Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

De Hongerspelen deel 6

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down  Bericht [Pagina 3 van 9]

31 Re: De Hongerspelen deel 6 op vr 22 maa 2013, 16:30

Tosti

Benjamin Falkenburg
Benjamin Falkenburg
Tosti kwam nieuwsgierig dichterbij. Tuffie had zo te zien een schild, en was water aan het drinken. Water! Hij moest iets gedaan hebben om dit geiserwater op te vangen, want hij kon toch niet zomaar het ene na het andere flesje opdrinken? Tosti kwam nog wat stappen dichterbij. Met Tuffie zou hij best een bondgenootschap willen. Hij was een goede vechter, en had al een schild en water. Tuffie zou hem vast wel accepteren als bondgenoot. Wat had hij te verliezen? Tuffie had hem nu in de gaten. Hij keek over zijn schouder en vroeg: “Wat wil je?”. Logische reactie. Beetje terughoudend, maar wat wil je als je opeens een potentieel gevaar ziet? Hij antwoordde rustig. “Een bondgenootschap. Samen komen we veel verder, aangezien we toch wel de beste vechters hier zijn. Ik zie dat je al een manier hebt gevonden om water op te vangen uit de geisers. Mooi zo, want het water in de bossen was echt goor. Dat hoef ik niet nog een keer. “ Dat was een zakelijke reactie. Tuffie wist wat hij wilde, en Tosti had toch ene paar positieve kanten van een bondgenootschap naar voren gebracht. Helaas leek Tuffie het niet echt te accepteren. Hij greep zijn schild stevig vast en zei: . “Je gaat er maar zomaar van uit dat iedereen met je samen wil werken. Want je bent ook geweldig te vertrouwen. Nee, ik maak je hier wel af. Zonder jou zijn mijn overlevingskansen groter. “ Ai. Die kwam hard aan. Was hij echt zo egoïstisch..? Ach, het maakte niet uit. Als hij Tuffie vermoorde had hij er toch mooi een schild bij. Hij hief zijn zwaard. Het gevecht kon beginnen.

Tosti haalde meteen snel uit naar Tuffie, maar Tuffie wist zijn schild goed te hanteren en pareerde zijn slag moeiteloos. Het probleem voor Tuffie was alleen dat hij nergens mee kon aanvallen, wat Tosti een enorm voordeel gaf. Nog twee slagen volgden, die allebei snel geblokt werden.
“Ben je nog niet van keuze veranderd, Tuffie? Het ziet er niet bepaald positief voor je uit… “ spotte Tosti.
“Neh, ik kan je makkelijk aan. Tot nu toe hebben je slagen nog niet veel effect gehad.”
“Wat jij wil. Je kan je niet eeuwig verschuilen, en aanvallen zie ik je ook niet doen.”
Voordat zijn zin afgelopen was zwaaide Tosti zijn zwaard horizontaal naar Tuffie, om net voordat hij zou raken naar beneden af te wijken. Dit verraste Tuffie, en hij kon nog maar net de slag tegenhouden. De volgende slag kon niet meer tegengehouden worden met het schild, dus dook Tuffie het zand in. Nu had hij hem. Glimlachend hield Tosti hem met nog een paar slagen aan de grond. Mooi zo, want dit was behoorlijk vermoeiend. Zeker zonder water.

Water zou hij krijgen, maar wat eerder dan hij had verwacht. Achter hem begon een geiser opnieuw met een spuit, wat harder dan de vorige keren. De grond beefde onder het getril van het water, en Tosti had moeite met het houden van zijn evenwicht. Tuffie zag dit en maakte hiervan meteen gebruik door op te springen en zijn schild hard tegen Tosti’s kin te beuken. Tosti viel achterover, en Tuffie trok Tosti’s zwaard uit zijn handen. Net op tijd zag hij de enorme golf gloeiend water op zich afkomen, en met een enorme sprong kwam hij op een plateautje terecht. Een seconde na zijn sprong beukte de golf op de plek waar Tuffie eerst stond. En Tosti nog lag.

Zou hij dood zijn? Tuffie had geen kanonschot gehoord. Maar aan de andere kant; hoe kon je dit in hemelsnaam overleven..? Na een paar minuten concludeerde Tuffie dat het water genoeg gezakt was, zowel in temperatuur als hoogte. Hij sprong het water in, wat nog maar tot zijn enkels kwam, en stapte voorzichtig op Tosti af. Tosti had veel huid verloren, en de huid ie hij nog had, was felrood verbrand. Hij leefde nog, maar hij moest ongelofelijk veel pijn hebben. Hij besefte zelf dat dit niet door kon gaan, en smeekte Tuffie met zijn laatste krachten om hem te doden. Met zijn blik afgekeerd stak Tuffie het zwaard recht door Tosti’s hart. Een kanonschot klonk. Tosti was dood.

Na dit onaangename tafereel liep Tuffie terug naar zijn kamp. Zijn zonnehoed was weer goed volgelopen met water, en dat had hij ook wel nodig na deze strijd. Alhoewel, het begon alweer snel kouder te worden. Nog steeds behoorlijk warm, maar toch. Hij keek eens de omgeving rond, en zag toen pas een behoorlijke kartonnen doos staan, ene beetje gecamoufleerd met zand. Tuffie glimlachte. Wie anders dan Adje kon zoiets creatiefs verzinnen voor zoiets nutteloos? Adje zou handig zijn als bondgenoot. Niet te sterk, maar met een wapen zou hij het best ver kunnen schoppen. Niet zijn wapens uiteraard, wat nu al een zwaard en een schild was, maar toch. Hij besloot het te proberen:
“ Hé, Adje. Leuk je ook eens te zien in de arena. Hoe gaat het?”
De doos bewoog eventjes, om vervolgens weggeschoven te worden. Adje kwam eronder tevoorschijn, maar reageerde niet. In plaats daarvan begon hij met bibberende stappen achteruit te lopen. Tuffie riep snel:
“Ik wil je niets doen hoor! Sterker nog, ik wil je als bondgenoot. Liever dan Tosti hier, die was niet echt te vertrouwen. Nee, dan jij. Jij hebt nog niemand verraadden, en ook jij bent een goede vechter! Bovendien zou niemand echt ene groot gevaar in jou zijn. Dus, wat zeg je er van?”
Adje bleef stilstaan. Wat zou hij doen?

Profiel bekijken http://google.nl

32 Re: De Hongerspelen deel 6 op vr 22 maa 2013, 17:13

Adje Vanilla

Administrator
Administrator
Adje dacht even diep na. Wat waren zoal de voordelen van Tuffie als bondgenoot? Het grote nadeel was dat als er iemand gigantisch onvoorspelbaar was, het wel Tuffie was. Aan de andere kant: Als Tuffie Tosti aankan, zou hij zeker een grote hulp zijn als bondgenoot. Die extreme onvoorspelbaarheid kon ook in Adje's voordeel spelen. Verder, het leek niet alsof hij erg veel keus had. Als Adje zijn verzoek weigerde, was de kans dat Tuffie hem zou aanvallen behoorlijk groot. En als hij dat nu niet doet, dan zit hij ook nog met het probleem dat Tuffie waarschijnlijk heel vaak bij de geiser zal zijn, omwille van zijn hoed waarmee hij het water van de geiser opvangt. De geisers zijn ook zowat de beste plaats om 's nachts te overleven, door de enorme koude die er 's nachts heerst in de woestijn.

Voor het eerst zei Adje wat. "Hoi, Tuf." zei hij. "Hoi Ad." zei hij terug. "Was mijn dooscamouflage dan zo slecht?" vroeg Adje aan Tuffie. Zijn angst voor Tuffie was ondertussen verdwenen. Het zou maar heel vaag zijn als Tuffie hem zou vermoorden als hij het verzoek accepteert. "Nou, ik neem aan dat je alles behoorlijk snel moest doen. Maar om eerlijk te zijn was hij nog steeds wat opvallend. Vooral aangezien het nogal een vrij grote doos is.". Adje kon een kleine glimlach niet verbergen. "Ach, zit er niet mee in." zei Tuffie. "Momenteel is er toch niemand in de buurt die je kan zien.". Toen zei Adje: "Ach, waarom ook niet.". "Mooi", zei Tuffie. "Het is niet dat je behoorlijk veel keus had, maar ok.".

Tuffie had een zwaard en een schild bij, een hoed die water kon opvangen... Adje was behoorlijk onder de indruk van Tuffie. Hij vertelde Tuffie over hetgene wat hij bezit. Niks van wapens, helaas, maar wel een snee brood en een flesje water. "Goed, daar kunnen we dan mijn water in doen en eventueel laten afkoelen.".

"Dus, wat zijn de plannen nu? Naar waar gaan we?" vroeg Adje aan Tuffie. "Nou, in ieder geval gaan we niet naar het bos. Het water is er ondrinkbaar, al valt de temperatuur er wel mee. Er zijn ook enorm veel deelnemers die naar daar gaan, en die vermijden we beter. Nee, ik heb een voorstel. Of nee, niet een, maar wel liefst drie voorstellen." zei Tuffie. "En die zijn?" vroeg Adje? "Of we kunnen hier blijven en een schuilplaats maken voor de nacht. Met die doos kunnen we wel wat. Hij is groot genoeg voor ons twee, dus we kunnen er rustig in schuilen. Enkel moet hij dan wel beter gecamoufleerd worden." zegt Tuffie, en hij glimlacht. "Nou, en de andere twee?" vroeg Adje. "Nou, het ziet er niet uit dat drinken een groot probleem vormt, maar dan hebben we nog eten. Het enige eten dat we hebben is paddo's en wat brood, waar er helaas niet erg veel van is, buiten dat sneetje brood. Het is amper genoeg voor ons twee. Jij had toch een behoorlijke kennis van paddo's?" Tuffie had gelijk. Toen Adje klein was, was hij geen internetfreak die no-life aan het Minecraften was en Pokémon Showdown speelde. Hij verbleef vaak in het bos. Met een boek over paddenstoelen, dat hij geleend had in de plaatselijke bibliotheek, ging hij uit verveling paddenstoelen gaan bestuderen. Nogal rare bezigheid, maar dat gebeurt met een mens als hij zich verveeld. En zeker iemand zoals Adje.

"En het laatste voorstel?" vroeg Adje. "Naar de vulkaan gaan. Ik ben slechts tot op de helling van de vulkaan geweest. Het is er vrij gevaarlijk, maar met twee durf ik wel teruggaan. Het zou mij niks verbazen moesten er een aantal kostbare dingen liggen. De vulkaan is momenteel niet actief denk ik, maar ik ben ook maar tot aan de helling gegaan."

Ze begonnen te overleggen, en besloten dat een veilige schuilplaats nu wel een prioriteit was. Ze konden wel nog een aantal dagen zonder eten. Desnoods gingen ze op zoek naar slangen, en daarvan het vlees opeten. Het smaakte afschuwelijk, maar het vulde wel goed. Ongewapend was de vulkaan te gevaarlijk.

De schuilplaats was gemaakt. Hij lag vrij dicht bij de geiser, ver genoeg om niet door het hete water te worden geraakt, en dicht genoeg om makkelijk water te halen en genoeg van de heerlijke, en aangename warmte te kunnen genieten.

Deze schuilplaats zal maar voor tijdelijk zijn. Ik voorspel dat na een te groot watertekort, er veel deelnemers naar hier zullen komen. Hier konden ze hoogstens twee dagen verblijven.

Toen hoorden ze wat...

Profiel bekijken

33 Re: De Hongerspelen deel 6 op vr 22 maa 2013, 17:44

Tosti

Benjamin Falkenburg
Benjamin Falkenburg
Jeffrey was uit verveling maar wat andere tributen achterna gegaan. Na het ophalen van Sushi’s lijk gebeurde er vrij weinig, en ook hij had honger en dorst. Necrodeus zag eruit als een makkelijk slachtoffer, dus hij Jeffrey rende hem achterna. Necrodeus had een speer, maar zag er niet uit alsof hij hem goed kon hanteren. Hij hoorde Fisico achter hem aan rennen, ook hij wilde die speer wel. Jeffrey was echter eerder, en net toen ze in de paddovelden waren, greep Jeffrey Necrodeus’ keel en sloeg hem naar de grond. Zijn speer had hij binnen enkele seconden te pakken. Necrodeus kon hij helaas niet vermoorden, omdat Fisico opeens hem omver beukte. Hadden Fisico en Necrodeus een pact of wilde Fisico gewoon zijn speer hebben..? Jeffrey vermoedde dat laatste, want Necrodeus was alweer opgestaan en bibberend weggerend. Maar goed, hij was niet zo belangrijk nu. Belangrijk was Fisico, die nu met alle macht probeerde zijn keel dicht te knijpen. Jeffrey slaagde erin zijn rechterarm met de speer onder Fisico uit te krijgen, en maakte een kleine wond in Fisico's schouder. Hij gilde het uit van pijn, was die wond echt zo pijnlijk? Het was eigenlijk maar een prik van zijn speer, maar waarschijnlijk was het behoorlijk pijnlijk als er veel zand in zit. Zoals nu. Nou ja, het was niet zo heel belangrijk. Belangrijk was nu weg te komen, want Fisico was behoorlijk sterk. Op zoek naar eten dan maar.

En wie kwam daar opeens voorbij? SMF. En hij at brood. Dat brood was waarschijnlijk het enige overgebleven brood, dus Jeffrey gooide meteen zijn speer. Jeffrey was een redelijke speerwerper, dus het was niet verrassend toen de speer SMF’s hoofd doorboorde en aan de andere kant vast bleef zitten in ene of andere reuzepaddenstoel. Jeffrey greep meteen het sneetje brood uit SMF’s handen. Het was helaas maar een sneetje, maar toch vrat Jeffrey het in een keer op. En had nog steeds honger.

En toch, eigenlijk lag het hier vol met eten. Maar dit was echt vaag eten. Geen eten van thuis. Moest hij er echt een nemen? Zo meteen ging hij dood en zo, en daar had hij niet echt zin in. Niet nu hij al zover was; hij had een helm en een speer! Maar ja, hij had toch weinig keus. Hij bukte zich om een groene te plukken, toen hij Ulysses een paar meter naast hem zag staan, net achter een reuzepaddenstoel. Ook hij plukte paddenstoelen, maar hij zag er zekerder uit. Hij besloot hem te roepen.
“Hé, Ulysses, hoe zijn de paddenstoelen?”
“Best te pruimen, dank u zeer. Ook een hapje? Ze zijn lekker sappig.”
Zou dit een list zijn? Jeffrey dacht van niet. Ulysses had geen wapens, en Jeffrey was toch veel sterker dan hij. Dus hij nam het aanbod aan, en beet een stukje af van de roomwitte paddenstoel. Ulysses was gelijk, hij smaakte heerlijk en zat vol water.
“Gekookt zijn ze nog lekkerder. Verzamel jij wat paddenstoelen, dan maak ik een vuurtje. Oké?” stelde Ulysses voor.
Jeffrey nam dit aan. Een bondgenoot paste niet echt bij hem, maar ene bondgenoot met kennis van paddenstoelen was erg handig op dit moment.

Laatst aangepast door Tosti op vr 22 maa 2013, 18:40; in totaal 1 keer bewerkt

34 Re: De Hongerspelen deel 6 op vr 22 maa 2013, 17:50

Adje Vanilla

Administrator
Administrator
"Plotseling verstijfde Sel, trok haar huid wit weg en rolden haar ogen naar boven. Ze viel slap op de grond, waar ze stuiptrekkend bleef liggen. Lazerstraal had genoeg gezien en besloot er maar een einde aan te maken. Ze stapte op Sel toe en trapte keihard op haar keel. Sel bleef stil liggen. Er klonk een kanonschot; de volgende dode was gevallen."

Sel is dus al dood als ik het goed heb. Razz

Para ik eis een leukere opmerking hier verdomme

ADJE IS EEN FLADJE o god why

ik zei leuker
Profiel bekijken

35 Re: De Hongerspelen deel 6 op vr 22 maa 2013, 18:22

Necrodeus stond te bibberen. Niet van de spanning. Nee, ook niet meer van de angst. Maar van woede! Hij had Jeffrey herkend. Jeffrey was de moordenaar van Dobbelsteen; hij zou zijn wraak krijgen. Helaas had die klootzak ook al zijn speer gejat. "Nou ja, wie niet sterk is moet slim zijn" dacht Necrodeus.

Hij trok door de paddovelden, op zoek naar Jeffrey. Na een vijftal minuutjes zoeken vond hij SMF's lijk, doorboordt door een speer. Mooi. Jeffrey kon dus niet veraf zijn; hij had immers zonet nog zijn speer gestolen. Niet veel later vond hij het kamp.

Ulysses zat daar, samen met Jeffrey, onder een lage reuzenpaddo. Necrodeus bleef laag. Hij moest zijn kans afwachten. Plots stond Ulysses op, en liep een eindje van het kamp vandaan, in zijn richting! Maar er was geen nood voor alarm; Ulysses kwam eenbeetje van die eetbare witte paddo's halen. Plots kreeg Necrodeus een idee. Hij wist zelf behoorlijk wat van paddo's, en wist dat die bruine net naast hem behoorlijk giftig was. Hij plukte hem en wreef er een witte paddo tegenaan, zodat de witte kleur afgaf op de bruine. Zo; niemand zou het verschil nog zien. Terwijl Ulysses verderop paddo's stond te plukken, mikte hij hem in zijn hoed die een eindje van hem stond...

Bingo! Die zat. Ulysses liep even later terug naar Jeffrey, en ze begonnen te eten. Nu maar hopen dat Jeffrey de juiste nam... Het wachten duurde tergend lang.

Jeffrey zat al aan zijn derde paddo, en necrodeus kon bijna niet meer tegen het wachten, toen Jeffrey plots wit wegtrok. Hij begon enorm te beven, bukte zich voorover en hoeste bloed en stukjes bruine paddo op. Woest keek hij naar Ulysses. "Verrader!" riep hij. Hij nam zijn speer en stak razendsnel naar Ulysses, die hem ontweek en hem op de grond sloeg, en zich toen klaarmaakte voor de volgende aanval. Maar dat was niet meer nodig. Jeffrey bleef liggen. Zijn woedende, lege ogen keken op naar de hemel. Ulysses kwam er met de schrik vanaf. Het kanonschot klonk...

Profiel bekijken

36 Re: De Hongerspelen deel 6 op vr 22 maa 2013, 18:48

Sushi

GameDonut
Adje schreef:"Plotseling verstijfde Sel, trok haar huid wit weg en rolden haar ogen naar boven. Ze viel slap op de grond, waar ze stuiptrekkend bleef liggen. Lazerstraal had genoeg gezien en besloot er maar een einde aan te maken. Ze stapte op Sel toe en trapte keihard op haar keel. Sel bleef stil liggen. Er klonk een kanonschot; de volgende dode was gevallen."

Sel is dus al dood als ik het goed heb. Razz

kanonschot=dood idd

Profiel bekijken

37 Re: De Hongerspelen deel 6 op vr 22 maa 2013, 18:54

Tosti

Benjamin Falkenburg
Benjamin Falkenburg
Lennard was eindelijk bij de vulkaan aangekomen, wat geen gemakkelijke reis was. Hij was blijkbaar niet de enige die naar de vulkaan wilde, want onderweg kwam hij Goomuin tegen. Goomuin had geen wapens, maar dat belette hem er niet van om Lennard te willen doden, en Lennard zag zijn lichaam al op hem af komen, dus angstig haalde hij het enige uit zijn zak wat hij kon bedenken; de half gescheurde waterfles. Nou was het zo dat die waterflessen van stevig materiaal gemaakt waren, en de speer ene scherp gat had gemaakt in de fles, dus had de fles een paar zeer scherpe uiteindes, die zich nu in Goomuins vlees boorden en er diep in kwamen te zitten. Goomuin gilde het uit van de pijn en viel in het zand. Pas toen realiseerde Lennard zich wat er in dat kleine potje zat; slangengif! Hij besloot er de helft in Goomuins mond te gieten. Die werd ineens een stuk rustiger, tenminste na een paar hele enge stuiptrekkingen. Hierdoor had hij dus nog maar de helft over van zijn enige echt nuttige wapen.

De vulkaan torende boven hem uit. Best hoog, vanaf hier. Waarom was hij hier ook alweer heengegaan? Stel je voor dat hij zou uitbarsten! Dan zou hij zo goed als dood zijn… Bovendien was het behoorlijk warm hier, en iets minder in de woestijn. Maar ja, hier zouden toch wel de mooiste schatten zitten… Gewoon doorgaan dus, en onder elke steen kijken. Alles is meegenomen.

Na tientallen stenen en een paar bijzonder spannende ontmoetingen met schorpioenen, die Lennard zonder schade opgelopen te hebben meegemaakt heeft, kwam hij een mooie volle waterfles tegen. Lennard had al wat gedronken, dus deze bewaarde hij mooi voor morgen. Maar hij kwam nog meer tegen, want op een paar tientallen meters van hier zat Roosjuh precies hetzelfde te doen als hij; flessen zoeken. Lennard naderde voorzichtig. Een pact zou niet slecht zijn, maar ongemerkt vermoorden was ook geen punt. Lennard was nog maar een paar meter achter haar toen hij zag hoe een slang haar onopgemerkt besloop. Lennard was te ver om er wat aan te doen, dus de slang sprong en beet zich vast in Roosjuhs nek. Lennard sprong tevoorschijn, maar wist eigenlijk niet wat hij moest doen. In zijn achterhoofd had hij het slangengif. Zou dat toevallig ook een tegengif zijn? En als dat zo was, zou hij het dan gebruiken voor Roosjuh? Lang kon hij hier niet staan, het gif werkte erg snel. Van de slang hoefde hij niets meer te vrezen, die was al weg. Wel was het zo dat Roosjuh erg smekend naar hem keek. Wat moest hij nou doen…?

38 Re: De Hongerspelen deel 6 op vr 22 maa 2013, 18:55

Tosti

Benjamin Falkenburg
Benjamin Falkenburg
O en ik heb mijn verhaal ff verbeterd, en de doden in de OP gezet. Kan zoiets niet nog eens gebeuren. en tuffie is lui

39 Re: De Hongerspelen deel 6 op vr 22 maa 2013, 19:20

Gast

Gast
Sorry Tosti :J Ik wou even kijken of het actief werd, lange eerste dag maar ja.

De zon is nog brand hard en de geur van rottend vlees hangt in de lucht, er zijn vrienden gemaakt maar ook vijanden.

Gefelicteerd levende tributen. Jullie hebben de eerste (lange) dag overleeft!

De dode tributen zijn:
Spoiler:
Dobbelsteen, doodgebloed door een gaat in zijn keel.
Koops, levend verbrand door de geizers.
Sushi, dood gemaakt door een helm (lol?)
Oshi, dood door alles.
Tosti, afgemaakt door een zwaard.
Selletje, haar keel is kapot gestampt.
Jeffrey, DRUGS.
Raceneus, neergestoken.

Bondgenootjes:
Spoiler:
Tuffie en Adje zijn bros.
Lazerstraal en JSS zijn dikke matties geworden.
Necrodeus en Ulysses zitten samen op een plek maar er is geen bondgenootschap aangekondigd.

HONGER, ITEMS EN DORST GE-EDIT IN DE OP. De voornaamste zaak is nu water.

Laatst aangepast door Tuffie op vr 22 maa 2013, 19:37; in totaal 1 keer bewerkt

40 Re: De Hongerspelen deel 6 op vr 22 maa 2013, 19:24

Adje Vanilla

Administrator
Administrator
Na het maken van de schuilplaats, hoorde Adje een geluid achter zich. Tuffie hoorde het niet, hij was bezig met het nog wat extra camoufleren van de doos.

Het was Bandaka. Hij stormde op Adje af, die nog steeds ongewapend was. Adje was ondanks dat hij het had gehoord nogal verbaasd, en voor hij het wist had Bandaka hem in een stevige wurggreep vastgenomen. Tuffie stond maar een 20-tal meter van hem vandaan, maar hoorde niks. Zijn aandacht was volledig gericht op het camoufleren van de doos. Adje probeerde Tuffie om hulp te roepen. Maar hij kon werkelijk niks zeggen. Bandaka had zowat alle lucht uit zijn longen gedrukt. Net toen het allemaal hopeloos leek, werd Bandaka gestoken door de giftige staart van een schorpioen. Hierdoor verslapte Bandaka zijn greep eventjes, wat genoeg was voor Adje om los te komen, en hem een flinke duw te geven. Het gif begon traag te werken. Hij was nog niet dood, maar wel helemaal verslapt. Hij lag plat op de grond. Met zijn laatste krachten wierp hij een mes naar Adje. Waarom gebruikt hij het mes nu pas überhaupt? Misschien was hij gewoon te angstig om het te gebruiken, om het risico te lopen dat Tuffie het opmerkt en hem dan vermoordt. Het mes miste Adje op een haar na. "Nou, in ieder geval heb ik nu een wapen, dat is al iets." zei Adje. Hij nam het bij het lemmet vast, en besloot er voor Bandaka definitief een einde aan te maken. Bandaka probeerde nog met zijn laatste krachten Adje's nek vast te nemen. Maar hij had niet genoeg kracht. "Geen tweede keer." zei Adje, en hij stak Bandaka drie keer: twee keer in zijn borst en een keer in zijn nek. Het kanonschot ging af. Bandaka was dood.

Tuffie was ondertussen net klaar met het camoufleren van de schuilplaats. Adje riep hem. "Wat is er hier gebeurd g." vroeg Tuffie op rustige toon. "Bandaka besluipte mij langs achter en had me in een wurggreep. Gelukkig kon ik door het gif van een schorpioen ontsnappen omdat er toen een opening ontst... Wacht, de schorpioen!". De schorpioen was er nog steeds. Tuffie stak hem dood met de punt van zijn zwaard. "Hrm, dat zo'n klein ding zoiets kan aanrichten aan iemand zoals Bandaka." zei Tuffie.

"O, en Tuffie, ik heb eindelijk een wapen." zei Adje. Adje toonde het mes, waar heel wat bloed op zat. Met het water van de geiser veegde hij het bloed af. "Nou, mooi mes. In ieder geval kun je je vanaf nu verdedigen met iets.".

"Zo, de schuilplaats is af." zei Adje. "Ik stel voor dat we de omgeving verkennen. Er is dus een vulkaan, en een paddoveld. Nu ik een wapen heb, stel ik voor dat we naar de vulkaan gaan?". "Excellent idee." zei hij. Beiden hoopten op vrij waardevolle voorwerpen, die ze tactisch zouden kunnen gebruiken. Ze gingen slapen, en de volgende dag gingen ze op weg naar de vulkaan...

tubbie pls moet je nou echt updaten als ik een post aan het maken ben ;_;

ik zei leuker
Profiel bekijken

41 Re: De Hongerspelen deel 6 op vr 22 maa 2013, 19:24

Tosti

Benjamin Falkenburg
Benjamin Falkenburg
WM hoorde iets ritselen achter de dorre takken. Hij was al een poosje in de bossen, nadat hij met moeite de stalen borstplaat uit de Hoorn had weten te slepen. Dat had hem een verwonding gekost, maar met deze bescherming kwam hij al een stuk verder. In het bos had hij een grote, stevige tak gevonden en daarmee was hij op stap gegaan. Bij een meertje verderop had hij tenslotte water gevonden, dat nu bezig was met schoon te worden. Hij had zijn zonnehoed, die bij zijn outfit zat, afgedaan en met water gevuld. Eronder had hij een vuurtje gemaakt, zodat door de hitte alle bacteriën stierven. Het gaf wat rook, maar ja, daar kon je weinig aan doen. Bovendien had toch niemand wapens, dus in de problemen zou hij niet komen. Wel heet zo, zonder hoed.

Vervolgens was WM de bossen ingegaan, opzoek naar wapens, eten, en slachtoffers. En toen hoorde hij dus iets ritselen. Je hoorde andere mensen namelijk vrij snel, er lagen veel dode bladeren die behoorlijk wat geluid maakten. WM kon dit soort geluiden vermijden, omdat hij ermee opgegroeid was. Anderen waarschijnlijk niet. WM deed geen poging om onopgemerkt te blijven, en stapte met de tak goed in zijn handen achter de boom vandaan. Zijn tegenstander bleek T.G te zijn, ongewapend. Hij had niet veel anders verwacht. Als hij een gewapende tegenstander tegenover zich zou hebben, zou hij een groot probleem gehad hebben. Maar dit was T.G, en hij bleef opvallend rustig staan. Hij zag ook wel in dat hij hier nooit goed vanaf zou komen. WM was veel sterker, en had bescherming. T.G gooide het daarom over een andere boeg, en probeerde WM voor zich te winnen.

“Kijk eens wie we daar hebben. WM, en nog redelijk bewapend ook. Je hebt meer geluk gehad bij de Hoorn dan ik, zo te zien.” WM zag nu ook dat zijn linkerhand wat bloedde.

“Tja, geluk. Meer kracht eigenlijk. En wijsheid. Geluk heb ik niet echt nodig.”

“Nee? Als jij daar zo over denkt, prima. Maar misschien heb je mij wel nodig. Ik ben een goede vechter, en dat weet je. Momenteel staan we er allebei vrij slecht voor, dus is het vrij nutteloos om me te vermoorden. En vrij lastig, want als die tak daar je enige wapen is, zal je niet ver komen. Verbond?”

Een aanlokkelijk voorstel. Natuurlijk was T.G de perfecte bondgenoot, en waren ze samen veel sterker dan alleen. Verraden kon niet echt nu, bovendien zou dat een hele rare actie zijn van T.G. Hij neigde dus het verbond aan te nemen, maar was niet zeker. Wat waren de nadelen dan? Misschien omdat ze eigenlijk met zo weinig waren. Er waren al minstens 10 doden gevallen… Maar toch zou hij dit verbond maar aannemen, op dit moment is het zeer gunstig.

“Vooruit, je hebt gelijk. Niet dat ik op het moment veel aan je heb, maar als ik je echt kan vertrouwen doe ik het.”

“Je hebt mijn erewoord. En dat betekent veel, geloof me. Ik hou niet van liegen.”

“Nou, dan horen we bij elkaar, hè? Heb je eigenlijk al wat beesten gezien hier? We hebben niet echt veel eten.”

“Niet veel, maar wat ik heb gezien zag er niet best uit. Volgens mij zitten hier veel roofdieren. Ik kan wel proberen een val te maken, als je dat wil. Met wat takken moet het lukken.”

En zo had WM een bondgenoot meer, hadden T.G en WM redelijk water, en begon T.G met het zoeken naar eten. Het begon donker te worden. Hun vuur zou wat meer opvallen, maar ook kostbare warmte geven.

42 Re: De Hongerspelen deel 6 op vr 22 maa 2013, 19:48

Ok, ik wilde eens een poging doen om nog eens mee te doen maar ik sta nu al hopeloos achter. :\

Profiel bekijken

43 Re: De Hongerspelen deel 6 op vr 22 maa 2013, 19:50

Tosti

Benjamin Falkenburg
Benjamin Falkenburg
Ja, dara moet je vroeg mee beginnen durval

44 Re: De Hongerspelen deel 6 op vr 22 maa 2013, 20:06

Adje Vanilla

Administrator
Administrator
Samen gingen Tuffie en Adje op weg naar de vulkaan. De vulkaanhelling was voor Tuffie geen onbekend terrein. Het was er bloedheet, ondanks dat het nog maar net ochtend was. Het terrein was nogal lastig te bewandelen.

Tuffie besloot dat het misschien geen slecht idee is om op te gaan splitsen. Adje gaat naar de top van de vulkaan, terwijl Tuffie de omgeving rond de vulkaan verder verkent. "Oké, we verzamelen bij deze grote rots. Ik kerf er met mijn mes onze initialen in, dan weten we zeker dat we hem terugvinden.".

Adje begon dus te klimmen. Het gaat enorm moeizaam. Adje had wel eens een berg beklommen, maar deze was toch wel stukken groter. Hij had ook geen comfortabele schoenen aan hiervoor. Een echt goeie houvast had hij ook niet. Toen brokkelde er een stuk van de vulkaan af. Niet enorm veel, en een eind weg van Adje, maar toch wel genoeg om hem vreselijk veel angst aan te jagen. Hij probeerde zichzelf wat moed in te praten. "Dit lukt je wel, Adje." zei hij tegen zichzelf. Eenmaal op de top van de vulkaan zag hij iets: De vulkaan. Hij was... actief. Dat zou dus betekenen dat hij vrij snel zou uitbarstten. Over een paar dagen, gokt hij. Niet dat hij zo'n behoorlijke kennis van vulkanische activiteit had, want tijdens Aardrijkskunde lette hij niet erg op. "Damn, had ik geweten dat zoiets ooit van pas had gekomen..." vloekt Adje. Adje had genoeg ontdekt en daalde af om terug te keren naar de steen. Op zijn terugweg vond hij in de wand van de berg iets heel bijzonders: een bom! Gelukkig niet geactiveerd. Nou, met explosieven kun je altijd gaan kloten, dacht hij. Ik denk niet dat het genoeg is om het protectieschild rond de arena te gaan vernielen, maar dit kan nog van pas komen. De bom was ongeveer twee keer zo groot als zijn hand. Enorm veel weegde hij niet. Toch zou zo'n bom wel een vrij grote explosie kunnen veroorzaken. Niet genoeg om enorm veel schade aan de omgeving aan te richten, maar in een val zou dit misschien wel van pas komen.

Tuffie komt helaas van een kale tocht terug. De omgeving rond de vulkaanhelling is zo leeg als zijn portemonnee. Tussen alle soorten gesteenten kon hij af en toe wat gras zien, maar dat was het. Hij had een stuk niet bekeken, het stuk waar hij de vorige keer al was geweest, op Dag 1.

Adje vertelt van zijn vondst en de actieve vulkaan. Tuffie krijgt plotseling een krankzinnig idee. "Oké, Adje, vlucht naar de schuilplaats. Ik kom zo.". "Wat plan je te doen?" vroeg Adje. "Zie je wel. Trust me, ik weet wat ik doe. Geef die bom maar." Adje besloot Tuffie maar in vertrouwen te nemen, maar hij was er niet volledig gerust op.

Toen hij een 200-tal meter van de vulkaan weg was, hoorde hij een gigantische knal. Dat kon niks anders dan de bom zijn die ontploft is. Adje keek achter zich. Hij kon niet geloven wat hij zag: maar hij droomde niet. Hij kneep zichzelf in zijn arm om te kijken wat er gebeurde. Tuffie had met de bom de vulkaan geactiveerd. Het idee was krankzinnig, maar briljant. Lava stroomde uit de vulkaan. Maar Adje maakte zich zorgen. Zou Tuffie op tijd terug zijn? Zou hij het redden...?

ik zei leuker
Profiel bekijken

45 Re: De Hongerspelen deel 6 op vr 22 maa 2013, 20:26

Tosti

Benjamin Falkenburg
Benjamin Falkenburg
Lennard had besloten het gif te geven aan Roosjuh, in de hoop dat het zou werken. Hij had geen idee hoe hij dat moest doen, dus goot hij het maar gewoon op de wond. Dit leek te helpen, Roosjuh deed tenminste niets heel bizars, maar ontspande juist. Ze leek een bondgenootschap met hem wel oké te vinden. Ze wilde net iets gaan zeggen, toen ze een enorme knal hoorden, slechts een paar tientallen meters hiervandaan. Rotsen spleten en er ontstond een stenenlawine, die met enorme dreunen naar beneden kwam. Lennard hielp Roosjuh snel overeind en samen renden ze zo snel als ze konden de vulkaan af. Ze werden niet achtervolgd door tributen, maar door een massa gloeiende lava met scherpe rotspunten erin drijvend, wat nog veel erger was. Struikelend kwamen ze aan bij de geisers. Ze zagen Fisico verbaasd kijken. Hij stond achter een rots, dus kon niet zien dat er een enorme lavamassa op hen af kwam. Lennard vond het wat zielig, maar besloot Fisico niet te waarschuwen en hemzelf en Roosjuh in veiligheid te brengen.

Fisico had nu zelf de lavamassa ook wel opgemerkt. Met grote ogen draaide hij zich om en rende weg, maar struikelde over de onregelmatige rotsen. Hij kwam hard neer, en stond niet meer op. De lavamassa kwam als een enorme golf over Fisico heen. Een kanonschot klonk, en ook Fisico was ten onder gegaan. Lennard en Roosjuh waren ondertussen op een veilige afstand gaan staan, buiten de vulkaan en de geisers. Zwijgend stonden ze daar toen Adje krijsend hun kant op kwam rennen. Hij had een mes in zijn hand, maar zijn haren stonden ook in de fik. Lennard had geen wapens, maar Adje zag er niet uit alsof hij wilde vechten. Toch, Lennard was op zijn hoede.

46 Re: De Hongerspelen deel 6 op vr 22 maa 2013, 20:30

Gast

Gast
Volgende dag eindigt om 17:00 yo.

Dit is ook wel belangrijk lijkt me.
Waterpeil:
Spoiler:

Lennard heeft 1 flesje water.
Para heeft een half flesje water.
Hitomi heeft een half flesje water.
Tuffie heeft 1 flesje water.
WM en T.G hebben wat geïmproviseerd water in en hoed :")

Belangrijke update:
Spoiler:
Door Adje (GOEDZO JONGEN!1) is de vulkaan uitgebarsten. De rook en assen gaan momenteel naar het zuiden en naar het westen. In een heel korte tijd zal de lava de geizers en de hoorn bereiken Alle flesjes water bij de vulkaan zijn vernietigd! VANAF NU ZIJN DE GEIZERS, DE VULKAAN EN DE HOORN ERNSTIG GEVAARLIJK VANWEGE DE LAVA EN GASSEN.

47 Re: De Hongerspelen deel 6 op vr 22 maa 2013, 20:39

Necrodeus was in opperbeste stemming omdat hij Jeffrey had vermoord. "Wel laf" dacht hij in zichzelf, "maar ach, het is het resultaat dat telt. Plots hoorde uit het uit het niets luid de stem van Tuffie weergalmen, die zei dat hij en Ulysses nu toch op dezelfde plek zaten en even goed bondgenoten konden worden. Ulysses had dat ook gehoord en dat leek hem wel een vet goed idee omdat Necrodeus nu eenmaal een enorm slimme, charismatische en getalenteerde gast was. En dus waren ze vanaf dat moment dudebro's voor het leven.

Omdat er dringend behoefte aan water was, besloten ze maar naar de de bossen te trekken, aangezien ze in de verte giftige dampen en lava enzo bij de geysers zagen. Daar eenmaal aangekomen vonden ze een pas gedoofd vuur, dat ze weer opwakkerden. Want necrodeus had in de OP gelezen dat het water in het bos echt goor was, dus was het veiliger het eerst te koken. Zo gezegd zo gedaan, en even later hadden Necrodeus en Ulysses genoeg gedronken om weer superneig ass te gaan kicken.

Ze zwierven door het woud. ze waren bang. Plots vonden ze een beer. Ze konden hun ogen niet geloven. De beer zijn nek was gebroken, zo te zien op pure spierkracht door de wurgsporen. Zijn buik was opengereten en de ingewanden opgegeten. In een boom vlakbij stond er een bloedrode "F" gekrast. Necrodeus moest slikken. Wie kon dit gedaan hebben. Ulysses was naast hem komen staan. "Ik weet wiens werk dit is" fluisterde hij in zijn oor. "Fisico..."

Wow, die laatste post gemist omdat ik toen dit nog aan het typen was en ik dacht dat tuffie's post de enige nieuwe was toen ik de melding kreeg dat er iets nieuws was gepost. Dus Fisico is al dood, lol Razz

Laatst aangepast door Necrodeus op za 23 maa 2013, 11:15; in totaal 1 keer bewerkt

Profiel bekijken

Gesponsorde inhoud

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven  Bericht [Pagina 3 van 9]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Permissies van dit forum: