Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Para's TP Hongerspelen rankingtopic

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down  Bericht [Pagina 9 van 10]

121 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op ma 22 jun 2015, 23:59

Prins Para Vanilla

Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Tosti schreef:Maar er kwam geen klap. Lyne kwam aangestormd en beukte WM omver, zodat hij twee meter verderop neerkwam. Lyne haalde meteen uit met WM’s zwaard, maar WM sprong achteruit. En liep verder achteruit. “Kun je niet eens tegen een varken op?” vroeg ze spottend. WM keek haar nog een keer woedend aan, maar rende toch weg. Hij was verslagen. Maar hij zou terugkomen…

Profiel bekijken http://www.xnxx.com/c/Lesbian-26

122 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op di 23 jun 2015, 01:34

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Prins Para Vanilla schreef:
Tosti schreef:Maar er kwam geen klap. Lyne kwam aangestormd en beukte WM omver, zodat hij twee meter verderop neerkwam. Lyne haalde meteen uit met WM’s zwaard, maar WM sprong achteruit. En liep verder achteruit. “Kun je niet eens tegen een varken op?” vroeg ze spottend. WM keek haar nog een keer woedend aan, maar rende toch weg. Hij was verslagen. Maar hij zou terugkomen…
Dit dus. Daarnaast heeft hij gedurende de spelen behoorlijk veel schade opgelopen (wat hij wel allemaal overleefde, maar goed) en werd hij door maar liefst vier andere tributen verwond. Hoe sterk hij ook was, hij was in ieder geval niet zo onaantastbaar als bijvoorbeeld HS2 Para Razz .

Olivier schreef:HS12 heeft met Tuffie, Chris, WM, Flappie en Tosti een grote groep ijzersterke vechters, zeker als je doorrekent dat WM vrij eenvoudig Chris versloeg (die continu als een sterke vechter werd gezien), maar kansloos verloor van Tuffie (die weer gelijkwaardig was aan Flappie).
Klopt, dat is nog iets wat deze lijst een moeilijke opgave maakt. Sommige personages vechten beter onder bepaalde omstandigheden of tegen bepaalde tegenstanders. Zo werd Chris bijvoorbeeld twee keer vernederd door Flappie, maar anderszijds was hij wel een capabele vechter. Ik schat in dat Flappie en Tuffie ongeveer op hetzelfde niveau zitten, en Chris en WM ook.

Profiel bekijken

123 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op di 23 jun 2015, 09:21

Olivier Vanilla

Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Achteraf is dat met Lyne dus best wel een zware plothole :'). Eigenlijk had WM dit, zeker omdat hij wapens had, moeitoos moeten winnen. Maar WM in HS9 is sws niet bepaald het meest consistente tribuut.

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats
Profiel bekijken http://www.toadplaza.com

124 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op do 13 aug 2015, 20:38

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk heb ik ‘m toch afgemaakt. Het is erg moeilijk om alle tributen precies op strijdkracht in te schatten, en daarom had ik ook even het bijltje erbij neergegooid. Na nog eens flink wikken en wegen ben ik echter op deze ranking uitgekomen. Het zal vast niet allemaal precies zijn zoals jullie het in gedachten hadden, dat komt ook omdat ik het deels op gevoel heb gedaan. In ieder geval heb ik met zoveel mogelijk factoren rekening proberen te houden en heb ik de ranking zo eerlijk mogelijk proberen te houden.

De Top 20 bevat bijna alleen maar tributen die de laatste 10 van hun Hongerspelen hebben gehaald. Dit heb ik niet zozeer bewust gedaan, maar tributen die de laatste 10 niet halen zijn doorgaans niet ontwikkeld genoeg om een goed oordeel over hun vaardigheden vast te stellen. HS8 Tosti en Tuffie werden bijvoorbeeld allebei geïntroduceerd als goede vechters, maar uiteindelijk hebben we te weinig van ze gezien om dat te kunnen beamen. Zulke personages zullen er dan ook niet in voorkomen. Natuurlijk zijn er ook een paar uitzonderingen op alle tributen die niet de laatste 10 gehaald hebben (denk aan HS12 Sushi of HS15 Dark Lisa) maar die zitten er niet in omdat ze te weinig hebben gevochten of omdat ik ze gewoon niet sterk genoeg vind overkomen.

Hoe dan ook, deze uitleg zal wel voldoende zijn. Zie hier het resultaat. Commentaar is uiteraard altijd welkom.

TOP 20 BESTE VECHTERS

20. Lyne (HS9)
Spoiler alert: Lyne is het enige meisje in de Top 20. Maar daar is natuurlijk ook een reden voor. Ze versloeg de vechtlustige Vygan op hilarische wijze, versloeg daarna ook nog eens WM met een lijfstraf en wist het Para ondanks alles behoorlijk moeilijk te maken in een zwaardgevecht. De hoeveelheid geluk die ze hierbij had zorgt echter voor een paar puntjes aftrek. Ze beukte WM namelijk omver toen die bezig was met Tosti (en haar dus niet zag aankomen) en had het geluk dat Para al een beetje gewond was toen ze tegen hem vocht. Toch zeggen haar prestaties een hoop over waar ze toe in staat is, dus 20ste plaats it is.

19. WM (HS15)
WM sprong er qua vechtstijl niet echt uit, maar hij had wel ervaring met meerdere wapens en kon het goed uithouden tegen betere vechters als Necrodeus. Zijn enige kill op UNF was uiteraard een inkoppertje, maar daarnaast wist hij de veel grotere Dark Lisa vrij eenvoudig te verwonden. Al met al vind ik hem de negentiende plaats wel waard.

18. Jeffrey (HS6)
Spoiler alert: dit is de enige niet-laatste 10-tribuut in de lijst. Ik heb al uitgelegd waarom er zo weinig tributen tussen zitten die de laatste 10 niet gehaald hebben, maar ik voelde dat ik voor Jeffrey een uitzondering moest maken. Er is namelijk nooit een tribuut geweest die in zo’n vroeg stadium al zoveel moorden pleegde. Een van zijn moorden pleegde hij zelfs met een helm. Stel je eens voor wat hij bereikt zou kunnen hebben als hij langer was blijven leven. Dan zou hij misschien wel een hogere killcount dan HS9 WM hebben gehaald. Helaas moest Necrodeus al heel vroeg wraak nemen voor de dood van Dobbelsteen, en is zijn ware kracht grotendeels een onderwerp van verbeelding gebleven. Daarom kan ik hem, hoe spijtig ook, niet hoger dan dit plaatsen.

17. Ulysess (HS6)
Net als HS15 WM heeft Ulysess niet echt een unieke vechtstijl, maar heeft hij wel het nodige gedaan om zijn kundigheid te bewijzen. Hij doodde Koops zonder wapens en kon het Tuffie tijdens het eindgevecht nog best lastig te maken. In beide gevechten was zijn tegenstander eigenlijk de dominante, maar door zijn slimheid wist hij het tij in beide gevallen te keren. Voor zijn moorden op Para en Necrodeus hoefde hij geen moeite te doen, dus die leveren hem weinig punten op. Desondanks heeft hij na Tuffie de hoogste killcount van zijn Hongerspelen en dat zegt al wat.

16. Tosti (HS12)
Leerlingen van Hans zijn meestal goede vechters, en Tosti is daar geen uitzondering op. Hij was een goede zwaardvechter, doodde UNF in één klap en versloeg later met hetzelfde zwaard een leeuwmulitant, terwijl hij zijn hoofd op dat moment er niet helemaal bij had. Dit impliceert dat hij sterke intuïtie heeft. Hij is niet sterk genoeg om hoger op de lijst te komen (zeker als je je bedenkt dat hij vrij makkelijk en onhandig werd verslagen door Flappie), maar afgezien daarvan werd hij door velen als een van de sterkste tributen van HS12 gezien.

15. Necrodeus (HS15)
Als er iets is wat Necrodeus laat zien, dan is het wel dat je niet per se sterk hoeft te zijn om goed te kunnen vechten. Zijn gebrek aan fysieke kracht maakte hij goed met zijn behendigheid en zijn strategisch inzicht. Hij maakte volgens een geheel eigen logica inschattingen van het slagveld en zijn tegenstanders, en dat bleek goed voor hem te werken. Hij vermoorde de in potentie sterkste tribuut ooit, Lennard, zonder veel moeite, wist BLF schade toe te brengen in een gevecht (iets wat maar weinig andere personages lukten), en versloeg zijn aardsrivaal WM meerdere malen. Uiteindelijk wordt hij gedood door Hitomi, maar op dat moment was hij al verzwakt en bovendien kreeg Hitomi hulp van Lyne. Het feit dat Necrodeus tactiek en strijdkracht weet te combineren zonder al teveel terug te vallen op laffe trucjes (hoewel zijn moord op Leticia wel erg laf was) maakt hem een unieke entree in deze lijst. Hij had echter zichtbaar een stuk meer moeite met opponenten die zijn tactiek doorhadden, dus een vijftiende plaats lijkt mij wel passend.

14. WM (HS12)
WM was net als Tosti een goede zwaardvechter, maar ik heb besloten om WM iets hoger te plaatsen omdat we hem vaker in actie zien en hij naar mijn mening ook iets meer gepresteerd heeft. Hij vermoorde Lazerstraal, maakte Henk moeiteloos onschadelijk, onthoofde een NMU-mulitant met één enkele slag en versloeg Chris in een zwaardgevecht tijdens de finale. Alleen tegen Tuffie was hij kansloos, maar dat kwam voornamelijk omdat hij hem onderschatte en hij enigszins verzwakt was door de kou. Wat mij betreft mag WM, samen met HS6 Tuffie, in de categorie ‘sterke winnaars’ geplaatst worden.

13. Chris (HS12)
Ik had Chris graag wat hoger willen plaatsen, maar op basis van zijn prestaties kan dat gewoon niet. Hij werd geïntroduceerd als een sterke tribuut die karate beoefent, maar hij beperkte zich meestal tot boogschutten, werd twee keer compleet vernedert door Flappie en leed in de finale een nederlaag tegen WM, hoewel het feit dat hij op dat moment al gewond was zou kunnen meespelen. Desondanks werd hij door bijna iedereen erkend als een sterke tribuut en droeg hij in gevechten veelal de meeste steentjes van zijn team bij. Hij was een goede boogschutter en kon andere relatief sterke tributen (zoals Sushi en Jolien) vaak makkelijk bedwingen, dus we mogen best van Chris als übertribuut spreken.

12. Jihawk (HS14)
Ik heb veel getwijfeld over Jihawk en Selletje, maar uiteindelijk vond ik toch dat tenminste Jihawk de Top 20 wel moest halen. Het valt niet te ontkennen dat hij gedurende zijn tijd in de arena veel schade opliep en dat veel van zijn slachtoffers makkelijke prooien waren, maar een killcount van 6 maakt hoe dan ook indruk. Hij werd altijd genoemd als een van de sterkste vechters van HS14 en werd overduidelijk gevreesd door bijna alle andere tributen. Oh, en als kers op de taart: hij doodde een leeuw met zijn blote handen. Dit leidde uiteindelijk wel tot zijn dood in gevecht met Necrodeus, maar ik denk niet dat velen tot zoiets in staat zijn.

11. Para (HS9)
Alweer een goede zwaardvechter, en daarvan gaan er ongetwijfeld nog een aantal volgen. Zoals het de meeste Para’s befaamd was Para wederom een van de beste vechters van HS9. Hij was van groot belang voor zijn teamgenoten, en bewees dit meerdere malen door ze op cruciale momenten uit de brand te helpen. Hij was een van de weinige tributen die door WM als concurrentie werd gezien,  vermoorde en versloeg Lyne in een benadeelde positie. Zijn nederlaag tegenover Roosjuh was een anticlimax die ik liever vergeet, maar het beschadigt zijn imago niet heel erg. Mogelijk was Para de enige die WM in een eerlijk gevecht kon verslaan, maar dat hebben we helaas nooit kunnen zien.

10. Lucoshi (HS4)
Lucoshi was goed met zo’n beetje ieder wapen, wat waarschijnlijk ook een reden is voor zijn hoge killcount. Hij doodde bijna iedere vijand op zijn pad met aanzienlijk gemak en versloeg WM, ook een goede vechter, zonder veel moeite nadat hij Lennard had doodgeschoten. Als hij WM niet voor dood had achtergelaten en daarmee hun tweede ontmoeting in het kasteel had voorkomen, dan was Lucoshi mogelijk de winnaar geworden.

9. Para (HS4)
In het begin had ik Para lager op de lijst staan dan Lucoshi, maar bij nader inzien heb ik ze toch omgewisseld. Para vermoorde Koopalingsfan namelijk waar Lucoshi dit niet kon, wat toch wel een krachtverschil suggereert. Bovendien werd hij in het voorlaatste verhaaltje genoemd als een van de sterkste tributen en een beoefenaar van ieder wapen, dus dat kan ik niet negeren.

8. Tuffie (HS12)
Tuffie was net als HS15 Necrodeus niet zozeer een sterke maar vooral een slimme vechter. Hij was afwachtend, liet zijn tegenstander denken de overhand te hebben en sloeg dan effectief toe. Deze truc gebruikte hij respectievelijk bij Necrodeus, WM en Ulysess, en alle drie de keren was hij succesvol. Dit gegeven toont aan dat Tuffie een tegenstander met een superieur wapen goed aankon. Daarnaast kon hij op gelijke voet met Flappie vechten, maar dat kwam waarschijnlijk doordat hij op dat moment in een boze toestand verkeerde en dus feller vocht dan normaal. Hoe het ook zij, Tuffie had duidelijk vechtkwaliteiten en ook een zekere mate van brute kracht (WM kon zich niet verzetten tegen zijn sterke greep), waardoor ik hem relatief hoog plaats.

7. BLF (HS15)
Misschien vinden jullie dat ik BLF te hoog heb geplaatst, maar ik vind dat hij op z’n minst een plaats in de Top 10 verdient. HS15 is een Hongerspelen met veel gedetailleerde gevechten, en in de meeste gevechten liep BLF niet eens een schrammetje op. Hij was extreem behendig, lastig te raken en wist zich net als HS12 Tuffie goed te redden tegen een tegenstander met een beter wapen. Hij vocht in totaal 5 keer tegen Para, waarvan 2 keer met nog een extra tegenstander, en enkel in het laatste gevecht slaagde Para erin om hem te raken. Op Para na was enkel Necrodeus bekwaam genoeg om hem te verwonden, maar dat had dan ook te maken met zijn unieke strategie. Hij heeft  killcount van 5 en werd zelfs door Dokter Leeuw als een significante dreiging gezien, wat niet voor niets blijkt te zijn toen hij eenmaal bij zijn moord op WM zijn ware gezicht liet zien. De finale kan mij nog misschien van mening doen veranderen, maar die is helaas nog niet geschreven (hoelang nog, WM?), dus ik moet het doen  met de informatie die ik nu heb. Moge de gestoorde homo in de toekomst nog veel onschuldige kinderzieltjes angst aanjagen.

6. Bandaka/Rinus (HS6)
Bandaka is ook een personage waar ik veel over getwijfeld heb. Hij wordt namelijk geïntroduceerd als mogelijk de sterkste tribuut in de arena, maar uiteindelijk zien we hem niet zo heel vaak vechten. De weinige keren dat we hem daadwerkelijk in actie zien bewijst hij echter wel een dienst. Hij vermoorde Mario-99 met het handvat van een speer, T.G met een welgemikte speerworp, was Para makkelijk de baas in hun gevecht bij de Hoorn (ondanks de twee messen die Para had) en werd over het algemeen gevreesd door zijn medetributen. Het valt niet te ontkennen dat hij zich een tijdje heeft laten domineren door Sushi, maar dat kwam ook vooral omdat hij het grotendeels tolereerde, aangezien hij dacht dat hij Sushi nodig had. Toen hij er eenmaal genoeg van had kon hij Sushi makkelijk overmeesteren. Later blijkt hij bovendien een peacekeeper-opleiding gedaan te hebben, wat zijn eerder vertoonde vechtervaring niet meer dan logisch maakt. Ook hier geef ik weer toe Bandaka misschien te hoog geplaatst hebben, maar op de een of andere manier voelt dit gewoon eerlijk voor mij.

5. Tuffie (HS6)
Speltechnisch gezien is Tuffie zonder twijfel de eerlijkste winnaar ooit. Hij was sterk, behendig en snel genoeg om beter bewapende tegenstanders met gemak aan te kunnen. Hij versloeg Tosti, die zelf een zwaard had, met slechts een schild. Hij versloeg WM, bewapend met een speer en bepantserd met een borstplaat, met slechts een mes. Hij doodde Ulysess, die op het punt stond op hem te vermoorden, terwijl hij het moment daarvoor een speer in zijn borst had gekregen. Tuffie was simpelweg al zijn tegenstanders de baas. Zelfs in een nadelige positie kon hij zichzelf uitstekend redden. Ik hoop dat hij een enigszins belangrijke rol zal spelen in de epiloog.

4. Para (HS3)
Nu zijn we op het moment aangekomen dat er alleen nog maar badguy’s zullen volgen. Para is daar een van. In het begin werd hij al genoemd als de beste vechter van Team Blauw, en later maakt hij die verwachting meer dan waar. Hij pleegde welgeteld maar liefst zes moorden. Een aantal dat slecht door één ander overtroffen wordt. Nu moet ik wel toegeven dat veel van zijn slachtoffers makkelijke prooien waren of dachten dat hij aan hun kant stond (denk aan Lucoshi en T.G), maar het is wel noemenswaardig dat hij WM, toch wel een van de betere vechters van HS3, iedere keer moeiteloos versloeg. Daarnaast was Para veruit de dominantste in het finalegevecht, waardoor Tosti het leven blijkbaar niet meer zag zitten en spontaan in een underdog-rol stapte. Als hij niet was gered door zijn walrusvrienden, dan zou Para sowieso hebben gewonnen.

3. Flappie (HS12)
Tijdens het schrijven van deze lijst heb ik Flappie en HS3 Para continu van plaats zitten verwisselen, maar uiteindelijk houd ik het hierbij. Flappie onderscheidde zich namelijk duidelijker als goede vechter dan Para, omdat Para vrijwel de hele tijd een zwaard gebruikte. Bij Flappie was dit niet het geval. Veel van zijn moorden werden gepleegd op kansloze slachtoffers, maar afgezien daarvan was hij een uiterst bekwame vechter. Zowel gewapende als ongewapende gevechten gingen hem feilloos af. In enkele gevallen, zoals bij Noémie en Leticia, leek hij het gevecht niet eens serieus te nemen, en was hij hoogstens een beetje aan het klieren. Chris en Tosti, allebei goede vechters, maakten zelfs samen geen schijn van kans tegen hem. En als klap op de vuurpijl doodde hij drie mulitanten kort na elkaar, waarvan eentje gevaarlijk genoeg was om twee tributen op te jagen. En dit allemaal zonder veel inspanning te leveren. Kort voor het einde verloor hij wel een gevecht van Tuffie, maar zoals ik bij Tuffie al zei: op dat moment was Tuffie boos en Flappie verzwakt, wat het dus op zich wel logisch maakt. Flappie is een heerlijk onheilspellend personage, en zijn strijdkracht draagt daar net zo goed aan bij.

2. WM (HS9)
WM is een beetje een apart geval. Aan de ene kant was hij een afschrikwekkende moordmachine en slachtte hij iedere zwakkere tribuut op zijn pad genadeloos af. Geen enkele tribuut was ooit zo gevaarlijk als hij, en iedereen was als de dood voor hem. Zelfs Adje, die zijn hele tijd in de arena had gewijd aan wraak vanwege de moord op Noémie, werd toen puntje bij paaltje kwam hulpeloos in stukjes gehakt. Aan de andere kant was hij vaak overmoedig, kwam hij meerdere keren in problemen omdat hij zijn tegenstanders onderschatte of over het hoofd zag en werd hij ruim vier keer vrij onhandig verslagen (de eerste keer door Tosti, de tweede keer door Lyne, de derde keer door Hitomi en nog een keer door Jolien). Het feit dat hij zoveel schade kon overleven en zelfs ongehinderd bleef doorstampen nadat hij verschroeid uit het bos kwam zegt op zich wel iets over zijn enorme taaiheid, maar die blunders komen niet overeen met zijn persoonlijkheid als onoverwinnelijke vechtjas. Als hij wat consistenter was geweest zou hij misschien op 1 hebben kunnen staan, maar dat is niet het geval, dus hij moet het doen met een tweede plaats.

Eervolle vermeldingen:

Voordat ik de nummer 1 noem komen er eerst een paar eervolle vermeldingen. Er zijn immers een aantal tributen die ik eigenlijk best een plekje in de top 20 zou gunnen, maar daar op basis van hun strijdkracht gewoon niet goed genoeg voor zijn. Vandaar dat ik hiertoe heb besloten. Zodoende:

- WM (HS4)
WM was een meester in verrassingsaanvallen. Hij sloeg vaak snel en onzichtbaar toe zonder zelf schade op te lopen. De hulp van zijn teamgenoten was hierbij echter essentieel, waardoor hij afzonderlijk zeker geen topper is. Desalniettemin kon hij het prima uithouden tegen Lucoshi, waardoor hij naar mijn mening toch een eervolle vermelding waard is.

- Jihawk (HS8)
Net als WM hierboven was Jihawk een meester in verrassingsaanvallen. Hij vermoorde Steven en SM64 zonder veel oponthoud en kon in zijn eentje Chris en Sushi aan. Hij maakte echter iets teveel gebruik van laffe trucjes, dus de Top 20 is hij niet waard.

- Selletje (HS14)
Selletje was bloeddorstig en dodelijk. Ze was goed met messen werd duidelijk gevreesd door haar opponenten. Haar dreiging kwam echter voor een deel van haar partnerschap met de nog sterkere en dreigendere Jihawk. We hebben haar nooit individueel gezien, dus het valt moeilijk te zeggen hoe sterk ze precies is. De Top 20 lijkt mij hoe dan ook een stap te ver.

- Sushi (HS14)
Sushi was net als Selletje een van de beroepstributen van HS14. Hij had net als Bandaka een peacekeeper-opleiding gevolgd en moet volgens die logica dus wel sterk zijn. Feit is echter dat de Hongerspelen hem nogal makkelijk werden gemaakt. Afgezien van zijn moord Tuffie pleegde hij al zijn moorden met schot van zijn jachtgeweer, en zo’n wapen in een arena met verder alleen maar ouderwetse wapens is nu eenmaal tamelijk overpowered. Bovendien bleek Bandaka hem uiteindelijk vrij makkelijk aan te kunnen en kon hij de opdracht die het Kapitool hem had gegeven blijkbaar niet in zijn eentje vervullen. Een eervolle vermelding is dan nog het meeste wat ik hem kan geven.

- Para (HS15)
Para wordt geïntroduceerd als iemand die niet kan vechten, maar dat blijk al gauw niet waar. Hij heeft enige vorm van vechtervaring vanwege de films waarin hij gespeeld heeft en kan tamelijk goed met een spadroon omgaan. En hoewel hij BLF in zijn gevechten tegen hem maar één keer geraakt had wist hij er wel altijd levend vanaf te komen. Daar geef ik hem toch wat krediet voor.

- Hitomi (HS15)
Hitomi is een goede vechtster en heeft op BLF na hoogste killcount van HS15. Vergeleken met andere vrouwelijke personages is dit een enorme prestatie. Ze heeft vaak en intensief gevochten en kon Jeanne toen de laatstgenoemde er eenmaal alleen voorstond makkelijk uitschakelen. Uiteindelijk vermoordde ze ook een verzwakte Necrodeus en staat ze (hopelijk) op het punt om BLF te vermoorden. Misschien dat ik na het lezen van de finale alsnog op andere gedachten kom en haar in de Top 20 zou plaatsen. We zullen zien.

En dan is het nu eindelijk tijd voor de nummer 1. Aanschouw:

1. Para (HS2)
Inderdaad. Een echte klassieker, en in mijn ervaring tevens de beste vechter ooit. Geen enkele tribuut vocht met zoveel overtuiging en zelfzekerheid als Para. Nooit gaf hij ook maar enige blijk van angst, twijfel of genade. Het maakte niet uit wie zijn pad kruiste, iedereen leek slachtvoer voor hem. Hij doodde UNF met zijn slechtste wapen, puur om de lezer te laten zien wat hij kan. Hij doodde Roosjuh, een beroepstribuut, schijnbaar moeiteloos. Fisico, een andere beroepstribuut (wat eigenlijk niet klopt, maar goed) moest het ook al na 1 slag ontgelden. En T.G, de nummer 1 underdog van alle TP Hongerspelen, zou ongetwijfeld dood vlees zijn geweest als Lucoshi niet had besloten om zijn broer te vermoorden. Misschien was Para wel degelijk de enige die zichzelf kon verslaan (ingaand op Para’s opmerking bij zijn HS2-ranking), maar wie weet zouden Flappie of HS9 WM wel een goede match voor hem zijn geweest. Wie weet…

Profiel bekijken

125 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op do 13 aug 2015, 23:41

Prins Para Vanilla

Omg dit is mijn favoriete lijstje ooit. Ik kan er ook weinig op aanmerken. Ik had HS12 Chris misschien iets hoger verwacht, maar ik snap je redenatie wel. Ook blij dat Bandaka de hoogste van HS14 is, ondanks dat JiHawk, Sushi en Selletje meer voorspelbare keuzes waren. En De HS6 Tuffie write-up is ernstig spot-on. En HS2 Para op 1 <3

126 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op vr 14 aug 2015, 00:50

Olivier Vanilla

Ik vind het een tof lijstje en de uitleg is vaak prima maar... Er zijn een paar dingen die imo echt niet kloppen:

-Hitomi (HS15) is echt top 20-waardig. Ze is een extreem tactische vechter geweest tot aan iig de finale (Razz) en heeft geen gevecht verloren. Daarbij deed ze dit alles met een mes enzo. Eerder won ze ook eenvoudig van Adje en tegen Jeanne was ze eigenlijk altijd de betere. Ik had haar eigenlijk in de top 10 verwacht (rond plek 5 of 6), maar geen top 20 is voor mij echt een raadsel. Zeker als je bedenkt dat ze een meisje is en geen heel goed wapen heeft is Hitomi natuurlijk een betere vechter geweest dan WM.

-Zelfde geldt voor Necrodeus (HS15). Ik heb misschien gewoon een automatische voorkeur voor vechters die niet enorm sterk zijn, maar tactisch heel veel compenseren, maar Necrodeus heeft behoorlijk veel laten zien en bijvoorbeeld de veel sterkere Lennard (makkelijk) verslagen en WM keer op keer overmeesterd. Dat is een best mooie CV. 

-Para op 1 is eigenlijk onzin. Natuurlijk is Para zonder zwakke punten geïntroduceerd en een tribuut die ieder gevecht eenvoudig heeft gewonnen, maar in alle werkelijkheid hebben we te weinig van hem gezien om hem zo hoog te zetten. We weten bijvoorbeeld gewoon niet of Para tactisch aangelegd is. Dat is net als Dokter Leeuw (alhoewel deze nipt won van Tuffie), Tuffie (HS8) of Tosti (HS8) heel hoog zetten, puur omdat ze zogenaamd heel sterk zouden zijn maar snel stierven. Jeffrey heb je bijvoorbeeld ook lager gezet omdat we eigenlijk te weinig gezien van hem hebben, waarom Para dan niet? WM op 2 ben ik ook het niet mee eens, het is een moordmachine geweest maar dat was puur wegens zijn lichaamsbouw. Hij heeft best wel veel gevechten verloren eigenlijk. Ik had persoonlijk Tuffie (HS6) op 1 gezet, Tuffie heeft ook vanuit een underdogpositie alles gewonnen.

-Ik snap niet helemaal waarom Flappie veel hoger staat dan Tuffie. Flappies hoge plek is logisch maar er is eigenlijk geen aanleiding geweest om te denken dat een van de twee sterker zou zijn dan de ander. In het laatste gevecht waren ze allebei verzwakt (Tuffies woede leverde hem niet bepaald veel op, het verzwakte hem eerder) en toen gingen ze exact gelijkop. Ik zou Tuffie zelf ook lager zetten, aangezien Tuffie een stuk minder heeft gevochten en we dus iets minder weten van hem, maar in die gevechten was er dus ook geen échte aanleiding om Flappie sterker in te schatten. 5 plekken is een beetje teveel imo.

Verder ben ik het eigenlijk met alles eens. In eerste instantie had ik bijvoorbeeld Bandaka veel lager gezet dan Jihawk, maar je uitleg kan ik dan weer volkomen begrijpen. Met BLF ben ik het ook eens, de 'eervolle vermeldingen' zijn imo terecht (behalve Hitomi) en het is ook gewoon een mooi overzicht.

Tldr; mooie lijst, grootste issue's: Hitomi moet minimaal top 10 en Para staat niet terecht op 1

Wanneer de finale komt is mij zelf ook een raadsel, mss morgen maar ik beloof niks.

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats

127 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op vr 14 aug 2015, 13:00

Prins Para Vanilla

Met een soepele zwaai haalt Para de sabel van Sushi tevoorschijn. Hij loopt niet op Fisico af; hij weet dat die wel naar hem zal komen. En dat klopt. Met de bijl boven zijn hoofd komt de belg op hem afgerend. Maar Para is snel. Met een simpele zwaai pareert hij de slag, en met een tweede zwaai van zijn sabel komt er een eind aan Fisico's leven. Erg veel tijd om van zijn overwinning te genieten heeft Para niet; achter hem is T.g verschenen. Ook hij heeft een bijl vast. Para had deze aanval niet verwacht, maar zijn aanpassingsvermogen was sterk. En er was geen tegenstander die hem kon verslaan. Met een sarcastische grijns keek hij naar T.g. De jongen was volledig uitgeput, zat onder het bloed en had tranen in zijn ogen. Waarschijnlijk was een bondgenoot van hem vermoord. Nou, lang zou hij hem niet hoeven missen. Para liep met de Sabel op T.g af. Deze hief zijn bijl op, en de twee wapens kletsten tegen elkaar. Para grijnsde opnieuw toen hij een tweede aanval inzette en T.g in zijn schouder raakte. Het bloed spatte eruit, en T.g kon met moeite zijn bijl nog vasthouden. Para hief zijn sabel op, klaar om de genadeslag te maken, toen hij een stekende pijn voelde in zijn hals.
^Dit is op geen enkele manier vergelijkbaar met Dokter Leeuw, die we slechts 1 keer vaag in gevecht hebben gezien met een gelijkwaardige tegenstander, of Tuffie & Tosti, die we nooit fatsoenlijk in actie hebben gezien. Ja, we hebben weinig van Para gezien, slechts 3 gevechten om precies te zijn waarvan 2 in dezelfde alinea. Maar wat we van hem zagen was, voor mij iig, genoeg om deze eerste plaats terecht te maken.

Wat Hitomi betreft: een top 20 plaats was absoluut terecht geweest, er staan tributen in die minder zijn dan haar. Maar 5 of 6? Neh, Hitomi is er voor mij nooit dusdanig uitgesprongen als vechtster. BLF is imo de nr 1 van HS15 qua vechttalent.

HS6 Tuffie op 1 had ik in kunnen komen, maar juist het feit dat hij vrijwel ieder gevecht nipt won na op het punt te hebben gestaan te verliezen maakt hem voor mij toch minder dan HS2 Para. Maar Tuffie behoort zeker tot de beste vechters en is sws de sterkste winnaar.

128 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op ma 17 aug 2015, 23:41

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
-Hitomi (HS15) is echt top 20-waardig. Ze is een extreem tactische vechter geweest tot aan iig de finale (Razz) en heeft geen gevecht verloren. Daarbij deed ze dit alles met een mes enzo. Eerder won ze ook eenvoudig van Adje en tegen Jeanne was ze eigenlijk altijd de betere. Ik had haar eigenlijk in de top 10 verwacht (rond plek 5 of 6), maar geen top 20 is voor mij echt een raadsel. Zeker als je bedenkt dat ze een meisje is en geen heel goed wapen heeft is Hitomi natuurlijk een betere vechter geweest dan WM.
Ik heb nog getwijfeld over een plaats voor Hitomi in de Top 20, maar de Top 10 gaat mij echt een brug te ver. Hoewel ze in haar gevechten met Jeanne vaak de betere was had ze toch moeite haar te verslaan. Daarnaast vermoorde ze Adje terwijl die probeerde te vluchten (wat een kill dus wel makkelijk maakt) en versloeg ze Necrodeus met behulp van Lyne toen die al verzwakt was. Al met al heeft ze een hoop gepresteerd, maar ik kan mij niet voorstellen dat ze sterker zou zijn dan bijvoorbeeld HS9 Para.

-Zelfde geldt voor Necrodeus (HS15). Ik heb misschien gewoon een automatische voorkeur voor vechters die niet enorm sterk zijn, maar tactisch heel veel compenseren, maar Necrodeus heeft behoorlijk veel laten zien en bijvoorbeeld de veel sterkere Lennard (makkelijk) verslagen en WM keer op keer overmeesterd. Dat is een best mooie CV.
Ik heb hem deze (toch best redelijke) plaats gegeven omdat hij aanmerkelijk meer moeite had met tegenstanders die zijn tactiek doorhadden, zoals WM. Enkel Lennard wist hij moeiteloos te verslaan, omdat die puur op zijn kracht vertrouwde en Necrodeus ernstig onderschatte.

-Para op 1 is eigenlijk onzin. Natuurlijk is Para zonder zwakke punten geïntroduceerd en een tribuut die ieder gevecht eenvoudig heeft gewonnen, maar in alle werkelijkheid hebben we te weinig van hem gezien om hem zo hoog te zetten. We weten bijvoorbeeld gewoon niet of Para tactisch aangelegd is. Dat is net als Dokter Leeuw (alhoewel deze nipt won van Tuffie), Tuffie (HS8) of Tosti (HS8) heel hoog zetten, puur omdat ze zogenaamd heel sterk zouden zijn maar snel stierven. Jeffrey heb je bijvoorbeeld ook lager gezet omdat we eigenlijk te weinig gezien van hem hebben, waarom Para dan niet? WM op 2 ben ik ook het niet mee eens, het is een moordmachine geweest maar dat was puur wegens zijn lichaamsbouw. Hij heeft best wel veel gevechten verloren eigenlijk. Ik had persoonlijk Tuffie (HS6) op 1 gezet, Tuffie heeft ook vanuit een underdogpositie alles gewonnen.
Wat betreft HS2 Para heb je misschien wel gelijk. Ik geef ook toe dat ik best een groot deel van de ranking op gevoel heb gedaan, en HS2 Para voelde van alle tributen gewoon het sterkst aan, omdat hij op geen enkel moment alles leek te geven en toch moeiteloos iedere andere tribuut op zijn pad uitschakelde. HS2 WM is een vergelijkbaar geval. De voornaamste reden dat hij zo hoog staat is de dreiging die van hem uitging. Bovendien overleefde hij een bijna onmenselijke hoeveelheid schade.

-Ik snap niet helemaal waarom Flappie veel hoger staat dan Tuffie. Flappies hoge plek is logisch maar er is eigenlijk geen aanleiding geweest om te denken dat een van de twee sterker zou zijn dan de ander. In het laatste gevecht waren ze allebei verzwakt (Tuffies woede leverde hem niet bepaald veel op, het verzwakte hem eerder) en toen gingen ze exact gelijkop. Ik zou Tuffie zelf ook lager zetten, aangezien Tuffie een stuk minder heeft gevochten en we dus iets minder weten van hem, maar in die gevechten was er dus ook geen échte aanleiding om Flappie sterker in te schatten. 5 plekken is een beetje teveel imo.
Flappie was in mijn ervaring toch wel sterker dat Tuffie, omdat hij ongewapend Chris en Tosti makkelijk aan banden kon leggen waar Tuffie meer moeite moest doen voor WM alleen. En doorgaans maakt woede een persoon sterker, dus ik dacht dat het ook wel voor Tuffie zou opgaan. Maar dat is mijn redenering.

Anyhow, ik zou het wel leuk vinden als een van jullie eens een top van sterkste tributen zou maken. Mijn eigen top is immers ook niet 100% objectief, dus ik ben benieuwd naar jullie eigen visie Razz .

Profiel bekijken

129 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op vr 21 aug 2015, 17:51

Prins Para Vanilla

Een totale zal wss niet zoveel verschillen van de jouwe bij mij, dus ik doe ff een top 5 per Hongerspelen. Ik heb geen zin om er uitleg bij te typen dus doe het hier maar ff mee Razz Sommige zijn meer gebasseerd op reputatie dan iets wat we gezien hebben, maar bij gebrek aan betere concurrentie...

HS2:
5-Timtamtom
4-Tuffie
3-Jihawk
2-Lucoshi
1-Para

HS3:
5-WM
4-T.G
3-Lucoshi
2-Tosti
1-Para

HS4:
5-DL
4-Koops
3-WM
2-Lucoshi
1-Para

HS6:
5-WM
4-Para
3-Ulysses
2-Jeffrey
1-Tuffie

HS8:
5-Ulysses
4-Tosti
3-Tuffie
2-Jihawk
1-NMU

HS9:
5-Tuffie
4-Lyne
3-Vygan
2-Para
1-WM

HS12:
5-Tosti
4-WM
3-Chris
2-Tuffie
1-Flappie

HS14:
5-Selletje
4-Sushi
3-Ad Venture
2-JiHawk
1-Bandaka/Rinus

HS15:
5-WM
4-Para
3-Hitomi
2-Necrodeus
1-BLF

130 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op za 22 aug 2015, 00:55

Olivier Vanilla

Lol ben het bijna met alles eens. Ik zou een paar kleine dingetjes aanpassen maar die zijn het noemen niet waard. Enige punt wat niet klopt is NMU in HS8. Hij heeft immers maar 1 gevecht gehad in de Spelen en dat gevecht van een 12-jaar oud meisje verloren, verder blonk hij uit in laffe kills. Nu had HS8 sowieso een ernstig gebrek aan gevechten en vechters dus ik snap het ergens wel, maar zelfs tuffie is nog logischer ofzo

131 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op za 22 aug 2015, 14:53

Prins Para Vanilla

Ja HS8 heeft verrassend weinig gevechten... Buiten het finalegevecht heb je alleen het gevecht tussen WM en Ulysses, en 3/4 vage beschrijvingen van kleine gevechtjes bij de Hoorn. In de finale kwam NMU tamelijk overpowered over (ondanks dat hij verloor door een blind afgeschoten pijl enzo) dus vandaar 1

132 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op za 22 aug 2015, 17:38

Olivier Vanilla

ja maar dat was tegen een meisje van 12. Maar goed de rest was niet veel beter

133 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op di 25 aug 2015, 12:33

Prins Para Vanilla

Oké eindelijk mag ik mijn HS15 ranking maken. Deze is 100% op persoonlijke voorkeur. Het boeit me bij dit lijstje dus geen ene fuck welk personage beter geschreven is etc, daar heb ik een ander topic voor. Er komen ook zomaar korte stukjes bij de tributen, want na de write-ups van gemiddeld 4000 woorden per tribuut is het heel verfrissend om weer eens slechts 1 of 2 zinnen te besteden.

24 - Lazerstraal
Ja uhm jullie wisten dat ik Lazerstraal onderaan zou gaan zetten. Vreselijk zeikwijf. Ging gelukkig vroeg dood, maar niet vroeg genoeg aangezien ik haar basically na haar eerste alinea al beu was.

23 - UNF
Paperclip die te lang bleef leven

22 - Roosjuh
Voor een eerste dooie nog best oké. Ze vormde in haar korte periode een drie eenheid met twee van mijn favorieten dus dat geeft pluspunten.

21 - Jeffrey
Jeffrey was een personage in HS15. Lees maar na, hij zat er echt heel eventjes in!

20 - Fisico
Irritant in het begin, maar na een tijdje begin je hem wel te mogen. Maar toch had ik hem liever de top 15 niet zien halen.

19 - Leticia
Ja weet je op die 5 hierboven na hebben alle personages wel iets leuks, maar Leticia was te geforceerd geweldig terwijl ze eigenlijk kut was. En ze was een zeikwijf. Wel awesome sterfscene.

18 - Tosti
Begon paperclipperig maar werd na een tijdje wel leuker. En toen ging hij dood ofzo.

17 - Dokter Leeuw
Ik hou meestal wel van geforceerde badguys maar Dokter Leeuw was het leukste op de momenten dat hij sympathiek was, waardoor ik me eraan irriteerde als hij daarna weer evil deed.

16 - DL
Awesome backstory, kutkarakter. In het begin was ze mysterieus en zat er nog potentie in (al boeide ze me toen al niet bijster veel), maar toen ze prominenter werd bleek ze fucking irritant te zijn.

15 - Tuffie
team Wit is een glorieuze clusterfuck maar Tuffie had eigenlijk verrassend weinig boeiend toe te voegen. Gelukkig ging hij vroeg dood waardoor hij nu een soort verloren potentie is terwijl hij anders misschien een paperclip was geworden.

14 - Jeanne
ja sorry maar ze boeide me gewoon niet genoeg. Ik heb gisteren of eergisteren nog duizenden woorden over haar geschreven dus lees die maar als je wilt weten waarom.

13 - Lennard
Team Wit slachtpartij! Lennard was wel cool maar er is vrijwel niets met hem gedaan dus ach.

12 - WM
Ja lol. Zolang WM bij Team Goud zat, was hij een awesome personage, maar vanaf het moment dat hij zich bij Wit aansloot werd hij ineens een paperclip goodguy maar dan veel minder boeiend dan de andere paperclip goodguys dus nee.

11 - Pokéfan
Ja hij heeft maar in 3 verhaaltjes gezeten, maar voor een 3e dooie was hij spectaculair. Heerlijk onderdeel van de Team Wit clusterfuck

10 - Selletje
#godin

9 - T.G
T.G zat bij Team Zilver en team Zilver is awesome dus T.G is awesome.

8 - Lyne
Ja weet je dit voelt laag maar eigenlijk moet je mijn top 19 maar gewoon als een top 10 zien om dit fatsoenlijk te vergelijken met andere cast rankings. Lyne had een geweldige verhaallijn, maar haar tegenspelers waren boeiender. Zelf was ze gewoon een goodguyerige lesbo dus 8 is prima.

7 - Para
Ja ik hou opzich wel van Para maar ik hou meer van de anderen weet je? Hij was bij vlagen grappig, maar na een tijdje ging hij wel vervelen ofzo.

6 - Necrodeus
Necrodeus had constant potentie als personage, maar tegen de tijd dat we bij de top 10 waren aanbeland had hij eigenlijk geen doel meer in de Arena ofzo. Hij was uniek, en hij heeft verschillende awesome momenten gehad, maar de andere personages vond ik toch nog wat leuker.

5 - Sushi
Ja Sushi was basically Team Zilver en ik hou van Team Zilver dus wat verwacht je? De verhalen van Sushi's vader waren awesome, Sushi's chemie met zijn teamgenoten was awesome en de hele liefdesdriehoek was ook awesome. Je kreeg echt medelijden met Sushi, maar tegelijkertijd hoopte je dat Lyne en Hitomi samen kwamen dus dat was best bijzonder ofzo.

4 - Lucoshi
Incompetente idioot die vrolijk naar de 9e plaats is gestruikeld <3 Een van de grappigste personages van HS15, plus een mooie chemie met de rest van zijn team en dan met name met Adje en Sushi want T.G stond altijd op wacht ofzo.

3 - BLF
Ik heb geconflicteerde gevoelens over BLF. Wanneer BLF op zijn hoogtepunten was, was hij mogelijk mijn favoriete personage ooit (sorry Ad Venture still luv u <3). maar tegelijkertijd waren er momenten waarop ik hoopte dat hij direct doodgeschreven zou worden zodat we nooit meer over hem hoefde te lezen. BLF was de eerste canon homo in de Hongerspelen. En vaak lukte het prima om hem, ondanks dat hij een übernicht is, tóch niet al te stereotype neer te zetten. Maar er waren momenten dat hij over the top ging. Klinkt dat logisch? BLF die ballet gebruikt als vechttechniek, die constant "Oh my god" en "darling" enzo zegt is leuk, maar BLF die Necrodeus op zijn bek pakt, Necrofilie met Para en Pokéfan heeft, WM verkracht... Dat had voor mij dan weer niet zo gehoeven? Om over die gare "BLF-cam" nog maar te zwijgen. Dus vandaar "slechts" 3e.

2e - Adje
Adje is alles wat ik van een bijpersonage in een teamspelen kan willen. Hij is voor mij overall het grappigste personage van HS15. En het leukste om over te schrijven. Het duurt niet heel lang meer tot hij aan bod komt in de überranking dus daar zal ik er dieper op in gaan, maar weet dat Adje op alle fronten perfect is en dat je HS15 gewoon net zo lang moet blijven herlezen tot je die mening deelt.

1e - Hitomi
Hitomi is gewoon de Flappie/NMU/Ad Venture van HS15 geworden dus ik verwacht haar bij iedereen op 1 te zien. Ze is een van de meest complexe personages ooit, iemand die constant op het randje van goodguy en badguy zit, iemand met een geweldige verhaallijn, 2 geweldige plottwists, een heerlijke chemie met Lyne, en ze heeft nog gewonnen ook. Alle beste momenten van HS15 hebben met Hitomi te maken. Wie had dat ooit gedacht van het emisje dat ik een half jaar geleden het minste kans gaf om een boeiend personage binnen Team Zwart te worden?

134 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op di 25 aug 2015, 13:22

Olivier Vanilla

24. Lazerstraal
De enige voldoening die ik haalde uit dit personage was het doodschrijven, en misschien had dat nog wat heftiger gemoeten. Jezus wat een trut.

23. Jeffrey
Zo pijnlijk oninteressant dat het treurig werd.

22. Roosjuh99
Had haar korte 'Team-moment' maar verder is het maar heel goed geweest dat ze vroeg dood ging.

21. UNF
+Voor zieligheid, +Voor Hitomi-verhaallijn, verder niet interessant.

20. Poké-Fan
Interessant voor een vroege dode... Maar ook niet zo leuk ofzo. Ik weiger hem op 11 te zetten in een Spelen met een briljante cast. Ik voel gewoon een stukje kots dat Para hem beter zet dan WM

19. TG
Teamspelers die voornamelijk zwijgen kunnen extreem interessant zijn, TG interesseerdd mij echter geen hol.

18. Lennard
Lennard was supercool, maar als ik zo over zijn personage na ga denken en een flesje drinken er bij hou besef ik dat een fles drinken meer personage heeft dus gewoon nee.

17. Adje
Dit is, par Lazerstraal, het grootste verschil wat Para en ik ooit in een ranking hebben gehad denk ik. Maar een comic-relief personage die voornamelijk uitmaakt van een team (dus een gemeenschap) en vrijwel 0.0 individuele aandacht krijgt is letterlijk alles wat ik oninteressant kan vinden aan een tribuut. Adje interesseerde mij echt geen reet. Het is geen slecht personage ofzo, maar goed, 17.

16. Leticia
Sorry TG maar Leticia was echt geen leuk personage. Dat kan haar behoorlijk goede einde, toen ze vooral lijdend voorwerp werd, niet veranderen.

15. Dark Lisa
Ik haat het dat Dark Lisa niet zo is uitgevallen zoals ik in mijn hoofd had. Zo fucking veel potentie maar uiteindelijk niet interessant genoeg.

14. Tosti
Tosti was echt awesome en ik hou van Tosti meer dan je je kunt voorstellen maar dat leg ik binnenkort wel uit in mijn rankings maar goed plek 14 dan.

13. Tuffie
Tuffie was een fucking narcist :'). Als een God gaat hij zijn team benaderen en stoer doen maar hij wordt gewoon een snelle dode omda zijn team hem haat dus fuck jou!

12. Selletje
Selletje hoort in iedere objectieve ranking laag te staan en in iedere subjectieve relatief hoog. Vage bitch, maar wel een leuke <3

11. Fisico
Ik ga mijn compleet vage Fisico-fetish niet eens aan jullie verklaren maar Fisico was echt één van mijn favoriete personages alleen voel ik mij wel heel walgelijk als hij in de top 10 komt maar toch. GO FISICO

10. Dokter Leeuw
Dokter Leeuw was gewoon best awesome ookal ging hij vroeg doet hij was dus best awesome en hij is beter dan jullie denken maar ik ga hem niet op 2 zetten ofzo.

9. Lucoshi
Lucoshi was een awesome underdog waar ik, net als bij Fisico, een onvoorziene spontane liefde bij voelde, maar helaas moest hij toch op een gegeven moment dood en ik ga hem gewoon niet hoger dan dit zetten.

8. Sushi
Tja Sushi was aan de ene kant een beetje zielige maar dappere underdog waar je alleen maar van kan houden en aan de andere kant was het echt een egoïstisch eikeltje.  Sushi in zijn geheel snappen heb ik nooit gedaan maar hij was best wel ok dus plek 8 dan maar.

7. Jeanne
Para vond haar niet interessant maar ik wel. Ik hou van bitches. #beterdanpokefan

6. Lyne
Hitomi stal een beetje haar spotlight en vaaf dat moment werd Lyne een beetje een lijdend voorwerp dus dat was jammer. Prima verhaallijn verder maar meer individuele aandacht had geholpen voor haar plek.

5. Para
Para maakte echt goed de mix tussen komisch bijpersonage en individueel strugglepersoon en dat vond ik geweldig. Zwakte op het einde iets af maar plek 5 pls.

4. BLF
BLF was awesome en briljant enzo en gewoon een speciale badguy zoals NMU en Flappie maar helaas net niet zó briljant (maar wel leuker imo dan Nmu maar daar lees je meer over in een subjectieve ranking die ik niet ga maken). BLF was geweldig en een toffe finalist maar verder was het ook niet zo goed. Als BLF echt geweldig was geweest hadden we hem ook als potentiële winnaar gezien en dat was hij eigenlijk nooit.

3. WM
Ht is enigzins ironisch dat ik Team Goud kut vond maar dat ik twee van die mensen op 2 en 3 zet maar omg IK HOU VAN WM. Mijn narcisme kent geen grenzen! WM was een awesome eikel bij Team Goud en continu straalt hij iets stoers uit en hij is lekker emotieloos maar hij doet alsof en dan denk je dat hij gaat neuken met Leticia en dan-nope Team Wit! Daar was hij matig maar we zien eigenlijk nooit Team Wit met BLF, Jeanne en WM dus wtf waar heb je het over Para. En vervolgens redt hij Leticia en dan zoen en dan nooo. Sorry voor dit veredelde Hans-verhaal maar <3 WM.

2. Necrodeus
Necrodeus balanceerde gewoon perfect tussen een underdoggy tacticus die slim wil winnen, en een vreselijke badguy die graag zijn teamleden ziet sterven. Zijn vete met Leticia was goud. Maar vooral hoe hij over alles slim nadacht, gecombineerd met zijn vreselijke narcisme maar toch niet enorm sterke overkomen, maakt Necrodeus een geweldig personage. 

1. Hitomi
Spoiler: dit is een van de beste personages ooit. Ik hou van Hitomi. Srs, ze was echt geweldig. Ik ga hier wss in mijn ranking nog duizend woorden over schrijven maar korte samenvatting: haar karakterontwikkeling was geniaal, ze had als goodguy alsnog een sterk personage, met bijna ieder personage had ze een goede chemie, en ze is bi. Ik hou van haar.

135 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op di 25 aug 2015, 13:58

Prins Para Vanilla

Olivier Vanilla schreef:
17. Adje
Maar een comic-relief personage die voornamelijk uitmaakt van een team (dus een gemeenschap) en vrijwel 0.0 individuele aandacht krijgt is letterlijk alles wat ik oninteressant kan vinden aan een tribuut.

11. Fisico

9. Lucoshi

Adje heeft 2 verhaaltjes uit zijn oogpunt en verschillende kleine stukjes backstory gekregen. Fisico en Lucoshi niet. Maar goed, aangezien je HS12 Para destijds ook buiten je top 10 plaatste had ik het wel kunnen verwachten. Hopen dat T.G wél gezond verstand heeft en in ziet dat Adje een gift van God is.

136 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op do 27 aug 2015, 15:25

Prins Para Vanilla

In afwachting van T.G's volgende verhaaltje, T.G's HS15 ranking, WM's reactie op mijn laatste update en na zo'n anderhalve maand eindelijk weer een update van WM's megaranking, ga ik nog eventjes een top 9 plaatsen. Ik heb dit al eens eerder gerankt ergens op een vergeten pagina van het discussietopic direct na HS12, maar ten eerste zijn er 2 Hongerspelen bijgekomen en ten tweede is min mening inmiddels iets veranderd dus hier komt hij gewoon opnieuw: Para's definitieve ranking van alle Hongerspelen!

9 - Hongerspelen 2

HS2 zal altijd een nostalgische favoriet blijven, en eerlijk is eerlijk: vergeleken met HS1 was hij ook echt heel erg goed. Maar we kunnen niet ontkennen dat, als je HS2 vergelijkt met de spelen die erna kwamen, het nog tamelijk bagger was. De schrijfstijl is heel oppervlakkig, en op T.G na is er eigenlijk niet 1 personage dat meer aandacht krijgt dan het gemiddelde slachtvoer uit latere spelen. Verhaallijnen zijn zo goed als afwezig, bondgenootschappen worden tamelijk random gevormd en weer verbroken, verschillende personages worden pas heel laat geïntroduceerd, en een deel van de top 10 is tamelijk random. De finale tussen T.G en Tuffie was geweldig goed geschreven, maar ondanks dat Tuffie een boeiend personage was speelde hij een dusdanig kleine rol dat we allemaal heel blij moeten zijn dat T.G won met dobbelen. Het succes van HS2 heeft ervoor gezorgd dat we nu, 3 jaar later, nog steeds bezig zijn met Hongerspelen verhalen schrijven, en veel van de elementen die HS2 toevoegde worden nog steeds gebruikt (denk aan flashbacks, backstory, het gebruiken van alle 24 personages, lange finalegevechten, omschrijvingen van de Arena, de rebellie... Al dat soort dingen waren afwezig in HS1), en daardoor zal het altijd een van de, zoniet dé belangrijkste Hongerspelen blijven, maar kwalitatief zijn de andere 8 toch echt beter.

8 - Hongerspelen 6

Ik hou van de Hongerspelen. Ik hou ervan om de Hongerspelen te herlezen. Behalve Hongerspelen 6. Hongerspelen 6 is écht het zwarte schaap onder de Hongerspelen geworden. Het heeft niet de nostalgische factor die de oorspronkelijke trilogie had, en niet de epische proporties die de latere Hongerspelen hadden. Het is gewoon een tamelijk random Hongerspelen, tussen 2 onafgemaakte Hongerspelen in. Dit had opzich geen probleem hoeven zijn als Hongerspelen 6 een geweldige Spelen was. Maar dat is het niet. Hoewel de schrijfstijl flink verbeterd was tov HS4, was het verhaal dat absoluut niet. De personages waren inspiratieloos, verhaallijnen waren oppervlakkig of totaal niet aanwezig, de arena was onoverzichtelijk, bondgenootschappen werden random gevormd tussen saaie tributen, de weinige boeiende personages kwamen niet ver of werden nauwelijks over geschreven... Het hele verhaal voelt gewoon onsamenhangend en bovenal ontzettend saai aan. Het enige wat HS6 gered heeft, is het einde. Na zijn wederopstanding weet Ulysses voor een aantal memorabele momenten te zorgen, en zijn personage, dat daarvoor al wel potentie had, werd nog vele malen beter en opende daarmee de deur voor andere bizarre persoonlijkheden als NMU, Flappie, BLF etc. De finale tussen Ulysses en Tuffie is een ijzersterke finale, en hoewel het Ulysses is die de Hongerspelen nog enigszins gered heeft, was Tuffie het enige consistent fatsoenlijke personage en daardoor de betere winnaar van de twee.

7 - Hongerspelen 4

Hongerspelen 4 is voor mijn gevoel de meest gemiddelde van alle Hongerspelen. Logischerwijs zou dat betekenen dat HS4 in het midden moest staan, maar de 6 andere Spelen zijn bovengemiddeld happy De schrijfstijl van Hongerspelen 4 nam een kleine stap terug na het einde van Hongerspelen 3. Hoewel de verhaallijnen en personages consistenter waren, was het allemaal wat oppervlakkiger. In zijn geheel heeft Hongerspelen 4 een van de beste casts van alle Hongerspelen, maar als individuele personages springt er eigenlijk niemand echt uit. Hoofdpersonages als T.G, Para, Lucoshi en WM zijn absoluut geen slechte personages, maar ze zijn gewoonweg heel gemiddeld. Allemaal standaard tributen. Dark Lisa toonde potentie maar was een achtergrond personage, en Koops werd na 3 mislukte pogingen eindelijk een volwaardig, awesome personage, maar stierf vroeg. De verhaallijnen van Team geel en team Groen waren uitstekend, maar heel oppervlakkig en haastig geschreven, terwijl de wat meer uitgebreide stukken van Team Blauw tamelijk verhaallijnloos waren.De Arena was leuk en gaf een bijzondere sfeer aan de Spelen, maar er had meer mee gedaan kunnen worden. De Fisico-Lazerstraal verhaallijn was wellicht oppervlakkig geschreven, maar destijds onwijs uniek en absoluut het meest memorabele van de Spelen. Het probleem is echter dat de verhaallijn er voor zorgde dat de rest van de Hongerspelen nogal onrelevant was. Fisico en Lazerstraal hebben, buiten 2 verhaaltjes tegen het einde met T.G, geen enkele interactie met andere tributen gehad. Doordat ze uiteindelijk samen de finale bereikte (wat ook wel noodzakelijk was aangezien het anders een ontzettend zinloze verhaallijn was geweest), heeft niets wat in de Arena gebeurde uiteindelijk enig effect gehad op het verloop van deze Spelen. Als Fisico en Lazerstraal niet hadden bestaan waren WM, Lucoshi en T.G de laatste 3 geweest, en dat had de Spelen als geheel wat relevanter gemaakt. Doordat Fisico en LAzerstraal echter het enige écht memorabele van SH4 waren, had het HS4 tevens nog minder memorabel gemaakt. Al met al dus een prima Spelen, maar niets spectaculairs.

6 - Hongerspelen 14

Ja ik ga even controversieel doen. Ik vind het moeilijk om uit te leggen waarom HS14 zo relatief laag staat. In theorie had het namelijk een geweldige Hongerspelen moeten zijn. De Bandaka verhaallijn was goed uitgewerkt, de volledige top 10 was enigszins memorabel, er zaten een aantal schokkende momenten in, de Arena gaf een unieke sfeer, er waren nauwelijks tot geen losse eindjes, er zaten enkele van de beste personages ooit in, de finale was goed, de winnaar was geweldig... Maar om de een of andere reden voel ik met HS14 niet de klik die ik met andere Spelen wel voel. Misschien komt dit deels doordat HS14 direct na HS12 kwam, en HS12 was natuurlijk significant beter. Misschien komt het doordat er in het begin heel veel gefocussed wordt op Lazerstraal, die uiteindelijk slechts 12e werdt. Misschien komt het door de lange, saaie stukken over Raceneus en Tosti. Misschien komt het doordat, ondanks dat de Bandaka verhaallijn absoluut goed geschreven was, het gewoonweg niet boeiend was om te lezen doordat Bandaka en Sushi minder spectaculaire persoonlijkheden waren dan JiHawk, Selletje en Adje. Misschien komt het doordat Ad Venture en Necrodeus, ondanks dat ik het beide geweldige personages vindt, te weinig te maken hadden met de hoofd verhaallijn waardoor de finale toch een lichte anticlimax werd. Misschien komt het doordat er, tussen de relevante verhaaltjes, ook stukken met 16e plaats LPL, 14e plaats Henk en 13e plaats Noémie tussen staan die nogal lang en onrelevant zijn. Wat het ook is, HS14 komt qua sfeer dichter in de buurt bij HS6 dan bij de daadwerkelijk goede Spelen, en dat is jammer aangezien alle ingrediënten voor een top Spelen er absoluut waren.

5 - Hongerspelen 3

Lol WM haat mij nu.
Ja, er is heel veel mis met Hongerspelen 3. Het begin is rommelig, de tributen in zakken was een waardeloos idee, de mysterieuze teamwisselingen van Jolien, Selletje en Sushi zijn huge plotholes, en op 6 personages na is de cast van de eerste helft en de tweede helft totaal anders omdat alle overige personages die in het begin focus kregen vroeg stierven, terwijl de bijpersonages van de tweede helft gewoonweg genegeerd werden daarvoor. En het feit dat HS3 tóch op 5 staat zegt genoeg. De verhaallijn van HS3 was geweldig. Vanaf het moment dat Lucoshi en Para weggaan bij hun teams en een nieuw team starten komt het echt in een stroomversnelling, maar de opbouw daarvoor is ook al echt goed als je de fouten wegdenkt. HS3 is de kortste van alle Hongerspelen, maar het voelt bijna net zo lang aan als een HS12 of HS15. De splitsing in slechts 2 teams zorgde enerzijds misschien voor het vergeten van een hoop personages, maar zorgde er tegelijkertijd voor dat dit, toen alles eenmaal goed en wel op gang was, de meest overzichtelijke van alle spelen werd. De verschillende onderlinge rivaliteiten en constant dreigende ondertoon in de periode dat de twee teams samenwerken om de broers te verslaan is geweldig, en de uiteindelijke climax is een gevecht van epische proporties zoals we dat nooit meer gezien hebben. Het eindgevecht is uitgestrekt over 8 verhaaltjes! De top 3 van Tosti, Para en T.G was verhaaltechnisch ongetwijfeld de beste top 3 van enige Hongerspelen, en hoewel de Para-Tosti finale wat tegenviel, heeft het ons wél de awesome dood van T.G gegeven, die als ik me niet vergis op de 2e plaats stond in mijn top 20 beste doden (al was dit voor HS14 en HS15 dus wie weet is dat inmiddels veranderd). Tosti is als winnaar wellicht niet heel spectaculair, hij is wel de enige main badguy die ooit heeft gewonnen. Je vergeet dit vaak omdat Para zich tegen het einde tot superieure badguy ontpopte, maar het grootste deel van HS3 was Para een soort semi-underdog, terwijl Tosti constant badguy is geweest. Maar aangezien zowel Tosti als Para nog geëlimineerd moet worden in mijn überranking ga ik daar tegen die tijd nog wel dieper op in. Wat HS3 betreft: ja, het heeft zijn fouten en ja, de schrijfstijl is minder dan van HS14, maar het verhaal is geweldig, er zitten geweldige personages in, enkele van de meest memorabele momenten ooit en door de sneeuwarena heeft het bovendien een unieke sfeer.

4 - Hongerspelen 8

Oh how the mighty have fallen!
We zijn nu op het punt in deze ranking gekomen waar alle nog overgebleven Spelen een verdiende nummer 1 op deze lijst zouden zijn. De laatste keer dat ik de Spelen rankte, stond HS8 op 1, en als ik in een andere bui was geweest was dat nu misschien wel weer het geval geweest. HS8 is en blijft voor mij de meest epische, memorabele en iconische Spelen van allemaal. Dat gezegd hebbende: ja, ik zie ook wel in dat er een hoop mis is met HS8. Er zitten enige plotholes in. Op de 9 hoofdpersonages na is eigenlijk niemand zelfs maar enigszins uitgewerkt. De schrijfstijl is bij vlagen haast net zo oppervlakkig als HS4. De finale, hoe episch hij ook is, is verre van realistisch. Maar weet je wat? Dat boeit me allemaal geen ene fuck. HS8 is episch. De arena was extreem overzichtelijk. Daar waar andere arena's tributen de mogelijkheid gaven om constant van locatie te wisselen waardoor je het overzicht na een verhaaltje of 5 al kwijt was, had ik in ieder geval bij HS8 constant een helder beeld van wie waar was. De 9 personages waar op gefocussed werd, zijn stuk voor stuk HS-iconen geworden, en doordat er van begin af aan op ze gefocussed werd, was het verhaal eigenlijk constant duidelijk. Ja, Lennard wist zich de top 10 in te wurmen, maar dat was bijzaak. Iedere dood van een van de 9 kwam als een kleine klap aan. De verhaallijnen waren ook overzichtelijk. Enerzijds had je Hitomi, Ulysses en Goomuin, met hun awesome vakantie. Ja het was véél te oppervlakkig geschreven, maar het feit dat het desondanks een goede verhaallijn was bewijst hoe sterk die verhaallijn wel niet was. Zij hadden een rivaliteit met Wm, die daardoor een soort main badguy werd. Aan de andere kant had je Sushi en Chris, eveneens oppervlakkig geschreven en toch een schok toen Chris Sushi verraadde om met JiHawk te gaan samenwerken. Dan had je Fisico, alleen op zijn eilandje. Fisico is en blijft een van de meest unieke personages ooit, en vormt een groot onderdeel van waarom HS8 zo awesome was. En ten slotte was er dan nog NMU. Er is al veel gezegd over NMU, maar ondanks alle plotholes is en blijft hij een HS-icoon. De komische factor van NMU was en is uniek, en zijn rol als schipper in de Arena maakte hem een onwijs leuke bijrol die constant kon switchen tussen de 2 grote verhaallijnen. En dan was er nog de twist. Kijk, inmiddels hebben we vaker van dit soort twists gezien, waardoor de onthulling van NMU haast voorspelbaar lijkt. Maar dit was HS8. We hadden zoiets nog nooit gezien. Het was niet voorspelbaar. Het was de meest verrassende en geweldige twist ooit. En de moorden van NMU op Chris en Sushi waren óók geweldig. En de finale was fucking episch, en is misschien niet de beste, maar zonder twijfel de meest iconische finale van allemaal. Van NMU's speech, tot het gevecht, tot Hitomi die al panfluit spelend de hovercraft instapt: het is een van mijn favoriete HS momenten ooit, en iedere keer als ik HS8 herlees en aan het einde ben gekomen ben ik er weer van overtuigd dat HS8 de beste Spelen ooit is omdat geen een andere Spelen op het moment dat het afgelopen is zó perfect aanvoelt als HS8. Er zijn veel dingen fout aan HS8 en daarom zet ik hem lager dan de 3 andere, maar voor mij persoonlijk is het wel dé Spelen der Spelen.

3 - Hongerspelen 9

Over Spelen der Spelen gesproken!
Er is niet 1 Spelen waar voor mij zoveel mis mee is als met HS9. En er is niet 1 Spelen waaraan ik niets zou willen veranderen, behalve HS9. Ik hou van HS9, met al haar fouten. HS9 is de langste Spelen van allemaal, en de laatste Spelen waaraan ik zelf niet meeschreef. En het is de Spelen waarmee ik persoonlijk de sterkste band heb. Oke, laten we eerst even kijken naar wat er allemaal mis is met HS9. De vroege dood van Pokéfan is de op 1 na meest frustrerende dood van alle Hongerspelen. De dood van Adje is de meest frustrerende dood van alle Hongerspelen. Het papercliptrio is vreselijk. Het gebrek aan focus op team Geel tot het ontstaan van het papercliptrio is vreselijk. het gebrek aan verhaallijn binnen Team Geel na de dood van Pokéfan is vreselijk. Het gebrek aan verhaallijn bij Team Blauw in zijn totaliteit is vreselijk. Jolien is verhaaltechnisch een waardeloze winnares. Alle personages op WM en Vygan na zouden waardeloze all-stars zijn omdat ze stuk voor stuk puur teren op handelingen, interactie en verhaallijn en niet op karakter.
Maar nogmaals: ik hou van HS9. De Plan Hitomi verhaallijn is, ook na HS14 en HS15, nog steeds de beste verhaallijn ooit. WM is nog steeds de beste badguy ooit. Adje is nog steeds eenvan de beste goodguys ooit. Noémie Konijn is nog steeds geweldig. De interactie binnen Team Blauw en Team groen is nog steeds geweldig. Ik hou van Jolien, en van Para, en van Adje en Lucoshi en Hitomi en Necrodeus en JiHawk en Pokéfan en Fruitschaler. Ik haat Roosjuh, maar ze is integraal onderdeel van de Spelen waar ik van hou. Het maakt niet uit hoe vaak ik HS9 herlees, het gaat nooit vervelen. Ja, uiteindelijk is het gehele verhaal een anti-climax. team Blauw krijgt in het begin alle focus maar heeft geen enkele verhaallijn, Team Geel wordt eerst genegeerd, krijgt vervolgens potentie en dan gaat Pokéfan dood en worden ook zij doelloos. Team Groen is consistent relevant, en krijgt de beste verhaallijn ooit... om tegen de tijd dat we de finale bereiken volledig te zijn uitgeroeid, waarna Jolien Wm verslaat in de enige scene waarin de twee samen te zien zijn. Er is echt van alles mis met HS9, maar ik zou er niets aan willen veranderen omdat HS9 met al haar fouten toch echt mijn favoriet is. Maar al die fouten zorgen er wel voor dat het absoluut niet de beste kan zijn, dus "slechts" en 3e plaats.

2 - Hongerspelen 15

Ik had zó graag Hongerspelen 15 op 1 gezet. Kunnen zeggen dat de laatste Hongerspelen de beste was. Maar feit is dat, als je HS15 vergelijkt et HS12, HS15 toch echt verliest.
Laat ik in dit geval maar eerst met de positieve punten beginnen. De cast van HS15 is onovertroffen. Geen enkele andere Hongerspelen heeft zóveel goede personages. Het piratenthema is by far mijn favoriete thema uit alle Hongerspelen, en is op ieder moment voelbaar. Van het leven op schepen, tot zeemonsters, stormen, houten poten, muiterij, skeletten, zwaardgevechten, rum, zeemansleideren, plunderingen... Het was episch. De main verhaallijn rondom Lyne en Hitomi is sowieso een top 3 verhaallijn. Genoeg plottwists, geen plotholes, en dusdanig geschreven dat je met zowel Hitomi als Sushi meeleeft. By far de beste liefdesverhaallijn (of lijnen) ooit. De afvalrace was zonder meer prefect. Met mogelijk een lichte uitzondering voor Fisico is er niemand die ik liever eerder of later had zien sterven. De top 10 bestond uit 10 relevante, leuke personages waardoor de vroege dood van o.a. Tuffie en Dokter Leeuw niet schadelijk was. De interactie binnen met name Team Zilver, maar ook in andere teams, was geweldig. Alle 24 personages waren goed vertegenwoordigd, de vroege doden buiten Pokéfan waren wellichtr wat minder memorabel maar niet storend, en lage namecount Selletje was memorabel genoeg om een lage namecount te laten werken. Team Zilver heeft het beste teamgevoel van alle Spelen. De winnares was perfect en had ook echt niemand anders moeten zijn.
Als je dit alles leest vraag je je wellicht af waarom het toch slechts op 2 staat. Wel, ten eerste de verdeling in 4 teams. Hoewel dit er enerzijds voor zorgde dat ieder team uit 6 personagesbestond, wat onzichtbare paperclips tegengaat, zijn 4 teams eigenlijk teveel om een consistent verhaal te vertellen. Minstens 1 team drijft er zomaar voor de gezelligheid bij, en in dit geval is dat een gedeelde eer voor Team Wit en Team Goud. De enige fatsoenlijke verhaallijn betrof Team Zilver en Team Zwart, en ondanks dat tegen het einde aan bleek dat Team Wit bij die verhaallijn betrokken was, en Team Goud ook wel enige link ermee heeft gehad, zijn die twee teams uiteindelijk toch tamelijk onrelevant, wat best wel wat wil zeggen als je je bedenkt dat BLF een finalist was. En dan is er nog de cast. Eerder zei ik dat it de beste cast ooit is. Daar sta ik achter. Vrijwel ieder perosnage had een ster kunnen zijn. Dit heeft echter wel 2 gevolgen. Ten eerste missen die leuke HS9 Jihawks, Fruitschalers & Lennard's, de HS12 Lucoshi's en Pokéfans, de HS3 Adjes en Sm64's. De random teamleden. Niet de vroege doden, maar de random teamleden die wel enigszins ver komen. Dat haalt toch wel enigszins iets weg van het teamgevoel dat bij HS3, HS9 en HS12 wél aanwezig was. Team Zilver heeft dit wellicht enigszins, maar als team Zwart gewoon nog 2 random extra leden had gehad waren die stukken voor mij al een beetje boeiender geweest. De andere kant vand e medaille is dat er, doordat iedereen uniek was, geen echte breakout stars waren. Wie was de Flappie van HS15? Hitomi? Kan. BLF? Kan ook. Necrodeus? Absoluut een mogelijkheid. Para? Is een optie. Dokter Leeuw? Zelfs dat sluit ik niet uit. Het is eigenlijk een zelfde soort situatie als HS4, waar de cast in zijn geheel heel sterk is, maar niemand er écht bovenuit springt. Maar goed, dit zijn allemaal vrij kleine details, maar HS15 staat dan ook op 2 wat betekend dat het nog steeds 500x beter is dan HS6 ofzo.

1 - Hongerspelen 12

Er kan er maar 1 de beste zijn, en dat is HS12. Hs12 is tamelijk perfect. Het heeft een goede sfeer, meerdere geweldige verhaallijnen, meerdere geweldige personages, een shitload aan plottwists, een goede schrijfstijl, een epische top 10, genoeg leuke bijpersonages, humor, spanning, drama, een geweldige winnaar, een geweldige finale, meerdere badguys, meerdere goodguys, ontzettend veel diepgang, al met al gewoon de beste spelen van allemaal. Wat is er goed aan HS12? Alles. Wat is er neit goed aan HS12? Niets. Het is niet mijn nr 1 favoriet, puur omdat ik met HS9 en HS8 gewoon een sterkere band heb, maar overall kan ik niet ontkennen dat HS12 het beste was. Het was ons hoogtepunt binnen de Hongerspelen. Van Flappie tot WM tot heel Team Geel: het was direct duidelijk dat het moeilijk zou worden om HS12 nog te overtreffen, en ondanks dat we een aardige poging hebben gedaan, is het niet gelukt. Ja ik weet dat dit een stuk korter is dan bij de andere Spelen, maar ik ben nu eenmaal beter in dingen afzeiken dan dingen ophemelen Cute

137 Re: Para's TP Hongerspelen rankingtopic op do 27 aug 2015, 18:03

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Ik kan mij prima vinden in deze ranking. Ik ben in ieder geval blij dat je HS8 niet weer op nr 1 hebt gezet, aangezien die inderdaad toch wel een paar pijnlijke tekortkomingen heeft. Ik ben het over de meeste Hongerspelen wel met jou eens, en mijn eigen Top 3 zou waarschijnlijk ook HS9 - HS15 - HS12 zijn. Vooral jouw beschrijving van HS9 is zeer spot-on. Er is van alles aan HS9 dat ik zou willen veranderen als het nog mogelijk was Razz .

Zelf zou ik HS6 waarschijnlijk onderaan zetten, omdat ik niks met die Hongerspelen heb en het ook niet de nostalgische waarde heeft die HS2 voor mij wel heeft, maar objectief gezien was HS2 wellicht de slechtere van de twee. Daarnaast had ik HS14 misschien een plaats hoger verwacht, maar ik kan de langdradige stukken van die Hongerspelen nogal bleek afsteken tegen de geweldige verhaallijn van HS3. Voor het grootste delen wij in ieder geval dezelfde mening. Misschien dat ik binnenkort ook wel een ranking van alle Hongerspelen ga maken.

Profiel bekijken

Gesponsorde inhoud

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 9 van 10]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Permissies van dit forum: