti-climatische dood van de badguy denk ik. De wreedheid van WM werd hier echt duidelijk, en het beeld wat ik me bij dit verhaal vorm zal nooit meer verdwijnen. Lekker zonnen zonder ledenmaten in de woestijn, Adje!

2. Necrodeus HS9

Necrodeus zag geen steek voor ogen, dus vertrouwde hij op zijn gehoor. Helaas piepte dat nog steeds van de explosie, dus hoorde hij een stuk minder. En hoorde hij ook niet hoe WM steeds dichterbij kwam, sluipend als een kat. Hij merkte hem pas op toen WM zich tegen Necrodeus aanwierp. Necrodeus wilde schreeuwen, maar WM hield hem vakkundig in bedwang. Hij scheurde de mouwen van Necrodeus eraf, en bond die om zijn armen en mond. “Zo, laten we eens gezellig babbelen. Ah, je hebt mijn nieuwe wapen gezien! Wil je hem ook eens VOELEN? “ Na die laatste woorden. Sloeg WM met zijn zweep op Necrodeus rug, die op zijn zij in het zand lag. De zweep sloeg zijn kleren doormidden, en de naalden bleven steken in zijn rug. Necrodeus schreeuwde het uit van pijn. “Je hoeft niet bang te zijn dat ik je ga vermoorden hoor! Je gaat alleen maar wat pijn voelen. HEEL VEEL PIJN!”  WM schoot weer in een hysterische lachbui, maar hervond zich snel en prikte razendsnel een van de naalden in de hand van Necrodeus, die er aan de andere kant weer uitkwam. “Het grappige is, is dat ik helemaal niets tegen jou heb! Kijk, tegen Pokéfan had ik iets. Die vuile verrader wilde dat ik op ging rotten. Hij bedreigde me zelfs met een mes! Het was daarom zo grappig toen hij een zwaard door zijn borst had! En Adje, dat kleine tyfusjong. Hoe hij naar zijn eigen afgehakte armen keek! Zo mooi!” Necrodeus wilde kotsen, maar het lukte niet door de prop kleren die in zijn mond zat, wat geen aangename ervaring was. Maar de situatie waarin hij zich nu bevond was vreselijk, hij zou doodgaan, maar op een echt vreselijke manier. WM sloeg hem nog eens met zijn zweep. Hij verloor het bewustzijn.

Toen hij weer bijkwam, zag hij dat WM hem naar het water had gesleept. “Kijk, onze vriend is weer bij! Wat zullen we nu eens doen?” WM deed alsof hij diep nadacht, wat er behoorlijk komisch uitzag. Maar Necrodeus kon er niet om lachen. “Ah, ik heb wat! We gaan hem laten verdrinken, maar dan toch niet!” WM sleurde Necrodeus het water in, en duwde zijn hoofd onder water. Necrodeus schrok, maar verloor daarbij alleen maar kostbare zuurstof. Hij wist dat hij waarschijnlijk niet zou verdrinken, maar WM kon zich altijd door zijn wreedheid laten meeslepen. Necrodeus kon het water niet meer tegenhouden en het stroomde zijn mond en longen in. Op dat moment trok WM hem weer uit het water, en smeet hem het woestijnzand weer in. “Dat was leuk he! Even zwemmen! Maar het deed niet heel veel pijn, laten we nu eens wat pijnlijkers proberen!” WM deed echt alsof hij een voorstelling opvoerde, wat in zijn ogen waarschijnlijk ook zo was. Necrodeus was nu allang blij dat hij uit dat ijskoude water was. Hij rilde. De woestijnnacht was vreselijk. Maar toen merkte WM de buikwond van Necrodeus op. Oh, kijk, je bent gewond! Arme Necro, zal ik het eens verzorgen? “ Uiterst nauwkeurig sneed WM toen alle provisorische hechtingen open, en rukte toen de lap vlees van zijn buik af. Het bloed stroomde er op nieuw uit, maar minder snel dan eerst. Dat was geen goed teken, Necrodeus voelde zich al slapper worden. WM merkte hier niets van. Nadat hij eerst wat op het vlees had gesabbeld, spuugde hij het weer uit en begon in Necrodeus’s buik te kijken. Na een paar seconde greep hij vliegensvlug in zijn buik, om een slijmerige hoop vlees eruit te halen. Met een schok besefte Necrodeus dat dat zijn darmen moesten zijn. Opnieuw moest hij zich bedwingen om niet allen uit te kotsen. “Kijk, Necro, dit zijn volgens mij je darmen! Ik heb nooit goed opgelet op school, maar ze zien er wel leuk uit, toch?. Ik weet er nog een leuk spelletje mee.” Necrodeus was te zwak om echt op te letten. Laat dit alsjeblieft voorbij zijn.. Maar als hij dat zou zeggen zou WM het alleen maar langer maken. Hij moest uithouden. Uithouden, tot de dood.

WM sloeg Necro een paar keer met zijn eigen darmen. Geen effect. Necrodeus keek naar een punt ver in de verte, hij leek er niet echt meer bij te zijn. Tja, dan maar een einde er aan maken. Zonde, het was leuk. Hopelijk mocht hij zulke dingen ook doen als hij weer thuis was! En natuurlijk was Jolien er nog. Maar eerst Necro eens afmaken. Hij zocht een stevige boom uit, en knoopte daar de darmen aan vast, wat best lastig was. Ze waren slijmerig en glibberig, maar wel lang, en uiteindelijk lukte het. Hij sleepte Necrodeus mee, die nauwelijks meer opkeek, en knoopte bruut de darmen om Necrodeus zijn nek. Hij hing wat scheef, maar het zag er best leuk uit. WM bleef nog even staan nadat het kanonschot officieel bekend had gemaakt dat Necrodeus dood was.

Ugh, ik skip liever dit stuk. Ik word altijd kotsmisselijk van dit verhaaltje. Op deze manier dood gaan is wel een van mijn grootste angsten, het wordt echt zo lang mogelijk uitgesteld. Ik wil mij gewoon niet inleven in Necro in dit verhaal, maar ik doe het toch. Dan nog die darmen, de vieze beelden die ik mijn hoofd krijg, godver. Maar ja, overduidelijk een tweede plek. Bij deze wil ik Tosti bedanken omdat hij wat mij betreft de beste en de meest gruwelijke dood heeft geschreven.

1. Lucoshi HS9
“Na een tijdje zoeken hoorde WM voetstappen. Het was nacht, maar WM had geen zin om te slapen. Op een gegeven moment zag hij van wie de voetstappen kwamen. Het was Lucoshi. "STOP", riep Lucoshi, die een moordlustige WM op zich af zag komen. Lucoshi wist nog niet dat WM een soort duivel was geworden. "We moeten eerst samenwerken! Als één van ons de ander nu doodt moet hij het in de finale opnemen tegen Necrodeus én Jolien, dat wordt ontzettend moeilijk! We moeten eerst samenwerken!". Arme Lucoshi. Hij dacht dat WM nog wel verstand had, dat hij misschien een samenwerking aan ging. Maar WM deed dat- Natuurlijk - Niet. WM pakte zijn zwaard, die hij vrij willekeurig eerder bij Team Blauw gevonden had, en hij kwam op Lucoshi af. "Wil je wat... eten?", vroeg WM. Lucoshi dacht dat dit betekende dat WM toch wilde samenwerken. "Ja graag", zei Lucoshi!

Maar WM herhaalde zijn kunstjes van eerder. Hij gooide Lucoshi in een katachtige beweging op de grond, en hij sneed de twee duimen van Lucoshi, die geen weerstand durfde te geven, af. WM begon te knagen aan de ene duim, en zei tegen Lucoshi, "hier, mag je je andere duim eten". Lucoshi zei: "sorry, dat aanbod sla ik vriendelijk af..." en vervolgens rende hij weg. WM was veel sneller dan Lucoshi, en hij smeet hem op de grond. "Hier Lucoshi, ik smeek het je", zei WM. "ALSJEBLIEFT NIET, WM! ALSJEBLIEFT NIET". WM luisterde niet. Hij propte Lucoshi's duim in Lucoshi's mond, en hij liet het hem doorslikken. "Lekker he!". Vervolgens sneed WM de linkeroor van Lucoshi af. Vervolgens beet hij de oorlel er van af, en hij gaf de rest weer aan Lucoshi. Lucoshi moest huilen, maar WM likte Lucoshi's gezicht af. Vervolgens nam WM een hap uit de nek van Lucoshi en hij besloot bloed te zuigen. Vervolgens begon WM verder te eten aan Lucoshi. Hij sneed eerst Lucoshi's hoofd open, die bizar genoeg nog doorleefte. Hij bleef Lucoshi voeren, totdat WM aan het brein van Lucoshi zat te knabbelen en een kanonschot hoorde. WM at snel even door, totdat Lucoshi's lichaam werd opgehaald. Dat was een lekkere maaltijd!”

ja ok ik ben ziek

Laatst aangepast door Olivier op wo 10 dec 2014, 04:30; in totaal 1 keer bewerkt

41 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op wo 10 dec 2014, 04:29

Tuffie

Bowser
Bowser
ik lees dit wel als ik ga slapen

Profiel bekijken

42 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op wo 10 dec 2014, 04:34

Olivier Vanilla

Ik ben nog nooit zo erg geschrokken van een 'iemand postte iets terwijl jij wat aan het posten bentm' bericht :')

43 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op wo 10 dec 2014, 04:36

Tuffie

Bowser
Bowser
The unseen Tuffie is the deadliest.

Profiel bekijken

44 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op wo 10 dec 2014, 12:03

Prins Para Vanilla

1x HS2, 1x HS3, 1x HS4, 1x HS6. Je voelde je echt verplicht om ze allemaal te gebruiken hea? :p

45 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op wo 10 dec 2014, 12:51

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Ik vraag mij trouwens wel af wat jij (WM) tegen 'romantische' moorden of finales hebt. Wat mij betreft zijn dat juist de dingen die een Hongerspelen goed kunnen maken Razz .

Profiel bekijken

46 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op wo 10 dec 2014, 14:38

Olivier Vanilla

Prins Para schreef:1x HS2, 1x HS3, 1x HS4, 1x HS6. Je voelde je echt verplicht om ze allemaal te gebruiken hea? :p

2x HS2. En geloof me, dit is toeval Razz

btw T.G, mijn probleem met dat soort verhalen is dat ze erg 'scripted' zijn, en dus vaak onlogisch, onrealistisch en overdramatisch. Wanneer het echt goed geschreven is (zoals bij jouw TG-dood in HS12) kan ik het hebben, maar ik probeer het zelf altijd te vermijden, ik ben meer van de realistische gedragingen en wendingen. Geen probleem natuurlijk, want het is een doorschrijfverhaal, dus dan krijg je een mix van beiden Razz.

47 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op wo 10 dec 2014, 16:07

Prins Para Vanilla

Ik hou van onverwachte wendingen, maar uiteindelijk staat voor mij het verhaal voorop. Realisme binnen de Hongerspelen heb ik niet zo'n boodschap aan. Dus ja, ik denk dat ik meer van de romantische zooi ben. Adje had HS9 moeten winnen oke.

Gesponsorde inhoud

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 3 van 10]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Permissies van dit forum: