Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Para's TP Hongerspelen rankingtopic

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down  Bericht [Pagina 2 van 10]

16 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op zo 26 okt 2014, 11:26

Prins Para Vanilla

Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
T.G schreef:Hmm, dit is wel een interessant topic. Ik kan mij over het algemeen best goed vinden in de tot nu toe getoonde rankings. Zelf vond ik het bijvoorbeeld leuker om over Ulysess te schrijven dan over Chris, maar dat zal ik later nog wel eens in een eigen ranking uiteenzetten happy .
Awesommeface
T.G rankings! Jij bent wss de enige persoon buiten mij die in staat is de oude Hongerspelen te ranken dus jay!

Tja, wat betreft de eenzijdigheid van T.G hebben jullie wel gelijk. Dat komt vooral omdat ik er in het begin nog vanuit ging dat alle tributen een soort reïncarnaties waren die iedere editie weer terugkeren, waardoor ik T.G steeds dezelfde karaktereigenschappen gaf. Bovendien schreef ik destijds bijna alleen maar over T.G, waardoor het ook extra opviel. Nadat ik met HS9 weer begon mee te schrijven deed ik dit een stuk minder, maar toch was T.G nauwelijks anders dan voorheen. HS12-T.G is in mijn ogen echter wel een uitzondering op deze trant. In plaats van hetzelfde vindingrijke no-nonsense personage is hij meer een groentje dat wel zijn best doet en altijd probeert te helpen, maar eigenlijk nogal onkundig is en vaak van Chris en Para afhangt voor overleven. Dat is wel een verandering, vind ik Razz .
Ja oke HS12 T.G had een heel andere rol binnen het verhaal maar zijn karakter was eigenlijk nog steeds best wel hetzelfde. Wat betreft dat reïncarneren: ik weet dat iig Tosti dat ook dacht destijds. Vandaar dat eigenlijk vrijwel ieder personage min of meer hetzelfde karakter heeft in de eerste Hongerspelen. Koops met een bijl, Tuffie de kannibaal, Para met een zwaard, Oshi met Pijl & Boog etc.

Profiel bekijken http://www.xnxx.com/c/Lesbian-26

17 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op zo 26 okt 2014, 11:57

Prins Para Vanilla

HS3:

24 – Fisico2
Ja oke Fisico2 werd 12e door constant in een zak te zitten. Serieus, ze heeft de hele Hongerspelen in een zak gezeten. Ze is ook vermoord terwijl ze nog in de zak zat. Stiekem hoopte ik dat Fisico2 gewoon volledig vergeten zou worden en per ongeluk zou winnen ofzo.

23 – Jolien
Slachtvoer bij de Hoorn dat tussen het moment dat ze werd neergestoken en het moment dat ze dood was op wonderbaarlijke wijze van team wisselde ofzo.

22 – Bandaka
Slachtvoer

21 – UNF
Ja oke UNF ontplofte omdat hij te vroeg van zijn plaat afstapte. Dat soort dingen kom je in nieuwe Hongerspelen niet meer tegen weet je.

20 – Hitomi
Hitomi werd vermoord door Roosjuh. Als je vermoord wordt door een Roosjuh ben je wel heel erg sneu.

19 – Roosjuh
Feit: Roosjuh is nog nooit de naam van een boeiend personage geweest. Alle Roosjuhs zijn zinloze ballast voor haar bondgenoten. In HS3 was haar team slim genoeg om dit zelf ook in te zien en werd ze in de sneeuw achtergelaten zonde rdat het iemand iets boeide.

18 – Sushi
Sushi was opzich best een boeiende tribuut. Aan het begin een van de belangrijkste vechters van team Rood, maar toch al vrij snel dood. Had hoog kunnen staan, maar ja… Zonder enige verklaring hoorde hij ineens bij team Blauw en werd hij door team Rood vermoord. Ik haat het begin van HS3.

17 – Sander Koopa
HOI IK BEN SANDER KOOPA. IK PRAAT GEBREKKIG NEDERLANDS, VERMOORD MENSEN MET EEN BIJL EN GA VERVOLGENS SNEL DOOD! Ok doei

16 – Selletje
Selletje is eigenlijk hetzelfde geval als Sushi. Ook Selletje hoorde op wonderbaarlijke wijze ineens bij het andere team. Maar Selletje had echt wel potentie gehad anders ofzo.

15 – Kevin
Kevin is eigenlijk echt kut omdat zijn bestaan, net als bij Fisico2, tot aan zijn dood (11e) volledig genegeerd werd. Maar hij had tamme walrussen ofzo dus dat is wel cool.

14 – Goomuin
Goomuin is eigenlijk hetzelfde als Kevin maar dan mogelijk nog iets frustrerender omdat Goomuin eerst in een verhaaltje bij de rest van team Rood is, vervolgens de halve Hongerspelen spoorloos verdwenen is en uiteindelijk 10e wordt omdat hij blijkbaar bij Kevin en zijn Walrussen zat.

13 – Raceneus
Raceneus was niet zo zeer vergeten maar vooral nutteloos. Hij maakte hele slechte grappen, was gewond en zat de halve Hongerspelen in een zak. En hij werd 7e, dus hij verdient de term “paperclip” meer dan enige andere tribuut in HS3.

12 – Fisico
Ik weet niet precies waarom ik Fisico zo leuk vind. Hij voegt weinig toe, en is eigenlijk paperclip-slachtvoer. Maar ik vind hem gewoon leuk. Hij is de enige in team Blauw op dat moment die niet moeilijk doet over het Para-Oshi gebeuren. En dan gaat hij dood, en zijn dood is het begin van een reeks verhaaltjes die nog steeds tot de beste ooit horen. Dus jeuj Fisico!

11 – BLF
BLF heeft de pech dat hij samen met Adje op zoek was naar Raceneus toen de leuke dingen gebeurden, en dat hij dood ging vlak voordat er weer leuke dingen gebeurden. Daardoor voelt hij in de verhaaltjes waar hij wél bij zijn team is nogal nutteloos aan. O, en er wordt gezegd dat hij winnaar van een eerdere Hongerspelen is en die Hongerspelen is nooit geschreven dus dat is gemeen.

10 – JiHawk
JiHawk was echt een van de eerste doden, maar in die paar verhaaltjes waar hij in zat was hij wel echt een hoofdpersonage. Hij was waarschijnlijk ook belangrijk geworden als hij niet random was opgegeten door een Orka ofzo. Dat was echt een vage, coole dood.

9 – Tuffie
Tuffie’s dood komt echt onverwacht. Tot dan toe draait de Hongerspelen voornamelijk om Para, Oshi, T.G, WM, Tosti en Tuffie. Het was ook logisch geweest als dat zo door was gegaan. Maar ineens was Tuffie dood, en doordat Para een nieuw team begon was T.G ineens als enige belangrijke personage in zijn team over ofzo. Alleen al daarom verdient Tuffie zijn 9e plaats hier.

8 – Timtamtom
ZOVEEL POTENTIE! Timtamtom was 1 van de 2 tributen die daadwerkelijk overstapte naar een ander team. Dus niet door een domme schrijver maar bewust zo geschreven. En hij was een goede boogschutter, en hij was een beetje een watje, en toen… ging hij dood. Echt jammer. Maar zijn dood zat wel in het “Para en Oshi vormen samen een nieuw team”-verhaaltje dus dat is dan wel weer leuk voor hem.

7 – WM
WM is heel belangrijk deze Hongerspelen maar hij voegt eigenlijk vrij weinig toe. Hij is de rechterhand van Tosti, en hij is ietsie gemener ofzo. Of nouja, niet zo zeer gemener, maar gewoon minder sympathiek. In mijn hoofd was WM een heel belangrijk personage in HS3 maar als je er zo over na denkt voegde hij eigenlijk weinig toe.

6 – Adje
Ja, Adje… na de dood van Tuffie, JiHawk en Fisico en het vertrek van Para zat T.G ineens zonder teamleden, dus toen werden BLF, Raceneus en Adje maar weer teruggehaald. Raceneus was een paperclip en BLF was vroeg dood dus Adje was de voornaamste van de 3. Adje was een sterke vechter volgens mij, en hij werd 5e maar volgens mij heeft hij nooit iets gezegd. Normaal gesproken vind ik je dan een stomme paperclip maar om de een of andere reden vond ik Adje wel leuk.

5 – Lucoshi
Lucoshi is een van de hoofdpersonages van HS3, heeft een leuke verhaallijn en is bovenal natuurlijk gewoon ontzettend Oshi die tijdens het schrijven op zichzelf geilt. Deze Lucoshi is irritant. Het is een jankerd, maar wel weer een goede vechter, hij moet sympathiek zijn maar ook mensen vermoorden. Zijn rol is te groot en zijn concurrentie te paperclip om hem lager dan 5 te zetten dus bij deze.

4 – T.G
T.G’s probleem hier is eigenlijk hetzelfde als bij Lucoshi: hij was een soort badguy, die Lucoshi bedreigde, SM64 vermoorde, Tosti lachend wilde vermoorden, maar tegelijkertijd moest hij sympathiek overkomen en moesten we hem blijkbaar als een soort underdog zien. Zijn rol in het verhaal is geweldig en zijn dood gaan jullie ongetwijfeld tegenkomen in volgende lijstjes, maar het karakter is teveel een mislukte combinatie tussen T.G de leider en T.G de HS2 winnaar.

3 – SM64
SM64 had van mij best mogen winnen. Hij was de 3e musketier (JA IK GEBRUIK DAT WOORD ALWEER), na Tosti en WM. Hij had 1 arm. Hij vermoorde Tuffie. Hij deed alsof hij dood was. Hij heeft op Walrussen gereden. Hij liet BLF verdrinken. Hij werd 6e. Ik weet nog hoe erg ik baalde toen SM64 dood ging. Ik hoopte oprecht dat hij de winnaar zou worden, maar helaas.

2 – Tosti
Tosti was deze Hongerspelen geweldig en had op 1 kunnen staan als de finale niet had bestaan. Tosti als winnaar is prima, niets mis mee, maar de finale is bagger geschreven. Heel de Hongerspelen is Tosti sluw, manipulatief, gemeen. De manier hoe hij Timtamtom en later T.G onder druk zet is geweldig. Hoe hij soms in de verte staat te staren met een pijl & boog gereed is heerlijk onheilspellend. En dan krijg je de ultieme Badguyfinale, en dan veranderd Tosti spontaan ineens in de sympathieke underdog ofzo? Ernstig jammer.

1 – Para
Dus dan Para maar weer op 1. Spoiler alert: dit is de beste Para ooit. Dat is gewoon een feit. Deze Para was gemeen, onheilspellend, harteloos, nonchalant en had een goed gevoel voor ironie. Zijn persoonlijke vete met T.G blijft een van de leukste rivaliteiten in de Hongerspelen ooit. Had hij moeten winnen? Absoluut niet. 2e is de perfecte plek voor hem. Staat mooi in het rijtje bij NMU, HS6 Ulysses en HS9 WM.

18 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op ma 27 okt 2014, 11:39

Olivier Vanilla

Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
HS8

10. Tuffie
Nu voegde Tuffie geen fuck toe aan de Spelen (en hij was niet eens een chancard...) maar hij was wel fucking sterk, heeft alsnog bijlenmaniak Koops vermoord en iedereen was heel erg bang van hem. Ik zet gewoon Tuffie op 10 ofzo, fuck deze.

9. Jolien
Jolien is flink betrokken geraakt bij de storyline van Hitomi, Ulysses en Goomuin en dat maakt haar belangrijk. Helaas vluchtte ze en daarom is ze niet op vakantie gegaan en heeft ze niet NMU in de finale vermoord. Wat een pech, potentie weg!

8. Sushi
Sushi was eigenlijk een paperclip met een hoofdrol. Ik had echt helemaal niks met hem. Ik vond zijn verhaallijn niet leuk, hij was totaal niet diepgaand, ik haat Chris, maar hij was belangrijk en deed ook wel eens wat leuks dus plek 8 is goed.

7. WM
WM was eigenlijk de badguy deze spelen tot het moment dat NMU zichzelf onthulde en deed dit toch wel in stijl. Hij zat een beetje op een berg, werd door Goomuin en Ulysses als de badguy gezien en... Ja, hij zat op een berg. Dat was het wel. En hij gooide mensen van kliffen maar die gingen dan niet dood.

6. Jihawk
Jihawk was een heerlijke gemene en ook wel gevaarlijke tribuut zonder een gigantische rol te hebben. Had zo heel hoog kunnen staan. Maar ja, als je bij de laatste 3 bent en het schijnbaar normaal vindt om, wanneer je één van de twee overgebleven tributen ziet hem niet te vermoorden terwijl je de kans hebt omdat hij toch geen kwaad doet en daarna besluit te slapen, dan verdien je het gvd niet.

5. Ulysses
Ulysses was ook niet zo'n heel sterk personage, maar hij was wel belangrijk in de vakantie. Eigenlijk lijkt hij dan de ontwikkeling te maken naar een goodguy, maar zodra Para op bezoek komt wordt hij ineens weer boos en wil hij WM vermoorden ofzo. Hij was eigenlijk best wel leuk daardoor, maar echt briljant werd hij nooit en was hij ook nooit geworden.

4. Fisico
Ok, na het herlezen van HS8 moet ik Para gelijk geven: Fisico was wel degelijk een heel leuk personage. Ik heb het niet zo op zijn panfluit en rare trucjes, maar wel op het feit dat hij eigenlijk in zijn eigen wereldje leefde en ook de Spelen zo beleefde. Als een raar eigen spelletje. Ik denk dat een personage als Fisico met het schrijfniveau van HS12 echt gigantisch veel potentie had. Ik zie graag nog een soortgelijk tribuut nog, om de gemiste kansen met Fisico aan te pakken.

3. NickMarioUrbanus
Jawel, Nick op 3. Niet op 1, niet eens op 2. Hoe grappig ik het hele verhaal rond Nick ook vind, zitten er simpelweg te veel plotholes rondom hem om hem echt te waarderen. Nick had gewoon aan het begin door een Jihawk of Adje vermoord moeten worden, ze hadden alle kansen en het is niet realistisch om iemand in leven te laten omdat ie 'enkel irritant is'. Toen Nick eenmaal een boot had werd hij wel sterk, omdat hij als 'openbaar vervoer' nut had en niet vermoord hoefde te worden. Op dat moment was hij op zijn best. Ook na zijn onthulling ontwikkelt hij zichzelf door, met de geniale moord op Sushi. Maar dan... Eerst dat kutverhaal waar Jihawk hem niet besluit te vermoorden (Dit was hét moment om Nick een gevecht te laten doen!) en vervolgens die finale waar hij besluit zich als een Totally Spies-badguy te onthullen voor al die slechte dingen die hij heeft gedaan (ik onthul even op televisie dat ik vergif heb gestolen en dus heb valsgespeeld lol) om met een gigantisch overwicht vermoord te worden. Wow. Verder vind ik Nick erg leuk, maar vooral in het middenstuk. Ik reken bij deze ranking overigens niet zijn geniale rollen in HS10 en 12 mee, anders had hij gewoon op 1 gestaan.

2. Goomuin
Nu is Goomuin mijn eigen personage maar ik hield toch wel van hem. Een beschadigde jongen met een groot hart. De verhalen rondom Hitomi, Ulysses en Goomuin waren zo heerlijk fris en het was duidelijk dat hij eindelijk wat blijheid had. Toen kwam Para, toen werd hij verdrietig, Hitomi ging weg. Uiteindelijk was hij zo ongelukkig dat hij zelfmoord wilde plegen. Het was toch verdrietig hoe er bij speklapje Goomuin zich een heel personage opbouwde, wat vervolgens volledig instortte.

1. Hitomi
Maar Hitomi was een geslaagde vrouw en dan ben je wat mij betreft sowieso geweldig! Ik hield al van Hitomi vanaf het eerste verhaal. Ik weet niet wat het was, maar ik vond het leuk om over haar te schrijven en ik vond haar ook erg sympathiek. Ze was wel brutaal en zeker niet perfect, maar vanaf het begin wilde ik Hitomi winnares laten worden en Para wilde dat natuurlijk ook, dus uiteindelijk gebeurde dat. Leve Hitomi! Nu moet ik wel eerlijk zeggen, Hitomi was in HS12 misschien niet eens in de top 5 gekomen.

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats
Profiel bekijken http://www.toadplaza.com

19 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op ma 27 okt 2014, 11:51

Prins Para Vanilla

Je moet HS12 en HS8 niet vergelijken want HS12 is een teamspelen, daar kan een personage als Fisico niet bestaan weet je. Wat betreft NMU: ja, er zitten inderdaad plotholes in, maar dat is niet NMU's fout weet je. Het is idd voor een deel puur geluk dat hij zover heeft weten te komen, en ik heb er nog nooit eerder over nagedacht maar een gevecht met JiHawk was idd veel beter geweest. Puntje van aandacht voor een volgende herschrijving Razz Wat zijn badguy speech betreft: ik begrijp waarom je het niet realistisch vind, maar verhaaltechnisch is het uiteraard belangrijk. Zonder die uitleg was het nooit zo duidelijk geworden hóe slim NMU eigenlijk gespeeld heeft.

En jeuj eindelijk een beetje Fisico-liefde!

20 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op ma 27 okt 2014, 15:20

Olivier Vanilla

Ik had het liever allemaal gelezen in een verhaal vanuit NMU's oogpunt Razz.

En Fisico verdient idd wat liefde. Ik weet wel dat hij in HS12 niet paste maar op dat moment werden er veel betere verhalen geschreven, met het schrijfniveau van die spelen had Fisico een nog genialer personage kunnen zijn.

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats

21 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op ma 27 okt 2014, 16:28

Prins Para Vanilla

Ja oke dat is dan wel weer een logica.

Een verhaal uit NMU's oogpunt had ik juist vreselijk gevonden. Zodra je iets uit de ogen van een badguy bekijkt, wordt de badguy sympathieker. Zeker in het geval van bijv. een gevecht.

22 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op ma 03 nov 2014, 09:15

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Ziezo, het heeft even geduurd, maar dit is mijn rankingslijst voor de personages van HS12. Laat de vergelijkingen maar beginnen Razz .

24. Lazerstraal
Lazerstraal is ongetwijfeld het meest waardeloze personage. Ze gaat bij het eerste gevecht meteen dood en niemand lijkt haar te missen. Het kleine beetje persoonlijkheid dat ze heeft onthult dat ze nogal irritant en feministisch is, dus in dat opzicht is het maar goed ook dat ze snel haar einde ontmoet.

23. Dark Lisa
Dark Lisa is nutteloos. Het enige woord dat ze ooit heeft gezegd is ‘Waarom…’ vlak voordat ze door WM vermoord werd. Het feit dat ze naar WM’s achtergrondverhaal mag luisteren is op zich nog een pluspuntje.

22. Goomuin
Goomuin slaat nergens op. Heeft geen conditie en houdt ervan om doktertje te spelen. Lijdt aan hartritmestoornissen. Dat laatste is nog zijn beste eigenschap, want zo gaat hij tenminste vroeg dood. Dat hij de eerste tribuut is die aan een hartaanval sterft is op zich nog wel een kleine eer.

21. Jihawk
De eerste dode. Voegt binnen het geschreven verhaal geen klap toe. Het feit dat hij de vriend van WM is en zijn stem tijdens de finale een mooie uitspraak doet maakt gelukkig nog iets goed.

20. UNF
UNF is een magere, dromerige jongen met weinig talenten. And that’s it. Hij komt in het eerste verhaaltje meteen ten val. Het hoogtepunt van zijn personage is waarschijnlijk zijn dood, want dat is namelijk het begin van een lange reeks spanningen binnen Team Geel.

19. Raceneus
Raceneus’ enige onderscheidende karaktereigenschap is dat hij redelijk intelligent is. Maar ook dat valt tegen, want Chris en Para zijn intelligenter. Zijn dood zorgt echter wel voor de nodige opschudding in Team Geel, wat toch een klein voordeel is.

18. Lucoshi
Lucoshi is natuurlijk het meest paperclipachtige personage van alle tributen die enigszins ver komen. Het enige doel dat hij dient is dat hij een van de topvechters van Team Rood is. Verder stelt zijn karakter bar weinig voor.

17. Adje
Adje is typisch zo’n arrogante domkop die in het begin heel erg wordt aangehaald als een sterke tribuut en vervolgens vroeg doodgaat. Na zijn afscheiding van het team van Jolien heeft hij weinig meer toe te voegen, maar zijn dood was wel leuk. Dat is immers de eerste hint die aantoont dat Tuffie niet is wie hij lijkt.

16. Henk Spermatank
In tegenstelling tot de meeste mensen vind ik Henk wel een redelijk grappig personage. Zijn verhouding met Pokéfan zorgt voor wat vermaak ik het verder niet zoveel voorstellende Team Rood. Helaas is hij waardeloos geworden als blijkt dat hij niet meer kan praten.

15. Fisico
Fisico heeft niet erg veel karakter, afgezien van het feit dat hij het meelopertje van Ulysess is en meestal niet erg oplet. Maar toch maakte dit weinige beetje karakter hem best grappig . Daarnaast ben ik het met Para eens dat er op zich meer uit Fisico gehaald had kunnen worden, maar ik vind het niet erg dat het niet gebeurd is. Over het algemeen ben ik vrij neutraal over dit personage.

14. Sushi
Sushi is op zich niet echt een noemenswaardige tribuut. Het is een beetje een arrogant, eigenwijs mannetje dat erg trots was op zijn superieure ontwijkstills en verder niet veel diepgang heeft. Toch voel ik iets van een band met hem, aangezien ik degene ben die zijn enige kill en zijn dood heb geschreven. Zijn beste bijdragen zijn echter de momenten waarop hij Ulysess belachelijk maakt.

13. Necrodeus
Necrodeus is een beetje vergelijkbaar met Ulysess. Net als Ulysess is hij nogal naïef en veroorzaakt hij meer problemen dan eigenlijk zijn bedoeling is. Zijn korte lontje en zijn bevooroordeeldheid maken hem best grappig om over te lezen. Oh, en hij zorgt ervoor dat Goomuin sterft, wat geen slechte zaak is.

12. Pokéfan
Ik ben het eens met de meesten hier dat Pokéfan een van de leukere outsiders is. Zijn sarcasme, zijn onbeschaamde gevoel voor humor en zijn plagerijen jegens Henk maakten hem een uitspringer onder de onbelangrijkere personages. En inderdaad sterft hij op precies het juiste moment, zodat er daarna enkel nog aandacht wordt besteed aan belangrijke personages.

11. Jolien
Voor een personage dat de top tien heeft gehaald staat Jolien misschien wat laag. Maar ze heeft me gewoon nooit erg veel geboeid. Haar rivaliteit met Noémie vind ik bij nader inzien nogal afgezaagd en later in het verhaal voegt ze sowieso niet veel meer toe, afgezien van het feit dat Tuffie haar wil gebruiken. Haar moord op Noémie was dan weer wel redelijk noemenswaardig, dus daarmee verdient ze alsnog een elfde plaats.

10. Noémie
Noémie is een gefaalde badgirl. De enige verhaallijn waarin ze daadwerkelijk een slechterik genoemd kan worden, is de verhaallijn van Team Blauw en Team Paars, die redelijk vroeg ten einde komt en waarin ze al concurrentie had van Flappie. Daarna haalden Flappie en Tuffie haar ruimschoots in. Bovendien vind ik haar rivaliteit met Jolien niet uitzonderlijk boeiend om over te lezen. Toch is ze voor mij redelijk memorabel vanwege de invloed die ze heeft gehad op WM. Eerst dwingt ze WM om al zijn principes te breken, maar later hervormd ze zichzelf en lijkt er toch nog iets goeds in haar te zitten. En daarna wordt ze vermoord. Zonder meer het hartverscheurendste moment van de Spelen.

9. Leticia
Dit is misschien wel mijn opvallendste underdog. Leticia heeft de top tien wellicht niet gehaald, maar voor haar dood vond ik haar een behoorlijk interessant personage. Naarmate duidelijk wordt dat ze de enige van Team Rood is die aanvankelijk geen problemen lijkt te hebben met Flappie en hem zelfs graag terug wil zien begin je al te vermoeden dat ze uiteindelijk een soort liefdesverhouding met hem gaat krijgen. Ik had dat ook graag zien gebeuren, maar nadat Flappie haar bedreigde ging dat helaas niet meer door. In plaats daarvan had ze nog boeiend kunnen blijven vanwege de taak waarmee Flappie haar opgezadeld had, maar ook dat kwam niet helemaal uit de verf, omdat ze kort daarna vermoord werd. Wat mijn betreft mag Leticia in het rijtje ‘Verloren Potentie’ bijgezet worden.

8. T.G
Ik heb het een paar berichten terug al uitgelegd, maar naar mijn mening is T.G wel een uitzondering op de trant van alle voorgaande T.G’s. Bovendien blijft zijn bijdrage aan Team Geel ook na zijn dood nog belangrijk. Zijn dood is namelijk een radicale ommekeer in de verhouding tussen finalisten Chris en Ulysess. In de laatste fase van het verhaal speelt T.G sowieso geen rol meer, maar zonder zijn invloed zouden Chris en Ulysess waarschijnlijk nooit zo ver zijn gekomen. Vandaar dat hij bij mij de achtste plaats haalt.

7. Tosti
Tosti is de enige succesvolle leider van de spelen, en ook leider van het enige team dat echt een team was. Team Rood zat nogal vol met paperclipjes, maar Tosti is daar een positieve uitzondering op. Zijn interactie met zijn teamgenoten is leuk om over te lezen en zijn geheime verbond met Chris is een geweldige plottwist, maar zoals Para al zei: nadat de onthulling van dit verbond verandert zijn rol in een bijrol en voegt hij vrij weinig meer toe. De manier waarop Flappie hem uiteindelijk de dood in stuurt is dan nog een positieve uitzondering.

6. Para
Para is een origineel personage. Gedurende het grootste deel van de Hongerspelen vervult hij een komische bijrol, maar toch blijkt verschillende keren dat hij meer is dan wat hij lijkt. Hij komt over als een gek, heeft een apart, ‘wise-cracking’ gevoel voor humor en eet spinnen op, maar is ondertussen een van de intelligentste tributen. Hij was de eerste die besefte dat een fusie met Team Rood niet zou werken en begreep ook meteen de bedoeling van de leeuw-mulitanten die op zijn team werden afgestuurd. Bovendien is hij in het begin de enige die op de hoogte is van het lijk van Nick en het gevaar dat Flappie en Tuffie ieder voor zich vormen, maar vertelt dit puur voor de lol niet. Op Ulysess na heb mij het vaakst met Para kunnen vermaken.

5. Tuffie
Tuffie is op NickMarioUrbanus na de beste achter-de-schermen badguy ooit. De manier waarop hij zich introduceert als een aardige, sociale tribuut en in de loop van het verhaal beetje bij beetje zijn ware aard onthult is geweldig. Op het moment dat zijn achtergrondverhaal bekend wordt gemaakt en zijn relatie met Flappie boven water komt bereikt zijn karakter een hoogtepunt. Zijn chantage jegens WM en zijn laag-bij-de-grondse moordpoging op Noémie maken hem verachtelijk. Helaas gaat het personage daarna achteruit, want als het lichaam van Nick ontdekt wordt en Jolien sterft wordt hij gereduceerd tot een hysterische gek die gaat schuimbekken en zonder hulp van WM niet meer rationeel kan denken. Bovendien is zijn dood nogal een teleurstelling, omdat het nogal plotseling gebeurt en daarmee een finale tegen een badguy definitief niet meer mogelijk was. Hij heeft echter wel een boeiende verhaallijn en dat is de reden dat hij op nummer vijf staat.

4. Chris
Chris was dé veteraan van Team Geel. Hij was serieus, een goede vechter, een harde werker, een ervaren kok en uiteindelijk bleek hij ook een sluwe complottenmaker. Hij was niet altijd even sympathiek, zeker niet als blijkt dat hij stelselmatig met zijn eigen teamgenoten afrekende, maar dit rotte plekje in de voorstelling van een ogenschijnlijk perfecte tribuut zorgde juist voor de nodige dynamiek in de verhaallijn van Team Geel. Zijn aanvaringen met Ulysess hadden bijna altijd wel wat gevolgen, maar het grootste omslagpunt kwam natuurlijk toen hij in zijn woede per ongeluk T.G vermoordde, waarna hij zijn fouten besefde en zelfs over zijn hart verkreeg zijn affaire met Ulysess bij te leggen. Samen met Ulysess zou hij een mooie winnaar zijn geweest, maar ik vond dat WM het toch iets meer verdiende. Ik ben dus tevreden met zijn positie als runner-up. Zijn laatste conversatie met WM voegde overigens ook nog wel iets toe aan zijn karakter. Al met al een memorabele tribuut.

3. WM
Dit personage was wellicht de meest terechte winnaar in de TP-Hongerspelen tot nu toe. WM was een goedaardige tribuut met sterke principes en een mooi achtergrondverhaal. Zijn onwilligheid om te doden doet hem misschien wat zwak overkomen, maar ondanks dat was kon hij wel moedig zijn en kwam hij op voor zijn vrienden als de situatie dat vereiste. Daarnaast is zijn verhouding met Noémie erg aansprekend. Zijn bereidheid om haar tot het einde te blijven steunen, zelfs als hij daarvoor tegen al zijn principes moest ingaan, roept aanvankelijk vooral afkeuring op (omdat hij gedwongen werd nogal immorele dingen te doen) maar zijn confessie aan Noémie vlak voor haar dood roept wel sympathie op, en zijn reactie op Noémie’s overlijden was in mijn ogen het meest dramatische moment van de Spelen. Verder bevatte WM’s verhaallijn een aantal spannende plottwisten en was het tot het einde interessant om te blijven volgen. En nogmaals: WM was een terechte winnaar. Een duimpje voor WM dus, aangezien hij dit personage verzonnen heeft.

2. Ulysess
Ik heb het even nagerekend, en mijn vermoeden bleek te kloppen: Ulysess is het personage waar ik het meest over heb geschreven. Dat heeft natuurlijk ook een reden, aangezien Ulysess degene was waar ik het meest om heb moeten lachen. Het was een arrogante baasspeler die zichzelf altijd probeerde te bewijzen, maar daarbij keer op keer de fout in ging en vervolgens met allerlei slappe excuusjes kwam. Daarnaast was hij impulsief en nogal goedgelovig, wat het plaatje voor mij meer dan compleet maakte. Het feit dat hij zichzelf continu voor schut zette, heel wat doden onder alle teams/allianties waar hij ooit mee heeft samengewerkt op zijn geweten kreeg en het ook nooit wilde toegeven maakten hem erg komisch. Zijn positie in Team Geel was geweldig en zijn conflicten met Chris waren een genot om te lezen. Na T.G’s opoffering lijkt hij bij te draaien, komt hij enigszins over zijn ego heen en blijkt hij bovendien sympathiek te kunnen zijn, waarmee hij uiteindelijk ook een mooie ontwikkeling onderging. Zijn arrogantie verdween niet helemaal, maar zonder dat zou Ulysess ook niet zijn wat hij geworden is. Een overwinning zou hij niet hebben verdiend, maar hij heeft wel een speciaal plekje in mijn herinneringen gekregen. Een kleine ode aan Para voor het verzinnen van dit personage.

1. Flappie
Ik heb erg getwijfeld tussen Flappie en Ulysess, maar Flappie vond ik uiteindelijk toch de eerlijkste nummer 1. Hij was namelijk precies de soort badguy waar ik van houdt: sluw, cynisch, meedogenloos, onbevreesd, manipulatief en een beetje sadistisch, maar toch niet een en al zonde, gezien zijn liefde voor dieren en zijn schaarse eergevoel. Al deze eigenschappen bij elkaar maakten hem vrij onvoorspelbaar, waardoor het voor mij altijd een sensatie was om over hem te lezen. En ook al was hij in essentie een harteloze moordenaar, op het moment dat hij vermoord werd leefde ik toch een beetje met hem mee. Persoonlijk vind ik hem zelfs beter dan NickMarioUrbanus vanwege zijn aangrijpende achtergrondverhaal (iets wat Nick nauwelijks had), maar misschien komt dat wel omdat ik niet aan HS8 heb meegewerkt. Zelf heb ik nauwelijks over Flappie geschreven omdat ik zelden inspiratie voor hem had, en dat is achteraf gezien misschien maar goed ook geweest. Op een andere manier had hij waarschijnlijk niet veel beter kunnen zijn. Ik wil Adje even feliciteren voor het verzinnen van dit briljante personage.

Profiel bekijken

23 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op ma 03 nov 2014, 11:43

Prins Para Vanilla

Buiging

Ik ga in de loop van de dag nog wel lijstjes van HS2 en HS6 posten en misschien nog wat boeiendere lijstjes want HS2 en HS6 bestonden volledig uit slachtvoer, paperclips, de finalisten en een Para ofzo.

24 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op ma 03 nov 2014, 15:13

Prins Para Vanilla

HS2
24 – Lennard
23 – SM64
22 – TBJ
21 – YSF
20 – Chris
19 – Roosjuh
18 – Sushi
17 – Rinus
Tot zover het échte slachtvoer. De volgorde is tamelijk willekeurig en meer gebaseerd op hoe ver ze kwamen en hoevaak hun naam genoemd werd (Lennard is nog steeds de minst belangrijke tribuut ooit met slechts 1 vermelding!)

16 – UNF
Ik besloot UNF als eerste een eigen vermelding te geven vanwege zijn dood. Het “Roest zacht”-mes. UNF’s enige doel was uiteraard om Para te introduceren, maar dat is een beter doel dan menig ander tribuut in de geschiedenis heeft gehad!

15 – Raceneus
Ja het is HS2, vrijwel iedereen is slachtvoer en tóch staat de nummer 5 op 15. Waarom? Raceneus heeft heel de Hongerspelen niemand gezien. Gewoon echt helemaal niemand. Hij zat in een huisje ofzo, en T.G wilde bondgenoten emt hem worden maar is hem nooit tegen gekomen. En toen verbrandde hij. Ofzo.

14 – Bandaka
Ja Bandaka is eigenlijk ook wel slachtvoer maar hij rende zelf een ravijn in omdat hij schrok van Tuffie dus dat is wel humor.

13 – STNF
:”)

12 – Fisico
Fisico werd 9e dus hij was wel belangrijk ofzo? Hij had een onverklaarbaar bondgenootschap met random mensen die allemaal dood gingen en hij probeerde tegen Para te vechten en verdronk toen bijna en toen moest Para lachen en werd Fisico vermoord. Betere verhaallijn dan team Geel van HS9.

11 – Hitomi
De evolutie van Hitomi’s in de Hongerspelen is best interessant. Deze Hitomi werd geïntroduceerd op het moment dat haar benen eraf waren gehakt ofzo, en vervolgens raakte ze bewusteloos en was ze een soort fancy sjaal van WM totdat ze per ongeluk van een brug af flikkerde en aan een rots gespiest werd, wara haar lichaam niet op kon worden gehaald omdat WM besloot eronder te gaan slapen ofzo.

10 – Koopalingsfan
HAHAHA KOOPALINGSFAN HEEFT EEN BIJL! Ja oke Koops is hier een beroepstribuut en hij vermoord de andere beroepstributen en dan sluit hij een verbond met JiHawk en dan gaat JiHawk dood en dan gaat Koops dood. Wat een nutteloze zooi, maar het is HS2 dus dan kom je al snel in de top 10.

9 – WM
Ja oke voor HS2-standaarden zou je WM boeiend kunnen noemen maar dat is hij niet. In het begin doet hij hoofdpersonage-achtig en dan stopt WM met schrijven en wordt het personage basically genegeerd en wordt hij 3e. Leuk.

8 – Adje
Adje was een beetje een badguy en hij had een bondgenootschap met Lucoshi en toen vermoorde Lucoshi hem want zo is Lucoshi. Adje was niet zo boeiend maar dat was niemand behalve 3 tributen ofzo dus Adje komt op 10.

7 – JiHawk
JiHawk was vroeg dood, maar daarvoor vermoorde hij Rinus vanuit een boom dus ik zie hem als een soort proto-HS8-Fisico alleen dan na 2 verhaaltjes dus al dood.

6 – Tosti
Tosti… Ja. Tosti was niet in de Arena. Op magische wijze wist hij te ontsnappen en toen werd hij een zelfmoordterrorist en blies hij de Arena op. Wtf. Stel je voor dat iemand in HS12 zo’n verhaallijn had bedacht, dan was hij echt verbannen van TP ofzo. Desalniettemin wel origineel, en ik hou wel van rebellen dus hoera voor Tosti.

5 – Timtamtom
Timtamtom was de aardsvijand van T.G denk ik. Ik weet niet precies waarom. Timtamtom heeft bij de Hoorn geprobeerd T.G neer te schieten en vanaf dat moment ziet T.G hem als het grote gevaar ondanks dat Timtamtom nog niet eens kon winnen van een plant. Maar goed, badguy en in meer dan 2 verhaaltjes voorgekomen en 6e geworden dus hij mag wel hoog.

4 – Lucoshi
Lucoshi zou, wanneer HS2 wat beter geschreven was, best een boeiend personage kunnen zijn geweest. Hij was sterk, een héle goede boogschutter (toen was dat nog origineel ok) en hij vermoorde zijn broer ofzo (ook dat was toen nog origineel). Hij gaat nog eventjes badguy lopen spelen tegen T.G in de weinige fatsoenlijk geschreven stukjes HS2 dus dan ben je al vrij memorabel.

3 – T.G
T.G was de eerste winnaar en de ultieme Goodguy en dus belangrijk en super saai. Maar dit was HS2. T.G was origineel. Hij was dé goodguy. Hij was de eerste winnaar die niet in een hongerspelen zat waarin Selletje klauwen had en mensen vermoord werden met koekjes. En hij staat nog steeds in de top 10 meest genoemde tributen ooit.

2 – Tuffie
Tuffie is, net als Lucoshi, een personage dat heel goed had kunnen zijn. Ook Tuffie komt pas echt in the picture als er nog maar 4 tributen over zijn ofzo en dat is te laat, maar zijn karakter is wel leuk. Hij is de eerste kannibaal (Die voor je, WM!), hij is de eerste beetje gekke tribuut (Die voor je, Ulysses!) en hij is de eerste sterke tribuut die wel dood maar niet zonder reden (Die voor je, HS6-Tuffie!). En hij wil een joods kleed en een pik in zijn reet (wat).

1 – Para

Hahaha dit is de 3e keer da ik Para op 1 zet. IK HOU VAN HS2 PARA! Hij zit maar in 3 verhaaltjes ofzo dus eigenlijk is hij totaal niet relevant, maar hij is zooo overpowered! Zo’n tribuut komt nooit meer terug. Para heeft niet 1 woord gezegd gedurende de Hongerspelen. Para had geen zwakke plekken. Para had geen sympathieke kanten. Para won ieder gevecht zonder enige moeite. En zijn tegenstanders wisten het. Para kon met alle wapens overweg, hij was nooit zelfs maar enigszins in levensgevaar, en toch ging hij dood. Een super melodramatische dood, inclusief terugdenken aan zijn familie en huisdieren enzo. Hij werd vermoord door Lucoshi, terwijl hij in gevecht was met T.G en hij Lucoshi dus helemaal niet zag. En Lucoshi was de beste boogschutter van de Arena, omdat hij het boogschieten van Para zelf had geleerd. Dus basically was Para de enige die zichzelf kon verslaan. Roest zacht, Para!

25 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op ma 03 nov 2014, 16:06

Olivier Vanilla

Top 12 aller tijden! En ja ik hen 2 en 4 gelezen en nee ik vond geen personage leuk genoeg voor deze lijst (ondanks dat zeker 4 gewoon een uitstekende Spelen was ), sowwy.

12. SM64 (Hongerspelen 3)
Eigenlijk heb ik helemaal niets met de derde Hongerspelen maar ik heb wel wat met Poké-fan, wat een episch personage was dat. Jongens waarom heeft hij de laatste drie toen niet bereikt!? We hebben het over de walrussenrijdende driepoot . Next spelen hebben we weer een epische driepoot nodig,

11. Ulysses (HS6)
Ulysses heeft een geniale rol gehad in HS6. Verder kan ik weinig enorm positiefs noemen over de personages in die Spelen dus thank god dat er de klassiek-pratende vreemde badguy was. Had van mij ook mogen winnen toen want als er één badguy in leven had moeten blijven, is hij het wel.

10. Fisico (HS8)
Hier heb ik het laatst nog over gehad en ik zie in Fisico nog steeds in potentie één van de beste personages ooit. Hij is niet diep genoeg aangepakt misschien en ik heb een hekel aan panfluitspelende dansertjes, maar we moeten zijn concept onthouden. Ik wil meer eenlingen zien! Als personage doet hij misschien onder voor wat anderen, maar conceptueel is hij één van de beste personages ooit.

9. Chris (HS12)
Chris is alles wat een tribuut moet zijn waar we niks dramatisch mee gaan doen. Daardoor ontbrak het beetje diepte wat een personage nodig heeft om mijn volledige liefde te ontvangen, maar de 8 personages die nu gaan komen zijn allemaal personages die die diepte ingingen en van alle overige personages is Chris de beste.

8. Goomuin (HS8)
Om te beginnen Goomuin. Een voor mij heel belangrijk personage die in die Spelen geïntroduceerd is. Hij was namelijk het eerste personage wat - op een fijne manier - echt flink wat drama met zich mee bracht. In eerdere Spelen waren er leuke personages, maar geen van die personages kwamen we echt het hoofd in als bij Goomuin. Daarom ben ik zo gek op dit personage, en verdient hij imo de plek als nr 8 aller tijden.

7. Hitomi (HS8)
Bij Hitomi gingen we wat minder de diepte in dan bij Goomuin, maar haar personage is zo verdomde sterk! Als we een hoofdpersoon van de achtste Hongerspelen moeten aanwijzen is het imo niet Sushi, maar Hitomi. Ik wilde haar echt laten winnen en een ontwikkeling laten doormaken (Para gelukkig ook), wat in mijn ogen gelukt is. Misschien met een wat dramatische finale, maar wat betreft Hitomi: who cares. Zelfs met haar korte rol in HS12 keeeg ik spontaan meer liefde voor haar.

6. Tuffie (HS12)
Tuffie is de op alle fronten engere en gemene versie van Goomuin uit de achtste Spelen, en ik ben gek op badguys en op Goomuin dus die hoge plek kon je wel verwachten. Tuffie maskerde zich op een eigenlijk betere manier dan Nickmariourbanus. Minder komisch, maar wel logischer. Zijn spontane gestoordheid bij het zien van NMU was misschien jammer, maar het hoorde wel bij hem. Terwijl Flappie een rustige maniak was, was Tuffie de obessieve gek. Enkel zijn onthulling had geleidelijker mogen lopen.

5. Ulysses (HS12)
Ulysses was ook een personage waar we de diepte mee in gingen, terwijl hij net zo goed 'comic relief' had kunnen blijven om uiteindelijk uit frustratie afgemaakt te kunnen worden. Zelfs toen zijn personage niet zo diep was was Ulysses leuk, een sterke faalhaas. Ulysses maakte een gigantische ontwikkeling door, merkte dat hij niet zo geweldig was en dat hij moest vertrouwen op anderen, leek steeds sympathieker te worden en haalde zelfs de finale! Weer een vrij perfect personage.

4. Nickmariourbanus (HS8)
No worries, Nick staat gewoon op 4. Ondanks dat ik zijn rol binnen HS8 niet heel geslaagd vond gaat dit over alle Spelen en over puur de personages zelf, en dan is Nick gewoon een verschrikkelijk geniale en manipulatieve kerel. Het mag dan niet canon zijn, hoe hij WM afrondde in HS10 was eventjes duidelijk maken hoe verschrikkelijk veel potentie Nick had buiten zijn cameramantrucje. Hij is gewoon zo vreselijk fout en echt vrij kwaadaardig. Nick had gewoon Hitomi mogen vermoorden wat mij betreft, hoe geniaal was Nick geweest nu als Gamemaker of journalist? Juist, heel erg. Nee, zijn laatste verhalen in HS8 waren meh, maar als personage is NMU fantastisch.

3. Watermeloentje (HS12)
Watermeloentje is de goodguy waar we gewoon alles mee goed hebben gedaan en die ook de kracht van een doorschrijfverhaal laat zien. Als ik alles alleen had geschreven was ik er nooit achter gekomen hoe geniaal WM was en hoeveel mogelijk met hem was. Zijn storyline is, gecombineerd met Noémie en Tuffie, zo fantastisch. Damn we hebben iets goed gedaan met hem.

2. Watermeloentje (HS9)
NOG EEN WM. Eigenlijk was de vorige WM en Nick wel beter, maar jongens, wat hou ik van deze WM. Behalve dat hij de rode draad was in heel HS9 en daar ook imo met een gigantisch verschil het beste personage was, hield ik ook van zijn positie. WM was écht eng. Hij was verschrikkelijk sterk, in staat om iedereen met gemak te vermoorden en hij was die 'haast onverslaanbare vijand' die de hele Arena overheerste. Als er nu een tribuut random levend terug zou gaan keren, zouden mensen het meest vrezen voor deze WM. De typische goodguy-badguy match die er was tussen Adje en WM was leek uit te wijzen op een saaie finale die Adje wint, maar voor het zover kwam hakte WM in totae agressie hem in stukjes. Het gestoord worden maakte hem zowel gruwelijk als grappig. Misschien veranderde hij te veel van personage, maar WM was zeker geen hoopje verdriet. Dat was Tuffie12 tegen over WM12 misschien, maar deze WM was de grootste nachtmerrie die ooit in de Arena heeft rondgelopen.

1. Flappie
Maar flappie was perfect. Punt. Alles om Flappie heen is goed bedacht en volgens mij kon iedereen zich inleven in Flappie. Ieder verhaal met Flappie is goed geweest. Go Flappie enzo. Ik ga niet nog meer geilen over Flappie want alles is al gezegd over hem.

26 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op ma 03 nov 2014, 17:38

Adje Vanilla

Administrator
Administrator
Ik voel me licht gevleid met de positie van Flappie in zowat iedere ranking. Cute Misschien maak ik ook maar eens een ranking. Voor HS12 dan, ik wil sowieso nog even de Spelen teruglezen. Een top 24 kan ik proberen maar lukt me vast niet, dus wordt vast een top 10.

Para ik eis een leukere opmerking hier verdomme

ADJE IS EEN FLADJE o god why

ik zei leuker
Profiel bekijken

27 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op ma 03 nov 2014, 20:14

Prins Para Vanilla

JE HEBT SM64 OP 12 STAAN!!! DANKJEWEL!!!! SM64 is een van mijn grote random favorieten. Sowieso sterk lijstje, zijn inderdaad 12 goede personages, al mis ik wel een paar van mijn persoonlijke favorieten, met name uit de oudere Spelen en HS9. Top 24 was sowieso beter geweest want 24 tributen enzo Razz

28 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op ma 03 nov 2014, 20:32

Olivier Vanilla

Eigenlijk is SM niet zo goed maar verdomme, hij is zo episch. We hebben gewoon weer een personage nodig wat niet zo zeer leuk of sterk bedacht is maar gewoon fucking episch Razz

Een top 24 had ook gekund maar dan kwam er een gigantische lijst van personages die ik 'wel' leuk vond en de middelmatige personages van HS12. Nu had ik gewoon een lijst met alle personages die ik écht heel leuk of bijzonder vond.

29 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op ma 03 nov 2014, 20:34

Prins Para Vanilla

Ik heb al een top 20 goodguys, top 20 badguys en top 10 verhaallijnen klaarstaan, ik ga straks verhaaltje erbij schrijven en dan post ik ze ook Razz De top 24 van HS6 laat nog even op zich wachten want ik haat HS6 tot aan de laatste 8 verhaaltjes ofzo

30 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op ma 03 nov 2014, 23:06

Olivier Vanilla

Pls post ze

31 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op di 04 nov 2014, 00:10

Prins Para Vanilla

Badguys
20 - Para (HS12)
Oke ik begin meteen met een verrassende keuze. Para is geen typische badguy. Hij heeft niemand vermoord, hij is grappig en gek en dus een goodguy toch? Maar lees HS12 nog eens, en let goed op Para. Para is gemeen, en harteloos. De gevoelens en levens van andere mensen boeien hem oprecht niets. Hij geniet ervan als mensen ruzie maken, hij houdt bewust informatie achter in de wetenschap dat hij daarmee anderen in gevaar brengt, hij liet Flappie onschuldig in de gevangenis zitten, hij stookte Chris op tegen Ulysses en later tegen Tosti, hij was behoorlijk gemeen tegen Tufmans… In mijn ogen ben je dan best wel een badguy.

19 - Lucoshi (HS4)
Oke Lucoshi vind ik moeilijk te plaatsen. HS4 heeft geen echte badguys omdat je alles constant door andere ogen ziet. Voor Fisico & Lazerstraal is team Blauw slecht, voor team Blauw is team Geel slecht, voor team Geel is team Groen slecht, voor team Groen is team Rood slecht… Iedereen is slecht, maar iedereen is ook sympathiek. Dat neemt niet weg dat Lucoshi deze Hongerspelen 6 doden op zijn naam had staan waarvan niet 1 uit zelfverdediging of zelfs maar wraak. Dan ben je een badguy in mijn boekje.

18 - Timtamtom (HS2)
Ik heb Timtamtom al uitgelegd in mijn vorige lijstje. Hij is een beetje vergelijkbaar met HS8-WM: iedereen ziet hem als een grote badguy, maar hij doet eigenlijk niets slechts ofzo. 18e plaats wegens nostalgie.

17 - Noémie (HS12)
Tja, Noémie is zeer zeker een badguy, en ze is zeer zeker geen goede badguy. Ze vermoord JiHawk en… dat was het? Een badgirl die haar enige misdaad in het allereerste verhaaltje van de Hongerspelen begaat (of nouja, misdaad… Ze vermoord een speler uit een ander team bij het gevecht bij de Hoorn. Dat doet iedereen) verdient niet veel hoger dan 17.

16 - WM (HS3)
HS3 was by far de minst sympathieke Hongerspelen ooit. Letterlijk ieder personage, van hoofdrol tot paperclip, was een klootzak. WM was daar geen uitzondering op, maar daar waar types als T.G en Lucoshi nog deden alsof ze sympathiek waren was M gewoon een klootzak. Dat is leuk voor een plaatsje in deze top 20 maar verder was hij niet heel memorabel ofzo dus ach.

15 - WM-Lennard-Tuffie (HS4)
Ja oke ik speel hier een beetje vals maar dit is gewoon een drietal dat je niet apart hoort te benoemen. Zoals hierboven bij Lucoshi al staat, is HS4 een beetje ingewikkeld qua goed en slecht, maar de 3 musketiers waren toch wel de grootste dreiging. Ze waren heel aardig tegen elkaar, maar verder vermoordde en beroofde ze iedereen die ze tegen kwamen. En ze waren er trots op. Mogelijk het best functionerende team ooit.

14 - Vygan (HS9)
Vygan is een beetje een kruising tussen Ulysses en Tuffie uit HS12. In het begin is hij alleen irritant, maar dan gaat hij samenwerken met WM. En op dat moment is Vygan de gestoorde en WM de gecontroleerde van het tweetal. Vygan’s moord op Lazerstraal is tamelijk slecht, en er was een constante dreiging als hij in de buurt was, maar hij was ook een beetje een Daffy. En hij ging dood omdat hij te snel dronk, en WM het niet nodig vond om hem te redden. Een leuke tijdelijke badguy, maar de concurrentie in HS9 was te groot.

13 - Chris (HS12)
Ja ik zet Chris op 13 in mijn top 20 beste badguys. Chris was best sympathiek, hij was een uitstekende tribuut, maar laten we wel wezen: hij was écht een badguy. Zelfs als we eventjes wegdenken dat hij zijn eigen teamgenoten liet vermoorden omdat hij ze nutteloos vond, was zijn gedrag tegenover met name Ulysses tot aan de dood van T.G ontzettend gemeen en onterecht. Een goed geschreven, sympathieke badguy, maar desalniettemin een badguy.

12 - Tosti (HS12)
Voor Tosti geld hetzelfde als voor Chris, alleen dan nog net ietsje erger omdat Tosti nog minder subtiel was. Het boeide hem oprecht niet dat Henk en Flappie mogelijk dood waren, en dat liet hij blijken. Hij liet Pokéfan neerschieten door Chris, en stuurde Leticia rechtstreeks het graf in. En hij vermoordde een hulpeloze UNF, en vertelde daar vol trots over. Ik hou van Chris en Tosti in het middenstuk. Ze zijn echt heerlijk slecht zonder onsympathiek te worden.

11 - Ulysses (HS6)
Ulysses valt net buiten de top 10 om de simpele reden dat hij helemaal niet zoveel slechts gedaan heeft. Hij vermoorde Para (die hem vlak daarvoor ook had proberen te vermoorden), verraadde Necrodeus pas toen er nog maar 4 tributen over waren, vermoorde Koops uit zelfverdediging en probeerde Tuffie te doden in de finale (no shit). Maar toch… De flair waarmee hij het deed maakt hem een badguy. Alles na Ulysses’ schijndood is geweldig. Hij vermoord Para en Necrodeus op zo’n heerlijke manier, dat HS6 bijna de moeite van het teruglezen waard wordt. Bijna.

10 - Lucoshi (HS2)
Lucoshi zat in HS2 en is daardoor geen goed uitgewerkt personage, maar hij was opzich wel een goede badguy. Een gevaarlijke tribuut, en vooral een harteloze tribuut. Hij vermoord Para, zijn broer, puur omdat hij hem toevallig tegenkomt. T.G probeert hem daarmee te chanteren ofzo, en het boeit hem echt geen ene fuck. Een korte maar krachtige badguy.

9 - Tuffie (HS12)
Tuffie was zoveel leuker toen je nog kon fantaseren over het feit dat hij misschien een badguy was. De opbouw naar Tuffie was heerlijk, maar zodra de onthulling kwam werd het een grote teleurstelling, tot het moment waarop ik hem, in waarschijnlijk de slechts geschreven dood sinds Sushi niet meer meeschrijft, maar gewoon heb verwijderd uit de Hongerspelen. Toch een 9e plaats vanwege de build-up en de coole verhaallijn. Tuffie had een betere badguy kunnen zijn als zijn karakter interessanter was geweest.

8 - JiHawk (HS8)
Ik heb dit al gezegd in mijn lijstje van HS8: JiHawk had dé badguy van HS8 kunnen zijn als een bepaalde presentator er niet was geweest. JiHawk was sneaky, manipulatief, harteloos… En natuurlijk ontzettend stom, omdat Lucoshi zo snel mogelijk de Hitomi-NMU finale wilde schrijven en daardoor JiHawk’s dood afraffelde. Toch verdient JiHawk hier een plaatsje.

7 - Fisico (HS8)
Oke deze klinkt misschien onverwacht, maar laten we naar de feiten kijken: Fisico kwam voor in 6 verhaaltjes. In 4 daarvan vermoorde hij iemand. In 1 keek hij toe hoe iemand vermoord werd, en in de laatste werd hij vermoord terwijl hij op het punt stond iemand te vermoorden. En dat alles niet uit zelfverdediging of wraak, of zelfs in een eerlijk gevecht. Fisico vermoorde letterlijk iedere tribuut die hij tegenkwam, om de simpele reden dat hij graag mensen vermoorde met zijn zelfgemaakte wapens. Dan kun je nog zo jofel op je panfluit spelen, in mijn boekje ben je dan een echte badguy.

6 - Para (HS2)
Een goede badguy moet intrigerend zijn om over te lezen, een constante dreiging vormen voor alle andere tributen en genieten van de slechte dingen die hij doet. HS2 Para is het prototype van een goede badguy. De enige reden dat hij niet hoger staat, is omdat het HS2 was en para dus maar in 4 verhaaltjes zat waarvan minstens 1 uit 5 zinnen bestond ofzo.

5 - Tosti (HS3)
De enige winnaar in deze lijst. In een Hongerspelen die vol zat met onsympathieke personages, was Tosti een van de grootste badguys. Hij was gemeen, manipulatief, bedreigend en ongelofelijk sterk. Hij had zijn tegenstanders precies waar hij ze hebben wilde, en was in theorie een terechte winnaar. Alleen tja… Die finale. Laten we alsjeblieft doen alsof dat nooit gebeurd is. Laten we HS3 herschrijven en het laatste verhaaltje simpelweg vervangen door “Tosti grijnsde, viste zijn boog uit het water en schoot Para door zijn hoofd. Een kanonschot klonk: Tosti was de winnaar van de 3e Hongerspelen!” Ofzo.

4 - Flappie (HS12)
WAT? WAAAAT? Ja. Dit is geen lijst van beste personages. Dit is een lijst van beste badguys. En laten we wel wezen: Flappie heeft eigenlijk helemaal niet zoveel écht slechte dingen gedaan. Hij was heerlijk manipulatief, harteloos, sadistisch, cynisch en gemeen, maar qua daadwerkelijke acties staat hij ongeveer gelijk met HS6-Ulysses. En daarnaast: je kon met Flappie gewoonweg een zinnig gesprek voeren. Flappie deed soms goede dingen (hij redde Noémie, hij redde WM en Jolien, hij liet Para in leven…) Hij is zeer zeker een van de 4 beste badguys ooit, maar niet dé beste.

3 - Para (HS3)
Ja ik weet dat WM het hier sowieso niet mee eens is, maar HS3 Para was écht een goede badguy. Als je tenminste eventjes alle kutgein die in HS3 werd uitgehaald door de niet oplettende schrijvers wegdenkt. Hij vermoorde Fisico2 zonder enig idee te hebben wie het was, gewoon puur omdat hij een zak zag liggen en zin had om te steken. Hij bedreigde T.G meerdere malen. Hij en Oshi doodde samen Kevin en Goomuin en de walrussen. Hij vermoorde zijn eigen broer zonder een seconde te twijfelen en zonder er spijt voor te voelen. Hij verliet zijn team en keerde vervolgens terug door zijn eigen teamgenoot Raceneus te vermoorden. En ondanks alles kreeg hij het toch voor elkaar dat T.G hem vertrouwde. En toen stak hij T.G letterlijk een mes in de rug, ondanks dat ze basically gewonnen hadden, puur omdat hij de overwinning niet met T.G wilde delen. En dat werd zijn ondergang.

2 - NMU (HS8)
WAT? WAAAAAT? Ja, ik zet NMU niet op 1. NMU is een heerlijk personage, een heerlijke badguy, maar hij mist iets wat de nummer 1 wel heeft: de constante dreiging. NMU was sneaky, deed zich anders voor dan hij was, en pleegde dus eigenlijk heel laffe moorden, hoe awesome ze ook waren. Als HS10 canon was geweest had hij wellicht op 1 kunnen staan, maar dat is het niet dus NMU blijft lekker hier op 2.

1 - WM (HS9)

Tja. Kijk, WM was niet mijn favoriete personage. Maar hij was by far de beste badguy. Basically was HS9 3 teams vs WM. En WM had nog bijna gewonnen ook. Geen enkele tribuut was zo gevaarlijk als hij. De tweede helft van HS9 was gewoonweg écht spannend om te lezen, omdat je gewoon zelf bang werd van WM. Bang dat hij ineens weer zou verschijnen, en iets vreselijks zou gaan doen. En dan heb ik het nu nog over de verhaaltjes voor Adje’s dood. De laatste verhaaltjes van HS9 doen de gemiddelde horrorfilm verbleken. Is hij goed geschreven? Ja en nee. Hij is niet goed geschreven omdat hij te vaak van persoonlijkheid wisselt, maar ieder van die persoonlijkheden is geweldig geschreven. Ik hoop oprecht dat WM voor altijd op nr 1 blijft staan in deze ranking, want een nog ergere tribuut kan ik niet aan

De anderen doe ik morgen wel.

32 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op di 04 nov 2014, 10:27

Prins Para Vanilla

Enn de goodguys:
20 - Hitomi (HS6)
Zoals ik in mijn HS2-lijstje al zei, is Hitomi een naam die tussen HS2 en HS8 eigenlijk een soort verhaallijn heeft lopen. HS6-Hitomi is de directe voorloopster van HS8-Hitomi. Zelfde karakter, andere afloop. Deze Hitomi had een leuke underdog-winnaar kunnen worden, maar helaas werd ze slechts 9e. Desalniettemin een leuk personage in een verder weinig memorabele Hongerspelen.

19 - WM (HS2)
WM was gewoon de typische saaie goodguy waar we met zijn allen voor moesten juichen, en toen stopte WM met schrijven en werd WM zo’n beetje genegeerd en ging hij uiteindelijk dood door een steen. Maar in de eerste helft is WM gelijkwaardig aan T.G, en als hij HS2 had gewonnen had ik daar best mee kunnen leven.

18 - T.G (HS4)
Ik ga de situatie in HS4 niet nogmaals uitleggen. Voor Fisico en Lazerstraal was T.G misschien een soort badguy, maar in principe was het een goede kerel. Hij was trouw aan Sushi, hij behandelde Koops aardig, hij had heel veel spijt van zijn moord op Roosjuh en hij had zelfs enigszins begrip voor Fisico en Lazerstraal. En iedereen die zijn aardsvijand uit zijn lijden verlost en vervolgens heldhaftig Jack Sparrow nadoet en met de draak ten onder gaat, is een goodguy.

17 - Jolien (HS9)
Tja… Jolien was een goodguy/girl. Ze was sympathiek, sterk, grappig, leuk om over te lezen en godverdomme een bijpersonage dat nooit de finale had mogen bereiken. Maar goed. Iedereen die het tegen WM opneemt en wint verdient een plekje op deze lijst.

16 - Necrodeus (HS6)
Necrodeus was een vriendelijke ende charismatische manskerel, en een leuke underdog. Hij wilde wraak nemen voor de dood van Dobbelsteen, en die verhaallijn was een soort voorloper op Adje vs WM uit HS9 maar dan al na 5 verhaaltjes opgelost omdat Necrodeus inderdaad wraak anm. Daarna werd hij de sidekick van Ulysses, en als je naast Ulysses staat lijk je al snel saai. Maar Necrodeus was wel sympathiek en leuk om over te lezen dus ach.

15 - Tuffie (HS6)
Oke nog 1 uit HS6 dan. Tuffie is een van mijn favoriete winnaars. Tuffie is nooit een underdog geweest. Hij was simpelweg de beste, sterkste tribuut. Hij vermoorde alleen wanneer dat nodig was, liet onschuldige mensen in leven als hij de kans kreeg en heeft volledig op eigen kracht de finale bereikt, met vrijwel alle wapens in zijn bezit.

14 - Para (HS9)
Para is ongeveer vergelijkbaar met Tuffie hierboven alleen dan als bijpersonage dat niet gewonnen heeft. Para was de beste vechter uit het sympathiekste team. Hij was sarcastisch, grappig, loyaal en dus gewoon een goodguy. En als je als Para zijnde een goodguy bent, verdien je het sowieso op deze lijst te komen want de gemiddelde Para is een klootzak.

13 - Ulysses (HS12)
Als Chris, Para en Tosti uit HS12 badguys zijn, dan moet Ulysses wel een goodguy zijn. Een van de minst sympathieke goodguys ooit, maar desalniettemin een goodguy. Iemand die probeerde goed te doen, van waarde te zijn voor het team en daar keer op keer in mislukte. EN uitweindelijk werd hij toch nog de grote held door aartsrivaal Chris te redden en samen met hem de finale te halen, waarin hij stierf doordat hij trouw was aan de niksnut die hem de halve spelen achtervolgd had. Een bijzondere maar verdiende goodguy.

12 - T.G (HS12)
T.G offerde zijn leven op in het belang van zijn team. Dan maakt het niet uit dat hij tijdelijk instemde met het plan om de zwakke teamleden te laten vermoorden, als je zoiets doet hoor je in dit lijstje.

11 - Hitomi (HS9)
Ja Hitomi is een beetje ingewikkeld omdat ze tegen de tijd dat ze dood ging een soort moffenhoer was geworden, maar ze was de centrale goodguy in de Plan Hitomi verhaallijn en dat is de beste reeks verhaaltjes van alle Hongerspelen bij elkaar dus Hitomi verdient haar plaats op deze lijst. Een personage dat een negatieve ontwikkeling doormaakte, maar op haar hoogtepunt toch echt de persoon was waarvan iedereen hoopte dat ze zou winnen.

10 - Para (HS4)
Para vermoorde de schattige puppy Koopalingsfan, en toch staat hij op deze lijst. Hij staat zelfs in mijn top 10. Dan moet je wel iets héél goeds gedaan hebben, toch? Dat klopt. Para was de leider van team Geel, een team met voedseltekort en een ernstig verzwakte tribuut. En wat deed Para? Hij zorgde dat zijn teamgenoten eten kregen en veilig waren, en verhongerde zelf. Vergelijkbaar met HS12-T.G offerde hij zichzelf op voor zijn team, maar daar waar T.G dit deed in een reflex, was et bij Para een lang, pijnlijk proces waarvan hij de gevolgen wist. Een echte held.

9 - Necrodeus (HS9)
Necrodeus was saai natuurlijk, maar hij was wel een goodguy. Hij had zo T.G kunnen heten. Necrodeus heeft weinig kwaadaardigs gedaan, was altijd goed voor zijn teamgenoten en oja, hij stak zichzelf in zijn buik om Para en Jolien te redden. Welkom op de 9e plaats, Necro!

8 - Hitomi (HS8)
Ja ik zou Hitomi graag hoger zetten maar ze heeft basically Goomuin de dood in geschreeuwd weet je. Hitomi was een goodgirl en een mooie winnares, maar Goomuin was de held van hun verhaallijn.

7 - Jolien (HS12)
Jolien was een goodguy, want Noémie was slecht. Daarmee is eigenlijk alles wel gezegd. Jolien was de centrale persoon van de eerste helft van HS12, totdat WM haar mojo stal en Jolien er puur nog bij was voor de gezelligheid ofzo.

6 - Adje (HS9)
Oke is er iemand ter wereld die er niet blindelings vanuit ging dat Adje HS9 zou winnen? Hij was de underdog der underdogs. De hele Hongerspelen draaide om zijn wraak op WM voor de dood van Noémie. Hij had een huisdier. Hij redde zijn team toen deze werden aangevallen door team Blauw. EN toen kwam Plan Hitomi en werd Adje minder goodguy en veel interessanter en toen ging hij dood. Als Adje HS9 gewonnen had, had hij bovenaan gestaan.

5 - Sushi (HS8)
Sushi was de meest standaard goodguy van HS8, en daarom natuurlijk veel saaier dan de rest van HS8. Toch was hij een echte goodguy, een vrij sterke tribuut en had hij een mooie verhaallijn. Enn HS12 helpt ook wel een beetje. Een beetje veel. Hoe hij Noémie en WM beschermde tijdens zijn leven is gewoon mooi en laat zien dat Sushi echt een goed persoon was.

4 - Goomuin (HS8)
Ja, Goomuin was dé goodguy van HS8 en staat in de top 4 beste goodguys ooit. Tijdens het schrijven had ik niets met Goomuin, maar als je het terugleest is hij geweldig. De gepeste, dikke jongen die uitgerekend in de Hongerspelen eindelijk geluk vind, en wanneer dat geluk hem wordt afgenomen zelfmoord pleegt. Goomuin was sympathiek, en je hoopte dat Goomuin gelukkig zou blijven. Helaas mocht het niet zo zijn, waardoor hij de laatste niet-winnaar op dit lijstje wordt.

3 - Fisico-Lazerstraal (HS4)
Ik speel weer vals. Je kunt deze twee nauwelijks apart benoemen. Fisico en Lazerstraal hebben in heel hun leven nooit iets onsympathieks gedaan. Ze waren het ultieme goed in een verder volledig grijze Arena. Je kunt de finale van HS4 een anticlimax noemen, maar je gunde het Fisico en Lazerstraal wel. Je hoopte dat ze bij elkaar konden blijven. Naar mijn mening nog steeds de beste liefdesverhaallijn in alle Hongerspelen. En dan sterft Lazerstraal (godverdomme Fisico had moeten sterven L) en dan is de wereld voorgoed verpest ofzo.

2 - WM (HS12)
WM is de best geschreven goodguy en ik heb echt zitten twijfelen of ik hem op 1 moest zetten maar toch… Als Chris had gewonnen, hadden we daar ook mee kunnen leven, dus was WM niet dé goodguy. Toch was WM sympathiek, met een geweldige ontwikkeling, een interessant achtergrondverhaal en een oprecht goed karakter. Hij deed slechte dingen, maar dat deed hij uit liefde voor zijn oude vriend. En hij verachtte zichzelf vanwege de dingen die hij deed. En hij weigerde Chris te doden, ook al zou de moord op Chris betekenen dat hij zou winnen. WM was een heerlijke goodguy en het wordt moeilijk om daar aan te tippen.

1 - T.G (HS2)

Maar toch wordt eraan getipt. Voor mij is niet 1 goodguy ooit nog zo goodguyerig geworden als T.G was. Hij was de eerste winnaar, een echte underdog winnaar die ervoor gezorgd heeft dat alle andere underdogs minder kans maken om te winnen omdat dat als een herhaling van T.G voelt. Hij was de Katniss van HS2. Je wist dat hij ging winnen. Je wilde ook dat hij ging winnen. En hij won. Was T.G beter geschreven dan WM? Misschien niet, maar juist daardoor is hij minder grijs dan WM was. T.G is 100% een goodguy, en puur uit nostalgische overwegingen zal nooit iemand anders hier op 1 komen.

Gesponsorde inhoud

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 2 van 10]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Permissies van dit forum: