Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

De Toadplaza Hongerspelen: Deel 4

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down  Bericht [Pagina 8 van 9]

106 Re: De Toadplaza Hongerspelen: Deel 4 op do 13 dec 2012, 14:18

T.G

Bowser Jr
Bowser Jr
Ok, ik heb de finale afgeschreven. Hij is misschien een beetje saai, omdat er vrij weinig actie in voorkomt. Daarnaast is het voor TP-begrippen misschien ook wat sentimenteel, maar ik zag ook geen andere optie met twee tributen die elkaar eigenlijk moeten doden, maar dit niet doen omdat ze verliefd zijn. Ik hoop dat jullie het leuk vinden Razz .

Fisico en Lazerstraal liggen bij de Hoorn te slapen, als ze plotseling wakker schrikken van een kanonschot. In één klap is Lazerstraal klaarwakker. Vervolgens klinkt er nog een kanonschot, en dan wordt ze even bang. 'Fisico, wat gebeurde er?' Fisico ligt naast haar, inmiddels ook rechtop. 'Ik weet het niet...' zegt Fisico. 'Het lijkt erop dat iemand op een gevaarlijke rooftocht is gegaan. In dat geval moeten we op onze hoede zijn! De moordenaar kan ons ook op het oog hebben.' Vervolgens wordt de aandacht van de twee getrokken naar een hologram in de inmiddels met sterren bezaaide lucht. De doden van de afgelopen dag worden weergegeven: van een aantal weet Fisico al dat ze dood waren, maar aan het einde volgen de voor hem meest belangrijke: WM, de naam van Lazerstraal's oorspronkelijke leider, komt voorbij. Haar team was nu waarschijnlijk zo goed als uitgeschakeld. Vervolgens komt Lucoshi's naam voorbij, de tribuut van Team geel die het het langst uithield. Zijn kill count was waarschijnlijk de hoogste van alle tributen, maar met zijn dood was de rol van Team geel ook uitgespeeld. Tot slot verschijnt de naam van T.G in de lucht, de leider van Fisico. Fisico had nog gezien hoe hij aan de explosie van het kasteel probeerde te ontsnappen. Dat is hem kennelijk gelukt, maar toch is hij eerder gestrorven dan Lazerstraal en hijzelf, terwijl zij eigenlijk van plan waren om te sterven. Het voelt niet helemaal eerlijk. Tot slot volgt er nog een mededeling: 'Beste tributen, de finale van de vierde editie van de Toadplaza Hongerspelen is begonnen. Moge de kansen immer in je voordeel zijn.'

Zodra Lazerstraal dat hoort, loopt ze wit aan. Met een bleek gezicht kijkt ze naar Fisico, die een teleurgestelde uitdrukking op zijn gezicht heeft, en langzaam zijn hoofd naar haar toedraait. Lazerstraal probeert iets te zeggen, maar dat lukt amper. 'Dus... wij moeten nu...' 'Inderdaad.' onderbreekt Fisico haar. 'Wij moeten elkaar nu vermoorden.' Als Lazerstraal ziet dat Fisico naar zijn zwaard grijpt, snakt ze naar adem. 'Fisico, dit meen je toch niet?! Wij hebben de hele spelen samen doorgebracht. Wij zijn van elkaar gaan houden! En na dat alles kun je zo makkelijk afstand van mij doen?' 'Rustig maar.' antwoordt Fisico Ik wilde jou niet vermoorden. Dat zou ik nooit doen, dat weet je. Wat er ook gebeurd, ik doe jou niets aan.' Hij bekijkt de punt van zijn zwaard aandachtig. De gedachte dat deze nu eigenlijk in Lazerstraal's borst zou moeten belanden walgt hem.

Lazerstraal kalmeert weer een beetje. 'Oke... wij zijn kennelijk als laatste overgebleven. Maar wij kunnen hier niet samen weg, tenzij we sterven. Misschien kunnen we ter plekke zelfmoord plegen. Pech voor het Kapitool, dan hebben ze dit keer maar geen winnaar.' 'Ssssst!' sist Fisico. Lazerstraal wordt onmiddellijk stil. 'Pas op met wat je over het Kapitool zegt. Je weet waar President Snow toe in staat is. Als wij jouw voorstel zouden uitvoeren, dan wordt dat waarschijnlijk als een ''Daad van Rebellie'' gezien, en dan moeten onze districten daarvoor boeten. Snow kan als gevolg daarvan onze families of talloze andere onschuldige burgers op gruwelijke wijze laten executeren. Zou jij jouw familie of district zoiets aan willen doen?' Lazerstraal wordt stil. 'Daat heb ik niet aan gedacht...' zegt ze zachtjes. 'Sorry, misschien klonk dat een beetje hard.' zegt Fisico. Maar hij weet dit omdat zijn teamgenoot, SM64 uit district 12, in zijn jeugd iets soortgelijks had meegemaakt. Hij vertelde dat hij ooit samen met zijn oudere broer in het 'Huis van Gerechtigheid' van zijn district probeerde in te breken. Ze werden gepakt, en als straf werd hun vader door mannen van het Kapitool meegenomen, die vervolgens zijn armen eraf hakten en hem in een onhygiënische cel gooien, waar zijn wonden gingen infecteren en hij zeker een week lang heeft liggen schreeuwen lijden voordat hij stierf, terwijl SM64 en zijn broer al doe tijd moesten toekijken. Daarna pleegde zijn broer zelfmoord. Deze gebeurtenissen hadden hem naar eigen zeggen voor het leven getekend. Zijn verhaal heeft Fisico heel diep geraakt.

'Dus... wat doen we dan?' vraagt Lazerstraal aarzelend. Fisico sluit zijn ogen, en zet druk op zijn tanden. 'Ik weet het niet... ik weet het echt niet...' 'We komen hier toch wel samen weg, hoop ik?' zegt Lazerstraal angstig. Ze geeft de indruk dat ze wil huilen. 'Dat hoop ik ook.' zucht Fisico. 'Maar als je dat zo graag wil, probeer dat iets te verzinnen! Dat doe ik nu namelijk ook.' Lazerstraal wordt weer in verlegenheid gebracht. 'Sorry, misschien klonk ik weer iets te agressief. Maar ik zeg dit omdat ik hier met jou weg wil.' Lazerstraal lacht, en samen beginnen ze te denken.

Ondertussen zijn alle camera's op de Hoorn gericht, waar de twee laatste tributen zitten. 'Waarom vechten ze niet?' vraagt een van de spelmakers zich af. 'Dat weet ik niet, maar op deze manier zullen de kijkers gauw ongeduldig worden.' zegt Secena, de hoofdspelmaker. 'President Snow is er ook vast niet blij mee. Als ze het niet afmaken, dan zijn wij gedwongen actie te ondernemen.'

Fisico en Lazerstraal zitten na ruim een uur niks te hebben gedaan nog altijd bij elkaar. Ze hebben al een hele tijd geen woord met elkaar gewisseld. Lazerstraal voelt de pijn van de stilte steeds erger worden, en probeert deze dan ook maar te doorbreken. ‘Weet je al iets?’ zegt ze zachtjes. Fisico zucht. ‘Nee. Alles wat ik me kan bedenken heeft wel een consequentie.’ Lazerstraal ziet de gepijnigde uitdrukking op Fisico’s gezicht. ‘Eigenlijk zijn wij onwaardige winnaars.’ Zegt hij plotseling. Lazerstraal kijkt hem aan. ‘H… hoezo?’ vraagt ze. ‘Ik bedoel, ga alles wat er gebeurd is eens na.’ Antwoordt hij. ‘De andere tributen hebben waarschijnlijk alles op alles gezet om hun team te laten winnen. Ze hebben gevochten, verminkt en gedood ondanks hun honger en hun pijn. Je hebt zelf gezien hoe erg T.G erop uit was om te winnen toen hij het kasteel probeerde te ontvluchten, en hij had ook al een paar kills gemaakt. Hetzelfde geldt voor WM, jouw team captain. Hij ging als een van de laatsten dood, en heeft dus waarschijnlijk ook met bloed, zweet en tranen doorgevochten tot het einde. Wij, daarentegen, hebben bijna het hele spel doorgebracht in een kerker, waardoor we bijna niets van de arena hebben gezien. We hebben helemaal geen kills gemaakt, noch zijn we van enig nut geweest voor onze teams. We hebben wellicht een rol gespeeld bij het laten ontploffen van het kasteel, maar dat was eigenlijk niet de bedoeling. Sterker nog, we waren aanvankelijk zelfs van plan om onze levens te beëindigen in de explosie. Maar wat gebeurde er? Wij bleven wonder boven wonder leven, terwijl om ons heen de laatste overige tributen het loodje legden, en wij hebben daar niet aan bijgedragen. Zeg zelfs nou eens, geeft dat niet het gevoel dat je het eigenlijk niet verdient? In mijn geval hoe dan ook wel.’

Lazerstraal wordt stil, en weet ruim een minuut lang geen antwoord te formuleren. ‘Weet je, Fisico…’ zegt ze uiteindelijk, ‘…je hebt gelijk. We verdienen het niet.’ Zachtjes laat ze zich tegen Fisico aanzakken. ‘Waarom zitten we hier eigenlijk?’ stamelt ze. ‘Het had nooit zover mogen komen. Nu verwacht het Kapitool dat een van ons doodgaat, om de ander tot winnaar te kunnen bekronen. Maar dat gaat nooit gebeuren. Bij een finale verwacht het publiek natuurlijk dat de finalisten er een grote sensatie van maken, maar wij doen nu praktisch alles behalve dat. Ze zijn vast diep teleurgesteld. Nogmaals, je hebt gelijk Fisico. Wij zijn onterechte winnaars. Het zou beter zijn geweest als we nooit uit die kerker waren ontsnapt.’ Subtiel veegt ze een traan uit haar ooghoek weg. ‘Waar ik eigenlijk nog het meest bang voor ben,’ gaat Fisico ineens verder, ‘is dat het Kapitool roet in het eten zal gooien als ze merken dat wij niet van plan zijn om elkaar te doden. Wie weet wat voor een maatregelen ze dan zullen nemen…’ Lazerstraal hoort het, en stelt hem gerust. ‘Ze kunnen ons niets maken, Fisico. Wat er ook gebeurd, ze kunnen onze band niet breken. Ze zullen het zeker niet leuk vinden, maar dat is hun zaak. Het beste wat we kunnen doen is verder nadenken over een plan om hier weg te komen. Er moet gewoon een manier zijn. Daar ben ik van overtuigd.’

En zo gingen ze verder met nadenken. Lazerstraal overweegt van alles, maar zoals Fisico eerder al zei, heeft alles wat ze kan bedenken wel een bepaalde consequentie. Ze denkt nog harder na, maar er schiet haar geen ultiem ontsnappingsplan te binnen. Ze kijkt onopvallend opzij naar Fisico, en probeert uit zijn gezicht af te leiden of er iets in hem is opgekomen. Maar nee: het enige wat ze ziet, is dezelfde peinzende, ontmoedigde frons die hij al heeft sinds het begin van de finale. Ze kan haast aanvoelen wat er in hem gebeurt: ze voelt zijn onzekerheid, zijn onmacht, zijn alsmaar groter wordende frustratie over het feit dat hij niks kan bedenken. Lazerstraal is bang dat dit op een gegeven moment tot uitbarsting komt, en probeert zijn aandacht af te leiden naar iets anders. ‘Uit welk district kom jij eigenlijk, Fisico?’ vraagt ze. Fisico ontwaakt uit zijn gedachten. ‘Waarom vraag je dat nu ineens?’ zegt hij, ietwat verstoord. Dat antwoordt had Lazerstraal niet verwacht. ‘Nou, zie je… wij brengen het hele spel al samen door, maar we weten eigenlijk nog helemaal niet veel van elkaar. Dus, ik vroeg me gewoon af of je…’ ‘District 6,’ onderbreekt Fisico haar. ‘Met andere woorden: het transportdistrict. Mijn vader overziet een deel van het treinnetwerk van het Kapitool, en ik help hem regelmatig mee.’ Eindelijk vermindert de frons op zijn voorhoofd een beetje. Lazerstraal is blij dat hij ook nog over andere dingen kan nadenken. ‘En hoe zit dat met jou?’ vraagt Fisico opvallend geïnteresseerd. ‘Ik kom uit district 11, het landbouwdistrict.’ Zegt ze. ‘Mijn familie heeft een klein tuiniersbedrijfje. Het levert niet zoveel geld op, maar toch hebben we er allemaal plezier in.’ ‘Oh, dat had ik niet van jou verwacht.’ Antwoordt Fisico. Voor het eerst sinds de aanvang van de finale lacht hij. Lazerstraal kan nu ook weer lachen, en met een beetje moeite beginnen ze een vreedzaam gesprek.

Ondertussen heerst er veel onrust onder de spelmakers in het Kapitool. Ze zien de twee finalisten nu al ruim anderhalf uur bij elkaar zitten, maar geen van beiden komt in actie. ‘Denk je niet dat we iets moeten doen?’ Zegt een van hen. ‘Ik weet het niet. We hebben nog geen bevel gekregen om actie te ondernemen. Maar ik kan inderdaad niet veel langer zo doorgaan.’ Plotseling komt Secena haastig de controlekamer binnengerend. Zijn gezicht ziet bleek. ‘Dit gaat niet goed,’ hijgt hij. ‘President Snow is over de rode, en het publiek houdt het niet meer uit. Waarom in godsnaam doen die twee niets?! Denken ze soms dat…’ hij valt stil als hij op het scherm ziet dat de twee finalisten, een jongen en een meisje, elkaar in de armen nemen, en elkaar zoenen. Zijn mond valt open van verbazing, en de overige spelmakers kijken geschokt toe. ‘Dus dat is er aan de hand…’ stamelt Seneca. ‘Prima. Als de zaken zo liggen, dan rest ons geen andere optie dan een einde te maken aan hun romantische fantasieën. Verzin iets om ze mee aan te vallen.’ ‘Maar…’ begint een van de spelmakers, ‘is dat niet een beetje wreed? Liefde is immers…’ ‘Kop dicht!’ schreeuwt Secena. ‘Je weet niet wat je zegt! Als de finale ten koste van het publiek en het Kapitool op deze manier gespeeld wordt, en wij ze er vervolgens mee weg laten komen, dan ben ik waarschijnlijk de pineut. Het heeft lang genoeg geduurd. Als ze niet in staat zijn om deze editie van de Hongerspelen tot een sensationeel einde te brengen, dat maken we het zelf wel af.’

Fisico en Lazerstraal zitten nog steeds met elkaar te praten, en het lijkt erop dat ze hun zorgen helemaal vergeten zijn. Ze lachen, praten over interessante dingen, en vergeten haast dat ze zich nog ineens spel bevinden. Op een gegeven moment herinnert Fisico zich dat weer, en wordt hij weer wat minder vrolijk. ‘We zitten nu wel zorgeloos te praten,’ zegt hij plotseling, ‘maar we moeten hier eigenlijk nog steeds weg zien te komen.’ Lazerstraal ziet het niet aankomen. ‘Eigenlijk heb ik geen zin om daar over na te denken.’ Antwoordt ze. ‘Ik wil gewoon nog één leuke avond met jou hebben.’ Maar zodra ze dat zegt, gebeurt er iets onverwachts: dichtbij klinkt luidt gesis. Fisico schrikt op, en kijkt om zich heen. Aan de voet van de heuvel waar de Hoorn op staat ziet hij in de duisternis van de nacht iets bewegen. Hij probeert wat dichterbij te komen. ‘Fisico, wat denk je dat het is?’ zegt Lazerstraal een beetje angstig. ‘Daar kunnen we maar op een manier achterkomen.’ Antwoordt hij. Stilletjes loopt hij de heuvel af. Gek genoeg kan hij geen beweging meer zien. Maar hij had daarnet in deze hoek toch echt iets opgemerkt. Hij draait zich om naar Lazerstraal. ‘Ik denk dat het niet veel bijzonders was. Maak je maar…’ op dat moment springt een grote, lange gedaante op Fisico. Lazerstraal gilt het uit. Ze ziet hoe een monsterlijk grote hagedis Fisico tegen de grond houdt, en hem in zijn schouder bijt. Onmiddellijk pakt ze haar boog, en schiet de hagedis neer. Fisico komt moeizaam overeind. ‘Dank je.’ Zegt hij. Hij komt weer omhoog. Op hetzelfde moment springt er nog een hagedis op hem af, maar die weet hij te ontwijken. Snel rent hij terug naar Lazerstraal. ‘Gaat het?’ zegt ze. ‘Het lijkt erop dat het geduld van het Kapitool op is.’ Zegt Fisico. ‘Ze proberen een van ons te doden om een winnaar te kunnen benoemen.’ ‘Wat moeten we in dat geval doen?’ zegt Lazerstraal. ‘We geven niet toe.’ Antwoordt Fisico. ‘We overleven samen, of we sterven samen. Ik weet nog niet hoe, maar wij zullen hoe dan ook bij elkaar blijven. Vooruit, maak je gereed voor een heuse survivalgame!’ Lazerstraal laadt nog een pijl op haar boog, en begint te schieten. Ondertussen komen langs de hellingen van de heuvel hordes reuzenhagedissen omhoog, erop uit om ze met bot en al te verslinden.

Ze doden hagedis na hagedis, en dekken elkaars ruggen. Fisico’s zwaard zit inmiddels helemaal onder het hagedissenbloed en Lazerstraal’s pijlenkoker begint leeg te raken. ‘Gaat het nog?’ zegt Fisico. ‘Raak niet afgeleid!’ gilt Lazerstraal. Fisico kijkt om, en ziet een wijd opengesperde bek recht op hem afkomen. Lazerstraal schiet snel een pijl af, en redt daarmee Fisico’s leven voor de tweede keer. ‘Mijn pijlen zijn op!’ zegt ze. ‘Wat moeten we nu doen?’ ‘Probeer op de Hoorn te klimmen!’ roept Fisico. ‘Daar kunnen ze ons moeilijk bereiken. Ik dek je wel, ik heb tenminste nog een wapen!’ Lazerstraal klimt op de Hoorn, gevolgd door een paar hagedissen, waar Fisico snel korte metten mee maakt. Hij is een capabele zwaardvechter. ‘Snel!’ roept Fisico nogmaals. Hij duwt Lazerstraal verder omhoog, en klimt er vervolgens zelf op. Zijn broek en zijn benen worden opengereten door de klauwen van het reptielachtige ongedierte onder hem, maar Lazerstraal helpt hem omhoog. De hagedissen proberen woest tegen de Hoorn op te klimmen, en Fisico realiseert zich dat ze dat uiteindelijk ook nog wel eens echt zou kunnen gaan lukken. ‘Ga op het hoogste gedeelte staan!’ roept Fisico tegen Lazerstraal. ‘Daar ben je het veiligst. Als ze erop komen, dan moeten ze eerst langs mij.’ ‘Fisico, je gaat je toch niet voor mij opofferen?’ antwoordt Lazerstraal. ‘Als het moet, dan doe ik dat.’ Zegt Fisico. Lazerstraal wordt bezorgd. ‘Fisico, dat hoeft echt niet. We zouden hier samen wegkomen, toch? Dat had je beloofd, nietwaar? In dat geval wil ik echt niet dat je…’ maar ze kan haar zin niet meer afmaken.

In de verte komt een grote, gevleugelde gestalte aanvliegen, die met grote snelheid op hen afkomt. Het was de draak. De draak die eerder leek op te gaan in de explosie van het kasteel. Maar hij leeft dus nog. Lazerstraal kijkt machteloos toe. ‘Lazerstraal, sta daar niet zo! Zoek dekking!’ roept Fisico achter haar. Maar ze staat als verstijfd aan de grond, verlamd door de angst. De draak spuwt een ontzagwekkende kolom van vuur richting de Hoorn, waar de twee laatste tributen op staan. Fisico wil Lazerstraal naar beneden trekken, maar ziet dat hij daar geen tijd meer voor heeft, en duikt zelf op de grond. Lazerstraal duikt te laat. De barrière van vuur raast over de Hoorn, en zet Lazerstraal’s kleding in brand. De windvlaag die de vleugels van de draak creëren blaast haar omver, en gillend van de pijn rolt ze over de grond. Ze scheurt haar brandende kleding van zich af. ‘Nee!’ roept Fisico. Hij rent naar haar toe, en met zijn zwaard probeert hij de brandende stukken kleding van haar af te snijden. ‘Lazerstraal, blijf dan stil liggen! Zo kan ik het vuur niet doven!’ Maar Lazerstraal is te veel van haar stuk gebracht om daar naar te luisteren. In een wanhoopspoging pakt Fisico Lazerstraal met zijn blote handen beet, en scheurt ze alle mogelijke kledij van haar af. Zijn handen raken zwartgeblakerd, maar het kan hem niks schelen. Hij moet en zal Lazerstraal redden.

Als hij haar groene, brandende gewaad uiteindelijk volledig van haar losscheurt, geeft hij toe aan zijn pijn en laat hij haar even los. Hierdoor rolt Lazerstraal in een pijnrelfex van de Hoorn af, richting de hongerige monden van de hagedissen. ‘Shit!’ roept Fisico hardop. Hij grijpt onmiddellijk naar haar hand, en weet haar nog net op tijd vast te pakken. Haar ogen zijn gesloten. ‘Lazerstraal? Lazerstraal! Zeg dan iets!’ Fisico valt stil als hij naar Lazerstraal’s inmiddels bijna helemaal naakte lichaam kijkt. Ze zit helemaal onder de brandwonden, en hele stukken van haar huid zijn verkoold. Fisico raakt vervuld van een extreem gevoel van wanhoop. ‘Het maakt niets meer uit, Fisico.’ Zegt Lazerstraal plotseling. Fisico is hierdoor verrast. ‘De spelmakers kunnen misschien ons samenzijn breken, maar ze kunnen nooit onze band breken.’ Op dat moment laat Lazerstraal los, en laat ze zich tussen de hagedissen vallen. Fisico kijkt machteloos toe hoe ze in stukken gescheurd wordt. Hij bedenkt zich geen moment, en springt zelf ook van de Hoorn af, tussen de hagedissen. Als ze uiteindelijk toch dood moet, dan moet hij ook maar dood. De consequenties voor zijn familie en zijn district kunnen hem even niks meer schelen. Hij zal bij haar blijven, of het nou in het leven of in het hiernamaals is. Hij voelt zijn hoofd een doffe klap maken tegen de grond, en dan wordt alles zwart.

Even later wordt Fisico weer wakker. Hij voelt het gras dat onder hem ligt zijn gezicht kietelen. Wacht eens even, wordt hij nou wakker? In vredesnaam, wakker?! Dat betekent… dat hij nog leeft! ‘Lazerstraal, waar ben je?!’ roept hij in paniek uit. Maar hij ziet haar nergens. De verscheurde restanten van haar kleding liggen nog steeds bij de Hoorn. Fisico controleert zijn eigen lichaam, maar alles zit er nog aan. De hagedissen zijn nergens meer te bekennen, en ze hadden hem niet eens aangeraakt. Natuurlijk. Het Kapitool had slechts één slachtoffer nodig om een winnaar te kunnen benoemen. Dan volgt het officiële bericht: ‘Beste tributen, de vierde editie van de Toadplaza Hongerspelen is afgelopen. Team blauw mag zichzelf de eer van de overwinning aanrekenen. Gefeliciteerd!’ De woorden snijden door Fisico’s lichaam. Gefeliciteerd… gefeliciteerd… gefeliciteerd met het feit dat hij zojuist zijn Vriending is kwijtgeraakt… hij richt zich tot de donkere hemel, ademt zo hard al hij kan in, en schreeuwt harder dan hij ooit in zijn hele leven gedaan heeft. Vervolgens stort hij zich tot de aarde, en begint als een gek met zijn vuisten in de grond te slaan. ‘Kutkapitool!’ roept Fisico uit. Hij is woest. Het liefst zou hij zich nu in een kamer bevinden met allemaal spullen die hij kapot zou kunnen slaan en schoppen. Wat denkt het Kapitool wel niet? Ze brengen zijn Vriending om, en feliciteren hem ervoor. Onvoorstelbaar. En hij had nog wel beloofd om hoe dan ook bij haar te blijven. Snel zoekt hij zijn zwaard om zelfmoord te kunnen plegen. Maar dan bedenkt hij zich dat zijn familie en district daar dan waarschijnlijk voor moeten boeten, en dat wil hij ze zelf in deze staat niet aandoen. Zo egoïstisch is hij niet, maar dat zijn het Kapitool en spelmakers klaarblijkelijk wel.

Op dat moment ziet Fisico een vliegtoestel van het Kapitool naderen. Het land vlak naast hem, en er stappen een aantal ordehouders uit. Een van hen maakt een ontvangend gebaar. ‘Gefelicteerd, Fisico. Jij bent de enige echte winnaar van de Hongerspelen. Je hebt jouw verblijf in het Kapitool meer dat verdiend.’ Daar kwam dat woord weer. ‘Gefeliciteerd.’ Niks gefeliciteerd, denkt hij. Hij zou hem het liefst ter plekke willen onthoofden. Maar hij is niet de persoon om zo irreëel te reageren, dus dat doet hij ook niet. Zonder een woord terug te zeggen laat hij zijn zwaard liggen, en stapt hij in. Zijn aderen zijn doorbloed met woede en haat. Hij voelt zich helemaal geen winnaar, noch heeft hij zin om terug te keren naar het Kapitool. Het Kapitool is de oorzaak van alle ellende die Panem overkomt. Alles. Ze doden onschuldige mensen om anderen daarmee angst in te boezemen, ze onderdrukken de 12 districten, die soms omkomen van de honger, terwijl de inwoners van het Kapitool zich nergens zorgen over hoeven te maken. En nu heeft het Kapitool zijn Vriending omgebracht. President Snow is vast de oorzaak. De klootzak. Wacht maar, denkt Fisico bij zichzelf. Op een dag zal hij wraak nemen. Hij weet nog niet hoe en wat en of het hem wel gaat lukken, maar hij kan het gewoon niet laten. Hij wil dat het hele Kapitool brandend aan zijn voeten ligt, met als haar inwoners dood. Hij wil President Snow’s gezicht zien, als hij zwaargewond aan zijn voeten ligt, en smeekt om gedood te worden. Hij wil zien hoe alle 12 districten zijn actie aanmoedigen en ondersteunen. Hij weet het, het is niet reëel, maar dat kan hem niets schelen. Niets kan hem nu nog iets schelen. Als hij zo dadelijk bij Caesar Flickman zit, dan heeft hij absoluut geen zin om ook maar iets te vertellen. Hij komt de Hongerspelen totaal anders uit dan dat hij die binnenkwam, en dat zal voor altijd ook zo blijven. Terwijl het vliegtoestel opstijgt en weer terugvliegt naar het Kapitool, kijkt hij met een pijnlijk gevoel terug naar de arena.

Laatst aangepast door T.G op zo 22 mei 2016, 12:07; in totaal 1 keer bewerkt

Profiel bekijken

107 Re: De Toadplaza Hongerspelen: Deel 4 op do 13 dec 2012, 18:49

Lucoshi

Super Mario
Super Mario
Wm, nieuwe ASAP Broosje2

Profiel bekijken

108 Re: De Toadplaza Hongerspelen: Deel 4 op do 13 dec 2012, 19:44

Sushi

GameDonut
Waarover gaat het nieuwe?

Profiel bekijken

109 Re: De Toadplaza Hongerspelen: Deel 4 op do 13 dec 2012, 19:46

Tosti

Benjamin Falkenburg
Benjamin Falkenburg
Tof verhaal Broosje2

Profiel bekijken http://google.nl

110 Re: De Toadplaza Hongerspelen: Deel 4 op do 13 dec 2012, 20:43

Olivier Vanilla

Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Praeses Watermeloen, Blauwe Bes en Red Bull Wodka (MAAR NIET FRISTI) van 2009 t/m 2019
Zeer tof verhaal. Dit is wat de meeste spelers denken na de Hunger Games. Sterk geschreven. Nu moeten we in het volgende deel wel weer reviven, maar ok. Het idee is leuk happy

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats
Profiel bekijken http://www.toadplaza.com

111 Re: De Toadplaza Hongerspelen: Deel 4 op do 13 dec 2012, 21:02

Prins Para Vanilla

Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Zijne koninklijke hoogheid Prins Para Mustafa Pinguïn andy Geweldig Bartholomeus III ofzoiets
Zeer tof verhaal. Dit is wat de meeste spelers denken na de Hunger Games. Sterk geschreven. Nu moeten we in het volgende deel wel weer reviven, maar ok. Het idee is leuk happy
Wut?

Ik heb btw weer zin in de nieuwe! De lat komt steeds hoger te liggen, de Spelen worden per versie beter, dus ik ben benieuwd happy

Profiel bekijken http://www.xnxx.com/c/Lesbian-26

112 Re: De Toadplaza Hongerspelen: Deel 4 op za 15 dec 2012, 00:12

Olivier Vanilla

Personages reviven enzo.

Deel 5 komt morgen, in Londen zal ik niet extreem veel tijd hebben om alles bij te houden, maar dat zijn slechts drie dagen. In Dubai heb ik wi-fi en kan ik gewoon de verhalen lezen happy

En Necro Bandaka Lennard Toady02 Poké-Fanaticus HenkSpermatank Nickmariourbanus Rinus999  STNF Coolboy Neuz en Uly moeten ook Nalyd Rats
Profiel bekijken http://www.toadplaza.com

113 Re: De Toadplaza Hongerspelen: Deel 4 op za 15 dec 2012, 16:26

Prins Para Vanilla

Dat zou leuk zijn

114 Re: De Toadplaza Hongerspelen: Deel 4 op zo 16 dec 2012, 14:13

Lucoshi

Super Mario
Super Mario
Yup...

Profiel bekijken

115 Re: De Toadplaza Hongerspelen: Deel 4 op zo 16 dec 2012, 19:33

Prins Para Vanilla

Kut wm

116 Re: De Toadplaza Hongerspelen: Deel 4 op zo 16 dec 2012, 20:47

Tosti

Benjamin Falkenburg
Benjamin Falkenburg
:")

117 Re: De Toadplaza Hongerspelen: Deel 4 op ma 17 dec 2012, 07:42

Prins Para Vanilla

Heuj 3 dagen extra wachten! Als iemand anders zich geroepen voelt: open aub een nieuwe...

118 Re: De Toadplaza Hongerspelen: Deel 4 op do 27 dec 2012, 21:05

Fisico

God van Toadplaza
Heb ik gewonnen? Surprised

Profiel bekijken

119 Re: De Toadplaza Hongerspelen: Deel 4 op do 27 dec 2012, 21:30

Tosti

Benjamin Falkenburg
Benjamin Falkenburg
Ja.